Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, tsofras είπε

Αυτά τα σκάφη δεν είναι για χιλιάρια μοτέρ

Γιατι τα μοτερ εξακολουθουμε και τα κρινουμε απο τον κυβισμο τους και οχι απο την ιπποδυναμη και την ροπη τους;

10 ώρες πριν, paylidis είπε

Πεφτεις και εσυ απο τα συννεφα ε; :P 

Για να πας σε μια εκδοση με καλό εξοπλισμο για το 2021 την εικοσαρα την ξεπερνάς για πλακα...

Αλλαααα σε ανταμοιβει το cvt που μουγκριζει χαρωπα στις ανηφόρες (και στις ευθείες βασικα) 🤣🤣

 

(εχει ξεφύγει κυριολεκτικα η τογιοτα, ακομα κ η κορολα που ανεκαθεν ητα το φθηνό "λαικό" αυτοκίνητου του "τιμιου οικογενειαρχη" πλεον δε πλησιάζεται)

Τoyota και Honda εχουν ξεφυγει σε ποιοτητα και τεχνολογια, ειναι ενα σκαλι πανω απο vw(για peugeot, renault, seat κλπ ουτε λογος).
Και αυτο αντικατοπτριζεται και στις τιμες, αλλα και οτι ο κοσμος τα προτιμαει παρολο τις αυξημενες τιμες: το 2020 η toyota εκανε τις περισσοτερες πωλησεις παγκοσμιως(και ολα αυτα με τις τσιμπημενες τιμες της).

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
  • Απαντ. 12,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
23 λεπτά πριν, haHa είπε

Γιατι τα μοτερ εξακολουθουμε και τα κρινουμε απο τον κυβισμο τους και οχι απο την ιπποδυναμη και την ροπη τους;

there is no replacement for displacement που λενε και οι φιλοι μας οι αμερικανοι. Περα απ την πλακα, αυτο γινεται Ελλαδα που τα κυβικα εχουν δαιμονοποιηθει. Αν η ισχυς ηταν το μετρο συγκρισης, η απλα οι εκπομπες ρυπων τοτε θα ηταν αλλιως τα πραγματα.

  • Like 2
Δημοσ.

Ειδικα στην τεχνολογία και αξιόπιστια των υβριδικών δεν νομιζω να υπαρχει διλλημα.

Ποιον θα εμπιστευτείς?

Κατασκευαστές που εχουν δημιουργήσει και εξελίξει υβριδική τεχνολογια εδω και τουλάχιστον μια δεκαπενταετια ή τους νεοκοπους που μολις ανακαλυψαν το mild hybrid?

  • Like 6
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, haHa είπε

Γιατι τα μοτερ εξακολουθουμε και τα κρινουμε απο τον κυβισμο τους και οχι απο την ιπποδυναμη και την ροπη τους;

Τoyota και Honda εχουν ξεφυγει σε ποιοτητα και τεχνολογια, ειναι ενα σκαλι πανω απο vw(για peugeot, renault, seat κλπ ουτε λογος).
Και αυτο αντικατοπτριζεται και στις τιμες, αλλα και οτι ο κοσμος τα προτιμαει παρολο τις αυξημενες τιμες: το 2020 η toyota εκανε τις περισσοτερες πωλησεις παγκοσμιως(και ολα αυτα με τις τσιμπημενες τιμες της).

Κοίτα να δείς , αν βάλεις στην άκρη τα ατμοσφαιρικά (προσωπικά είμαι με τούρμπο κινητήρες εδώ και 12 χρόνια , δεν το λεώ για να το παίξω κάποιος αλλά με αυτά τα κριτήρια σχολιάζω) τότε μιλάμε για τούρμπο.

Ε βλέπεις έναν κινητήρα 1000 κυβικά , έναν 1200 , έναν 1500 κ.ο.κ. και βλέπεις τις ροπές που αποδίδουν και σε ποιες στροφές.

