Super Moderators billdanos Δημοσ. 10 Ιουνίου 2020 Super Moderators Δημοσ. 10 Ιουνίου 2020 1 hour ago, ikaruga24 said: Προτιμάς δηλαδή να το κρατάει μέσα του και μια μέρα να ξεσπάσει και να τους πάρει ο διάολος; Το να εκφράζεται ο άλλος ελεύθερα όσο και να είναι κάτι που δεν μας αρέσει είναι και ξαλάφρωμα και σηκώνει και συζήτηση ή τρολάρισμα. Ξέρεις πόσες φορές στο δρόμο έχω ακούσει ή έχω πει "θα σε σκοτώσω ρε"; Ξέρεις πόσες φορές το έκανα ή μου το κάνανε; Καμία. Το σωστό είναι να ακούγονται τα πάντα και να υπάρχει η αντίστοιχη ανταπάντηση. Εκτός και αν πιστεύεις ότι ο οποιοσδήποτε που εκφράζεται έτσι αυτόματα θα σταματήσει κιόλας αν απλά δεν βρίσκει βήμα να τα πει. Και το ξαναλέω και εδώ, άλλο η πρόσκληση σε δράση και άλλο τι θα ήθελα εγώ να κάνω. Αλλο να γράψω "ήθελα να πυροβολήσω τους Χ" και άλλο να γράψω "βγείτε όλοι έξω και πυροβολήστε τους Χ". Τεράστια διαφορά. Στην πρώτη περίπτωση το παίρνεις και στην πλάκα ενώ στην δεύτερη περίπτωση έχω ποινές. Αν θα πεις σε κάποιον «θα σε σκοτώσω» και δεν θα είναι πάνω σε κάποιο αστείο, μια χαρά μπορεί να σου κάνει μήνυση και να υποστείς τις συνέπειες του νόμου. Υπάρχουν και κάποια όρια, πρώτα ανθρώπινα και μετά ακολουθούν και τα υπόλοιπα. 1
ikaruga24 Δημοσ. 11 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 11 Ιουνίου 2020 58 λεπτά πριν, billdanos είπε Αν θα πεις σε κάποιον «θα σε σκοτώσω» και δεν θα είναι πάνω σε κάποιο αστείο, μια χαρά μπορεί να σου κάνει μήνυση και να υποστείς τις συνέπειες του νόμου. Υπάρχουν και κάποια όρια, πρώτα ανθρώπινα και μετά ακολουθούν και τα υπόλοιπα. Ναι προφανώς, ούτε συκοφαντία και ούτε άλλου τύπου τέτοια προφανώς και δεν πρέπει να εκφέρει ο άλλος γιατί είναι πράγματα που γεννάνε άμεσα αποτελέσματα εις βάρος αυτού που τα δέχεται. Παρά αυτά όμως δεν βλέπω κάτι κακό στο να γράψει κάποιος ότι ΠΧ οι Χριστιανοί, μαύροι, κίτρινοι, βάλε εσύ ότι θες εν πάση περιπτώσει, ότι είναι βλάκες και θα έπρεπε να μπορούν να το λένε ελεύθερα. Ακόμα και για πιο ζόρικα προσωπικά είμαι υπέρ. Καλύτερα περισσότερη ελευθερία παρά περισσότερη φίμωση.
Super Moderators billdanos Δημοσ. 11 Ιουνίου 2020 Super Moderators Δημοσ. 11 Ιουνίου 2020 9 hours ago, ikaruga24 said: Ναι προφανώς, ούτε συκοφαντία και ούτε άλλου τύπου τέτοια προφανώς και δεν πρέπει να εκφέρει ο άλλος γιατί είναι πράγματα που γεννάνε άμεσα αποτελέσματα εις βάρος αυτού που τα δέχεται. Παρά αυτά όμως δεν βλέπω κάτι κακό στο να γράψει κάποιος ότι ΠΧ οι Χριστιανοί, μαύροι, κίτρινοι, βάλε εσύ ότι θες εν πάση περιπτώσει, ότι είναι βλάκες και θα έπρεπε να μπορούν να το λένε ελεύθερα. Ακόμα και για πιο ζόρικα προσωπικά είμαι υπέρ. Καλύτερα περισσότερη ελευθερία παρά περισσότερη φίμωση. Πρέπει κάπως να "ζυγίζεις" τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει μια τέτοια άποψη. Αν εγώ ας πούμε γράψω εδώ πως οι γαργάρες με χλωρίνη σκοτώνουν τον ιό, θα το δουν 5-6 και από αυτούς η λογική και η στατιστική λένε πως δεν θα το δοκιμάσει κανείς. Αν όμως το ίδιο το πει ο πλανητάρχης με ένα κοινό εκατομμυρίων, εκεί τα πράγματα γίνονται κάπως πιο επικίνδυνα. Ας κάνω ακόμη χειρότερο το σενάριο: ρατσιστικά μηνύματα μίσους υπάρχουν παντού γύρω μας όπως βλέπουμε. Φαντάσου λοιπόν πως ο πλανητάρχης αύριο έγραφε ένα tweet και έλεγε "οι μαύροι πρέπει να εξοντωθούν, πάρτε όλοι τα όπλα σας"... Τι πιστεύεις πως θα γινόταν μέσα σε μερικές ώρες στον κόσμο??? Και σκέψου πως κάτι τέτοιο μπορεί να μη γίνει και σκόπιμα! Παθαίνει ο Τραμπ ας πούμε ένα μίνι εγκεφαλικό, τρελαίνεται και μέχρι να τον πάρουν χαμπάρι, έχει κάνει tweets και fb posts... Ή του χακάρουν τους λογαριασμούς και γράφουν διάφορα... Δεν πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες και μάλιστα περισσότερο σε λογαριασμούς που έχουν τεράστιο κοινό και επιρροή? Η ελευθερία του λόγου διαφέρει από την ελευθερία των ανθρώπων? 2
ikaruga24 Δημοσ. 11 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 11 Ιουνίου 2020 1 ώρα πριν, billdanos είπε Πρέπει κάπως να "ζυγίζεις" τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει μια τέτοια άποψη. Αν εγώ ας πούμε γράψω εδώ πως οι γαργάρες με χλωρίνη σκοτώνουν τον ιό, θα το δουν 5-6 και από αυτούς η λογική και η στατιστική λένε πως δεν θα το δοκιμάσει κανείς. Αν όμως το ίδιο το πει ο πλανητάρχης με ένα κοινό εκατομμυρίων, εκεί τα πράγματα γίνονται κάπως πιο επικίνδυνα. Ας κάνω ακόμη χειρότερο το σενάριο: ρατσιστικά μηνύματα μίσους υπάρχουν παντού γύρω μας όπως βλέπουμε. Φαντάσου λοιπόν πως ο πλανητάρχης αύριο έγραφε ένα tweet και έλεγε "οι μαύροι πρέπει να εξοντωθούν, πάρτε όλοι τα όπλα σας"... Τι πιστεύεις πως θα γινόταν μέσα σε μερικές ώρες στον κόσμο??? Και σκέψου πως κάτι τέτοιο μπορεί να μη γίνει και σκόπιμα! Παθαίνει ο Τραμπ ας πούμε ένα μίνι εγκεφαλικό, τρελαίνεται και μέχρι να τον πάρουν χαμπάρι, έχει κάνει tweets και fb posts... Ή του χακάρουν τους λογαριασμούς και γράφουν διάφορα... Δεν πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες και μάλιστα περισσότερο σε λογαριασμούς που έχουν τεράστιο κοινό και επιρροή? Η ελευθερία του λόγου διαφέρει από την ελευθερία των ανθρώπων? Αν και καταλαβαίνω τι θες να πεις δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η λογική γιατί το ίδιο μπορούμε να πούμε για τον οποιονδήποτε κατέχει κάποιου είδους δεσπόζουσα θέση με δημόσιο βήμα. Καλλιτέχνες (ειδικά τραγουδιστές), δημοσιογράφοι και γενικά οποιοσδήποτε μπορεί να ασκήσει επιρροή έμμεσα σε μερίδα ανθρώπων που θα πάρουν τα πάντα της μετρητοίς από δαύτους. Προφανώς και αυτοί έχουν μεγαλύτερη ευθύνη σε αυτά που λένε γνωρίζοντας ότι κάποιοι θα ακούσουν και θα δράσουν αλλά αυτό δεν είναι ευθύνη αυτού που γράφει την άποψη. Φιλτράρισμα όλοι μπορούμε να κάνουμε άσχετα αν έχεις πολλούς βλάκες που απλά δρουν χωρίς σκέψη. Ο κύριος λόγος που δεν μαρέσει είναι γιατί είναι κατηφόρα και ποτέ δεν σταματάει να επεκτείνεται η λίστα με το τι μπορείς και τι δεν μπορείς να πεις και αλλάζει κατά το δοκούν και με λένε Ρίζο και όπως θέλω τα γυρίζω φάση. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση που κυριολεκτικά τρως μπαν επειδή βάζεις φωτογραφία του Κούρου (true story) ή επειδή γράφεις ένα politicaly incorrect ανέκδοτο (άλλο ένα true story) και άλλα ωραία. Εφόσον λοιπόν δεν μπορούμε να οριοθετήσουμε κάποια σκληρή γραμμή για το τι πρέπει να λέγεται και τι όχι τότε προσωπικά παίρνω το μέρος της ελευθερίας και ο καθένας μετά αναλαμβάνει να φιλτράρει και να κριτικάρει τα γραφόμενα.
