spectaculator Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 Γενικά, ο κανόνας των τρίτων αφορά στην τοποθέτηση του ενδιαφέροντος στο καρέ στα σημεία που συναντιούνται οι νοητές γραμμές που χωρίζουν το καρέ σε τρεις οριζόντιες και τρεις κάθετες περιοχές. Ο ορίζοντας, όντας σπάνια το αντικείμενο ενδιαφέροντος στο καρέ, δεν παίζει πάντα τον πρώτο ρόλο ώστε να τοποθετηθεί στα σημεία ενδιαφέροντος του κανόνα των τρίτων. Αν θα τον βάλεις χαμηλά, στο επάνω μέρος θα πρέπει να έχεις κάτι που θα τραβήξει τη προσοχή του θεατή. Αν τον βάλεις ψηλά, αντίστοιχα θα πρέπει το έδαφος, ή η θάλασσα να έχει κάτι που να μπορεί να τραβήξει το βλέμμα. Αυτό που πιστεύεις πως θα τραβήξει το βλέμμα είναι αυτό που συνήθως "πρέπει" να τοποθετήσεις σύμφωνα με τον "κανόνα" των τρίτων. Τα πρέπει και κανόνας μπαίνουν σε εισαγωγικά γιατί στα εικαστικά δύσκολα μπορεί κανείς να είναι απόλυτος. Γενικά, υπόψη πως το ανθρώπινο μάτι είναι ιδιαίτερα επιλεκτικό και ευαίσθητο στις παραμορφώσεις σε μια εικόνα. Έτσι, όταν για παράδειγμα χρησιμοποιείς ευρυγώνιους φακούς, τον ορίζοντα αποφεύγεις να τον βάλεις ψηλά ή χαμηλά στο καρέ κι αυτό γιατί συνήθως ο καμπυλωμένος και παραμορφωμένος ορίζοντας κάθεται άσχημα στο μάτι. 2
Cntrl+X Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 Εδώ η άποψη του Thomas Finkler για τον ορίζοντα: 7
babisskg Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 4 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε Εδώ η άποψη του Thomas Finkler για τον ορίζοντα: Στην προηγούμενη ερώτηση σχετικά με τον ορίζοντα και την θέση του όταν πρόκειται για φωτογραφία τοπίου , όπως η παραπάνω . Η μοιρασιά γίνεται σύμφωνα με το ενδιαφέρον που υπάρχει μπροστά μας , όπου αν το έδαφος έχει περισσότερα σημεία που θα τραβήξουν το μάτι , τότε η ζυγαριά γέρνει προς το έδαφος . Σε αντίθεση περίπτωση , όπως στην εικόνα παραπάνω , φαίνεται ξεκάθαρα που υπάρχει ενδιαφέρον και που δόθηκε η βαρύτητα στην μοιρασιά . 4 λεπτά πριν, babisskg είπε Στην προηγούμενη ερώτηση σχετικά με τον ορίζοντα και την θέση του όταν πρόκειται για φωτογραφία τοπίου , όπως η παραπάνω . Η μοιρασιά γίνεται σύμφωνα με το ενδιαφέρον που υπάρχει μπροστά μας , όπου αν το έδαφος έχει περισσότερα σημεία που θα τραβήξουν το μάτι , τότε η ζυγαριά γέρνει προς το έδαφος . Σε αντίθεση περίπτωση , όπως στην εικόνα παραπάνω , φαίνεται ξεκάθαρα που υπάρχει ενδιαφέρον και που δόθηκε η βαρύτητα στην μοιρασιά . 5
Cntrl+X Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 1 ώρα πριν, babisskg είπε Στην προηγούμενη ερώτηση σχετικά με τον ορίζοντα και την θέση του όταν πρόκειται για φωτογραφία τοπίου , όπως η παραπάνω . Η μοιρασιά γίνεται σύμφωνα με το ενδιαφέρον που υπάρχει μπροστά μας , όπου αν το έδαφος έχει περισσότερα σημεία που θα τραβήξουν το μάτι , τότε η ζυγαριά γέρνει προς το έδαφος . Σε αντίθεση περίπτωση , όπως στην εικόνα παραπάνω , φαίνεται ξεκάθαρα που υπάρχει ενδιαφέρον και που δόθηκε η βαρύτητα στην μοιρασιά . Προσωπικά εδώ θα έβαζα τον ορίζοντα ακόμα πιο πάνω. Γιατί το μάτι αναζητά την παραλία στη φωτό αυτή. Και ακόμα θα ήθελα λίγο μικρότερη έκθεση. 1
babisskg Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 25 Ιανουαρίου 2021 (επεξεργασμένο) 5 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε Προσωπικά εδώ θα έβαζα τον ορίζοντα ακόμα πιο πάνω. Γιατί το μάτι αναζητά την παραλία στη φωτό αυτή. Και ακόμα θα ήθελα λίγο μικρότερη έκθεση. Ότι θέλει ο πελάτης ....... Επεξ/σία 25 Ιανουαρίου 2021 από babisskg 3 1
spectaculator Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2021 Βλέπετε στις παραπάνω πολύ καλές φωτογραφίες πως το που θα τοποθετήσεις τον ορίζοντα δεν έχει πολύ σημασία, τουλάχιστον όχι τόσο όσο τα θέματα πάνω του ή στον χώρο που δημιουργείται από την τοποθέτηση αυτή. Για παράδειγμα, στη φωτό του φίλου μας @Cntrl+X το μάτι, το δικό μου τέλος πάντων, πάει στα δέντρα πάνω στον ορίζοντα και στο σύννεφο πάνω από αυτόν. Όμοια δουλεύει και η φωτό του φίλου μας @babisskg όπου το μάτι ελκύεται από την βάρκα και λιγότερο από τον ορίζοντα πέρα μακρυά. Ο ορίζοντας ποτέ δεν ήταν αντικείμενο. Έχει να κάνει περισσότερο με το σημείο αφανισμού σε μια εικόνα και απλά η παρουσία του είναι χρηστική για το μάτι και όχι αισθητική, π.χ. ποιο κομμάτι είναι ουρανός και ποιο έδαφος, κλίση του καρέ, κλπ. Άλλωστε δεν φαντάζομαι να έχετε ακούσει κανέναν να αναφωνεί "άχου ένας ωραίος ορίζοντας!". Να μια φωτό που δεν έχει τον ορίζοντα σε αρμονία με τον κανόνα των τρίτων, αλλά δουλεύει: Να και άλλη μια, όπου ο ορίζοντας είναι στο κέντρο. Δεν φαίνεται λόγω του στηθαίου, αλλά το μάτι τον αντιλαμβάνεται εκεί: 4 1
babisskg Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2021 18 λεπτά πριν, spectaculator είπε Βλέπετε στις παραπάνω πολύ καλές φωτογραφίες πως το που θα τοποθετήσεις τον ορίζοντα δεν έχει πολύ σημασία, τουλάχιστον όχι τόσο όσο τα θέματα πάνω του ή στον χώρο που δημιουργείται από την τοποθέτηση αυτή. Για παράδειγμα, στη φωτό του φίλου μας @Cntrl+X το μάτι, το δικό μου τέλος πάντων, πάει στα δέντρα πάνω στον ορίζοντα και στο σύννεφο πάνω από αυτόν. Όμοια δουλεύει και η φωτό του φίλου μας @babisskg όπου το μάτι ελκύεται από την βάρκα και λιγότερο από τον ορίζοντα πέρα μακρυά. Ο ορίζοντας ποτέ δεν ήταν αντικείμενο. Έχει να κάνει περισσότερο με το σημείο αφανισμού σε μια εικόνα και απλά η παρουσία του είναι χρηστική για το μάτι και όχι αισθητική, π.χ. ποιο κομμάτι είναι ουρανός και ποιο έδαφος, κλίση του καρέ, κλπ. Άλλωστε δεν φαντάζομαι να έχετε ακούσει κανέναν να αναφωνεί "άχου ένας ωραίος ορίζοντας!". Να μια φωτό που δεν έχει τον ορίζοντα σε αρμονία με τον κανόνα των τρίτων, αλλά δουλεύει: Να και άλλη μια, όπου ο ορίζοντας είναι στο κέντρο. Δεν φαίνεται λόγω του στηθαίου, αλλά το μάτι τον αντιλαμβάνεται εκεί: Ο ορίζοντας ήταν το σημείο αναφοράς , ώστε να μην μπερδευτεί κανείς όπως πολύ σωστά είπες ότι δεν είναι το κυρίως ζητούμενο και σίγουρα δεν θα αναφωνήσει κανείς " τι ωραίος ορίζοντας " . Το πώς μοιράζεται μια εικόνα στο πάνω και κάτω μέρος της , όταν υπάρχει σαν φόντο και ένας ορίζοντας , όπως και πάλι σωστά επισημαίνεις ότι είναι χρηστική η παρουσία του , ένα εργαλείο δλδ . Σε περίπτωση που κάποιος δεν γνώριζε πως να το χειριστεί , θα βοηθηθεί από τέτοιες και περισσότερες οδηγίες και θα βελτιώσει τις τεχνικές του . Αυτή είναι και η ουσία του νήματος , να μάθει κάποιος περισσότερα . 2 2
