Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα, 

 

μια ερώτηση για τον ΚΟΚ.  Τα άσπρα βέλη πάνω στην άσφαλτο, είναι υποχρεωτική σήμανση για να την ακολουθήσεις; Για παράδειγμα, μπορώ να είμαι σε λωρίδα που έχει κάτω βέλος που να δείχνει αριστερά και εγώ να συνεχίσω ευθεία (εφόσον συνεχίζεται το ρεύμα); 

΄Ή για παράδειγμα, αντιμετωπίζω το παρακάτω καθημερινά: Όλα τα ρεύματα είναι μιας κατεύθυνσης. Εκεί που είναι τα βέλη έχει φανάρι, και πρέπει να πας αναγκαστικά ή αριστερά ή δεξιά, που οι δρόμοι είναι πάλι μιας κατεύθυνσης. Τα βέλη υπάρχουν πάνω στον δρόμο. Μπορεί κάποιος από το δεξί ρεύμα με το βέλος να πάρει ανοιχτά τη στροφή προς τα αριστερά ή αφού είναι δεξιά πρέπει να πάει αναγκαστικά δεξιά; 

image.png.bcc1622166dc91754f2dd5e9a2d4fa25.png

Δημοσ.

Ο οδηγός πρέπει έγκαιρα να πάει στην λωρίδα του και απαγορεύεται να στρίψει πχ αριστερά ερχόμενος από τη δεξιά λωρίδα. Μπορεί στην αριστερή λωρίδα να υπάρχει ουρά 10 αυτοκινήτων και η δεξιά να είναι άδεια, απλά εξυπνάκιας οδηγός που δεν πρέπει να το αφήσει κανείς να μπει. Ίδια περίπτωση με φανάρι που στρίβει και βλέπεις πολλούς να προσπαθούν να χωθούν για να κερδίσουν κάποια μέτρα.

Στον ΚΟΚ στο άρθρο για την οριζόντια σήμανση οδών αναφέρεται ότι: "Αν υπάρχει βέλος επιλογής στο οδόστρωμα, όπου αυτό είναι χωρισμένο σε λωρίδες κυκλοφορίας με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί υποχρεούνται να επιλέγουν έγκαιρα τη λωρίδα η οποία φέρει το βέλος της κατεύθυνσης την οποία θέλουν να ακολουθήσουν και δεν μπορούν πλέον να πάρουν άλλη κατεύθυνση" καθώς και "Στους οδηγούς των οδικών οχημάτων απαγορεύεται (...) να ακολουθούν στις διασταυρώσεις άλλη κατεύθυνση από αυτήν που δείχνουν τα βέλη επιλογής, αν κινούνται σε λωρίδα κυκλοφορίας προδιαλογής η οποία έχει τα βέλη αυτά"

  • Like 3
Δημοσ.

https://www.glavopoulos.com/kok-005/

Τα βέλη ανήκουν στην κατηγορία της ειδικής διαγράμμισης της οριζόντιας σήμανσης οδών.
 

Αναφορά σε κείμενο

ζ) βέλη εκτροπής, βέλη επιλογής, παράλληλες ή λοξές λωρίδες ή αναγραφές μπορούν να χρησιμοποιούνται για την επανάληψη των δεδομένων από πινακίδες οδηγιών ή για να δίνουν σε αυτούς που χρησιμοποιούντο οδούς πληροφορίες, οι οποίες δεν μπορούν να δοθούν ικανοποιητικά με πινακίδες. Τέτοιες διαγραμμίσεις χρησιμοποιούνται ιδίως για να δείχνουν τις οριογραμμές ζωνών ή λωρίδων στάθμευσης, για να ση μειώσουν στάσεις λεωφορείων και για την προεπιλογή λωρίδας κυκλοφορίας, μπροστά από διασταυρώσεις. Αν υπάρχει βέλος επιλογής στο οδόστρωμα, όπου αυτό είναι χωρισμένο σε λωρίδες κυκλοφορίας με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί υποχρεούνται να επιλέγουν έγκαιρα τη λωρίδα η οποία φέρει το βέλος της κατεύθυνσης την οποία θέλουν να ακολουθήσουν και δεν μπορούν πλέον να πάρουν άλλη κατεύθυνση 

 

  • Like 2
Δημοσ.

σας ευχαριστώ! 

 

στο δρόμο που έχω στο μυαλό μου (αυτό του σχεδιαγράμματος) λεωφορεία από δεξιά στρίβουν αριστερά και μου έκανε εντύπωση (το κάνουν και ΙΧ βέβαια..) 

δεν έχει κίνηση ιδιαίτερη συνήθως ο δρόμος και οι περισσότεροι το κάνουν για να είναι πιο βολική η στροφή ή για να είναι στη δεξιά λωρίδα του νέου δρόμου και να μη χρειαστεί να αλλάξουν για λωρίδα για να μπουν σε κάποιο στενό δεξιά.. 

18 λεπτά πριν, Speculoos είπε

Ο οδηγός πρέπει έγκαιρα να πάει στην λωρίδα του και απαγορεύεται να στρίψει πχ αριστερά ερχόμενος από τη δεξιά λωρίδα. Μπορεί στην αριστερή λωρίδα να υπάρχει ουρά 10 αυτοκινήτων και η δεξιά να είναι άδεια, απλά εξυπνάκιας οδηγός που δεν πρέπει να το αφήσει κανείς να μπει. Ίδια περίπτωση με φανάρι που στρίβει και βλέπεις πολλούς να προσπαθούν να χωθούν για να κερδίσουν κάποια μέτρα. 

στο συγκεκριμένο δρόμο δεν είναι εξυπνάκιδες λογικά όπως γράφω παραπάνω, είναι μοιρασμένη η κίνηση στα δύο ρεύματα... 

αυτό με το χώσιμο στα φανάρια είναι ότι πιο εκνευριστικό, μαζί με το παρακάτω, όπου το αμάξι που έχω κυκλώσει αντί να φύγει ευθεία (έχει ανάψει πράσινο για ευθεία), σταματάει για να στρίψει αριστερά, αντί να περιμένει πίσω πίσω στην ουρά.. 

image.png.c6bd169c10bcdb14fd842a500629c243.png

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

πριν λιγους μηνες οδηγαγα με ενα Βελγο. Ημασταν αττικη οδο και παρατηρησε οτι σε ασχετα σημεια σε ευθειες χλμ ειχε βελη (!) χωρις εξοδους εκει γυρω

Ο ανθρωπος τρελαθηκε και του εγινε ψιλοεμμονη. Μαλιστα βγηκαμε και εθνικη οδο και ακομα και σε ευθειες (επομενη εξοδος τουλαχιστον 10 χλμ μετα) ειχε βελη!

 

τι να πω, ή εχουμε αποθεμα μπογιας ή ειμαστε εμεις σωστοι και οι αλλοι λαθος

Επεξ/σία από vamvakoolas
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, vamvakoolas είπε

πριν λιγους μηνες οδηγαγα με ενα Βελγο. Ημασταν αττικη οδο και παρατηρησε οτι σε ασχετα σημεια σε ευθειες χλμ ειχε βελη (!) χωρις εξοδους εκει γυρω

Ο ανθρωπος τρελαθηκε και του εγινε ψιλοεμμονη. Μαλιστα βγηκαμε και εθνικη οδο και ακομα και σε ευθειες (επομενη εξοδος τουλαχιστον 10 χλμ μετα) ειχε βελη!

τι να πω, ή εχουμε αποθεμα μπογιας ή ειμαστε εμεις σωστοι και οι αλλοι λαθος

καλά, μπορεί κάποια βέλη κλπ να ξεμένουν και να μην τα βγάζουν μετά από έργα. 

πχ στον Πειραιά όταν μπαίνεις από Εθνική στην Ηρώων Πολυτεχνείου (αν δεν κάνω λάθος το όνομα του δρόμου) έχουν μείνει παλιά βέλη που δείχνουν προς τα πίσω! το ίδιο και σε ένα κομμάτι στη Θηβών αν θυμάμαι καλά... 

για κίτρινες λωρίδες, που έχουν ξεβάψει λίγο αλλά όχι τελείως και ταυτόχρονα πιο καινούριες (αλλά όχι και ολόφρεσκες) άσπρες δε το συζητώ... 

 

εγώ ρώτησα για βέλη που ισχύουν  😛 

Δημοσ.

Μιλάς για την χώρα που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν πως να στριψουν σε μια διασταύρωση και κάνουν ότι κατεβάσει ή κούτρα τους. 

  • Like 4
Δημοσ.

Μιλάς για τη χώρα που το πορτοκαλί σημαίνει περνάω χαλαρά και το κόκκινο όταν ανάψει έχω 3-4 δευτερόλεπτα μέχρι να ανοίξει το πράσινο των άλλων άρα περνάω και εγώ και κανα δυο ακόμα από πίσω... Και αν σταματήσω πιθανόν να προκαλέσω καραμπόλα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 hours ago, christos4 said:

image.png.c6bd169c10bcdb14fd842a500629c243.png

γενικότερο το σχόλιο

το πρόβλημα στο συγκεκριμένο δρόμο είναι ότι υπήρχε παλιότερα ένα roundabout ελληνιστί
και στη θέση του πήγαν και φτιάξαν μια διασταύρωση - συγκοινωνιακή κακοτεχνία
(χωρίς να λάβουν υπόψιν κυκλοφοριακούς όγκους, χωρίς να προσαρμόσουν τις κατευθύνσεις και τα γεωμετρικά δεδομένα των πέριξ δρόμων,  και αδιαφορώντας για τις ρυθμίσεις των σηματοδοτών
- το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να καταστρέψουν το roundabout και να μπαζώσουν τις γραμμές του τρένου που περνούσε από το σημείο)

η κακοτεχνία ειναι πιο ευδιάκριτη στο απέναντι ρεύμα της ανόδου της Παπανικολή
όπου τα ρεύματα κυκλοφορίας της Παπανικολή συναντούν εκτός ευθείας τα ρεύματα της Δουκίσσης Πλακεντίας
και το αποτέλεσμα είναι να γίνεται το σώσε λίγο πριν το απέναντι φανάρι (χωσίματα από όλες τις 4 λωρίδες σε όλες τις 4 λωρίδες)

και για να έρθω στον προβληματισμό του ts:
ναι γενικότερα έχει δίκιο με την τήρηση στις σημάνσεις στο οδόστρωμα,
λχ στην αριστερή στροφή παρακάτω από Παλαιολόγου προς Εθνικής Αντιστάσεως
όπου τα χωροταξικά δεδομένα της διασταύρωσης και των πέριξ δρόμων είναι πιο στενά

στη συγκεκριμένη διασταύρωση
πολύ φοβάμαι ότι ο δεύτερος στοίχος που σχηματίζουν στην αριστερή στροφή της καθόδου της Δ.Πλακεντίας είναι στα όρια της ...κοινωνικής προσφοράς LOL
θεωρώ ότι το κόστος όφελος είναι ωφέλιμο για όλους τους διερχόμενους από το σημείο

δυστυχώς στο σημείο συμπυκνώνεται και παραμένει συνωστισμένος μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος που σχετίζεται με εξίσου μεγάλη καθυστέρηση στο φανάρι
και σε συνδυασμό με την εισερχόμενη κίνηση από τη Θησέως και τη Ζήνωνος που συνήθως διακόπτει κάθετα τη Δ.Πλακεντίας
σχηματίζουν ένα αδιαχώρητο σε όλες τις λωρίδες (ακόμα κι αυτές που κατευθύνονται ευθεία)
με ένα μποτιλιάρισμα που ειδικά τα πρωινά ξεκινά από το ύψος της Ολύμπου και πιο πάνω

αν δεν υπήρχε ο δεύτερος στοίχος που σχηματίζουν στην αριστερη στροφή και χρειαζόταν για την αριστερή στροφή να σχηματιστεί μια σειρά σε ένα στοίχο
(σημειωτέον οι διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα έχουν σβήσει με τα χρόνια, Ελλάδα γαρ)
ο προπορευόμενος όγκος δε θα απελευθερωνόταν στα ελάχιστα δευτερόλεπτα που ανάβει το φανάρι
θα παρέμενε στο σημείο, θα φράκαρε όλες τις λωρίδες με την κάθετη κίνηση από Θησέως και Ζήνωνος 
και δυστυχως με λίγα λόγια το μποτιλιάρισμα θα έφτανε χλμ πίσω

όσο για την όχληση, θα έλεγα ότι είναι από τις περιπτώσεις που είναι από ελάχιστη έως καθόλου:
στο σημείο υπάρχει ένα σχετικό πλάτος που με λίγη τάξη χωράνε 4 στοίχοι
και για την αριστερή στροφή ειδικότερα
η κίνηση είναι ευχερής με το δεδομένο πως 2 στοίχοι πριν τη διασταύρωση οδηγούν σε 2+1 λωρίδες μετά από αυτή
(2 προς Αγ.Παρασκευής και 1 προς ΔαναΊδων)

αν και είμαι της άποψης της τυπικότητας των πραγμάτων
θα έλεγα πως πρόκειται για ειδική περίπτωση εδώ

το πρόβλημα λοιπόν ειναι
- η κακή ρύθμιση του φαναριού που δίνει μεγάλους χρόνους καθυστέρησης στον άξονα Παπανικολή-Δ.Πλακεντίας, δίνοντας ελάχιστη καθυστέρηση στον πλάγιο άξονα της Αγίας Παρασκευής
- η εισερχόμενη κυκλοφορία από τη Θησέως και τη Ζήνωνος που διακόπτει κάθετα το δρόμο λίγο πριν το φανάρι (ίσως χρειαζόταν να αλλάξουν κατευθύνσεις οδών)
και
- κάποια διαπλάτυνση-αναδιάταξη της διασταύρωσης που θα μπορούσε να διευκολύνει περαιτέρω

Επεξ/σία από KoreanW
  • Like 2
Δημοσ.
4 ώρες πριν, vamvakoolas είπε

πριν λιγους μηνες οδηγαγα με ενα Βελγο. Ημασταν αττικη οδο και παρατηρησε οτι σε ασχετα σημεια σε ευθειες χλμ ειχε βελη (!) χωρις εξοδους εκει γυρω

Ο ανθρωπος τρελαθηκε και του εγινε ψιλοεμμονη. Μαλιστα βγηκαμε και εθνικη οδο και ακομα και σε ευθειες (επομενη εξοδος τουλαχιστον 10 χλμ μετα) ειχε βελη!

τι να πω, ή εχουμε αποθεμα μπογιας ή ειμαστε εμεις σωστοι και οι αλλοι λαθος

απο περιέργεια ανέβασε φωτο με αυτά τα βελάκια

Δημοσ.
2 ώρες πριν, KoreanW είπε

γενικότερο το σχόλιο

το πρόβλημα στο συγκεκριμένο δρόμο είναι ότι υπήρχε παλιότερα ένα roundabout ελληνιστί
και στη θέση του πήγαν και φτιάξαν μια διασταύρωση - συγκοινωνιακή κακοτεχνία
(χωρίς να λάβουν υπόψιν κυκλοφοριακούς όγκους, χωρίς να προσαρμόσουν τις κατευθύνσεις και τα γεωμετρικά δεδομένα των πέριξ δρόμων,  και αδιαφορώντας για τις ρυθμίσεις των σηματοδοτών
- το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να καταστρέψουν το roundabout και να μπαζώσουν τις γραμμές του τρένου που περνούσε από το σημείο)

η κακοτεχνία ειναι πιο ευδιάκριτη στο απέναντι ρεύμα της ανόδου της Παπανικολή
όπου τα ρεύματα κυκλοφορίας της Παπανικολή συναντούν εκτός ευθείας τα ρεύματα της Δουκίσσης Πλακεντίας
και το αποτέλεσμα είναι να γίνεται το σώσε λίγο πριν το απέναντι φανάρι (χωσίματα από όλες τις 4 λωρίδες σε όλες τις 4 λωρίδες)

και για να έρθω στον προβληματισμό του ts:
ναι γενικότερα έχει δίκιο με την τήρηση στις σημάνσεις στο οδόστρωμα,
λχ στην αριστερή στροφή παρακάτω από Παλαιολόγου προς Εθνικής Αντιστάσεως
όπου τα χωροταξικά δεδομένα της διασταύρωσης και των πέριξ δρόμων είναι πιο στενά

στη συγκεκριμένη διασταύρωση
πολύ φοβάμαι ότι ο δεύτερος στοίχος που σχηματίζουν στην αριστερή στροφή της καθόδου της Δ.Πλακεντίας είναι στα όρια της ...κοινωνικής προσφοράς LOL
θεωρώ ότι το κόστος όφελος είναι ωφέλιμο για όλους τους διερχόμενους από το σημείο

δυστυχώς στο σημείο συμπυκνώνεται και παραμένει συνωστισμένος μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος που σχετίζεται με εξίσου μεγάλη καθυστέρηση στο φανάρι
και σε συνδυασμό με την εισερχόμενη κίνηση από τη Θησέως και τη Ζήνωνος που συνήθως διακόπτει κάθετα τη Δ.Πλακεντίας
σχηματίζουν ένα αδιαχώρητο σε όλες τις λωρίδες (ακόμα κι αυτές που κατευθύνονται ευθεία)
με ένα μποτιλιάρισμα που ειδικά τα πρωινά ξεκινά από το ύψος της Ολύμπου και πιο πάνω

αν δεν υπήρχε ο δεύτερος στοίχος που σχηματίζουν στην αριστερη στροφή και χρειαζόταν για την αριστερή στροφή να σχηματιστεί μια σειρά σε ένα στοίχο
(σημειωτέον οι διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα έχουν σβήσει με τα χρόνια, Ελλάδα γαρ)
ο προπορευόμενος όγκος δε θα απελευθερωνόταν στα ελάχιστα δευτερόλεπτα που ανάβει το φανάρι
θα παρέμενε στο σημείο, θα φράκαρε όλες τις λωρίδες με την κάθετη κίνηση από Θησέως και Ζήνωνος 
και δυστυχως με λίγα λόγια το μποτιλιάρισμα θα έφτανε χλμ πίσω

όσο για την όχληση, θα έλεγα ότι είναι από τις περιπτώσεις που είναι από ελάχιστη έως καθόλου:
στο σημείο υπάρχει ένα σχετικό πλάτος που με λίγη τάξη χωράνε 4 στοίχοι
και για την αριστερή στροφή ειδικότερα
η κίνηση είναι ευχερής με το δεδομένο πως 2 στοίχοι πριν τη διασταύρωση οδηγούν σε 2+1 λωρίδες μετά από αυτή
(2 προς Αγ.Παρασκευής και 1 προς ΔαναΊδων)

αν και είμαι της άποψης της τυπικότητας των πραγμάτων
θα έλεγα πως πρόκειται για ειδική περίπτωση εδώ

το πρόβλημα λοιπόν ειναι
- η κακή ρύθμιση του φαναριού που δίνει μεγάλους χρόνους καθυστέρησης στον άξονα Παπανικολή-Δ.Πλακεντίας, δίνοντας ελάχιστη καθυστέρηση στον πλάγιο άξονα της Αγίας Παρασκευής
- η εισερχόμενη κυκλοφορία από τη Θησέως και τη Ζήνωνος που διακόπτει κάθετα το δρόμο λίγο πριν το φανάρι (ίσως χρειαζόταν να αλλάξουν κατευθύνσεις οδών)
και
- κάποια διαπλάτυνση-αναδιάταξη της διασταύρωσης που θα μπορούσε να διευκολύνει περαιτέρω

Δεν ήταν πάντα τόσο χάλια εκεί, αναφέρομαι κυρίως στο ρεύμα της ανόδου προς Δ. Πλακεντίας. Πράγματι τα ρεύματα δεν είναι σε ευθεία, όμως παλαιότερα που υπήρχε διαγράμμιση του οδοστρώματος και η ροή ήταν διακριτή από τα βέλη, δεν υπήρχε σπουδαίο πρόβλημα. Νομίζω στην Αγγλία κάνουν χρήση διακεκομμενων γραμμών στις διασταυρωσεις προκειμένου να υποδεικνύουν τη σωστή διαδρομή. Την πλατεία Κένεντι την πρόλαβα στρογγυλή και θυμάμαι ότι έπιανε πάντα κίνηση. Θα έλεγα ότι βελτιώθηκε η κίνηση στο σημείο. Συμφωνώ βέβαια για τους χρόνους στο φανάρια και για την μη σωστή εκτίμηση των γεωμετρικών δεδομένων. 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 29/6/2020 στις 1:14 ΜΜ, christos4 είπε

σας ευχαριστώ! 

στο δρόμο που έχω στο μυαλό μου (αυτό του σχεδιαγράμματος) λεωφορεία από δεξιά στρίβουν αριστερά και μου έκανε εντύπωση (το κάνουν και ΙΧ βέβαια..) 

δεν έχει κίνηση ιδιαίτερη συνήθως ο δρόμος και οι περισσότεροι το κάνουν για να είναι πιο βολική η στροφή ή για να είναι στη δεξιά λωρίδα του νέου δρόμου και να μη χρειαστεί να αλλάξουν για λωρίδα για να μπουν σε κάποιο στενό δεξιά.. 

στο συγκεκριμένο δρόμο δεν είναι εξυπνάκιδες λογικά όπως γράφω παραπάνω, είναι μοιρασμένη η κίνηση στα δύο ρεύματα... 

αυτό με το χώσιμο στα φανάρια είναι ότι πιο εκνευριστικό, μαζί με το παρακάτω, όπου το αμάξι που έχω κυκλώσει αντί να φύγει ευθεία (έχει ανάψει πράσινο για ευθεία), σταματάει για να στρίψει αριστερά, αντί να περιμένει πίσω πίσω στην ουρά.. 

image.png.c6bd169c10bcdb14fd842a500629c243.png

 

Τα λεωφορεια συνηθως το κανουν ειτε επειδη υπαρχει σταση πισω δεξια ειτε επειδη δε μπορει να παρει την αριστερη στροφη απο αριστερα (δε χοραει).

Επεξ/σία από TRILOBYTER
Δημοσ.
7 ώρες πριν, TRILOBYTER είπε

Τα λεωφορεια συνηθως το κανουν ειτε επειδη υπαρχει σταση πισω δεξια ειτε επειδη δε μπορει να παρει την αριστερη στροφη απο αριστερα (δε χοραει).

Με βάση την παραπάνω συζήτηση βέβαια παραμένει παραβίαση του κοκ, άρα αφενός πρόκειται για κακή σχεδίαση δρόμου / δρομολογίου, αφετέρου σε περίπτωση τροχαίου ο οδηγός του λεωφορείου είναι ο υπεύθυνος 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...