Προς το περιεχόμενο

αγορά mirrorless,dslr


Προτεινόμενες αναρτήσεις

7 ώρες πριν, stratigos24 είπε

3) Λογικά, το καλύτερο αποτέλεσμα σε τέτοιες λήψεις θα το πάρεις από τον 50-250 σε μεγάλα mm αλλά δεν έχω δει πως τα πάει ο 16-50 που βλέπω να έχει εξαιρετικά κοντινή εστίαση για κιτ, 20 εκατοστά από το θέμα, οπότε ίσως και με αυτόν να κάνεις τη δουλειά. Δοκίμασε τον και ανέβασε μας και κανένα δείγμα. Παρακάτω παραθέτω δικά μου δείγματα από 55-200 (πρώτη φωτό) και 70-300 οι υπόλοιπες φωτό:

DSC_6186.jpg.cee1c299248e47c0042bafb6f352e0da.jpg.08b5e29d8703ae57ec30c1e69e8532af.jpg

49765830226_5f5cea6b52_b.jpg
Purple Velvet 5 by Urban Mood, on Flickr

49754521027_2becf0a186_b.jpg
Peace.. by Urban Mood, on Flickr

49626653196_9f20747deb_b.jpg
Wait your turn... by Urban Mood, on Flickr

2) Και με τους 2 φακούς σου μπορείς να τραβήξεις, είναι το τί θες να κάνεις, ακόμα και στα 16mm σου μπορείς να βγάλεις πορτραίτο αν θες την παραμόρφωση του φακού που κάνει στο πρόσωπο. Παρόλαυτα, αν μιλήσουμε γενικά τί λένε για τα πορτραίτα, θέλεις από 50mm και πάνω σε FF (μηχανές με μεγαλύτερο αισθητήρα είναι οι Full Frame που σου αναφέρω τα mm), δηλαδή σε εσένα από 35mm και φτάνεις μέχρι και τα 135mm σε FF, δηλαδή περίπου 70mm σε σένα. Όπως είπα όμως και στα 250 δικά σου βγάζεις πορτραίτο, αρκεί το μοντέλο σου να είναι τοποθετημένο στην αυλή του απέναντι σπιτίου.. 😛 ΥΓ: Γύρω στα 55mm είσαι στα 85mm σε FF που είναι από τα πιο σύνηθες mm σε πορτραίτα.

1) Για αρχή,να πούμε πως η φωτογραφία καταγράφει το φως. Όσο πιο πολύ ανεβάζουμε την ταχύτητα κλείστρου ή το aperature ή κατεβάζουμε το iso, τόσο πιο σκοτείνή βγαίνει η λήψη και χρειάζεται διάφορες παραμετροποιήσεις από εμάς για να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα που θέλουμε.

To aperature mode είναι ότι πρέπει και μια χαρα mode, αλλά δεν είναι για πάντα όπως σου είπε ο φίλος από πάνω. Στη φωτογραφία γενικά, υπάρχουν περιπτώσεις και περιπτώσεις και το κάθε mode (aperature, manual, shutter priority κλπ) είναι καλό κάποιες φορές και κάποιες άλλες κακό. Ρίξε μια γρήγορη ματιά: http://physics4u.gr/blog/2019/03/06/ένας-γρήγορος-οδηγός-για-τη-κατανόηση/

Πάμε τώρα σε κάποια υποθετικά σενάρια για να αρχίσεις κάπως να τα ξεκαθαρίζεις στο κεφάλι σου.

Είμαι στη θάλασσα, μηχανή πάπω σε τρίποδο και βγάζω το τοπίο με το ηλιοβασίλεμα. Έχω επιλεγμένο το A mode (aperature mode) δηλαδή το μόνο που επιλέγω εγώ είναι το τί aperature (ρυθμίζω το f του φακού μόνο) θα έχει ο φακός και το πού θα εστιάσει η μηχανή, σε ποιό σημείο. Όλα τα υπόλοιπα (ταχύτητα κλείστρου, iso τα επιλέγει αυτόματα η μηχανή, ώστε η φωτογραφία σου να είναι σωστά φωτισμένη και όχι πολύ φωτισμένη ή πολύ σκοτεινή).
Oσο πιο πολύ ανεβάζω το aperature f 5.6, f8, f11, f16, f22 τόσο πιο βάθος θα έχω εστιασμένο στο πλάνο μου.
Πχ μπροστά μου έχω βράχια, μετά θάλλασα και απέναντι βλέπω ένα άλλο νησί με βουνά κλπ. Αν επιλέξω 5.6 και έχω εστιάσει στα βράχια σαν σημείο, τότε τα βράχια θα είναι εστιασμένα και όσο κοιτάμε πιο πίσω θα θολώνει σιγά σιγά η θάλασσα και στο τέλος τα βουνά πίσω θα είναι θολά. Αν τώρα βάλουμε f8, πάλι εστίαση στα βράχια, τα βράχια θα είναι εστιασμένα και θα είναι και πιο εστιασμένη περισσότερη επιφάνεια της θάλασσας προς τα βουνά, τα βουνά θα είναι πάλι θολά, ίσως λιγότερο από το 5.6 αλλά θα είναι και πάλι θολά. Βάζοντας f11 θα είναι ακόμα πιο εστιασμένα και η θάλασσα και τα βουνά και αν βάλω f22 θεωρητικά θα πάρω εστιασμένα και τα βουνά και τη θαλασσα όλη εστιασμένη. ΥΓ: Όσο πιο πολύ ανεβάζουμε το F πάνω από f11 πχ f16, f22, κερδίζουμε σε εστιασμένη επιφάνεια, αλλά χάνουμε λίγο σε λεπτομέρεια στους περισσότερους φακούς (diffraction το λεγόμενο).

Στο παραπάνω σενάριο, μιας και έχουμε τη μηχανή μας στο τρίποδο, δεν μας ενδιαφέρει το τί ταχύτητα κλείστρου θα επιλέξει η μηχανή για να είναι φωτισμένη η φωτογραφία (πχ μπορεί να θέλει 10 δευτερόλεπτα να κάνει τη λήψη για να συλλέξει το απαραίτητο φως). Σε αυτές τις περιπτώσεις κλειδώνουμε το iso στο 100 ή στο πιο χαμηλό iso έχει η μηχανή μας για να μη μας βγεί θόρυβος που βγαίνει από το iso όταν αυτό ανεβαίνει. Αν πχ είχαμε ελέυθερο το iso στο auto (που αυτό κάνει το aperature mode, γιατί όπως είπα, εμείς σε αυτό μονο το f πειράζουμε) μπορεί να έκρινε πως θέλέις 1 δευτερόλεπτο λήψη αντί για 30 και iso 3200 πχ και έτσι θα σου γέμιζε με θόρυβο η φωτό που θα μπορούσες να έχεις αποφύγει κλειδώνοντας το iso όπως είπαμε πιο πριν.

