Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Γράφουμε μοντέλο, κινητήρα και τις εντυπώσεις μας για το σύστημα start&stop. Επιλογές μπαταρίας πόσο χρόνο μας κράτησαν και με τι χρήση.

 

Στο δικό μου fiat punto 1.3d του '15 είχα μικρότερη κατανάλωση κατά περίπου 10%.

Αλλαγή δύο φορές, η πρώτη σε λιγότερο από χρόνο, όπως και η δευτερη γιατί έγραφε start&stop unavailable και δεν λειτουργούσε. Η τρίτη 3 χρόνια με απενεργοποιημενο το σύστημα δουλεύει χωρίς πρόβλημα. 

Δημοσ.

Δε το συμπάθησα ποτέ και πιστεύω ότι κάνει κακό στον κινητήρα. Είναι ένα τρικ για να ρίχνουν οι εταιρείες τα g CO2. Μηχανικά το βγάζω off κάθε φορά που βάζω μπρος.

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μονίμως η επόμενή μου κίνηση μετά τη ζώνη είναι να το απενεργοποιήσω. Δυστυχώς θέλει κάθε φορά  που βάζεις μπρος (δεν ξέρω αν κάποια αυτοκίνητα σου δίνουν το option για πιο "μόνιμη" απενεργοποίηση).

Είναι σπάνιες οι φορές, κατά τη γνώμη μου πάντα, που θα μου ήταν χρήσιμο. Ειδικά όμως για τα μποτιλιαρίσματα της Αθήνας με τις συνεχείς μικρομετακινήσεις των 10-15 μέτρων  θεωρώ ότι έχει περισσότερα αρνητικά από θετικά.

Θα ψαχτώ και για το μόνιμο κλείσιμό του μέσω obd, αν υπάρχει τρόπος.

 

Επεξ/σία από haris_216
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, haris_216 είπε

Μονίμως η επόμενή μου κίνηση μετά τη ζώνη είναι να το απενεργοποιήσω. Δυστυχώς θέλει κάθε φορά  που βάζεις μπρος (δεν ξέρω αν κάποια αυτοκίνητα σου δίνουν το option για πιο "μόνιμη" απενεργοποίηση).

Είναι σπάνιες οι φορές, κατά τη γνώμη μου πάντα, που θα μου ήταν χρήσιμο. Ειδικά όμως για τα μποτιλιαρίσματα της Αθήνας με τις συνεχείς μικρομετακινήσεις των 10-15 μέτρων  θεωρώ ότι έχει περισσότερα αρνητικά από θετικά.

Θα ψαχτώ και για το μόνιμο κλείσιμό του μέσω obd, αν υπάρχει τρόπος.

Αυτό...πραγματικά...ΑΥΤΟ!

Ειδικά σε 2018+ VW/AUDI (και εκτιμώ όλα τα VAG) είναι οτι πιο intrusive εχω συναντήσει.

Σε χαμηλές ταχύτητες (sub 4km/h) και χωρίς σχέση στο κιβώτιο, απενεργοποιεί τον κινητήρα ενώ το αμάξι είναι εν κινήσει.Εξαιρετικά επικίνδυνο αν πλησιάζεις σε κυκλικό κόμβο και δέν έχεις προβλέψει να πατήσεις συμπλέκτη.Το αμάξι θα σε κρεμάσει για 1~2 δευτερόλεπτα και κυριολεκτικά αισθάνεσαι πως είναι πολύ περισσότερο,γιατί παλεύεις να επαν-εκκινήσεις το αμάξι (πάτημα συμπλέκτη ή στρίψιμο τιμονιού) και από πίσω πέφτουν κόρνες.

Οκ,έστω οτι είναι δικό μου σφάλμα που βγάζω σχέση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες,δέν καταλαβαίνω γιατί δέν υπάρχει συγκεκριμένη επιλογή που το απενεργοποιεί τελείως ή αντιστρέφει την λειτουργεία always on → always off.Με VAGCOM μπορείς να το απενεργοποιήσεις έμμεσα,αλλάζοντας κάποιες τιμές αισθητήρων (θερμοκρασίες,voltage κλπ.).Όταν οι τιμές δέν είναι στο ιδανικό φάσμα λειτουργίας,το start-stop δέν εμπλέκεται.

Επεξ/σία από Tenshi
  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λοιπόόόν. Σε T-ROC '18:

Με το που μπαίνω στο αμάξι, ακολουθεί η παρακάτω ακολουθία κινήσεων: κλειδιά σπιτιού στη θήκη του "τεμπέλη", κινητό + πορτοφόλι στην ποτηροθήκη, ζώνη, μιζιά και... απενεργοποίηση του start - stop. Όλα μηχανικά, δε το σκέφτομαι καν.

Κάποια στιγμή θα ψάξω τρόπο να το απενεργοποιήσω μόνιμα. Είναι άχρηστο, είναι ενοχλητικό (φεύγει ο μπροστά, το "βλέπει" το αμάξι και... βάζει μπρος μόνο του!), αλλά κι επιπλέον δε "προσφέρει" απολύτως τίποτα (πέρα από επιβάρυνση και φθορές).

Επεξ/σία από Haldol
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στα βανάκια της δουλειάς (Ford Fiesta 2013) που γυρίζουν όλη την Αθήνα κάθε μέρα δεν έχουμε πρόβλημα με το start-stop, με Bosch S5 μπαταρίες. Η απενεργοποίηση του αυξάνει την κατανάλωση τουλάχιστον 10%, οπότε η αλλαγή μπαταρίας κάθε 1-1μιση χρόνο έρχεται πολύ φθηνότερα. 75-150 χλμ τη μέρα ανάλογα το δρομολόγιο. Το ένα όχημα έφτασε 160.000 χλμ και πέραν της τακτικής συντήρησης δεν έχει ζητήσει τίποτε άλλο.

10% εξοικονόμηση καυσίμων είναι σεβαστό ποσοστό και έχει σοβαρό αντίκτυπο στο κόστος κίνησης του οχήματος.

Επεξ/σία από ferongr
Δημοσ.

Σαφώς κάποιος που έχει όχημα βενζίνης ή κάποιο diesel (αν κάνει πολλά χιλιόμετρα) και κινείται εντός πόλης θα βλέπει κέρδος.

Το βασικό είναι να λειτουργεί σωστά το start&stop όμως και να μην σπάει...νεύρα, αλλιώς μόνο πρόβλημα είναι...

Δημοσ.

Σε ορισμένα αυτοκίνητα μπορεί να απενεργοποιηθεί μόνιμα μέσω OBD. Το προσφέρουν μάλιστα και πολλές εταιρείες με προγράμματα σαν επιλογή. Στο δικό μου, Volvo V40, δυστυχώς δεν απενεργοποιείται μόνιμα ούτε μέσω OBD. Μια άλλη λύση έιναι η αφαίρεση της μπαταρίας του start/stop.

Για το αν υπάρχει όντως εξοικονόμιση είχα δει αυτό και μου φαίνεται αρκετά αντικειμενικό.

Δημοσ.

σε περιπτωση που ειναι ενεργοποιημενο το start/stop και λογω ζεστης εχεις βαλει τον κλιματισμο και πεσεις σε φαναρι τι γινεται οταν σβησει ο κινητηρας? σβηνει και το κλιματιστικο και σκας?? γιατι υπαρχουν και φαναρια που κανουν 100 ωρες να γινει πρασινο για να ξεκινησεις...

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, sonikk είπε

σε περιπτωση που ειναι ενεργοποιημενο το start/stop και λογω ζεστης εχεις βαλει τον κλιματισμο και πεσεις σε φαναρι τι γινεται οταν σβησει ο κινητηρας? σβηνει και το κλιματιστικο και σκας?? γιατι υπαρχουν και φαναρια που κανουν 100 ωρες να γινει πρασινο για να ξεκινησεις...

