Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
45 λεπτά πριν, tsapadim είπε

Γεια σας παιδιά,

Έχω ένα διαμέρισμα που χτίζεται, και σιγά σιγά τελειώνουν οι βαριές δουλειές οπότε είπα να κοιτάξω για AC. Το διαμέρισμα είναι ~68τμ και έχει 3 βασικούς χώρους: 2 δωμάτια ~15-20τμ το καθένα και ένα κοινό χώρο κουζίνα/καθηστικό/είσοδος. Και οι 3 χώροι έχουν μπαλκονόπορτα που όλες τους βλέπουν στο ίδιο μπαλκόνι. 

Αρχικά σκευτόμουν να βάλω multi split κλιματιστικο θεωρώντας οτι θα μου γλυτώσει και σε έξοδα και σε διαθέσιμο χώρο. Έχω ψάξει αρκετά, online, στο φόρουμ εδώ (και στο παλιό thread) αλλά και στο post του @liakjim και έχω κατατοπιστεί λιγάκι. Πριν απευθυνθώ σε κάποιον ειδικό θα ήθελα βοήθεια σε 2 θέματα:

1) μου φαίνεται πραγματικά χαζή ερώτηση αλλά δεν μπόρεσα να βγάλω άκρη κοιτώντας στα online μαγαζιά. Σε ένα multi split σύστημα, είναι άλλη η τιμή για την/ις εσωτερική/ές μονάδα/ες και άλλη για την εξωτερική? Όταν ψάχνω για multi split, αλλού βλέπω 2-3000 ευρώ με φωτό εξωτερικής μονάδας και αλλού 700-800 ευρώ με εικόνα εσωτερικής αλλά πουθενά δεν λέει εαν το ένα περιέχει μέσα και το αλλό. Και τώρα που το γράφω φαντάζομαι πως η απάντηση είναι τόσο προφανής που ντρέπομαι προκαταβολικά που δεν το βρήκα μόνος..

2) Γίνεται να μου δώσει κάποιος από εδώ ένα σχετικό εύρος τιμών να έχω στο μυαλό μου για τα τετραγωνικά και την διαρρύθμιση που προανέφερα? Επίσης μια αναφορά στο ποιές μάρκες είναι καλές και ποιές να αποφύγω και γιατί?

Ευχαριστώ πολύ

Ίσως να απευθυνθείς σε κάποιον επαγγελματία.

Επειδή παλιά κοίταγα για multi split για 2 υπνοδωμάτια με κοινό τοίχο, είχα δει ότι έχουν υψηλότερο κόστος κτήσης αλλά και χαμηλότερους δείκτες απόδοσης από τα κλασικά σπλιτάκια με όφελος προφανώς τη μια εξωτερική μονάδα. Ίσως να επιλέξεις να βάλεις τέτοια λύση για τον λόγο αυτόν. Απλά κάποιος να σου πει τι παίζει.

Πάλι από αυτά που είχα δει, θα κοίταγα κάτι σε daikin.

  • Απαντ. 28,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • liakjim

    6101

  • dimostr

    2725

  • Specs

    1497

  • userAnon

    680

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
Στις 5/8/2020 στις 12:48 ΠΜ, liakjim είπε

Περί κλιματιστικών*

Εισαγωγικό σημείωμα: για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, δεν έχω καμία σχέση με τον χώρο των κλιματιστικών. Απλά ένα μέλος του insomnia που μετά από κάποιον χρόνο ενασχόλησης ως hobby με τα κλιματιστικά, θα προσπαθήσω να αποσαφηνιστούν κάποια πράγματα έχοντας ως έμπνευση τα δικά μου ερωτήματα αλλά και ερωτήματα άλλων μελών. Τα παρακάτω είναι προσωπικές γνώσεις/απόψεις. Έχω σχέση με τη μηχανολογία αλλά σε άλλον κλάδο (ναυπηγική). Αν κάποιος τεχνικά καταρτισμένος διαβάσει κάτι που είναι λάθος, παρακαλώ πολύ να με διορθώσει. Επίσης τα παρακάτω είναι όσο γίνεται αντικειμενικές προσεγγίσεις του θέματος και δεν επεκτείνομαι σε αυτά που είναι ακόμα ερωτηματικά.

