haHa Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Μόλις τώρα, Volsatha13 είπε Αναφέρομαι σε καινούργιο, πακεταρισμένο προιόν από φυσικό κατάστημα στην ΕΕ που παράλληλα κάνει πώληση του ίδιου προιόντος και μέσω ΕBay. Η λογικη τοτε λεει οτι θα εισαι οκ αν σου εκδοσουν αποδειξη.
nikosgnr Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 23 λεπτά πριν, haHa είπε Τιποτα απο τα 2 δεν ισχυει, αν θελεις παρεθεσε τον αριθμο του νομου που επικαλεισαι. Έτσι ακριβώς. Τίποτα απολύτως. Γι' αυτό και ξύπνησαν και τα εξουσιοδοτημένα, διαφημίζοντας 2ετίες με σκοπό να χτυπήσουν το "κακό" Skroutz. Πάμε. Αναφορά σε κείμενο 2. Οι παραγωγοί και οι πωλητές καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών εξασφαλίζουν στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και την επισκευή τους, καθώς και την ευχερή προμήθεια ανταλλακτικών και άλλων αγαθών που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών από την παράδοση του αγαθού. Αναφορά σε κείμενο α. Ορισμός καταναλωτή (Άρθρο 1α, σελίδα 344 ΦΕΚ): κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο ενεργεί για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική του δραστηριότητα, β. Εγγυήσεις (Άρθρο 5, σελίδα 358 ΦΕΚ): Τα δικαιώματα που απορρέουν από την νόμιμη εγγύηση είναι επιπλέον των όσων προβλέπονται από την εμπορική εγγύηση. Νόμιμη εγγύηση: Ο πωλητής θα πρέπει να παρέχει στον καταναλωτή τα προβλεπόμενα του άρθρου 534 του Αστικού Κώδικα για το χρονικό διάστημα που προβλέπει το άρθρο 554, δηλαδή αυτή την στιγμή 2 χρόνια. Για μεταχειρισμένο προϊόν (πχ demo) η νόμιμη εγγύηση δεν πρέπει να είναι μικρότερη του έτους. Εμπορική εγγύηση: Για νέο αγαθό, παρέχεται από τον κατασκευαστή, για όσο χρόνο νομίζει αυτός. Για επισκευή αγαθού, το μέρος που επισκευάστηκε αποκτά την αρχική εμπορική εγγύηση του αγαθού. Η Apple αναφέρει. Αναφορά σε κείμενο Για τις αγορές που πραγματοποιούνται από καταναλωτές στην Ελλάδα και την Κύπρο, η περίοδος για την έγερση απαιτήσεων που σχετίζονται με ελαττώματα μη συμμόρφωσης με τη σύμβαση πώλησης είναι 2 έτη από την ημερομηνία παράδοσης. Αυτές οι απαιτήσεις υπόκεινται στις προϋποθέσεις και τις απαιτήσεις που επιβάλλονται από την τοπική νομοθεσία. Τώρα περί τιμολογίου, παραθέτω αυτούσιο όπως έχει ανέβει στο iPH απο νομικό. Αν το Link και Post ενοχλεί, παρακαλώ να αφαιρεθεί. Αναφορά σε κείμενο Σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα ο πωλητής έχει, πέρα των άλλων, και την κάτωθι υποχρέωση: Αρθ. 534 ΑΚ. - Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων. Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002). Επίσης, ο αγοραστής έχει τα εξής δικαιώματα: Αρθ. 540 ΑΚ. - Δικαιώματα του αγοραστή. Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. να μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα. Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002). Τα ανωτέρω δικαιώματα και οι αξιώσεις που πηγάζουν από αυτά μπορούν να ασκηθούν μέσα σε δύο χρόνια από την ημερομηνία αγοράς και της παράδοσης του πράγματος στον αγοραστή, σύμφωνα με τα ακόλουθα άρθρα: Αρ. 554 ΑΚ – Παραγραφή. (Προθεσμία παραγραφής πέντε έτη για τα ακίνητα και δύο έτη για τα κινητά) Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Αρθ. 555. - Έναρξη και διακοπή του χρόνου παραγραφής. Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα. Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002). Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, η προθεσμία της παραγραφής για πραγματικά ελαττώματα της συσκευής είναι 2 έτη. Μπορώ δηλαδή μέσα σε 2 έτη από την ημερομηνία αγοράς να ασκήσω τα νόμιμα δικαιώματά μου, όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα. Επίσης, σύμφωνα με τα άρθρο 5 ν. 2251/1994 (όπως ισχύει σήμερα), η ευθύνη του πωλητή ορίζεται ως εξής: Άρθρο 5 Ευθύνη κατά την πώληση καταναλωτικών αγαθών (νόμιμη εγγύηση) 1. Σε κάθε πώληση ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει στον καταναλωτή τα αγαθά με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα, σύμφωνα με τα άρθρα 534επ. του Αστικού Κώδικα. 2. Σε περίπτωση πώλησης μεταχειρισμένων αγαθών, ο πωλητής και ο καταναλωτής μπορούν να συμφωνήσουν μικρότερη χρονική περίοδο για την παραγραφή της ευθύνης του πωλητή από αυτή που προβλέπεται στο άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση, η περίοδος αυτή δεν μπορεί να είναι μικρότερη του ενός (1) έτους. 3. Παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του πριν από την εμφάνιση του ελαττώματος ή της έλλειψης της συνομολογημένης ιδιότητας είναι άκυρη. Εξάλλου και πριν την τροποποίηση του ανωτέρω άρθρου 5 από την ΥΑ 5338/2018, το άρθρο 5 είχε ως εξής: ΑΡΘΡΟ 5 ΤΟΥ Ν. 2251/1994 Στο άρθρο αυτό ενδεικτικά χρήζουν αναφοράς τα εξής: α) Κατά την πώληση, ο προµηθευτής οφείλει να ενηµερώνει τον καταναλωτή για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Πιθανή διάρκεια ζωής του προιόντος είναι ο εύλογα αναµενόµενος χρόνος κατά τον οποίο το προϊόν θα µπορεί να χρησιµοποιείται σύµφωνα µε τον προορισµό του, έστω και έπειτα από επισκευή ή αντικατάσταση ανταλλακτικών, εωσότου η φθορά από την τακτική χρήση καταστήσει το προϊόν άχρηστο ή την περαιτέρω χρήση του οικονοµικά ασύµφορη. Σε περίπτωση που το προϊόν δεν βρίσκεται µεν εντός των ορίων της εγγύησης, βρίσκεται όµως, εντός της πιθανής διάρκειας ζωής του, ο προµηθευτής οφείλει να εξασφαλίζει την επισκευή του και την προµήθεια ανταλλακτικών του. β) Όταν παρέχεται εγγύηση στον καταναλωτή, ο προµηθευτής οφείλει να παρέχει αυτήν εγγράφως ή µε άλλο τεχνικό µέσο αποτύπωσης που µπορεί να είναι διαθέσιµο και προσιτό στον καταναλωτή. Σε περίπτωση προµήθειας καινούργιων προϊόντων µε µακρά διάρκεια ζωής (διαρκή καταναλωτικά αγαθά), η παροχή γραπτής εγγύησης είναι υποχρεωτική. Η εγγύηση πρέπει να περιλαµβάνει, µε απλή, ευανάγνωστη και κατανοητή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυµία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόµενο της, τη διάρκεια της και την έκταση της εδαφικής ισχύος της. Στην εγγύηση πρέπει να δηλώνονται, µε σαφήνεια και πληρότητα, τα δικαιώµατα που έχει ο καταναλωτής σύµφωνα µε το εφαρµοστέο δίκαιο και να διευκρινίζεται ότι τα δικαιώµατα αυτά δεν θίγονται από την εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύµφωνη µε τους κανόνες της καλής πίστης και να µην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση µε την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά, για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχµής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση µε το χρόνο κατά τον οποίο τα προϊόντα αυτά αναµένεται ότι θα παραµένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντοµότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους. γ) Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόµατα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό. Εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εµφανισθεί στο προϊόν ελάττωµα και ο προµηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος µε νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύµβαση. Αν ο απαιτούµενος χρόνος επισκευής υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιµες ηµέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή του. δ) Σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται η εφαρµογή των διατάξεων του Αστικού Κώδικα για την ευθύνη του πωλητή για πραγµατικά ελαττώµατα ή έλλειψη συνοµολογηµένων ιδιοτήτων. Παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του κατά τις διατάξεις αυτές, πριν από την εµφάνιση του ελαττώµατος ή της έλλειψης της συνοµολογηµένης ιδιότητας, είναι άκυρη. Πρέπει να τονιστεί ότι με την ΥΑ 5338/2018 η έννοια του καταναλωτή έχει ως εξής: «Άρθρο 1α (Ορισμοί) Με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων του παρόντος, νοούνται ως: 1. καταναλωτής: κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο ενεργεί για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική του δραστηριότητα….» Αντίθετα, πριν την ΥΑ 5338/2018, η έννοια του καταναλωτή είχε ως εξής: «Άρθρο 1 Παρ. 4. Με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων του παρόντος νόμου νοούνται: α) Καταναλωτής, κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή οι ενώσεις προσώπων χωρίς νομική προσωπικότητα για τα οποία προορίζονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που προσφέρονται στην αγορά και τα οποία κάνουν χρήση των προϊόντων ή των υπηρεσιών αυτών, εφόσον αποτελούν τον τελικό αποδέκτη τους…» Εξαιτίας του νέου ορισμού της έννοιας του καταναλωτή, έχει υποστηριχθεί - εσφαλμένα - από τους κολοσσούς - εταιρείες η άποψη ότι όταν αγοράζει κάποιος αγοραστής με τιμολόγιο ένα προϊόν, τότε δε λειτουργεί ως καταναλωτής, αλλά ως επαγγελματίας κι επομένως δεν θα μπορεί να απολαύσει την πρόσθετη προστασία του ν. 2251/1994 και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Σε αυτήν την κρίση, όμως, καταλήγουν τελείως αυθαίρετα, καθώς ο επαγγελματίας δεν παύει να λειτουργεί και ως καταναλωτής όταν αγοράζει ένα προϊόν και για προσωπική του χρήση και όχι αποκλειστικά στα πλαίσια της επαγγελματικής του δραστηριότητας κι επομένως δεν παύει να έχει διευρυμένα δικαιώματα βάσει του ν. 2251/1994 και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η νέα αυτή έννοια του καταναλωτή, όπως αποτυπώνεται στην ΥΑ 5338/2018, έχει τη σημασία ότι ο αγοραστής δεν πρέπει να λειτουργεί αποκλειστικά στα πλαίσια της επαγγελματικής του δραστηριότητας, όταν αγοράζει ένα προϊόν, προκειμένου να θεωρηθεί καταναλωτής. Όταν λειτουργεί αποκλειστικά στα πλαίσια της επαγγελματικής του δραστηριότητας, τότε και μόνο δεν του αποδίδεται η έννοια του καταναλωτή. Όταν, όμως, ένας καταναλωτής αγοράζει ένα προϊόν για να καλύψει και τις καταναλωτικές του ανάγκες κι όχι μόνο τις επαγγελματικές, τότε είναι σαφές ότι του αποδίδεται η έννοια του καταναλωτή κι επομένως έχει την ευρύτερη προστασία που παρέχει και η Ευρωπαϊκή νομοθεσία και ο ν. 2251/1994. Εξάλλου κι αυτός είναι ο σκοπός της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας και του ν. 2251/1994, να παρέχουν όσο το δυνατόν περισσότερα δικαιώματα στους καταναλωτές, προκειμένου να προστατευτούν από αυθαίρετες συμπεριφορές, όπως αυτή της iStormΑ.Ε. Επομένως, όταν ένας καταναλωτής αγοράζει ένα κινητό τηλέφωνο με τιμολόγιο, όπως στην περίπτωσή μου, δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί μόνο στα πλαίσια της τυχόν επαγγελματικής του δραστηριότητας, αλλά το χρησιμοποιεί προφανώς και για τις καθημερινές του ανάγκες, οι οποίες είναι άσχετες με το επάγγελμά του (π.χ. ομιλία με την οικογένειά του, χρησιμοποίηση των socialmedia, του Youtubeκλπ). Ακόμη, όμως, κι αν υποτεθεί ότι δεν τυγχάνουν εφαρμογής τα άρθρα περί προστασίας του Καταναλωτή, τυγχάνουν εφαρμογής τα προαναφερόμενα άρθρα του Αστικού Κώδικα, στα οποία δε γίνεται διάκριση καταναλωτή - προμηθευτή (πωλητή), αλλά διάκριση αγοραστή - πωλητή. Σημειωτέον, ότι τα συγκεκριμένα άρθρα αποτελούν αναγκαστικό δίκαιο και δε γίνεται να παρακαμφθούν από την ιδιωτική βούληση. Επομένως, είτε με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, είτε με το ν. 2251/1994, είτε με τα προαναφερόμενα άρθρα του Αστικού Κώδικα, συνάγονται τα εξής: 1) Η παραγραφή των νόμιμων δικαιωμάτων μου είναι διετής από την παραλαβή του παραπάνω iPhone. 2) Ο πωλητής από τον οποίο αγόρασα τη συσκευή, δηλαδή η iStormΑ.Ε., οφείλει να επισκεύασει/αντικαταστήσει το κινητό μου για πραγματικό ελάττωμα, αν αυτό εμφανιστεί μέσα σε 2 χρόνια από την ημερομηνία της παραλαβής του, βάσει των διατάξεων του Αστικού Κώδικα. Επεξ/σία 29 Ιουνίου 2020 από nikosgnr
Volsatha13 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 1 λεπτό πριν, haHa είπε Η λογικη τοτε λεει οτι θα εισαι οκ αν σου εκδοσουν αποδειξη. Μου απέστειλαν, όμως, από το φυσικό κατάστημα παραστατικό Rechnungs=τιμολόγιο. 21 λεπτά πριν, Volsatha13 είπε Αν καταλαβαίνω καλά, ο κάθε ιδιώτης που αγοράζει με τιμολόγιο/invoice από το Ebay θεωρείται, σύμφωνα με το Κοινοτικό Δίκαιο, επαγγελματίας και όχι απλός καταναλωτής; Και να συμπληρώσω το παραπάνω ερώτημά μου: Έχει αγοράσει κανείς ηλεκτρονικά είδη (κινητά, PC, tablet, laptop) από Γερμανία με βάση το φορολογικό καθεστώς της paragraph 25a UstG. "Verkauf mit Gewinn-spannen" ή "Differenzbesteurerung"; Τί σημαίνει, πρακτικά, αυτό για τον 'Ελληνα αγοραστή;
haHa Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 26 λεπτά πριν, nikosgnr είπε Έτσι ακριβώς. Τίποτα απολύτως. Γι' αυτό και ξύπνησαν και τα εξουσιοδοτημένα, διαφημίζοντας 2ετίες με σκοπό να χτυπήσουν το "κακό" Skroutz. Πάμε. Η Apple αναφέρει. Τώρα περί τιμολογίου, παραθέτω αυτούσιο όπως έχει ανέβει στο iPH απο νομικό. Αν το Link και Post ενοχλεί, παρακαλώ να αφαιρεθεί. To link που παρεθεσες και εχει και τον αριθμο νομου επιβεβαιωνει αυτο που λεω: Δεν υπαρχει νομος που υποχρεωνει για 2ετη εγγυηση. Εσυ συγχεεις τα δικαιωματα καταναλωτη λογω ελλεψης συνομονολογημενων ιδιοτητων ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Ακομα και ο τιτλος του νομου/αρθρου ειναι : Ευθυνη ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ. ---------------------- αυτη ειναι η νομικη εγγυηση(οχι η εμπορικη που ειναι του κατασκευαστη) και αφορα τα ελαττωματα που υπηρχαν ΚΑΤΑ την παραδοση και σε καλυπτει ο πωλητης. Εδω πχ για την apple: https://www.apple.com/gr/legal/statutory-warranty/ Νομοθεσία περί καταναλωτών της ΕΕ Περίοδος υποβολής αξιώσεων 2 έτη (ελάχιστο) από την ημερομηνία παράδοσης Απο τα μικρα γραμματα πιο κατω: "Στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν αξιώσεις μόνο για ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση. " ----------------------------------------------------------- Εδω η ευρωπαικη οδηγια που συγχεεις: Ευρωπαική Οδηγια: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:EL:HTML Άρθρο 3 Δικαιώματα του καταναλωτή 1. Ο πωλητής ευθύνεται έναντι του καταναλωτή για κάθε έλλειψη συμμόρφωσης που υπάρχει κατά την παράδοση του αγαθού. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm Μετά την πάροδο των 6 μηνών, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των προϊόντων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. ------------------------------------ Ο κοσμος συγχεει την εγγυηση του κατασκευαστη(η λεγομενη "Εμπορικη Εγγυηση") με τα δικαιωματα των καταναλωτων για 2 ετη λογω ελλειψεων σε συνομολογημένες ιδιότητες κατα την παραδοση (η λεγομενη "Νομιμη Εγγυηση" που αφορα τον πωλητη, οχι τον κατασκευαστη). Αλλο λοιπον ΕΓΓΥΗΣΗ και αλλο "Πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων" που μετα την παροδο των 6 μηνων ΠΡΕΠΕΙ ο αγοραστης να αποδειξει οτι προυπηρχαν κατα την αγορα. Εξηγηση απο την Αγγλικη Βουλη για να μην συγχεονται αυτα τα 2: https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.parliament.uk%2Fbriefing-papers%2Fsn02239.pdf&ei=0_YWVYKAMMipygP5toCICQ&usg=AFQjCNG_wpTYiE0KKJS_64P81DqmWp_mzg&sig2=RCV73cHiDEu7CMEF_VqBGA&bvm=bv.89381419,d.bGQ&cad=rja 2 Is there an EU-wide two year consumer guarantee? Many people are mistaken in thinking that the purpose of Directive 1999/44/EC, ‘On certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees’, is to give consumers a minimum two years guarantee for all goods. In fact, this EU Directive, implemented in the UK by the Sale and Supply of Goods to Consumers Regulations 2002, has added little to already existing UK consumer protection law under the SGA 1979. Under this Directive, all Member States have to ensure that “a retailer could be held liable for all 'non-conformities' (i.e. defects) which manifest in the good within two years from delivery”. However, this requirement is not a two-year legal guarantee (although, rather confusingly, the Directive’s title describes it as such); goods are not legally required to last for two years. It simply provides that consumer goods must conform to the sales contract at the time of delivery. If a consumer can show that the goods did not do so, they will be entitled to repair or replacement of the goods free of charge. If this would be disproportionate or unreasonable to expect from the retailer, the consumer will be entitled to a reduction in price or a refund. These consumer rights are available for up to two years following purchase. If the defect becomes apparent within the first six months of purchase, it will be presumed to have existed at the time of delivery, otherwise this will be for the consumer to prove. Ελληνικος νομος: https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiyi-_oiMHNAhUBDMAKHSdnDcsQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.synigoroskatanaloti.gr%2Fdocs%2Flaw%2Fgr%2FN3043-2002.pdf&usg=AFQjCNHd5Z18Cky-00HHa9XhAwFcel-vuw&sig2=W5OWlhn6CZ3gRf9di5Nzrg Άρθρο 534. Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων: Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Άρθρο 535. Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει τον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως: ... Γενικη γραμματεια καταναλωτων: http://www.efpolis.gr/el/erothseis-apanthseis/826-faq-poliseis-service.html Κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομική εγγύηση - Άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα από τη στιγμή της παράδοσής του. ------------------------------------ Εδω και η εξηγηση της HP για την διαφορα μεταξυ εμπορικης και νομιμης εγγυησης: http://support.hp.com/gr-el/document/c03805193 Νόμιμη εγγύηση Τι είναι; Συνεπώς, εάν είστε καταναλωτής (σύμφωνα με την Οδηγία 1999/44/ΕΚ και το Ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του) και το προϊόν σαςπαρουσιάζει κάποιο ελάττωμα το οποίο υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης και εμφανίζεται σε διάστημα δύο ετών από την παράδοση του προϊόντος, ... ... Εκτός εάν αποδεικνύεται διαφορετικά, τυχόν έλλειψη συμμόρφωσης η οποία παρατηρείται εντός έξι μηνών από την παράδοση του προϊόντος τεκμαίρεται ότι υφίσταται κατά την παράδοση,... ... Ως Εμπορική εγγύηση, παραδείγματος χάρη η εγγύηση της HP, ορίζεται μια εγγύηση που παρέχεται εκουσίως από τον εγγυητή (είτε τον πωλητή είτε τον παραγωγό). Η Εμπορική εγγύησημπορεί να έχει διαφορετική διάρκεια και κάλυψη από τη Νόμιμη εγγύηση και τυπικά (όπως στην περίπτωση της εγγύησης της HP), δεν απαιτεί να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση. Επεξ/σία 29 Ιουνίου 2020 από haHa
nikosgnr Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Είσαι νομικός? Δικηγόρος? Ο 2551/1994 τι είναι?