Στο ίδιο σενάριο με κλειδωμένο iso στο χαμηλότερο της μηχανής, αν λυσσομανούσε ο άνεμος και η μηχανή με τα βιας στεκόταν ακίνητη για 1 δευτερόλεπτο, θα ήταν σωστό για να πάρεις τουλάχιστον τη λήψη, να τραβήξεις με θόρυβο (ανεβασμένο iso) και 1 δευτερόλεπτο για να πάρεις τουλάχιστον τη φωτογραφία ή να μαζέψεις τα πράγματα σου και να φύγεις και να πας άλλη στιγμή που δεν θα φυσάει.. 😛 

Πάμε τώρα σε ένα ακόμα σενάριο με φωτογραφία πορτραίτου. Έχεις εμένα για μοντέλο και μου λες κάτσε κάπου ακίνητος να σε βγάλω και είσαι σε aperature mode. Στις λήψεις που στέκομαι ακίνητος και περιμένω να με βγάλεις οι φωτό σου βγαίνουν οκ. Μετά μου λες, κάνε και κάποια κίνηση, περπάτα προς τα εμένα να σε βγάζω ή πήδα στον αέρα κλπ κλπ. Τραβάς και βλέπεις τελικά πως οι φωτό είναι κουνημένες γιατί στο aperature η μηχανη έκρινε πως θέλει για το f 5.6 που έβαλες, να έχει ταχύτητα κλείστρου 1/80 και iso 400. Εσύ εκεί, πάλι πας να αλλάξεις κάτι (όπως πριν αλλάξαμε το iso) και λες θέλω η χαμηλότερη ταχύτητα κλείστρου να είναι 1/320 (πιο γρήγορη) για να με έχεις ακίνητο. Με ξανα τραβάς όταν κινούμαι, και βλέπεις ότι είμαι οκ. Η μηχανή έβαλε 1/320, iso 1600 και f5.6 που είχες. Δε θα μπορούσε να βγει αλλιώς, χωρίς τον θόρυβο του iso εκτός αν χρησιμοποιούσες φλας, ώστε να δώσεις το φως που θέλει η φωτογραφία χωρίς να ανεβάσεις το iso.

Ίσως τα εγραψα λίγο που να μπερδεύουνε, δε ξέρω, είναι πράγματα που αν τα μελετήσεις και σιγά σιγά τα δουλέψεις στο μυαλό σου, κάποια στιγμή ξεκαθαρίζουν και σκέφτεσαι αυτόματα τί ρυθμίσεις χρειάζεται να βάλεις για να βγάλεις αυτό που θες.

Δεν έχω λόγια πως να σε ευχαριστήσω.

Αφιέρωσες μέρος από τον προσωπικό σου χρόνο, μου έγραψες όλα τα παραπάνω τα οποία τα διάβασα λέξη προς λέξη. Είσουν πολύ κατανοητός σε όσα μου έγραψες τα οποία τα έχω σημειώσει  όλα. Οι φωτογραφίες σου  είναι απίστευτες, εξαιρετικές...

Με τι μηχανή τις έβγαλες;

Τις έχεις επεξεργαστεί; Αν ναι με ποιο πρόγραμμα;

Πιο κάτω παραθέτω τις "πρώτες" μου 10 φωτογραφίες που τράβηξα με τον φακό 16-50. Δεν έχω επεξεργαστεί καμία απολύτως φωτογραφία με κάποιο πρόγραμμα, είναι ακριβώς όπως τις τράβηξε η κάμερα. Ελπίζω να με κρίνετε με επιείκεια.... :) :) 

Γενικά δεν μου είναι πολύ ξεκάθαρο πότε να χρησιμοποιώ τον 16-50 και πότε τον 50-250. Τον γενικό κανόνα τον γνωρίζω ότι πχ ο 16-50 είναι κυρίως για τοπία κτίρια δρόμους κτλ, αλλά βλέπω ότι δεν είναι κακές οι μάκρο φωτογραφίες που έχω βγάλει κάποια φυτά με τον 16-50.

Επίσης να σας πω ότι έχω κατεβάσει ένα δωρεάν πρόγραμμα της NIKON για τις επεξεργασίες των φωτογραφιών. Ακόμη δεν το έχω μάθει για αυτό και οι φωτογραφίες μου είναι αυτούσιες απο την μηχανή. Εάν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα (εκτός του διάσημου photoshop) που θα μου προτείνατε, θα ήθελα να το γνωρίζω.

Τέλος θέλω να ρωτήσω το εξής: Εάν χρησιμοποιήσω το photoshop σπασμένο, θα έχω κάποιο πρόβλημα ως την αναγνώριση των αρχείων που θα επεξεργάζομαι;

και πάλι σε ευχαριστώ πάρα μα πάρα πολύ

Φίλιππος

 

  

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

21 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Μια χαρά επιλογή είναι το aperture priority. Για τοπία έχε υπόψιν σου ότι το θες μεγάλο, f8, f11 εκεί και ίσως και λίγο πιο πάνω. Για πορτραίτα το θες συνήθως μικρό, όσο μικρότερο δίνει στο εστιακό του μήκος ο κάθε φακός σου.

Αν κάποια στιγμή θελήσεις να βγάλεις φωτογραφία ώστε να παγώσεις την κίνηση (ανθρώπων, ποδηλάτων κλπ σε φωτογραφία δρόμου σε πούμε) τότε γυρνάς σε shutter priority.

Τώρα λογικά για τα πορτραίτα που θες αν υποθέτω σωστά ο 50-250 θα δώσει μεγαλύτερο θόλωμα πίσω από το θέμα σου. Δοκιμάζεις και τους δύο και βλέπεις ποιο σου αρέσει εσένα πιο πολύ. Ιδανικά για πορτραίτα θες κάτι ανάμεσα σε 50-80mm (παρόλα αυτά εγώ βάζω με 35mm περιβαλλοντικά πορτραίτα) με βασικό όμως το μικρό aperture... Κάτι σε 1.8-2-2.8 εκεί μέσα. Λογικά κανένας από τους δύο φακούς σου δεν έχει τέτοιο f, οπότε δοκιμάζεις και κρατάς ότι σου αρέσει περισσότερο.

Για macro θες ο φακός να έχει καλή μεγέθυνση και να εστιάζει πολύ κοντά. Κανένας από τους δύο που έχεις δεν είναι macro φακός οπότε πάλι δοκιμάζεις κλασικά.

Ένα από τα καλά της φωτογραφίας, trial and error...

Σε ευχαριστώ για ακόμη μια φορά για τις στοχευμένες συμβουλές σου. όπως μπορείς να δεις και στις φωτογραφίες που ανέβασα το θόλωμα στο πίσω μέρος το κάνει σίγουρα ο 16-50 οπότε δεν θα μπορούσα να τραβήξω πορτραίτο με αυτόν?

Επίσης η φωτογραφία Macro, έχει να κάνει με το f του φακού? Εμένα οι δυο φακοί του κιτ έχουν f 3,5-6 και 4-6 αντίστοιχα.

Και πάλι σε ευχαριστώ πολύ

για τις πολύ χρήσιμες συμβουλές σου.

Φίλιππος

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 66
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, prophil1 είπε

Δεν έχω λόγια πως να σε ευχαριστήσω.

Αφιέρωσες μέρος από τον προσωπικό σου χρόνο, μου έγραψες όλα τα παραπάνω τα οποία τα διάβασα λέξη προς λέξη. Είσουν πολύ κατανοητός σε όσα μου έγραψες τα οποία τα έχω σημειώσει  όλα. Οι φωτογραφίες σου  είναι απίστευτες, εξαιρετικές...

Με τι μηχανή τις έβγαλες;

Τις έχεις επεξεργαστεί; Αν ναι με ποιο πρόγραμμα;

Πιο κάτω παραθέτω τις "πρώτες" μου 10 φωτογραφίες που τράβηξα με τον φακό 16-50. Δεν έχω επεξεργαστεί καμία απολύτως φωτογραφία με κάποιο πρόγραμμα, είναι ακριβώς όπως τις τράβηξε η κάμερα. Ελπίζω να με κρίνετε με επιείκεια.... :) :) 

Γενικά δεν μου είναι πολύ ξεκάθαρο πότε να χρησιμοποιώ τον 16-50 και πότε τον 50-250. Τον γενικό κανόνα τον γνωρίζω ότι πχ ο 16-50 είναι κυρίως για τοπία κτίρια δρόμους κτλ, αλλά βλέπω ότι δεν είναι κακές οι μάκρο φωτογραφίες που έχω βγάλει κάποια φυτά με τον 16-50.

Επίσης να σας πω ότι έχω κατεβάσει ένα δωρεάν πρόγραμμα της NIKON για τις επεξεργασίες των φωτογραφιών. Ακόμη δεν το έχω μάθει για αυτό και οι φωτογραφίες μου είναι αυτούσιες απο την μηχανή. Εάν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα (εκτός του διάσημου photoshop) που θα μου προτείνατε, θα ήθελα να το γνωρίζω.

Τέλος θέλω να ρωτήσω το εξής: Εάν χρησιμοποιήσω το photoshop σπασμένο, θα έχω κάποιο πρόβλημα ως την αναγνώριση των αρχείων που θα επεξεργάζομαι;

και πάλι σε ευχαριστώ πάρα μα πάρα πολύ

Φίλιππος

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

Σε ευχαριστώ για ακόμη μια φορά για τις στοχευμένες συμβουλές σου. όπως μπορείς να δεις και στις φωτογραφίες που ανέβασα το θόλωμα στο πίσω μέρος το κάνει σίγουρα ο 16-50 οπότε δεν θα μπορούσα να τραβήξω πορτραίτο με αυτόν?

Επίσης η φωτογραφία Macro, έχει να κάνει με το f του φακού? Εμένα οι δυο φακοί του κιτ έχουν f 3,5-6 και 4-6 αντίστοιχα.

Και πάλι σε ευχαριστώ πολύ

για τις πολύ χρήσιμες συμβουλές σου.

Φίλιππος

Η πρώτη κατά σειρά φωτογραφία που έβγαλες μου άρεσε αρκετά. Και η γωνιά της λήψης, και το φως λόγω της ώρας είναι μια χαρά. Γενικά μου άρεσε ότι στις φωτογραφίες εκτός των λουλουδιών δείχνεις να ψάχνεις γωνίες λήψης, θέμα κλπ. Δεν πας σε κλασικές λύσεις και πολύ καλά κάνεις. Όσο ψάχνεις τόσο θα κατασταλάξεις τελικά κάποια στιγμή στο στυλ που σου αρέσει και θα το κάνεις καλύτερα...

Ο 16-50 στα 50mm ίσως βγάλει κάποια πορτραίτα, αλλά σίγουρα δοκίμασε και κοντά στα 70-80mm τον άλλο σου φακό.

Η macro φωτογραφία έχει να κάνει με την απόσταση εστίασης και την μεγέθυνση που προσφέρει ο κάθε φακός. Γενικά ψάχνεις όσο μεγαλύτερη μεγέθυνση και όσο μικρότερη απόσταση εστίασης. Δεν έχουν όλοι οι φακοί ίδια ελάχιστη απόσταση εστίασης... Εσύ θες αυτή η απόσταση να είναι όσο μικρότερη. Επίσης δεν έχουν όλοι οι φακοί ίδια μεγέθυνση, εσύ θες αυτή να είναι όσο μεγαλύτερη. Την απόσταση εστίασης και την μεγέθυνση τα βρίσκεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε φακού συνήθως με ένα ψάξιμο στον γουγλη.

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, dimoskoutr είπε

Η πρώτη κατά σειρά φωτογραφία που έβγαλες μου άρεσε αρκετά. Και η γωνιά της λήψης, και το φως λόγω της ώρας είναι μια χαρά. Γενικά μου άρεσε ότι στις φωτογραφίες εκτός των λουλουδιών δείχνεις να ψάχνεις γωνίες λήψης, θέμα κλπ. Δεν πας σε κλασικές λύσεις και πολύ καλά κάνεις. Όσο ψάχνεις τόσο θα κατασταλάξεις τελικά κάποια στιγμή στο στυλ που σου αρέσει και θα το κάνεις καλύτερα...

Ο 16-50 στα 50mm ίσως βγάλει κάποια πορτραίτα, αλλά σίγουρα δοκίμασε και κοντά στα 70-80mm τον άλλο σου φακό.

Η macro φωτογραφία έχει να κάνει με την απόσταση εστίασης και την μεγέθυνση που προσφέρει ο κάθε φακός. Γενικά ψάχνεις όσο μεγαλύτερη μεγέθυνση και όσο μικρότερη απόσταση εστίασης. Δεν έχουν όλοι οι φακοί ίδια ελάχιστη απόσταση εστίασης... Εσύ θες αυτή η απόσταση να είναι όσο μικρότερη. Επίσης δεν έχουν όλοι οι φακοί ίδια μεγέθυνση, εσύ θες αυτή να είναι όσο μεγαλύτερη. Την απόσταση εστίασης και την μεγέθυνση τα βρίσκεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε φακού συνήθως με ένα ψάξιμο στον γουγλη.

Γενικά με την γωνία λήψης σωστά το παρατήρησες ότι ψάχνω να βρω την καλύτερη δυνατή.

Οι φακοί που συμπεριλαμβάνονται στο κιτ είναι οι παρακάτω. Σίγουρα θα μπορέσεις εσύ να καταλάβεις περισσότερα από μένα

Επίσης όταν λες να δοκιμάσω για πορτραίτα τον 50-250ψ, στα 70-80mm αναφέρεσαι σε FF μηχανή ή σε crop που είναι η δικιά μου?

https://www.nikon.gr/el_GR/product/nikkor-z-lenses/auto-focus-lenses/dx/zoom/nikkor-z-dx-16-50mm-f-3-5-6-3-vr

https://www.nikon.gr/el_GR/product/nikkor-z-lenses/auto-focus-lenses/dx/zoom/nikkor-z-dx-50-250mm-f-4-5-6-3-vr

Επίσης έχω μια απορία (ίσως λόγω απειρίας) αλλά θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής:

Στο υπολογιστή μου έχω αποθηκεύσει τις πρώτες μου φωτογραφίες που τράβηξα με την νέα μου μηχανή. Αρχικά έβγαζα φωτογραφίες σε jpeg και μετά ρύθμίσα την μηχανή να βγάζω φωτογραφίες σε RAW. 

Στο πρόγραμμα των windows που μου ανοίγει αυτόματα για να δω/προβάλω τις φωτογραφίες που τράβηξα, παρατηρώ το εξής:

-Στις jpeg κανένα απολύτως πρόβλημα ως προς την προβολή τους.

-Στις RAW εμφανίζονται κανονικά οι φωτογραφίες για 3-4 sec. και μετά πέφτει αυτόματα (μειώνεται) η φωτεινότητα των φωτογραφιών στο πρόγραμμα προβολής τους. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό με τις φωτογραφίες RAW?

Επεξ/σία από prophil1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, prophil1 είπε

Δεν έχω λόγια πως να σε ευχαριστήσω.

Αφιέρωσες μέρος από τον προσωπικό σου χρόνο, μου έγραψες όλα τα παραπάνω τα οποία τα διάβασα λέξη προς λέξη. Είσουν πολύ κατανοητός σε όσα μου έγραψες τα οποία τα έχω σημειώσει  όλα. Οι φωτογραφίες σου  είναι απίστευτες, εξαιρετικές...

Με τι μηχανή τις έβγαλες;

Τις έχεις επεξεργαστεί; Αν ναι με ποιο πρόγραμμα;

Πιο κάτω παραθέτω τις "πρώτες" μου 10 φωτογραφίες που τράβηξα με τον φακό 16-50. Δεν έχω επεξεργαστεί καμία απολύτως φωτογραφία με κάποιο πρόγραμμα, είναι ακριβώς όπως τις τράβηξε η κάμερα. Ελπίζω να με κρίνετε με επιείκεια.... :) :) 

Γενικά δεν μου είναι πολύ ξεκάθαρο πότε να χρησιμοποιώ τον 16-50 και πότε τον 50-250. Τον γενικό κανόνα τον γνωρίζω ότι πχ ο 16-50 είναι κυρίως για τοπία κτίρια δρόμους κτλ, αλλά βλέπω ότι δεν είναι κακές οι μάκρο φωτογραφίες που έχω βγάλει κάποια φυτά με τον 16-50.

Επίσης να σας πω ότι έχω κατεβάσει ένα δωρεάν πρόγραμμα της NIKON για τις επεξεργασίες των φωτογραφιών. Ακόμη δεν το έχω μάθει για αυτό και οι φωτογραφίες μου είναι αυτούσιες απο την μηχανή. Εάν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα (εκτός του διάσημου photoshop) που θα μου προτείνατε, θα ήθελα να το γνωρίζω.

Τέλος θέλω να ρωτήσω το εξής: Εάν χρησιμοποιήσω το photoshop σπασμένο, θα έχω κάποιο πρόβλημα ως την αναγνώριση των αρχείων που θα επεξεργάζομαι;

και πάλι σε ευχαριστώ πάρα μα πάρα πολύ

Φίλιππος

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

Σε ευχαριστώ για ακόμη μια φορά για τις στοχευμένες συμβουλές σου. όπως μπορείς να δεις και στις φωτογραφίες που ανέβασα το θόλωμα στο πίσω μέρος το κάνει σίγουρα ο 16-50 οπότε δεν θα μπορούσα να τραβήξω πορτραίτο με αυτόν?

Επίσης η φωτογραφία Macro, έχει να κάνει με το f του φακού? Εμένα οι δυο φακοί του κιτ έχουν f 3,5-6 και 4-6 αντίστοιχα.

Και πάλι σε ευχαριστώ πολύ

για τις πολύ χρήσιμες συμβουλές σου.

Φίλιππος

 

Nα είσαι καλά, χαίρομαι αν βοήθησα, έστω και λίγο. Με τον καιρό όλα θα τα βρεις και εδώ είμαστε να ρωτήσεις και να σε βοηθήσουμε. Οι φωτό σου μια χαρά και όντως όπως ανέφερε και ο άλλος φίλος, φαίνεται ότι ψάχνεις και δοκιμάζεις γωνίες λήψεις που είναι πολύ σημαντικό!

Οι φωτό είναι τραβηγμένες ως εξής:

Η πρώτη με τη μύγα: d7100, nikon 55-200 vr ii στα 200mm, f5.6, ταχύτητα 1/1000, iso 200.

Οι υπόλοιπες με την d7500 και τον nikon af-p dx vr 70-300 στα 300mm όλες και αναλυτικότερα, το μωβ λουλούδι iso 110, ταχύτητα 1/400, f8, το κίτρινο λουλούδι, iso 125, ταχύτητα 1/640, f8 και τέλος με τις μέλισσες, iso 400, ταχύτητα 1/500, f8.

