Προς το περιεχόμενο

αγορά mirrorless,dslr


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 19/7/2020 στις 9:56 ΜΜ, RTW4ever είπε

Πάρε μια Canon, όποια αντέχει η τσέπη σου.

Γιατί όχι nikon, sony ή fuji; Ή Olympus, Panasonic; Εξήγηση δεν έχει η πρόταση;

Για τον ts που μίλησε για fuji για τοπία όχι δεν ξεκινάς με τον 10-24 της fuji. Ξεκινάς με αυτόν εδώ...

https://www.amazon.co.uk/dp/B00JD4TA9G/ref=as_li_ss_tl?s=electronics&keywords=Rokinon+12mm+F2+Fujifilm&language=en_US&ie=UTF8&sr=1-1-fkmr1&linkCode=gs2&linkId=a1fb2275da39444a9a8d814e3474b085&tag=thephobl-21

Φθηνός, manual και βλέπεις αν τελικά όντως σου αρέσει το τοπίο...η sony a7r μηχανάρα για τοπίο με ανάλυση που είναι σούπερ και full frame, αλλά νομίζω ότι είναι πιο focused camera σε σχέση με την fuji xt20 (για την οποία ρώτησε ο ts) ας πούμε. Φυσικά όλα ξεκινάνε με τρίποδο ε.

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 66
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Στις 18/7/2020 στις 4:24 ΜΜ, mannikos είπε

Καλησπέρα, θα ήθελα μερικές προτάσεις για αγορά mirrorless φωτογραφικής μηχανής για εντελώς αρχάριο, μέχρι τώρα φωτογραφίες μόνο με κινητό. Το βίντεο δεν με ενδιαφέρει σχεδόν καθόλου. Ιδανικό budget το πολύ 600€, ξέρω ότι είναι λίγα αλλά δε ζητώ επαγγελματικό επιπέδου φωτογραφίες

Είμαι και εγώ στην ίδια φάση με σένα (αρχάριος και φωτογραφίες με κινητό) και προxθές έκανα την υπέρβαση και τσίμπησα την NIKON Z50, to kit με τους 2 φακούς. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος,  η μηχανή φυσάει κάνει παπάδες αλλά θέλει πολύ διάβασμα για να μπορέσω να αξιοποιήσω τουλάχιστον το 50% των δυνατοτήτων της.  Είχα πάει να αγοράσω την ΝΙΚΟΝ D7200 αλλά μόλις είδα την NIKON Z50...ερωτεύτηκα !!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

59 λεπτά πριν, prophil1 είπε

Είμαι και εγώ στην ίδια φάση με σένα (αρχάριος και φωτογραφίες με κινητό) και προxθές έκανα την υπέρβαση και τσίμπησα την NIKON Z50, to kit με τους 2 φακούς. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος,  η μηχανή φυσάει κάνει παπάδες αλλά θέλει πολύ διάβασμα για να μπορέσω να αξιοποιήσω τουλάχιστον το 50% των δυνατοτήτων της.  Είχα πάει να αγοράσω την ΝΙΚΟΝ D7200 αλλά μόλις είδα την NIKON Z50...ερωτεύτηκα !!!!

Εσύ διάβασμα για την μηχανή, ψόφησέ την νικον στις φωτογραφίες και βγες από το auto όσο πιο σύντομα μπορείς ε. 🙂 Άντε ακόμη εδώ είσαι; Βγες για τίποτα νυχτερινές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Γιατί όχι nikon, sony ή fuji; Ή Olympus, Panasonic; Εξήγηση δεν έχει η πρόταση;

Για τον ts που μίλησε για fuji για τοπία όχι δεν ξεκινάς με τον 10-24 της fuji. Ξεκινάς με αυτόν εδώ...

https://www.amazon.co.uk/dp/B00JD4TA9G/ref=as_li_ss_tl?s=electronics&keywords=Rokinon+12mm+F2+Fujifilm&language=en_US&ie=UTF8&sr=1-1-fkmr1&linkCode=gs2&linkId=a1fb2275da39444a9a8d814e3474b085&tag=thephobl-21

Φθηνός, manual και βλέπεις αν τελικά όντως σου αρέσει το τοπίο...η sony a7r μηχανάρα για τοπίο με ανάλυση που είναι σούπερ και full frame, αλλά νομίζω ότι είναι πιο focused camera σε σχέση με την fuji ας πούμε. Φυσικά όλα ξεκινάνε με τρίποδο ε.

