rus Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2020 On 08/02/2020 at 23:02, bromiaris said: Once upon a time in hollywood - 3.5 Με το ζόρι... Αν κερδίσουν φέτος Όσκαρ πάει να πει ότι είναι όλα στημένα... Αν το κερδισουν για costume design, production design, sound mixing, sound editing? Σε 10 κατηγοριες εχει υποψηφιοτητα. Αληθεια ξερει κανεις, αυτό το "production design" τι σημαινει? 1
Επισκέπτης Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2020 14 λεπτά πριν, rus είπε Αν το κερδισουν για costume design, production design, sound mixing, sound editing? Σε 10 κατηγοριες εχει υποψηφιοτητα. Αληθεια ξερει κανεις, αυτό το "production design" τι σημαινει? In film and television, a production designer (PD) is the person responsible for the overall visual look of the production. Production designers have a key creative role in the creation of motion pictures and television. Working directly with the director, cinematographer, and producer, they must select the settings and style to visually tell the story. Ουσιαστικά είναι αυτός που δίνει τον τόνο και τη χρωματική παλέτα της ταινίας. Αν δεν υπήρχε κάτι τέτοιο, θα έβγαζε μάτι.
physvlog Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 (επεξεργασμένο) Στην ουσια ειναι ο ρουφιανος του παραγωγου που βαζει τα φραγκα, στο αν ο σκηνοθετης κατα κυριο λογο αξιοποιει στο μεγιστο τα χρηματα του. Αυτος ειναι ο κυριος λογος αλλα δεν ειναι μονο αυτος. Εχει και ουσιαστικη συμμετοχη στο project καμια φορα. Επεξ/σία 9 Φεβρουαρίου 2020 από physvlog 1
rus Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 11 ώρες πριν, Manuel είπε Ουσιαστικά είναι αυτός που δίνει τον τόνο και τη χρωματική παλέτα της ταινίας. Αν δεν υπήρχε κάτι τέτοιο, θα έβγαζε μάτι. Tι εστι τονος και χρωματικη παλετα? Μηπως εννοεις το cimenatography? O σκηνοθέτης δεν οριζει τον τονο? 1 ώρα πριν, physvlog είπε Στην ουσια ειναι ο ρουφιανος του παραγωγου που βαζει τα φραγκα, στο αν ο σκηνοθετης κατα κυριο λογο αξιοποιει στο μεγιστο τα χρηματα του. Αυτό ακούγεται βασιμο
Επισκέπτης Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 5 ώρες πριν, rus είπε Tι εστι τονος και χρωματικη παλετα? Μηπως εννοεις το cimenatography? O σκηνοθέτης δεν οριζει τον τονο? Αυτό ακούγεται βασιμο Θέλεις να μάθεις στα αλήθεια ή θέλεις να ακούσεις ότι είναι ένας άχρηστος ρόλος; Μην χάνω τον χρόνο μου άδικα. Επίσης, καλό θα ήταν σε διαφορετικό θέμα.
rus Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 3 λεπτά πριν, Manuel είπε Θέλεις να μάθεις στα αλήθεια ή θέλεις να ακούσεις ότι είναι ένας άχρηστος ρόλος; Τι εννοεις, ότι ειναι ένας αχρηστος ρολος ή ότι εγω θελω να ακουσω ότι είναι ενας αχρηστος ρολος?