Δεν νομίζω ότι έχουν καμία σχέση μεταξύ τους , οπότε γιατί να μην τους κρίνουμε?

Η ιπποδύναμη επίσης μπορεί να είναι απλά ένα νούμερο αλλά πάλι δεν μπορούμε να κοιτάμε μόνο το νούμερο χωρίς να συζητήσουμε για το εύρος.

Έχεις έναν χιλιάρη κινητήρα που σου λέει ότι αποδίδει 110 άλογα και τον βάζεις σε ένα σκάφος 1.5 τόνο.

Αυτά τα 110 άλογα δεν τα αποδίδει απο τις 1000 μέχρι τις 5500 στροφές ας πούμε , αλλά σε μικρότερο εύρος και όταν είναι εκτός των ορίων μπορεί να πέσει και κάτω απο τα 100 άλογα και να δουλεύει σαν ατμοσφαιρικό χειρότερα απο έναν 1400 κυβικά

Και ξαναλέω , ότι κάποιος άνθρωπος έχει μάθει να οδηγάει ένα αμάξι που δεν έχει καθόλου δύναμη σε κανένα εύρος και δεν το πειράζει γούστο του και καπέλο του. Το να λέμε όμως ότι ένα αμάξι 1.5 τόνου με έναν κινητήρα χιλίων κυβικών φορτωμένο με κλιματισμό κάνεις άνετο ταξίδι σε μία ανάβαση , θεωρώ ότι είναι εκτός πραγματικότητας

Edit :

Για να μιλάμε και με αριθμούς , κόκκινη διακεκομμένη γραμμή για τον 1.0 tfsi 115HP

75 άλογα στις 2500 στροφές

100 άλογα στις 3500 στροφές

115 άλογα περίπου στις 5000 στροφές

Οπότε αν κάνεις φυσιολογικές αλλαγές είσαι ανάμεσα στα 75 - 100 άλογα και η ροπή σου πριν τις 2500 και μετά τις 3500 πέφτει αρκετά

10_tsi_opf_115ps_s0_vs_s1_95_c.png.a838b6909dc6f5f5568427dc3d056265.png

 

Επεξ/σία από tsofras
  • Like 4
Δημοσ.

Σωστός...πες μου τώρα μιας και έχεις εμπειρία σε turbo...Aν κατά κανόνα κάνεις στην καθημερινότητα μικρές αποστάσεις, πχ για να παω στη δουλειά θέλω μονο 4,5 χιλιόμετρα, αλλά περνάω όλο το Κέντρο του Πειραιά...οπότε τις καθημερινές παίζω άνετα στο μισάωρο να φτάσω γραφείο...Σε τέτοιες συνθήκες, δεν είναι κρίμα και άδικο να έχω ένα αυτοκίνητο υπερτροφοδοτούμενο? 

 

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, tsofras είπε

Κοίτα να δείς , αν βάλεις στην άκρη τα ατμοσφαιρικά (προσωπικά είμαι με τούρμπο κινητήρες εδώ και 12 χρόνια , δεν το λεώ για να το παίξω κάποιος αλλά με αυτά τα κριτήρια σχολιάζω) τότε μιλάμε για τούρμπο.

Ε βλέπεις έναν κινητήρα 1000 κυβικά , έναν 1200 , έναν 1500 κ.ο.κ. και βλέπεις τις ροπές που αποδίδουν και σε ποιες στροφές.

Δεν νομίζω ότι έχουν καμία σχέση μεταξύ τους , οπότε γιατί να μην τους κρίνουμε?

Η ιπποδύναμη επίσης μπορεί να είναι απλά ένα νούμερο αλλά πάλι δεν μπορούμε να κοιτάμε μόνο το νούμερο χωρίς να συζητήσουμε για το εύρος.

Έχεις έναν χιλιάρη κινητήρα που σου λέει ότι αποδίδει 110 άλογα και τον βάζεις σε ένα σκάφος 1.5 τόνο.

Αυτά τα 110 άλογα δεν τα αποδίδει απο τις 1000 μέχρι τις 5500 στροφές ας πούμε , αλλά σε μικρότερο εύρος και όταν είναι εκτός των ορίων μπορεί να πέσει και κάτω απο τα 100 άλογα και να δουλεύει σαν ατμοσφαιρικό χειρότερα απο έναν 1400 κυβικά

Και ξαναλέω , ότι κάποιος άνθρωπος έχει μάθει να οδηγάει ένα αμάξι που δεν έχει καθόλου δύναμη σε κανένα εύρος και δεν το πειράζει γούστο του και καπέλο του. Το να λέμε όμως ότι ένα αμάξι 1.5 τόνου με έναν κινητήρα χιλίων κυβικών φορτωμένο με κλιματισμό κάνεις άνετο ταξίδι σε μία ανάβαση , θεωρώ ότι είναι εκτός πραγματικότητας

η υπερπληρωση ειναι μεσοβεζικη λυση και σχετικα φθηνη. το να κανεις τις μελετες και το σχεδιασμο ενος ατμοσφαιρικου κινητηρα που να αποδιδει το ιδιο με εναν με τουρμπο η κομπρεσορα ειναι πολυ πιο ακριβο, και αρα παραλογο για μαζικη παραγωγη και ευρεια καταναλωση. 

φυσικα εχεις δικιο, αναλογα με τις απαιτησεις και τις αναγκες του καθενος, αλλαζουν οι επιλογες. Τα νουμερα μονα τους φυσικα δε λενε τιποτα, γιατι πολυ απλα κανεις δε σου λεει ποσα αλογα εχεις στον τροχο, ποσο πολλαπλασιαζεται η ροπη αναλογα με τη σχεση στο κιβωτιο, κλπ. Γιατι μπορει να εχεις 200 κιλα ροπη αλλα το κιβωτιο σου και το σεταρισμα του κινητηρα, για να τα βγαλεις αυτα στο δρομο, να σου δινει 130 αλογα στον τροχο. Γι αυτο το test drive ειναι απαραιτητο.

Γι αυτο πιστευω οτι πρωτα πρωτα αν το κριτηριο καποιου ειναι το ποσα χρηματα διαθετει, οι επιλογες γινονται περιεργες, λογω των υποχωρησεων που πρεπει να γινουν. Και αυτος ειναι και ο λογος του νηματος αυτου. Κατι που καποιος δεν ειχε σκεφτει σαν επιλογη, αναφερεται απο καποιον και η κουβεντα μεγαλωνει. 

  • Like 2
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, Antman είπε

Σωστός...πες μου τώρα μιας και έχεις εμπειρία σε turbo...Aν κατά κανόνα κάνεις στην καθημερινότητα μικρές αποστάσεις, πχ για να παω στη δουλειά θέλω μονο 4,5 χιλιόμετρα, αλλά περνάω όλο το Κέντρο του Πειραιά...οπότε τις καθημερινές παίζω άνετα στο μισάωρο να φτάσω γραφείο...Σε τέτοιες συνθήκες, δεν είναι κρίμα και άδικο να έχω ένα αυτοκίνητο υπερτροφοδοτούμενο? 

 

Τι εννοείς είναι κρίμα και άδικο ?

Προφανώς και μία χαρά θα κάνεις και την δουλειά σου με ατμοσφαιρικό, θα έρθει όμως μία ανηφόρα , μία προσπέραση στην εθνική και θα έχεις διαθέσιμη την παραπάνω δύναμη.

Τώρα αυτό που δεν ξέρω να σου πώ είναι αν πρακτικά θα είχες καλύτερη κατανάλωση με το ατμοσφαιρικό σε σχέση με το τούρμπο. Θεωρητικά δεν θα ζορίζεται τόσο ο κινητήρας οπότε θα έχεις καλύτερη κατανάλωση με το τούρμπο αν μάθεις πότε να κάνεις τις αλλαγές.

Αν το πατήσεις όμως σε μία γρήγορη διαδρομή θα κάψεις περισσότερο

Τα παραπάνω σύμφωνα με την δική μου εμπειρία δεν ξέρω αν ισχύουν ή αν σου λέω κάτι λάθος

Αν δεν σε απασχολεί η δύναμη πάντως και σκέφτεσαι την οικονομία μέσα στην πόλη τότε όντως κάποιο υβριδικό θα σου ταίριαζε καλύτερα

  • Like 1
Δημοσ.

Και το χειρότερο μέσα σε όλα αυτά είναι ότι οι καμπύλες είναι μόνο η απόδοση / συμπεριφορά του κινητήρα. Μεγάλο ρόλο παίζει προφανώς και το όλο σύστημα μετάδοσης, κυρίως η κλιμάκωση στο σασμάν. Η δική μου εμπειρία ( το έχω ξαναγράψει σε άλλα post ) απο το χιλιαρι μοτέρ στο focus, είναι ότι ήταν μικρό το μοτέρ, το σκότωσαν κι όλας με το μακρύ σασμάν και μέσα στην πόλη είσαι μόνιμα με το χέρι στο λεβιέ. Να βάλεις δευτερα με λίγα χλμ ( 5-10 ) μόνο σε κατηφόρα και πάλι κλοτσαει. Αλλά σε ταξίδι δεν καταλαβαίνει τίποτα ( σε λογικές ταχύτητες πάντα ). Τρία άτομα και όλο το υπόλοιπο φορτωμένο με πράγματα και είχε πολύ δύναμη για να περάσει στα 120-130. Ένα νοικιαρικο i30 που είχα πάρει κάποια στιγμή, ήταν super μέσα στην πόλη, πήγαινες με τρίτη παντού, αλλά σε ταξίδι με έκτη φώναζε στα 130 και δεν είχε δύναμη για να περάσει γρήγορα ( 1400 χωρίς turbo αυτό ).

Συμπέρασμα : όσο το δυνατόν περισσότερο test drive, πριν καταλήξεις σε αυτοκίνητο.

  • Like 3
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, tsofras είπε

Τι εννοείς είναι κρίμα και άδικο ?

 

ΜΙλάω περισσότερο σε φθορές...ναι μεν όλοι λένε πως οι νέοι κινητήρες είναι πιο εξελιγμένης τεχνολογίας κλπ, αλλά από τα όσα διαβάζω το turbo θέλει λίγο ιδιαίτερη προσοχή, όπως πχ και το ζεσταμά του πριν το πιέσεις λίγο παραπάνω κλπ...εγώ με 4 χιλιόμετρα διαδρομή, τι ζέσταμα να του κάνω?

 

2 λεπτά πριν, bkran είπε

Και το χειρότερο μέσα σε όλα αυτά είναι ότι οι καμπύλες είναι μόνο η απόδοση / συμπεριφορά του κινητήρα. Μεγάλο ρόλο παίζει προφανώς και το όλο σύστημα μετάδοσης, κυρίως η κλιμάκωση στο σασμάν. Η δική μου εμπειρία ( το έχω ξαναγράψει σε άλλα post ) απο το χιλιαρι μοτέρ στο focus, είναι ότι ήταν μικρό το μοτέρ, το σκότωσαν κι όλας με το μακρύ σασμάν και μέσα στην πόλη είσαι μόνιμα με το χέρι στο λεβιέ. Να βάλεις δευτερα με λίγα χλμ ( 5-10 ) μόνο σε κατηφόρα και πάλι κλοτσαει. Αλλά σε ταξίδι δεν καταλαβαίνει τίποτα ( σε λογικές ταχύτητες πάντα ). Τρία άτομα και όλο το υπόλοιπο φορτωμένο με πράγματα και είχε πολύ δύναμη για να περάσει στα 120-130. Ένα νοικιαρικο i30 που είχα πάρει κάποια στιγμή, ήταν super μέσα στην πόλη, πήγαινες με τρίτη παντού, αλλά σε ταξίδι με έκτη φώναζε στα 130 και δεν είχε δύναμη για να περάσει γρήγορα ( 1400 χωρίς turbo αυτό ).

Συμπέρασμα : όσο το δυνατόν περισσότερο test drive, πριν καταλήξεις σε αυτοκίνητο.

Δεν προλαβαίνεις να δεις και πολλά στα test drive...ειδικά αυτό που αναφέρεις το οποίο είναι πολύ σημαντικό...δηλαδή μέσα σε κίνηση, θεωρώ πως το turbo, αν δεν είναι πολύ καλό στημένο συνολικά το αμάξι, θα σε κουράζει...

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Antman είπε

ΜΙλάω περισσότερο σε φθορές...ναι μεν όλοι λένε πως οι νέοι κινητήρες είναι πιο εξελιγμένης τεχνολογίας κλπ, αλλά από τα όσα διαβάζω το turbo θέλει λίγο ιδιαίτερη προσοχή, όπως πχ και το ζεσταμά του πριν το πιέσεις λίγο παραπάνω κλπ...εγώ με 4 χιλιόμετρα διαδρομή, τι ζέσταμα να του κάνω?

 

Στο ibiza  περιμένω να πέσουν λίγο οι στροφές και μετά ξεκινάω ... χαλαρά , δε το σκάω , δεν έχω ανάγκη να το σκάσω ούτε γκ@@@ες , στο cng  group λένε ότι δε χρειάζεται να περιμένεις μέχρι να πέσουν οι στροφές (όταν έχει φα αργεί περισσότερο , ενώ με βενζίνη πέφτει σε ούτε 1 λεπτό) απλά πρέπει να πηγαίνεις με μια πολύ νορμαλ συμπεριφορά μέχρι να ζεσταθεί ... όπως λες κι εσύ 6 χιλιόμετρα κάνω κι εγώ τωρα στο χωριό για να πάω δουλειά , μέχρι να φτάσω δουλειά τι να ζεσταθεί ;; ενω οταν δουλευα θεσσαλονίκη (εμενα Βεροια), μεχρι να βγω από το σπίτι στην Εγνατία ώστε να αναπτύξω ταχύτητα κτλ περνούσα μέσα από τη πόλη , έπαιρνα καφεδάκι - πρωινό και ήταν έτοιμο 

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, terry308 είπε

Στο ibiza  περιμένω να πέσουν λίγο οι στροφές και μετά ξεκινάω ... χαλαρά , δε το σκάω , δεν έχω ανάγκη να το σκάσω ούτε γκ@@@ες , στο cng  group λένε ότι δε χρειάζεται να περιμένεις μέχρι να πέσουν οι στροφές (όταν έχει φα αργεί περισσότερο , ενώ με βενζίνη πέφτει σε ούτε 1 λεπτό) απλά πρέπει να πηγαίνεις με μια πολύ νορμαλ συμπεριφορά μέχρι να ζεσταθεί ... όπως λες κι εσύ 6 χιλιόμετρα κάνω κι εγώ τωρα στο χωριό για να πάω δουλειά , μέχρι να φτάσω δουλειά τι να ζεσταθεί ;; ενω οταν δουλευα θεσσαλονίκη (εμενα Βεροια), μεχρι να βγω από το σπίτι στην Εγνατία ώστε να αναπτύξω ταχύτητα κτλ περνούσα μέσα από τη πόλη , έπαιρνα καφεδάκι - πρωινό και ήταν έτοιμο 

Λογικά αυτά τα 6 όμως χιλιόμετρα τα κάνεις σε σχετικά ανοικτό δρόμο...φαντάσου να είσαι 1η 2η...

Τι κατανάλωση έχεις ?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, Antman είπε

Λογικά αυτά τα 6 όμως χιλιόμετρα τα κάνεις σε σχετικά ανοικτό δρόμο...φαντάσου να είσαι 1η 2η...

Τι κατανάλωση έχεις ?

Σε χωριό , ναι , βάζω και 5η (5αρι σασμάν) 

Έγραψα πριν τα στοιχεία βάσει της εφαρμογής που καταχωρώ τους ανεφοδιασμούς , βγάζει 5.6ltr/100 & 3.8kg/100 

Εαν μπορώ να σε βοηθήσω αλλιώς , δοκιμαστικά μια φορά είχα φουλάρει (βενζίνη) έκανα 350χλμ μέχρι Σίνδο Θεσσαλονίκης ( από Έβρο ) και γέμισα πάλι βενζίνη να δω τι έκαψα , με νορμάλ οδήγηση , στροφές Καβάλας , ανηφόρες - κατηφόρες κτλ , πήρε 22€  (17ltr)

Δεν κάνω ιδιαίτερα χλμ εντός πόλης , αλλά και πάλι η Βεροια ή η Αλεξ/λη δεν έχουν την κίνηση της Αθήνας

Επεξ/σία από terry308
  • Like 1
Δημοσ.
23 λεπτά πριν, Antman είπε

ΜΙλάω περισσότερο σε φθορές...ναι μεν όλοι λένε πως οι νέοι κινητήρες είναι πιο εξελιγμένης τεχνολογίας κλπ, αλλά από τα όσα διαβάζω το turbo θέλει λίγο ιδιαίτερη προσοχή, όπως πχ και το ζεσταμά του πριν το πιέσεις λίγο παραπάνω κλπ...εγώ με 4 χιλιόμετρα διαδρομή, τι ζέσταμα να του κάνω?

 

Δεν προλαβαίνεις να δεις και πολλά στα test drive...ειδικά αυτό που αναφέρεις το οποίο είναι πολύ σημαντικό...δηλαδή μέσα σε κίνηση, θεωρώ πως το turbo, αν δεν είναι πολύ καλό στημένο συνολικά το αμάξι, θα σε κουράζει...

Όπως είπε και ο terry τα ζεσταματα και τα κρυώματα είναι για το σκισιμο , περιμένεις να πέσει το ρελαντί όπως σε όλα και έφυγες.

Μετά δεν έχεις να κρυώσεις κάτι , αν το σκίσεις πας στο τέλος για ένα πεντάλεπτο χαλαρά, δεν είναι τα τούρμπο της παλιάς λογικής οπότε μην σε ανησυχεί

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

οκ, μένει μόνο να δοκιμάσω ξανά ζητώντας test drive μέσα σε κίνηση να δω πως θα συμπεριφερθεί...αν και νομίζω πως και το corsa, έχει σχετικά μακριές σχέσεις...

Επεξ/σία από Antman
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Antman είπε

Σωστός...πες μου τώρα μιας και έχεις εμπειρία σε turbo...Aν κατά κανόνα κάνεις στην καθημερινότητα μικρές αποστάσεις, πχ για να παω στη δουλειά θέλω μονο 4,5 χιλιόμετρα, αλλά περνάω όλο το Κέντρο του Πειραιά...οπότε τις καθημερινές παίζω άνετα στο μισάωρο να φτάσω γραφείο...Σε τέτοιες συνθήκες, δεν είναι κρίμα και άδικο να έχω ένα αυτοκίνητο υπερτροφοδοτούμενο? 

 

Για τέτοια χρήση και 1.0 ατμόσφαιρα να έχεις, τη δουλειά σου θα την κάνεις. Εκεί βάζεις μόνο το κόστος ως παράμετρο στην εξίσωση.

Η επιλογή αυτοκινήτου και κινητήρα δεν γίνεται να είναι 100% τέλεια. Απλά προσπαθείς να ικανοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερα κουτάκια σχετικά με τη χρήση σου.

  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...