haHa Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 5 λεπτά πριν, nikosgnr είπε Είσαι νομικός? Δικηγόρος? Ο 2551/1994 τι είναι? (δες πιο πανω, προσθεσα λινκ στο ποστ) O νομος και η οδηγια γραφει οτι η λεγομενη νομικη εγγυηση(που ειναι απο τον πωλητη και οχι απο τον κατασκευαστη) αφορα ελαττωματα που υπηρχαν ΚΑΤΑ την παραδοση. Ευρωπαική Οδηγια: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:EL:HTML Δικαιώματα του καταναλωτή 1. Ο πωλητής ευθύνεται έναντι του καταναλωτή για κάθε έλλειψη συμμόρφωσης που υπάρχει κατά την παράδοση του αγαθού. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm Αναφορά σε κείμενο Μετά την πάροδο των 6 μηνών, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των προϊόντων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm Αναφορά σε κείμενο Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα; Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό. Εδω και μια εξηγηση απο δικηγορο του φορουμ: https://www.insomnia.gr/forums/topic/405824-η-sony-επιβεβαιώνει-την-κατάρρευση-του-playstation-network-από-επίθεση-τρίτων/page/7/?tab=comments#comment-3991600 Αναφορά σε κείμενο Άλλο η εγγύηση, η οποία παρέχεται από τον κατασκευαστή κι άλλη η απαίτηση του καταναλωτή να παραλάβει ένα προϊόν χωρίς ελαττώματα και με ό,τι διαφημίζεται ότι έχει. Απλό παράδειγμα, για να αντιληφθούμε τη διαφορά: Αγοράζω την Χ κάρτα γραφικών σήμερα. Έχω δύο ειδών προστασίας: την εγγύηση που παρέχεται απευθείας από τον κατασκευαστή και την ευθύνη του πωλητή να μην είναι ελαττωματική η κάρτα και να έχει όλες τις ιδιότητες που υποτίθεται ότι έχει (πχ έξοδο HDMI και να σηκώνει ανάλυση 3280×2048). Αν η κάρτα χαλάσει, με καλύπτει η εγγύηση για όσο καιρό αυτή παρέχεται. Από τον κατασκευαστή. Συνήθως ένα έτος αν και για προϊόντα τεχνολογίας μπορεί να είναι λιγότερο. Πάντως δεν αναφέρεται στο νόμο. Αν η κάρτα είναι ελαττωματική και δεν δουλεύει όπως πρέπει (πχ υπερθερμαίνεται και βγάζει καπνό μετά από λίγη ώρα) ή εάν φτάσω στο σπίτι και ανακαλύψω ότι τελικά δεν σηκώνει την ανάλυση 3280×2048 που ήθελα, την επιστρέφω πίσω στο κατάστημα που την αγόρασα. Αυτό το δικαίωμα επιστροφής λόγω ελαττώματος ή λόγω έλλειψης ιδιότητας μπορώ να το ασκήσω εντός δύο ετών. Μπορεί η διαφορά να είναι λεπτή αλλά υφίσταται. Δεν είναι το ίδιο η εγγύηση για βλάβη και το ελάττωμα ή η έλλειψη ιδιότητας. Αν μου χαλάσει κάτι, δεν σημαίνει ότι είναι ελαττωματικό, σημαίνει ότι χάλασε. Αν είναι ελαττωματικό, αυτό το ελάττωμα συνήθως ενυπάρχει εξ αρχής. Αν λείπει μια ιδιότητα, αυτή λείπει εξ αρχής - ο νόμος μου δίνει δύο χρόνια για να επιστρέψω το προϊόν. ------------------------------------ 5 λεπτά πριν, nikosgnr είπε Ο 2551/1994 τι είναι? Ο νομος αυτος εχει αντιακτασταθει απο τον N3043-2002: http://www.synigoroskatanaloti.gr/docs/law/gr/N3043-2002.pdf Επεξ/σία 29 Ιουνίου 2020 από haHa
Volsatha13 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 24 λεπτά πριν, nikosgnr είπε Έτσι ακριβώς. Τίποτα απολύτως. Γι' αυτό και ξύπνησαν και τα εξουσιοδοτημένα, διαφημίζοντας 2ετίες με σκοπό να χτυπήσουν το "κακό" Skroutz. Πάμε. Η Apple αναφέρει. Τώρα περί τιμολογίου, παραθέτω αυτούσιο όπως έχει ανέβει στο iPH απο νομικό. Αν το Link και Post ενοχλεί, παρακαλώ να αφαιρεθεί. Μπράβο. Πολύ ωραία, νομικά τεκμηριωμένη ανάλυση από το δικηγόρο. Και αποτελεσματική, όπως καταλήγει στην περιπέτειά του με την iStorm. Είχα παρόμοια οδυνηρή εμπειρία από τον ίδιο Premium reseller και έστειλα μέηλ μέχρι και στον Tim Cook για να δικαιωθώ. 1
nikosgnr Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 13 λεπτά πριν, haHa είπε O νομος και η οδηγια γραφει οτι η λεγομενη νομικη εγγυηση(που ειναι απο τον πωλητη και οχι απο τον κατασκευαστη) αφορα ελαττωματα που υπηρχαν ΚΑΤΑ την παραδοση. Ευρωπαική Οδηγια: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:EL:HTML Δικαιώματα του καταναλωτή 1. Ο πωλητής ευθύνεται έναντι του καταναλωτή για κάθε έλλειψη συμμόρφωσης που υπάρχει κατά την παράδοση του αγαθού. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm Αναφορά σε κείμενο Μετά την πάροδο των 6 μηνών, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των προϊόντων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm Δεν μου απαντάς όμως, συγγνώμη. Είσαι νομικός, δικηγόρος? https://www.e-nomothesia.gr/sunegoros-tou-katanalote/n-3043-2002.html Αναφορά σε κείμενο Αρθ. 534. - Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων. Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Αρθ. 540. - Δικαιώματα του αγοραστή. Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. να μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα. Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Αρ. 554 – Παραγραφή. (Προθεσμία παραγραφής πέντε έτη για τα ακίνητα και δύο έτη για τα κινητά) Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Αρθ. 555. - Έναρξη και διακοπή του χρόνου παραγραφής. Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα. Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002) Μπορώ λοιπόν μέσα στα 2 χρόνια από την ημερομηνία αγοράς να ασκήσω τα νόμιμα δικαιώματά μου βάσει του άρθρου 540 του Αστικού Κώδικα? Μπορώ. Επιπλέον παραθέτω τι έχει γραφτεί απο ΔΙΚΗΓΟΡΟ. Αναφορά σε κείμενο ΑΡΘΡΟ 5 ΤΟΥ Ν. 2251/1994 Στο άρθρο αυτό ενδεικτικά χρήζουν αναφοράς τα εξής: α) Κατά την πώληση, ο προµηθευτής οφείλει να ενηµερώνει τον καταναλωτή για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Πιθανή διάρκεια ζωής του προιόντος είναι ο εύλογα αναµενόµενος χρόνος κατά τον οποίο το προϊόν θα µπορεί να χρησιµοποιείται σύµφωνα µε τον προορισµό του, έστω και έπειτα από επισκευή ή αντικατάσταση ανταλλακτικών, εωσότου η φθορά από την τακτική χρήση καταστήσει το προϊόν άχρηστο ή την περαιτέρω χρήση του οικονοµικά ασύµφορη. Σε περίπτωση που το προϊόν δεν βρίσκεται µεν εντός των ορίων της εγγύησης, βρίσκεται όµως, εντός της πιθανής διάρκειας ζωής του, ο προµηθευτής οφείλει να εξασφαλίζει την επισκευή του και την προµήθεια ανταλλακτικών του. β) Όταν παρέχεται εγγύηση στον καταναλωτή, ο προµηθευτής οφείλει να παρέχει αυτήν εγγράφως ή µε άλλο τεχνικό µέσο αποτύπωσης που µπορεί να είναι διαθέσιµο και προσιτό στον καταναλωτή. Σε περίπτωση προµήθειας καινούργιων προϊόντων µε µακρά διάρκεια ζωής (διαρκή καταναλωτικά αγαθά), η παροχή γραπτής εγγύησης είναι υποχρεωτική. Η εγγύηση πρέπει να περιλαµβάνει, µε απλή, ευανάγνωστη και κατανοητή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυµία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόµενο της, τη διάρκεια της και την έκταση της εδαφικής ισχύος της. Στην εγγύηση πρέπει να δηλώνονται, µε σαφήνεια και πληρότητα, τα δικαιώµατα που έχει ο καταναλωτής σύµφωνα µε το εφαρµοστέο δίκαιο και να διευκρινίζεται ότι τα δικαιώµατα αυτά δεν θίγονται από την εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύµφωνη µε τους κανόνες της καλής πίστης και να µην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση µε την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά, για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχµής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση µε το χρόνο κατά τον οποίο τα προϊόντα αυτά αναµένεται ότι θα παραµένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντοµότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους. γ) Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόµατα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό. Εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εµφανισθεί στο προϊόν ελάττωµα και ο προµηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος µε νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύµβαση. Αν ο απαιτούµενος χρόνος επισκευής υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιµες ηµέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή του. δ) Σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται η εφαρµογή των διατάξεων του Αστικού Κώδικα για την ευθύνη του πωλητή για πραγµατικά ελαττώµατα ή έλλειψη συνοµολογηµένων ιδιοτήτων. Παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του κατά τις διατάξεις αυτές, πριν από την εµφάνιση του ελαττώµατος ή της έλλειψης της συνοµολογηµένης ιδιότητας, είναι άκυρη. Κατόπιν όλων των παραπάνω ισχύουν τα εξής : Η apple μας δίνει έναν χρόνο εγγύησης , δηλώνοντας ότι υπολογίζει ως πιθανό χρόνο καλής λειτουργίας του κινητού μας το ΕΝΑ ΕΤΟΣ.Η έγγραφη αυτή εγγύηση δηλώνει από τη μεριά της το χρονικό διάστημα καλής λειτουργίας της συσκευής και βάσει αυτής τα καταστήματα/service αρνούνται να επισκευάσουν δωρεάν συσκευές άνω του ενός έτους από την ημερομηνία αγοράς τους. Η παραγραφή των νόμιμων δικαιωμάτων μας είναι διετής. Αν λοιπόν το κινητό μου είναι αγορασμένο λόγου χάρη στις 11/12/2012, μπορώ να ασκήσω το δικαίωμα αντικατάστασης λόγω πραγματικού ελαττώματος μέχρι και τις 10/12/2014 . Ο πωλητής από όπου αγοράσαμε τη συσκευή και η apple οφείλουν να επισκεύασουν/αντικαταστήσουν το κινητό μας για πραγματικό ελάττωμα για 2 χρόνια γιατί έτσι προβλέπει ο Αστικός μας Κώδικας, ο ελληνικός νόμος. Η παραγραφή των δικαιωμάτων μας υπερισχύει της εγγύησης , διότι είναι ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ. Το λέει εξάλλου και ο νόμος 2251/1994 : Τελικά ο 2551/1994 τι είναι? Επεξ/σία 29 Ιουνίου 2020 από nikosgnr
haHa Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 14 λεπτά πριν, nikosgnr είπε Δεν μου απαντάς όμως, συγγνώμη. Είσαι νομικός, δικηγόρος? https://www.e-nomothesia.gr/sunegoros-tou-katanalote/n-3043-2002.html Μπορώ λοιπόν μέσα στα 2 χρόνια από την ημερομηνία αγοράς να ασκήσω τα νόμιμα δικαιώματά μου βάσει του άρθρου 540 του Αστικού Κώδικα? Μπορώ. Επιπλέον παραθέτω τι έχει γραφτεί απο ΔΙΚΗΓΟΡΟ. Σωστα, μπορεις να ασκησεις τα νομιμα δικαιωματα σου οπως προκυπτουν απο το νομο 3043/2002 αν ο πωλητης δεν καλυπτει 534 και 535. Εδω τι γραφουν: Αναφορά σε κείμενο Άρθρο 534. Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων: Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Άρθρο 535. Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει τον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως: Εδω απο δικηγορο του φορουμ: https://www.insomnia.gr/forums/topic/405824-η-sony-επιβεβαιώνει-την-κατάρρευση-του-playstation-network-από-επίθεση-τρίτων/page/7/?tab=comments#comment-3991600 Εδω απο την ιδια την αγγλικη βουλη: https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.parliament.uk%2Fbriefing-papers%2Fsn02239.pdf&ei=0_YWVYKAMMipygP5toCICQ&usg=AFQjCNG_wpTYiE0KKJS_64P81DqmWp_mzg&sig2=RCV73cHiDEu7CMEF_VqBGA&bvm=bv.89381419,d.bGQ&cad=rja 2 Is there an EU-wide two year consumer guarantee? Many people are mistaken in thinking that the purpose of Directive 1999/44/EC, ‘On certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees’, is to give consumers a minimum two years guarantee for all goods. In fact, this EU Directive, implemented in the UK by the Sale and Supply of Goods to Consumers Regulations 2002, has added little to already existing UK consumer protection law under the SGA 1979. Under this Directive, all Member States have to ensure that “a retailer could be held liable for all 'non-conformities' (i.e. defects) which manifest in the good within two years from delivery”. However, this requirement is not a two-year legal guarantee (although, rather confusingly, the Directive’s title describes it as such); goods are not legally required to last for two years. It simply provides that consumer goods must conform to the sales contract at the time of delivery. If a consumer can show that the goods did not do so, they will be entitled to repair or replacement of the goods free of charge. If this would be disproportionate or unreasonable to expect from the retailer, the consumer will be entitled to a reduction in price or a refund. These consumer rights are available for up to two years following purchase. If the defect becomes apparent within the first six months of purchase, it will be presumed to have existed at the time of delivery, otherwise this will be for the consumer to prove. Εδω απο την Ευρωπαικη ενωση: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα; Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό. ----------------------------------- 15 λεπτά πριν, Volsatha13 είπε Μπράβο. Πολύ ωραία, νομικά τεκμηριωμένη ανάλυση από το δικηγόρο. Και αποτελεσματική, όπως καταλήγει στην περιπέτειά του με την iStorm. Είχα παρόμοια οδυνηρή εμπειρία από τον ίδιο Premium reseller και έστειλα μέηλ μέχρι και στον Tim Cook για να δικαιωθώ. Ο Tim Cook δεν μπορει να επεμβει στους νομους του κρατους και για αυτο στην σελιδα της η apple συμφωνει με την ελληνικη νομοθεσια και αναφερει οτι τα 2 χρονια αφορουν ελαττωματα που ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ: https://www.apple.com/gr/legal/statutory-warranty/ Νομοθεσία περί καταναλωτών της ΕΕ Περίοδος υποβολής