7nisiotis Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 53 λεπτά πριν, rus είπε Δεν ειχα υποψη μου αυτή τη ταινια, τωρα που την υπεδειξες θα τη δω γιατι με ενδιαφερουν οι πολεμικες/ιστορικες. Και να δουμε αν θα συμφωνησουμε στη κριτικη:) Παντως άλλο το Περλ Χαρμπορ, άλλο το Μιντγουεη. Εχουν διαφορά καποιους μηνες τα δυο αυτα γεγονοτα,. Ναι το λέω σαν παραγωγή. Τα εφέ της ταινίας του 2001 είναι πιο αληθοφανή σε σχέση με του 2019
Επισκέπτης Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 2 ώρες πριν, rus είπε Τι εννοεις, ότι ειναι ένας αχρηστος ρολος ή ότι εγω θελω να ακουσω ότι είναι ενας αχρηστος ρολος? Δεν είναι άχρηστος ρόλος, αλλά μου δίνεις την εντύπωση ότι προσπαθείς να φτάσεις σε αυτό το συμπέρασμα. Με συγχωρείς αν κάνω λάθος. Ο σκηνοθέτης δίνει τις αρχικές εντολές, την κατεύθυνση και φυσικά έχει τον τελικό λόγο για όλα. Σε μεγάλες παραγωγές θα του δοθούν διαφορετικές επιλογές για να διαλέξει ποια θεωρεί ότι εξυπηρετεί καλύτερα το σύνολο. Αυτό ισχύει ούτως ή άλλως για κάθε ρόλο οποιοδήποτε στην ταινία, από τον ηθοποιό, τον συνθέτη, τον κάμεραμαν κτλ και φυσικά για τον production designer ή τον cinematographer. Ο σκηνοθέτης θα δώσει μια γενική εντολή, πχ χρειαζόμαστε ένα κάστρο ή χρειαζόμαστε ένα νεανικό δωμάτιο, αλλά δεν θα κάτσει να ασχοληθεί με όλες τις λεπτομέρειες, πως θα χτιστεί, τι θα έχει στους τοίχους. Θα του παρουσιαστούν επιλογές και θα κρίνει την καλύτερη. Εννοείται ότι όλα θα περάσουν από αυτόν. Και βέβαια, λόγο έχει και ο cinematographer, που πρέπει να κρίνει πως θα γυριστεί. Ο σκηνοθέτης πρέπει να ξέρει λίγο από όλα, αλλά χρειάζεται συνεργάτες σε κάθε τομέα. Τώρα πόσο καλή είναι η συνεργασία, πόσο πολύ ακούει ο ένας τον άλλο και εκτιμάει τη γνώμη του ή πόσο ο σκηνοθέτης πατάει πόδι και απορρίπτει οτιδήποτε του προτείνουν, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Το ίδιο πράγμα μπορεί να συμβεί και με τους ηθοποιούς: πχ να δώσουν 3-4 διαφορετικές ερμηνείες, με άλλο ύφος η κάθε μία, και στο τέλος ο σκηνοθέτης να επιλέξει (ή να ζητήσει) κάτι που δεν αρέσει στον ηθοποιό. Στην ιδανική ( ; ) περίπτωση όπου ο σκηνοθέτης εμπιστεύεται απόλυτα τον production designer, θα τον αφήσει να σχεδιάσει τον "κόσμο" της ταινίας και φυσικά τα χρώματα (που εδώ θα παίξει ρόλο φυσικά και πως θα τα τραβήξει ο cinematographer και πως θα γίνει αργότερη η επεξεργασία). Σύγκρινε, ας πούμε, ταινίες όπως το Alien, το Blade Runner, το Mad Max, το Matrix, το Fight Club, το 2001: Space Odyssey, το Star Wars ή σε άλλο στιλ το Amelie, τις ταινίες του Tim Burton ή του Terry Gilliam ή του Wes Anderson.