Ntinlanden Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2021 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2021 (επεξεργασμένο) Να μην ανοίγω νέο θέμα.. Οσοι ασχολούνται με πτηνά και λοιπά ας μας πει δυο τρία ετσι βασικά! Εγω δει διάφορα περι του θέματος αλλα ας γραψουμε και εδω. Θελω να βάλω στη μια απο τις δυο θέσεις των "προεπιλεγμενων" ρυθμίσεων (σε Nikon: U1 & U2) κάποια βασικά για πουλιά ας πούμε εν πτήση να υπάρχει, να το γυρναω εκει γρήγορα. Τωρα εχω το ενα στο Sutter priority, Caf και 9 σημεία εστίασης. Σε αρκετά tutorials η αλήθεια βλεπω πως μιλάνε για Aperture priority (κατι που το βλεπω και σε διαφορες σχετικες φωτογραφίες στο Flickr) Σε οτι προσπάθεια εχω κανει ειναι αν τύχει και δω κάτι (ενω ειμαι σε M) το μονο που προλαβαίνω να αλλαξω είναι τη ταχύτητα, ας πουμε πχ σε 1/1000 -1/1500 και auto iso. Το focus παραμένει Saf και ενα σημείο εστίασης. Φυσικα και δεν εχω καταφέρει ουτε γλάρο να πιασω σωστά. Επεξ/σία 26 Φεβρουαρίου 2021 από Ntinlanden
Cntrl+X Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2021 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2021 (επεξεργασμένο) Στις 26/2/2021 στις 5:11 ΜΜ, Ntinlanden είπε Να μην ανοίγω νέο θέμα.. Οσοι ασχολούνται με πτηνά και λοιπά ας μας πει δυο τρία ετσι βασικά! Εγω δει διάφορα περι του θέματος αλλα ας γραψουμε και εδω. Θελω να βάλω στη μια απο τις δυο θέσεις των "προεπιλεγμενων" ρυθμίσεων (σε Nikon: U1 & U2) κάποια βασικά για πουλιά ας πούμε εν πτήση να υπάρχει, να το γυρναω εκει γρήγορα. Τωρα εχω το ενα στο Sutter priority, Caf και 9 σημεία εστίασης. Σε αρκετά tutorials η αλήθεια βλεπω πως μιλάνε για Aperture priority (κατι που το βλεπω και σε διαφορες σχετικες φωτογραφίες στο Flickr) Σε οτι προσπάθεια εχω κανει ειναι αν τύχει και δω κάτι (ενω ειμαι σε M) το μονο που προλαβαίνω να αλλαξω είναι τη ταχύτητα, ας πουμε πχ σε 1/1000 -1/1500 και auto iso. Το focus παραμένει Saf και ενα σημείο εστίασης. Φυσικα και δεν εχω καταφέρει ουτε γλάρο να πιασω σωστά. Είναι βέβαιο ότι άλλοι χρήστες θα σε κατατοπίσουν περισσότερο από μένα, αλλά από τη μικρή εμπειρία που έχω με το ζήτημα, εκτιμώ ότι για πουλιά σε πτήση μικρό έως κανένα όφελος έχεις με το Shutter Priority έναντι του P (ο αδερφός μου θα με κορόϊδευε τώρα, γιατί θεωρεί πως το μόνο πρόγραμμα που υπάρχει είναι το M - manual mode 😃 ), ειδικά αν το φως είναι καλό. Αυτό που είναι πιο σημαντικό για Nikon είναι ο συνδυασμός AF-C και 3D tracking και φωτογράφιση από σκόπευτρο. Επεξ/σία 28 Φεβρουαρίου 2021 από Cntrl+X 4 3
stratigos24 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 6 Μαρτίου 2021 (επεξεργασμένο) Βάζω κάποια βίντεο που είδα χθες και δείχνουν στην πράξη τη δύναμη που προσφέρουν στις φωτoγραφίες οι υφες, επαναλήψεις, φόρμες, γραμμές, αντανακλάσεις, αντίθεση κλπ. Επεξ/σία 6 Μαρτίου 2021 από stratigos24 3 2
stratigos24 Δημοσ. 16 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 16 Μαρτίου 2021 Βάζω ένα ενδιαφέρον webinar από την canon ελληνικό: https://www.facebook.com/CanonGreece/videos/923768475027773/ 1 2
spectaculator Δημοσ. 17 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 17 Μαρτίου 2021 Θα πρότεινα να αποφεύγετε να ποστάρετε πράγματα μου υπάρχουν αλλού, έχουν χιλιοπαιχτεί και δεν προσφέρουν ουσία. Π.χ. για το "Street photography with eskylabs", πρώτον δεν είναι street photography (ούτε καν με την ευρεία έννοια του όρου), δεύτερον είναι απλά σχήματα και γραμμές που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα έστω το καλλιτεχνικό. Δεν θέλω να πικάρω κανέναν, αλλά θα βγουν περισσότερα από αυτό το νήμα αν ποστάρουμε τη δική μας δουλειά και κάνουμε σχόλια πάνω σε αυτή. Το να επαναλαμβάνει κανείς αυτά που μπορεί απλά να ψάξει και να βρει έτοιμα στο youtube δεν προσφέρει και πολλά. Απλά σχολιάζω, δεν κοντράρω, δεν πικάρω.
babisskg Δημοσ. 17 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 17 Μαρτίου 2021 36 λεπτά πριν, spectaculator είπε Θα πρότεινα να αποφεύγετε να ποστάρετε πράγματα μου υπάρχουν αλλού, έχουν χιλιοπαιχτεί και δεν προσφέρουν ουσία. Π.χ. για το "Street photography with eskylabs", πρώτον δεν είναι street photography (ούτε καν με την ευρεία έννοια του όρου), δεύτερον είναι απλά σχήματα και γραμμές που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα έστω το καλλιτεχνικό. Δεν θέλω να πικάρω κανέναν, αλλά θα βγουν περισσότερα από αυτό το νήμα αν ποστάρουμε τη δική μας δουλειά και κάνουμε σχόλια πάνω σε αυτή. Το να επαναλαμβάνει κανείς αυτά που μπορεί απλά να ψάξει και να βρει έτοιμα στο youtube δεν προσφέρει και πολλά. Απλά σχολιάζω, δεν κοντράρω, δεν πικάρω. 3
stratigos24 Δημοσ. 17 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 17 Μαρτίου 2021 2 ώρες πριν, spectaculator είπε Θα πρότεινα να αποφεύγετε να ποστάρετε πράγματα μου υπάρχουν αλλού, έχουν χιλιοπαιχτεί και δεν προσφέρουν ουσία. Π.χ. για το "Street photography with eskylabs", πρώτον δεν είναι street photography (ούτε καν με την ευρεία έννοια του όρου), δεύτερον είναι απλά σχήματα και γραμμές που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα έστω το καλλιτεχνικό. Δεν θέλω να πικάρω κανέναν, αλλά θα βγουν περισσότερα από αυτό το νήμα αν ποστάρουμε τη δική μας δουλειά και κάνουμε σχόλια πάνω σε αυτή. Το να επαναλαμβάνει κανείς αυτά που μπορεί απλά να ψάξει και να βρει έτοιμα στο youtube δεν προσφέρει και πολλά. Απλά σχολιάζω, δεν κοντράρω, δεν πικάρω. Ο κάθε ένας μας έχει την άποψη του. Δεν έβαλα τα παραπάνω περί street για να δείξω πως γίνεται το street ούτε για να δείξω τι είναι τέχνη παρά μόνο για να δείξω το πως βοηθούν η γραμμές, φόρμες, αντίθεση, αντανάκλαση κλπ τη σύνθεση. ΥΓ: κανένα θέμα παρεξήγησης, όλα καλά. 3
Ntinlanden Δημοσ. 29 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2021 Λερωνω το νημα αλλα λύστε μου μια απορία... SD καρτα 32GB (29.7GB) Raw αρχεία απο 22 μεχρι 27MB Ας πουμε μέσο όρο 25MB Χοντρικά: 30.000MB δια 25MB = 1200 (φωτογραφίες) Γιατι μου γράφει ότι απομένουν αλλες 679 σε αδεια καρτα; Μονο εγγραφή raw, οχι +jpeg Nikon 7500 Πάντα το αυτο έλεγε, τι δεν υπολογιζω σωστα; 🤔 Αλλαζει ο αριθμός εαν αλλαξω format αν επιλεξω πχ συμπιεση στο raw ή jpeg κλπ κλπ.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα