Προς το περιεχόμενο

Ψυγείο λαδιού.Ποιά αυτοκίνητα έχουν? Πετρελαιοκίνητα ή βενζινοκίνητα?Αν σπάσει τι γίνεται?


sonikk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σχετικα με το ερωτημα που θετω θα ηθελα να μαθω αν ολα τα αυτοκινητα εννοωντας βενζινη ή πετρελαιο διαθετουν ψυγειο λαδιου.Επισης ενα παλιο αυτοκινητο που ειχε ο πατερας μου μοντελο 1995 δεν μπορω να εντοπισω αν εχει ψυγειο λαδιου. Μηπως δεν τοποθετουσαν οι αυτοκινητοβιομηχανιες τοτε ψυγεια λαδιου στα οχηματα? Επισης τι μπορει να συμβει στην μηχανη του αυτοκινητου αν σπασει το ψυγειο λαδιου?

Ευχαριστω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ψυγειο λαδιου το 1995 δεν υπηρχε στανταρ στα περισσοτερα,αν οχι σε ολα,τα καθημερινα αυτοκινητα.Εαν σπασει το ψυγειο λαδιου απλα θα βρεις τα λαδια στην ασφαλτο μιας και το ψυγειο αυτο που κανει ειναι οτι κανει και το ψυγειο "νερου" του αυτοκινητου,γυρναει τα λαδια και τα ψυχει ωστε να κραταει τη θερμοκρασια του κινητηρα σε χαμηλοτερα επιπεδα ψυχωντας στην ουσια τα κινητα μερη με πιο 'κρυο' λαδι.Σε εργοστασιακο αυτοκινητο παλιοτερης γενιας ειναι ψιλο overkill αλλα κακο δεν κανει.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Gatilaras είπε

γυρναει τα λαδια και τα ψυχει ωστε να κραταει τη θερμοκρασια του κινητηρα σε χαμηλοτερα επιπεδα ψυχωντας στην ουσια τα κινητα μερη με πιο 'κρυο' λαδι

Πόσο χρειάζεται όμως κάτι τέτοιο; Θέλω να πω, αφού τα λάδια έρχονται σε επαφή με τον κινητήρα ( ο οποίος έτσι κι αλλιώς ψύχεται )... δεν ψύχονται και αυτά; Ποια η διαφορά αν έχει ένα όχημα ειδικό ψυγείο για το λάδι σε σχέση με το να έχει απλά αποτελεσματικό σύστημα ψύξης;

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να δουλευουν τα λάδια  σε σωστή θερμοκρασία είναι το ψυγείο λαδιού.Και να ζεσταίνονται γρήγορα αλλά και μην ξεπερνάνε τα όρια .

Τα νερά δεν κυκλοφορούν παντού στον κινητήρα,τα λάδια όμως ναι,και εκτός απο το να μειώνουν τις τριβές ρίχνουν και την θερμοκρασία.Αν ζεσταθουν υπερβολικά σπάνε και δεν προσφέρουν προστασία.Ή καίγονται στο ρουλεμάν της τουρμπίνας  και την φθείρουν με την καρβουνίλα. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, sonikk είπε

Σχετικα με το ερωτημα που θετω θα ηθελα να μαθω αν ολα τα αυτοκινητα εννοωντας βενζινη ή πετρελαιο διαθετουν ψυγειο λαδιου.Επισης ενα παλιο αυτοκινητο που ειχε ο πατερας μου μοντελο 1995 δεν μπορω να εντοπισω αν εχει ψυγειο λαδιου. Μηπως δεν τοποθετουσαν οι αυτοκινητοβιομηχανιες τοτε ψυγεια λαδιου στα οχηματα? Επισης τι μπορει να συμβει στην μηχανη του αυτοκινητου αν σπασει το ψυγειο λαδιου?

Ευχαριστω.

Σε ΙΧ δέν έχω δεί ούτε εγώ . Αλλά σε εkσκαφέα JCB είχα βάλει επιπρόσθετο , καθώς είχα βάλει υδραυλικό για σφυρί , για τα λάδια χρησιμεύει .

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Gatilaras είπε

Ψυγειο λαδιου το 1995 δεν υπηρχε στανταρ στα περισσοτερα,αν οχι σε ολα,τα καθημερινα αυτοκινητα.Εαν σπασει το ψυγειο λαδιου απλα θα βρεις τα λαδια στην ασφαλτο μιας και το ψυγειο αυτο που κανει ειναι οτι κανει και το ψυγειο "νερου" του αυτοκινητου,γυρναει τα λαδια και τα ψυχει ωστε να κραταει τη θερμοκρασια του κινητηρα σε χαμηλοτερα επιπεδα ψυχωντας στην ουσια τα κινητα μερη με πιο 'κρυο' λαδι.Σε εργοστασιακο αυτοκινητο παλιοτερης γενιας ειναι ψιλο overkill αλλα κακο δεν κανει.

ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας αλλα δεν μπορεσα να κατατοπιστω πληρως....καταλαβα την λειτουργια του ψυγειου λαδιου,μεχρι εκει οκ. αλλα εχω μια επιπλεον απορια. ολα τα αυτοκινητα τα συγχρονα εχουν ψυγειο λαδιου ή μονο μερικα? πχ ρωτωντας δεξια αριστερα διαπιστωσα απο δικη μου ερευνα οτι τα αυτοκινητα με turbo εχουν ψυγειο λαδιου. ομως ειδα οτι και αρκετα συμβατικα αυτοκινητα μικρου κυβισμου σχετικα παλι διαθετουν ψυγειο λαδιου. επισης εχω μπερδευτει και στο εξης. ψυγειο λαδιου εχουν ολα τα αυτοκινητα ή μονο τα diesel και κυριως τα τουρμπατα?

σημερα πηγαινοντας να βαλω βενζινη  πετυχα ενα παληκαρι που ειχε ενα opel vivaro βανακι  μοντελο του 2016  με τουρμπο ντιζελ με ανοιγμενο το καπο και μεχρι να κανω διαφορες δουλειες στο αμαξι στο βενζιναδικο απο περιεργεια τον ρωτησα τι ειχε παθει γιατι τον εβλεπα και παιδευοταν με τη μηχανη. μου λεει ασε φιλε μου ειχε σπασει το ψυγειο λαδιου στα 200 χιλιαδες χλμ  και απο τοτε εχω προβλημα με τον κινητηρα και καθε τρεις και λιγο κατι επιδιορθωνε που οπως μου το εξηγησε δεν το πολυκαταλαβα για να ειμαι ειλικρινης. δεν ειχα και χρονο να το συζητησω ουτε και εκεινος που ηταν χωμενος στα βαθη της μηχανης..

το εψαξα λιγο το θεμα και βλεπω οτι ορισμενες μαρκες στο διαδικτυο λενε πως η opel πχ εχει θεματα με το ψυγειο λαδιου σε καποια μοντελα της.αν το γκουκλαρετε στα αγγλικα ως oil cooler problems θα διαπιστωσετε αρκετα πραγματα για το θεμα

επειδη εμπερικα γνωριζω καποια τεχνικα θεματα απο ζημιες απο προσωπικη πειρα με το αμαξι μου-δεν ειμαι τεχνικος βεβαια απλα οτι παθαινα και το εφτιαχνα στο συνεργειο ρωτουσα σχολαστικα τι και πως-  με το ψυγειο λαδιου δεν ειχα ασχοληθει ποτε μου. και απο χθες διαπιστωνω οτι ειναι μια πολυ σοβαρη ζημια  με υψηλο κοστος και που μπορει να σου αχρηστευσει και τον κινητηρα και να σου δημιουργησει πολλα προβληματα. οποτε οποιος γνωριζει καποια πραγματα και θελει να το αναλυσει λιγο αν θελει ας ενημερωσει περαιτερω.

ευχαριστω και παλι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχει κάτι να χαλάσει στο ψυγείο λαδιού.Δεν έχει κινούμενα μέρη.Σημαντικό είναι να μην αλλάξεις την  θέση που το εχει ο κατασκευαστής .Απο εκεί και μετά απλά προσέχεις να μην το χτυπήσεις αυτό ή τις σωληνώσεις του.

Τι σε νοιάζει αν έχουν ή όχι ψυγείο λαδιού ή εναλλάκτη θερμότητας; Θες να βάλεις στο δικό σου;

Φυσικά και αν χάνεις τα λάδια θα έχεις πρόβλημα,δεν είναι αποκλειστικά θέμα ψυγείου λαδιού αυτό .Μπορεί να χάνεις λάδια πχ απο το φίλτρο που μπήκε λάθος ή ακόμα και απο λάθος φίλτρο έχει/δεν έχει βαλβίδα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπαρχουν δυο τυποι ψυγειων λαδιου. ο πρωτος, που τηνει να εκλειψει, ειναι ενας σωληνας απο το ψυγειο νερου που οδηγηται στο φιλτρο λαδιου, οπου εκει μια περιεληξη γυρω απο το φιλτρο, ψυχει το λαδι με νερο που επιστρεφει παλι στο ψυγειο νερου.

ο δευτερος τυπος και επικρατεστερος στην πραγματικοτητα και πολυ απλα, ειναι μια τρυπα στο καρτερ με ενα σωληνακι, οπου βγαινουν τα λαδια του κινητηρα και παιρνανε απο ενα μικροσκοπικο ψυγειο, σαν αυτο του νερου και ξαναμπαινουν στο καρτερ πιο δροσερα.

στα αυτοκινητα βενζινης δεν ειναι απαραιτητο το ψυγειο λαδιου,ακομα και το φιλτρο λαδιου κατα καποιο τροπο κανει την ιδια δουλεια και αρκετα καλα. στα υπεραυτοκινητα τωρα.. ο τυπος λιπανσης τους ειναι με dry sump, δηλαδη δεν εχουν καρτερ με λαδι, αλλα εξωτερικα δοχεια λαδιου οπου και αποθηκευεται το λαδι εκει και ψεκαζεται με μπεκ στα μερη του κινητηρα. αυτα τα δοχεια λειτουργουν και σαν ψυγεια, μιας και ειναι εξωτερικα.

οσον αφορα τα πετρελαιου, το προβλημα δεν αφορα τοσο το ψυγειο λαδιου, αλλα την πιεση του λιπαντικου στο κυκλωμα. απλως το ευκολοτερο σημειο αστοχιας, οσον αφορα την πιεση του κινητηρα, βρισκεται στο ψυγειο λαδιου. Η πιεση του λιπαντικου στα πετρελαια  παιζει τοσο σοβαρο ρολο, που αν ακομα και την ταπα του κινητηρα δε την βαλεις καλα, το οχημα κοβει και 50%, αρχιζει να ρεταρει και να μη κραταει ρελαντι.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, kostaskalamatas είπε

Υπαρχουν δυο τυποι ψυγειων λαδιου. ο πρωτος, που τηνει να εκλειψει, ειναι ενας σωληνας απο το ψυγειο νερου που οδηγηται στο φιλτρο λαδιου, οπου εκει μια περιεληξη γυρω απο το φιλτρο, ψυχει το λαδι με νερο που επιστρεφει παλι στο ψυγειο νερου.

ο δευτερος τυπος και επικρατεστερος στην πραγματικοτητα και πολυ απλα, ειναι μια τρυπα στο καρτερ με ενα σωληνακι, οπου βγαινουν τα λαδια του κινητηρα και παιρνανε απο ενα μικροσκοπικο ψυγειο, σαν αυτο του νερου και ξαναμπαινουν στο καρτερ πιο δροσερα.

στα αυτοκινητα βενζινης δεν ειναι απαραιτητο το ψυγειο λαδιου,ακομα και το φιλτρο λαδιου κατα καποιο τροπο κανει την ιδια δουλεια και αρκετα καλα. στα υπεραυτοκινητα τωρα.. ο τυπος λιπανσης τους ειναι με dry sump, δηλαδη δεν εχουν καρτερ με λαδι, αλλα εξωτερικα δοχεια λαδιου οπου και αποθηκευεται το λαδι εκει και ψεκαζεται με μπεκ στα μερη του κινητηρα. αυτα τα δοχεια λειτουργουν και σαν ψυγεια, μιας και ειναι εξωτερικα.

οσον αφορα τα πετρελαιου, το προβλημα δεν αφορα τοσο το ψυγειο λαδιου, αλλα την πιεση του λιπαντικου στο κυκλωμα. απλως το ευκολοτερο σημειο αστοχιας, οσον αφορα την πιεση του κινητηρα, βρισκεται στο ψυγειο λαδιου. Η πιεση του λιπαντικου στα πετρελαια  παιζει τοσο σοβαρο ρολο, που αν ακομα και την ταπα του κινητηρα δε την βαλεις καλα, το οχημα κοβει και 50%, αρχιζει να ρεταρει και να μη κραταει ρελαντι.

πρεπει να εισαι μαστορας με εξειδικευμενες γνωσεις για να τα λες αυτα.ευχαριστω. οποτε τι γινεται αν σε εναν τουρμπο κινητηρα ντιζελ σπασει το ψυγειο λαδιου?  γεμιζει το δοχειο αντιψυκτικου υγρου με λαδι και γινεται μεσα σαν σκουρια? σαν λασπη? ή το λαδι του κινητηρα εκει που μετραμε με τη βελονα εχει μπασει νερο και ουσιαστικα νοθευεται? ή ειναι  λαθος οτι αναφερω? του τυπου που συναντησα σημερα με το opel vivaro  μοντελο 2016 το βανακι ηταν τουρμπο ντιζελ και μου ανεφερε οτι απο τοτε που του εσπασε το ψυγειο λαδιου γεμιζει το δοχειο νερου με λαδι. ή καπως ετσι τεσπα μου το ειπε γιατι δεν το θυμαμαι και καλα. μου ειπε και διαφορα αλλα τα οποια δεν τα συγκρατησα...

εξηγησε αν θες καπως απλα γιατι δεν εχω εξειδικευμενες  γνωσεις..ευχαριστω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, sonikk είπε

πρεπει να εισαι μαστορας με εξειδικευμενες γνωσεις για να τα λες αυτα.ευχαριστω. οποτε τι γινεται αν σε εναν τουρμπο κινητηρα ντιζελ σπασει το ψυγειο λαδιου?  γεμιζει το δοχειο αντιψυκτικου υγρου με λαδι και γινεται μεσα σαν σκουρια? σαν λασπη? ή το λαδι του κινητηρα εκει που μετραμε με τη βελονα εχει μπασει νερο και ουσιαστικα νοθευεται? ή ειναι  λαθος οτι αναφερω? του τυπου που συναντησα σημερα με το opel vivaro  μοντελο 2016 το βανακι ηταν τουρμπο ντιζελ και μου ανεφερε οτι απο τοτε που του εσπασε το ψυγειο λαδιου γεμιζει το δοχειο νερου με λαδι. ή καπως ετσι τεσπα μου το ειπε γιατι δεν το θυμαμαι και καλα. μου ειπε και διαφορα αλλα τα οποια δεν τα συγκρατησα...

εξηγησε αν θες καπως απλα γιατι δεν εχω εξειδικευμενες  γνωσεις..ευχαριστω.

Και να ηταν τα μισα σωστα κατι γινοταν.

Στα αυτοκινητα με υδροψυκτο κινητηρα χρησιμοποιειται κατα κορον εναλλακτης (στο ενα κυκλωμα κυκλοφορει λαδι και στο αλλο υγρο ψυξης) οπου και μειωνει την θερμοκρασια λαδιου.

Στους υπετροφοδοτουμενους κινητηρες ειναι πλεον απαραιτητο.Αν τωρα τρυπησε ο εναλλακτης (μεταξυ των δυο κυκλωματων) το υγρο με την μεγαλυτερη πιεση θα παει στο αλλο) το λαδι δηλαδη στο υγρο ψυξης.Αν ειναι σταματημενο και τρυπησει τοτε σιγα σιγα καποια ποσοτητα νερου θα ανακατευτει με τα λαδια.

Οποτε μπορει να συμβαινει αυτα που λεει ο φιλος σου

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, sonikk είπε

πρεπει να εισαι μαστορας με εξειδικευμενες γνωσεις για να τα λες αυτα.ευχαριστω. οποτε τι γινεται αν σε εναν τουρμπο κινητηρα ντιζελ σπασει το ψυγειο λαδιου?  γεμιζει το δοχειο αντιψυκτικου υγρου με λαδι και γινεται μεσα σαν σκουρια? σαν λασπη? ή το λαδι του κινητηρα εκει που μετραμε με τη βελονα εχει μπασει νερο και ουσιαστικα νοθευεται? ή ειναι  λαθος οτι αναφερω? του τυπου που συναντησα σημερα με το opel vivaro  μοντελο 2016 το βανακι ηταν τουρμπο ντιζελ και μου ανεφερε οτι απο τοτε που του εσπασε το ψυγειο λαδιου γεμιζει το δοχειο νερου με λαδι. ή καπως ετσι τεσπα μου το ειπε γιατι δεν το θυμαμαι και καλα. μου ειπε και διαφορα αλλα τα οποια δεν τα συγκρατησα...

εξηγησε αν θες καπως απλα γιατι δεν εχω εξειδικευμενες  γνωσεις..ευχαριστω.

Οταν σπάει το ψυγείο λαδιου τρέχουν τα λάδια έξω,οταν κάψει φλάτζα μπερδευονται .

Πολύ μπερδεμένα τα έχεις στο μυαλό σου.

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Eμενα εχει  ψυγειο λαδιου, της παλιας κλασσικης σχολης.Φευγει σωληνακι απο το φιλτρο λαδιου(εχει ανταπτορα)-παει σε ψυγειο μπροστα στην μετοπη οπου ειναι φουλ εκτεθειμενο στον αερα- και επιστρεφει με σωληνακι στο καρτερ.Προφανως εχει θερμοστατικη βαλβιδα ωστε να ανοιγει μετα απο καποια θερμοκρασια(Δεν ξερω στους ποσους βαθμους, δεν το εψαξα) αλλιως τον χειμωνα θα παγωνε το λαδι.

Επεξ/σία από toyo73
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, kostaskalamatas είπε

Υπαρχουν δυο τυποι ψυγειων λαδιου. ο πρωτος, που τηνει να εκλειψει, ειναι ενας σωληνας απο το ψυγειο νερου που οδηγηται στο φιλτρο λαδιου, οπου εκει μια περιεληξη γυρω απο το φιλτρο, ψυχει το λαδι με νερο που επιστρεφει παλι στο ψυγειο νερου.

Ο κύριος σκοπός αυτού είναι να ζεστάνει πιό γρήγορα το λάδι οταν είναι κρύο και όχι να το κρυώσει όταν ζεσταθεί.

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...