rus Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, 7nisiotis είπε Ναι το λέω σαν παραγωγή. Τα εφέ της ταινίας του 2001 είναι πιο αληθοφανή σε σχέση με του 2019 Η ταινια του 2001 ειχε να κανει με αιφνιδιαστικη αεροπορικη επιδρομή, το Μιντγουεη είναι αεροναυμαχια, η αεροναυμαχια του Β'ΠΠ που εκλινε τη ζυγαρια υπερ των αμερικανων, αφου αυτοι εντοπισαν πρωτοι και βυθισαν 4 αεροπλανοφορα του εχθρου έναντι ενος δικου τους. Περιμενω να δω κατι καλυτερο από αυτό. 3 ώρες πριν, Manuel είπε Δεν είναι άχρηστος ρόλος, αλλά μου δίνεις την εντύπωση ότι προσπαθείς να φτάσεις σε αυτό το συμπέρασμα. Γιατι σου δινω τετοια εντυπωση? Όταν κανεις ρωτάει είναι για να μαθει, όχι για να φτασει σε καποιο δικο του συμπερασμα. 3 ώρες πριν, Manuel είπε Ο σκηνοθέτης δίνει τις αρχικές εντολές, την κατεύθυνση και φυσικά έχει τον τελικό λόγο για όλα. Σε μεγάλες παραγωγές θα του δοθούν διαφορετικές επιλογές για να διαλέξει ποια θεωρεί ότι εξυπηρετεί καλύτερα το σύνολο. Αυτό ισχύει ούτως ή άλλως για κάθε ρόλο οποιοδήποτε στην ταινία, από τον ηθοποιό, τον συνθέτη, τον κάμεραμαν κτλ και φυσικά για τον production designer ή τον cinematographer. Ο σκηνοθέτης θα δώσει μια γενική εντολή, πχ χρειαζόμαστε ένα κάστρο ή χρειαζόμαστε ένα νεανικό δωμάτιο, αλλά δεν θα κάτσει να ασχοληθεί με όλες τις λεπτομέρειες, πως θα χτιστεί, τι θα έχει στους τοίχους. Θα του παρουσιαστούν επιλογές και θα κρίνει την καλύτερη. Εννοείται ότι όλα θα περάσουν από αυτόν. Και βέβαια, λόγο έχει και ο cinematographer, που πρέπει να κρίνει πως θα γυριστεί. Στην ιδανική ( ; ) περίπτωση όπου ο σκηνοθέτης εμπιστεύεται απόλυτα τον production designer, θα τον αφήσει να σχεδιάσει τον "κόσμο" της ταινίας και φυσικά τα χρώματα (που εδώ θα παίξει ρόλο φυσικά και πως θα τα τραβήξει ο cinematographer και πως θα γίνει αργότερη η επεξεργασία). O σκηνοθετης μπορει να διαλεξει μεν τη μουσικη, δεν τη γραφει όμως ο ιδιος. Ο cinematographer απ ότι ξερω είναι υπευθυνος για το φωτισμο. Πως νοείται ο ελεγχος των χρωματων από τον production designer? Πχ. μια πρασινη πολυθρονα ο prοduction designer μπορει να την κανει κοκκινη? Επεξ/σία 9 Φεβρουαρίου 2020 από rus
Επισκέπτης Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 15 λεπτά πριν, rus είπε O σκηνοθετης μπορει να διαλεξει μεν τη μουσικη, δεν τη γραφει όμως ο ιδιος. Ο cinematographer απ ότι ξερω είναι υπευθυνος για το φωτισμο. Πως νοείται ο ελεγχος των χρωματων από τον production designer? Πχ. μια πρασινη πολυθρονα ο prοduction designer μπορει να την κανει κοκκινη? Το ίδιο που είπες και για τη μουσική: ο σκηνοθέτης ξέρει περίπου τι θέλει, το εξηγεί στον συνθέτη (συνήθως μάλιστα, εδώ η επικοινωνία είναι δύσκολη, καθώς οι περισσότεροι σκηνοθέτες δεν ξέρουν να εκφράσουν τι θέλουν και πως το θέλουν σε μουσική γλώσσα, παρά μόνο με παραδείγματα) και ο συνθέτης γράφει κάτι αντίστοιχο ή του δίνει κάποιες επιλογές. Αντίστοιχα ο σκηνοθέτης λέει στον production designer, χρειάζομαι μια πράσινη καρέκλα, να είναι έτσι, να είναι αλλιώς, θέλω η ταινία να βγάζει αυτήν την αίσθηση κτλ, και μετά αυτός πηγαίνει και ψάχνει, κάνει προτάσεις και του φέρνει επιλογές. Δε θα την "κάνει κόκκινη" από μόνος του, καθώς δεν αποφασίζει αυτός στο τέλος, αλλά μπορεί να κάνει μια πρόταση, να πει ξέρεις, εγώ πιστεύω θα λειτουργούσε αυτό καλύτερα. Αν θα δώσει βάση ο σκηνοθέτης στη γνώμη του ή θα τσακωθούν, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Γενικά συνεργάζονται, δεν βρίσκονται σε κόντρα (ιδανικά). Αν δεν μπορούν να συνεννοηθούν για το τι χρειάζεται ή διαφωνούν ριζικά, ε, χωρίζουν τους δρόμους τους και κάνουν με άλλους συνεργασίες, όπως με κάθε άλλον συνεργάτη στην ταινία. Η πράσινη πολυθρόνα ποια ακριβώς θα είναι; Ποια ακριβώς απόχρωση του πράσινου; Τι μέγεθος; Με τι σχέδια πάνω; Μετά θα υπάρχουν αντικείμενα στο background, ποια θα είναι αυτά, τι χρώματα θα έχουν; Πώς θα συνδυάζονται; Με τι στόχο; Επαναλαμβάνω, ο σκηνοθέτης δίνει την άποψη, θέτει τους στόχους, αλλά ο production designer κάνει τον σχεδιασμό, δηλαδή το design, και ψάχνει να βρει τι θα ευχαριστήσει το σκηνοθέτη. Όπως κάνει και ο συνθέτης, ο ηθοποιός και όλοι. Και βέβαια, ο κάθε σκηνοθέτης δίνει αντίστοιχα το βάρος που θέλει στον κάθε τομέα. Κάποιοι θεωρούν το production design πολύ βασικό (και φαίνεται άλλωστε, πχ οι Tim burton, Wes Anderson και Terry Gilliam που ανέφερα, είναι ολοφάνερο ότι εμπλέκονται πάρα πολύ στη διαδικασία, επειδή τους αρέσει και του δίνουν βαρύτητα και σπουδαιότητα), άλλοι θεωρούν τη μουσική πολύ βασικό, και άλλοι σου έρχονται με τελειωμένη την ταινία για να βάλεις τη μουσική από πάνω, σε κομμένα και ραμμένα πλάνα, πάνω σε τέμπο (ταχύτητα) που επέλεξε αυτός που έκανε το μοντάζ και όχι ο συνθέτης.
rus Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Manuel είπε Το ίδιο που είπες και για τη μουσική: ο σκηνοθέτης ξέρει περίπου τι θέλει, το εξηγεί στον συνθέτη (συνήθως μάλιστα, εδώ η επικοινωνία είναι δύσκολη, καθώς οι περισσότεροι σκηνοθέτες δεν ξέρουν να εκφράσουν τι θέλουν και πως το θέλουν σε μουσική γλώσσα, παρά μόνο με παραδείγματα) και ο συνθέτης γράφει κάτι αντίστοιχο ή του δίνει κάποιες επιλογές. Αντίστοιχα ο σκηνοθέτης λέει στον production designer, χρειάζομαι μια πράσινη καρέκλα, να είναι έτσι, να είναι αλλιώς, θέλω η ταινία να βγάζει αυτήν την αίσθηση κτλ, και μετά αυτός πηγαίνει και ψάχνει, κάνει προτάσεις και του φέρνει επιλογές. Δε θα την "κάνει κόκκινη" από μόνος του, καθώς δεν αποφασίζει αυτός στο τέλος, αλλά μπορεί να κάνει μια πρόταση, να πει ξέρεις, εγώ πιστεύω θα λειτουργούσε αυτό καλύτερα. Αν θα δώσει βάση ο σκηνοθέτης στη γνώμη του ή θα τσακωθούν, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Γενικά συνεργάζονται, δεν βρίσκονται σε κόντρα (ιδανικά). Αν δεν μπορούν να συνεννοηθούν για το τι χρειάζεται ή διαφωνούν ριζικά, ε, χωρίζουν τους δρόμους τους και κάνουν