Προς το περιεχόμενο

Αντλία θερμότητας - Συμβουλές/αγορά/απορίες/προβλήματα/κτλπ


Billagrinio

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 hour ago, chios said:

Θα σου απαντήσω γιατί έχω κάνει και εγώ, ούτε για αστείο δεν υπάρχει υγρασία και για πιο λόγο να βγάλει.

Εχουμε στο χωριο σε σπιτι του 67 και βγάζει αρκετη υγρασια. Μυριζουν ολα τα ρουχα κ το σπιτι ειδικα τον χειμωνα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Παιδιά στο θέμα αντλιών θερμότητας θα ήθελα κ εγώ να εκφέρω την άποψή μου κ την γνώμη μου είχα Daikin την οποία ο τεχνικός μου δεν την δήλωσε για κάποιο λόγο την πείρα γιατί ήταν Daikin με κλειστά τα μάτια.Στο 3μηνο έκανε διαρροή πάνω στο μοτέρ στο σημείο που στενεύει για να φύγει σε σωληνάκι το φρεον.Λοιπον έχω ένα να πω πονάω ακόμα!!!δεύτερον ο κουμπάρος μου έβαλε της LG.σε σύγκριση κατανάλωσης δεν έχουν ΚΑΜΙΑ!!!οι καταναλώσεις εξαρτώνται αποκλειστικά από την μόνωση του σπιτιού κ το τι χειμώνα έχει.καμια από τις μονάδες αυτές δεν δουλεύει οικονομικά όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από 6 βαθμούς, αρχίζουν κ καίνε τον πάτο τους κ από απόδοση παπαλα,γιατί το καλύτερο φρεον ως τώρα ρο r32 εκεί αρχίζει κ δεν αποδίδει πλέον κ μπαίνει υποβοήθηση αντίσταση,αυτή είναι που καίει το πάτο της!!!τα έχω τραβήξει όλα κ τα χρήματα που έδωσα για μια πράσινη επένδυση κ με την ζημιά που έπαθα θα πέρναγα πολλά χρονια με τον λεβητακο μου κ με τα ξυλάκια μου στο τζάκι δυστυχώς....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

LG κάτοχοι με προβληματα on/off που αφορουν καθαρα προβλημα της αντλίας και οχι λαθος εγκατάσταση,  ΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!

Οπως ειχα προαναφερει, οι ολλανδοι μεσω καποιου φορουμ εχουν βρει ηδη καποια λύση.

Παραθέτω τη δημοσίευση του paQ που αναφέρει πως μετα απο αρκετά adjustments, εδω ειναι η λύση των overshoot της LG (στην εκκινηση, επειτα απο defrosts)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77497004#77497004

Εδω η λύση που επεξηγεί τι κάνει

https://github.com/paqpaqpaq/ThermaV_overshoot_logic

Απο ότι καταλαβαίνω, χρειάζεται κάποια esp32 συσκευή με rs485 controller.

Οποίος έχει τις απαιτούμενες γνώσεις θα ήταν τέλειο να το υλοποιήσει και να βοηθήσει και τους υπόλοιπους ωστε να δωθεί επιτέλους λύση στο μακροχρόνιο αυτό προβλημα της LG

Επεξ/σία από CptBill
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Kostapost1983 είπε

Στο 3μηνο έκανε διαρροή πάνω στο μοτέρ στο σημείο που στενεύει για να φύγει σε σωληνάκι το φρεον.Λοιπον έχω ένα να πω πονάω ακόμα!!

εγγύηση δεν είχε ? αν δε στο πέρασαν στην εγγύηση σε πιάσαν δυστυχώς ....

2 ώρες πριν, Kostapost1983 είπε

την οποία ο τεχνικός μου δεν την δήλωσε για κάποιο λόγο

κλεμμένη ήταν ? 😂

τι εννοείς δεν τη δήλωσε ?

2 ώρες πριν, Kostapost1983 είπε

γιατί το καλύτερο φρεον ως τώρα ρο r32 εκεί αρχίζει κ δεν αποδίδει πλέον κ μπαίνει υποβοήθηση αντίσταση

πρώτη φόρά ακούω για καλό φρέον , είσαι σίγουρος οτι στην πέρασε τεχνικός ?

2 ώρες πριν, Kostapost1983 είπε

τα έχω τραβήξει όλα κ τα χρήματα που έδωσα για μια πράσινη επένδυση κ με την ζημιά που έπαθα θα πέρναγα πολλά χρονια με τον λεβητακο μου κ με τα ξυλάκια μου στο τζάκι δυστυχώς....