*

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Ο όρος αυτός που έχει επικρατήσει, είναι καταχρηστικός μιας και η πλειοψηφία των οικιακών κλιματιστικών τύπου split unit air conditioners όπως λέγονται (οι σπλιτάκια που έχω ακούσει να τα λένε οι ψυκτικοί) , δεν είναι στην πραγματικότητα κλιματιστικά μιας και δεν ρυθμίζουν κλίμα , ήτοι θερμοκρασία και υγρασία αλλά μόνο θερμοκρασία και ανεξέλεγκτα την απόλυτη υγρασία σε λειτουργία ψύξης. Εξαίρεση το daikin ururu sarara το οποίο είναι το μόνο γνήσιο κλιματιστικό της αγοράς.

 

1. Τι κάνουμε όταν θέλουμε να αγοράσουμε κλιματιστικό; Πληρώνουμε έναν επαγγελματία να το κάνει. Με μελέτη θερμικών απωλειών. Για ψύξη , θέρμανση ή και τα δύο. Δεν πάμε στα φόρουμ γιατί θα αγοράσουμε κάτι που δεν είναι βέλτιστο. Κατά πάσα πιθανότητα, είτε θα είναι μεγάλο, είτε μικρό και άρα είτε δεν θα είναι αποδοτικό είτε δεν θα μας καλύπτει.

2. Αν τελικά πάμε σε φόρουμ, να έχουμε στο μυαλό μας ότι από την άλλη πλευρά του πληκτρολογίου κάθεται ένας άσχετος με τις ανάγκες μας. Και να το έχει το πράγμα, δεν έχει μελετήσει. Τελικά κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ξέρει τίποτα. Όχι μόνο αυτό, δεν θα έχει και την συνολική εικόνα της αγοράς. Θα έχει εμπειρία από κάποια κλιματιστικά, μονοψήφιο αριθμό. Δεν θα ξέρει καν τι κάνει το άλλης ισχύος μοντέλο της ίδιας σειράς. 

Αφού το ξεκαθαρίσαμε αυτό, μια καλή τακτική είναι να δούμε μόνοι μας κάποια πράγματα. 

α. Όσο περισσότερο θα χρησιμοποιήσουμε ένα κλιματιστικό, τόσο θα αξίζει να είναι αποδοτικό. Αλλά τι σημαίνει αποδοτικό και πως το ξεχωρίζουμε; Κοιτάμε τα ενεργειακά ταμπελάκια. Και συγκεκριμένα το seer και το scop

20180405133733_247d2278.jpeg.6e6e6126f72dcd883d5414b6723c0ac2.jpeg

 

Τι είναι τα seer/scop; Η daikin τα λέει πολύ καλά https://www.daikin.gr/el_gr/faq/what-is-seasonal-efficiency--scop-and-seer-.html

Με λίγα λόγια όσο μεγαλύτερο το seer, όπου seer είναι το seasonal eer, τόσο περισσότερη οικονομία θα κάνει σε ψύξη. 

Το ίδιο και στο scop σε θερμό κλίμα ( όπου για θερμό κλίμα βάση προτύπου για την Ευρώπη, έχει επιλεγεί το κλίμα της Αθήνας), όπου όσο μεγαλύτερο , τόσο περισσότερη οικονομία σε θέρμανση.

Τα seer και scop πάνε να υπολογίσουν τον συνολικό βαθμό απόδοσης ή πιο σωστά τον μέσο (εποχιακό)βαθμό απόδοσης. 

Πχ για το scop, διαβάζουμε το πρότυπο EN 14825 και βλέπουμε το εξής :

0bfda4628f8420997062371fb6ddaa65.png

 

 

 

Χοντρικά και στο περίπου λέει ότι σε μια χειμωνιάτικη season με στατιστικά καιρού της Αθήνας που ας πούμε κρατάει 120 ημέρες, το κλιματιστικό θα δουλέψει τις 100 και τις υπόλοιπες θα είναι κλειστό. Από αυτές οι 20 θα είναι πολύ κρύες (κοντά στους 2C) , οι 50 ψιλοζεστές για χειμώνα (κοντά στους 12C) και οι υπόλοιπες 30 σχετικά κρύες (κοντά στους 7C). Οπότε ποιο θα κάψει το λιγότερο; Δίνει βαρύτητα σε κάθε επιμέρους βαθμό απόδοσης (πχ το 50% στις 50 ημέρες) και αντίστοιχα στις άλλες. Μετά προσθέτει και βγάζει έναν συνολικό βαθμό απόδοσης. (οι αριθμοί έχουν δοθεί στο περίπου. Όποιος θέλει να ψαχτεί, θα πρέπει να δει την Ευρωπαϊκή οδηγία 626/2011)

Φυσικά αν κάποιος μένει σε περιοχή με πάρα πολύ κρύο τον χειμώνα, πιθανώς να πρέπει να βλέπει και συγκρίνει τα scop σε average. 