panagiotis54 Δημοσ. 12 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 12 Ιουνίου 2020 ειναι γελοιο καποιοι να μην μπορουν να δω πως παν μετρον αριστον στα παντα...προφανως και δεν (επρεπε να) γινεται να γραφεις οτι μπουρδα θες
aypnia Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) Στις 11/6/2020 στις 11:52 ΠΜ, ikaruga24 είπε Αν και καταλαβαίνω τι θες να πεις δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η λογική γιατί το ίδιο μπορούμε να πούμε για τον οποιονδήποτε κατέχει κάποιου είδους δεσπόζουσα θέση με δημόσιο βήμα. Καλλιτέχνες (ειδικά τραγουδιστές), δημοσιογράφοι και γενικά οποιοσδήποτε μπορεί να ασκήσει επιρροή έμμεσα σε μερίδα ανθρώπων που θα πάρουν τα πάντα της μετρητοίς από δαύτους. Προφανώς και αυτοί έχουν μεγαλύτερη ευθύνη σε αυτά που λένε γνωρίζοντας ότι κάποιοι θα ακούσουν και θα δράσουν αλλά αυτό δεν είναι ευθύνη αυτού που γράφει την άποψη. Φιλτράρισμα όλοι μπορούμε να κάνουμε άσχετα αν έχεις πολλούς βλάκες που απλά δρουν χωρίς σκέψη. Ο κύριος λόγος που δεν μαρέσει είναι γιατί είναι κατηφόρα και ποτέ δεν σταματάει να επεκτείνεται η λίστα με το τι μπορείς και τι δεν μπορείς να πεις και αλλάζει κατά το δοκούν και με λένε Ρίζο και όπως θέλω τα γυρίζω φάση. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση που κυριολεκτικά τρως μπαν επειδή βάζεις φωτογραφία του Κούρου (true story) ή επειδή γράφεις ένα politicaly incorrect ανέκδοτο (άλλο ένα true story) και άλλα ωραία. Εφόσον λοιπόν δεν μπορούμε να οριοθετήσουμε κάποια σκληρή γραμμή για το τι πρέπει να λέγεται και τι όχι τότε προσωπικά παίρνω το μέρος της ελευθερίας και ο καθένας μετά αναλαμβάνει να φιλτράρει και να κριτικάρει τα γραφόμενα. Αυτές τις μέρες βλέπουμε την άλλη που πήγε και έριξε βιτριόλι για ένα like στο Facebook. Και βλέπουμε από κάποιους με προφανώς προβλήματα... να τη δικαιολογούν άμεσα ή έμμεσα μέσα στα κόμπλεξ τους για τα κέρατα που έχουν φάει. Πολλοί δεν βρίζουν, δεν είναι ανάγκη να βρίσεις καν, κόσμια μιλάνε αλλά ουσιαστικά δικαιολογούν το βιτριόλι. Κι αυτό είναι ακόμη πιο επικίνδυνο και είναι η αρχή του μιμητισμού. Μη σου πω που γράφω την ελευθερία του λόγου τους. Δεν μπορούμε να γράφουμε ότι μας κατεβαίνει στο κεφάλι δημόσια στο όνομα της ελευθερίας του λόγου. Πέρα από την ελευθερία του λόγου μου υπάρχει και ένα άλλο δικαίωμα του κάθε πολίτη. Η ασφάλεια του, να νοιώθει ασφαλής και να μη βλέπει δημόσια σχόλια που να προτρέπουν στον αφανισμό του. Δεν μπορούμε στο όνομα της ελευθερίας του λόγου να προτρέπουμε άμεσα ή έμμεσα τους άλλους να του κάνουν κακό. Γιατί στη περίπτωση της βιτριολίστριας, θα βρεθεί μια άλλη παλαβή και θα το θεωρήσει νορμάλ αυτό αφού δεν το κατακρίνει τόσος κόσμος, και θα αρπάξει κι αυτή το βιτριόλι κι όποιον πάρει ο χάρος. Δεν μπορούν να κάνουν όλοι φιλτράρισμα, εσύ μπορείς να κάνεις, ο παλαβός εκεί έξω δεν μπορεί. Μακάρι να μην υπήρχαν παλαβοί, αλλά υπάρχουν. Απλά είναι τα πράγματα. Επεξ/σία 13 Ιουνίου 2020 από aypnia
ikaruga24 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 9 ώρες πριν, aypnia είπε Αυτές τις μέρες βλέπουμε την άλλη που πήγε και έριξε βιτριόλι για ένα like στο Facebook. Και βλέπουμε από κάποιους με προφανώς προβλήματα... να τη δικαιολογούν άμεσα ή έμμεσα μέσα στα κόμπλεξ τους για τα κέρατα που έχουν φάει. Πολλοί δεν βρίζουν, δεν είναι ανάγκη να βρίσεις καν, κόσμια μιλάνε αλλά ουσιαστικά δικαιολογούν το βιτριόλι. Κι αυτό είναι ακόμη πιο επικίνδυνο και είναι η αρχή του μιμητισμού. Μη σου πω που γράφω την ελευθερία του λόγου τους. Δεν μπορούμε να γράφουμε ότι μας κατεβαίνει στο κεφάλι δημόσια στο όνομα της ελευθερίας του λόγου. Πέρα από την ελευθερία του λόγου μου υπάρχει και ένα άλλο δικαίωμα του κάθε πολίτη. Η ασφάλεια του, να νοιώθει ασφαλής και να μη βλέπει δημόσια σχόλια που να προτρέπουν στον αφανισμό του. Δεν μπορούμε στο όνομα της ελευθερίας του λόγου να προτρέπουμε άμεσα ή έμμεσα τους άλλους να του κάνουν κακό. Γιατί στη περίπτωση της βιτριολίστριας, θα βρεθεί μια άλλη παλαβή και θα το θεωρήσει νορμάλ αυτό αφού δεν το κατακρίνει τόσος κόσμος, και θα αρπάξει κι αυτή το βιτριόλι κι όποιον πάρει ο χάρος. Δεν μπορούν να κάνουν όλοι φιλτράρισμα, εσύ μπορείς να κάνεις, ο παλαβός εκεί έξω δεν μπορεί. Μακάρι να μην υπήρχαν παλαβοί, αλλά υπάρχουν. Απλά είναι τα πράγματα. Καταλαβαίνεις πόσο οξύμωρο ακούγεται αυτό όταν ακριβώς επειδή υπάρχει ελευθερία του λόγου έχουμε καταφέρει να συμπεριφερόμαστε σαν άνθρωποι και να υπάρχει ένας σχετικός σεβασμός μεταξύ μας σωστά; Παλιότερα αν ήσουν λίγο διαφορετικός σε περίμενε κρεμάλα, πυρά ή λιτζάρισμα ή και χειρότερα. Με την ελευθερία του λόγου και με την ελευθερία του να μιλάς για διάφορα θέματα θέλοντας και μη ερεθίζεις σκέψη και μπορείς να το κάνεις χωρίς να χρειάζεται να φοβάσαι μην βρεθείς σε κάνα χαντάκι μετά. Πουθενά δεν έχει καταγραφεί ότι με περισσότερη φίμωση επιτεύχθηκε και περισσότερη ευημερία, πουθενά όμως. Ολοι αυτοί που βγαίνουν σε πορείες και σε τέτοια ας πάνε σε καμία χώρα όπως η Σαουδική Αραβία να τα κάνουν να δεις τι έχει να γίνει και δεν είναι και η μόνη χώρα που συμβαίνει αυτό. Η ελευθερία λόγου είναι τεράστιο κεφάλαιο του δυτικού πολιτισμού και είναι ένας από τους πυλώνες της ευημερίας μας. Το ότι κάποια από εσάς αρέσκεστε στο να σας την πάρουν με το ζόρι είναι απορίας άξιο όταν υπάρχει το "όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος". 1
panagiotis54 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 καλα ρε δεν ειναι προφανες πως ανθρωποι σε θεσεις εξουσιας δεν γινεται να λενε οτι θελουν? δεν ξερετε πως 1 μλκ πχ λεει ο πορτοκαλης βλακας και επηρεαζει τις τιμες του πετρελαιου? επισης διαβαστε λιγο https://info-war.gr/karl-poper-prepi-na-anechomaste-osous-den-anechonte-tin-eleftheria/
aypnia Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, ikaruga24 είπε Καταλαβαίνεις πόσο οξύμωρο ακούγεται αυτό όταν ακριβώς επειδή υπάρχει ελευθερία του λόγου έχουμε καταφέρει να συμπεριφερόμαστε σαν άνθρωποι και να υπάρχει ένας σχετικός σεβασμός μεταξύ μας σωστά; Παλιότερα αν ήσουν λίγο διαφορετικός σε περίμενε κρεμάλα, πυρά ή λιτζάρισμα ή και χειρότερα. Με την ελευθερία του λόγου και με την ελευθερία του να μιλάς για διάφορα θέματα θέλοντας και μη ερεθίζεις σκέψη και μπορείς να το κάνεις χωρίς να χρειάζεται να φοβάσαι μην βρεθείς σε κάνα χαντάκι μετά. Πουθενά δεν έχει καταγραφεί ότι με περισσότερη φίμωση επιτεύχθηκε και περισσότερη ευημερία, πουθενά όμως. Ολοι αυτοί που βγαίνουν σε πορείες και σε τέτοια ας πάνε σε καμία χώρα όπως η Σαουδική Αραβία να τα κάνουν να δεις τι έχει να γίνει και δεν είναι και η μόνη χώρα που συμβαίνει αυτό. Η ελευθερία λόγου είναι τεράστιο κεφάλαιο του δυτικού πολιτισμού και είναι ένας από τους πυλώνες της ευημερίας μας. Το ότι κάποια από εσάς αρέσκεστε στο να σας την πάρουν με το ζόρι είναι απορίας άξιο όταν υπάρχει το "όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος". Αναφέρομαι στην "ελευθερία" του λόγου στις περιπτώσεις αυτές ειρωνικά. Δεν είναι αυτό ελευθερία του λόγου, είναι ασυδoσία. Ασυδoσία = η ανεξέλεγκτη ελευθερία λόγου ή πράξεων ενός ατόμου ή οργανισμού, το να μην περιορίζεται κάποιος από κάποιον ηθικό ή νομικό φραγμό. https://el.wiktionary.org/wiki/ασυδοσία Τον ορισμό της ασυδοσίας τον έδωσαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Για κάποιο λόγο δημιούργησαν τη λέξη αυτή. Επεξ/σία 13 Ιουνίου 2020 από aypnia
ikaruga24 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 1 ώρα πριν, aypnia είπε Αναφέρομαι στην "ελευθερία" του λόγου στις περιπτώσεις αυτές ειρωνικά. Δεν είναι αυτό ελευθερία του λόγου, είναι ασυδoσία. Ασυδoσία = η ανεξέλεγκτη ελευθερία λόγου ή πράξεων ενός ατόμου ή οργανισμού, το να μην περιορίζεται κάποιος από κάποιον ηθικό ή νομικό φραγμό. https://el.wiktionary.org/wiki/ασυδοσία Τον ορισμό της ασυδοσίας τον έδωσαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Για κάποιο λόγο δημιούργησαν τη λέξη αυτή. Δεν μίλησα πουθενά για την ασυδοσία, όπως και η κλήση σε δράση δεν είναι ελευθερία λόγου έτσι και η ασυδοσία δεν είναι ελευθερία λόγου. Εσύ επικεντρώθηκες στο θέμα με το βιτριόλι και ότι βλέπεις που γράφουν ότι κάποιοι παίρνουν το μέρος της. Εχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν αρκεί να μην γράφουν "βγείτε έξω και ρίξτε βιτριόλι σε όλες". Υπάρχουν χειρότερα συμβάντα που κάποιοι άλλοι βγαίνουν και επικροτούν τα γεγονότα, και αυτοί έχουν δικαίωμα να το κάνουν άσχετα αν σου προκαλεί εμετό αυτό. Απλά με αυτόν τον τρόπο μπορείς να ξεχωρίσεις και εσύ ορισμένα πράγματα για το που βρίσκεσαι κάθε φορά και το τι συμβαίνει.
aypnia Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, ikaruga24 είπε Δεν μίλησα πουθενά για την ασυδοσία, όπως και η κλήση σε δράση δεν είναι ελευθερία λόγου έτσι και η ασυδοσία δεν είναι ελευθερία λόγου. Εσύ επικεντρώθηκες στο θέμα με το βιτριόλι και ότι βλέπεις που γράφουν ότι κάποιοι παίρνουν το μέρος της. Εχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν αρκεί να μην γράφουν "βγείτε έξω και ρίξτε βιτριόλι σε όλες". Υπάρχουν χειρότερα συμβάντα που κάποιοι άλλοι βγαίνουν και επικροτούν τα γεγονότα, και αυτοί έχουν δικαίωμα να το κάνουν άσχετα αν σου προκαλεί εμετό αυτό. Απλά με αυτόν τον τρόπο μπορείς να ξεχωρίσεις και εσύ ορισμένα πράγματα για το που βρίσκεσαι κάθε φορά και το τι συμβαίνει. Άρα συμφωνείς ότι μπορεί να υπάρξει και ασυδοσία. Για σένα το όριο είναι στο "βγείτε έξω και ρίξτε βιτριόλι σε όλες". Για μένα το όριο είναι στο "για να το κάνει έφταιγε κι η άλλη, κάτι της έκανε". Γιατί να έχω δίκιο εγώ κι όχι εσύ και γιατί να έχεις δίκιο εσύ κι όχι εγώ; Αυτό λοιπόν είναι κάτι το υποκειμενικό. Συμφωνείς λοιπόν ότι η ασυδοσία δεν είναι κάτι το φανταστικό, μπορεί να υπερβεί κάποιος το όριο και από την ελευθερία του λόγου να περάσει στην ασυδοσία οχυρώνοντας την ασυδοσία του στο "ελευθερία λόγου έχουμε". Το ποιο είναι το όριο , το τι κρίνει ο καθένας ως ασυδοσία είναι υποκειμενικό. Αντικειμενικά όμως το όριο θα το αποφασίσουν οι αρμόδιοι (νομικοί φραγμοί) ή οι ιδιώτες που έχουν το μαγαζί (ηθικοί φραγμοί). Επεξ/σία 13 Ιουνίου 2020 από aypnia
ikaruga24 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 1 ώρα πριν, aypnia είπε Άρα συμφωνείς ότι μπορεί να υπάρξει και ασυδοσία. Για σένα το όριο είναι στο "βγείτε έξω και ρίξτε βιτριόλι σε όλες". Για μένα το όριο είναι στο "για να το κάνει έφταιγε κι η άλλη, κάτι της έκανε". Γιατί να έχω δίκιο εγώ κι όχι εσύ και γιατί να έχεις δίκιο εσύ κι όχι εγώ; Αυτό λοιπόν είναι κάτι το υποκειμενικό. Συμφωνείς λοιπόν ότι η ασυδοσία δεν είναι κάτι το φανταστικό, μπορεί να υπερβεί κάποιος το όριο και από την ελευθερία του λόγου να περάσει στην ασυδοσία οχυρώνοντας την ασυδοσία του στο "ελευθερία λόγου έχουμε". Το ποιο είναι το όριο , το τι κρίνει ο καθένας ως ασυδοσία είναι υποκειμενικό. Αντικειμενικά όμως το όριο θα το αποφασίσουν οι αρμόδιοι (νομικοί φραγμοί) ή οι ιδιώτες που έχουν το μαγαζί (ηθικοί φραγμοί). Φυσικά και υπάρχει ασυδοσία αλλά κάνεις ένα σημαντικό λάθος. Δεν είναι "άποψη" μου το που είναι το όριο. Το όριο είναι στην δράση. Στην δική μου περίπτωση "βγείτε έξω και ρίξτε σε όλες βιτριόλι" είναι κλήση σε δράση και συνεπώς συνιστά ποινικό αδίκημα. Στην δική σου περίπτωση "για να το κάνει έφταιγε κι η άλλη, καλά της έκανε" είναι απλά μια άποψη. Καλή, κακή, εμετική, να της πούμε και μπράβο, να την καταδικάσουμε, δεν έχει σημασία καθώς είναι απλά μια άποψη. Η ελευθερία του λόγου λοιπόν είναι ο μόνος τρόπος σοβαρής αποφυγής να πιάσουμε τη ράβδο γιατί αν σταματήσουμε να τα λέμε ή μας φιμώνουν με το ζόρι γιατί κάπου, κάποιος, κάτι θίχτηκε τότε η μόνη άλλη οδός είναι η σωματική βία. Δυστυχώς δεν υπάρχει κάτι άλλο.
aypnia Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 55 λεπτά πριν, ikaruga24 είπε Φυσικά και υπάρχει ασυδοσία αλλά κάνεις ένα σημαντικό λάθος. Δεν είναι "άποψη" μου το που είναι το όριο. Το όριο είναι στην δράση. Στην δική μου περίπτωση "βγείτε έξω και ρίξτε σε όλες βιτριόλι" είναι κλήση σε δράση και συνεπώς συνιστά ποινικό αδίκημα. Στην δική σου περίπτωση "για να το κάνει έφταιγε κι η άλλη, καλά της έκανε" είναι απλά μια άποψη. Καλή, κακή, εμετική, να της πούμε και μπράβο, να την καταδικάσουμε, δεν έχει σημασία καθώς είναι απλά μια άποψη. Η ελευθερία του λόγου λοιπόν είναι ο μόνος τρόπος σοβαρής αποφυγής να πιάσουμε τη ράβδο γιατί αν σταματήσουμε να τα λέμε ή μας φιμώνουν με το ζόρι γιατί κάπου, κάποιος, κάτι θίχτηκε τότε η μόνη άλλη οδός είναι η σωματική βία. Δυστυχώς δεν υπάρχει κάτι άλλο. Εγώ αν μου πει ο άλλος ότι αν κάποιος σου κάνει κάτι υπάρχει λόγος από πίσω για να πάρεις το βιτριόλι, είμαι έτοιμος να πάρω το βιτριόλι. Εσύ για να το πάρεις πρέπει να σου πει κάποιος να το πάρεις αυτολεξεί χωρίς να το υπονοεί. Το κλήση σε δράση είναι υποκειμενικό, δεν θα το αποφασίσω εγώ ή εσύ. Υπάρχουν οι αρμόδιοι που θα το κάνουν, αυτοί θα βάλουν τα όρια. Είναι κάτι που πρέπει να αποφασίζεται σε συνεννόηση με ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, με βάση τη γνώμη των ειδικών. Όχι δεν μπορούμε να αποφασίσουμε εμείς για τα πάντα όλα, για πράγματα που δεν έχουμε τις γνώσεις να το κάνουμε, δεν είναι τα πάντα προς λαϊκό δημοψήφισμα. Τα όρια πρέπει να τα βάλουν οι αρμόδιοι με βάση τη γνώμη κοινωνιολόγων και ψυχολόγων, με βάση την επιστημονική γνώμη των ειδικών. Επεξ/σία 13 Ιουνίου 2020 από aypnia
ikaruga24 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 13 Ιουνίου 2020 34 λεπτά πριν, aypnia είπε Εγώ αν μου πει ο άλλος ότι αν κάποιος σου κάνει κάτι υπάρχει λόγος από πίσω για να πάρεις το βιτριόλι, είμαι έτοιμος να πάρω το βιτριόλι. Αυτό είναι δικό σου πρόβλημα τότε. Ακριβώς όπως οι ακόλουθοι του Λιακόπουλου βλέπουν παντού κρυφά μηνύματα υποδούλωσης δεν σημαίνει ότι έτσι θα είναι. 36 λεπτά πριν, aypnia είπε Εσύ για να το πάρεις πρέπει να σου πει κάποιος να το πάρεις αυτολεξεί χωρίς να το υπονοεί. Δεν χρειάζεται να είναι αυτολεξεί. Υπάρχουν συγκεκριμένα γεγονότα που ορίζουν το τι είναι πρόσκληση σε δράση και τι όχι. Σε πορεία στην Αμερική παράδειγμα υπήρχε δημοσιογράφος που δεν τον γούσταραν να βρίσκεται εκεί που είναι σε δημόσιο χώρο και του φώναζαν "φύγε, φύγε". Ολα καλά μέχρι εκεί αλλά όμως μόλις κάποια πήρε την κατάσταση στα χέρια της και φώναξε "βοηθήστε με να τον διώξουμε από εδώ" τέλειωσε. Δεν είπε "πάμε να τον δείρουμε" όμως πως αλλιώς θα τον έδιωχναν από δημόσιο χώρο; Την μπουζούριασαν και τέλειωσε το θέμα. 40 λεπτά πριν, aypnia είπε Το κλήση σε δράση είναι υποκειμενικό, δεν θα το αποφασίσω εγώ ή εσύ. Υπάρχουν οι αρμόδιοι που θα το κάνουν, αυτοί θα βάλουν τα όρια. Είναι κάτι που πρέπει να αποφασίζεται σε συνεννόηση με ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, με βάση τη γνώμη των ειδικών. Όχι δεν μπορούμε να αποφασίσουμε εμείς για τα πάντα όλα, για πράγματα που δεν έχουμε τις γνώσεις να το κάνουμε, δεν είναι τα πάντα προς λαϊκό δημοψήφισμα. Τα όρια πρέπει να τα βάλουν οι αρμόδιοι με βάση τη γνώμη κοινωνιολόγων και ψυχολόγων, με βάση την επιστημονική γνώμη των ειδικών. Δεν εμπιστεύομαι κανέναν τους. Ποιοι είναι αυτοί δηλαδή που θα μου ορίσουν τι και πως θα σκέφτομαι και τι και πως θα λέω κάτι; Με ποια λογική θα αποφασίσουν τι πρέπει να λέγεται και τι όχι; Αν είναι έτσι τότε γιατί να έχουμε γλώσσα γενικότερα (και δεν μιλάω για το ανθρώπινο όργανο) αν απλά κάποιος μπορεί απλά να ακυρώνει τι λέξεις θα λέμε, αν θα τις λέμε και γενικότερα γιατί πρέπει να τον(ους) ακούσω; Αν δεν μου επιτρέπεται να λέω αυτό που πραγματικά πιστεύω (και ας μην γουστάρεις) τότε δεν χρειάζεται να μιλάμε, μπορούν να μιλήσουν και άλλα πράγματα αν θέλεις. ΠΡΟΣΟΧΗ, δεν μιλάω να γίνεσαι προσβλητικός, ασύδοτος και γενικά οτιδήποτε δεν θα ήθελε κάποιος να του γίνεται και εναντίον του.
aypnia Δημοσ. 14 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 14 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 37 λεπτά πριν, ikaruga24 είπε Δεν εμπιστεύομαι κανέναν τους. Ποιοι είναι αυτοί δηλαδή που θα μου ορίσουν τι και πως θα σκέφτομαι και τι και πως θα λέω κάτι; Με ποια λογική θα αποφασίσουν τι πρέπει να λέγεται και τι όχι; Αν είναι έτσι τότε γιατί να έχουμε γλώσσα γενικότερα (και δεν μιλάω για το ανθρώπινο όργανο) αν απλά κάποιος μπορεί απλά να ακυρώνει τι λέξεις θα λέμε, αν θα τις λέμε και γενικότερα γιατί πρέπει να τον(ους) ακούσω; Αν δεν μου επιτρέπεται να λέω αυτό που πραγματικά πιστεύω (και ας μην γουστάρεις) τότε δεν χρειάζεται να μιλάμε, μπορούν να μιλήσουν και άλλα πράγματα αν θέλεις. Αυτό είναι δικό σου πρόβλημα τότε. Θα το αποφασίσουν γιατί αυτοί είναι οι ειδικοί κι έχουν κάτσει το ποπό τους χρόνια στα έδρανα και έχουν σπουδάσει το αντικείμενο. Με τη λογική αυτή, σκοτώνω κάποιον και επειδή δεν αποδέχομαι το δικαστή, δεν μπορεί να με δικάσει. Και ποιος είναι αυτός; Ξέρεις ποιος είμαι εγώ; 37 λεπτά πριν, ikaruga24 είπε Αυτό είναι δικό σου πρόβλημα τότε. Ακριβώς όπως οι ακόλουθοι του Λιακόπουλου βλέπουν παντού κρυφά μηνύματα υποδούλωσης δεν σημαίνει ότι έτσι θα είναι. Ακόμη κι αν ήταν δικό μου πρόβλημα και με έτρεφαν τα συνομοσιολογικά του οφείλω σαν πολίτης να συμμορφωθώ στα αυτονόητα. Ότι υπάρχουν άνθρωποι που τους δημιουργείται πρόβλημα από τα μηνύματα τρόμου και πανικού που σπέρνει. Δεν έχει σημασία αν μπορώ να τα φιλτράρω εγώ, δεν ζω μόνος μου στη κοινωνία. Ούτε είμαι κοινωνιολόγος για να κρίνω τι θέματα δημιουργούν τα συνομοσιολογικά του στη κοινωνία. Επεξ/σία 14 Ιουνίου 2020 από aypnia
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα