Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν παθαίνει τίποτα το τούρμπο αν δεν είσαι κανίβαλος και αλλάζεις λάδια συχνά (ιδανικά συχνότερα απ'οσο λένε οι εταιρίες) 

Έχουν και εξτρα αντλίες συνήθως που κυκλοφορούν το ψυκτικό για να μη βράζει το λάδι και γενικά ολη η τουρμπίνα οταν το σβήσεις...πιο πολύ ταλαιπώρια νομίζω θα κάνει το start stop μακροπρόθεσμα παρά οι μικρές διαδρομές!

Επεξ/σία από and_64
  • Like 4
  • Απαντ. 12,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 ώρα πριν, tsofras είπε

Κοίτα να δείς , αν βάλεις στην άκρη τα ατμοσφαιρικά (προσωπικά είμαι με τούρμπο κινητήρες εδώ και 12 χρόνια , δεν το λεώ για να το παίξω κάποιος αλλά με αυτά τα κριτήρια σχολιάζω) τότε μιλάμε για τούρμπο.

Ε βλέπεις έναν κινητήρα 1000 κυβικά , έναν 1200 , έναν 1500 κ.ο.κ. και βλέπεις τις ροπές που αποδίδουν και σε ποιες στροφές.

Δεν νομίζω ότι έχουν καμία σχέση μεταξύ τους , οπότε γιατί να μην τους κρίνουμε?

Η ιπποδύναμη επίσης μπορεί να είναι απλά ένα νούμερο αλλά πάλι δεν μπορούμε να κοιτάμε μόνο το νούμερο χωρίς να συζητήσουμε για το εύρος.

Έχεις έναν χιλιάρη κινητήρα που σου λέει ότι αποδίδει 110 άλογα και τον βάζεις σε ένα σκάφος 1.5 τόνο.

Αυτά τα 110 άλογα δεν τα αποδίδει απο τις 1000 μέχρι τις 5500 στροφές ας πούμε , αλλά σε μικρότερο εύρος και όταν είναι εκτός των ορίων μπορεί να πέσει και κάτω απο τα 100 άλογα και να δουλεύει σαν ατμοσφαιρικό χειρότερα απο έναν 1400 κυβικά

Και ξαναλέω , ότι κάποιος άνθρωπος έχει μάθει να οδηγάει ένα αμάξι που δεν έχει καθόλου δύναμη σε κανένα εύρος και δεν το πειράζει γούστο του και καπέλο του. Το να λέμε όμως ότι ένα αμάξι 1.5 τόνου με έναν κινητήρα χιλίων κυβικών φορτωμένο με κλιματισμό κάνεις άνετο ταξίδι σε μία ανάβαση , θεωρώ ότι είναι εκτός πραγματικότητας

Edit :

Για να μιλάμε και με αριθμούς , κόκκινη διακεκομμένη γραμμή για τον 1.0 tfsi 115HP

75 άλογα στις 2500 στροφές

100 άλογα στις 3500 στροφές

115 άλογα περίπου στις 5000 στροφές

Οπότε αν κάνεις φυσιολογικές αλλαγές είσαι ανάμεσα στα 75 - 100 άλογα και η ροπή σου πριν τις 2500 και μετά τις 3500 πέφτει αρκετά

10_tsi_opf_115ps_s0_vs_s1_95_c.png.a838b6909dc6f5f5568427dc3d056265.png

 

Δεν απαντας στο ερώτημα ομως βάζοντας το γραφημα απο εναν κινητηρα. Θα απαντουσες αν εβαζες το γραφημα πχ και απο εναν 1400 με 110 αλογα.

 

Ξαναλεω: δεν είναι τα κυβισμος που κανει εναν κινητηρα. 

2 ώρες πριν, tsofras είπε

Και ξαναλέω , ότι κάποιος άνθρωπος έχει μάθει να οδηγάει ένα αμάξι που δεν έχει καθόλου δύναμη σε κανένα εύρος και δεν το πειράζει γούστο του και καπέλο του. Το να λέμε όμως ότι ένα αμάξι 1.5 τόνου με έναν κινητήρα χιλίων κυβικών φορτωμένο με κλιματισμό κάνεις άνετο ταξίδι σε μία ανάβαση , θεωρώ ότι είναι εκτός πραγματικότητας

Προσωπικά θεωρω πως είναι εκτος πραγματικότητας καποιος που θεωρει οτι κανει πιο ανετο ταξιδι με αυτοκινητο 1.5 τονου και 1.4l με 100 αλογα σε σχεση με αυτοκινητο 1.5 τονου και 1.0l με 115 αλογα.

Ο πρώτος λογω αγνοιας νομιζει οτι ειναι πιο ανετος επειδή εχει 1400κ.εκ και οχι "χιλιαρι". 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 λεπτά πριν, haHa είπε

Δεν απαντας στο ερώτημα ομως βάζοντας το γραφημα απο εναν κινητηρα. Θα απαντουσες αν εβαζες το γραφημα πχ και απο εναν 1400 με 110 αλογα.

 

Ξαναλεω: δεν είναι τα κυβισμος που κανει εναν κινητηρα. 

Ρε μαν σου απάντησα άλλες ροπές και διαφορετικά εύρη

Τώρα δεν μπορώ να βρώ 3 διαφορετικούς κινητήρες στους ίδιους ίππους για να ανεβάσω τις διαφορές

Το σχόλιο για τον χιλιαρη πάει πακέτο με την ροπή και τους ίππους

Αν υπήρχε κινητήρας με 25 κιλά ροπής από τις 1000 μέχρι τις 4000 στα 170 άλογα ας πούμε ας ήταν και 500 κυβικά δεν θα κάναμε αυτή την κουβέντα

Τώρα βλέπεις 1000 κυβικά στα 100-120 άλογα με 17.5-20 κιλά ροπής από τις 2000-3500

Και έναν 1500αρη με 150 άλογα και 25 κιλά ροπής από 1500-4500

Ε εγώ θα προτιμήσω τον δεύτερο και πιστεύω όλοι συμφωνούμε ότι δεν έχει σχέση στην απόδοση με τον χιλιαρη

Οπως ξαναείπα όταν αναφέρω τον χιλιαρη μιλάω για όλο το πακέτο

Υ.γ. θα ψάξω αύριο μήπως βρω αντίστοιχο διάγραμμα για τον 1.5 150 και 1.8 150

Αν κάποιος άλλος ξέρει ανάλογους κινητήρες σε ιπποδύναμη με διαφορά στα κυβικά ας πει , έχει ενδιαφέρον για ψάξιμο πάντως

Επεξ/σία από tsofras
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, tsofras είπε

Τώρα βλέπεις 1000 κυβικά στα 100-120 άλογα με 17.5-20 κιλά ροπής από τις 2000-3500

Και έναν 1500αρη με 150 άλογα και 25 κιλά ροπής από 1500-4500

Ε εγώ θα προτιμήσω τον δεύτερο και πιστεύω όλοι συμφωνούμε ότι δεν έχει σχέση στην απόδοση με τον χιλιαρη

Ακριβώς, επιβεβαιωνεις αυτο που ειπα: αυτο που κανει την διαφορα είναι η ιπποδυναμη και η ροπη. 

Υπαρχουν αρκετοι 1300-1400 που έχουν παρομοια ή λιγο μικροτερη ιπποδυναμη απο εναν χιλιαρι με 115 αλογα, αλλα πιστευω ολοι σχεδον προτιμανε τον χιλιαρι. 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
4 ώρες πριν, tsofras είπε

...

Edit :

Για να μιλάμε και με αριθμούς , κόκκινη διακεκομμένη γραμμή για τον 1.0 tfsi 115HP

75 άλογα στις 2500 στροφές

100 άλογα στις 3500 στροφές

115 άλογα περίπου στις 5000 στροφές

Οπότε αν κάνεις φυσιολογικές αλλαγές είσαι ανάμεσα στα 75 - 100 άλογα και η ροπή σου πριν τις 2500 και μετά τις 3500 πέφτει αρκετά

αυτά πάντως είναι τα μέγιστα νούμερα. Οπότε σπάνια είσαι πάνω σε αυτά αν κάνεις φυσιολογικές αλλαγές.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν συμφωνω με την επιθεση που δεχονται τα 1.0 τουρμπο.  θα μιλησω για τον κινητηρα της Ford καθως αυτο εχω. Σιγουρα οσο ποιο δυνατος τοσο καλυτερο για την οδηγικη ασφαλεια και ανεση ειναι, αλλα οταν λεμε οτι 1,0 ειναι μικρος  αδυναμος καιει αμα τον πιεσεις κτλ σε σχεση με ποιον; Προσωπικα αν μου λεγατε να διαλεξω μεταξυ 1,0 τουρμπο και 2000 ατμοσφαιρικο θα επαιρνα τον τουρμπο γιατι και ποιο ροπατος ειναι και ποιο οικονομικος ειναι, και οποιος πει αν τον πιεσεις θα καψει, το ιδιο θα κανει και ο διλιτρος και μαλιστα ποιο πολυ. Ποιος διλιτρος καιει 8 λιτρα μεσα στην κινηση της Αθηνας;

Ισως επειδη προηλθα απο 1,6 ατμοσφαιρικο, ο οποιος σε μια επαρχιακη διαδρομη με αναβαση δεν επαρκουσε τωρα με το 1,0 πας ανετα, πραγματικα επαρκει, και μαλιστα εχω παθει και πλακα με την καταναλωση στα 8500 χλμ μεση 6,9 λιτρα/100

 

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από c-max
  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

θεωρω τον 1.0 Ecoboost και τον 1.2 Puretech καλυτερες υλοποιησεις απο τον 1.0 TSI. Ειναι χαρτογραγημενα με πιο απλωμενη ροπη στο ωφελιμο φασμα δλδ στο φασμα που θα χρησιμοποιεί ο αβερατζ γιουζα στο 90% των μετακινήσεων του εντος πόλης. Οταν το μοτερ σου δινει με την μια ολη την ροπη απο πριν απο τις 2000 σαλ και το κραταει μεχρι τις 3500 σαλ, σου εξασφαλιζει απροσκοπτη κινηση ανετα και με οικονομία

Ειδικα για τον Puretech, το γεγονος οτι ακομη και τωρα το PSΑ δεν εφαρμοζει mild hybrid στα περισσοτερα μοντελα του, δειχνει οτι εχει ακομη την πιο συγχρονη τεχνολογια ωστε να πιανει τα ορια ρύπων χωρίς υποβοήθηση. Αρα θα μπορούσε να πεις οτι εχει καλύτερη απόδοση απο τον ανταγωνισμό. Φυσικα αυτο θα αλλαξει το προσεχές μελλον

 

h8SiY1pXU9UAWNd1d2kgP2I5rt26Q44haGXDFcGZ

Επεξ/σία από tutuyo
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ενδεικτικα:
Fiat 500x βγαινει με "χιλιαρι" 1.0L 120hp αλλα και με μεγαλυτερου κυβισμου 1.6L 110hp.
https://www.drive.gr/news/agora/sten-ellada-ananeomeno-fiat-500x

To 1600αρι καιει παραπανω, πληρωνει παραπανω τελη και πρεπει να ειναι πιο αργο.

Το να λέμε όμως ότι ένα αμάξι 1.4 τόνου με έναν κινητήρα 1600 110hp φορτωμένο με κλιματισμό κάνεις πιο άνετο ταξίδι απο οτι με τον "χιλιαρι" κινητηρα σε μία ανάβαση , θεωρώ ότι είναι εκτός πραγματικότητας.

Συμπερασμα:
Δεν πρεπει να δινουμε τοση σημασια στον κυβισμο, αλλα κυριως στην ιπποδυναμη και την ροπη.
Αυτο δηλαδη που ειπωθηκε εξαρχης:

14 ώρες πριν, haHa είπε

Γιατι τα μοτερ εξακολουθουμε και τα κρινουμε απο τον κυβισμο τους και οχι απο την ιπποδυναμη και την ροπη τους;

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 5
Δημοσ.

ok, με τα παραπάνω, αλλά πχ εμένα που μου έχουν μείνει μνήμες του παρελθόντος πως πχ, ένας κινητήρας 1.4-1.6 έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από ένα κινητήρα πχ 1.0, δεν ισχύει?

Γιατί κακά τα ψέμματα, πιστεύω πως τα σημερινά αυτοκίνητα, δύσκολα θα καταφέρει να τα κρατήσει κάποιος πάνω από 15-20 χρόνια, όπως γινόταν μέχρι τώρα με τα ατμοσφαιρικά....

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Antman είπε

ok, με τα παραπάνω, αλλά πχ εμένα που μου έχουν μείνει μνήμες του παρελθόντος πως πχ, ένας κινητήρας 1.4-1.6 έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από ένα κινητήρα πχ 1.0, δεν ισχύει?

Γιατί κακά τα ψέμματα, πιστεύω πως τα σημερινά αυτοκίνητα, δύσκολα θα καταφέρει να τα κρατήσει κάποιος πάνω από 15-20 χρόνια, όπως γινόταν μέχρι τώρα με τα ατμοσφαιρικά....

Τα σημερινα αυτοκινητα ειναι πιο αξιοπιστα απο αυτοκινητα 20 ετων πισω.
Σε αυτο εχει βοηθησει η εξελιξη της τεχνολογιας ακομα και στα πιο απλα πραγματα: πχ τα συγχρονα λαδια δεν συγκρινονται με τα λαδια που ειχαμε το 2000.

Ακομα και οι εγγυησεις των αυτοκινητων εχουν μεγαλωσει σε διαρκεια σε μερικες εταιρειες, ενω δεν μου ερχεται στο μυαλο καμια που να την εχει μειωσει.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.

Mε προβληματίζει όμως που αυτή η τεχνολογία είναι κατά κάποιο τρόπο υποχρεωτική για να πιάσουν τα νούμερα των επιτρεπόμενων ρύπων...

Δημοσ.

Παιδιά καλά τα λέτε αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι υπάρχουν και οδηγοί (κγω μέσα σε αυτούς) που δεν τους ενδιαφέρει η ταχύτητα ούτε οι ροπές, τους ενδιαφέρει μόνο να κάνουν τη δουλειά τους με ασφάλεια ακόμα και αν το αυτοκίνητο δεν τραβάει. Αυτό το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο από τους "γκαζακιδες". Κατά συνέπεια και με 1000αρι εγώ θα ήμουν χαρούμενος. Έχω το hybrid 1.8 corolla και νομίζω ότι πετάει γιατί; γιατί δεν θέλω να πάω με 150 στο δρόμο γιατί :

1ον. φοβάμαι
2ον. δεν με εξιτάρει
3ον. Αν με πιάσει νταλίκα μπροστά θα περιμένω ακόμα και 1 ώρα παρά να πάρω το ρίσκο να μπω στο αντίθετο ρεύμα για να φτάσω 10 λεπτά νωρίτερα στο προορισμό μου.

Πρέπει λοιπόν να καταλάβουμε όλοι ότι υπάρχουν πολλές ανάγκες και οι εταιρείες επενδύουν εκατομμύρια στο να μισθώνουν κόσμο για να αφουγκραστούν αυτές τις ανάγκες. Επιπλέον υπάρχουν και οι ανάγκες που μας φοριούνται για να μπαίνουμε στο τριπάκι της κατανάλωσης στο οποίο ο Θωμάς έπεσε 3 φορές μέσα και βγήκε σχεδόν αλώβητος.

Με άλλα λόγια ο 1000αρις για πολλούς είναι υπεραρκετός για άλλους όχι. Λογικό είναι αυτοί που ανήκουν στην "μη απαιτητική" κατηγορία να μην είναι fans των αυτοκινήτων γι αυτό και δεν βρίσκονται στο παρόν thread (θα μου πεις εσύ γιατί είσαι εδώ; ε ο τσόφρας φταίει ξεκίνησα να διαβάζω forums πριν αγοράσω και έπεσα στην Τσοφριάδα και θέλω να δω συνεχίσω να βλέπω επεισόδια 😂).

  • Like 6
Δημοσ.

Κοίτα, υπάρχει και ένα άλλο θεματάκι που εξετάζω και προσπαθώ να βγάλω άκρη.

Πχ προς το παρόν είμαι ανάμεσα σε ατμοσφαιρικό mazda 2 1.5 (έστω και m hybrid) και μετά σε 1.2 turbo.

Και τα 2 αυτή την στιγμή έχουν μηδενικά τέλη, αλλά αν στην πορεία (που με το Κράτος που έχουμε πολύ πιθανόν) αποφασίσουν να τα συμπεριλάβουν, πιστεύω ότι το 1,2 θα πρέπει να έχει μικρότερα τέλη...(?) ή θα πάνε καθαρά με τους ρύπους...?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, Antman είπε

Κοίτα, υπάρχει και ένα άλλο θεματάκι που εξετάζω και προσπαθώ να βγάλω άκρη.

Πχ προς το παρόν είμαι ανάμεσα σε ατμοσφαιρικό mazda 2 1.5 (έστω και m hybrid) και μετά σε 1.2 turbo.

Και τα 2 αυτή την στιγμή έχουν μηδενικά τέλη, αλλά αν στην πορεία (που με το Κράτος που έχουμε πολύ πιθανόν) αποφασίσουν να τα συμπεριλάβουν, πιστεύω ότι το 1,2 θα πρέπει να έχει μικρότερα τέλη...(?) ή θα πάνε καθαρά με τους ρύπους...?

Κανενας δεν μπορει να το ξερει αν θα αλλαξει κατι μελλοντικα η κυβερνηση, αλλα γενικοτερα η ταση(και η λογικη) στην Ευρωπη και παντου ειναι οι ρυποι να ειναι το σημαντικο στοιχειο και οχι ο κυβισμος.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγω δεν εχω ιδεα απο μηχανικα κλπ και οταν ημουν στη διαδικασια ψαξιματος ειχα τις ιδιες ανησυχιες για τους χιλιαρηδες κλπ. Απλα σκεφτηκα το εξης : ειναι απιθανο μια εταιρια να πυροβολησει τα ποδια της βγαζοντας μη αξιοπιστα μοτερ απλα και μονο για να πιασει τωρα τα ορια σε ρυπους. Μακροπροθεσμα θα ηταν αυτοκτονια αν αρχισουν να ψοφανε οι ecoboost μαζικα δηλαδη στη 10αετια. 

Και επισης ακομα μεγαλυτερο αυτογκολ να σου πρσφερει η Φορντ συγκεκριμενα 8 χρονια εγγυηση αν δε ξερει οτι σου δινει σκυλι του πολεμου. Με αυτα σαν δεδομενα και παντα στατιστικα θεωρω οτι η τεχνολογια εχει προχωρησει πολυ και ειμαστε οκ απο αξιοπιστια τωρα στατιστικα θα υπαρχουν παντα παραδειγματα για το αντιθετο.

Επεξ/σία από cloud13
  • Like 2
  • Thanks 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...