Σημείωση : δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε με τις αναγραφόμενες kwh γιατί υπολογίζονται σε διαφορετικό φορτίο σχεδιασμού πχ ένα κλιματιστικό Α με cop 5.1 και φορτίο σχεδιασμού 5KW , θα έχει ακριβώς τις διπλάσιες kwh απο το Β κλιματιστικό με πάλι scop 5.1 και φορτίο σχεδιασμού 2.5KW (είναι σαν να συγκρίνουμε κατανάλωση με διαφορετικά χλμ/ώρα). 

Με τον ίδιο τρόπο υπολογίζεται και το seer, όπου οι επιμέρους αποδόσεις (eer) σε διαφορετικές θερμοκρασίες, υπολογίζονται ανάλογα με τον καταμερισμό σε ποσόστωση ανά φορτίο και προκύπτει ο συνολικός εποχιακός βαθμός απόδοσης. 

β. Πόσο μεγάλο κλιματιστικό χρειάζεται ο χώρος μας; Από τη στιγμή που επιλέγουμε να είμαστε τζαμπατζήδες και δεν θα πάμε στον επαγγελματία, θα πάμε από το περίπου ως το πολύ περίπου. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία υπολογισμού online. πχ https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+Btus

Συνήθως εδώ χρησιμοποιούμε αυτό ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ

Έχει περισσότερα inputs οπότε μάλλον θα πέφτει πιο κοντά.

Επειδή τα αποτελέσματα δίνονται σε kw, τα μετατρέπουμε αν μας βολεύουν τα btus, με έναν online calculator https://www.calculateme.com/power/kilowatts/to-btus-per-hour

Το παραπάνω εργαλείο δίνει τις θερμικές απώλειες του χώρου μας δηλαδή πόση ενέργεια πρέπει να προσθέτουμε ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία στην τιμή που βάλαμε και με δεδομένα τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής μας. 

Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι το εργαλείο αυτό δίνει προσεγγιστικά αποτελέσματα και όπως λέει και η σελίδα κάτω κάτω “Η παρούσα εφαρμογή υπολογισμού των θερμικών απωλειών είναι κατά προσέγγιση και δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την ολοκληρωμένη μελέτη μηχανικού.”

Τον αριθμό αυτόν σε kw ή btus , τον χρησιμοποιούμε ώστε να βρούμε πόσο capacity (ισχύς) θα πρέπει να αποδίδει το κλιματιστικό ώστε να υπερκαλύπτονται οι απώλειες. 

Θέλουμε δηλαδή capacity > απώλειες.

Οπότε πάμε στο γ.

γ. Τι είναι το capacity και πως το βρίσκω ;

Τα κλιματιστικά είναι αντλίες θερμότητας και απλά μεταφέρουν θερμότητα (ενέργεια), από έναν χώρο σε έναν άλλον δαπανώντας μια ενέργεια κατά τη μεταφορά. 

Το capacity ΔΕΝ είναι σταθερό και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως την ισχύ του μηχανήματος, τους βαθμούς απόδοσης (που και αυτοί δεν είναι σταθεροί) , τις εσωτερικές και εξωτερικές θερμοκρασίες και την υγρασία. 

Βλέποντας τα χαρακτηριστικά καταλόγου των κλιματιστικών, βλέπουμε ότι δίνουν ονομαστικές τιμές αλλά και εύρη. 

55c0ebe9b5ef54fda78b56734ebdfcd2.png

Οι ονομαστικές τιμές δεν μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Πιο πολύ χωρίζουν τα κλιματιστικά σε κατηγορίες ισχύος , 7000btus, 9000btus , 12000btus κτλ

Ούτε τα εύρη μας είναι πολύ χρήσιμα (το κάτω όριο είναι όπως θα δούμε και πιο κάτω) . 