με άλλους συνεργασίες, όπως με κάθε άλλον συνεργάτη στην ταινία. Η πράσινη πολυθρόνα ποια ακριβώς θα είναι; Ποια ακριβώς απόχρωση του πράσινου; Τι μέγεθος; Με τι σχέδια πάνω; Μετά θα υπάρχουν αντικείμενα στο background, ποια θα είναι αυτά, τι χρώματα θα έχουν; Πώς θα συνδυάζονται; Με τι στόχο; Επαναλαμβάνω, ο σκηνοθέτης δίνει την άποψη, θέτει τους στόχους, αλλά ο production designer κάνει τον σχεδιασμό, δηλαδή το design, και ψάχνει να βρει τι θα ευχαριστήσει το σκηνοθέτη. Όπως κάνει και ο συνθέτης, ο ηθοποιός και όλοι. Αυτό περισσoτερο μου θυμιζει καλλιτεχνικη διευθυνση(art direction). Η απορια είναι, και σχετικα με το soundtrack που ανεφερα, αυτο καταλαβαινω ότι χρηζει κατηγοριας οscar, αλλες κατηγοριες ομως οπως το μονταζ ή το production design που συζηταμε, πως στοιχειοθετουν κατηγορια? Aφου οι υπευθυνοι αυτων των τμηματων απλα εκτελουν τις εντολες του σκηνοθετη, "χαμαληδες" ειναι δηλαδη. Επεξ/σία 9 Φεβρουαρίου 2020 από rus
Επισκέπτης Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2020 1 ώρα πριν, rus είπε Αυτό περισσoτερο μου θυμιζει καλλιτεχνικη διευθυνση(art direction). Η απορια είναι, και σχετικα με το soundtrack που ανεφερα, αυτο καταλαβαινω ότι χρηζει κατηγοριας οscar, αλλες κατηγοριες ομως οπως το μονταζ ή το production design που συζηταμε, πως στοιχειοθετουν κατηγορια? Aφου οι υπευθυνοι αυτων των τμηματων απλα εκτελουν τις εντολες του σκηνοθετη, "χαμαληδες" ειναι δηλαδη. Δεν ισχύει αυτό που λες, δίνεις υπερβολικά τεράστια αξία στο σκηνοθέτη και υπερεκτιμάς τη δυνατότητα του να ασχοληθεί με τα πάντα. Ο ρόλος του είναι μεν ο σπουδαιότερος και είναι μεγάλος, οι ταινίες όμως είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και πολύ δουλειάς περισσότερων ανθρώπων. Όλοι προσπαθούν να ευχαριστήσουν τον σκηνοθέτη, όπως είπα πολλές φορές, αυτό δεν τους κάνει χαμάληδες. Οι εντολές του σκηνοθέτη δεν μπορεί να περιλαμβάνουν κάθε λεπτομέρεια. Συχνά, μάλιστα, πολλές εξαιρετικές ιδέες έχουν έρθει από ανθρώπους που είχαν τέτοιους ρόλους στην παραγωγή. Μιλάμε αυτή τη στιγμή για τους καλύτερους σε πολύ δύσκολες δουλειές, ανθρώπους με εμπειρία και τεράστιες σπουδές, προφανώς και έχουν λόγο, άποψη και προσφέρουν παρά πολλά στο αποτέλεσμα. Απο εκεί και έπειτα μιλάμε πολύ γενικά αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν σκηνοθέτες πολλών τύπων. Κάποιοι ξέρουν μόνο να σκηνοθετούν, άλλοι γράφουν σενάρια, άλλοι μπορούν να χειρίζονται καλά τους ηθοποιούς, άλλοι ενδιαφέρονται πολύ για το Production Design (άρα έχουν και πολλές γνώσεις στο θέμα) και άλλοι είναι κατηγορηματικοί ότι πρέπει να κάνουν οι ίδιοι το μοντάζ και δεν αφήνουν άλλους να το ακουμπήσουν. Σιγουρα πάντως σε πολλές ταινίες, τις δουλειές αυτές τις αναλαμβάνουν και τις εκτελούν στο μεγαλύτερο βαθμό, άλλοι ταλαντούχοι άνθρωποι, που θα έπρεπε να αναγνωρίζονται, κατά τη γνώμη μου πολύ περισσότερο και από μια κατηγορία σε κάποιο σαχλό βραβείο.
