Προς το περιεχόμενο

Φακοί 17-50 f2.8. Μια συμβουλή...


hectorsdad

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όλοι όσοι έχουμε ασχοληθεί κάποια χρόνια με τη φωτογραφία, ονειρευτήκαμε, ή αποκτήσαμε έναν φωτεινό φακό.

Εγώ στην πορεία μου απέκτησα δυο φορές φωτεινούς φακούς της Sigma και απογοητεύτηκα.

Αυτοί οι φακοί (ίσως όλοι οι φωτεινοί φακοί) , δεν συνεργάζονται με τα σώματα όπως θα θέλαμε. Παρατηρούνται διαρκώς front-back focusing φαινόμενα, δηλαδή εστιάζουν λίγο πιο μπροστά, ή λίγο πιο πίσω απ' ό,τι θα έπρεπε, πάνω στον αισθητήρα (ή στο φιλμ). Αυτά τα φαινόμενα δεν γίνονται και τόσο αισθητά σε διαφράγματα κλειστά (πχ f5.6) μια και το βάθος πεδίου είναι μεγάλο. όταν όμως χρησιμοποιήσεις ανοιχτό διάφραγμα (γι' αυτό τον αγόρασες άλλωστε) τότε η κατάσταση γίνεται απελπιστική.

Θα με ρωτήσει κάποιος: τότε γιατί τους αγοράζουν πολλοί και κυρίως επαγγελματίες;

Αυτοί φορτώνουν τους φωτεινούς φακούς σε επαγγελματικές μηχανές, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα για AFMA. Δηλαδή για μικρορυθμίσεις της εστίασης, για κάθε φακό ξεχωριστά. Τις ρυθμίσεις αυτές τις κρατούν στη μνήμη τους για κάθε φακό.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

Αν δεν έχω επαγγελματική μηχανή με δυνατότητα AFMA, αλλά μια ταπεινή  800D, 250D, D5500, D3500, καλλίτερα να αποφύγω την αγορά ενός ακριβού, φωτεινού ζουμ, γιατί μόνο κατά τύχη θα μου εστιάζει σωστά με f2.8, f3.5, f4 . Αντίθετα,αν έχω μια 70D, 80D, 7D, D7500, D7200, κανένα πρόβλημα, αφού μπορώ να ρυθμίσω την συνεργασία σώματος-φακού.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένας απ’ τους λόγους που πήγα την D7200 πριν πάρω φωτεινό ζουμ φακό ήταν αυτά τα προβλήματα που αναφέρονται συχνά στα φόρουμ.. τώρα μένει να πάρω τον φακό και να δω από μόνος μου..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, hectorsdad είπε

Για το live view ισχύει. Για το VF  είτε χρησιμοποιείς κλειστά διαφράγματα, είτε σταθηκες  ποοολυ τυχερός.

Για την χρηση που τον θελω,σχεδον παντα ειμαι στο 2.8.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο φακός αυτός αν φορεθεί σε μια άλλη μηχανή, πιθανότατα , θα δώσει πολύ διαφορετικό αποτέλεσμα ( ο παράγοντας τύχη). Ίσως δηλαδή να έτυχε να ταίριαξε άριστα με τη συγκεκριμένη κόπια της 1300.

Υπάρχει όμως και μια άλλη πιθανότητα (ισχυρή), να μην είσαι εσύ ιδιαίτερα απαιτητικός ως προς την ευκρίνεια. Κάνε ένα απλό πείραμα:

Βάλε μπροστά σου έναν άνθρωπο, με εστιακή απόσταση 50χιλ.,  F2.8 , OVF και εστίασε στο ένα μάτι του. Μεγέθυνε μετά στον Η/Υ σου τη φωτό στο 100%. Προσπάθησε να διακρίνεις ποιο από τα τρία είναι ευκρινέστερο:α. το μάτι, β. η μύτη, ή γ. το αυτί ;  Θα είναι εύκολο να το διακρίνεις, γιατί στο 2,8 ο τηλεφακός έχει πολύ μικρό βάθος πεδίου.

Πολλοί θα σκεφτούν: Γιατί να το ψάξω τόσο βαθιά, στο 100%; Τι είμαι , pixel peeper;

Όμως ας μην ξεχνάμε ότι οι φακοί 2,8 είναι πανάκριβοι και δεν τους πληρώνουμε μόνο για το ένα στοπ που μας προσφέρουν, αλλά και για την πολύ καλλίτερη ευκρίνειά τους σε σχέση με τους κιτ φακούς, σε όλα τα διαφράγματα.