βρες έναν μηχανικό να σου κάνει μελέτη (αμφιβάλλω αν έγινε απο κατάλληλο) και όλα απο την αρχή , αφού σου πει κόστος το ξαναβλέπεις

όπως τα λες , είτε είναι κακή εγκατάσταση/τελείως αρρύθμιστη  ή η αντλία δεν επαρκεί ή συνδυασμός

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, korakios είπε

κλεμμένη ήταν ? 😂

τι εννοείς δεν τη δήλωσε ?

Υποψιάζομαι έχει να κάνει με την εγγύηση.

Κάτι δεν πάει καλά πάντως με την όλη  αντιμετώπιση της βλάβης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Kostapost1983 είπε

Παιδιά στο θέμα αντλιών θερμότητας θα ήθελα κ εγώ να εκφέρω την άποψή μου κ την γνώμη μου είχα Daikin την οποία ο τεχνικός μου δεν την δήλωσε για κάποιο λόγο την πείρα γιατί ήταν Daikin με κλειστά τα μάτια.Στο 3μηνο έκανε διαρροή πάνω στο μοτέρ στο σημείο που στενεύει για να φύγει σε σωληνάκι το φρεον.Λοιπον έχω ένα να πω πονάω ακόμα!!!δεύτερον ο κουμπάρος μου έβαλε της LG.σε σύγκριση κατανάλωσης δεν έχουν ΚΑΜΙΑ!!!οι καταναλώσεις εξαρτώνται αποκλειστικά από την μόνωση του σπιτιού κ το τι χειμώνα έχει.καμια από τις μονάδες αυτές δεν δουλεύει οικονομικά όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από 6 βαθμούς, αρχίζουν κ καίνε τον πάτο τους κ από απόδοση παπαλα,γιατί το καλύτερο φρεον ως τώρα ρο r32 εκεί αρχίζει κ δεν αποδίδει πλέον κ μπαίνει υποβοήθηση αντίσταση,αυτή είναι που καίει το πάτο της!!!τα έχω τραβήξει όλα κ τα χρήματα που έδωσα για μια πράσινη επένδυση κ με την ζημιά που έπαθα θα πέρναγα πολλά χρονια με τον λεβητακο μου κ με τα ξυλάκια μου στο τζάκι δυστυχώς....

Δεν μπορώ να σου πω για την ζημιά, ήσουν πολύ άτυχος!! 
Αλλά για το θέμα κατανάλωσης, οι αντλίες αν διαστασιολογηθούν σωστά ΔΕΝ πρέπει να κάνουν αυτό που λες. Αν ήταν έτσι, θα πωλούνταν αντλίες μόνο στην Νότια Ελλάδα, στην Σικελία, στην...Μάλτα και στην Ίμπιζα, ξέρω 'γω...Αντίθετα, πωλούνται κατά κόρον σε όλη την Β. Ευρώπη αλλά εκεί την αντλία δεν την επιλέγει ο πελάτης βάσει των οικονομικών του δυνατοτήτων ή βάσει του εξοικονομώ (μέχρι 12άρα "σηκώνει" ο προϋπολογισμός του προγράμματος, βάλτην) αλλά βάσει πραγματικών αναγκών και μελέτης. Τα έχω γράψει πάνω από 10 φορές.

Πάμε πάλι: Κάνεις μελέτη απωλειών (από μηχανικό). Βγάζεις Χ kilowatt στην θερμοκρασία σχεδιασμού της μελέτης.
Πας στον πίνακα απόδοσης της αντλίας, ή στο διάγραμμα. Βλέπεις στην θερμοκρασία σχεδιασμού, την απόδοση της αντλίας ΧΩΡΙΣ τις αντιστάσεις. Αν ΑΠΟΔΟΣΗσχεδ > Χ  , τότε η αντλία είναι κατάλληλη, αλλιώς πάμε στο μεγαλύτερο μοντέλο.
Επίσης αυτό που λέω σε φίλους που έχουν ΉΔΗ λέβητα είναι να μην τον ξηλώσουν αλλά να τον διασυνδέσουν στην αντλία. Είναι προτιμότερο η αντλία στα πολλά κρύα να κουμπώνει τον λέβητα για υποβοήθηση, παρά τις βοηθητικές αντιστάσεις.

Δυστυχώς γίνονται λάθη στον σχεδιασμό και επιλογή, γίνονται λάθη και στην εγκατάσταση και ρυθμίσεις, και μετά φταίνε οι αντλίες.

1 ώρα πριν, Doubt είπε

Υποψιάζομαι έχει να κάνει με την εγγύηση.

Κάτι δεν πάει καλά πάντως με την όλη  αντιμετώπιση της βλάβης.

Μπορεί στον τεχνικό να άρεσε η black forest.

9 ώρες πριν, CptBill είπε

Οποίος έχει τις απαιτούμενες γνώσεις θα ήταν τέλειο να το υλοποιήσει και να βοηθήσει και τους υπόλοιπους ωστε να δωθεί επιτέλους λύση στο μακροχρόνιο αυτό προβλημα της LG

Νομίζω το 'χεις !!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάτι ΠΟΛΥ ΒΑΣΙΚΟ που ελάχιστοι γνωρίζουν, ακόμα και "επαγγελματίες" του χώρου.

Η απόδοση της αντλίας θερμότητας εξαρτάται και από την ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ θερμοκρασία.

Μια αντλία θερμότητας μπορεί να έχει ονομαστική απόδοση 16kW με εξωτερική θερμοκρασία 10°C αλλά στους -10 μπορεί να έχει κάτω από 10kW.( Ορισμένα μοντέλα που προορίζονται για βόρειες χώρες είναι αποδοτικά και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίας. Τα μοντέλα που προορίζονται για θερμές χώρες όπως η Ελλάδα δεν είναι σχεδιασμένα για ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες.)

Αυτό είναι λογικό καθώς όσο πιο ψυχρός είναι ο εξωτερικός αέρας, τόσο λιγότερη θερμότητα υπάρχει διαθέσιμη για να την απορροφήσει η αντλία θερμότητας.

Όταν πλησιάζουμε στους 0°C η απόδοση μειώνεται κατακόρυφα καθώς αρχίζει να συσσωρεύεται πάγος στην εξωτερική μονάδα και μειώνεται ακόμα πιο γρήγορα η απόδοσή της.

 

Η διαστασιολόγηση πρέπει να γίνεται με βάση την ελάχιστη θερμοκρασία του έτους στην τοποθεσία που βρίσκεται το ακίνητο.

Παραθέτω ένα ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ διάγραμμα για μια αντλία θερμότητας. Παρατηρείτε ότι ενώ ονομαστικά δίνει νερό στους 60°C, στους -15°C δίνει νερό στους 50°C;

Για θερμοκρασία χώρου 22°C ...

60-22 = 38

50-22 = 28

38-28/28 = 0,357

Αυτό σημαίνει ότι όταν το νερό είναι στους 60°C αποδίδει 35.7% περισσότερη θερμότητα στον χώρο ή αντίστροφα:

38-28/38 = 0,263

Όταν το νερό είναι στους 50% αποδίδει 26.3% λιγότερη θερμότητα στον χώρο.

 

air-source-heat-pump-outlet-temperature-vs-air-temperature.png.d5d458e3b7ff7bb42d0526507b9a12d3.png

 

Από περιέργεια, έχετε υπογεγραμμένη μελέτη θερμικών απωλειών από μηχανικό σύμφωνα με την ΤΟΤΕΕ 2425/86 ή έχετε μελέτη του τύπου "θες τόσα kW/m², για Χ τετραγωνικά χρειάζεσαι Υ kW";

Αν μένετε σε ακίνητο με άδεια μετά το 1986 λογικά θα έχει αντίγραφο της μελέτης θερμικών απωλειών η πολεοδομία, ίσως και ο μηχανικός που έβγαλε την άδεια αν είναι ακόμα ενεργός.

Επεξ/σία από StavrosD
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 hours ago, CptBill said:

LG κάτοχοι με προβληματα on/off που αφορουν καθαρα προβλημα της αντλίας και οχι λαθος εγκατάσταση,  ΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!

Οπως ειχα προαναφερει, οι ολλανδοι μεσω καποιου φορουμ εχουν βρει ηδη καποια λύση.

Παραθέτω τη δημοσίευση του paQ που αναφέρει πως μετα απο αρκετά adjustments, εδω ειναι η λύση των overshoot της LG (στην εκκινηση, επειτα απο defrosts)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77497004#77497004

Εδω η λύση που επεξηγεί τι κάνει

https://github.com/paqpaqpaq/ThermaV_overshoot_logic

Απο ότι καταλαβαίνω, χρειάζεται κάποια esp32 συσκευή με rs485 controller.

Οποίος έχει τις απαιτούμενες γνώσεις θα ήταν τέλειο να το υλοποιήσει και να βοηθήσει και τους υπόλοιπους ωστε να δωθεί επιτέλους λύση στο μακροχρόνιο αυτό προβλημα της LG

Έχουμε πελάτη που ασχολείται με αυτοματισμούς… όταν περάσει ξανά από το μαγαζί θα τον ρωτήσω τι και πως μπορούμε να το κάνουμε..

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@mechpanos

Η διαδικασία που περιγράφεις είναι απόλυτα σωστή. Από όσο βλέπω εγώ στην περιοχή μου - σχετικά χαμηλού εισοδήματος επαρχιακή πόλη - οι περισσότερες αντλίες τοποθετήθηκαν μέσω εξοικονομώ. Το πρόγραμμα αυτό είναι σωτήριο για όποιον ενδιαφέρεται να αναβαθμίσει ενεργειακά και όχι μόνο την κατοικία του αλλά έχει αμέτρητες στρεβλώσεις. Ειδικά στο κομμάτι θέρμανσης - ψύξης. Ο κόσμος δεν γνωρίζει, ο μηχανικός θέλει να το ξεπεταξει γιατί η αμοιβή του μόνο για ξεπετα είναι και έτσι γίνονται λάθη. 

Σχετικά με την διαστασιολογηση: πόσο παραπάνω από την ελάχιστη απαίτηση υπολογίζεις την αντλία ώστε να μην πας στην άλλη κατάσταση που είναι υπερδιαστασιολογηση; 

Επίσης το θέμα με τον λέβητα είναι ναι μεν αλλά.... Μπορεί να έχεις τη δυνατότητα να τον δουλέψεις σε χαμηλές θερμοκρασίες αλλά αν αυτό συμβαίνει ελάχιστες νύχτες σε ολόκληρη χρονιά, προσωπικά δεν συμφωνώ. Και ο λέβητας θέλει την συντήρηση του, το χώρο του, το πετρέλαιο του που γενικά είναι πηγή βρωμιάς κλπ . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, StavrosD είπε

Κάτι ΠΟΛΥ ΒΑΣΙΚΟ που ελάχιστοι γνωρίζουν, ακόμα και "επαγγελματίες" του χώρου.

Η απόδοση της αντλίας θερμότητας εξαρτάται και από την ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ θερμοκρασία.

Μια αντλία θερμότητας μπορεί να έχει ονομαστική απόδοση 16kW με εξωτερική θερμοκρασία 10°C αλλά στους -10 μπορεί να έχει κάτω από 10kW.( Ορισμένα μοντέλα που προορίζονται για βόρειες χώρες είναι αποδοτικά και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίας. Τα μοντέλα που προορίζονται για θερμές χώρες όπως η Ελλάδα δεν είναι σχεδιασμένα για ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες.)

Αυτό είναι λογικό καθώς όσο πιο ψυχρός είναι ο εξωτερικός αέρας, τόσο λιγότερη θερμότητα υπάρχει διαθέσιμη για να την απορροφήσει η αντλία θερμότητας.

Όταν πλησιάζουμε στους 0°C η απόδοση μειώνεται κατακόρυφα καθώς αρχίζει να συσσωρεύεται πάγος στην εξωτερική μονάδα και μειώνεται ακόμα πιο γρήγορα η απόδοσή της.

 

Η διαστασιολόγηση πρέπει να γίνεται με βάση την ελάχιστη θερμοκρασία του έτους στην τοποθεσία που βρίσκεται το ακίνητο.

Παραθέτω ένα ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ διάγραμμα για μια αντλία θερμότητας. Παρατηρείτε ότι ενώ ονομαστικά δίνει νερό στους 60°C, στους -15°C δίνει νερό στους 50°C;

Για θερμοκρασία χώρου 22°C ...

60-22 = 38

50-22 = 28

38-28/28 = 0,357

Αυτό σημαίνει ότι όταν το νερό είναι στους 60°C αποδίδει 35.7% περισσότερη θερμότητα στον χώρο ή αντίστροφα:

38-28/38 = 0,263

Όταν το νερό είναι στους 50% αποδίδει 26.3% λιγότερη θερμότητα στον χώρο.

 

air-source-heat-pump-outlet-temperature-vs-air-temperature.png.d5d458e3b7ff7bb42d0526507b9a12d3.png

 

Από περιέργεια, έχετε υπογεγραμμένη μελέτη θερμικών απωλειών από μηχανικό σύμφωνα με την ΤΟΤΕΕ 2425/86 ή έχετε μελέτη του τύπου "θες τόσα kW/m², για Χ τετραγωνικά χρειάζεσαι Υ kW";

Αν μένετε σε ακίνητο με άδεια μετά το 1986 λογικά θα έχει αντίγραφο της μελέτης θερμικών απωλειών η πολεοδομία, ίσως και ο μηχανικός που έβγαλε την άδεια αν είναι ακόμα ενεργός.

Ενημερωτικά, οι μελέτες θερμικών απωλειών γίνονται πλέον υποχρεωτικά κατά ΕΝ 12831. Με εξαίρεση τις ΤΟΤΕΕ για ύδρευση - αποχέτευση και ΚΕΝΑΚ οι υπόλοιπες είναι, σχεδόν όλες, βοηθητικές. Στην πράξη βέβαια αρκετοί συνάδελφοι συνεχίζουν να κάνουν μελέτες θερμικών απωλειών σύμφωνα με το DIN 4701 (κακώς).

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, StavrosD είπε

Αν μένετε σε ακίνητο με άδεια μετά το 1986 λογικά θα έχει αντίγραφο της μελέτης θερμικών απωλειών η πολεοδομία, ίσως και ο μηχανικός που έβγαλε την άδεια αν είναι ακόμα ενεργός.

Σιγά μην έχει εφαρμοστεί.

 

16 λεπτά πριν, GR77-S είπε

Ο κόσμος δεν γνωρίζει, ο μηχανικός θέλει να το ξεπεταξει γιατί η αμοιβή του μόνο για ξεπετα είναι και έτσι γίνονται λάθη. 

Σχετικά με την διαστασιολογηση: πόσο παραπάνω από την ελάχιστη απαίτηση υπολογίζεις την αντλία ώστε να μην πας στην άλλη κατάσταση που είναι υπερδιαστασιολογηση; 

Η δουλειά του μηχανικού για το "Εξοικονομώ" είναι ακριβώς αυτή: να ετοιμάσει τον φάκελο για το "Εξοικονομώ". Δεν είναι να κάνει μελέτη θερμ. απωλειών, ούτε επιλογή και διαστασιολόγηση αντλίας.
Τώρα σχετικά με την διαστασιολόγηση, έγραψα τον τρόπο από πάνω. Παίρνεις την μελέτη απωλειών, και την μελέτη θέρμανσης...παίρνεις και το διάγραμμα/πίνακα απόδοσης-θερμοκρασίας της αντλίας, βρίσκεις αν στην τάδε εξωτερική με τάδε θερμοκρασία νερών (πχ 10 KW στους -1 εξωτερική με 45 βαθμούς προσαγωγή) η απόδοση  σε καλύπτει και επιλέγεις (πχ βλέπεις ότι το τάδε μοντέλο σε αυτές τις συνθήκες βγάζει 10,5 kw, είσαι ΟΚ).
Δεν πας παραπάνω από την ελάχιστη, αρκεί να την καλύπτεις. Οριακά αν είσαι κασκαντέρ και είσαι και σε ήπια περιοχή, μπορείς να κάνεις και υποδιαστασιολόγηση αλλά ΔΕΝ προτείνεται.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 ώρες πριν, malakudi είπε

16kw daikin altherma σε 200τμ σπίτι έχω, μια χαρά τα καταφέρνει. Βέβαια η δική μου δεν είναι υψηλών θερμοκρασιών, δουλεύω με ενδοδαπέδια, όχι με σώματα.

14 mitsubishi zubadan σε σπίτι 280 τμ περιοχή Φλώρινα. Οικονομία τεράστια και κανένα πρόβλημα ως τώρα. 2 ος χειμώνας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, GR77-S είπε

@mechpanos

Σχετικά με την διαστασιολογηση: πόσο παραπάνω από την ελάχιστη απαίτηση υπολογίζεις την αντλία ώστε να μην πας στην άλλη κατάσταση που είναι υπερδιαστασιολογηση;

Αρχικά υπολογίζουμε τις θερμικές απώλειες στις δυσμενέστερες συνθήκες. Ύστερα προσθέτουμε 20~35%. Η περίσσεια αυτή χρειάζεται για να ζεστάνει σε λογικό διάστημα τον χώρο, π.χ. αν πας στο εξοχικό ή αν επιστρέψεις στο σπίτι σου μετά από διακοπές. Αν η ισχύς της αντλίας είναι ακριβώς η απαιτούμενη τότε θα πλησιάζεις ασυμπτωτικά την επιθυμητή θερμοκρασία αλλά θα την πιάσεις σε άπειρο χρόνο.

Οι καινούργιες αντλίες είναι inverter οπότε μόλις πιάσουν την επιθυμητή θερμοκρασία ρίχνουν τις στροφές και λειτουργούν σταθερά στην απαιτούμενη ισχύ.

1 ώρα πριν, alejsalonica είπε

Ενημερωτικά, οι μελέτες θερμικών απωλειών γίνονται πλέον υποχρεωτικά κατά ΕΝ 12831. Με εξαίρεση τις ΤΟΤΕΕ για ύδρευση - αποχέτευση και ΚΕΝΑΚ οι υπόλοιπες είναι, σχεδόν όλες, βοηθητικές. Στην πράξη βέβαια αρκετοί συνάδελφοι συνεχίζουν να κάνουν μελέτες θερμικών απωλειών σύμφωνα με το DIN 4701 (κακώς).

Όντως το DIN είναι ξεπερασμένο. Από την εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ χρησιμοποιώ και εγώ το ΕΝ 12831 αλλά επειδή οι περισσότεροι έχουν σπίτι κατασκευασμένο προ ΚΕΝΑΚ ανάφερα την ΤΟΤΕΕ. Συνήθως αν είναι με ΚΕΝΑΚ η άδεια δεν χρειάζεται ενεργειακή αναβάθμιση.

Από περιέργεια, που αναφέρεται στην νομοθεσία η υποχρέωση ΕΝ 12831;  Ναι μεν έχει καθιερωθεί στην πιάτσα αλλά δεν έχω βρει από που προέκυψε η χρήση του.

Επεξ/σία από StavrosD
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα και εδώ.

Διαβάζω τα σχόλια σας σχετικά με μονώσεις,

Το σπίτι μου 2005 κατασκευή 4ος  τελευταίος με κεραμοσκεπή γωνιακό έχει της κλασικές εσωτερικές μονώσεις ανάμεσα στα τούβλα δεν ξέρω πάχος.

Σε γενικές γραμμές δεν νομίζω ότι έχω τρελές απώλειες, δίπλα τζάμια κτλ.

Στους 20 βαθμούς ο θερμοστάτης κρατάει σίγουρα μια ώρα μέχρι να ξανά πάρει μπρος ο λέβητας τη μέρα που μπαίνει μέσα ο ήλιος μπορεί και 2 και 3 ώρες.

Με αυτά τα πρόχειρα που είπα θεωρείτε ότι είναι κομπλέ σε θέμα μωνοσης? 

Επειδή σκέφτομαι να πάω σε αντλία θερμότητας γι'αυτό ρωτάω.

110 τετραγωνικά 

Λάρισα 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, mastoras007 είπε

Καλησπέρα και εδώ.

Διαβάζω τα σχόλια σας σχετικά με μονώσεις,

Το σπίτι μου 2005 κατασκευή 4ος  τελευταίος με κεραμοσκεπή γωνιακό έχει της κλασικές εσωτερικές μονώσεις ανάμεσα στα τούβλα δεν ξέρω πάχος.

Σε γενικές γραμμές δεν νομίζω ότι έχω τρελές απώλειες, δίπλα τζάμια κτλ.

Στους 20 βαθμούς ο θερμοστάτης κρατάει σίγουρα μια ώρα μέχρι να ξανά πάρει μπρος ο λέβητας τη μέρα που μπαίνει μέσα ο ήλιος μπορεί και 2 και 3 ώρες.

Με αυτά τα πρόχειρα που είπα θεωρείτε ότι είναι κομπλέ σε θέμα μωνοσης? 

Επειδή σκέφτομαι να πάω σε αντλία θερμότητας γι'αυτό ρωτάω.

110 τετραγωνικά 

Λάρισα 

Εξέτασε πρώτα να βελτιώσεις την μόνωσή σου. Μπορεί να νομίζεις ότι δεν έχεις τρελές απώλειες, αλλά σίγουρα έχεις μεγάλα περιθώρια βελτίωσης από τις μονώσεις που θεωρούνταν επαρκείς εκείνη την εποχή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...