rus Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2020 Μέλος Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2020 20 hours ago, Manuel said: Δεν ισχύει αυτό που λες, δίνεις υπερβολικά τεράστια αξία στο σκηνοθέτη και υπερεκτιμάς τη δυνατότητα του να ασχοληθεί με τα πάντα. Ο ρόλος του είναι μεν ο σπουδαιότερος και είναι μεγάλος, οι ταινίες όμως είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και πολύ δουλειάς περισσότερων ανθρώπων. Όλοι προσπαθούν να ευχαριστήσουν τον σκηνοθέτη, όπως είπα πολλές φορές, αυτό δεν τους κάνει χαμάληδες............................ Δεν είναι οτι δινουμε τεραστια ή μικρη αξια στον σκηνοθετη, αλλα αυτος ειναι ο ρολος του, εχει τον ελεγχο ολων ώστε να βγει η ταινια οπως ακριβως τη θελει. Δεν ασχολειται με τα παντα ή με λεπτομερειες, αλλα το μονταζ θα πρεπει να είναι ακριβως όπως το θελει, αλλιως θα βγει άλλη ταινια. Και ρωταω λοιπον, πως νοείται oscar μονταζ στον μοντερ, οταν αυτος απλα εκτελει εντολες? "Χαμαλοδουλεια" δεν είναι? ή μηπως κοβει και ραβει σκηνες κατα το δοκουν?
Επισκέπτης Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2020 47 λεπτά πριν, rus είπε Δεν είναι οτι δινουμε τεραστια ή μικρη αξια στον σκηνοθετη, αλλα αυτος ειναι ο ρολος του, εχει τον ελεγχο ολων ώστε να βγει η ταινια οπως ακριβως τη θελει. Δεν ασχολειται με τα παντα ή με λεπτομερειες, αλλα το μονταζ θα πρεπει να είναι ακριβως όπως το θελει, αλλιως θα βγει άλλη ταινια. Και ρωταω λοιπον, πως νοείται oscar μονταζ στον μοντερ, οταν αυτος απλα εκτελει εντολες? "Χαμαλοδουλεια" δεν είναι? ή μηπως κοβει και ραβει σκηνες κατα το δοκουν? Μα στο εξήγησα ήδη. Οι σκηνοθέτες θέλουν τους συνεργάτες, δεν προσπαθούν να βγάλουν με πείσμα μόνο τις δικές τους ιδέες, ακούνε γνώμες, αλλάζουν σκέψεις κτλ. Αν ήταν όπως το λες, ΟΛΟΙ οι σκηνοθέτες θα έκαναν μόνοι τους το μοντάζ (μη σου πω τα πάντα). Δεν συμβαίνει αυτό, ελάχιστοι είναι αυτοί που το κάνουν. Οι περισσότεροι εμπιστεύονται κάποιον που γνωρίζει να κάνει τη δουλειά και φυσικά παίρνει τις περισσότερες αποφάσεις. Όχι εντελώς αυτοβούλως, αφού κανένας δεν κάνει κάτι χωρίς την έγκριση του σκηνοθέτη, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί μόνο εδώ φαίνεται να σε απασχολεί αυτό; Κανένας από τους συνεργάτες του σκηνοθέτη δεν παίρνει δραστικές πρωτοβουλίες. Η δουλειά του μοντάζ δεν είναι μόνο "ποιες σκηνές θα μπούνε και ποιες θα βγούνε", χρειάζεται εμπειρία, ένστικτο και πολλή μελέτη για να δημιουργήσεις ρυθμό στις εναλλαγές των πλάνων, πόσο χρόνο κρατάς σε