Επεξεργασία με το Adobe Lightroom, όχι τρελές διορθώσεις, λίγο τη φωτεινότητα, την ισσοροπία λευκού (white balance), λίγο το κάδρο (κανένα ίσιωμα, λίγο κόψιμο αν χρειάζεται), λίγο αντίθεση, διόρθωση παραμόρφωσης που κάνει ο κάθε φακός κλπ κλπ. Λίγη συνολική τόνωση δηλαδή όπου χρειάζεται με βάση τα μάτια μου..

 

ΥΓ: Στο flickr στις φωτό (αν δεν το έχει αφαιρέσει πριν το ανέβασμα της φωτογραφίας ο δημιουργός) από κάτω, φαίνεται ο εξοπλισμός με τον οποίο τραβήχτηκε καθώς και οι ρυθμίσεις που επιλέχθηκαν (θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πολλά πράγματα, βλέποντας από φωτό άλλων που σου αρέσουν τις ρυθμίσεις τους).

Παράδειγμα:

afaef.png.07ab03c3eade279ce6697b12441cf1a2.png

Επεξ/σία από stratigos24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Nα είσαι καλά, χαίρομαι αν βοήθησα, έστω και λίγο. Με τον καιρό όλα θα τα βρεις και εδώ είμαστε να ρωτήσεις και να σε βοηθήσουμε. Οι φωτό σου μια χαρά και όντως όπως ανέφερε και ο άλλος φίλος, φαίνεται ότι ψάχνεις και δοκιμάζεις γωνίες λήψεις που είναι πολύ σημαντικό!

Οι φωτό είναι τραβηγμένες ως εξής:

Η πρώτη με τη μύγα: d7100, nikon 55-200 vr ii στα 200mm, f5.6, ταχύτητα 1/1000, iso 200.

Οι υπόλοιπες με την d7500 και τον nikon af-p dx vr 70-300 στα 300mm όλες και αναλυτικότερα, το μωβ λουλούδι iso 110, ταχύτητα 1/400, f8, το κίτρινο λουλούδι, iso 125, ταχύτητα 1/640, f8 και τέλος με τις μέλισσες, iso 400, ταχύτητα 1/500, f8.

Επεξεργασία με το Adobe Lightroom, όχι τρελές διορθώσεις, λίγο τη φωτεινότητα, την ισσοροπία λευκού (white balance), λίγο το κάδρο (κανένα ίσιωμα, λίγο κόψιμο αν χρειάζεται), λίγο αντίθεση, διόρθωση παραμόρφωσης που κάνει ο κάθε φακός κλπ κλπ. Λίγη συνολική τόνωση δηλαδή όπου χρειάζεται με βάση τα μάτια μου..

ΥΓ: Στο flickr στις φωτό (αν δεν το έχει αφαιρέσει πριν το ανέβασμα της φωτογραφίας ο δημιουργός) από κάτω, φαίνεται ο εξοπλισμός με τον οποίο τραβήχτηκε καθώς και οι ρυθμίσεις που επιλέχθηκαν.

Αν κατάλαβα καλά και δεν λέω καμία εξυπνάδα... τα στοιχεία της λήψης των φωτογραφιών που μου αναφέρεις, μπορώ να τα έχω και εγώ με τον δικό μου τηλεφακό χωρίς να είναι μάκρο, σωστά?

Επίσης το lightroom είναι με πληρωμή/συνδρομή κτλ?

Τέλος ένας γνωστός μου είπε: Να ξεκινήσω να βγάζω φωτογραφίες στο (Α mode) με καρφωμένο iso χαμηλά πχ 100 (με τρίποδα για βράδυ εννοείται) και σε περίπτωση που βγουν σκοτεινές οι φωτογραφίες, μου πρότεινε να πειράζω το Exposure Compensation της μηχανής . Είναι σωστό αυτό?

exposure.JPG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, prophil1 είπε

Αν κατάλαβα καλά και δεν λέω καμία εξυπνάδα... τα στοιχεία της λήψης των φωτογραφιών που μου αναφέρεις, μπορώ να τα έχω και εγώ με τον δικό μου τηλεφακό χωρίς να είναι μάκρο, σωστά?

Δεν κατάλαβα.. 😛

Ούτε εμένα οι φακοί είναι macro. Ότι είναι ο 50-250 που έχεις είναι και αυτοί, απλά ο 55-200 πάει μέχρι 200mm, o δικός σου πάει εως 250 και ο άλλος μου 70-300 πάει μέχρι 300mm.

Όποια φωτό βγάζεις, λέει αν κάνεις δεξί κλικ και μετά επιλέξεις info (λεπτομέριες) όλες τις ρυθμίσεις που χρησιμοποίησες, iso, ταχύτητα, f, σε πόσα mm τράβηξες (πχ στα 16mm) κλπ κλπ.

Το Lightroom είναι με συνδρομή. Για σπασμένα απαγορεύετε να μιλάμε στο forum.

 

Eδώ είναι φωτό τραβηγμένες με τον φακό σου 50-250..https://www.flickr.com/groups/14656466@N20/pool Δες και ρυθμίσεις από κάτω!

Δες και μια από αυτές με τη μηχανή και τον φακό σου (πιθανή χρήση φλας ή άλλου τεχνητού φωτισμού στην παρακάτω φωτό) 

49996131768_5c54ac49a5_c.jpg
20200611_0461_ by MostlyDross, on Flickr

 

ΥΓ: Αν θες να επεξεργάζεσαι τις φωτό σου σε lightroom, photoshop κλπ, τράβα σε αρχείο Raw τις φωτογραφίες σου, επέλεξε το στη μηχανή σου,.

ΥΓ2: Εδώ φωτό από τον 16-50 σου: https://www.flickr.com/groups/14644971@N24/pool/

Επεξ/σία από stratigos24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Δεν κατάλαβα.. 😛

Ούτε εμένα οι φακοί είναι macro. Ότι είναι ο 50-250 που έχεις είναι και αυτοί, απλά ο 55-200 πάει μέχρι 200mm, o δικός σου πάει εως 250 και ο άλλος μου 70-300 πάει μέχρι 300mm.

Όποια φωτό βγάζεις, λέει αν κάνεις δεξί κλικ και μετά επιλέξεις info (λεπτομέριες) όλες τις ρυθμίσεις που χρησιμοποίησες, iso, ταχύτητα, f, σε πόσα mm τράβηξες (πχ στα 16mm) κλπ κλπ.

Το Lightroom είναι με συνδρομή. Για σπασμένα απαγορεύετε να μιλάμε στο forum.

Eδώ είναι φωτό τραβηγμένες με τον φακό σου 50-250..https://www.flickr.com/groups/14656466@N20/pool Δες και ρυθμίσεις από κάτω!

ΥΓ: Αν θες να επεξεργάζεσαι τις φωτό σου σε lightroom, photoshop κλπ, τράβα σε αρχείο Raw τις φωτογραφίες σου, επέλεξε το στη μηχανή σου,.

πολύ εντυπωσιακές οι φωτό απ' ότι βλέπω το flickr. Τελικά οι φακοί που περιλαμβάνονται στο  κιτ είναι αρκετά καλοί και ποιοτικοί 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μια χαρά είναι οι φακοί. Όταν και αν δεις στο μακρινό μέλλον ότι σε κόβουν σε κάτι που θες να κανείς τα ξανά συζητάμε.

ΥΓ: Χωρίς να θεωρηθεί διαφήμιση, πάρε και το περιοδικό φωτογράφος τεύχος νο22 (το αναφέρει ως τευχος νο22 εκτός σειράς) που είναι στα περίπτερα τώρα με τίτλο σύνθεση και καδρο. Είναι αρκετά ενδιαφέρον και ειδικά για νέο-εισερχόμενους στη φωτογραφία. 

Επεξ/σία από stratigos24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Μια χαρά είναι οι φακοί. Όταν και αν δεις στο μακρινό μέλλον ότι σε κόβουν σε κάτι που θες να κανείς τα ξανά συζητάμε.

ΥΓ: Χωρίς να θεωρηθεί διαφήμιση, πάρε και το περιοδικό φωτογράφος τεύχος νο22 (το αναφέρει ως τευχος νο22 εκτός σειράς) που είναι στα περίπτερα τώρα με τίτλο σύνθεση και καδρο. Είναι αρκετά ενδιαφέρον και ειδικά για νέο-εισερχόμενους στη φωτογραφία.

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για όλες τις συμβουλές σου. Ήταν όλες πολύ χρήσιμες για μενα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 27/7/2020 στις 1:01 ΠΜ, stratigos24 είπε

Δεν κατάλαβα.. 😛

Ούτε εμένα οι φακοί είναι macro. Ότι είναι ο 50-250 που έχεις είναι και αυτοί, απλά ο 55-200 πάει μέχρι 200mm, o δικός σου πάει εως 250 και ο άλλος μου 70-300 πάει μέχρι 300mm.

Όποια φωτό βγάζεις, λέει αν κάνεις δεξί κλικ και μετά επιλέξεις info (λεπτομέριες) όλες τις ρυθμίσεις που χρησιμοποίησες, iso, ταχύτητα, f, σε πόσα mm τράβηξες (πχ στα 16mm) κλπ κλπ.

Το Lightroom είναι με συνδρομή. Για σπασμένα απαγορεύετε να μιλάμε στο forum.

Eδώ είναι φωτό τραβηγμένες με τον φακό σου 50-250..https://www.flickr.com/groups/14656466@N20/pool Δες και ρυθμίσεις από κάτω!

Δες και μια από αυτές με τη μηχανή και τον φακό σου (πιθανή χρήση φλας ή άλλου τεχνητού φωτισμού στην παρακάτω φωτό)

49996131768_5c54ac49a5_c.jpg
20200611_0461_ by MostlyDross, on Flickr

ΥΓ: Αν θες να επεξεργάζεσαι τις φωτό σου σε lightroom, photoshop κλπ, τράβα σε αρχείο Raw τις φωτογραφίες σου, επέλεξε το στη μηχανή σου,.

ΥΓ2: Εδώ φωτό από τον 16-50 σου: https://www.flickr.com/groups/14644971@N24/pool/

καλησπέρα και πάλι.

Κατέβασα το trial lighroom και ένα πρόγραμμα της NIKON που έχει να κάνει με την επεξεργασία φωτογραφιών. Εγώ όντας μαθημένος από το snapseed στο κινητό μου, επεξεργαζόμουν πολύ εύκολα τις φωτογραφίες του κινητού μου με εξαιρετικά αποτελέσματα. Εδώ όμως τα πράγματα είναι πιο σύνθετα ή μήπως τα κάνω εγώ σύνθετα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 25/7/2020 στις 10:06 ΜΜ, prophil1 είπε

Αυτό θα κάνω και ελπίζω το τελικό αποτέλεσμα να με δικαιώσει

Καλησπέρα παιδιά και πάλι. 

Μέρα με την ημέρα μου γεννιούνται κάποιες απορίες και όποιος μπορεί... ας ελεήσει  :)

Λοιπόν όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω, έχω αγοράσει το κιτ με τους 2 φακούς (16-50 και 50-250) της NIKON Z50 miroless και θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

1. Εξασκούμαι να βγάζω τις πρώτες μου φωτογραφίες ρυθμίζοντας τον επιλογέα της μηχανής στο Αperture priority ( A).  Γενικά αυτό που μου αρέσει να φωτογραφίζω είναι κάποια τοπία, κάποια πορτραίτα ή κάποιες μάκρο φωτογραφίες. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν τελικά είναι σωστή ή όχι η επιλογή μου να βγάζω τις φωτογραφίες στο Αperture priority ( A)?

2. Για να βγάζω πορτραίτα , ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα με συμβουλεύατε να χρησιμοποιώ και στα πόσα mm?

3. Για macro φωτογραφίες, ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα μου προτείνατε να χρησιμοποιώ για καλύτερες λήψεις?

Σας ευχαριστώ παιδιά

      Ξεκινήστε με τον συγκεκριμένο , είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε φιλικότητα στις εξηγήσεις . 

      https://www.youtube.com/c/BeyondPhotography

      Ακούστε το εξής , μην χρησιμοποιείτε συνέχεια τον όρο αρχάριος , όλοι μας είμαστε το ίδιο και κάθε φορά κάνουμε ακόμη ένα βήμα . Ίσως κάποιοι από εμάς έχουν κάνει λίγα βήματα περισσότερα χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι ιδιαίτερο . Είναι ταξίδι και στο ταξίδι σημασία έχει η διαδρομή . Διάβασα κάπου πως αναρωτιεστε για πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας . Η εφαρμογή Google photos είναι παραπάνω από αρκετή σε περιβάλλον Android για πολύ βασική επεξεργασία , αν χρειάζεται βέβαια . Δεν είμαι λάτρης του είδους . Σε υπολογιστή και σε περιβάλλον Windows η Linux νομίζω πως το Gimp είναι παραπάνω από αρκετό αρκεί να συνηθίσετε το interface της εφαρμογής . Θέλω να τονίσω πως δεν πρέπει να σπαταλήσετε περισσότερο χρόνο στην επεξεργασία από το να τραβάτε φωτογραφίες . Μπορεί να πάρετε λάθος μονοπάτι και να θεωρήσετε την διαδικασία αναγκαία και απαραίτητη . 