Όποιος έχει canon ξέρει γιατί.

Εδώ στο φόρουμ, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο πλανήτη, συνεχώς υποτιμάτε την συγκεκριμένη μάρκα. Στραβός είναι ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουν οι ινσομνιακς;

Και οι ειρωνίες να λείπουν παρακαλώ.

  • Like 1
  • Sad 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 λεπτά πριν, RTW4ever είπε

Όποιος έχει canon ξέρει γιατί.

Εδώ στο φόρουμ, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο πλανήτη, συνεχώς υποτιμάτε την συγκεκριμένη μάρκα. Στραβός είναι ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουν οι ινσομνιακς;

Και οι ειρωνίες να λείπουν παρακαλώ.

Ούτε ειρωνείες βλέπω κάπου ούτε τίποτα. Δεν γνωρίζω στην φαντασία σου τι κατοικεί. Δεν με νοιάζει κιόλας. Έκανα μια λογική ερώτηση. Η απάντηση ήταν "οποίος έχει canon ξέρει γιατί"... Ξύλα πέτρες... Ούτε υποτίμησα την canon ούτε τίποτα (μάλιστα η eos r5 που έβγαλε πρόσφατα από όσα ακούγονται μηχανάρα). Όλες οι εταιρείες έχουν βγάλει κατά καιρούς καλές και κακές μηχανές. Τώρα αν κάποιος διαλέγει μηχανή και εταιρεία λες και διαλέγει ομάδα ποδοσφαιρική, ανάξιο περαιτέρω σχολιασμού. Τα σέβη μου.

Επεξ/σία από dimoskoutr
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Ούτε ειρωνείες βλέπω κάπου ούτε τίποτα. Δεν γνωρίζω στην φαντασία σου τι κατοικεί. Δεν με νοιάζει κιόλας. Έκανα μια λογική ερώτηση. Η απάντηση ήταν "οποίος έχει canon ξέρει γιατί"... Ξύλα πέτρες... Ούτε υποτίμησα την canon ούτε τίποτα. Όλες οι εταιρείες έχουν βγάλει κατά καιρούς καλές και κακές μηχανές. Τώρα αν κάποιος διαλέγει μηχανή λες και διαλέγει ομάδα ποδοσφαιρική ανάξιο περαιτέρω σχολιασμού. Τα σέβη μου.

Οκ, αλλά το γέλιο στο πρώτο σχόλιό μου μόνο ως ειρωνικό μπορεί να εκληφθεί.

Επιγραμματικά λοιπόν: Χρώματα, φακοί φθηνοί και πολύ καλοί, τεράστιος αριθμός φακών για κάθε γούστο και είδος φωτογραφίας, καλές τιμές και σε μηχανές και σε φακούς, αισθητήρες dual pixel με όλα τα πλεονεκτήματα που έχουν. Και ξαναλέω χρώματα, καθώς η φωτογραφία είναι καταγραφή φωτός, δηλαδή χρωμάτων.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, RTW4ever είπε

Οκ, αλλά το γέλιο στο πρώτο σχόλιό μου μόνο ως ειρωνικό μπορεί να εκληφθεί.

Επιγραμματικά λοιπόν: Χρώματα, φακοί φθηνοί και πολύ καλοί, τεράστιος αριθμός φακών για κάθε γούστο και είδος φωτογραφίας, καλές τιμές και σε μηχανές και σε φακούς, αισθητήρες dual pixel με όλα τα πλεονεκτήματα που έχουν. Και ξαναλέω χρώματα, καθώς η φωτογραφία είναι καταγραφή φωτός, δηλαδή χρωμάτων.

Μόνο αν θες να κάνεις μανούρα το εκλαμβάνεις ως ειρωνικό. Γέλασα φυσικά γιατί δεν θεωρώ σοβαρή μια απάντηση δίχως αιτιολογία. Μια χαρά λοιπόν αιτιολόγησες τώρα. Όσο για τα χρώματα, η fuji για τα γούστα μου πολύ καλύτερη. Απόψεις είναι αυτά βέβαια. Παρόλα αυτά θα ξαναπώ ότι καμιά εταιρεία δεν βγάζει μόνο εξαιρετικά σώματα, όλες κατά καιρούς έχουν και "αποτυχίες"... Το θέμα φακοί πολύ σημαντικό καθότι σύστημα παντρεύεσαι ουσιαστικά. Τα σώματα είναι οι γκόμενες...

Επεξ/σία από dimoskoutr
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Μόνο αν θες να κάνεις μανούρα το εκλαμβάνεις ως ειρωνικό. Γέλασα φυσικά γιατί δεν θεωρώ σοβαρή μια απάντηση δίχως αιτιολογία. Μια χαρά λοιπόν αιτιολόγησες τώρα. Όσο για τα χρώματα, η fuji για τα γούστα μου πολύ καλύτερη. Απόψεις είναι αυτά βέβαια. Παρόλα αυτά θα ξαναπώ ότι καμιά εταιρεία δεν βγάζει μόνο εξαιρετικά σώματα, όλες κατά καιρούς έχουν και "αποτυχίες"... Το θέμα φακοί πολύ σημαντικό καθότι σύστημα παντρεύεσαι ουσιαστικά. Τα σώματα είναι οι γκόμενες...

Γι' αυτό κι εγώ τονίζω ως πρώτα κριτήρια τα χρώματα και τους φακούς. Με τις mirrorless και τις dslr αγοράζεις σύστημα, όχι μόνο μια μηχανή. Και τα δύο αυτά κριτήρια είναι πιο σημαντικά από επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως π.χ. τα fps, megapixels κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 20/7/2020 στις 9:58 ΜΜ, dimoskoutr είπε

Εσύ διάβασμα για την μηχανή, ψόφησέ την νικον στις φωτογραφίες και βγες από το auto όσο πιο σύντομα μπορείς ε. 🙂 Άντε ακόμη εδώ είσαι; Βγες για τίποτα νυχτερινές.

Καταρχίν θέλω να σε ενημερώσω  ότι.... δεν βγάζω φωτογραφίες στο AUTO :):):) 

To είχα ως βασική μου αρχή αυτό,  προκειμένου να κάνω το μεγάλο βήμα και να αγοράσω την Z50.  Προσπαθώ να μάθω την μηχανή και όλες οι φωτό που βγάζω (για να εκπαιδευτώ περισσότερο) τις βγάζω με  Aperture  Priority ...(ήδη νοιώθω γίγαντας !!!!... πλάκα κάνω.... την τύφλα μου ακόμη δεν ξέρω).

Έκανα χθες μερικές εκπαιδευτικές βραδινές λήψεις προκειμένου να αρχίσω να την μαθαίνω.

Πχ κατάλαβα ότι το βράδυ σε εξωτερικό χώρο με πολύ χαμηλό φωτισμό , για έχει φως η φωτογραφία και να είναι ευδιάκριτη δεν γίνεται να μην χρησιμοποιήσεις τρίποδο. Σκέψου ότι ακόμη και το κλικ το οποίο έκανα όσο πιο μαλακά μπορούσα, εντούτοις και αυτό ακόμη επηρέαζε το τελικό αποτέλεσμα της φωτογραφίας.

Δυστυχώς δεν έχω κάποιον στο κοντινό μου πειρβάλλον που θα μπορούσε να μου δείξει 5 βασικά πράγματα οπότε περιορίζομαι σε videakia youtube και σε προσωπική εκπαιδευτική χρήση.

Είμαι αισιόδοξος... μου αρέσει πολύ η μηχανούλα αυτή και θέλω να πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα φτάσω στο σημείο να βγάζω καλές φωτογραφίες. (σημ. με το κινητό βγάζω καταπληκτικές φωτογραφίες που τις έχουν δει πολλοί και έχουν εντυπωσιαστεί από το τελικό αποτέλεσμα)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, prophil1 είπε

Καταρχίν θέλω να σε ενημερώσω  ότι.... δεν βγάζω φωτογραφίες στο AUTO :):):) 

To είχα ως βασική μου αρχή αυτό,  προκειμένου να κάνω το μεγάλο βήμα και να αγοράσω την Z50.  Προσπαθώ να μάθω την μηχανή και όλες οι φωτό που βγάζω (για να εκπαιδευτώ περισσότερο) τις βγάζω με  Aperture  Priority ...(ήδη νοιώθω γίγαντας !!!!... πλάκα κάνω.... την τύφλα μου ακόμη δεν ξέρω).

Έκανα χθες μερικές εκπαιδευτικές βραδινές λήψεις προκειμένου να αρχίσω να την μαθαίνω.

Πχ κατάλαβα ότι το βράδυ σε εξωτερικό χώρο με πολύ χαμηλό φωτισμό , για έχει φως η φωτογραφία και να είναι ευδιάκριτη δεν γίνεται να μην χρησιμοποιήσεις τρίποδο. Σκέψου ότι ακόμη και το κλικ το οποίο έκανα όσο πιο μαλακά μπορούσα, εντούτοις και αυτό ακόμη επηρέαζε το τελικό αποτέλεσμα της φωτογραφίας.

Δυστυχώς δεν έχω κάποιον στο κοντινό μου πειρβάλλον που θα μπορούσε να μου δείξει 5 βασικά πράγματα οπότε περιορίζομαι σε videakia youtube και σε προσωπική εκπαιδευτική χρήση.

Είμαι αισιόδοξος... μου αρέσει πολύ η μηχανούλα αυτή και θέλω να πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα φτάσω στο σημείο να βγάζω καλές φωτογραφίες. (σημ. με το κινητό βγάζω καταπληκτικές φωτογραφίες που τις έχουν δει πολλοί και έχουν εντυπωσιαστεί από το τελικό αποτέλεσμα)

Ψάξε να βρεις υπάρχουν στο internet και αφιερώματα σε μεγάλους φωτογράφους κυρίως του παρελθόντος με φωτογραφίες τους... Πολύ καλά κάνεις και δεν βγάζεις στο auto. Κουβαλα μαζί σου την μηχανή όσο πιο πολύ γίνεται και βγάζε συνέχεια, τζάμπα είναι δεν εμφανίζεις φιλμ. Μεράκι να έχεις κάτι μια χαρά θα το ευχαριστηθείς και θα βελτιωθείς. Σε νυχτερινές ένας τρόπος για πιο χαμηλό iso και πιο υψηλές ταχύτητες είναι να στήσεις καραούλι σε κάποιο σημείο που σου κάνει κλικ και έχει φως από πάνω ή από το πλάι (στύλος φωτισμού, φωτισμένη βιτρίνα κλπ) να βάλεις έκθεση κατάλληλη για τα highlights της σκηνής (τα φωτεινά σημεία να φαίνονται ικανοποιητικά και να μην είναι καμένα) και να βγάλεις σιλουέτα κάποιον που περνάει... Αλλιώς κανένα τρίποδο, χαμηλή ταχύτητα και η κίνηση των ανθρώπων θολή, μια χαρά φωτογραφία βγαίνει και έτσι. Ούτως ή άλλως η φωτογραφία είναι πρώτα στο μάτι και στο μυαλό αυτού που την βγάζει, όχι στην μηχανή.

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Ψάξε να βρεις υπάρχουν στο internet και αφιερώματα σε μεγάλους φωτογράφους κυρίως του παρελθόντος με φωτογραφίες τους... Πολύ καλά κάνεις και δεν βγάζεις στο auto. Κουβαλα μαζί σου την μηχανή όσο πιο πολύ γίνεται και βγάζε συνέχεια, τζάμπα είναι δεν εμφανίζεις φιλμ. Μεράκι να έχεις κάτι μια χαρά θα το ευχαριστηθείς και θα βελτιωθείς. Σε νυχτερινές ένας τρόπος για πιο χαμηλό iso και πιο υψηλές ταχύτητες είναι να στήσεις καραούλι σε κάποιο σημείο που σου κάνει κλικ και έχει φως από πάνω ή από το πλάι (στύλος φωτισμού, φωτισμένη βιτρίνα κλπ) να βάλεις έκθεση κατάλληλη για τα highlights της σκηνής (τα φωτεινά σημεία να φαίνονται ικανοποιητικά και να μην είναι καμένα) και να βγάλεις σιλουέτα κάποιον που περνάει... Αλλιώς κανένα τρίποδο, χαμηλή ταχύτητα και η κίνηση των ανθρώπων θολή, μια χαρά φωτογραφία βγαίνει και έτσι. Ούτως ή άλλως η φωτογραφία είναι πρώτα στο μάτι και στο μυαλό αυτού που την βγάζει, όχι στην μηχανή.

Σε ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου.

Θα τις κρατήσω όλες και ότι μου έχεις πει και που ξέρεις... μπορεί κάποτε να βγάλω και κάτι όμορφο και να έχει να κάνει με κάτι που πολύ σωστά μου έχεις επισημάνει !!!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, prophil1 είπε

Σκέψου ότι ακόμη και το κλικ το οποίο έκανα όσο πιο μαλακά μπορούσα, εντούτοις και αυτό ακόμη επηρέαζε το τελικό αποτέλεσμα της φωτογραφίας.

 

Βάλε λοιπόν χρονοδιακόπτη (το ίδιο θα έκανες και αν είχες τρίποδο) να ξεκινάει να τραβάει μετά από πχ 10 δευτερόλεπτα από όταν πατήσεις το κουμπί και έτσι θα είναι ακούνητη όταν τελικά τραβήξει.!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 24/7/2020 στις 8:24 ΜΜ, stratigos24 είπε

Βάλε λοιπόν χρονοδιακόπτη (το ίδιο θα έκανες και αν είχες τρίποδο) να ξεκινάει να τραβάει μετά από πχ 10 δευτερόλεπτα από όταν πατήσεις το κουμπί και έτσι θα είναι ακούνητη όταν τελικά τραβήξει.!

Αυτό θα κάνω και ελπίζω το τελικό αποτέλεσμα να με δικαιώσει

Καλησπέρα παιδιά και πάλι. 

Μέρα με την ημέρα μου γεννιούνται κάποιες απορίες και όποιος μπορεί... ας ελεήσει  :)

Λοιπόν όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω, έχω αγοράσει το κιτ με τους 2 φακούς (16-50 και 50-250) της NIKON Z50 miroless και θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

1. Εξασκούμαι να βγάζω τις πρώτες μου φωτογραφίες ρυθμίζοντας τον επιλογέα της μηχανής στο Αperture priority ( A).  Γενικά αυτό που μου αρέσει να φωτογραφίζω είναι κάποια τοπία, κάποια πορτραίτα ή κάποιες μάκρο φωτογραφίες. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν τελικά είναι σωστή ή όχι η επιλογή μου να βγάζω τις φωτογραφίες στο Αperture priority ( A)?

2. Για να βγάζω πορτραίτα , ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα με συμβουλεύατε να χρησιμοποιώ και στα πόσα mm?

3. Για macro φωτογραφίες, ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα μου προτείνατε να χρησιμοποιώ για καλύτερες λήψεις?

Σας ευχαριστώ παιδιά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, prophil1 είπε

Αυτό θα κάνω και ελπίζω το τελικό αποτέλεσμα να με δικαιώσει

Καλησπέρα παιδιά και πάλι. 

Μέρα με την ημέρα μου γεννιούνται κάποιες απορίες και όποιος μπορεί... ας ελεήσει  :)

Λοιπόν όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω, έχω αγοράσει το κιτ με τους 2 φακούς (16-50 και 50-250) της NIKON Z50 miroless και θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

1. Εξασκούμαι να βγάζω τις πρώτες μου φωτογραφίες ρυθμίζοντας τον επιλογέα της μηχανής στο Αperture priority ( A).  Γενικά αυτό που μου αρέσει να φωτογραφίζω είναι κάποια τοπία, κάποια πορτραίτα ή κάποιες μάκρο φωτογραφίες. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν τελικά είναι σωστή ή όχι η επιλογή μου να βγάζω τις φωτογραφίες στο Αperture priority ( A)?

2. Για να βγάζω πορτραίτα , ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα με συμβουλεύατε να χρησιμοποιώ και στα πόσα mm?

3. Για macro φωτογραφίες, ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα μου προτείνατε να χρησιμοποιώ για καλύτερες λήψεις?

Σας ευχαριστώ παιδιά

Μια χαρά επιλογή είναι το aperture priority. Για τοπία έχε υπόψιν σου ότι το θες μεγάλο, f8, f11 εκεί και ίσως και λίγο πιο πάνω. Για πορτραίτα το θες συνήθως μικρό, όσο μικρότερο δίνει στο εστιακό του μήκος ο κάθε φακός σου.

Αν κάποια στιγμή θελήσεις να βγάλεις φωτογραφία ώστε να παγώσεις την κίνηση (ανθρώπων, ποδηλάτων κλπ σε φωτογραφία δρόμου σε πούμε) τότε γυρνάς σε shutter priority.

Τώρα λογικά για τα πορτραίτα που θες αν υποθέτω σωστά ο 50-250 θα δώσει μεγαλύτερο θόλωμα πίσω από το θέμα σου. Δοκιμάζεις και τους δύο και βλέπεις ποιο σου αρέσει εσένα πιο πολύ. Ιδανικά για πορτραίτα θες κάτι ανάμεσα σε 50-80mm (παρόλα αυτά εγώ βάζω με 35mm περιβαλλοντικά πορτραίτα) με βασικό όμως το μικρό aperture... Κάτι σε 1.8-2-2.8 εκεί μέσα. Λογικά κανένας από τους δύο φακούς σου δεν έχει τέτοιο f, οπότε δοκιμάζεις και κρατάς ότι σου αρέσει περισσότερο.

Για macro θες ο φακός να έχει καλή μεγέθυνση και να εστιάζει πολύ κοντά. Κανένας από τους δύο που έχεις δεν είναι macro φακός οπότε πάλι δοκιμάζεις κλασικά.

Ένα από τα καλά της φωτογραφίας, trial and error...

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, prophil1 είπε

Αυτό θα κάνω και ελπίζω το τελικό αποτέλεσμα να με δικαιώσει

Καλησπέρα παιδιά και πάλι. 

Μέρα με την ημέρα μου γεννιούνται κάποιες απορίες και όποιος μπορεί... ας ελεήσει  :)

Λοιπόν όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω, έχω αγοράσει το κιτ με τους 2 φακούς (16-50 και 50-250) της NIKON Z50 miroless και θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

1. Εξασκούμαι να βγάζω τις πρώτες μου φωτογραφίες ρυθμίζοντας τον επιλογέα της μηχανής στο Αperture priority ( A).  Γενικά αυτό που μου αρέσει να φωτογραφίζω είναι κάποια τοπία, κάποια πορτραίτα ή κάποιες μάκρο φωτογραφίες. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν τελικά είναι σωστή ή όχι η επιλογή μου να βγάζω τις φωτογραφίες στο Αperture priority ( A)?

2. Για να βγάζω πορτραίτα , ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα με συμβουλεύατε να χρησιμοποιώ και στα πόσα mm?

3. Για macro φωτογραφίες, ποιον από τους 2 φακούς που διαθέτω, θα μου προτείνατε να χρησιμοποιώ για καλύτερες λήψεις?

Σας ευχαριστώ παιδιά

 

3) Λογικά, το καλύτερο αποτέλεσμα σε τέτοιες λήψεις θα το πάρεις από τον 50-250 σε μεγάλα mm αλλά δεν έχω δει πως τα πάει ο 16-50 που βλέπω να έχει εξαιρετικά κοντινή εστίαση για κιτ, 20 εκατοστά από το θέμα, οπότε ίσως και με αυτόν να κάνεις τη δουλειά. Δοκίμασε τον και ανέβασε μας και κανένα δείγμα. Παρακάτω παραθέτω δικά μου δείγματα από 55-200 (πρώτη φωτό) και 70-300 οι υπόλοιπες φωτό:

DSC_6186.jpg.cee1c299248e47c0042bafb6f352e0da.jpg.08b5e29d8703ae57ec30c1e69e8532af.jpg

49765830226_5f5cea6b52_b.jpg
Purple Velvet 5 by Urban Mood, on Flickr

49754521027_2becf0a186_b.jpg
Peace.. by Urban Mood, on Flickr

49626653196_9f20747deb_b.jpg
Wait your turn... by Urban Mood, on Flickr

 

2) Και με τους 2 φακούς σου μπορείς να τραβήξεις, είναι το τί θες να κάνεις, ακόμα και στα 16mm σου μπορείς να βγάλεις πορτραίτο αν θες την παραμόρφωση του φακού που κάνει στο πρόσωπο. Παρόλαυτα, αν μιλήσουμε γενικά τί λένε για τα πορτραίτα, θέλεις από 50mm και πάνω σε FF (μηχανές με μεγαλύτερο αισθητήρα είναι οι Full Frame που σου αναφέρω τα mm), δηλαδή σε εσένα από 35mm και φτάνεις μέχρι και τα 135mm σε FF, δηλαδή περίπου 70mm σε σένα. Όπως είπα όμως και στα 250 δικά σου βγάζεις πορτραίτο, αρκεί το μοντέλο σου να είναι τοποθετημένο στην αυλή του απέναντι σπιτίου.. 😛 ΥΓ: Γύρω στα 55mm είσαι στα 85mm σε FF που είναι από τα πιο σύνηθες mm σε πορτραίτα.

 

1) Για αρχή,να πούμε πως η φωτογραφία καταγράφει το φως. Όσο πιο πολύ ανεβάζουμε την ταχύτητα κλείστρου ή το aperature ή κατεβάζουμε το iso, τόσο πιο σκοτείνή βγαίνει η λήψη και χρειάζεται διάφορες παραμετροποιήσεις από εμάς για να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα που θέλουμε. 

To aperature mode είναι ότι πρέπει και μια χαρα mode, αλλά δεν είναι για πάντα όπως σου είπε ο φίλος από πάνω. Στη φωτογραφία γενικά, υπάρχουν περιπτώσεις και περιπτώσεις και το κάθε mode (aperature, manual, shutter priority κλπ) είναι καλό κάποιες φορές και κάποιες άλλες κακό. Ρίξε μια γρήγορη ματιά: http://physics4u.gr/blog/2019/03/06/ένας-γρήγορος-οδηγός-για-τη-κατανόηση/

Πάμε τώρα σε κάποια υποθετικά σενάρια για να αρχίσεις κάπως να τα ξεκαθαρίζεις στο κεφάλι σου. 

Είμαι στη θάλασσα, μηχανή πάπω σε τρίποδο και βγάζω το τοπίο με το ηλιοβασίλεμα. Έχω επιλεγμένο το A mode (aperature mode) δηλαδή το μόνο που επιλέγω εγώ είναι το τί aperature (ρυθμίζω το f του φακού μόνο) θα έχει ο φακός και το πού θα εστιάσει η μηχανή, σε ποιό σημείο. Όλα τα υπόλοιπα (ταχύτητα κλείστρου, iso τα επιλέγει αυτόματα η μηχανή, ώστε η φωτογραφία σου να είναι σωστά φωτισμένη και όχι πολύ φωτισμένη ή πολύ σκοτεινή).
Oσο πιο πολύ ανεβάζω το aperature f 5.6, f8, f11, f16, f22 τόσο πιο βάθος θα έχω εστιασμένο στο πλάνο μου.
Πχ μπροστά μου έχω βράχια, μετά θάλλασα και απέναντι βλέπω ένα άλλο νησί με βουνά κλπ. Αν επιλέξω 5.6 και έχω εστιάσει στα βράχια σαν σημείο, τότε τα βράχια θα είναι εστιασμένα και όσο κοιτάμε πιο πίσω θα θολώνει σιγά σιγά η θάλασσα και στο τέλος τα βουνά πίσω θα είναι θολά. Αν τώρα βάλουμε f8, πάλι εστίαση στα βράχια, τα βράχια θα είναι εστιασμένα και θα είναι και πιο εστιασμένη περισσότερη επιφάνεια της θάλασσας προς τα βουνά, τα βουνά θα είναι πάλι θολά, ίσως λιγότερο από το 5.6 αλλά θα είναι και πάλι θολά. Βάζοντας f11 θα είναι ακόμα πιο εστιασμένα και η θάλασσα και τα βουνά και αν βάλω f22 θεωρητικά θα πάρω εστιασμένα και τα βουνά και τη θαλασσα όλη εστιασμένη. ΥΓ: Όσο πιο πολύ ανεβάζουμε το F πάνω από f11 πχ f16, f22, κερδίζουμε σε εστιασμένη επιφάνεια, αλλά χάνουμε λίγο σε λεπτομέρεια στους περισσότερους φακούς (diffraction το λεγόμενο).

Στο παραπάνω σενάριο, μιας και έχουμε τη μηχανή μας στο τρίποδο, δεν μας ενδιαφέρει το τί ταχύτητα κλείστρου θα επιλέξει η μηχανή για να είναι φωτισμένη η φωτογραφία (πχ μπορεί να θέλει 10 δευτερόλεπτα να κάνει τη λήψη για να συλλέξει το απαραίτητο φως). Σε αυτές τις περιπτώσεις κλειδώνουμε το iso στο 100 ή στο πιο χαμηλό iso έχει η μηχανή μας για να μη μας βγεί θόρυβος που βγαίνει από το iso όταν αυτό ανεβαίνει. Αν πχ είχαμε ελέυθερο το iso στο auto (που αυτό κάνει το aperature mode, γιατί όπως είπα, εμείς σε αυτό μονο το f πειράζουμε) μπορεί να έκρινε πως θέλέις 1 δευτερόλεπτο λήψη αντί για 30 και iso 3200 πχ και έτσι θα σου γέμιζε με θόρυβο η φωτό που θα μπορούσες να έχεις αποφύγει κλειδώνοντας το iso όπως είπαμε πιο πριν.

Στο ίδιο σενάριο με κλειδωμένο iso στο χαμηλότερο της μηχανής, αν λυσσομανούσε ο άνεμος και η μηχανή με τα βιας στεκόταν ακίνητη για 1 δευτερόλεπτο, θα ήταν σωστό για να πάρεις τουλάχιστον τη λήψη, να τραβήξεις με θόρυβο (ανεβασμένο iso) και 1 δευτερόλεπτο για να πάρεις τουλάχιστον τη φωτογραφία ή να μαζέψεις τα πράγματα σου και να φύγεις και να πας άλλη στιγμή που δεν θα φυσάει.. 😛 

Πάμε τώρα σε ένα ακόμα σενάριο με φωτογραφία πορτραίτου. Έχεις εμένα για μοντέλο και μου λες κάτσε κάπου ακίνητος να σε βγάλω και είσαι σε aperature mode. Στις λήψεις που στέκομαι ακίνητος και περιμένω να με βγάλεις οι φωτό σου βγαίνουν οκ. Μετά μου λες, κάνε και κάποια κίνηση, περπάτα προς τα εμένα να σε βγάζω ή πήδα στον αέρα κλπ κλπ. Τραβάς και βλέπεις τελικά πως οι φωτό είναι κουνημένες γιατί στο aperature η μηχανη έκρινε πως θέλει για το f 5.6 που έβαλες, να έχει ταχύτητα κλείστρου 1/80 και iso 400. Εσύ εκεί, πάλι πας να αλλάξεις κάτι (όπως πριν αλλάξαμε το iso) και λες θέλω η χαμηλότερη ταχύτητα κλείστρου να είναι 1/320 (πιο γρήγορη) για να με έχεις ακίνητο. Με ξανα τραβάς όταν κινούμαι, και βλέπεις ότι είμαι οκ. Η μηχανή έβαλε 1/320, iso 1600 και f5.6 που είχες. Δε θα μπορούσε να βγει αλλιώς, χωρίς τον θόρυβο του iso εκτός αν χρησιμοποιούσες φλας, ώστε να δώσεις το φως που θέλει η φωτογραφία χωρίς να ανεβάσεις το iso.

Ίσως τα εγραψα λίγο που να μπερδεύουνε, δε ξέρω, είναι πράγματα που αν τα μελετήσεις και σιγά σιγά τα δουλέψεις στο μυαλό σου, κάποια στιγμή ξεκαθαρίζουν και σκέφτεσαι αυτόματα τί ρυθμίσεις χρειάζεται να βάλεις για να βγάλεις αυτό που θες. 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...