Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τις περισσότερες φορές ναι. Κάποιες φορές πάντως μερικές ατάκες (ή ακόμα και σκηνες ολόκληρες) αλλάζουν για διαφόρους λόγους.

Κατάλαβα, ευχαριστώ.

  • Απαντ. 758
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Θα πω ένα παράδειγμα για να μου πείτε αν κατάλαβα τι κάνει ο σκηνοθέτης.

 

Λέει το σενάριο για παράδειγμα ότι 2 άντρες παλεύουν και λένε κάποια λόγια. Αν μου αρέσουν αυτά που είπαν είναι θέμα σεναρίου, όχι σκηνοθεσίας. Αν όμως οι κινήσεις δεν είναι ωραίες, είναι λάθος του σκηνοθέτη. Ο τρόπος που θα πει ο κάθε ηθοποιός τα λόγια του, είναι θέμα του σκηνοθέτη. Αν κάποιος δεν πει πειστικά τα λόγια του, είναι θέμα ηθοποιού, αλλά και του σκηνοθέτη που δεν τον πίεσε για καλύτερη ερμηνεία. Αν βλέπω την μάχη μέσα από τα μάτια ενός ηθοποιού ή την βλέπω από ψηλά ή από κάποια άλλη οπτική γωνία, είναι θέμα σκηνοθέτη. Ο τρόπος με τον οποίο περνάμε από την μία σκηνή στην άλλη είναι θέμα σκηνοθέτη.

 

Είναι σωστά όλα αυτά που είπα;

Ακομα και οι διαλογοι ειναι θεμα σκηνοθετη

Πχ αν καποιος σκηνοθετης κρινει οτι η σκηνη της παλης ειναι κατι που πρεπει να ξεμπερδευει, λεει στον σεναριογραφο "κοψε λογια" ή μπορει να μην συμπεριλαβει την σκηνη. Ή μπορει να βαλει παυσεις αναμεσα στα λογια και να δειχνει 5' πλανα απο τα ματια του ενος στα ματια του αλλου (βλ. σπαγγετι ουεστερν).

Επισης λεει στον φωτογραφο τι ληψεις θελει να κανει γιατι εχει κατι στο μυαλο του (και αυτος επιλεγει εξοπλισμο, καμερες, φιλτρα για να κανει αυτο που λεει ο σκηνοθετης) λεει στους ενδυματολογους και τους σκηνογραφους πως θελει τα σκηνικα και τα κουστουμια (μπορει να θελει λιτο στυλ, μπορει να θελει κατι βαρυ με επιβλητικα σκηνικα αφου θα κανει μακρυνες ληψεις κτλ)

 

Γενικα ειναι ο ανθρωπος που λεει στους υπολοιπους τι θελει να κανει και οι αλλοι πρεπει να το υλοποιησουν. Το σημαντικοτερο, αυτος αποφασιζει το ρυθμο και το υφος και γι'αυτο εμπλεκται στο μονταζ. Καθε ταινια εχει γυρισμενο υλικο για 5-6 ταινιες, ο σκηνοθετης αποφασιζει με τον μοντερ ποιες σκηνες και με ποια πλανα θελει να κρατησει για να δωσει το αισθητικο, καλλιτεχνικο και νοηματικο αποτελεσμα

 

Στο παραδειγμα που αναφερεις ας πουμε, ακομα και τα λογια ειναι δουλεια του σκηνοθετη. Μπορει ας πουμε επι τοπου να πει στους ηθοποιους "πειτε αυτα αντι για αυτα για να δωσετε καλυτερα το νοημα". Μπορει να αποφασισει να συμπεριλαβει την σκηνη που εγραψε ο σεναριογραφος ή όχι, αναλογα με το αν θεωρει οτι εχει κατι να προσθεσει στην ταινια του

 

Αν ασχολεισαι με αθλητικα, σκεψου τον ως τον μανατζερ των ομαδων σε στυλ Αλεξ Φεργκιουσον ή Αρσεν Βενγκερ, γενικος δερβεναγας

  • Like 1
Δημοσ.

Γι αυτό και ένα καταπληκτικό σενάριο μπορεί να χαντακωθεί αν ο σκηνοθέτης δε το χειριστεί σωστά. Αντιθέτως, ένα πολύ μέτριο ή απλό σενάριο μπορεί να βγει καταπληκτικά στο πανί αν ο σκηνοθέτης είναι μάγκας.

Δημοσ.

Γι αυτό και ένα καταπληκτικό σενάριο μπορεί να χαντακωθεί αν ο σκηνοθέτης δε το χειριστεί σωστά. Αντιθέτως, ένα πολύ μέτριο ή απλό σενάριο μπορεί να βγει καταπληκτικά στο πανί αν ο σκηνοθέτης είναι μάγκας.

 

Εδώ είναι η ουσία. Πολλοί κάνουν το λάθος να κολλάνε με το κείμενο, θεωρώντας ότι είναι το άλφα και το ωμέγα. Αλλά οι ίδιες λέξεις μπορούν να ειπωθούν βγάζοντας εντελώς διαφορετικά νοήματα, πείθοντας και μη.

Δημοσ.

Ακομα και οι διαλογοι ειναι θεμα σκηνοθετη

Πχ αν καποιος σκηνοθετης κρινει οτι η σκηνη της παλης ειναι κατι που πρεπει να ξεμπερδευει, λεει στον σεναριογραφο "κοψε λογια" ή μπορει να μην συμπεριλαβει την σκηνη. Ή μπορει να βαλει παυσεις αναμεσα στα λογια και να δειχνει 5' πλανα απο τα ματια του ενος στα ματια του αλλου (βλ. σπαγγετι ουεστερν).

Επισης λεει στον φωτογραφο τι ληψεις θελει να κανει γιατι εχει κατι στο μυαλο του (και αυτος επιλεγει εξοπλισμο, καμερες, φιλτρα για να κανει αυτο που λεει ο σκηνοθετης) λεει στους ενδυματολογους και τους σκηνογραφους πως θελει τα σκηνικα και τα κουστουμια (μπορει να θελει λιτο στυλ, μπορει να θελει κατι βαρυ με επιβλητικα σκηνικα αφου θα κανει μακρυνες ληψεις κτλ)

 

Γενικα ειναι ο ανθρωπος που λεει στους υπολοιπους τι θελει να κανει και οι αλλοι πρεπει να το υλοποιησουν. Το σημαντικοτερο, αυτος αποφασιζει το ρυθμο και το υφος και γι'αυτο εμπλεκται στο μονταζ. Καθε ταινια εχει γυρισμενο υλικο για 5-6 ταινιες, ο σκηνοθετης αποφασιζει με τον μοντερ ποιες σκηνες και με ποια πλανα θελει να κρατησει για να δωσει το αισθητικο, καλλιτεχνικο και νοηματικο αποτελεσμα

 

Στο παραδειγμα που αναφερεις ας πουμε, ακομα και τα λογια ειναι δουλεια του σκηνοθετη. Μπορει ας πουμε επι τοπου να πει στους ηθοποιους "πειτε αυτα αντι για αυτα για να δωσετε καλυτερα το νοημα". Μπορει να αποφασισει να συμπεριλαβει την σκηνη που εγραψε ο σεναριογραφος ή όχι, αναλογα με το αν θεωρει οτι εχει κατι να προσθεσει στην ταινια του

 

Αν ασχολεισαι με αθλητικα, σκεψου τον ως τον μανατζερ των ομαδων σε στυλ Αλεξ Φεργκιουσον ή Αρσεν Βενγκερ, γενικος δερβεναγας

Αυτά που είπες τα κατάλαβα, το μόνο που δεν κατάλαβα είναι ο ρυθμός και το ύφος. Πώς ακριβώς ορίζεις αυτά τα 2;

Δημοσ.

O ρυθμος δεν νομιζω οτι ειναι κατι συνθετο. Αφορα τον ρυθμο που κυλαει μια ταινια. Πχ στις ταινιες του Μαικ Μπει που ειναι συνηθως εκρηξεις και μακελεια ο τυπος επι 90' δειχνει κυνηγητα, σκηνες 15' με πυροβολισμους και γενικα εξωφρενικους ρυθμους για να πιασει τα νεανικα κοινα.

Ενας σκηνοθετης ομως τυπου Αγγελοπουλου εκανε ταινιες οπου ο ανταρτης κατεβαινε 40' το βουνο σε πραγματικο χρονο. Ε, εκει ο ρυθμος ειναι ρυθμος σαλιγκαριου και απευθυνεται σε αλλο κοινο.

 

Τον Αρχοντα το 2 (Οι Δυο Πυργοι) το εχεις δει? Εκει ο Τζακσον επαιζε με τον ρυθμο κοβοντας την πολιορκεια στο φαραγγι του Χελμ που γινοταν πανικος κι ανταρα με φουλ δραση για 15' με αλλα 10' οπου βλεπαμε χαλαροι τα δεντρα να συζητανε μεταξυ τους οποτε καναμε διαλλειμα. Ενας αλλος σκηνοθετης μπορει να αποφασιζε να δειξει ολο τον διαλογο με τα δεντρα οποτε μιση ωρα θα ησουν χαλαρος και μετα να ειχε σερι 40' πολιορκια

 

 

 

Οσο για το υφος, δεν υπαρχει καποιος default ορισμος, ειναι αυτο που καταλαβαινεις, το υφος της ταινιας. Ας παρουμε τις sci fi περιπετειες, θα ειναι περιπετεια με συνεχη δραση, σκηνικα απο το μελλον, ας πουμε, φουτουριστικα οπλα και εντονο φως ή μπλιμπλικα οπως πχ το Minority Report του Σπιλμπεργκ ας πουμε ή θα ειναι βαρυ, πιο "ανθρωπινο" με προσοχη στους διαλογους και παλετα χρωματων στις αποχρωσεις του γκρι οπως το Blade Runner του Σκοτ? Περαν αυτου, δεν υπαρχει καποιος συγκεκριμενος ορισμος του "υφους", ειναι ο,τι καταλαβαινεις, το πως ειναι στημενη μια ταινια

  • Like 2
  • 2 μήνες μετά...
  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Μήπως ξέρει κανείς να μου πει γιατί σε ταινίες που παραγγέλνει κανείς κανονικά και νόμιμα μπορεί να λείπουν κάποια κομμάτια της ταινίας/ σειράς που εμφανίζονται κανονικότατα στο youtube ή σε τηλεοπτικές μεταδόσεις; Μου έχει συμβεί δύο φορές μέχρι τώρα και αναρωτιέμαι αν θα μπορούσα να ζητήσω την πλήρη version από την εταιρία.

Δημοσ.

Εξαρταται απο το πιο cut επιθυμει η εταιρεια διανομης σε καθε χωρα

Πχ θυμαμαι στην Αγγλια ηταν αρκετα πουριτανοι τοσο στις διανομες στις αιθουσες οσο και στο dvd και καποιες ταινιες ειχαν ελλειψεις σε σκηνες σεξ και βιας σε σχεση με τα dvd που αγορα απο Ελλαδα ή που εστελνε ο θειος ή αμα το ειχα δει στην Ελληνικη αιθουσα

Δημοσ.

Μπορεί να υπάρχουν διάφορα versions για μια ταινία (π.χ editor's cut, director's cut, special edition κτλ). Πολλές σκηνές διαφέρουν ανάλογα με τη version. Επίσης όπως λέει ο DKNI κάποιες σκηνές μπορεί να κόπηκαν σε κάποια χώρα από τους λογοκριτές.

Δημοσ.

Το ερώτημα είναι αν έχει δικαίωμα ο καταναλωτής να ενημερώνεται από την εταιρεία ΠΡΙΝ την αγορά για το ποιες βερσιόν είναι διαθέσιμες. Γιατί εγώ πχ τώρα, 2 χρόνια μετά, βλέπω να υπάρχει η ίδια μίνι-σειρά σε 3 δισκάκια αντί για 2 που έστειλαν εμένα. Λέω δλδ μήπως δεν είναι σωστοί και εκείνοι που δεν ενημερώνουν και στην τελική τι κερδίζουν;

 

Μήπως ξέρει κανείς αν υπάρχει κανάλι, αγγλόφωνο ή ιταλόφωνο, συνδρομητικό ή όχι, που να προβάλλει παλιές κλασικές ασπρόμαυρες ταινίες των δεκαετιών 30-50;

Δημοσ.

Μήπως ξέρει κανείς αν υπάρχει κανάλι, αγγλόφωνο ή ιταλόφωνο, συνδρομητικό ή όχι, που να προβάλλει παλιές κλασικές ασπρόμαυρες ταινίες των δεκαετιών 30-50;

To TCM δεν δειχνει παλιες κλασσικες?

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

I'm nearly blind in one eye, says Johnny Depp

13 hours ago | RealBollywood.com | See recent RealBollywood news »

London, Jun 20: Johnny Depp has claimed that he has been almost blind in one eye since birth.

The 'Pirates of the Caribbean' star confessed that he had no vision in his left eye and said that it was "blind as a bat", the Sun reported.

The 50-year-old actor, who is hardly ever seen without tinted glasses, also asserted that he is shortsighted in his right eye and has to depend majorly on his prescription spectacles.

He insisted that if he plays a character that does not wear glasses or shades, then he could only see a few inches from his face.

Depp added that everything is very blurry and he has never had proper. »

- Shiva Prakash

 

http://www.imdb.com/name/nm0000136/news

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...