Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
17 λεπτά πριν, Klausx είπε

 

 


Οι συγκεκριμένες βάσεις δεν κάνουν για ταράτσα, βγάζουν λίγα χρόνια και σπάνε.

Επίσης μην ξεχνάμε ότι τα παλιά μηχανήματα είχαν διπλό ίσως και τριπλό βάρος πολλές φορές σε σχέση με ένα καινούριο κάνοντας το σενάριο της πτώσης από αέρα ακόμα πιο πιθανό. Το τοιχίο που έχεις πίσω το προστατεύει μαζί με την σωλήνα αλλά γιατί να ρισκάρεις;

Πήραν και παροχή από έξω ενώ είχε μέτρα, μπράβο τους!

Η σωστή λύση είναι να μπει με βάση τοίχου στο τοιχίο ώστε να μην τρυπήσεις ταράτσα και λιμνάζουν νερά εκεί στην βάση του μηχανήματος που θα πρέπει να κάνεις τρύπες + θα μπορείς να κάνεις εργασίες στην ταράτσα χωρίς να ψάχνεις ψυκτικό.

 

για τις βάσεις επειδή είναι πλαστικές θα συμφωνήσω.. 

κάτι που επίσης στράβωσα λίγο είναι το ότι πέρασαν τις σωλήνες μέσα από το κάγκελο, ενώ χωρούσαν κάτω από το κάγκελο..

στις περιπτώσεις που βγάζουμε την εξωτερική μονάδα στην ταράτσα (είμαι υπέρ, αν δύναται), υποστηρίζω την άποψη να μπαίνει γαλβανιζέ (ή ινοξ) βάση τοίχου, με ποιοτικά ουπα Fischer και αντικραδασμικά, τουλάχιστον 20εκ από την πλάκα της ταράτσας, βίδες/στριφώνια inox κλπ.

αυτό έκανα με το SRK63ZR-W,  οπότε αν τυχόν χρειαστεί να γίνει οτιδήποτε στην ταράτσα (πχ μόνωση/στεγανοποίηση), να μην πειράξει κανένας την εξωτερική.., γνώμη μου βέβαια, αυξάνει το κόστος γύρω στα 30€, αλλά μια φορά τα δίνεις.. 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Απαντ. 28,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • liakjim

    6101

  • dimostr

    2725

  • Specs

    1497

  • userAnon

    680

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
38 λεπτά πριν, Klausx είπε

 

 


Οι συγκεκριμένες βάσεις δεν κάνουν για ταράτσα, βγάζουν λίγα χρόνια και σπάνε.

Επίσης μην ξεχνάμε ότι τα παλιά μηχανήματα είχαν διπλό ίσως και τριπλό βάρος πολλές φορές σε σχέση με ένα καινούριο κάνοντας το σενάριο της πτώσης από αέρα ακόμα πιο πιθανό. Το τοιχίο που έχεις πίσω το προστατεύει μαζί με την σωλήνα αλλά γιατί να ρισκάρεις;

Πήραν και παροχή από έξω ενώ είχε μέτρα, μπράβο τους!

Η σωστή λύση είναι να μπει με βάση τοίχου στο τοιχίο ώστε να μην τρυπήσεις ταράτσα και λιμνάζουν νερά εκεί στην βάση του μηχανήματος που θα πρέπει να κάνεις τρύπες + θα μπορείς να κάνεις εργασίες στην ταράτσα χωρίς να ψάχνεις ψυκτικό.

 

Μου κάνει φοβερή εντύπωση που δεν το πρότειναν οι ίδιοι. Επαγγελματίες σου λέει μετά . Βαριουνται; Είναι στα τέτοια τους; Είναι χαζοί; Είναι άπειροι; Είναι λαλάκες; Από όλα μαζί; Έλεος, αφήνουν ένα μηχάνημα που κάποιοι θέλουν δύο μηνιατικα να το πάρουν, στις πιθανότητες αν θα ανατραπεί ή όχι. Άχρηστοι.

  • Like 2
  • Sad 1
Δημοσ.

Μεγάλη προσοχή σε νέες εγκαταστάσεις.

Πρέπει ο Μαστορας που θα αναλάβει, να κλείσει και την εσωτερική τρύπα.

Παθον σε toyotomi erai 24αρι όπου αντικατέστησε ένα παλιό Fuji electric και λόγω απόστασης από το ταβάνι έπρεπε να σκάψει λίγο προς τα κάτω την τρύπα.

απο κάτω όμως είναι κενό λόγω την μπαλκονόπορτας. Αυτο είχε ως συνέπεια κάθε φορά που το εκκινούσα έβλεπε θερμοκρασία πολύ πιο χαμηλή από την εσωτερική αφού ερχόταν αέρας από έξω στο σημείο που είναι ο θερμοστάτης.

Για παράδειγμα με τα χιόνια ενώ είχα εσωτερική 19 αυτό ξεκινούσε νομιζωντας ότι έχει 8 βαθμούς και όπως καταλαβαίνετε δούλευε πιο πολύ 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.

Ειλικρινά ευχαριστώ για αυτόν τον πακτωλό πληροφοριών!! @liakjim, είχα διαβάσει και σε παλαιότερες αναρτήσεις σου τις συμβουλές σου για χώρους με μικρές απώλειες, αλλά όχι τόσο εμπεριστατωμένα και ολοκληρωμένα! Αυτό που δεν γνώριζα είναι ότι κυκλοφόρησαν και άλλα μοντέλα που φέρνουν αέρα από έξω, πέρα από το Ururu. Μόνο το Midea Gaia (και τα φασόν του) υπάρχει προς το παρόν; Και αυτά με τις τρύπες, τα breezeless, τώρα τα έμαθα από εσάς. Πάλι μόνο τα συγκεκριμένα Media έχουν αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία;

Το Daisekai πρέπει να είναι φοβερό εργαλείο, αλλά χάνει λίγο από εμφάνιση, όπως έγραψε και ο @Specs
To Tapo110 το έβαλε το eshop sta 10,90 αυτή την εβδομάδα

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Philippe είπε

To Tapo110 το έβαλε το eshop sta 10,90 αυτή την εβδομάδα

Σε αυτή τη τιμή έχει την 100 που δεν είναι με μετρητή ενέργειας 

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, Philippe είπε

αλλά χάνει λίγο από εμφάνιση, όπως έγραψε και ο @Specs

Για εμφανιση δεν ανεφερα και δεν θα με ενδιεφερε, στα υπολοιπα "γερασε" και το εφτασαν/περασαν τα νεοτερα.

Για φρεσκο αερα αλλα και breezless σουρωτηρι, στην χωρα μας μονο TCL,Midea και κλωνοι αυτων των δυο υπαρχουν.

Επεξ/σία από Specs
  • Like 1
Δημοσ.
Στις 5/8/2020 στις 12:48 ΠΜ, liakjim είπε

Περί κλιματιστικών*

Εισαγωγικό σημείωμα: για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, δεν έχω καμία σχέση με τον χώρο των κλιματιστικών. Απλά ένα μέλος του insomnia που μετά από κάποιον χρόνο ενασχόλησης ως hobby με τα κλιματιστικά, θα προσπαθήσω να αποσαφηνιστούν κάποια πράγματα έχοντας ως έμπνευση τα δικά μου ερωτήματα αλλά και ερωτήματα άλλων μελών. Τα παρακάτω είναι προσωπικές γνώσεις/απόψεις. Έχω σχέση με τη μηχανολογία αλλά σε άλλον κλάδο (ναυπηγική). Αν κάποιος τεχνικά καταρτισμένος διαβάσει κάτι που είναι λάθος, παρακαλώ πολύ να με διορθώσει. Επίσης τα παρακάτω είναι όσο γίνεται αντικειμενικές προσεγγίσεις του θέματος και δεν επεκτείνομαι σε αυτά που είναι ακόμα ερωτηματικά.

*

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Ο όρος αυτός που έχει επικρατήσει, είναι καταχρηστικός μιας και η πλειοψηφία των οικιακών κλιματιστικών τύπου split unit air conditioners όπως λέγονται (οι σπλιτάκια που έχω ακούσει να τα λένε οι ψυκτικοί) , δεν είναι στην πραγματικότητα κλιματιστικά μιας και δεν ρυθμίζουν κλίμα , ήτοι θερμοκρασία και υγρασία αλλά μόνο θερμοκρασία και ανεξέλεγκτα την απόλυτη υγρασία σε λειτουργία ψύξης. Εξαίρεση το daikin ururu sarara το οποίο είναι το μόνο γνήσιο κλιματιστικό της αγοράς.

 

1. Τι κάνουμε όταν θέλουμε να αγοράσουμε κλιματιστικό; Πληρώνουμε έναν επαγγελματία να το κάνει. Με μελέτη θερμικών απωλειών. Για ψύξη , θέρμανση ή και τα δύο. Δεν πάμε στα φόρουμ γιατί θα αγοράσουμε κάτι που δεν είναι βέλτιστο. Κατά πάσα πιθανότητα, είτε θα είναι μεγάλο, είτε μικρό και άρα είτε δεν θα είναι αποδοτικό είτε δεν θα μας καλύπτει.

2. Αν τελικά πάμε σε φόρουμ, να έχουμε στο μυαλό μας ότι από την άλλη πλευρά του πληκτρολογίου κάθεται ένας άσχετος με τις ανάγκες μας. Και να το έχει το πράγμα, δεν έχει μελετήσει. Τελικά κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ξέρει τίποτα. Όχι μόνο αυτό, δεν θα έχει και την συνολική εικόνα της αγοράς. Θα έχει εμπειρία από κάποια κλιματιστικά, μονοψήφιο αριθμό. Δεν θα ξέρει καν τι κάνει το άλλης ισχύος μοντέλο της ίδιας σειράς. 

Αφού το ξεκαθαρίσαμε αυτό, μια καλή τακτική είναι να δούμε μόνοι μας κάποια πράγματα. 

α. Όσο περισσότερο θα χρησιμοποιήσουμε ένα κλιματιστικό, τόσο θα αξίζει να είναι αποδοτικό. Αλλά τι σημαίνει αποδοτικό και πως το ξεχωρίζουμε; Κοιτάμε τα ενεργειακά ταμπελάκια. Και συγκεκριμένα το seer και το scop

20180405133733_247d2278.jpeg.6e6e6126f72dcd883d5414b6723c0ac2.jpeg

 

Τι είναι τα seer/scop; Η daikin τα λέει πολύ καλά https://www.daikin.gr/el_gr/faq/what-is-seasonal-efficiency--scop-and-seer-.html

Με λίγα λόγια όσο μεγαλύτερο το seer, όπου seer είναι το seasonal eer, τόσο περισσότερη οικονομία θα κάνει σε ψύξη. 

Το ίδιο και στο scop σε θερμό κλίμα ( όπου για θερμό κλίμα βάση προτύπου για την Ευρώπη, έχει επιλεγεί το κλίμα της Αθήνας), όπου όσο μεγαλύτερο , τόσο περισσότερη οικονομία σε θέρμανση.

Τα seer και scop πάνε να υπολογίσουν τον συνολικό βαθμό απόδοσης ή πιο σωστά τον μέσο (εποχιακό)βαθμό απόδοσης. 

Πχ για το scop, διαβάζουμε το πρότυπο EN 14825 και βλέπουμε το εξής :

0bfda4628f8420997062371fb6ddaa65.png

 

 

 

Χοντρικά και στο περίπου λέει ότι σε μια χειμωνιάτικη season με στατιστικά καιρού της Αθήνας που ας πούμε κρατάει 120 ημέρες, το κλιματιστικό θα δουλέψει τις 100 και τις υπόλοιπες θα είναι κλειστό. Από αυτές οι 20 θα είναι πολύ κρύες (κοντά στους 2C) , οι 50 ψιλοζεστές για χειμώνα (κοντά στους 12C) και οι υπόλοιπες 30 σχετικά κρύες (κοντά στους 7C). Οπότε ποιο θα κάψει το λιγότερο; Δίνει βαρύτητα σε κάθε επιμέρους βαθμό απόδοσης (πχ το 50% στις 50 ημέρες) και αντίστοιχα στις άλλες. Μετά προσθέτει και βγάζει έναν συνολικό βαθμό απόδοσης. (οι αριθμοί έχουν δοθεί στο περίπου. Όποιος θέλει να ψαχτεί, θα πρέπει να δει την Ευρωπαϊκή οδηγία 626/2011)

Φυσικά αν κάποιος μένει σε περιοχή με πάρα πολύ κρύο τον χειμώνα, πιθανώς να πρέπει να βλέπει και συγκρίνει τα scop σε average. 

Σημείωση : δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε με τις αναγραφόμενες kwh γιατί υπολογίζονται σε διαφορετικό φορτίο σχεδιασμού πχ ένα κλιματιστικό Α με cop 5.1 και φορτίο σχεδιασμού 5KW , θα έχει ακριβώς τις διπλάσιες kwh απο το Β κλιματιστικό με πάλι scop 5.1 και φορτίο σχεδιασμού 2.5KW (είναι σαν να συγκρίνουμε κατανάλωση με διαφορετικά χλμ/ώρα). 

Με τον ίδιο τρόπο υπολογίζεται και το seer, όπου οι επιμέρους αποδόσεις (eer) σε διαφορετικές θερμοκρασίες, υπολογίζονται ανάλογα με τον καταμερισμό σε ποσόστωση ανά φορτίο και προκύπτει ο συνολικός εποχιακός βαθμός απόδοσης. 

β. Πόσο μεγάλο κλιματιστικό χρειάζεται ο χώρος μας; Από τη στιγμή που επιλέγουμε να είμαστε τζαμπατζήδες και δεν θα πάμε στον επαγγελματία, θα πάμε από το περίπου ως το πολύ περίπου. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία υπολογισμού online. πχ https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+Btus

Συνήθως εδώ χρησιμοποιούμε αυτό ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ

Έχει περισσότερα inputs οπότε μάλλον θα πέφτει πιο κοντά.

Επειδή τα αποτελέσματα δίνονται σε kw, τα μετατρέπουμε αν μας βολεύουν τα btus, με έναν online calculator https://www.calculateme.com/power/kilowatts/to-btus-per-hour

Το παραπάνω εργαλείο δίνει τις θερμικές απώλειες του χώρου μας δηλαδή πόση ενέργεια πρέπει να προσθέτουμε ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία στην τιμή που βάλαμε και με δεδομένα τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής μας. 

Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι το εργαλείο αυτό δίνει προσεγγιστικά αποτελέσματα και όπως λέει και η σελίδα κάτω κάτω “Η παρούσα εφαρμογή υπολογισμού των θερμικών απωλειών είναι κατά προσέγγιση και δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την ολοκληρωμένη μελέτη μηχανικού.”

Τον αριθμό αυτόν σε kw ή btus , τον χρησιμοποιούμε ώστε να βρούμε πόσο capacity (ισχύς) θα πρέπει να αποδίδει το κλιματιστικό ώστε να υπερκαλύπτονται οι απώλειες. 

Θέλουμε δηλαδή capacity > απώλειες.

Οπότε πάμε στο γ.

γ. Τι είναι το capacity και πως το βρίσκω ;

Τα κλιματιστικά είναι αντλίες θερμότητας και απλά μεταφέρουν θερμότητα (ενέργεια), από έναν χώρο σε έναν άλλον δαπανώντας μια ενέργεια κατά τη μεταφορά. 

Το capacity ΔΕΝ είναι σταθερό και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως την ισχύ του μηχανήματος, τους βαθμούς απόδοσης (που και αυτοί δεν είναι σταθεροί) , τις εσωτερικές και εξωτερικές θερμοκρασίες και την υγρασία. 

Βλέποντας τα χαρακτηριστικά καταλόγου των κλιματιστικών, βλέπουμε ότι δίνουν ονομαστικές τιμές αλλά και εύρη. 

55c0ebe9b5ef54fda78b56734ebdfcd2.png

Οι ονομαστικές τιμές δεν μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Πιο πολύ χωρίζουν τα κλιματιστικά σε κατηγορίες ισχύος , 7000btus, 9000btus , 12000btus κτλ

Ούτε τα εύρη μας είναι πολύ χρήσιμα (το κάτω όριο είναι όπως θα δούμε και πιο κάτω) . 

Αυτό που θα πρέπει να κοιτάμε και δυστυχώς δεν τα έχουμε πάντα, είναι οι καμπύλες ή πίνακες capacity.

Παράδειγμα βλέπουμε το 22άρι edge σε θέρμανση και εσωτερική θερμοκρασία 20C:

 

8b3abb33076609e0ae67769816e4f37c.png

 

 

Εύκολα βλέπουμε ότι αν μένουμε σε περιοχή όπου τον χειμώνα επικρατούν έως 0C και το εργαλείο υπολογισμού μας έχει βγάλει 7KW απώλειες, τότε το 22άρι edge μάλλον δεν θα μας καλύψει μιας και δίνει μέγιστο 5.13KW. Παρόμοια προσέγγιση θα πρέπει να έχουμε στη ψύξη.

Στο κάτωθι link έχω βάλει κάποια σχετικά στοιχεία από 18Κ και 24Κ κλιματιστικά

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fc4d6VIteFgC6KyZlMCbPeJVeXsA1n2A_Vtk1LaHWIw/edit?usp=sharing

δ. Γιατί μας ενδιαφέρει το κλιματιστικό να μη σβήνει σε χαμηλές απαιτήσεις ή να ινβερτάρει χαμηλά ; Και πως το βρίσκω;

Τα cop / eer αυξάνουν σημαντικά όσο μειώνεται το φορτίο.

Ως παράδειγμα βλέπουμε το toshiba που μας δίνει καμπύλες eer/cop ανά φορτίο:  

    1820863206_Annotation2020-08-02155221.jpg.1c3f031b45678005811439a5398166c2.jpg1240002424_Annotation2020-08-02155329.jpg.769bd78befa0a30b7b978589a0687d62.jpg

Βλέπουμε ότι ο βαθμός απόδοσης είναι μεγαλύτερος σε χαμηλά φορτία συνεπώς  είναι προτιμότερο να έχεις ένα κλιματιστικό που θα δουλεύει συνεχώς σε χαμηλό φορτίο από το να αναβοσβήνει από υψηλό. 

Πως όμως το βρίσκω; Μια ένδειξη είναι τα ελάχιστα btus. 

Ιδανικά θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τα ελάχιστα input watts, είτε να μας το δίνει κάπου ο κατασκευαστής, είτε μέσα από τα capacity tables. 

Παράδειγμα, το 9αρι Daikin Perfera, μπορεί να πέσει στην πραγματικότητα στα 60W και εκεί δίνει 3580btus με eer πάνω από 16

   
  IMG-20200705-234051.jpg&key=e0e67d3c65c0

Οπότε ανεξάρτητα από τα λοιπά χαρακτηριστικά , τα ελάχιστα btus και watts παίζουν οπωσδήποτε ρόλο στην οικονομία και πρέπει να είναι και αυτό κριτήριο αγοράς.

5. Επιλογή κλιματιστικού :

Καταρχάς από την στιγμή που ξέρουμε τι capacity χρειαζόμαστε, μέσα από τις μυριάδες των επιλογών θα πρέπει να βρούμε ποιο είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες μας, μιας και όπως θα πούμε πολλές φορές, δεν υπάρχει το τέλειο κλιματιστικό. Μια μεθοδολογία που ακολουθώ και προτείνω, είναι η χρήση του εργαλείου απόφασης pugh diagram και μάλιστα με weighted factors. 

Υπάρχουν πολλά templates στο ίντερνετ. 

Κατέβασα και έφτιαξα μέσα σε 5’ ένα διάγραμμα το οποίο σας επισυνάπτω. 

Decision-Matrix-Weighted-κλίμα.xlsx 12.79 kB · 507 downloads

Θα δείτε ότι φτιάχνουμε κριτήρια απόφασης στα οποία δίνουμε βαρύτητα πχ βαρύτητα 5 στην εγγύηση με κλίμακα 1-10. 

Μετά βάζουμε βαθμολογίες σε κάθε κριτήριο, πάλι πχ 1-10 έχοντας ως input τα γνωστά στοιχεία των κλιματιστικών.

Θα δείτε ότι στο παράδειγμα που έβαλα και με τα (όχι και τόσο τυχαία) κριτήρια και βαρύτητες, πρώτο θα έβγαινε το toshiba παρόλο που στο φανταστικό αυτό παράδειγμα δεν έχει τη μεγαλύτερη απόδοση. 8c69329ff077cd0b2404bedbac399743.png

Αν έρθει τώρα κάποιος και πει ότι η εγγύηση με ενδιαφέρει περισσότερο από όλα και βάλει βαρύτητα 10 στην εγγύηση, τότε πρώτο έστω και οριακά θα βγει το inventor. 

 

a187bc2ed802b0a7febaa97f712fee52.png

Φυσικά μπορείτε να βάλετε όσα κριτήρια θέλετε και όσα μοντέλα κλιματιστικών θέλετε. Στο τέλος θα βγει ο νικητής. Καλές αγορές.

Αν τελικά ζητήσουμε βοήθεια στο φόρουμ , νομίζω ότι το παρακάτω ερωτηματολόγιο θα βοηθήσει τα λοιπά μέλη να προσφέρουν τη όσο γίνεται πιο σωστή συμβουλή :

Ερωτηματολόγιο Αγοράς Κλιματιστικού

6. Εγκατάσταση

Καταρχάς η σωστή εγκατάσταση είναι σούπερ σημαντική. Έχουμε γίνει μάρτυρες από ένα κάρο κακές εγκαταστάσεις οι οποίες όχι μόνο θα επηρεάσουν την απόδοση της ακριβής συσκευής μας, αλλά και τη μακροζωία της.  

Καλό είναι να διαβάσουμε και να ελέγξουμε την ευλαβική τήρηση των οδηγιών εγκατάστασης γιατί οι ψυκτικοί συνήθως θέλουν να μας ξεπετάξουν και να πάνε στον επόμενο πελάτη. 

α. Τήρηση αποστάσεων από εμπόδια, όπως τοίχους, ταβάνια κτλ . Μη τήρηση οδηγεί είτε σε μη δυνατότητα σέρβις (πχ κόλλημα εξωτερικής σε από πάνω μπαλκόνι), σε μειωμένη απόδοση πχ κόλλημα εσωτερικής σε ταβάνι και άρα μειωμένη εισρόφηση αέρα ή και σε προβληματική συμπεριφορά πχ αισθητήρας θερμοκρασίας που μπερδεύεται. 

β. Μήκος χαλκού. Ο χαλκός είναι ακριβός και είναι στο συμφέρον του ψυκτικού να σας βάλει όσο πιο κοντό σωλήνα γίνεται. Όμως οι κατασκευαστές κλιματιστικών έχουν σχεδιάσει τους συμπιεστές και το σύστημα γενικά με υψηλές πιέσεις. Μια κοντή σωλήνα θα οδηγήσει σε κύκλωμα που θα δουλεύει σε υψηλή πίεση και άρα κραδασμοί, θόρυβος και καταπόνηση του συμπιεστή. Άρα ακολουθούμε κατά γράμμα τις οδηγίες και πάντα επιμένουμε για πρόσθεση κατάλληλου μήκους χαλκοσωλήνων ώστε να καλύψουμε τουλάχιστον το ελάχιστο μήκος. Το τελευταίο συνήθως κυμαίνεται από 1.5μ , 2μ και τις περισσότερες φορές 3μ. Μια καλή τακτική είναι να επιλέξουμε ως θέση της εξωτερικής μονάδας το πάτωμα (έτσι και αλλιώς προτιμητέο για μεγάλης ισχύος κλιματιστικά πχ 18Κ και άνω), οπότε το μήκος θα προκύψει από μόνο του. 

Αν μπει κρεμαστή, ο ψυκτικός θα κάνει κουλούρα τον χαλκοσωλήνα πίσω από τη μονάδα μέχρι να πιάσει το μήκος. 

Προσοχή δυνητικά μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μη αποδοχή εγγύησης, όπως πχ στη  Daikin

https://www.daikin.com.au/faq/what-happens-if-piping-less-minimum-recommended-length

(όχι Ελλάδας, αλλά δίνει την αίσθηση)

 

γ. Αφαίρεση ατμοσφαιρικού αέρα από το κύκλωμα.

 

 

Τόσο οι χαλκοσωλήνες πριν συνδεθούν , όσο και η εσωτερική μονάδα , είναι εκτεθειμένες στην ατμόσφαιρα. Όταν πλέον όλα συνδεθούν, θα θέλουμε εντός του κυκλώματος να κυκλοφορεί αποκλειστικά το ψυκτικό μέσο (φρέον). Άρα με κάποιον τρόπο θα πρέπει να αφαιρεθεί ο αέρας. Αλλιώς μειωμένη απόδοση αλλά και φθορά μιας και ο ατμοσφαιρικός αέρας περιέχει και υγρασία δλδ νερό. Όλα μα όλα τα εγχειρίδια εγκατάστασης έχουν ως μοναδικό και αποδεκτό τρόπο αφαίρεσης του αέρα με χρήση αντλίας κενού.

 

VT-TW15A.jpg

 


 

H διαδικασία είναι πολύ απλή και φαίνεται στο διάγραμμα 

 

7acbf46608df91187dc2fc26078cf80b.png

 

 

Δυστυχώς στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ίσως ψυκτικοί δεν αφαιρούν τον αέρα με αντλία αλλά κάνουν εκδίωξη, δηλαδή έχουν τη μια άκρη με ανοικτή τη βάνα και ανοίγουν το φρέον μέχρι να τους έρθει από την άλλη πλευρα . Οπότε διαρρέει ποσότητα φρέον και έχει αμφίβολα αποτελέσματα.

Συμβουλή: με προσυνεννόηση,  είτε την στιγμή της άφιξης του συνεργείου τονίζουμε ότι χωρίς αντλία κενού δε θα δεχτούμε να γίνει η εγκατάσταση. Χίλιες φορές να τους διώξουμε παρά να μπει το κλιματιστικό έτσι. 

7. Βοηθητικά. 

α. Καταγραφή επιδόσεων, κατανάλωσης. 

Για να δούμε τη συμπεριφορά του κλιματιστικού μας στον χώρο μας, θα πρέπει να καταγράψουμε την κατανάλωση στον χρόνο. 

Ο πιο απλός τρόπος είναι η αγορά της έξυπνης πρίζας tplink hs110 σε συνδυασμό με ένα προγραμματάκι που το κατεβάζουμε από εδώ https://github.com/jamesbarnett91/tplink-energy-monitor

Μετά ακολουθούμε την απλούστατη διαδικασία του extract, τρέξιμο του exe και εισαγωγή του localhost:3000 στον browser μας . 

Ο @rbx1000 έχει φτιάξει και σχετικό tutorial:

 

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπαίνει και σε κινητό android με την ακόλουθη διαδικασία:

Εγκαθιστούμε το app termux. 

To τρέχουμε και μέσα από αυτό πατάμε

pkg install git

μετά

pkg install nodejs-lts

Με τα παραπάνω θα βάλει τα προαπαιτούμενα git και nodejs. 

Μετά 

git clone https://github.com/jamesbarnett91/tplink-energy-monitor && cd tplink-energy-monitor

(με αυτό θα κατεβάσει και θα εγκαταστήσει το πρόγραμμα)

μετά

npm install 

μετά cd tplink-energy-monitor και τέλος npm start. 

Τέλος πάμε στον browser και πατάμε localhost:3000. 

Όταν κλείνουμε την εφαρμογή, χρειάζεται μόνο να τρέξουμε το termux , μετά cd tplink-energy-monitor και τέλος npm start. 

Τέλος πάμε στον browser και πατάμε localhost:3000

 

Αυτά! 🙂

Δημήτρης

Καλησπέρα. Σήμερα το termux δεν λειτουργεί μετά από τόσο καιρό. Μου έβγαλε κάτι errors. Σε εσάς λειτουργεί; Έκανα όλη τη διαδικασία ξανά από την αρχή αλλά τίποτα. Ένα από τα σφάλματα είναι αυτό:$

npm install

npm WARN old lockfile
npm WARN old lockfile The package-lock.json file was created with an old version of npm,
npm WARN old lockfile so supplemental metadata must be fetched from the registry.
npm WARN old lockfile
npm WARN old lockfile This is a one-time fix-up, please be patient...
npm WARN old lockfile
npm ERR! Exit handler never called!

npm ERR! This is an error with npm itself. Please report this error at:
npm ERR!     <https://github.com/npm/cli/issues>

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR!     /data/data/com.termux/files/home/.npm/_logs/2023-03-13T17_45_35_480Z-debug-0.log

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, kosvou είπε

Καλησπέρα. Σήμερα το termux δεν λειτουργεί μετά από τόσο καιρό. Μου έβγαλε κάτι errors. Σε εσάς λειτουργεί; Έκανα όλη τη διαδικασία ξανά από την αρχή αλλά τίποτα. Ένα από τα σφάλματα είναι αυτό:$

npm install

npm WARN old lockfile
npm WARN old lockfile The package-lock.json file was created with an old version of npm,
npm WARN old lockfile so supplemental metadata must be fetched from the registry.
npm WARN old lockfile
npm WARN old lockfile This is a one-time fix-up, please be patient...
npm WARN old lockfile
npm ERR! Exit handler never called!

npm ERR! This is an error with npm itself. Please report this error at:
npm ERR!     <https://github.com/npm/cli/issues>

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR!     /data/data/com.termux/files/home/.npm/_logs/2023-03-13T17_45_35_480Z-debug-0.log

Μάλλον κάτι έκανες update, δεν δουλεύει με τις νεότερες εκδόσεις android.

Δοκίμασε τα παρακάτω αν δούλευε σε αυτό το κινητό.

 

Δημοσ.
11 ώρες πριν, liakjim είπε

Ευχαριστώ πολύ για της απαντήσεις. Αυριο θα πρέπει να το παραγγείλω για να προλάβω το voucher. Τελευταία παράκληση. Επειδή δεν θέλω να ξαναπατήσω στον κοτσοβολο και το invertor από το πλαίσιο μου πέφτει λίγο ακριβό. Μπορώ να έχω 2-3 ακόμα προτάσεις από πλαίσιο ή media mart για 12ρι με ταβάνι τα 750; 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Klausx είπε

Μάλλον κάτι έκανες update, δεν δουλεύει με τις νεότερες εκδόσεις android.

Δοκίμασε τα παρακάτω αν δούλευε σε αυτό το κινητό.

 

Όχι δεν έκανα κάποιο update το τηλέφωνο είναι παλιό έχει Android 10. Μέχρι χθες δούλευε κανονικά σήμερα ξεκίνησε το κόλλημα. Δοκίμασα και αυτό που είπες αλλά τίποτα. 

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, kosvou είπε

Όχι δεν έκανα κάποιο update το τηλέφωνο είναι παλιό έχει Android 10. Μέχρι χθες δούλευε κανονικά σήμερα ξεκίνησε το κόλλημα. Δοκίμασα και αυτό που είπες αλλά τίποτα. 

Εμένα μόνο έτσι δουλεύει σε Android 10, απεγκατάσταση και εγκατάσταση την παλιά έκδοση του termux 117.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, tu-luba είπε

Μεγάλη προσοχή σε νέες εγκαταστάσεις.

Πρέπει ο Μαστορας που θα αναλάβει, να κλείσει και την εσωτερική τρύπα.

Παθον σε toyotomi erai 24αρι όπου αντικατέστησε ένα παλιό Fuji electric και λόγω απόστασης από το ταβάνι έπρεπε να σκάψει λίγο προς τα κάτω την τρύπα.

απο κάτω όμως είναι κενό λόγω την μπαλκονόπορτας. Αυτο είχε ως συνέπεια κάθε φορά που το εκκινούσα έβλεπε θερμοκρασία πολύ πιο χαμηλή από την εσωτερική αφού ερχόταν αέρας από έξω στο σημείο που είναι ο θερμοστάτης.

Για παράδειγμα με τα χιόνια ενώ είχα εσωτερική 19 αυτό ξεκινούσε νομιζωντας ότι έχει 8 βαθμούς και όπως καταλαβαίνετε δούλευε πιο πολύ 

 

Αυτές οι τρύπες έχουν κάψει κόσμο όπως έχουμε δει ξανά στο παρελθόν εδώ , εδώ και εδώ .

8 ώρες πριν, Klausx είπε

Εμένα μόνο έτσι δουλεύει σε Android 10, απεγκατάσταση και εγκατάσταση την παλιά έκδοση του termux 117.

Προσπάθησα τη μέθοδό σου αλλά τίποτα.

Κολλάει στο npm install

IMG_20230314_090024.jpg.e007d37f009b096ca228d0196ed36635.jpg

9 ώρες πριν, Platon-153 είπε

Ευχαριστώ πολύ για της απαντήσεις. Αυριο θα πρέπει να το παραγγείλω για να προλάβω το voucher. Τελευταία παράκληση. Επειδή δεν θέλω να ξαναπατήσω στον κοτσοβολο και το invertor από το πλαίσιο μου πέφτει λίγο ακριβό. Μπορώ να έχω 2-3 ακόμα προτάσεις από πλαίσιο ή media mart για 12ρι με ταβάνι τα 750; 

https://www.plaisio.gr/klima-spitiou/klimatismos/klimatistika-toixou/midea-xtreme-eco-g2eco-12nxd0-i-12n8d0-o-klimatistiko-12-000-btu-h_4178483

https://www.mediamarkt.gr/product/klimatismos-thermansi/air-condition/klimatistiko-inverter-midea-xtreme-eco-ag2eco-12nxd0-i12n8-12000-btu-aa-me-ionisti-kai-wifi/1791306

https://www.public.gr/product/thermansi-klimatismos/air-condition/klimatistika/klimatistiko-inverter-fujitsu-ecolandia-asyg035kpcaaoyg035kpca-12000-btu-aa/1687204

https://www.plaisio.gr/klima-spitiou/klimatismos/klimatistika-toixou/fujitsu-ecolandia-series-asyg035kpca-aoyg035kpca-klimatistiko-12-000-btu-h_3959562

https://www.mediamarkt.gr/product/klimatismos-thermansi/air-condition/klimatistika/klimatistiko-inverter-fujitsu-ecolandia-asyg035kpcaaoyg035kpca-12000-btu-aa/1687204

https://www.plaisio.gr/klima-spitiou/klimatismos/klimatistika-toixou/daikin-siesta-sensira-series-atxc35d-arxc35d-klimatistiko-12-000-btu-h_4141032

https://www.mediamarkt.gr/product/klimatismos-thermansi/air-condition/klimatistiko-inverter-daikin-siesta-atxc35darxc35d-sensira-12000-btu-aa-me-wi-fi/1769426

https://www.plaisio.gr/klima-spitiou/klimatismos/klimatistika-toixou/midea-all-easy-pro-series-aep2-12nxd6-i-o-klimatistiko-12-000-btu-h_3948633

https://www.mediamarkt.gr/product/klimatismos-thermansi/air-condition/klimatistika/klimatistiko-inverter-midea-all-easy-pro-aep2-12nxd6-io-12000-btu-aa-me-ionisti-kai-wifi/1687214

Κάποια σχόλια.

Το πρώτο Midea θα την κάνει τη δουλειά του. Είναι βέβαια πιο χαμηλή σειρά.

Το fujitsu οικονομικό σε λειτουργία, 3 χρόνια εγγύηση.

Το daikin οικονομικό σε λειτουργία, καινούργιο μοντέλο (facelift βασικά) , 3 χρόνια εγγύηση, δυνατότητα επέκτασης εγγύησης στα 10 χρόνια μέσω της daikin hellas με 99€ .

Το easy pro έχει την κορυφαία οικονομία σε ψύξη (μπορεί και έως τα μισά watts από τα υπόλοιπα και αναλόγως τις συνθήκες), 3 χρόνια εγγύηση (αν το πάρεις από mediamarkt με 80€ έξτρα πας στα 5 χρόνια αλλά μετά πας στα λεφτά του (μάλλον) ίδιου legend της Inventor με τα 10 χρόνια εγγύηση). 

Ζυγίζεις και επιλέγεις.

 

Επεξ/σία από liakjim
  • Like 1
Δημοσ.
15 ώρες πριν, Klausx είπε

 

 


Οι συγκεκριμένες βάσεις δεν κάνουν για ταράτσα, βγάζουν λίγα χρόνια και σπάνε.

Επίσης μην ξεχνάμε ότι τα παλιά μηχανήματα είχαν διπλό ίσως και τριπλό βάρος πολλές φορές σε σχέση με ένα καινούριο κάνοντας το σενάριο της πτώσης από αέρα ακόμα πιο πιθανό. Το τοιχίο που έχεις πίσω το προστατεύει μαζί με την σωλήνα αλλά γιατί να ρισκάρεις;

Πήραν και παροχή από έξω ενώ είχε μέτρα, μπράβο τους!

Η σωστή λύση είναι να μπει με βάση τοίχου στο τοιχίο ώστε να μην τρυπήσεις ταράτσα και λιμνάζουν νερά εκεί στην βάση του μηχανήματος που θα πρέπει να κάνεις τρύπες + θα μπορείς να κάνεις εργασίες στην ταράτσα χωρίς να ψάχνεις ψυκτικό.

 

 

15 ώρες πριν, Kozanitis1 είπε

για τις βάσεις επειδή είναι πλαστικές θα συμφωνήσω.. 

κάτι που επίσης στράβωσα λίγο είναι το ότι πέρασαν τις σωλήνες μέσα από το κάγκελο, ενώ χωρούσαν κάτω από το κάγκελο..

στις περιπτώσεις που βγάζουμε την εξωτερική μονάδα στην ταράτσα (είμαι υπέρ, αν δύναται), υποστηρίζω την άποψη να μπαίνει γαλβανιζέ (ή ινοξ) βάση τοίχου, με ποιοτικά ουπα Fischer και αντικραδασμικά, τουλάχιστον 20εκ από την πλάκα της ταράτσας, βίδες/στριφώνια inox κλπ.

αυτό έκανα με το SRK63ZR-W,  οπότε αν τυχόν χρειαστεί να γίνει οτιδήποτε στην ταράτσα (πχ μόνωση/στεγανοποίηση), να μην πειράξει κανένας την εξωτερική.., γνώμη μου βέβαια, αυξάνει το κόστος γύρω στα 30€, αλλά μια φορά τα δίνεις.. 

 

14 ώρες πριν, liakjim είπε

Μου κάνει φοβερή εντύπωση που δεν το πρότειναν οι ίδιοι. Επαγγελματίες σου λέει μετά . Βαριουνται; Είναι στα τέτοια τους; Είναι χαζοί; Είναι άπειροι; Είναι λαλάκες; Από όλα μαζί; Έλεος, αφήνουν ένα μηχάνημα που κάποιοι θέλουν δύο μηνιατικα να το πάρουν, στις πιθανότητες αν θα ανατραπεί ή όχι. Άχρηστοι.

Θα μπορούσε να βάλει 2 κράσπεδα / διαχωριστικά κήπου τσιμεντένια. Έχουν βάρος πάνω από 20 κιλά το ένα και εκεί να βιδώσει τη βάση. 

Στο αμέρικα έχουν τσιμεντένιες πλάκες, αλλά δεν έχω δει πουθενά εδώ. 

  • Like 1
Δημοσ.

Για να έχω την εγγύηση θα πρέπει να κάνω σέρβις κάθε χρόνο με τον αντιπρόσωπο? Και ποσό κοστίζει το σέρβις τους; Κάνα 100ρικο;

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...