αξιώσεων 2 έτη (ελάχιστο) από την ημερομηνία παράδοσης Απο τα μικρα γραμματα πιο κατω: "Στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν αξιώσεις μόνο για ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση. " https://www.apple.com/gr/legal/statutory-warranty/ ------------------------------------- 14 λεπτά πριν, nikosgnr είπε Τελικά ο 2551/1994 τι είναι? Ειναι νομος που εχει αντικατασταθει απο τον 3043/2002 που εσυ ο ιδιος παρεθεσες. Δες το αρθρο 534 και 535 απο το λινκ του νομου 3043/2002 που παρεθεσες: 14 λεπτά πριν, nikosgnr είπε https://www.e-nomothesia.gr/sunegoros-tou-katanalote/n-3043-2002.html Eδω το δικο σου λινκ: Επεξ/σία 29 Ιουνίου 2020 από haHa
Volsatha13 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 24 λεπτά πριν, haHa είπε ----------------------------------- Ο Tim Cook δεν μπορει να επεμβει στους νομους του κρατους και για αυτο στην σελιδα της η apple συμφωνει με την ελληνικη νομοθεσια και αναφερει οτι τα 2 χρονια αφορουν ελαττωματα που ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ: Δεν γνωρίζω αν επενέβη/ δεν επενέβη ο Cook, αν το διάβασε/δεν το διάβασε το μέηλ μου. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι το σερβις στο iStorm Κολωνάκι, με εξόργισαν τόσο πολύ που έχασαν το iPhone μου και την κάρτα sim που είχε, με κράτησαν σε αναμονή "επισκευής;;;" για 1,5 μήνα και προχώρησα σε ατέλειωτες συνομιλίες/μέηλ στα Αγγλικά με το Apple Support Ευρώπης για να δικαιωθώ. Το "κερασάκι", στο τέλος, ήταν ότι ήθελαν να τους πληρώσω EUR 49 για "αλλαγή μπαταρίας". Τελικά, μου ακύρωσαν την χρέωση αφού έστειλα μέηλ στα Αγγλικά με πολλαπλές κοινοποιήσεις από Infoquest, Συνήγορο κ.α. Scripta manent.
ignome4 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Είναι τα ίδια απλά μην επιλέξεις το eBay. Από Amazon έχεις κανονικά 2 χρόνια εγγύηση
CheOnWeb Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 25 minutes ago, Volsatha13 said: Δεν γνωρίζω αν επενέβη/ δεν επενέβη ο Cook, αν το διάβασε/δεν το διάβασε το μέηλ μου. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι το σερβις στο iStorm Κολωνάκι, με εξόργισαν τόσο πολύ που έχασαν το iPhone μου και την κάρτα sim που είχε, με κράτησαν σε αναμονή "επισκευής;;;" για 1,5 μήνα και προχώρησα σε ατέλειωτες συνομιλίες/μέηλ στα Αγγλικά με το Apple Support Ευρώπης για να δικαιωθώ. Το "κερασάκι", στο τέλος, ήταν ότι ήθελαν να τους πληρώσω EUR 49 για "αλλαγή μπαταρίας". Τελικά, μου ακύρωσαν την χρέωση αφού έστειλα μέηλ στα Αγγλικά με πολλαπλές κοινοποιήσεις από Infoquest, Συνήγορο κ.α. Scripta manent. Αυτό τι σχέση έχει με την εγγύηση;
haHa Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 38 λεπτά πριν, Volsatha13 είπε 1 ώρα πριν, haHa είπε Δεν γνωρίζω αν επενέβη/ δεν επενέβη ο Cook, αν το διάβασε/δεν το διάβασε το μέηλ μου. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι το σερβις στο iStorm Κολωνάκι, με εξόργισαν τόσο πολύ που έχασαν το iPhone μου και την κάρτα sim που είχε, με κράτησαν σε αναμονή "επισκευής;;;" για 1,5 μήνα και προχώρησα σε ατέλειωτες συνομιλίες/μέηλ στα Αγγλικά με το Apple Support Ευρώπης για να δικαιωθώ. Το "κερασάκι", στο τέλος, ήταν ότι ήθελαν να τους πληρώσω EUR 49 για "αλλαγή μπαταρίας". Τελικά, μου ακύρωσαν την χρέωση αφού έστειλα μέηλ στα Αγγλικά με πολλαπλές κοινοποιήσεις από Infoquest, Συνήγορο κ.α. Scripta manent. Δεν σχετιζεται με την υπαρξη η ή οχι της 2ετης εγγυηση νομιζω αυτα που γραφεις. Παντως, η επισημη θεση της apple στην Ελλαδα ειναι αυτη: https://www.apple.com/gr/legal/statutory-warranty/ και συμφωνει με το νομο που παρεθεσε ο nikosgnr: 1 ώρα πριν, nikosgnr είπε https://www.e-nomothesia.gr/sunegoros-tou-katanalote/n-3043-2002.html που λεει τα εξης: Αναφορά σε κείμενο Άρθρο 534. Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων: Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Άρθρο 535. Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει τον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως: Επεξ/σία 29 Ιουνίου 2020 από haHa
Volsatha13 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 30 Ιουνίου 2020 36 λεπτά πριν, CheOnWeb είπε Αυτό τι σχέση έχει με την εγγύηση; Αφορά σε σχόλιο που έγινε, μεταξύ νομικών «πυρών», από τον φίλο haHa.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα