Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.
3 hours ago, ikorolis said:

άσε που δεν γνωρίζω πολλούς να έχουν τόσα μετρητά...

Και να έχουν, γιατί να μην πάρουν βενζίνη/πετρέλαιο με τα ίδια χρήματα που θα είναι καλύτερο? 😛

  • 9 μήνες μετά...
  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λοιπόν λίγα πράγματα για τους ταχυφορτιστές ηλεκτροκίνητων καθώς και για τα ακίνητα.

Όποιος έχει ακίνητο βάσει αδείας, όταν πηγαίνει να κάνει αίτηση για παροχή, του επιβάλλεται να πληρώσει δημοτικά τέλη για το σύνολο των χώρων τα οποία κατέχει βάσει αδείας.

Αν υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι που δεν ηλεκτροδοτούνται από κοινόχρηστο ρολόι, τότε επιμερίζονται στα διαμερίσματα.

Στο δικό μου ας πούμε διαμέρισμα έχω συμπεριλάβει το σύνολο των χρεώσεων ΟΛΩΝ των κοινόχρηστων χώρων. Είναι οικογενειακό ακίνητο και δεν συνέφερε να τοποθετηθεί κοινόχρηστο για έναν καυστήρα και μια λάμπα.

Άρα ως εδώ έχουμε καλύψει το θέμα των κοινόχρηστων χώρων και αν έχουμε δικαίωμα να τους ηλεκτροδοτήσουμε.

Φυσικά και έχουμε βάσει της ανωτέρω παραδοχής.

ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΕΣ.

Πάμε τώρα και στον πυρήνα του προβλήματος που θα υπάρξει σε όλες τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.

Οι περισσότερες εγκαταστάσεις έχουν παροχή που καλύπτει τα φορτία της εγκατάστασης, σύμφωνα με αυτά που είχε υπολογίσει ο ηλεκτρολόγος μηχανικός.

Οι ταχυ-φορτιστές χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.

α) Τους μονοφασικούς 7,5Kwatt

β) Τους τριφασικούς 22Kwatt.

Το 65% των ακινήτων στην Ελλάδα τροφοδοτούνται με μονοφασική παροχή 40Α (ρολόι) ---> 32Α γενική αν έχουν μικροαυτόματα και 35Α αν τηκτή  ασφάλεια πίνακα.

Δηλαδή έχουν εγκατεστημένη δυναμική  7,5Kwatt  ........ όσο δηλαδή απαιτεί ΜΟΝΟΣ του ένας ταχυφορτιστής μονοφασικός.

Το 25% των ακινήτων είναι το τυχερό που τροφοδοτείται από 3-φασική παροχή των 22KW.  Τι είπαμε όμως πιο πριν;

Είπαμε πως ένας τριφασικός φορτιστής απαιτεί έως 22KWπαροχή.

Εκεί λοιπόν ξεκινούν όλα τα προβλήματα.

 

  Οι απαιτήσεις για την εγκατάσταση ενός ταχυ-φορτιστή.

α) Μονοφασικοί φορτιστές

- 3 Χ 10mm^2 καλώδιο παροχής για αποστάσεις από τον κεντρικό πίνακα έως 10m . Για μεγαλύτερη απόσταση καλώδιο 3X 16mm^2 .

- Ασφάλιση στον πίνακα με μικροαυτόματα 2 X 32A καμπύλης D στα 6KA .

- Ξεχωριστό ρελέ διαρροής τύπου F   2 X 40A 30mΑ.

- Απαίτηση από ορισμένους κατασκευαστές φορτιστών

            *** για αντικεραυνικό τύπου Τ2 20ΚΑ και άνω.

           *** Απαίτηση για επιτηρητή τάσης .

β) Τριφασικοί ταχυ-φορτιστές.

- 5 Χ 10mm^2 καλώδιο παροχής για αποστάσεις από τον κεντρικό πίνακα έως 10m . Για μεγαλύτερη απόσταση καλώδιο 5X 16mm^2 .

- Ασφάλιση στον πίνακα με μικροαυτόματα 4 X 32A καμπύλης D στα 6KA .

- Ξεχωριστό ρελέ διαρροής τύπου B   4 X 40A 30mΑ.

- Απαίτηση από ορισμένους κατασκευαστές φορτιστών

            *** για αντικεραυνικό τύπου Τ2 20ΚΑ και άνω.

           *** Απαίτηση για επιτηρητή τάσης .

Το ρελέ διαρροής τύπου B της Legrand μόνο του έχει τιμή καταλόγου 1270€ ..... της ABB 770€ και της Hager 650€ ....

https://www.hager.gr/e-catalogue/e/ac-a-b-a-restart/cdb640e/96809.htm

*** Υπάρχουν ορισμένοι τριφασικοί ταχυφορτιστές στην αγορά που δεν απαιτούν τύπου Β ρελέ αλλά ένα F ή Α. Μετρημένοι στα δάχτυλα.

Λύση στο πρόβλημα της υπερφόρτωσης.

Κάθε κατασκευαστής έχει και έναν τρόπο ή περισσότερους για να  να λύσει το πρόβλημα της υπερφόρτωσης.

Λύση Α.

Ο πιο απλός που βρίσκεις παντού είναι η ρύθμιση του ταχυφορτιστή να δουλεύει χαμηλότερα από το ονομαστικό ώστε να μην υπερφορτώνεται το σύστημα .

Με αυτό τον τρόπο σε πολλές περιπτώσεις χάνεται η αξία της επένδυσης. Ήδη τα σπίτια μας είναι οριακά υπερφορτωμένα με τα AC,  κουζίνες κ.λ.π.

Λύση Β.

Ρύθμιση του ταχυφορτιστή να δουλεύει με πρόγραμμα τις νυχτερινές ώρες.  Αυτό γίνεται και για εκμετάλλευση του νυχτερινού τιμολογίου.

Λύση Γ.

Ορισμένοι ταχυφορτιστές έχουν σχεδιαστεί ώστε αν πάρουν τάση σε μια επαφή τους, να σταματούν την φόρτιση του αυτοκινήτου. 

Τι σημαίνει αυτό; Πως αν βάλουμε ένα ρελέ προτεραιότητας στον κεντρικό πίνακα και μετράμε την κατανάλωση, όταν αυτή περάσει από το όριο που έχουμε θέσει, θα κλείσει μια επαφή του ρελέ ... οπότε θα δώσουμε εντολή στον φορτιστή μέσω αυτού για διακοπή φόρτισης.

Λύση Δ. ( η πιο σοβαρή)

Ορισμένοι ταχυφορτιστές  μπορούν να επικοινωνούν μέσω συστήματος Mbus με πολύμετρα ράγας ή με μετρητές ενέργειας ίδιας τεχνολογίας.

Με αυτό τον τρόπο αν εγκατασταθεί στον κεντρικό πίνακα ένα πολύμετρο ή μετρητής , μέσω καλωδίου Bus που πρέπει να έχουμε στείλει μαζί με την παροχή προς τον φορτιστή, μπορούμε να του διαβιβάζουμε δεδομένα για το ανά μονάδα χρόνου σύνολο του φόρτου της εγκατάστασής μας .

Στους φορτιστές αυτούς υπάρχει λογισμικό όπου θέτουμε τα όρια φόρτου της εγκατάστασής μας .

Με αυτό τον τρόπο ο ταχυφορτιστής γνωρίζει ανά μονάδα χρόνου τον φόρτο της κεντρικής γραμμής και φορτίζει το αυτοκίνητό μας με το περίσσευμα ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να τραβήξει ανα dt.

 

Πάντως νομικό πλαίσιο για τις εγκαταστάσεις ταχυφορτιστών έχει ψηφιστεί εδώ και 3-5 μήνες.

 

Επεξ/σία από adtakhs
  • Like 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Λοιπόν λίγα πράγματα για τους ταχυφορτιστές ηλεκτροκίνητων καθώς και για τα ακίνητα.

Όποιος έχει ακίνητο βάσει αδείας, όταν πηγαίνει να κάνει αίτηση για παροχή, του επιβάλλεται να πληρώσει δημοτικά τέλη για το σύνολο των χώρων τα οποία κατέχει βάσει αδείας.

Αν υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι που δεν ηλεκτροδοτούνται από κοινόχρηστο ρολόι, τότε επιμερίζονται στα διαμερίσματα.

Στο δικό μου ας πούμε διαμέρισμα έχω συμπεριλάβει το σύνολο των χρεώσεων ΟΛΩΝ των κοινόχρηστων χώρων. Είναι οικογενειακό ακίνητο και δεν συνέφερε να τοποθετηθεί κοινόχρηστο για έναν καυστήρα και μια λάμπα.

Άρα ως εδώ έχουμε καλύψει το θέμα των κοινόχρηστων χώρων και αν έχουμε δικαίωμα να τους ηλεκτροδοτήσουμε.

Φυσικά και έχουμε βάσει της ανωτέρω κατάστασης.

ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΕΣ.

Πάμε τώρα και στον πυρήνα του προβλήματος που θα υπάρξει σε όλες τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.

Οι περισσότερες εγκαταστάσεις έχουν παροχή που καλύπτει τα φορτία της εγκατάστασης, σύμφωνα με αυτά που είχε υπολογίσει ο ηλεκτρολόγος μηχανικός.

Οι ταχυ-φορτιστές χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.

α) Τους μονοφασικούς 7,5Kwatt

β) Τους τριφασικούς 22Kwatt.

Το 65% των ακινήτων στην Ελλάδα τροφοδοτούνται με μονοφασική παροχή 40Α (ρολόι) ---> 32Α γενική ασφάλεια πίνακα.

Δηλαδή έχουν εγκατεστημένη δυναμική  7,5Kwatt  ........ όσο δηλαδή απαιτεί ΜΟΝΟΣ του ένας ταχυφορτιστής μονοφασικός.

Το 25% των ακινήτων είναι το τυχερό που τροφοδοτείται από 3-φασική παροχή των 22KW.  Τι είπαμε όμως πιο πριν;

Είπαμε πως ένας τριφασικός φορτιστής απαιτεί έως 22KWatt παροχή.

Εκεί λοιπόν ξεκινούν όλα τα προβλήματα.

 

  Οι απαιτήσεις για την εγκατάσταση ενός ταχυ-φορτιστή.

α) Μονοφασικοί φορτιστές

- 3 Χ 10mm^2 καλώδιο παροχής για αποστάσεις από τον κεντρικό πίνακα έως 10m . Για μεγαλύτερη απόσταση καλώδιο 3X 16mm^2 .

- Ασφάλιση στον πίνακα με μικροαυτόματα 2 X 32A καμπύλης D στα 6KA .

- Ξεχωριστό ρελέ διαρροής τύπου F   2 X 40A 30mΑ.

- Απαίτηση από ορισμένους κατασκευαστές φορτιστών

            *** για αντικεραυνικό τύπου Τ2 20ΚΑ και άνω.

           *** Απαίτηση για επιτηρητή τάσης .

β) Τριφασικοί ταχυ-φορτιστές.

- 5 Χ 10mm^2 καλώδιο παροχής για αποστάσεις από τον κεντρικό πίνακα έως 10m . Για μεγαλύτερη απόσταση καλώδιο 5X 16mm^2 .

- Ασφάλιση στον πίνακα με μικροαυτόματα 4 X 32A καμπύλης D στα 6KA .

- Ξεχωριστό ρελέ διαρροής τύπου B   4 X 40A 30mΑ.

- Απαίτηση από ορισμένους κατασκευαστές φορτιστών

            *** για αντικεραυνικό τύπου Τ2 20ΚΑ και άνω.

           *** Απαίτηση για επιτηρητή τάσης .

Το ρελέ διαρροής τύπου B της Legrand μόνο του έχει τιμή καταλόγου 1270€ ..... της ABB 770€ και της Hager 780€ ....

Λύση στο πρόβλημα της υπερφόρτωσης.

Κάθε κατασκευαστής έχει και έναν τρόπο για να μπορεί να λύσει το πρόβλημα της υπερφόρτωσης.

Λύση Α.

Ρύθμιση του ταχυφορτιστή να δουλεύει χαμηλότερα από το ονομαστικό ώστε να μην υπερφορτώνεται το σύστημα .

Με αυτό τον τρόπο σε πολλές περιπτώσεις χάνεται η αξία της επένδυσης. Ήδη τα σπίτια μας είναι οριακά υπερφορτωμένα με τα AC,  κουζίνες κ.λ.π.

Λύση Β.

Ρύθμιση του ταχυφορτιστή να δουλεύει με πρόγραμμα τις νυχτερινές ώρες.  Αυτό γίνεται και για εκμετάλλευση του νυχτερινού τιμολογίου.

Λύση Γ.

Ορισμένοι ταχυφορτιστές έχουν σχεδιαστεί ώστε αν πάρουν τάση σε μια επαφή τους, να σταματούν την φόρτιση του αυτοκινήτου. 

Τι σημαίνει αυτό; Πως αν βάλουμε ένα ρελέ προτεραιότητας στον κεντρικό πίνακα και μετράμε την κατανάλωση, όταν αυτή περάσει από το όριο που έχουμε θέσει, θα κλείσει μια επαφή του ρελέ ... οπότε θα δώσουμε εντολή στον φορτιστή μέσω αυτού για διακοπή φόρτισης.

Λύση Δ. ( η πιο σοβαρή)

Ορισμένοι ταχυφορτιστές  μπορούν να επικοινωνούν μέσω συστήματος Mbus με πολύμετρα ράγας ή με μετρητές ενέργειας ίδιας τεχνολογίας.

Με αυτό τον τρόπο αν εγκατασταθεί στον κεντρικό πίνακα ένα πολύμετρο ή μετρητής , μέσω καλωδίου Bus που πρέπει να έχουμε στείλει μαζί με την παροχή προς τον φορτιστή, μπορούμε να του διαβιβάζουμε δεδομένα για το ανά μονάδα χρόνου σύνολο του φόρτου της εγκατάστασής μας .

Στους φορτιστές αυτούς υπάρχει λογισμικό όπου θέτουμε τα όρια φόρτου της εγκατάστασής μας .

Με αυτό τον τρόπο ο ταχυφορτιστής γνωρίζει ανά μονάδα χρόνου τον φόρτο της κεντρικής γραμμής και φορτίζει το αυτοκίνητό μας με το περίσσευμα ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να τραβήξει ανα dt.

 

Πάντως νομικό πλαίσιο για τις εγκαταστάσεις ταχυφορτιστών έχει ψηφιστεί εδώ και 3-5 μήνες.

 

Το νομοθετικό πλαίσιο δεν το γνωριζω, αν υπάρχει ή οχι σήμερα και τι λεει. Ειναι πολύ νωρίς για την Ελλάδα, απλα και εγω βιαστικά 😀

Ο ερωτημα εξαρχής ειναι αν μπορείς να βαλει χωριστό μετρητή, χωρις τα διάφορα τελη, δημους, φαπ, ερτ κλπ

Το να παρεις απο το σπίτι 7kw ή και 22 απο τριφασικό νομίζω δεν ειναι η λύση, γιατι αχρηστευεις το σπίτι σου, περαν του οτι δεν ειναι απαραίτητο επειδή εχεις γκαραζ κάπου, εχεις εκεί και το σπίτι σου.

 

  • Like 1
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Οι ταχυ-φορτιστές χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.

α) Τους μονοφασικούς 7,5Kwatt

β) Τους τριφασικούς 22Kwatt.

Οι επιτοίχιες συσκευές που παρέχουν AC ρεύμα από 3,6 έως 22KW λέγονται οικιακοί φορτιστές (level 2 chargers) ή ημι-ταχείας φόρτισης. Υπόψιν ο εσωτερικός φορτιστής (on board charger) του αυτοκινήτου είναι αυτός που καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα φόρτισης, και σε ελάχιστα αυτοκίνητα είναι 22KW, συνήθως δεν ξεπερνά τα 7,4KW.

Ταχυφορτιστές (DC fast chargers) λέγονται οι συσκευές που έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν την μπαταρία σε περίπου ή λιγότερο από μια ώρα, και για να το πετύχουν αυτό πρέπει να παρέχουν DC ρεύμα ισχύος τουλάχιστον 50KW.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Το νομοθετικό πλαίσιο δεν το γνωριζω, αν υπάρχει ή οχι σήμερα και τι λεει. Ειναι πολύ νωρίς για την Ελλάδα, απλα και εγω βιαστικά 😀

Ο ερωτημα εξαρχής ειναι αν μπορείς να βαλει χωριστό μετρητή, χωρις τα διάφορα τελη, δημους, φαπ, ερτ κλπ

Το να παρεις απο το σπίτι 7kw ή και 22 απο τριφασικό νομίζω δεν ειναι η λύση, γιατι αχρηστευεις το σπίτι σου, περαν του οτι δεν ειναι απαραίτητο επειδή εχεις γκαραζ κάπου, εχεις εκεί και το σπίτι σου.

 

 

Χωρίς να έχω εικόνα της διάταξης που ψηφίστηκε, υπάρχει πλέον ένας αριθμός παροχής αποκλειστικά για οικιακούς φορτιστές ηλεκτροκίνητων.

Για περισσότερα πρέπει να το ψάξω.

6 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Οι επιτοίχιες συσκευές που παρέχουν AC ρεύμα από 3,6 έως 22KW λέγονται οικιακοί φορτιστές (level 2 chargers) ή ημι-ταχείας φόρτισης. Υπόψιν ο εσωτερικός φορτιστής (on board charger) του αυτοκινήτου είναι αυτός που καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα φόρτισης, και σε ελάχιστα αυτοκίνητα είναι 22KW, συνήθως δεν ξεπερνά τα 7,4KW.

Ταχυφορτιστές (DC fast chargers) λέγονται οι συσκευές που έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν την μπαταρία σε περίπου ή λιγότερο από μια ώρα, και για να το πετύχουν αυτό πρέπει να παρέχουν DC ρεύμα ισχύος τουλάχιστον 50KW.

Για οικιακούς μιλώ.

Όχι για την γενική κατηγορία.

Ο 22Kw είναι το όριο των ημιταχείας. Συμφωνούμε.

Συμφωνούμε επίσης πως τον έλεγχο της φόρτισης τον έχει η μονάδα του αυτοκινήτου. Αλλά υπάρχει πρωτόκολλο επικοινωνίας με τον φορτιστή που τα data που αναφέρω παραπάνω περνούν μέσω αυτού στην μονάδα του ηλ/του.

Το πόσο θα τραβήξει εξαρτάται από τον τύπο του αυτοκινήτου. Εγώ αναφέρω έως πόσο μπορεί ανα περίπτωση.

Το τελευταίο BMW I3 τραβάει 27Α ανά φάση για αρκετή ώρα και πέφτει μετά.

Το προηγούμενο δούλευε μονοφασικά στα 24Α.

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Ο 22Kw είναι το όριο των ημιταχείας. Συμφωνούμε.

Άλλο είχες γράψει πριν όμως, ότι ακόμα και οι 7,4KW λέγονται ταχυ-φορτιστές...

32 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Το νομοθετικό πλαίσιο δεν το γνωριζω, αν υπάρχει ή οχι σήμερα και τι λεει. Ειναι πολύ νωρίς για την Ελλάδα, απλα και εγω βιαστικά 😀

Ο ερωτημα εξαρχής ειναι αν μπορείς να βαλει χωριστό μετρητή, χωρις τα διάφορα τελη, δημους, φαπ, ερτ κλπ

Το να παρεις απο το σπίτι 7kw ή και 22 απο τριφασικό νομίζω δεν ειναι η λύση, γιατι αχρηστευεις το σπίτι σου, περαν του οτι δεν ειναι απαραίτητο επειδή εχεις γκαραζ κάπου, εχεις εκεί και το σπίτι σου.

Από τότε που άνοιξες το θέμα μέχρι τώρα κάτι έχει αλλάξει, αυτό ακριβώς που θέλεις όμως (ξεχωριστό ρολόι να ρευματοδοτεί το γκαράζ σου αλλά χωρίς να πληρώνεις ΔΤ+ΔΦ) όχι μόνο δεν έχει γίνει, αλλά ούτε και θα γίνει ποτέ.

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Άλλο είχες γράψει πριν όμως, ότι ακόμα και οι 7,4KW λέγονται ταχυ-φορτιστές...

Από τότε που άνοιξες το θέμα μέχρι τώρα κάτι έχει αλλάξει, αυτό ακριβώς που θέλεις όμως (ξεχωριστό ρολόι να ρευματοδοτεί το γκαράζ σου αλλά χωρίς να πληρώνεις ΔΤ+ΔΦ) όχι μόνο δεν έχει γίνει, αλλά ούτε και θα γίνει ποτέ.

Σου είπα πως αναφέρομαι αποκλειστικά στους οικιακούς.

 

Εσύ άκουσες τίποτα για το νέο πλαίσιο που ψήφισαν;

Δημοσ.
18 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Το τελευταίο BMW I3 τραβάει 27Α ανά φάση για αρκετή ώρα και πέφτει μετά.

Δεν νομίζω, ο on-board φορτιστής του περιορίζει τη φόρτιση στα 11KW. Για το i3 120Ah που κυκλοφόρησε τέλος 2018 και μετά μιλάω. 

Μόλις τώρα, adtakhs είπε

Σου είπα πως αναφέρομαι αποκλειστικά στους οικιακούς.

 

Εσύ άκουσες τίποτα για το νέο πλαίσιο που ψήφισαν;

Ε οι οικιακοί ΔΕΝ λέγονται ταχυ-φορτιστές όπως ισχυρίστηκες, άλλο που δεν το παραδέχεσαι.

Επίσης από όσο ξέρω δεν ψήφισαν κάτι πρόσφατα, πριν αρκετούς μήνες έχει ψηφιστεί.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Δεν νομίζω, ο on-board φορτιστής του περιορίζει τη φόρτιση στα 11KW. Για το i3 120Ah που κυκλοφόρησε τέλος 2018 και μετά μιλάω. 

Τι να σου πω.

Με πολύμετρο ράγας΄(ΑΒΒ DMTME RS485), και συνδεδεμένο ένα πριν λίγους μήνες το παρατήρησα.

Το τελευταίο που έχει βγει.

Και μάλιστα στον παρακάτω ταχυφορτιστή της ίδιας της BMW.

 

 

IMG_20180417_212842.jpg

 

Αναφορά σε κείμενο

Ε οι οικιακοί ΔΕΝ λέγονται ταχυ-φορτιστές όπως ισχυρίστηκες, άλλο που δεν το παραδέχεσαι.

Επίσης από όσο ξέρω δεν ψήφισαν κάτι πρόσφατα, πριν αρκετούς μήνες έχει ψηφιστεί.

Ναι θα τους πω ήμι-περίπου-στο περίπου- ταχυ- ημιτάχι- φορτιστές ...

Εκεί κόλλησες ; Είπα πως μιλώ για οικιακούς.

Τελευταία εννοώ πριν κάποιους μήνες....

 

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Άλλο είχες γράψει πριν όμως, ότι ακόμα και οι 7,4KW λέγονται ταχυ-φορτιστές...

Από τότε που άνοιξες το θέμα μέχρι τώρα κάτι έχει αλλάξει, αυτό ακριβώς που θέλεις όμως (ξεχωριστό ρολόι να ρευματοδοτεί το γκαράζ σου αλλά χωρίς να πληρώνεις ΔΤ+ΔΦ) όχι μόνο δεν έχει γίνει, αλλά ούτε και θα γίνει ποτέ.

Το θέμα δεν ειναι οτι θα μου λείψουν τα καποια χρήματα, αλλα το θεωρώ απόλυτη κοροϊδία να έχεις ενα μετρητη για να φορτίσεις αποκλειστικα αυτοκίνητα και να πληρώνεις ολα τα παραπάνω, τεσπα πιστεύω με τον χρόνο θα αλλάξουν πολλα, αν επικρατήσουν τα ηλεκτρικά.

Δημοσ.
19 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Τι να σου πω.

Με πολύμετρο ράγας και συνδεδεμένο ένα πριν λίγους μήνες το παρατήρησα.

Το τελευταίο που έχει βγει.

Και μάλιστα στον παρακάτω ταχυφορτιστή της ίδιας της BMW.

Άλλο είχες γράψει πριν, πως τραβούσε 27Α ανά φάση, τώρα λες ότι μέτρησες μόνο τη μία...

Όπως και να έχει 27A από κάθε φάση δεν παίζει, 3x16 είναι το max για να πιάσει τα 11KW max του on-board φορτιστή.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Άλλο είχες γράψει πριν, πως τραβούσε 27Α ανά φάση, τώρα λες ότι μέτρησες μόνο τη μία...

Όπως και να έχει 27A από κάθε φάση δεν παίζει, 3x16 είναι το max για να πιάσει τα 11KW max του on-board φορτιστή.

Το DMTME -RS485 αγόρι μου καλό είναι τριφασικό πολύμετρο ...  Δείχνει ταυτόχρονα και τις τρεις φάσεις.

Είναι τοποθετημένο στην παροχή μέσω μετασχηματιστών εντάσεως και κάνει την δουλειά που σου ανέφερα στην λύση Δ.

9IBA208088_720x540.jpg

Δεν είπα κάτι διαφορετικό. Αυτό παρατήρησα αυτό σου λέω.

Έχεις κάποιο πρόβλημα που επιτίθεσαι στο οτιδήποτε ?

 

PS Ίσως να υπήρχαν και κάποια άλλα ψιλοφορτία στις φάσεις αλλά όχι τίποτα σπουδαίο. Ο φωτισμός του χώρου και κανένα pc ... Αφαίρεσε 2-3Α από κάθε φάση στο περίπου.

 

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.
32 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Ναι θα τους πω ήμι-περίπου-στο περίπου- ταχυ- ημιτάχι- φορτιστές ...

Εκεί κόλλησες ; Είπα πως μιλώ για οικιακούς.

Όχι, κόλλησα στην παραπληροφόρηση, στο ότι αναφέρθηκες στους φορτιστές 7,4 έως 22KW ως ταχυφορτιστές ενώ ΔΕΝ είναι. Όπως έγραψα και παραπάνω ταχυφορτιστής θεωρείται οποιοσδήποτε φορτιστής DC που μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία στο 80% σε μια ώρα το πολύ, καμία σχέση οι οικιακοί AC, ούτε καν την ίδια θύρα φόρτισης δεν χρησιμοποιούν στα αυτοκίνητα.

40 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Τελευταία εννοώ πριν κάποιους μήνες....

Αυτό είναι το πρόβλημα, άλλα λες και άλλα εννοείς, με ρώτησες αν άκουσα κάτι λες και πρόκειται θα νομοσχέδιο που ΘΑ κυκλοφορήσει, το αποκαλείς "νέο" παρόλο που κοντεύει να κλείσει χρόνο... Το νομοσχέδιο πάντως είναι ελεύθερα προσβάσιμο σε όλους, δεν χρειάζεται να βρεις κάποιον που να έχει "ακούσει κάτι":

https://www.forin.gr/laws/law/3894/n-4710-2020#!/?article=40760

12 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Έχεις κάποιο πρόβλημα που επιτίθεσαι στο οτιδήποτε ?

Δεν επιτίθομαι στο οτιδήποτε, απλά επισημαίνω όσες ανακρίβειες εντοπίζω.

38 λεπτά πριν, adtakhs είπε

PS Ίσως να υπήρχαν και κάποια άλλα ψιλοφορτία στις φάσεις αλλά όχι τίποτα σπουδαίο. Ο φωτισμός του χώρου και κανένα pc ... Αφαίρεσε 2-3Α από κάθε φάση στο περίπου.

Και κανένα ψυγείο, κανένα πλυντήριο, άντε να βρεις άκρη...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Όχι, κόλλησα στην παραπληροφόρηση, στο ότι αναφέρθηκες στους φορτιστές 7,4 έως 22KW ως ταχυφορτιστές ενώ ΔΕΝ είναι. Όπως έγραψα και παραπάνω ταχυφορτιστής θεωρείται οποιοσδήποτε φορτιστής DC που μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία στο 80% σε μια ώρα το πολύ, καμία σχέση οι οικιακοί AC, ούτε καν την ίδια θύρα φόρτισης δεν χρησιμοποιούν στα αυτοκίνητα.

Αυτό είναι το πρόβλημα, άλλα λες και άλλα εννοείς, με ρώτησες αν άκουσα κάτι λες και πρόκειται θα νομοσχέδιο που ΘΑ κυκλοφορήσει, το αποκαλείς "νέο" παρόλο που κοντεύει να κλείσει χρόνο... Το νομοσχέδιο πάντως είναι ελεύθερα προσβάσιμο σε όλους, δεν χρειάζεται να βρεις κάποιον που να έχει "ακούσει κάτι":

https://www.forin.gr/laws/law/3894/n-4710-2020#!/?article=40760

Δεν επιτίθομαι στο οτιδήποτε, απλά επισημαίνω όσες ανακρίβειες εντοπίζω.

Και κανένα ψυγείο, κανένα πλυντήριο, άντε να βρεις άκρη...

1) Μίλησε κανείς για DC φορτιστές στο θέμα;

Για οικιακούς δεν μιλάμε; Στην αγορά έξω όποιος ενδιαφέρεται για αγορά τέτοιου τύπου φορτιστή, ταχυφορτιστή τον ζητά.

Οπότε μην εξάπτεσαι . Δεν έρχεται κανείς να σου πει βάλε  μου, δώσε μου έναν ημι-περίπου-λίγο από- ταχυφορτιστή.

 

2) Το νομοσχέδιο έχει περάσει εδώ και κάτι μήνες. Δεν είναι χρόνια. Μερικοί μήνες σημαίνει νέο.

 

3) Όχι δεν έχω διαβάσει το νομοσχέδιο. Απλά ήμουν σε μια συζήτηση όταν ήταν να ψηφιστεί. Μήπως θες και ημερομηνία για να μην λέω ανακρίβειες ; Μήπως θες και ώρα για να είμαι πιο ακριβής ;

Και εσύ όμως άλλα καταλαβαίνεις ...

 

4) Φίλε μου εμένα με ενδιέφερε εκείνη την στιγμή να δω πως συμπεριφέρεται  ο ημι-τάχυ-περίπου-σχεδόν-φορτιστής 😅 , στην υφιστάμενη εγκατάσταση.  

Δεν κάθισα να δω ούτε βαθμό απόδοσης, ούτε άεργο ισχύ των υπόλοιπων συσκευών που δούλευαν εκείνη την ώρα.

Σε συνεργείο αυτοκινήτων είναι εγκατεστημένος ο φορτιστής και εκείνη την ώρα ο φωτισμός (Τ9 φθορίου) ήταν αναμμένος και ένα pc στο γραφείο.... Δεν είναι τίποτα σημαντικό.

Όλη η παραπάνω κουβέντα που άνοιξα έχει να κάνει με το πως τοποθετείται ένα τέτοιο σύστημα σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις και τι τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που εμφανίζονται υπάρχουν διαθέσιμες στην αγορά.

Τώρα αν τραβά  20Α με 0,85 cosφ  ή 18Α με 0,9 ,  24Α με χαμηλότερο η εγκατάσταση με το I3 επάνω ... δεν με πολυνοιάζει. Δεν ήταν το θέμα μου να δω τι τραβά το I3 ....

Με ενδιαφέρουν οι πραγματικές συνθήκες που θα εργαστεί κατά μέσο όρο ένας ιδιοκτήτης φορτιστή σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις όπως αυτές που ανέφερα παραπάνω και τι επιλογές έχει.

 

 

 

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.

Για να ανακεφαλαιώσουμε, θέτω το ερώτημα (που είναι αυτονόητο)

1. Μπορεί κάποιος με το μέχρι τώρα ψηφισμένο νομοθετικό πλαίσιο να εγκαταστήσει μια ηλεκτρική παροχή αποκλειστικά και  μόνον για τη φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου (άσχετα ίσως από ισχύ αφού κάποιους μπορεί να μην τους αφορούν οι πολύ γρήγοροι ταχυφορτιστές που σημειωτέον εξαντλούν νωρίτερα και τις μπαταρίες)?

2. Μπορεί αυτή η παραπάνω παροχή (ρολόι να το πούμε απλοϊκά) να μην επιβαρύνεται με δημοτικά τέλη, φόρους, ΤΑΠ, τεκμήρια και ότι επιβάρυνση έχει καταφέρει να μας φορέσει το ελληνικό κράτος;

3. Αν αυτό δε λυθεί βλέπω να μπερδεύεται ακόμη περισσότερο το ομιχλώδες τοπίο της ηλεκτροκίνησης.

4. Οι άγγλοι λένε "If something seems too good to be true, then it is". Φοβάμαι ότι ισχύει και στην ηλεκτροκίνηση. Παρουσιάζεται ως πανάκεια και σχεδόν θαυματουργή, αλλά έχει μπόλικα θέματα και στην υπανάπτυκτη και φορομπηχτική πατρίδα μας εξ ορισμού περισσότερα. Μακάρι να κάνω λάθος....

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...