Κλείνει ο συμπιεστής αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί ο ανεμιστήρας οπότε υπάρχει κυκλοφορία σχετικά δροσερού αέρα που υπάρχει στο κύκλωμα μέχρι να ξεκινήσεις πάλι.
Εναλλακτικά ενεργοποιείς την ανακύκλωση οπότε κυκλοφορεί μόνο ο κρύος αέρας που είναι ήδη μέσα στην καμπίνα.
Για 100 ώρες δεν το έχω δοκιμάσει πάντως να δώ τί κάνεi. :D

 

  • Thanks 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, dpolal είπε

Κλείνει ο συμπιεστής αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί ο ανεμιστήρας οπότε υπάρχει κυκλοφορία σχετικά δροσερού αέρα που υπάρχει στο κύκλωμα μέχρι να ξεκινήσεις πάλι.
Εναλλακτικά ενεργοποιείς την ανακύκλωση οπότε κυκλοφορεί μόνο ο κρύος αέρας που είναι ήδη μέσα στην καμπίνα.
Για 100 ώρες δεν το έχω δοκιμάσει πάντως να δώ τί κάνεi. :D

εχω την αισθηση παντως οτι αυτο το σταματα-ξεκινα του κινητηρα οπου σβηνει και τον κλιματισμο κανει παρα πολυ κακο στον συμπιεστη του κλιματισμου. στο τελος θα καει κανενας συμπιεστης και τρεχα γυρευε. 

Δημοσ.
36 λεπτά πριν, sonikk είπε

εχω την αισθηση παντως οτι αυτο το σταματα-ξεκινα του κινητηρα οπου σβηνει και τον κλιματισμο κανει παρα πολυ κακο στον συμπιεστη του κλιματισμου. στο τελος θα καει κανενας συμπιεστης και τρεχα γυρευε. 

Έχει η γυναίκα μου εταιρικό με start/stop τα τελευταία 5 χρόνια, δεν είχε κανένα πρόβλημα.

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο συμπιεστής δεν γίνεται να καεί από το σταμάτα ξεκίνα. Δεν έχει ηλεκτρικό μοτέρ (εκτός από μερικά hybrid και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Ίσα ίσα που "κρυώνουν" τα πηνία του συμπλέκτη. Επίσης, πολλά αυτοκίνητα μικρών κυβικών αποσυμπλέκουν το συμπιεστή όταν επιταχύνεις και τον συμπλέκουν ξανά όταν μειώσεις το γκάζι. Δεν τίθεται ιδιαίτερο θέμα.

Σαν να θυμάμαι που μου έλεγε ο πατέρας μου για όλο το κλάμα που έριχναν μερικοί όταν το injection άρχισε να αντικαθιστά τα καρμπυρατέρ. Τελικά τα συστήματα injection κατέληξαν πιο αξιόπιστα και εύκολα στην επισκευή σε σχέση με τα πολύπλοκα καρμπυρατέρ της εποχής με 500 κυκλώματα υποπίεσης που στο τέλος ξηλωνόντουσαν όλα όταν χαλούσε κάτι με αρνητική επίδραση στην οικονομία και τους ρύπους.

Επεξ/σία από ferongr
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, dpolal είπε

Κλείνει ο συμπιεστής αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί ο ανεμιστήρας οπότε υπάρχει κυκλοφορία σχετικά δροσερού αέρα που υπάρχει στο κύκλωμα μέχρι να ξεκινήσεις πάλι.
Εναλλακτικά ενεργοποιείς την ανακύκλωση οπότε κυκλοφορεί μόνο ο κρύος αέρας που είναι ήδη μέσα στην καμπίνα.
Για 100 ώρες δεν το έχω δοκιμάσει πάντως να δώ τί κάνεi. :D

@sonikk
Αν έχεις clima και διαπιστώσει οτι ανεβαίνει η θερμοκρασία όσο είναι σβηστό (περιμένοντας πχ σε φανάρι) παίρνει μόνο του μπρος χωρίς να πατήσεις συμπλέκτη...

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 1
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...