Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Για πρώτη φορά η εταιρία του Elon Musk, κατάφερε να πιάσει και τα δύο κομμάτια που αποτελούν το προστατευτικό κάλυμμα του πυράυλου.

Η SpaceX για πρώτη φορά κατάφερε να πιάσει και τα δύο κομμάτια του φέρινγκ, τα οποία χρησιμοποιούνται στους πυραύλους Falcon 9. Το φέρινγκ πρόκειται για ένα προστατευτικό κάλυμμα αποτελούμενο από δύο κομμάτια, το οποίο περιβάλλει το χώρο φόρτωσης του οχήματος εκτόξευσης καθώς ανεβαίνει μέσω της ατμόσφαιρας προς το διάστημα. Η SpaceX προσπάθησε να ανακτήσει το φέρινγκ χρησιμοποιώντας δύο πλοία εξοπλισμένα με ειδικά δίχτυα που έχουν σχεδιαστεί να πιάσουν τα κομμάτια καθώς πέφτουν, αλλά είναι η πρώτη φορά που η εταιρία κατάφερε να πιάσει και τα δύο.

Η αμερικανική εταιρία προσπαθεί να μειώσει το κόστος των εκτοξεύσεων επαναχρησιμοποιώντας κομμάτια από προηγούμενες αποστολές. Μάλιστα, γι’ αυτό έχει σχεδιάσει έναν τρόπο ώστε να προσγειώνει τους προωθητήρες των πυραύλων στη Γη, μετά την εκτόξευση του πυραύλου. Η SpaceX έως σήμερα έχει προσγειώσει στο σύνολο 57 προωθητήρες και πρόκειται για μία αρκετά αξιόπιστη τεχνολογία για την ώρα. Αντιθέτως, οι προσπάθειες ανάκτησης του φέρινγκ δεν ήταν τόσο επιτυχημένες μέχρις στιγμής.

Ενώ η εταιρία έχει ανακτήσει σχεδόν τα μισά φέρινγκ από τον ωκεανό, και μάλιστα τα επαναχρησιμοποίησε, είχε πιάσει πολύ λίγα χρησιμοποιώντας τα πλοία με τα δίχτυα. Μάλιστα, το ένα το είχε ανακτήσει τον Ιούνιο και το άλλο τον περασμένο Ιανουάριο. Η SpaceX εκτιμά πως μπορεί να εξοικονομήσει έως και 6 εκατομμύρια δολάρια ανά εκτόξευση ανακτώντας και επαναχρησιμοποιώντας τα κομμάτια του φέρινγκ. Η ανάκτησή τους χρησιμοποιώντας τα δίχτυα έπειτα από μία ελεγχόμενη προσγείωση, εξοικονομεί πολύ χρόνο, προσπάθεια, κόστος και κίνδυνο για το προσωπικό, καθιστώντας έναν πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο για να τα επαναχρησιμοποιήσουν, υπό την προϋπόθεση ότι μπορούν να διασφαλίσουν ότι τα πλοία είναι ικανά να πιάσουν με αξιοπιστία τα φερινγκς καθώς κατεβαίνουν.

Τα φέρινγκς δεν έχουν κάποιο προωθητικό σύστημα, όπως οι προωθητήρες του Falcon 9, αντιθέτως επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας αλεξίπτωτα, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερη εξάρτηση από τα πλοία ώστε αυτά να τοποθετηθούν σωστά για να προβλέψουν την πτώση τους, καθώς αυτή δεν μπορεί να προγραμματιστεί. Υπάρχει όμως ακόμη ένας μεγάλος λόγος που ο Musk ποντάρει στην επιτυχία αυτού του συστήματος.

Ο CEO της SpaceX είχε πει ότι θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο προσαρμογής αυτών των πλοίων ώστε να ανακτούν και τις κάψουλες των αστροναυτών Crew Dragon, καθώς αυτές επιστρέφουν στη Γη. Έτσι θα μειώνονταν ο κίνδυνος για τους αστροναύτες αλλά και τα πληρώματα αποκατάστασης που για την ώρα πρέπει να παραλαμβάνουν τις κάψουλες μέσα από τον Ωκεανό.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Το αυτονόητο προσπαθει να κανει....
Νομιζω πως η ΝASA επαιρνε τεραστεις επιδοτήσεις απο την κυβερνηση των ΗΠΑ 
οποτε δεν την ενοιαζε τοσο το κοστος...( μπορει να λαθος μου )

  • Like 3
Δημοσ.

Τωρα πρεπει να πιανουν και τα δυο συνεχεια. Αλλιως απολυσεις και ΟΑΕΔ 🤭 Ξερεις τι βαρβαροι ειναι αυτοι οι καπιταλιστες...; 😬

  • Like 1
Δημοσ.

angry bird GIF by tarninabarn

Να κι ένα βίντεο για εξοικονόμηση και καυσίμου! Χεχεχε 

Στάνταρ κάνει σπουδαία πράγματα αυτή η εταιρεία ρίχνοντας τα κόστη! 

Δημοσ.

Και μετά σου λένε ότι τα χρήματα ανακύκλωσης είναι πολύ περισσότερα από το να κατασκεύαζες καινούργιες κάψουλες και εκτοξευτήρες.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, stefanos_th είπε

γιατι ανεβηκε το falcon ? ? ?

αφου καινουριο starlink δεν ανεβασανε .

To falcon ανεβαίνει μόνο για τα starlink δηλαδή?

Δημοσ.
23 ώρες πριν, koulouri είπε

Το αυτονόητο προσπαθει να κανει....
Νομιζω πως η ΝASA επαιρνε τεραστεις επιδοτήσεις απο την κυβερνηση των ΗΠΑ 
οποτε δεν την ενοιαζε τοσο το κοστος...( μπορει να λαθος μου )

Τι εννοείς? Η NASA είναι κρατική υπηρεσία. Μια χαρά την ένοιαζε το κόστος, απλά μέχρι πριν λίγα χρόνια η ίδια η NASA κατασκεύαζε τα οχήματα με την βοήθεια εταιριών. Ενώ τώρα αλλάζει όλο το μοντέλο. Οι κάψουλες Starliner και Crew Dragon καθώς και οι πυραυλοι τους Atlas V και Falcon 9 αντίστοιχα είναι ιδιοκτησία των εκάστοτε εταιριών. Η NASA είναι απλά πελάτης.

Ενω πριν, το Space Shuttle μπορεί να το κατασκεύαζε η Rockwell αλλά ήταν ιδιοκτησία της NASA. Μηχανικοί της NASA δούλευαν πάνε σε αυτό με βάση της οδηγίες της Rockwell για την συντήρηση. Το ίδιο και οι δεξαμενές καυσίμων της Boeing, και οι SRBs της Thiokol και οι κινητήρες της Aerojet Rocketdyne.

Στα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί έχει συμφωνηθεί οτι η NASA θα πληρώνει Χ εκατομμύρια / θέση αστροναύτη. Αν θυμάμαι καλά 55m$ για θέση στο Crew Dragon και 80m$ στο Starliner. Αν οι SpaceX, Boeing, ULA στην πορεία βρούν τρόπο να μειώσουν το κόστος χωρίς να θυσιάσουν ασφάλεια και αξιοπιστία, τότε το κέρδος πάει στην τσέπη του, δεν θα πληρώσει η NASA λιγότερα (τουλάχιστον όχι μέχρι τα επόμενα συμβόλαια που απέχουν χρόνια). Γι αυτό η SpaceX καίγεται τόσο να επιτραπεί στο πρόγραμμα Commercial Crew να της επιτραπεί να χρησιμοποιήσει ξανά και ξανά τις κάψουλες και τους πυραύλους. Αν μπορεί απο κάθε πύραυλο και κάψουλα να βγάλει 2 η ακόμα και 3 επανδρωμένες πτήσεις, θα πληρωθεί το ίδιο ποσό, χωρίς όμως να χρειαστεί να κατασκευάσει νέα οχήματα. Τα καύσιμα μπροστά στο κόστος του πυραύλου είναι αμελητέα.

9 ώρες πριν, stefanos_th είπε

γιατι ανεβηκε το falcon ? ? ?

αφου καινουριο starlink δεν ανεβασανε .

Anassis-II. Στρατιωτικός δορυφόρος για την Νότια Κορέα. Είναι απο το ανταποδοτικό πρόγραμμα της Lockheed Martin. Επειδή η Νότια Κορέα παρήγγειλε αρκετά μαχητικά αεροπλάνα F-35A απο την Lockheed Martin, ουσιαστικά της έκανε "΄δωρο" ένα στρατιωτικό δορυφόρο. Αλλα επειδή η LM είχε γεμάτο πρόγραμμα, η LM έδωσε την κατασκευή του δορυφόρου υπεργολαβία στην Airbus. Γι αυτό φτιάχτηκε στην Γαλλία.

12 ώρες πριν, Kostasallinone είπε

Και μετά σου λένε ότι τα χρήματα ανακύκλωσης είναι πολύ περισσότερα από το να κατασκεύαζες καινούργιες κάψουλες και εκτοξευτήρες.

Αυτά τα λένε κάτι εταιρίες τύπου ULA που δεν στοχεύουν καν στην εμπορική αγορά.

  • Thanks 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...