Αυτό που θα πρέπει να κοιτάμε και δυστυχώς δεν τα έχουμε πάντα, είναι οι καμπύλες ή πίνακες capacity.

Παράδειγμα βλέπουμε το 22άρι edge σε θέρμανση και εσωτερική θερμοκρασία 20C:

 

8b3abb33076609e0ae67769816e4f37c.png

 

 

Εύκολα βλέπουμε ότι αν μένουμε σε περιοχή όπου τον χειμώνα επικρατούν έως 0C και το εργαλείο υπολογισμού μας έχει βγάλει 7KW απώλειες, τότε το 22άρι edge μάλλον δεν θα μας καλύψει μιας και δίνει μέγιστο 5.13KW. Παρόμοια προσέγγιση θα πρέπει να έχουμε στη ψύξη.

Στο κάτωθι link έχω βάλει κάποια σχετικά στοιχεία από 18Κ και 24Κ κλιματιστικά

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fc4d6VIteFgC6KyZlMCbPeJVeXsA1n2A_Vtk1LaHWIw/edit?usp=sharing

δ. Γιατί μας ενδιαφέρει το κλιματιστικό να μη σβήνει σε χαμηλές απαιτήσεις ή να ινβερτάρει χαμηλά ; Και πως το βρίσκω;

Τα cop / eer αυξάνουν σημαντικά όσο μειώνεται το φορτίο.

Ως παράδειγμα βλέπουμε το toshiba που μας δίνει καμπύλες eer/cop ανά φορτίο:  

    1820863206_Annotation2020-08-02155221.jpg.1c3f031b45678005811439a5398166c2.jpg1240002424_Annotation2020-08-02155329.jpg.769bd78befa0a30b7b978589a0687d62.jpg

Βλέπουμε ότι ο βαθμός απόδοσης είναι μεγαλύτερος σε χαμηλά φορτία συνεπώς  είναι προτιμότερο να έχεις ένα κλιματιστικό που θα δουλεύει συνεχώς σε χαμηλό φορτίο από το να αναβοσβήνει από υψηλό. 

Πως όμως το βρίσκω; Μια ένδειξη είναι τα ελάχιστα btus. 

Ιδανικά θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τα ελάχιστα input watts, είτε να μας το δίνει κάπου ο κατασκευαστής, είτε μέσα από τα capacity tables. 

Παράδειγμα, το 9αρι Daikin Perfera, μπορεί να πέσει στην πραγματικότητα στα 60W και εκεί δίνει 3580btus με eer πάνω από 16

   
  IMG-20200705-234051.jpg&key=e0e67d3c65c0

Οπότε ανεξάρτητα από τα λοιπά χαρακτηριστικά , τα ελάχιστα btus και watts παίζουν οπωσδήποτε ρόλο στην οικονομία και πρέπει να είναι και αυτό κριτήριο αγοράς.

5. Επιλογή κλιματιστικού :

Καταρχάς από την στιγμή που ξέρουμε τι capacity χρειαζόμαστε, μέσα από τις μυριάδες των επιλογών θα πρέπει να βρούμε ποιο είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες μας, μιας και όπως θα πούμε πολλές φορές, δεν υπάρχει το τέλειο κλιματιστικό. Μια μεθοδολογία που ακολουθώ και προτείνω, είναι η χρήση του εργαλείου απόφασης pugh diagram και μάλιστα με weighted factors. 

Υπάρχουν πολλά templates στο ίντερνετ. 

Κατέβασα και έφτιαξα μέσα σε 5’ ένα διάγραμμα το οποίο σας επισυνάπτω. 

Decision-Matrix-Weighted-κλίμα.xlsx 12 kB · 77 downloads

Θα δείτε ότι φτιάχνουμε κριτήρια απόφασης στα οποία δίνουμε βαρύτητα πχ βαρύτητα 5 στην εγγύηση με κλίμακα 1-10. 

Μετά βάζουμε βαθμολογίες σε κάθε κριτήριο, πάλι πχ 1-10 έχοντας ως input τα γνωστά στοιχεία των κλιματιστικών.

Θα δείτε ότι στο παράδειγμα που έβαλα και με τα (όχι και τόσο τυχαία) κριτήρια και βαρύτητες, πρώτο θα έβγαινε το toshiba παρόλο που στο φανταστικό αυτό παράδειγμα δεν έχει τη μεγαλύτερη απόδοση. 8c69329ff077cd0b2404bedbac399743.png

Αν έρθει τώρα κάποιος και πει ότι η εγγύηση με ενδιαφέρει περισσότερο από όλα και βάλει βαρύτητα 10 στην εγγύηση, τότε πρώτο έστω και οριακά θα βγει το inventor. 

 

a187bc2ed802b0a7febaa97f712fee52.png

Φυσικά μπορείτε να βάλετε όσα κριτήρια θέλετε και όσα μοντέλα κλιματιστικών θέλετε. Στο τέλος θα βγει ο νικητής. Καλές αγορές.

Αν τελικά ζητήσουμε βοήθεια στο φόρουμ , νομίζω ότι το παρακάτω ερωτηματολόγιο θα βοηθήσει τα λοιπά μέλη να προσφέρουν τη όσο γίνεται πιο σωστή συμβουλή :

Ερωτηματολόγιο Αγοράς Κλιματιστικού

6. Εγκατάσταση

Καταρχάς η σωστή εγκατάσταση είναι σούπερ σημαντική. Έχουμε γίνει μάρτυρες από ένα κάρο κακές εγκαταστάσεις οι οποίες όχι μόνο θα επηρεάσουν την απόδοση της ακριβής συσκευής μας, αλλά και τη μακροζωία της.  

Καλό είναι να διαβάσουμε και να ελέγξουμε την ευλαβική τήρηση των οδηγιών εγκατάστασης γιατί οι ψυκτικοί συνήθως θέλουν να μας ξεπετάξουν και να πάνε στον επόμενο πελάτη. 

α. Τήρηση αποστάσεων από εμπόδια, όπως τοίχους, ταβάνια κτλ . Μη τήρηση οδηγεί είτε σε μη δυνατότητα σέρβις (πχ κόλλημα εξωτερικής σε από πάνω μπαλκόνι), σε μειωμένη απόδοση πχ κόλλημα εσωτερικής σε ταβάνι και άρα μειωμένη εισρόφηση αέρα ή και σε προβληματική συμπεριφορά πχ αισθητήρας θερμοκρασίας που μπερδεύεται. 

β. Μήκος χαλκού. Ο χαλκός είναι ακριβός και είναι στο συμφέρον του ψυκτικού να σας βάλει όσο πιο κοντό σωλήνα γίνεται. Όμως οι κατασκευαστές κλιματιστικών έχουν σχεδιάσει τους συμπιεστές και το σύστημα γενικά με υψηλές πιέσεις. Μια κοντή σωλήνα θα οδηγήσει σε κύκλωμα που θα δουλεύει σε υψηλή πίεση και άρα κραδασμοί, θόρυβος και καταπόνηση του συμπιεστή. Άρα ακολουθούμε κατά γράμμα τις οδηγίες και πάντα επιμένουμε για πρόσθεση κατάλληλου μήκους χαλκοσωλήνων ώστε να καλύψουμε τουλάχιστον το ελάχιστο μήκος. Το τελευταίο συνήθως κυμαίνεται από 1.5μ , 2μ και τις περισσότερες φορές 3μ. Μια καλή τακτική είναι να επιλέξουμε ως θέση της εξωτερικής μονάδας το πάτωμα (έτσι και αλλιώς προτιμητέο για μεγάλης ισχύος κλιματιστικά πχ 18Κ και άνω), οπότε το μήκος θα προκύψει από μόνο του. 

Αν μπει κρεμαστή, ο ψυκτικός θα κάνει κουλούρα τον χαλκοσωλήνα πίσω από τη μονάδα μέχρι να πιάσει το μήκος. 

Προσοχή δυνητικά μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μη αποδοχή εγγύησης, όπως πχ στη  Daikin

https://www.daikin.com.au/faq/what-happens-if-piping-less-minimum-recommended-length

(όχι Ελλάδας, αλλά δίνει την αίσθηση)

 

γ. Αφαίρεση ατμοσφαιρικού αέρα από το κύκλωμα.

 

 

Τόσο οι χαλκοσωλήνες πριν συνδεθούν , όσο και η εσωτερική μονάδα , είναι εκτεθειμένες στην ατμόσφαιρα. Όταν πλέον όλα συνδεθούν, θα θέλουμε εντός του κυκλώματος να κυκλοφορεί αποκλειστικά το ψυκτικό μέσο (φρέον). Άρα με κάποιον τρόπο θα πρέπει να αφαιρεθεί ο αέρας. Αλλιώς μειωμένη απόδοση αλλά και φθορά μιας και ο ατμοσφαιρικός αέρας περιέχει και υγρασία δλδ νερό. Όλα μα όλα τα εγχειρίδια εγκατάστασης έχουν ως μοναδικό και αποδεκτό τρόπο αφαίρεσης του αέρα με χρήση αντλίας κενού.

 

VT-TW15A.jpg

 


 

H διαδικασία είναι πολύ απλή και φαίνεται στο διάγραμμα 

 

7acbf46608df91187dc2fc26078cf80b.png

 

 

Δυστυχώς στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ίσως ψυκτικοί δεν αφαιρούν τον αέρα με αντλία αλλά κάνουν εκδίωξη, δηλαδή έχουν τη μια άκρη με ανοικτή τη βάνα και ανοίγουν το φρέον μέχρι να τους έρθει από την άλλη πλευρα . Οπότε διαρρέει ποσότητα φρέον και έχει αμφίβολα αποτελέσματα.

Συμβουλή: με προσυνεννόηση,  είτε την στιγμή της άφιξης του συνεργείου τονίζουμε ότι χωρίς αντλία κενού δε θα δεχτούμε να γίνει η εγκατάσταση. Χίλιες φορές να τους διώξουμε παρά να μπει το κλιματιστικό έτσι. 

7. Βοηθητικά. 

α. Καταγραφή επιδόσεων, κατανάλωσης. 

Για να δούμε τη συμπεριφορά του κλιματιστικού μας στον χώρο μας, θα πρέπει να καταγράψουμε την κατανάλωση στον χρόνο. 

Ο πιο απλός τρόπος είναι η αγορά της έξυπνης πρίζας tplink hs110 σε συνδυασμό με ένα προγραμματάκι που το κατεβάζουμε από εδώ https://github.com/jamesbarnett91/tplink-energy-monitor

Μετά ακολουθούμε την απλούστατη διαδικασία του extract, τρέξιμο του exe και εισαγωγή του localhost:3000 στον browser μας . 

Ο @rbx1000 έχει φτιάξει και σχετικό tutorial:

 

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπαίνει και σε κινητό android με την ακόλουθη διαδικασία:

Εγκαθιστούμε το app termux. 

To τρέχουμε και μέσα από αυτό πατάμε

pkg install git

μετά

pkg install nodejs-lts

Με τα παραπάνω θα βάλει τα προαπαιτούμενα git και nodejs. 

Μετά 

git clone https://github.com/jamesbarnett91/tplink-energy-monitor && cd tplink-energy-monitor

(με αυτό θα κατεβάσει και θα εγκαταστήσει το πρόγραμμα)

μετά

npm install 

μετά cd tplink-energy-monitor και τέλος npm start. 

Τέλος πάμε στον browser και πατάμε localhost:3000. 

Όταν κλείνουμε την εφαρμογή, χρειάζεται μόνο να τρέξουμε το termux , μετά cd tplink-energy-monitor και τέλος npm start. 

Τέλος πάμε στον browser και πατάμε localhost:3000

 

Αυτά! 🙂

Δημήτρη

Αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει σε κάποια πραγματακια.

Έχω πάρει το TP-link HS110 και το δουλεύω με το Termux στα παραπάνω γραφήματα σε Android τάμπλετ.

Μπορώ να καθορίσω στο διάγραμμα να μου δείχνει το γράφημα για τις τελευταίες πχ 4 ώρες, να ορίσω εγώ δηλαδή τη χρονική περίοδο του γραφήματος ;

Ξαναλέω σε Android ...

inbound2769727180394577303.jpg

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
46 λεπτά πριν, alexdeskas είπε

Αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει σε κάποια πραγματακια.

Έχω πάρει το TP-link HS110 και το δουλεύω με το Termux στα παραπάνω γραφήματα σε Android τάμπλετ.

Μπορώ να καθορίσω στο διάγραμμα να μου δείχνει το γράφημα για τις τελευταίες πχ 4 ώρες, να ορίσω εγώ δηλαδή τη χρονική περίοδο του γραφήματος ;

Ξαναλέω σε Android ...

inbound2769727180394577303.jpg

Με cd tplink-energy-monitor θα μπεις στο directory.