 

 

 

Σημ. Είχα ακριβώς τον ίδιο φακό και μόλις πούλησα τις καλές μηχανές μου, αντάλλαξα τον 2,8 με έναν απλό 18-135, που μου δίνει παρόμοια αποτελέσματα πάνω στην λιτή EOS 2000D.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, hectorsdad είπε

Ο φακός αυτός αν φορεθεί σε μια άλλη μηχανή, πιθανότατα , θα δώσει πολύ διαφορετικό αποτέλεσμα ( ο παράγοντας τύχη). Ίσως δηλαδή να έτυχε να ταίριαξε άριστα με τη συγκεκριμένη κόπια της 1300.

Υπάρχει όμως και μια άλλη πιθανότητα (ισχυρή), να μην είσαι εσύ ιδιαίτερα απαιτητικός ως προς την ευκρίνεια. Κάνε ένα απλό πείραμα:

Βάλε μπροστά σου έναν άνθρωπο, με εστιακή απόσταση 50χιλ.,  F2.8 , OVF και εστίασε στο ένα μάτι του. Μεγέθυνε μετά στον Η/Υ σου τη φωτό στο 100%. Προσπάθησε να διακρίνεις ποιο από τα τρία είναι ευκρινέστερο:α. το μάτι, β. η μύτη, ή γ. το αυτί ;  Θα είναι εύκολο να το διακρίνεις, γιατί στο 2,8 ο τηλεφακός έχει πολύ μικρό βάθος πεδίου.

Πολλοί θα σκεφτούν: Γιατί να το ψάξω τόσο βαθιά, στο 100%; Τι είμαι , pixel peeper;

Όμως ας μην ξεχνάμε ότι οι φακοί 2,8 είναι πανάκριβοι και δεν τους πληρώνουμε μόνο για το ένα στοπ που μας προσφέρουν, αλλά και για την πολύ καλλίτερη ευκρίνειά τους σε σχέση με τους κιτ φακούς, σε όλα τα διαφράγματα.

Σημ. Είχα ακριβώς τον ίδιο φακό και μόλις πούλησα τις καλές μηχανές μου, αντάλλαξα τον 2,8 με έναν απλό 18-135, που μου δίνει παρόμοια αποτελέσματα πάνω στην λιτή EOS 2000D.

εχω κανει πολλες φωτογραφησεις με αυτο το φακο,με πολυ καλα αποτελεσματα.και το ματι ειναι in focus οταν χρειαζεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι όπως τα λέτε και το έχω ξαναγράψει το παρακάτω παράδειγμα. 
Ειχα τον sigma 17-50 και ήθελε στην D7100 μου -7 στο af micro adjustment ενώ το παιδί που τον πούλησα είχε μια D7200 και στην δικιά του στο 0 χωρίς να τον πειράξει ήταν οκ. Είναι πως θα τύχει..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συμφωνώ και εγώ, είναι πως θα τύχει. Στην 500D μου ο 50 1.8 (ο παλιός, όχι ο STM) είχε πολλές αστοχίες και είχα αγανακτήσει, στην 80D ως δια μαγείας δουλεύει μια χαρά! Δεν χρειάστηκε καμία μικρορύθμιση AFMA.

Επεξ/σία από RTW4ever
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Χαιρετώ την παρέα και σόρρυ για το σεντόνι!
 
Με μία πρόχειρη αναζήτηση στο Google και σε groups του Facebook βρίσκεις εύκολα ότι αρκετοί έχουν το ίδιο πρόβλημα.
To fine tuning δεν είναι τόσο δύσκολο όσο πιστεύουμε αλλά θέλει κάποια συγκεκριμένα βήματα για να γίνει κατανοητό και πιο εύκολο.
Θα ανεβάσω να υπάρχει ένας οδηγός που είχα ποστάρει και σε άλλο forum αλλά πάμε λίγο να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να διορθώσουμε το πρόβλημα!!!

Για την "εργασία" αυτή θα χρειαστούμε προφανώς τη μηχανή και τον φακό μας,τρίποδο,προαιρετικά ένα remote control (αλλιώς έχουμε το timer της μηχανής),το focus chart και καλό φως.

Το focus chart είναι μια σελίδα που θα εκτυπώσουμε η οποία θα μας βοηθήσει να κάνουμε το calibration.
Θα το βρείτε εδώ: http://regex.info/i/FocusChart-v1.0-gray25.gif και η σελίδα στην οποία έχει αναρτηθεί και όπου μπορείτε να βρούμε πληροφορίες και οδηγίες είναι αυτή: http://regex.info/blog/photo-tech/focus-chart

 

Ας μου επιτραπεί να πω ότι παρόλο που τα λέει σωστά δεν δίνει πληροφορίες για το ευκολότερο/σωστό calibration όπως θα δείτε παρακάτω.
Το δοκίμασα και δεν έβγαλα άκρη!

Εναλλακτικά μπορούμε να αγοράσουμε το focus pyramid από εδώ: http://focuspyramid.com/
Κατεβάζουμε και τυπώνουμε το chart λοιπόν,το τοποθετούμε σε μια ίσια και σκληρή επιφάνεια και αν θέλουμε το κολλάμε κιόλας ώστε να μην έχουμε πρόβλημα.

 

Για το calibration θα πρέπει να έχουμε μια γωνία λήψης 45° είτε η μηχανή προς το chart είτε το chart προς τη μηχανή...Εγώ προτείνω να στήσετε τη μηχανή πάνω στο τρίποδο σε ευθεία με το chart -στο ίδιο ύψος με το chart πάντα- και να τοποθετήσετε το chart σε κλίση 45°.

 

Προσέχουμε η μηχανή να είναι ακριβώς παράλληλα με το chart ώστε να μην έχουμε "στραβό" βάθος πεδίου και ξεκινάμε, Timer ή remote control για αποφυγή κουνήματος και είμαστε κομπλέ. Ανάλογα το τι format έχουμε ακολουθούμε και τον αντίστοιχο κανόνα:

 

= εστιακή απόσταση φακού x25.

Δηλαδή 50mmX25/10= 125 πόντους από το σημάδι του focal plane και όχι από το μπροστινό του φακού!
Το σημάδι του focal plane θα το βρείτε στην συνημμένη φωτογραφία ;)

DX= εστιακή απόσταση φακού x1.6x25 (και με 1.5 να το κάνετε για τις nikon υπάρχει ανοχή, δεν είναι θέμα αυτό).

Δηλαδή 50mm x1.6X25/10= 200 πόντους από το σημάδι του focal plane και όχι από το μπροστινό του φακού!

 

M4/3= εστιακή απόσταση φακού x2x25
Δηλαδή 50mm x2x25/10= 250 πόντους από το σημάδι του focal plane και όχι από το μπροστινό του φακού!
 
Και πάει λέγοντας, πάντα πολλαπλασιάζουμε επί το 35mm equivalent.


Αυτά για τους σταθερούς (prime) φακούς, στους zoom το calibration το κάνουμε ΠΑΝΤΑ στη μέγιστη εστιακή απόσταση, δηλαδή στον 24-70mm στα 70mm, στον 18-105mm στα 105mm και πάει λέγοντας. Στους macro παρόλο που η εστίαση μπορεί να γίνει σε πολύ μικρότερες αποστάσεις ρυθμίζουμε ΠΑΝΤΑ στο εστιακό του μήκος όπως και στους prime φακούς. Δηλαδή παίρνουμε απόσταση βάση αυτού!

Ανάλογα την μάρκα της μηχανής μας υπάρχει και η αντίστοιχη επιλογή στο menu για το Fine Tuning. Στις Nikon ονομάζεται AF Fine Tune και θα το βρούμε στο Setup Menu ενώ στις Canon ονομάζεται AF Microadjustment και θα το βρούμε στο AF Menu, εκεί μπορούμε να δούμε ότι η ρύθμιση είναι στο 0 (default) και μας δίνει την δυνατότητα μετακίνησης μέχρι το -20 και +20! 

Αν ο φακός μας κάνει Back Focus τότε θα πρέπει να κινηθούμε προς το -20, ενώ αν έχουμε Front Focus θα πρέπει να κινηθούμε προς το +20.
Η εστίαση που θα επιλέξουμε θα πρέπει να είναι μονού σημείου και στοχεύουμε στο κέντρο του Focus Chart όπου βρίσκεται η μαύρη οριζόντια γραμμή. Προσέχουμε αν τυχόν έχουμε ενεργοποιήσει την επιλογή απελευθέρωσης του κλείστρου χωρίς επιβεβαίωση εστίασης και το απενεργοποιούμε! 

Βρίσκουμε το Sweet Spot του φακού σχετικά με το διάφραγμα και κάνουμε το Calibration εκεί για καλύτερα αποτελέσματα!

 

Παραθέτω το παρακάτω παράδειγμα για να κατανοήσουμε πως λειτουργεί:
 
Ας πούμε ότι σε μια Nikon D810 με φακό 24-70mm παρατηρούμε ότι ο φακός από default τείνει να έχει Back Focus.
Και ας πούμε ότι κάνουμε το Fine Tune στα 24mm και όχι στα 70mm που είναι το σωστό.

Αν ρυθμίσουμε το Fine Tune σε θετικές τιμές το ήδη αρκετό Back Focus που είχαμε θα γίνει καταστρεπτικό!
 
Συνεχίζουμε λοιπόν βάζοντας το Fine Tune στο -20.
Θα παρατηρήσουμε ότι το Focal Plane έχει έρθει πλέον περίπου στο σημείο που θέλουμε (θα έχουμε λίγο Front Focus) αλλά θέλει να το ρυθμίσουμε περίπου στο -15 -16 για πιο σωστό αποτέλεσμα..

Εμείς αφήνουμε το ΛΑΘΟΣ Fine Tune στο -20 και μετακινούμε τη μηχανή από τα 60 εκατοστά (24mm x25/10) στα 120 εκατοστά και παρατηρούμε ότι από την στιγμή που η μηχανή αρχικά κάνει Back Focus το φαινόμενο πολλαπλασιάζεται και η μηχανή για κάθε επιπλέον μέτρο μακρύτερα κάνει Back Focus 1 πόντο και πάει λέγοντας.

Αυτός είναι και ο λόγος που αν στρώσουμε το Fine Tune στα κοντινά (24mm), θα χάνει στα μακρινά.
Δεν είναι το σωστό Fine Tune από άποψη εστιακού μήκους καθώς δεν το κάναμε στα 70mm που πρέπει.

 
Αυτά προσωρινά, ελπίζω να βοηθήσα και εγώ με τη σειρά μου και αν δεν είναι κατανοητό ρίχτε απορίες!
 
 
 

unnamed.jpg

Επεξ/σία από Doc1355
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και είναι επί του θέματος και έπεσα τώρα πάνω του στο manual τώρα που έριχνα μια ματιά...

Έδωσα τη sony a7 που είχα και γύρισα πίσω σε Nikon 😁 και συγκεκριμμένα στην d7500. Πέραν του af micro adjustment, έχει και αυτόματο (auto af micro adjustment). Λογικά είναι λιγότερο χρονοβόρο στο να βρεις τη σωστή ρύθμιση. Το έχει κάνει κανείς στη συγκεκριμμένη μηχανή ή σε κάποια άλλη nikon που να το έχει σαν επιλογή;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είχα φακό f/2.8 ευρυγώνιο ζουμ σε nikon full frame.  Το nikon 17-35 f/2.8 .

Αργότερα αγόρασα το νεότερο 16-35 f/4 vr.

Το f/2.8 θεωρώ ότι είναι απομεινάρι της εποχής φίλμ. Με τα σημερινά iso , δεν έχει να προσφέρει κάτι . Ειδικά σε τοπία, εσωτερικούς χώρους κτλ .

Για τους κατόχους dx ή αντίστοιχων canon, θεωρώ τον συγκεκριμένο sigma φακό , απομεινάρι άλλων εποχών και αυτόν.

Υπάρχουν αντίστοιχοι canon-nikon , που δεν έχουν προβλήματα εστίασης και είναι f/2.8-4. 

Και υπάρχει και νεότερος sigma που συνεργάζεται με usb dock που δίνει μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης (17-70 f/2.8-4)

Αν θέλει κανείς να μπαίνει σε τέτοια μονοπάτια, γιατί το φακό του κατασκευαστή τον κουμπώνεις και ασχολείσαι μόνο με τις φωτογραφίες που βγάζεις.

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Το f/2.8 θεωρώ ότι είναι απομεινάρι της εποχής φίλμ. Με τα σημερινά iso , δεν έχει να προσφέρει κάτι . Ειδικά σε τοπία, εσωτερικούς χώρους κτλ .

Για εσωτερικούς χώρους νομίζω κανείς χρειάζεται f/2.8 ισοδύναμο αν τραβάει βράδυ με (κακό) φωτισμό τυχαίου σπιτιού την ελάχιστη έστω κίνηση (οπότε θες ένα κλείστρο 1/60 και όχι 1/20 για παράδειγμα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...