    Είδα τις εικόνες σας , μου άρεσαν , οι επιλογές Aperture , Shutter και το Program δεν βρίσκονται επάνω στο mode dial κατά τύχη , επειδή είπατε πως τραβάτε σε aperture priority αρχικά . Η υπολογιστική δυνατότητα στα σημερινά συστήματα είναι παραπάνω από αρκετή ώστε επιλέγοντας αναλόγως συνθηκών να ρυθμίσετε μόνο μια παράμετρο ( όπως το διάφραγμα δλδ aperture priority ) η μηχανή να αναλάβει να βάλει στη θέση τους τις άλλες δύο παραμέτρους από μόνη χωρίς να ασχοληθείτε περισσότερο . Η λειτουργία manual είναι καλή , όχι όμως απαραίτητη πάντα . Υπάρχουν συνθήκες όπου ο χρόνος για τις απόλυτες ρυθμίσεις σε manual είναι ανύπαρκτος , εκεί λοιπόν έρχονται να σώσουν την κατάσταση η προτεραιότητα διαφράγματος ( aperture priority ) η προτεραιότητα σε ταχύτητα ( Shutter priority ) αλλά και η Program επιλογή . 

   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 21/7/2020 στις 1:17 ΠΜ, RTW4ever είπε

Όποιος έχει canon ξέρει γιατί.

Εδώ στο φόρουμ, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο πλανήτη, συνεχώς υποτιμάτε την συγκεκριμένη μάρκα. Στραβός είναι ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουν οι ινσομνιακς;

Και οι ειρωνίες να λείπουν παρακαλώ.

    Προσωπικά δεν μου ταιριάζουν οι Canon , αν και διατηρώ τις καλύτερες εντυπώσεις από την παλιά μου EOS 100D , ομοίως την EOS M10 , ομοίως την φιλματη μου EOS 50 ( Elan ii ) η οποία είναι ακόμη στα χέρια μου και περιμένει να ντυθεί με έναν 50 f 1.8 stm . Μικροπροβλήματα με κάνουν να μην θέλω τις Canon , λίγο κάτι κουσουρια με τους φακούς όπου οι εύκαμπτες εσωτερικές ταινίες που ρυθμίζουν το διάφραγμα κόβονται , λίγο κάτι μπαταρίες που δεν ταιριάζουν και θέλουν συγκεκριμένη μάρκα ...... κάτι τέτοια . 

   Για μένα όχι , δεν λειτουργούν , δεν με θέλουν , δεν τις θέλω , αλλά μέχρι εκεί . Σε οτιδήποτε άλλο θα έβλεπα άνετα μια 90D και φυσικά είναι πάντα στα σκαριά μια AE 1 , F1 ..... ειδωμεν .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/7/2020 στις 7:48 ΜΜ, babisskg είπε

Ξεκινήστε με τον συγκεκριμένο , είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε φιλικότητα στις εξηγήσεις .

      https://www.youtube.com/c/BeyondPhotography

Ακούστε το εξής , μην χρησιμοποιείτε συνέχεια τον όρο αρχάριος , όλοι μας είμαστε το ίδιο και κάθε φορά κάνουμε ακόμη ένα βήμα . Ίσως κάποιοι από εμάς έχουν κάνει λίγα βήματα περισσότερα χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι ιδιαίτερο . Είναι ταξίδι και στο ταξίδι σημασία έχει η διαδρομή . Διάβασα κάπου πως αναρωτιεστε για πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας . Η εφαρμογή Google photos είναι παραπάνω από αρκετή σε περιβάλλον Android για πολύ βασική επεξεργασία , αν χρειάζεται βέβαια . Δεν είμαι λάτρης του είδους . Σε υπολογιστή και σε περιβάλλον Windows η Linux νομίζω πως το Gimp είναι παραπάνω από αρκετό αρκεί να συνηθίσετε το interface της εφαρμογής . Θέλω να τονίσω πως δεν πρέπει να σπαταλήσετε περισσότερο χρόνο στην επεξεργασία από το να τραβάτε φωτογραφίες . Μπορεί να πάρετε λάθος μονοπάτι και να θεωρήσετε την διαδικασία αναγκαία και απαραίτητη .

Είδα τις εικόνες σας , μου άρεσαν , οι επιλογές Aperture , Shutter και το Program δεν βρίσκονται επάνω στο mode dial κατά τύχη , επειδή είπατε πως τραβάτε σε aperture priority αρχικά . Η υπολογιστική δυνατότητα στα σημερινά συστήματα είναι παραπάνω από αρκετή ώστε επιλέγοντας αναλόγως συνθηκών να ρυθμίσετε μόνο μια παράμετρο ( όπως το διάφραγμα δλδ aperture priority ) η μηχανή να αναλάβει να βάλει στη θέση τους τις άλλες δύο παραμέτρους από μόνη χωρίς να ασχοληθείτε περισσότερο . Η λειτουργία manual είναι καλή , όχι όμως απαραίτητη πάντα . Υπάρχουν συνθήκες όπου ο χρόνος για τις απόλυτες ρυθμίσεις σε manual είναι ανύπαρκτος , εκεί λοιπόν έρχονται να σώσουν την κατάσταση η προτεραιότητα διαφράγματος ( aperture priority ) η προτεραιότητα σε ταχύτητα ( Shutter priority ) αλλά και η Program επιλογή .

Αρχικά να σε ευχαριστήσω πάρα πολύ  για τον χρόνο που μου αφιέρωσες και μου έγραψες όλα αυτά τα εξαιρετικά χρήσιμα πράγματα για μένα ο οποίος τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στην φωτογραφία.

Σήμερα λοιπόν το απόγευμα, λίγο πριν την δύση του ήλιου,  πήγα στο ΟΑΚΑ και έκανα την πρώτη μου επίσημη απόπειρα για φωτογράφιση.

Πειραματίστηκα με διάφορες ρυθμίσεις. Καθώς έπεφτε ο ήλιος , βγάζοντας φωτογραφίες στο Α, παρατήρησα ότι η μηχανή μου ανέβαζε ISO όσο περνούσε η ώρα. Τότε ξύπνησε μέσα μου το ¨τέρας" του φωτογράφου :):):) και αποφασίζω να ρίξω το ISO στο 100. Η μηχανή δεν μου χάλασε το χατήρι, μου κατέβασε όντως το ISO στα 100, όμως μου έκανε ξανά ντρίπλα και μου έριξε και το shutter speed πολύ χαμηλά  στο 1/20 , 1/10. 1/8 κτλ.Λογικό θα πει κάποιος αλλά... με τέτοιες ταχύτητες κλείστρου παρατήρησα ότι είναι απίθανο να βγάλεις φωτογραφία στο χέρι χωρίς τρίποδο.

Αλήθεια θα ήθελα να ρωτήσω , μέχρι ποια ταχύτητα shutter speed μπορεί να βγάλει κανείς φωτογραφία στο χέρι, χωρίς τρίποδο;

Τελικά αποφάσισα να ανεβάσω το ISO μιας και η μηχανή είναι νέας τεχνολογίας (ΝΙΚΟΝ Ζ50 mirroless).  Eτσι αποφάσισα να ανεβάσω ISO μέχρι και 6400. O ήλιος είχε πλέον πέσει αλλά ο ουρανός ακόμη ήταν μπλε. Τράβηξα κάποια κλικ και γύρισα σπίτι.

Περνώντας τις φωτογραφίες που τράβηξα στον υπολογιστή παρατήρησα τελικά ότι στην Ζ50 μπορείς άνετα να τραβήξεις φωτογραφία με ISO μέχρι και 6400 με ελάχιστο θόρυβο ο οποίος είναι αμελητέος μπορώ να πω και καθόλου ενοχλητικός και είμαι αρκετά χαρούμενος τελικά για την επιλογή μου όσον αφορά την φωτογραφική μου μηχανή.

Επόμενο βήμα μου είναι να μπορέσω να επεξεργαστώ τις φωτογραφίες που έβγαλα και να τις ανεβάσω να μου πείτε την γνώμη σας. Τελικά εξοικειώθηκα  αρκετά με το photo editor της NIKON (Capture NX-D) οπότε θα παίξω με αυτό. Στο Lighroom δυστυχώς χρειάζομαι ακόμη εξάσκηση για να καταλάβω πως τελικά δουλεύει.

Εσείς ποιο πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφίας χρησιμοποιείτε; 

 

Ευχαριστώ και πάλι

Φίλιππος

Στις 28/7/2020 στις 6:35 ΜΜ, stratigos24 είπε

Είναι αλλά δεν είναι...

Θα συζητήσουμε ότι θες να κανείς και σε δυσκολεύει. Τι σε δυσκολεύει στο Lightroom?

Θα πρέπει να του δώσω λίγο ακόμη χρόνο εξοικείωσης, να κατανοήσω την λογική του και σίγουρα θα χρειαστώ την βοήθειά σου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, prophil1 είπε

Πειραματίστηκα με διάφορες ρυθμίσεις. Καθώς έπεφτε ο ήλιος , βγάζοντας φωτογραφίες στο Α, παρατήρησα ότι η μηχανή μου ανέβαζε ISO όσο περνούσε η ώρα. Τότε ξύπνησε μέσα μου το ¨τέρας" του φωτογράφου :):):) και αποφασίζω να ρίξω το ISO στο 100. Η μηχανή δεν μου χάλασε το χατήρι, μου κατέβασε όντως το ISO στα 100, όμως μου έκανε ξανά ντρίπλα και μου έριξε και το shutter speed πολύ χαμηλά  στο 1/20 , 1/10. 1/8 κτλ.Λογικό θα πει κάποιος αλλά... με τέτοιες ταχύτητες κλείστρου παρατήρησα ότι είναι απίθανο να βγάλεις φωτογραφία στο χέρι χωρίς τρίποδο.

1ον, βάλε στα σχέδια σου να πάρεις ένα τρίποδο.
2ον, ανάλογα τα mm που τραβάς πάιζει και το πόσο shutter speed θα χρειαστείς (ο κανόνας τα λέει σε full frame format), αν τραβάς με 50mm, 1/50 shutter speed για στατικά θέματα το λιγότερο. Αν τραβάς στα 18mm, τότε 1/18 (οκ δεν υπάρχει, οπότε πας 1/20). Από την άλλη, παίζει και το πόσο σταθερό χέρι έχεις αλλά και το αν ο φακός έχει σταθεροποίηση (που οφείλεις να την έχεις ενεργή όταν τραβάς στο χέρι, απενεργοποιημένη όταν τραβάς με τη μηχανή ακίνητη πάνω σε τρίποδο ή γενικά όταν την έχεις κάπου σταθερή και όχι στο χέρι..) και υπάρχουν περιτπώσεις που μπορεί αν είσαι σταθερός, το θέμα ακίνητο και η σταθεροποίηση ενεργή, να σε αφήσει να βγάλεις οκ την φωτογραφία και χαμηλότερα από ότι θα έπρεπε χωρίς και να βγει οκ. Πχ, τραβάς με 80mm με 1/80, με σταθεροποίηση, θα μπορούσες με 1/40 ή 1/30 κλπ. 

Αν το θέμα που φωτογραφίζεις είναι κινούμενο τότε συζητάμε με άλλη βάση και πρέπει να δώσεις ταχύτητα κλείστρου παραπάνω από τα αντίστοιχα mm, ανάλογη με το πόσο γρήγορα κινείται το θέμα. Αν βγάζεις ένα παιδάκι που τρέχει με 2 χλμ πχ, στα 50mm μπορεί να ήθελες 1/100 για  να είναι οκ, αν έτρεχε με 5χλμ θα έπρεπε 1/320 πχ για να είναι οκ...

Ελπίζω να κατάλαβες πάνω κάτω.

Εσένα οι φακοί σου έχουν σταθεροποίηση...

Τη μηχανή δε μπορούσες για αυτό που έβγαζες σήμερα, να την αφήσεις κάπου σταθερή (σε κανένα πεζούλι κλπ) για να βγάλεις και 2-3 με iso 100 και να μη σε νοιάζει το αν θα είναι αργή η ταχύτητα κλείστρου, μιας και θα ήταν σταθερή η μηχανή και δε θα είχε κούνημα για να δεις και την ποιότητα στο 100... θα τράβαγες τα μαλλάκια σου... 😛 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...