Προς το περιεχόμενο

Φακός φωτογραφικών μηχανών.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα είμαι ερασιτέχνης φωτογράφος και σκέφτομαι να αγοράσω έναν φακό ώστε να κάνω κυρίως αστροφωτογράφηση. Έχω τη μηχανή Nikon d3500 και θα ήθελα να μου προτείνετε φακούς ώστε να με βοηθήσουν σε τέτοιες λήψεις.Αν δεν μπορείτε να μου γράψετε συγκεκριμένα φακούς δώστε μου συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά ώστε να ψάξω μετά εγώ με συγκεκριμένα κριτήρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω ασχοληθεί λίγο με αστροφωτογραφία αλλά ευχαρίστως θα μοιραστώ αυτά που έχω μάθει έως τώρα.

Πρώτον, θέλεις φακό με όσο το δυνατό μεγαλύτερο f stop. Επειδή οι ζουμ φακοί γενικά είναι πιο "αργοί", σχεδόν μονόδορομος είναι κάποιος prime φακός, τόσο επειδή είναι πιο φωτεινοί όσο και επειδή είναι πιο φθηνοί για ίδιο διάφραγμα.

Προτίμησε φακό προς την ευρυγώνια πλευρά του φάσματος. Εκτός και αν έχεις μηχανική στήριξη και μπορείς να κάνεις μεγάλες εκθέσεις, ένας τηλεφακός θα σου είναι άχρηστος. Γενικά προτιμούνται οι ευρυγώνιοι πρώτον επειδή χωράνε περισσότερο περιεχόμενο στο κάδρο όσο και επειδή είναι λιγότερο εμφανείς οι τροχίες των άστρων λόγω της περιστροφής της Γης. Προσωπικά δεν μου αρέσουν οι υπερευρυγώνιες λήψεις αλλά αυτό είναι προσωπικό γούστο.

Αυτά είναι τα πιο γενικά και προφανή στοιχεία που θέλεις να βρεις σε έναν υποψήφιο φακό. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να δεις (σε reviews) την συμπεριφορά του κάθε φακού κυρίως στα πιο ανοιχτά διαφράγματα και αν παρουσιάζει οπτικές ατέλειες (coma, chromatic aberration), καθώς θα είναι ιδιαίτερα εμφανή στο νυχτερινό ουρανό.

Πέρα από το φακό θέλεις υψηλή ευαισθησία ISO (βοηθάει να έχεις νεώτερο αισθητήρα ή αισθητήρα με καλή συμπεριφορά σε χαμηλό φωτισμό), ενώ μπορείς να ψάξεις (astrophotography calculator) πόσος είναι ο μέγιστος χρόνος έκθεσης που μπορείς να έχεις χωρίς να "γράψεις" τις τροχιές.