Προς το περιεχόμενο

AMD Zen 3 ( Milan / Vermeer ) - Epyc 3 & Ryzen 5000


ultraex2003

Προτεινόμενες αναρτήσεις

12 ώρες πριν, Arkin είπε

Κατα σειρα FFXVI/JEDI SURVIVOR/2077/STARFIELD/SPACE MARINE 2

Στα παιχνίδια που η 4090 είναι στους 68C, 73C και 74C με τον 5800Χ3D έχουμε GPU bottleneck.

Συγκρίσεις ανάμεσα σε CPUs κάνουμε σε χαμηλές αναλύσεις/φορτία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 10,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, kkatzos είπε

Στα παιχνίδια που η 4090 είναι στους 68C, 73C και 74C με τον 5800Χ3D έχουμε GPU bottleneck.

Συγκρίσεις ανάμεσα σε CPUs κάνουμε σε χαμηλές αναλύσεις/φορτία.

Σε ποιες εικονες ειδες αυτα τα temps? Εγω βλεπω την καρτα απο 44% usage που εχει στο jedi survivor μεχρι 73% στο ffxvi. 

Πρακτικα με ιδιες ram εκει βρισκεται η διαφορα που ειναι απο τη συχνοτητα απο 7 μεχρι 8% στα τερμα cpu BN σεναρια. Εκει νομιζω εχουν δειξει και ολα τα reviews που εχουμε δει με ιδιο setup ram παντα. 

Επεξ/σία από Arkin
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Arkin είπε

Σε ποιες εικονες ειδες αυτα τα temps? Εγω βλεπω την καρτα απο 44% usage που εχει στο jedi survivor μεχρι 73% στο ffxvi. 

Α, δεν το είδα ότι έχει και usage.

1 ώρα πριν, Arkin είπε

Πρακτικα με ιδιες ram εκει βρισκεται η διαφορα που ειναι απο τη συχνοτητα απο 7 μεχρι 8% στα τερμα cpu BN σεναρια. Εκει νομιζω εχουν δειξει και ολα τα reviews που εχουμε δει με ιδιο setup ram παντα. 

Δεν είναι ακριβώς έτσι.

Ο 5700Χ3D είναι (;) στο όριο των 4050MHz σε όλα τα παιχνίδια.

Ο 5800X3D βλέπουμε ότι απέχει από το όριο των 4450MHz. Βλέπουμε κάτι 4100-4200 στα περισσότερα. (Τα 3χχχ ρολόγια τα αγνοούμε, δε χρησιμοποιούνται)

Κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Ακόμα και ο @Tambas91 που είχε κάνει θερμάστρα τον 5800Χ3D του με μνήμες ασύγχρονα στα 4500 (άρα όλο το mem subsystem με ανεβασμένες τάσεις) στο πιο απαιτητικό παιχνίδι (TLOU) και να κάνει σχεδόν συνέχεια throttling (>77C) δεν έπεφταν τα ρολόγια του κάτω από 4400.

(Στο δικό μου σύστημα δεν έχω δει ποτέ κάτω 4450 σε παιχνίδια.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, kkatzos είπε

Α, δεν το είδα ότι έχει και usage.

Δεν είναι ακριβώς έτσι.

Ο 5700Χ3D είναι (;) στο όριο των 4050MHz σε όλα τα παιχνίδια.

Ο 5800X3D βλέπουμε ότι απέχει από το όριο των 4450MHz. Βλέπουμε κάτι 4100-4200 στα περισσότερα. (Τα 3χχχ ρολόγια τα αγνοούμε, δε χρησιμοποιούνται)

Κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Ακόμα και ο @Tambas91 που είχε κάνει θερμάστρα τον 5800Χ3D του με μνήμες ασύγχρονα στα 4500 (άρα όλο το mem subsystem με ανεβασμένες τάσεις) στο πιο απαιτητικό παιχνίδι (TLOU) και να κάνει σχεδόν συνέχεια throttling (>77C) δεν έπεφταν τα ρολόγια του κάτω από 4400.

Μηπως παιζει ρολο η θερμοκρασια αλλα οπως λες στους 77 και δεν επεφτε η οτι δεν maxarei το cpu usage? Και 4100 πχ να ειναι στη συγκεκριμενη σκηνη παλι δεν βγαινει η διαφορα 7-8% απο τα 4026 που εχει ο 5700x3D θα επρεπε να ειναι στο 2-3% το πολυ διαφορα με αυτη τη συχνοτητα μιας και μονο αυτο αλλαζει στα 2 cpu ram εχουν ιδιες στο benchmark. Να εχει κανενα aggresive temp limit και να ριχνει αποτομα συχνοτητα ακομα και με 65 βαθμους? Η απλα ειναι η συγκεκριμενη σκηνη και το average ειναι με την stock συχνοτητα που maxarei καθε cpu. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Arkin είπε

η οτι δεν maxarei το cpu usage?

Τα TLOU, Starfield και CP2077 2.1 είναι τα πιο CPU intensive παιχνίδια. Συνέχεια όλα τα threads είναι φορτωμένα.

Ο τύπος στο Starfield έχει 80C 🤣

Ακόμα και έτσι δε θα έπρεπε να είναι κάτω από 4375.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, kkatzos είπε

Τα TLOU, Starfield και CP2077 2.1 είναι τα πιο CPU intensive παιχνίδια. Συνέχεια όλα τα threads είναι φορτωμένα.

Τι να πω δεν ξερω. Και παλι δεν ειναι λογικη η διαφορα σε αυτα που αναφερει average στο βιντεο με τα 4200mhz εναντι 4026. 

Aπο HU δειχνουν αρκετα μικροτερες διαφορες μεταξυ των 2 CPU σε μη GPU bound σεναρια μιας και ο 7800x3D δινει το δικο του πονο. 

Screenshot-2.png
Screenshot-3.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 λεπτά πριν, Arkin είπε

Aπο HU δειχνουν αρκετα μικροτερες διαφορες μεταξυ των 2 CPU σε μη GPU bound σεναρια μιας και ο 7800x3D δινει το δικο του πονο. 

Άστον αυτόν. Ποιος ξέρει τι μλκ έχει κάνει. Απέδειξε την ασχετοσύνη του με τα βιντεάκια του περί 24Η2.

Καλύτερα βλέπε εδώ:

https://www.pcgameshardware.de/Ryzen-7-5700X3D-CPU-280167/Tests/Benchmark-vs-5800X3D-TDP-Release-1456739/2/

Ακόμα και σε αυτό (όπως σε και σε όλα), τα στοκ cpu bench έχουν την ιδιομορφία ότι ο 5700Χ3D τρέχει φουλαρισμένος στα 4050MHz ενώ ο 5800Χ3D στα βαριά παιχνίδια κάνει throttling αφού περνάει τους 77C.

Έτσι βλέπεις στα "εύκολα" 10-11% διαφορά και στα "βαριά" μόνο 3-7% αφού ο 5800Χ3D κάνει throttling ΧΩΡΙΣ CO. (βάζουμε baseline 100% τον 5700Χ3D)

(βλέπουμε και ένα 23% στο Outcast αλλά μάλλον είναι κακή μέτρηση/bug)

Με -30 CO που τρέχουμε όλοι τους 5800Χ3D τα πράγματα αλλάζουν. Έχουμε μέχρι και στο Starfield και TLOU τέρμα ρολόγια.

Επεξ/σία από kkatzos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, kkatzos είπε

Άστον αυτόν. Ποιος ξέρει τι μλκ έχει κάνει. Απέδειξε την ασχετοσύνη του με τα βιντεάκια του περί 24Η2.

Καλύτερα βλέπε εδώ:

https://www.pcgameshardware.de/Ryzen-7-5700X3D-CPU-280167/Tests/Benchmark-vs-5800X3D-TDP-Release-1456739/2/

Ακόμα και σε αυτό (όπως σε και σε όλα), τα στοκ cpu bench έχουν την ιδιομορφία ότι ο 5700Χ3D τρέχει φουλαρισμένος στα 4050MHz ενώ ο 5800Χ3D στα βαριά παιχνίδια κάνει throttling αφού περνάει τους 77C.

Έτσι βλέπεις στα "εύκολα" 10-11% διαφορά και στα "βαριά" μόνο 3-7% αφού ο 5800Χ3D κάνει throttling ΧΩΡΙΣ CO.

(βλέπουμε και ένα 21% στο Outcast αλλά μάλλον είναι κακή μέτρηση/bug)

Με -30 CO που τρέχουμε όλοι τους 5800Χ3D τα πράγματα αλλάζουν. Έχουμε μέχρι και στο Starfield και TLOU τέρμα ρολόγια.

Ναι η διαφορα απο οσο ξερω ειναι απο 7% μεχρι 11-12% με ιδιες ram και max συχνοτητες και τα 2 σε cpu BN σεναρια. Ειναι η λογικη διαφορα λογο των 500mhz παραπανω. Τωρα γιατι δειχνει τετοια συχνοτητα στα screens που εβαλα δεν ξερω οι διαφορες στα frames ειναι πανω κατω η φυσιολογικη ομως. Οι HU δεν ξερω τι γινεται και αν πρεπει να τους εμπιστευομαστε. Δεν εχει βγαλει bench και το techpower για 5700x3D που ειναι πιο αξιοπιστο θεωρω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, kkatzos είπε

Ακόμα και ο @Tambas91 που είχε κάνει θερμάστρα τον 5800Χ3D του με μνήμες ασύγχρονα στα 4500

Εγώ ήμουν με 3Δ ανοιχτό στο full … πυροβολαγε το εργαλείο φέρτε  τον χεραλντ να τον τσαλαπατήσω όπως παλιά 

  • Haha 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 1/10/2024 στις 6:26 ΜΜ, kkatzos είπε

Παιδιά, γιατί κάνετε update το bios σε μια τόσο παλιά πλατφόρμα;

Για να χάνετε σε επιδόσεις; Όλα τα τελευταία bios στοχεύουν να καλύπτουν κενά ασφαλείας με κάποια επιβράδυνση στις επιδόσεις κάθε φορά.

Προσωπικά, έχω μείνει στο AGESA 1.2.0.A, το τελευταίο πριν από την ανακάλυψη των 3/4 ευπαθειών του τελευταίου έτους. Ευπάθειες που αφορούν περίπου το 0,00000001% των χρηστών desktop CPUs της AMD.

Περίμενα λίγες μέρες από όταν έβαλα το bios το τελευταίο για να αναφέρω πως τα πάει. Σε bench παιχνίδια δεν είδα καμιά διαφορά ακριβως το ίδιο score δηλαδη πριν και μετά και με μείον 30CO δείχνει να δουλεύει άψογα. Απλά φόρτωσα το προφίλ που έχω για τον 3D μετά το bios update save και τελος. 

Προσωπικά κάνω update κάθε bios και ενημερώσεις ασφαλείας windows άμεσα μιας και διαχειρίζομαι αρκετά ebanking οπότε είμαι πάντα στα της ασφάλειας όσο γίνεται και μεχρι στιγμής τα πάμε μια χαρά. Δεν είδα κάποιο drop στο perf με το νέο agesa ούτε άλλα προβλήματα για όσους θέλουν να το περάσουν. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω έναν 5700x3D στα -30 χωρίς άλλα πειράγματα. Δεν ασχολήθηκα με stress καθόλου μετά απο χρονια ταλαιπώριας με έναν 5600X που ήθελε και positive μεγάλο σε κανά δυο πυρήνες. Αυτό διότι δε μου έχει κολλήσει πουθενά μέχρι τώρα και στο cinebench μένει σταθερός στα 4050ΜHz.

Μόνο στo PUBG παρατηρώ microstutter μια δυο φόρες σε κάποια matches. Υπάρχει περίπτωση να φταίνε τα CO values; Π.χ. να παίζει κάποιο αραιό stretching ή κάτι άλλο;

Επεξ/σία από bebius
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, bebius είπε

Έχω έναν 5700x3D στα -30 χωρίς άλλα πειράγματα. Δεν ασχολήθηκα με stress καθόλου μετά απο χρονια ταλαιπώριας με έναν 5600X που ήθελε και positive μεγάλο σε κανά δυο πυρήνες. Αυτό διότι δε μου έχει κολλήσει πουθενά μέχρι τώρα και στο cinebench μένει σταθερός στα 4050ΜHz.

Μόνο στo PUBG παρατηρώ microstutter μια δυο φόρες σε κάποια matches. Υπάρχει περίπτωση να φταίνε τα CO values; Π.χ. να παίζει κάποιο αραιό stretching ή κάτι άλλο;

Δοκιμάζεις μείον 10 αν δεις ότι παλι στο κάνει τότε σίγουρα κάποιος πυρήνας που θέλει παραπάνω ρευματακι στο προκαλεί. Αν είναι ανεπαίσθητο και στο κάνει μια φορά στο μισάωρο πχ μην ασχοληθείς καθόλου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
51 λεπτά πριν, Arkin είπε

Δοκιμάζεις μείον 10 αν δεις ότι παλι στο κάνει τότε σίγουρα κάποιος πυρήνας που θέλει παραπάνω ρευματακι στο προκαλεί. Αν είναι ανεπαίσθητο και στο κάνει μια φορά στο μισάωρο πχ μην ασχοληθείς καθόλου. 

Μάλλον ήθελες να πεις "αν δε το κάνει στα -10"; Γιατί αν το κάνει και με παραπάνω ρεύμα πώς θα καταλάβω ότι αυτό ηταν το πρόβλημα;

Επεξ/σία από bebius
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, bebius είπε

Μάλλον ήθελες να πεις "αν δε το κάνει στα -10"; Γιατί αν το κάνει και με παραπάνω ρεύμα πώς θα καταλάβω ότι αυτό ηταν το πρόβλημα;

Ναι Σορρυ λάθος αν δεν το κάνει στα μείον 10 τότε κάποιος πυρήνας θα θέλει παραπάνω. Δοκιμασε πρώτα και ανάλογα βλέπεις. Αν στο κάνει και στο μείον 10 τότε ξανά βάλτο μείον 30 και άστο έτσι. Γιατί μετα πας σε per core ρύθμιση που εκεί θέλει αρκετο testing για να δεις ποιος πυρήνας ζητάει το παραπάνω ρευματακι. 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Arkin είπε

Ναι Σορρυ λάθος αν δεν το κάνει στα μείον 10 τότε κάποιος πυρήνας θα θέλει παραπάνω. Δοκιμασε πρώτα και ανάλογα βλέπεις. Αν στο κάνει και στο μείον 10 τότε ξανά βάλτο μείον 30 και άστο έτσι. Γιατί μετα πας σε per core ρύθμιση που εκεί θέλει αρκετο testing για να δεις ποιος πυρήνας ζητάει το παραπάνω ρευματακι. 

Υπάρχει περίπτωση να παίζει stretching που οδηγεί σε stutter και παράλληλα να μην εμφανίζεται error στο testing;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...