Προς το περιεχόμενο

Αγορά νέου αυτοκινήτου - ιδέες προτάσεις


tsofras

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγώ πρόσφατα που πήρα Mini Cooper f56 αυτόματο η διαφορά τιμής είναι 21.500 το χειροκίνητο και 24.000 το αυτόματο. Μεγάλη διαφορά και μιλάμε για γυμνό εξοπλισμό οι παραπάνω τιμές. Πάντως το έχω κατά ευχαριστηθεί αυτούς τους 2 μήνες είναι σαν kart με το αυτόματο. Συμφωνώ με τα παιδιά από πάνω αλλάζει η εμπειρία Χρήσης. Κάνεις μια προσπέραση και έναν ελιγμό και δεν χρειάζεται να πάρεις τα χέρια σου από το τιμόνι. Νομίζω δεν θα πάω ποτέ ξανά πίσω σε χειροκίνητο. Το 7αρι Διπλού συμπλέκτη της bmw, που έχει και η χ2 και η σειρά 1 και το Mini Cooper, θεωρώ πως είναι πολύ καλό κιβώτιο.

Επεξ/σία από johny.keha
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 12,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

3 ώρες πριν, tutuyo είπε

Οσο το αυτοματο κιβωτιο ειναι μια τεχνολογια που ακομη την πληρωνεις 2-3 χιλιαρικα πανω στην τιμη, δεν θα εχει την διεισδυση του manual.

Αναλογως την χωρα, τις οικονομικες δυνατοτητες κλπ. Υπαρχουν χωρες οπου τα αυτοματα ειναι η πλειοψηφια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά δε διαφωνεί κανείς με κανέναν. Όλοι συμφωνούν πως ως feature, εμπειρία οδήγησης, ευκολία κτλ είναι καλύτερο το αυτόματο. Απλά όσοι την πάτησαν με αυτόματο είναι λογικό να έχουν επιφυλάξεις/φόβους. Κι εγώ αν μπορούσα να ανέβω σε μπάτζετ σίγουρα αυτόματο θα έπαιρνα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, tutuyo είπε

Ο μονος λογος για να αγορασεις αυτοματο ειναι επειδη "βαριεσαι" να αλλαζεις ταχυτητες, για την βολη σου. Ολα τα υπολοιπα ειναι δικαιολογιες.

Οχι, δεν ειναι αυτος ο "μονος λογος". Μπορει καποιο να το επιλεγουν επειδη ειναι πιο γρηγορο, αλλοι για την καλυτερη εμπειρια χρησης(πχ μπορεις και αλλαζεις ταχυτητα πανω σε μια στροφη χωρις να παιρνεις τα χερια απο το τιμονι), αλλοι να το επιλεγουν γιατι ειναι πιο αξιοπιστο, ειδικα για νεο οδηγο.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, haHa είπε

Οχι, δεν ειναι αυτος ο "μονος λογος". Μπορει καποιο να το επιλεγουν επειδη ειναι πιο γρηγορο, αλλοι για την καλυτερη εμπειρια χρησης(πχ μπορεις και αλλαζεις ταχυτητα πανω σε μια στροφη χωρις να παιρνεις τα χερια απο το τιμονι), αλλοι να το επιλεγουν γιατι ειναι πιο αξιοπιστο, ειδικα για νεο οδηγο.

Δεν εχει καν νοημα να συζητάμε τώρα πόσες χιλιάδες φορές είναι καλύτερο το αυτόματο. Το χειροκίνητο είναι φτηνότερο. Αυτό. Δεν έχει κανένα άλλο θετικό. Σε λίγο θα προσπαθήσετε να μας πείσετε ότι το Dial up internet ητανε καλυτερο, επειδη ο ηχος οταν το καλουσες ητανε απολαυστικος, και επισης επειδη η αναμονη εχτιζε χαρακτηρα.... Και ητανε και φτηνοτερο!

Πραγματικά, που βρίσκει κάποιος την απολαυση στο να πατάει τον συμπλέκτη και να αλλάζει ταχύτητες; Και στην τελική, άμα θέλω αλλάζω χειροκίνητα ταχύτητες και στο αυτόματο μου, χωρίς να έχω την βλακεία τον συμπλέκτη. 

Επεξ/σία από Papakaliati
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 λεπτό πριν, Papakaliati είπε

Δεν εχει καν νοημα να συζητάμε τώρα πόσες χιλιάδες φορές είναι καλύτερο το αυτόματο. Το χειροκίνητο είναι φτηνότερο. Αυτό. Δεν έχει κανένα άλλο θετικό. Σε λίγο θα προσπαθήσετε να μας πείσετε ότι το Dial up internet ητανε καλυτερο, επειδη ο ηχος οταν το καλουσες ητανε απολαυστικος, και επισης επειδη η αναμονη εχτιζε χαρακτηρα.... Και ητανε και φτηνοτερο!

eXtreme FTW και η μάνα σου να σηκώνει το τηλέφωνο στο 99% του download ή να σφουγγαρίζει και να σου τραβάει το καλώδιο

Ωραίες εποχές :D

Επεξ/σία από tsofras
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, haHa είπε

Οχι, δεν ειναι αυτος ο "μονος λογος". Μπορει καποιο να το επιλεγουν επειδη ειναι πιο γρηγορο, αλλοι για την καλυτερη εμπειρια χρησης(πχ μπορεις και αλλαζεις ταχυτητα πανω σε μια στροφη χωρις να παιρνεις τα χερια απο το τιμονι), αλλοι να το επιλεγουν γιατι ειναι πιο αξιοπιστο, ειδικα για νεο οδηγο.

Η πλειοψηφια των αγοραστων δεν αγοραζει αυτοματο για επιδοσεις η αξιοπιστια, αγοραζει αυτοματο επειδη ειναι ευκολο.

Μπορει καποιοι να το επιλεγουν για τους λογους που αναφερεις, αλλα ειναι τα corner cases

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Η πλειοψηφια των αγοραστων δεν αγοραζει αυτοματο για επιδοσεις η αξιοπιστια, αγοραζει αυτοματο επειδη ειναι ευκολο.

Μπορει καποιοι να το επιλεγουν για τους λογους που αναφερεις, αλλα ειναι τα corner cases

Ακομα και αυτο να ισχυει, ερχεται σε αντιθεση με αυτο που εγραψες:

4 ώρες πριν, tutuyo είπε

Ο μονος λογος για να αγορασεις αυτοματο ειναι επειδη "βαριεσαι" να αλλαζεις ταχυτητες, για την βολη σου. Ολα τα υπολοιπα ειναι δικαιολογιες.

Δεν ειναι λοιπον ο μονος λογος.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Οσον αφορα το κοστος επισκευης αυτοματου κιβωτιου, ολοι συμφωνουμε οτι ειναι υψηλοτερο απο τα χειροκινητα αν τυχει βλαβη.

Θα πρεπει σε αυτο να υπολογιζουμε οτι βγαζουν συνηθως λιγοτερες βλαβες οπως και οτι καταναλωνουν κατα μ.ο 10% λιγοτερο απο ενα χειροκινητο, δηλαδη γλυτωνεις περι τα ~150€/χρονο* εχοντας αυτοματο.


* Στην Ελλαδα κανουμε περι τα 15.000km/ετος. Με μεση καταναλωση ενος βενζινοκινητου αυτοκινητου στα ~7lt/100km, αυτο σημαίνει: (15.000km/ετος) * (7lt/100km) = 1.050lt/ετος
Με μεση τιμη βενζινης(απλής, οχι 100αρας) περι τα 1,40€/lt, αυτο σημαίνει κοστος καυσίμου: 1.050*1,40= 1470€/έτος.
Άρα, ενα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο καίει περί τα 1470€/έτος και γνωρίζουμε οτι τα καινούρια αυτόματα καίνει περι το 10% λιγότερο, οπότε καίνε ~147€/ετος λιγότερο από τα χειροκινητα.

 

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο μονος λογος να αγορασεις αυτοματο ειναι ειναι η ευκολια. Γι αυτο αλλωστε και σαν τεχνολογια προσφερεται ως εξτρα .

 

Και αυτο συμμεριζεται η πλειψοφια των αγοραστων.

Υπαρχουν εξαιρεσεις?

Φυσικα, εγω τις χαρακτηριζω ως δικαιολογιες, αλλα σε καποιους ενδεχομενως να βαρυνουν περισσοτερο την επιλογη τους

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Ο μονος λογος να αγορασεις αυτοματο ειναι ειναι η ευκολια. Γι αυτο αλλωστε και σαν τεχνολογια προσφερεται ως εξτρα .

Και αυτο συμμεριζεται η πλειψοφια των αγοραστων.

Υπαρχουν εξαιρεσεις?

Φυσικα, εγω τις χαρακτηριζω ως δικαιολογιες, αλλα σε καποιους ενδεχομενως να βαρυνουν περισσοτερο την επιλογη τους

Συνεχιζεις και γραφεις κατι που δεν ισχυει.

Αυτο που πιστευω θελεις να πεις ειναι: "Ο βασικος λογος που αγοραζει αυτοματο η πλειοψηφια των αγοραστων ειναι ειναι η ευκολια." Σε αυτο συμφωνουμε.

Και ακριβως επειδη τα αυτοματα τωρα πια ειναι πιο γρηγορα, πιο οικονομικα σε καταναλωση, πιο αξιοπιστα, καλυτερη εμπειρια οδηγησης, βλεπουμε οτι εχει αυξηθει το ποσοστο τους. Οταν παλιοτερα το μονο πλεονεκτημα που ειχαν ηταν η ευκολια, τοτε ειχαν αισθητα μικροτερο μεριδιο στην αγορα. Τωρα που εχουν και αλλα πλεονεκτηματα, εχουν αυξησει το μεριδιο τους.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, haHa είπε

 

Θα πρεπει σε αυτο να υπολογιζουμε οτι βγαζουν συνηθως λιγοτερες βλαβες οπως και οτι καταναλωνουν κατα μ.ο 10% λιγοτερο απο ενα χειροκινητο, δηλαδη γλυτωνεις περι τα ~150€/χρονο* εχοντας αυτοματο.

 

Αυτο ειναι εντελως λαθος. Ισα ισα, ισχυει το ακριβως αντιστροφο. Μονο και μονο λογω βαρους το αυτοματο, εχει μεγαλυτερη επιπτωση στην καταναλωση

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Αυτο ειναι εντελως λαθος. Ισα ισα, ισχυει το ακριβως αντιστροφο. Μονο και μονο λογω βαρους το αυτοματο, εχει μεγαλυτερη επιπτωση στην καταναλωση

Προφανως δεν εχεις οδηγησει καινουρια αυτοματα και εχεις μεινει στα παλια αυτοματα. Δεν μιλαμε για τα παλια αυτοματα των 5 ταχυτητων κλπ, μιλαμε για καινουρια αυτοματα που ειναι 7,8 ή και 9 ταχυτητων και ειναι οικονομικοτερα στην καταναλωση.

Αυτο μαλιστα αποτυπωνεται και στις επισημες μετρησεις καταναλωσης αλλα και ρυπων.
Τυχαιο παραδειγμα με χειροκινητο:

Bmw σειρα 1
https://configure.bmw.gr/el_GR/configure/F40/7K11/FEGAT,P0300,S01CB,S01DF,S01DZ,S01TK,S0230,S0240,S0249,S02PA,S02VB,S02VC,S0423,S0428,S04GN,S04NE,S0548,S05AQ,S05DA,S0654,S06AE,S06AF,S06AK,S06C1,S0851,S0879,S08KA,S08R9,S08TF
 

image.png.77d77774325c60ef7254e89f3530d462.png

 

Και εδω με αυτοματο:
 

image.png.3f3fe2aa1c0b36bdab239ce29ad00065.png

 

 

Σε μεγαλυτερα/πιο δυνατα αυτοκινητα, η διαφορα ειναι ακομα μεγαλυτερη. Εδω για Bmw σειρα 3:
https://configure.bmw.gr/el_GR/configure/G20/71DY/FEHAT,P0300,S01CB,S01DF,S01WA,S0230,S0255,S02PA,S02VB,S02VC,S0302,S0428,S0465,S04GN,S04NE,S0544,S0548,S05AQ,S05DA,S05DC,S0654,S06AE,S06AF,S06AK,S06C1,S0851,S0879,S08KA,S08R9,S08TF,S09QX

Χειροκινητο:

 

image.png.c68a023fc9b71222655145b5ba9515ca.png

 

Αυτοματο:
 

image.png.b3af3852fa5ed2281acd40e456bdfec8.png

 

 

Εν αναμονη σχολιων οτι δεν ειναι αξιοπιστες οι παραπανω μετρησεις για το αυτοματο, αλλα δια μαγειας ειναι αξιοπιστες για το χειροκινητο.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, haHa είπε

Προφανως, δεν εχει οδηγησει καινουρια αυτοματα. Δεν μιλαμε για τα παλια αυτοματα των 5 ταχυτητων κλπ, μιλαμε για καινουρια αυτοματα που ειναι 7,8 ή και 9 ταχυτητων και ειναι οικονομικοτερα.

Στην  αναλυση σου πιο πανω για την οικονομια καυσιμου του αυτοματου δεν λαμβανεις υποψην το μεγαλυτερο κοστος κτησης του αυτοκινητου. Εαν πουμε οτι μεσοσταθμικα ενα αυτοματο κοστιζει 3χιλιαρικα πανω απο το αντιστοιχο χειροκινητο, μια εξοικονομηση 150 ευρω/ετος η 12 ευρω το μηνα ειναι αστειο ποσο - θελεις δεκαετιες για να το αποσβεσεις

(γενικα αυτο το 10% καλυτερης καταναλωσης δεν το πιστευω καθολου, αλλα για την οικονομια της κουβεντας ας το δεχτουμε)

 

edit σορρυ κιολας αλλα οι ισχυρισμοι του καθε κατασκευαστη στις μπροσουρες του σχετικα με καταναλωση - οπιαδηποτε καταναλωση  - ειναι σκουπιδια

 

Επεξ/σία από tutuyo
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι εγώ είμαι κατά των παλιών αυτόματων όπως είμαι κατα των CVT. Προφανώς τα νέα αυτόματα είναι άλλη κατηγορία και δε συγκρίνονται με τα κλασικά που είχε η πλειοψηφία των αυτοκινήτων πριν 10 χρόνια π.χ. Άμα πάρεις Σειρά 3 κούτα, προφανώς είναι καλύτερη με αυτόματο. Yaris με CVT όχι όμως, εκτός αν θες να πηγαίνεις με 30 ή τη βρίσκεις με τα μουγκρίσματα.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Στην  αναλυση σου πιο πανω για την οικονομια καυσιμου του αυτοματου δεν λαμβανεις υποψην το μεγαλυτερο κοστος κτησης του αυτοκινητου. Εαν πουμε οτι μεσοσταθμικα ενα αυτοματο κοστιζει 3χιλιαρικα πανω απο το αντιστοιχο χειροκινητο, μια εξοικονομηση 150 ευρω/ετος η 12 ευρω το μηνα ειναι αστειο ποσο - θελεις δεκαετιες για να το αποσβεσεις

Μα τα 3χιλιαρικα που δινεις δεν ειναι μονο για την οικονομια καυσιμου. Ειναι και για την ανεση και για τις καλυτερες επιδοσεις και για την καλυτερη αξιοπιστια και για την καλυτερη οδηγικη εμπειρια.
Αυτα δεν ποσοτικοποιουνται, οποτε ο καθενας κρινει ποσο αξιζουν.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...