Πάτα ls αν θες να δεις τι έχει μέσα.

Θα δώσεις nano logger-config.json

Θα δεις 3 επιλογές.

Αυτό που σε ενδιαφέρει είναι η 2 και κυρίως η 3η.

Η 2η έχει τον ρυθμό δειγματοληψίας σε δευτ.

Η 3η έχει το μέγιστο πλήθος τιμών.

Εσύ θες 4ώρες ή 240λ ή 14400δευτ.

Η default δειγματοληψία είναι κάθε 60δευτ άρα αν βάλεις maxLogEntries: 240 θα έχεις αυτό που θες.

Μπορείς αν θες να βάλεις δειγματοληψία κάθε 30δευτ οπότε θα βάλεις 480

κ.ο.κ.

ctr+X για save, επανεκκίνηση της διαδικασίας και είσαι έτοιμος.

Επεξ/σία από liakjim
  • Like 1
Δημοσ.
15 ώρες πριν, liakjim είπε

Αλήθεια έχουμε εικόνα πως συμπεριφέρεται το Daikin perfera όσον αφορά την παγοποίηση; Τι είδες σε σχέση με το edge @rbx1000

;

Παγοποιηση? Defrost?

Δημοσ.
23 λεπτά πριν, liakjim είπε

Με cd tplink-energy-monitor θα μπεις στο directory.

Πάτα ls αν θες να δεις τι έχει μέσα.

Θα δώσεις nano logger-config.json

Θα δεις 3 επιλογές.

Αυτό που σε ενδιαφέρει είναι η 2 και κυρίως η 3η.

Η 2η έχει τον ρυθμό δειγματοληψίας σε δευτ.

Η 3η έχει τις μέγιστο πλήθος τιμών.

Εσύ θες 4ώρες ή 240λ ή 14400δευτ.

Η default δειγματοληψία είναι κάθε 60δευτ άρα αν βάλεις maxLogEntries: 240 θα έχεις αυτό που θες.

Μπορείς αν θες να βάλεις δειγματοληψία κάθε 30δευτ οπότε θα βάλεις 480

κ.ο.κ.

ctr+X για save, επανεκκίνηση της διαδικασίας και είσαι έτοιμος.

Σ ευχαριστώ πολύ.

Όλα εντάξει τωρα

Δημοσ.

Ύστερα από παρότρυνση του @liakjim αγοράστηκε το crystal iii. Αυτή τη φορά θα τους τσιτωσω για κενό σωληνώσεις κλπ φυσικά. Περιμένω να μπει και θα επανέλθω για εντυπώσεις. Απορια: γιατί δεν το βλέπω αλλού  εκτός από κωτσο?? Αν γνωρίζει κάποιος... 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, jimis_vts είπε

Ύστερα από παρότρυνση του @liakjim αγοράστηκε το crystal iii. Αυτή τη φορά θα τους τσιτωσω για κενό σωληνώσεις κλπ φυσικά. Περιμένω να μπει και θα επανέλθω για εντυπώσεις. Απορια: γιατί δεν το βλέπω αλλού  εκτός από κωτσο?? Αν γνωρίζει κάποιος... 

Γράφουν "αποκλειστικό" , οπότε μάλλον έχουν κάνει κάποια συμφωνία.

Όπως το είπες. Τσιτωμα. Αν δεν γουστάρουν ή αρχίσουν τα μα μου, προτείνω να μην παραλάβεις και να τους διώξεις. Ίσως καλύτερα με προσυνεννοηση όταν σε πάρουν τηλέφωνο για το ραντεβού.

  • Like 1
Δημοσ.
22 λεπτά πριν, liakjim είπε

Γράφουν "αποκλειστικό" , οπότε μάλλον έχουν κάνει κάποια συμφωνία.

Όπως το είπες. Τσιτωμα. Αν δεν γουστάρουν ή αρχίσουν τα μα μου, προτείνω να μην παραλάβεις και να τους διώξεις. Ίσως καλύτερα με προσυνεννοηση όταν σε πάρουν τηλέφωνο για το ραντεβού.

Λογικά όπως τότε και με το media πρώτα παραδίδουν και μετά παίρνουν τηλ για εγκατάσταση. Αν θέλει εκείνη την ώρα να το βάλει απλά πάει πίσω στο μαγαζί του και φέρνει αντλία. Απλά θα θελα καλύτερα με συνεννόηση μήπως τους πω να βάλουν και αντικραδασμικα. 

Δημοσ.

ποσο λογικα δουλευει το daikin μετα την αλλαγη πλακετας , εχω τα δυο αλλα κλιματιστικα στο 22 το σπτι μεσα εχει ελαφρα πανω απο 22 παντου και οπως καθε λογικο κλιματιστικο αφου εβαλα το daikin στους 21 μενει σβηστο , με την παλια πλακετα θα ειχε κανει καμια 200αρια on off και θα ειχε παει την θερρμοκρασια στο 25 βαλε και θα βγαζαμε καντηλες απο την ζεστη αλλα και θα πληρωναμε τζαμπα ρευμα 

1278235768_24-12toyo.png.e548ea2771c5ba6b7376f0a5e7a8ca3b.png

24-2 dasikin.png

24-2 toshiba.png

  • Like 2
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, dimostr είπε

ποσο λογικα δουλευει το daikin μετα την αλλαγη πλακετας , εχω τα δυο αλλα κλιματιστικα στο 22 το σπτι μεσα εχει ελαφρα πανω απο 22 παντου και οπως καθε λογικο κλιματιστικο αφου εβαλα το daikin στους 21 μενει σβηστο , με την παλια πλακετα θα ειχε κανει καμια 200αρια on off και θα ειχε παει την θερρμοκρασια στο 25 βαλε και θα βγαζαμε καντηλες απο την ζεστη αλλα και θα πληρωναμε τζαμπα ρευμα 

1278235768_24-12toyo.png.e548ea2771c5ba6b7376f0a5e7a8ca3b.png

24-2 dasikin.png

24-2 toshiba.png

Φορτώθηκε λίγο παραπάνω έργο το toyotomi.

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, liakjim είπε

Φορτώθηκε λίγο παραπάνω έργο το toyotomi.

Το toyotomi έχει την κλασική εικόνα σε συγκεκριμένα watt εξαρτώμενα της εξωτερικής θερμοκρασίας 

Δημοσ.
Στις 23/2/2021 στις 10:34 ΜΜ, rbx1000 είπε

Παγοποιηση? Defrost?

Εκανε λιγο περισσοτερα το περφερα.
Αλλα το Edge ειναι πολυ καλυτερα προστατευμενο.

Δημοσ.

Πήγα χθες το απόγευμα στον γείτονα (με το Mitsubishi sf50ve) να παίξουν τα παιδιά. 

Έξω ζέστη, κάπου 13.5C

Μπαίνω σε ένα σπίτι σχετικά κρύο, με ένα κλιματιστικό να λυσσομαναει, να κάνει τρελό θόρυβο και να βγάζει τόσο κρύο αέρα που ήταν λες και είναι σε λειτουργία ψύξης. Ο κόσμος μέσα με φούτερ. Θερμική άνεση μηδέν. Εξαιρετικά δυσάρεστο το κλίμα.

Κοιτάω τηλεκοντρόλ και βλέπω ρύθμιση 18 και ταχύτητα ανεμιστήρα χειροκίνητα στο max...🤨. Κοιτάω θερμοκρασία χώρου 19.7C. 🥶

Έρχεται ο τύπος και μου δείχνει στο κινητό περιβάλλον χρήσης τύπου smartlife. Έχει βάλει πριζακι gosund sp111 , ίδιο με το blitzwolf shp6 . Δείχνει 277W.

- Είδες που τελικά δεν καίει τίποτα; Το δικό σου Fujitsu πόσο καίει τώρα;

Ανοίγω homeassistant app και του δείχνω.

- 450W

Μου κλείνει το μάτι πονηρά.

Έρχεται η γυναίκα του.

- Καλά τι μετραγες τόσο καιρό Δημήτρη;

Μετά από λίγο κάνει off το Mitsubishi . Και ξεκινάει τα on off . Μάλλον έχει offset 2C.

Δεν είπα κάτι να τον στεναχωρήσω.

Κάποια στιγμή γύρισα στη θαλπωρή των 22.3C του σπιτιού μου και αναρωτήθηκα πόσα κόμπλεξ μπορεί να έχει ένας άνθρωπος...

 

  • Like 1
  • Sad 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...