Προς το περιεχόμενο

AMD Zen 4 (Raphael/Genoa) AM5 - Ryzen/Threadripper/Epyc


Aten-Ra

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, tolisrx8 είπε

ωραίο βιντεακι σχετικά με τις θερμοκρασίες στο am5

από οτι φαίνεται δύσκολα τα πράγματα για τις Ψύκτρες

Aυτά είναι δικαιολογίες της amd για την θερμική αποτυχία... Αλλωστε στην παρουσίαση των zen 4 δεν ανέφεραν τίποτα (απ'όσο ξέρω) για υψηλές θερμοκρασίες - εστω και δικαιολογημένες... Aν ήθελαν, αντί να παχύνουν το IHS κατα 1,25 χιλιοστά (απο τα 3 στα 4.25 mm με αποτέλεσμα - όπως λένε - να μην μπορεί να φεύγει γρήγορα η θερμότητα που παράγεται), μπορούσαν να ανυψώσουν το IO die και το 1 ή τα 2 CCDs κατα 1,25 χιλιοστά απο την πλακέτα της cpu και έτσι να κρατήσουν το IHS στο ίδιο πάχος όπως στους Ζen 3... Να'χουμε να λέμε, είναι αυτά τώρα...

Επεξ/σία από Eloy
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, ShooterX είπε

 

Το διο με 5950X, περιμενε κανεις πως θα ειναι διαφορετικα τα πράγματα; Δεν προοριζεται για gaming και latency sensitive workloads ο 7950X οσο και νσ θελουν καποιοι να το παρουσιαζουν ως απόλυτο gaming cpu.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, morehp είπε

Το διο με 5950X, περιμενε κανεις πως θα ειναι διαφορετικα τα πράγματα; Δεν προοριζεται για gaming και latency sensitive workloads ο 7950X οσο και νσ θελουν καποιοι να το παρουσιαζουν ως απόλυτο gaming cpu.

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν φτιάχνει με bios ή windows update. Πόσο δύσκολο είναι να βάλεις ένα rule οτι τα games να έχουν πάντα τα threads τους σε single ccd? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, Strategos είπε

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν φτιάχνει με bios ή windows update. Πόσο δύσκολο είναι να βάλεις ένα rule οτι τα games να έχουν πάντα τα threads τους σε single ccd? 

Ε αμα δεν ειναι δύσκολο κανε ενα PR με τον κωδικα σου να το συμπεριλαβουν στο επομενο release...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, morehp είπε

Το διο με 5950X, περιμενε κανεις πως θα ειναι διαφορετικα τα πράγματα; Δεν προοριζεται για gaming και latency sensitive workloads ο 7950X οσο και νσ θελουν καποιοι να το παρουσιαζουν ως απόλυτο gaming cpu.

7700X για gaming. Αν αξίζει να κάνεις και εκεί disable το SMT δεν θα μου έκανε εντύπωση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, morehp είπε

Ε αμα δεν ειναι δύσκολο κανε ενα PR με τον κωδικα σου να το συμπεριλαβουν στο επομενο release...

τα ίδια issues υπήρχαν στους 29xx και στους 39xx και τα φτιάξανε.το θέμα είναι πόσο γρήγορα θα ασχοληθούν στα Windows 11 να το φτιάξουν ή θα χρειαστούν custom λύσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, Strategos είπε

τα ίδια issues υπήρχαν στους 29xx και στους 39xx και τα φτιάξανε.το θέμα είναι πόσο γρήγορα θα ασχοληθούν στα Windows 11 να το φτιάξουν ή θα χρειαστούν custom λύσεις.

Δεν ξερω σε τι αναφερεσαι σχετικα με το τι φτιαξανε. Το hyper threading/SMT εχει αλλου λιγότερο και αλλου περισσότερο το ιδιο πρόβλημα. 

Και τον παπα να φερεις, αν ενα game κανει utilize πανω απο 6 threads π.χ στον 3900x θα φας το πεναλτυ του latency λογω CCD-CCD

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, morehp είπε

Δεν ξερω σε τι αναφερεσαι σχετικα με το τι φτιαξανε. Το hyper threading/SMT εχει αλλου λιγότερο και αλλου περισσότερο το ιδιο πρόβλημα. 

Και τον παπα να φερεις, αν ενα game κανει utilize πανω απο 6 threads π.χ στον 3900x θα φας το πεναλτυ του latency λογω CCD-CCD

Δεν μιλάω για το hyper threading αλλά για το multi ccd. Είναι θέμα των windows να διαλέγει πύρινες από το ίδιο ccd ανά game και όχι 2 από τον έναν και 2 από τον άλλον. 

Με πατέντα μπορείς να ορίσεις εσύ στο exe του game να τρέχει πάντα στους πύρινες από 8 έως 16 στο ccd 2 πχ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, ShooterX είπε

 

Eδώ να επισημάνω ότι το Exodus είναι προβληματικό παιχνίδι. Στο testing που έχω κάνει με τον 5950X, ενώ σε όλα τα άλλα ήταν εμφανώς πάνω από τον 5800X, στο Exodus είναι χειρότερος, ειδικά στα 1% lows. Τεσταρισμένο σε πολλά runs με σταθερά αποτελέσματα. 

Ο λόγος; Πολύ απλά το game φορτώνει ΟΤΙ thread βρει, με αποτέλεσμα τα clockspeeds να υποφέρουν, ενώ παράλληλα οι έξτρα πυρήνες δεν δίνουν κάποιο έξτρα προτέρημα. Αυτό το αποφασίζει στο start up του παιχνιδιού και συγκρατεί τους πόσους πυρήνες έχει πρόσβαση. Αν του αφαιρέσεις manually κάποια threads (πχ μέσω task manager), τότε το παιχνίδι έχει αισθητά μειωμένες επιδόσεις, έστω και αν δεν τους χρειαζόταν πραγματικά. 

Γενικά δεν ξέρω τι ακριβώς έχουν κάνει, αλλά είναι πολύ ηλίθιος ο τρόπος που διαχειρίζεται τα threads. 

Με αυτά λοιπόν, μέχρι να μας δείξουν και αποτελέσματα από άλλες περιπτώσεις, με παρόμοια performance gains από SMT off/Single CCD, θα κράταγα μικρό καλάθι για τον αν είναι έγκυρες αυτές οι δηλώσεις σε γενικό πλαίσιο.

Επεξ/σία από kostas_anes
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, ShooterX είπε

 

Γι' αυτά δε φταίει ούτε η AMD ούτε ο προγραμματιστής του παιχνιδιού. Η ευθύνη είναι 100% των Windows και συγκεκριμένα του scheduler. Εκεί πρέπει να "κράξει" λίγο η AMD γιατί δεν είναι δυνατόν να βάζει πλάτη η M$ στην Intel με ειδικό scheduling για P και E cores και να μη μπορεί να δουλέψει σωστά 2 CCD μετά από τόσα χρόνια ύπαρξης των CPU με 2 CCD.

14 ώρες πριν, morehp είπε

Δεν ξερω σε τι αναφερεσαι σχετικα με το τι φτιαξανε. Το hyper threading/SMT εχει αλλου λιγότερο και αλλου περισσότερο το ιδιο πρόβλημα. 

Και τον παπα να φερεις, αν ενα game κανει utilize πανω απο 6 threads π.χ στον 3900x θα φας το πεναλτυ του latency λογω CCD-CCD

12 threads έχει το ένα CCD στους X900 και 16 στους X950. Είναι καθαρά θέμα scheduler. Δεν υπάρχει λόγος να στείλει 16 threads σε 2 CCD παρά μόνο αν τερματίζουν (δηλαδή δε φτάνει το hyperthreading). Και προφανώς σε κανένα παιχνίδι δε τερματίζουν.

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, malakudi είπε

Γι' αυτά δε φταίει ούτε η AMD ούτε ο προγραμματιστής του παιχνιδιού. Η ευθύνη είναι 100% των Windows και συγκεκριμένα του scheduler. Εκεί πρέπει να "κράξει" λίγο η AMD γιατί δεν είναι δυνατόν να βάζει πλάτη η M$ στην Intel με ειδικό scheduling για P και E cores και να μη μπορεί να δουλέψει σωστά 2 CCD μετά από τόσα χρόνια ύπαρξης των CPU με 2 CCD.

Μάντεψε γιατί τα νέα surface έχουν μόνο Intel. Δεν θα σε αρέσει. Έχει να κάνει με την υποστήριξη του δικού της επεξεργαστή που αναπτύσσει με την Qualcomm….

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, malakudi είπε

Γι' αυτά δε φταίει ούτε η AMD ούτε ο προγραμματιστής του παιχνιδιού. Η ευθύνη είναι 100% των Windows και συγκεκριμένα του scheduler. Εκεί πρέπει να "κράξει" λίγο η AMD γιατί δεν είναι δυνατόν να βάζει πλάτη η M$ στην Intel με ειδικό scheduling για P και E cores και να μη μπορεί να δουλέψει σωστά 2 CCD μετά από τόσα χρόνια ύπαρξης των CPU με 2 CCD.

Update με 1ccd smt off

FfICxbfWAAQkS8_.jpg.bce296e21d4bf22eb01cb061ccfab40f.jpg

Στα σχολια λένε πως ισχύει κ στον 3950x αλλά κ στον 5950x...

Παλια θυμάμαι είχα πετύχει thread στο overclock.net για το πιο γρηγορο gaming cpu από το zen 2 line up κ ήταν ο 3800xt λογο του ccd structure

Επεξ/σία από ShooterX
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...