τοπία, ανθρώπους, αντιδράσεις, πως κόβεις και ράβεις διαλόγους (μιλάμε για κλάσματα δευτερολέπτων, με πολύ δοκιμή, επαλήθευση, διόρθωση για ατελείωτες ώρες) και πολλά ακόμη. Σε συγκεκριμένα είδη ταινιών, μάλιστα, μεγαλύτερη συνεργασία χρειάζεται ανάμεσα στον συνθέτη και τον μοντέρ, παρά ανάμεσα στον συνθέτη και τον σκηνοθέτη, αφού αυτοί φτιάχνουν τον ρυθμό. Υπάρχουν και είδη όπου η ταινία είναι έτσι γυρισμένη, που το μοντάζ είναι πιο εύκολο. Υπάρχουν και ταινίες που η μουσική είναι εντελώς κλισέ/αντιγραφή από κάτι άλλο και ο συνθέτης είναι ουσιαστικά ένας απλός dj. Υπάρχουν και ταινίες που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με τα σκηνικά, χρησιμοποιούν ότι βρούνε. Ε, δεν παίρνουν αυτές οι ταινίες τα βραβεία. Τα παίρνουν αυτές όπου το μοντάζ πραγματικά λάμπει. Και εκεί η δουλειά είναι του μοντέρ. Αν ήταν τόσο απλό όπως το φαντάζεσαι, θα μπορούσαν όλοι να το κάνουν. Δεν ισχύει φυσικά αυτό. Τώρα άμα σε ενδιαφέρει να καταλάβεις τις δυσκολίες, δοκίμασε μια φορά να κόψεις και να ράψεις μόνος σου ένα βίντεο. Θα βρεις μπροστά σου τα προβλήματα, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν φαντάζεσαι, ακριβώς επειδή οι ταινίες που βλέπεις έχουν ανθρώπους πολύ καλούς στη δουλειά τους. Και αυτή είναι η δουλειά τους, να μην την προσέχεις. Αν παρατηρείς τα κοψίματα σημαίνει ότι δεν την έκαναν καλά.
DeadOrganPlayer Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2020 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2020 6 hours ago, rus said: Δεν είναι οτι δινουμε τεραστια ή μικρη αξια στον σκηνοθετη, αλλα αυτος ειναι ο ρολος του, εχει τον ελεγχο ολων ώστε να βγει η ταινια οπως ακριβως τη θελει. Δεν ασχολειται με τα παντα ή με λεπτομερειες, αλλα το μονταζ θα πρεπει να είναι ακριβως όπως το θελει, αλλιως θα βγει άλλη ταινια. Και ρωταω λοιπον, πως νοείται oscar μονταζ στον μοντερ, οταν αυτος απλα εκτελει εντολες? "Χαμαλοδουλεια" δεν είναι? ή μηπως κοβει και ραβει σκηνες κατα το δοκουν? Πας στον ράφτη Α και του λες θέλω να μου ράψεις αυτό το κοστούμι, το θέλω ακριβώς έτσι, με αυτό το κόψιμο, αυτό το ύφασμα, αυτές τις τσέπες, κουμπιά κτλ και είσαι όλη την ώρα από πάνω του και επιβλέπεις τη δουλειά του και τον διορθώνεις. Πας στο ράφτη Β και κάνεις ακριβώς τα ίδια πράγματα. Τα κοστούμια που θα λάβεις μπορεί να ειναι αρκετά διαφορετικά τελικά παρόλη την επίβλεψη και τις οδηγίες σου. Στο χέρι, το ταλέντο και τη κατάρτιση του ράφτη του ράφτη έγκειται η διαφορά. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα