Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, frap73 είπε

Έχω ένα Polo του 97, το πρώτο μοντέλο 16v που κυκλοφόρησε στα 1400cc με 100hp. Η προδιαγραφή του ήταν τότε για 98 οκτάνια και εκείνο τον καιρό υπήρχε παντού χωρίς φοβερό premium (190 δρχ η απλή, 210 η super plus). Μέχρι κάπου το 2005-6 τόσο, που άρχισε η μόδα με τις 99οκτάνια, racing, 100+ κλπ και η τιμή εκτοξεύτηκε ενώ η εναλλακτική ήταν η απλή 95άρα ή η VPower που ήταν πάλι 95 οκτάνια.

Φυσικά άρχισα να βάζω απλή.... διαφορά, δεν κατάλαβα τότε, δεν πίεζα το αυτοκίνητο έτσι κι αλλιώς, όποτε το πατούσα έφευγε.

Το αυτοκίνητο κινείται ακόμη, όντας 22.5 χρονών πλέον η ισχύς του δεν είναι όπως πριν, το ρελαντί κάνει κάποια παιξίματα, δεν ανταποκρίνεται στο γκάζι όπως παλιά. Με το που έβγαλε την Vpower στα 98 οκτάνια ξανά η Shell είπα να δοκιμάσω. Παιδιά, έχει διαφορά. Όχι δεν έγινε πύραυλος το αυτοκίνητο. Αλλά δεν παίζει το ρελαντί πια ακόμη και κρύο, το γκάζι είναι πιο στρωτό.

Για παραπάνω χιλιόμετρα, ας γελάσω, με το 80% να γράφονται στον αστικό ιστό δεν υπάρχει διαφορά καμία. Αλλά ναι, μπορώ να πω πως στο παλιό μου αυτοκίνητο φάνηκε διαφορά "στα σημεία". Σε ένα καινούριο δεν έχω ιδέα, πιθανώς (όπως κι εγώ παλιότερα) να μη δείτε τίποτε. Αλλά προφανώς κάτι έχει μέσα και κάνει τη διαφορά.

Αν αξίζει τη διαφορά τιμής; Στο 1 λεπτό σίγουρα. Στα 10-πόσα είναι η κανονική τιμή.... χμμμ...

(Ειχα για χρονια Polo 1.4 97 αλλα 8V , σκυλι το μοτερ του)

Επειδη και εμενα το αυτοκινητο εχει κλεισει 23 χρονια (Α4 1,8 1997) γραφω σε αυτη την παραθεση.Γινοταν τακτικη συντηρηση του κινητηρα ολο αυτο τον καιρο ; Ποτε απο τα καυσιμα δεν καταλαβα διαφορα στον κινητηρα κατα τη λειτουργια.Μισ φορα ειδα τεραστια διαφορα οταν την προηγουμενη μερα ειχα παει στο συνεργειο που εργαζεται ο αδερφος μου και εβαλαν στο οχημα ενα μηχανημα με ενα υγρο στις γραμμες καυσιμου που επι 40 λεπτα στο ρελαντι που δουλευε , καπνιζε πισω σαν σομπα ξυλου και στο δρομο ειχε αφησει σταμπα απο τις επικαθισεις.Μετα απο αυτο το αυτοκινητο δεν το καταλαβαινες αν ηταν αναμμενο , δε ακουγοταν , δεν ετρεμε.

Επειδη κινουμαι ελαχιστα με το ΙΧ στην πολη επειδη εχουμε και δικυκλο ,μια φορα το χρονο που πηγαινω για πασχα στη βορεια ευβοια , μια βδομαδα πριν αλλαζω φιλτρο αερα ανεξαρτητως χλμ (5€ κανει αλλωστε) λαδια (και φιλτρο αναλογως χλμ) και επειδη μεχρι τη χαλκιδα δουλευει σταθερα συνεχομενα ο κινητηρας ριχνω και ενα προσθετο καθαριστικο.Τα δηδεν προσθετα στα καυσιμα και τα οκτανια ποτε δε τα πιστεψα...

Επεξ/σία από leolipop
  • Απαντ. 166
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Επειδή έβαζα για πολλά χρόνια 100αρα της BP έτυχε μία και μόνο φορά να γεμίσω μόλις έφευγε το βυτίο από το πρατήριο.

Όταν γέμισα και έφυγα πραγματικά νόμιζα ότι είχα άλλο αυτοκίνητο.

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, plasTOST είπε

Επειδή έβαζα για πολλά χρόνια 100αρα της BP έτυχε μία και μόνο φορά να γεμίσω μόλις έφευγε το βυτίο από το πρατήριο.

Όταν γέμισα και έφυγα πραγματικά νόμιζα ότι είχα άλλο αυτοκίνητο.

Και σίγουρα δεν ήταν η ιδέα σου, έτσι; Να τα λέμε αυτά

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 ώρες πριν, nzeppos είπε

Σωστά. Κι εγώ σχεδόν πάντα φροντίζω να γεμίζω τις Τρίτες της προσφοράς, δεν κερδίζεις πολλά άλλα δεν χάνεις και (σχεδόν) τίποτα. 

Εγώ όμως κερδίζω 5 λεπτά το λίτρο.Το φθηνότερο πρατήριο στην περιοχή μας (πολλά όχι ένα) έχει αμόλυβδη 1,52 και το φθηνότερο shell κάθε Τρίτη 1,57.:P Να πάω να στηθώ κάθε Τρίτη σαν μα@@κας στην ουρά να περιμένω κανένα τέταρτο να βάλω  και να την πληρώσω και 5 λεπτά παραπάνω δε λέει.Άσε που τη βρίσκω κάθε μέρα 1,52 και όχι 1 μέρα τη βδομάδα και δεν με νοιάζει πότε θα βάλω.

 

 

Επεξ/σία από papoys1
  • Like 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, EuphangeL είπε

Και σίγουρα δεν ήταν η ιδέα σου, έτσι; Να τα λέμε αυτά

100% δεν ήταν η ιδέα μου. Από όταν αγοράστηκε έβαζα μόνο 100αρα της BP μέχρι και τα 120.000 χλμ.(Πλέον 245.000 χλμ) Σε ένα από αυτά τα γεμίσματα έγινε ότι περιγράφω παραπάνω. 

Πλέον βάζω μόνο απλή λόγω κόστους και χιλιομέτρων (~35-40,000 χλμ/χρόνο).

Στην κατανάλωση δεν μπορώ να πω ότι έχω δει καμία τεράστια διαφορά μέσα στην πόλη. Σε ταξίδι είναι ποιο ήρεμος ο κινητήρας. 

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Εγώ όμως κερδίζω 5 λεπτά το λίτρο.

Σωστά , αλλά δεν είναι συγκρίσιμα τα 2 καύσιμα....
Βάζεις 95 Ron και οι υπόλοιποι 98 Ron.
Το ερώτημα είναι αν υπάρχει διαφορά στην απόδοση - οικονομία ή όχι.
Το γεγονός ότι κάποιοι βενζινάδες νοθεύουν και την 95 Ron με νερό και ρίχνουν την τιμή για να ανέβει ο τζίρος δεν λέει κάτι .
Αν σκάσει χοντρή ζημιά στο αυτοκίνητο και τύχει σε εσένα .... η πιθανότητα δεν είναι 1 στις 1.000 , αλλά 100% πάνω σου....

Δημοσ.

Ρε παιδιά με μια απλή αναζήτηση στην λέξη "οκτάνια" στην wiki θα πάρετε απάντηση , αν μη τι άλλο για τον ορισμό της λέξης. Το ότι ένα καύσιμο έχει περισσότερα οκτάνια , πρακτικά σημαίνει ότι αντέχει το μίγμα σε μεγαλύτερη συμπίεση.

Δεδομένου ότι βαθμός συμπίεσης του μοτέρ  δεν μεταβάλλεται , προφανώς η απόδοση του αυτοκίνητου μας δεν θα αλλάξει !

Το γεγονός  ότι κάποιοι πιστεύουν , πως το αμάξι τρέχει περισσότερο  ,βάζοντας βενζίνη με περισσότερα οκτάνια από αυτά των  προδιαγραφών του αυτοκινήτου τους  είναι τουλάχιστον αστείο. 

 

Δημοσ.

Το ότι "κάποιοι πιστεύουν" είναι άμεση συνάρτηση των παραπλανητικών ισχυρισμών των βενζινοπωλών και (συχνά) των διαφημίσεων. Εκεί είναι που θα έπρεπε να υπάρχει κάποιου είδους παρέμβαση ώστε ο εκάστοτε έμπορος που ισχυρίζεται ό,τι του κατέβει στο κεφάλι, να έχει κυρώσεις.

  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ringo106 είπε

Σωστά , αλλά δεν είναι συγκρίσιμα τα 2 καύσιμα....
Βάζεις 95 Ron και οι υπόλοιποι 98 Ron.
Το ερώτημα είναι αν υπάρχει διαφορά στην απόδοση - οικονομία ή όχι.
Το γεγονός ότι κάποιοι βενζινάδες νοθεύουν και την 95 Ron με νερό και ρίχνουν την τιμή για να ανέβει ο τζίρος δεν λέει κάτι .
Αν σκάσει χοντρή ζημιά στο αυτοκίνητο και τύχει σε εσένα .... η πιθανότητα δεν είναι 1 στις 1.000 , αλλά 100% πάνω σου....

Εάν εσύ πιστεύεις ότι βάζεις ανώτερο καύσιμο το οποίο οι δικοί σου δεν νοθεύουν ενώ οι άλλοι το νοθεύουν και υπάρχει διαφορά στην απόδοση δεν μπορώ να σου πω κάτι.Μπορείς άνετα να πηγαίνεις κάθε Τρίτη και να το κάνεις.

Εγώ και το αυτοκίνητό μου το οποίο έχει 297.000 απροβλημάτιστα χιλιόμετρα άλλα πιστεύουμε δηλαδή ότι όλα αυτά είναι παραμύθια του μάρκετιγκ.Εμένα ο κατασκευαστής λέει 95 οκτάνια και αυτή θα βάζω. Εάν μου έλεγε η shell  ότι με το συγκεκριμένο καύσιμο θα κάνω  π.χ. 10 - 20% παραπάνω χιλιόμετρα (πράγμα που δεν το λέει γιατί δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια) τότε θα το σκεφτόμουν και εγώ να βάλω.

Ζωή και αντοχή στον κινητήρα δίνει η συχνή αλλαγή των σωστών λιπαντικών  και φίλτρου και όχι το κάθε καύσιμο.Προτιμώ να βάζω αυτό που προβλέπεται από τον κατασκευαστή και όχι αυτό που μου προτείνει ο κάθε πωλητής καυσίμου.Εγώ κάλιστα μπορώ να σκεφτώ μπορεί και να κάνει ζημιά στις βαλβίδες λόγω πιο υψηλής θερμοκρασίας π.χ.  από αυτή που προβλέπει ο κατασκευαστής οπότε γιατί να διακινδυνέψω να κάνω ζημιά στον κινητήρα μου που μετά από 297.000 είναι άψογος;;;;;; Ή μπορεί  επίσης να σκεφτώ ότι  τα πρόσθετα θα  μου βουλώσουν τα μπεκ και την αντλία καυσίμου;;;;;; Με διαβεβαιώνει κάποιος για το αντίθετο;;;;;

 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
28 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Εμένα μου έλεγε ένας πωλητής Shell να μην βάζω απλή γιατί δεν είναι καλή...και να προτιμώ τις V-Power! Άλλαξα πρατήριο...

Εγώ μια μέρα πέρασα με το παπί από ένα shell και ήθελε σώνει και καλά να μου βάλει vpower. Το καβάλησα πήγα παρακάτω και έβαλα 95άρα.

Επεξ/σία από papoys1
  • Moderators
Δημοσ.

Μια φορά μου έβαλαν v-power γιατί ζήτησα "φουλάρισμα" και δεν διευκρίνισα τι. Από τότε η ατάκα είναι "καλησπέρα φούλαρέ το μου ΑΠΛΗ αμόλυβδη". Τονισμένο το απλή. Τόλμα να ξαναβάλεις v-power γιατί έτσι φίλε βενζινά μου...

Έχω βάλει επανειλημμένα τη V-Power μιας και ούτως ή άλλως κάθε 8-9 μέρες φουλάρω, ε δε μου έκανε και καμία διαφορά να φουλάρω πριν το λαμπάκι κάθε 7. Ούτε στο πορτοφόλι (με 1 λεπτό διαφορά). Ούτε χρόνο χάνω γιατί πάντα επισκέπτομαι το πρατήριο μετά τις 10-11 το βράδυ. Αλλά ούτε καμία διαφορά είδα σε οτιδήποτε (χιλιόμετρα, λειτουργία μοτέρ, κατανάλωση), οπότε και πλέον βάζω σε ΕΚΟ που έχει το POS στην αντλία και δεν περιμένω ποτέ ούτε 1 άτομο ουρά.

Το αυτοκίνητό μου είναι 1400ρι 150 εργοστασιακά άλογα του 2008.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Kostasm45 είπε

Ρε παιδιά με μια απλή αναζήτηση στην λέξη "οκτάνια" στην wiki θα πάρετε απάντηση , αν μη τι άλλο για τον ορισμό της λέξης. Το ότι ένα καύσιμο έχει περισσότερα οκτάνια , πρακτικά σημαίνει ότι αντέχει το μίγμα σε μεγαλύτερη συμπίεση.

Δεδομένου ότι βαθμός συμπίεσης του μοτέρ  δεν μεταβάλλεται , προφανώς η απόδοση του αυτοκίνητου μας δεν θα αλλάξει !

Το γεγονός  ότι κάποιοι πιστεύουν , πως το αμάξι τρέχει περισσότερο  ,βάζοντας βενζίνη με περισσότερα οκτάνια από αυτά των  προδιαγραφών του αυτοκινήτου τους  είναι τουλάχιστον αστείο. 

Αν για λόγους αυτανάφλεξης (πειράκια) η μηχανή μειώσει την γωνία προπορείας τότε η απόδοση πέφτει. Αν λοιπόν η βενζίνη δεν είναι 95 οκτανίων που ζητάει ο κατασκευαστής θα έχεις λειτουργία του κινητήρα με διαφορετική απόδοση. Και ίσως με επιπτώσεις στην φθορά.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, papoys1 είπε

Εγώ μια μέρα πέρασα με το παπί από ένα shell και ήθελε σώνει και καλά να μου βάλει vpower. Το καβάλησα πήγα παρακάτω και έβαλα 95άρα.

Ένα διάστημα που πήγαινα σε shell, μου είχαν σπάσει τα νεύρα να βάλω v-power και μου έλεγαν διάφορα "επιχειρήματα" για να την προτιμήσω.

Το πιο αισχρό που έκαναν όμως (και το οποίο άνετα σήκωνε και καταγγελία), είναι που ΜΟΝΙΜΩΣ όποτε πήγαινα μου έλεγαν πως η απλή έχει εξαντληθεί και έχουν μόνο v-power.

Για να μην αναφέρω πως με τα καύσιμά τους είχα τεράστιο θέμα με τον κινητήρα, έτρεμε όλος ο κινητήρας όποτε γέμιζα και δεν κρατούσε καν ρελαντί, παρά μόνο όταν έκαιγα περίπου το 1/3 του καυσίμου. Αυτό λέει πολλά για την ποιότητα ορισμένων πρατηρίων.

 

Τα τελευταία 3 χρόνια επιλέγω μόνο εταιρικό δίκτυο ΕΚΟ Καλυψώ, γιατί τα "τρέχει" η ίδια η ΕΚΟ κι έτσι έχω κάπως το κεφάλι μου πιο ήσυχο όσον αφορά τη νοθεία.

Βέβαια, πλέον κάνω πλήρη καταγραφή ανεφοδιασμού-διανυθέντων χιλιομέτρων σε excel και έτσι μπορώ να έχω εικόνα διαρκώς για το πόσο σωστό είναι το καύσιμο.

 

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, MessengerOfGood είπε

Αν για λόγους αυτανάφλεξης (πειράκια) η μηχανή μειώσει την γωνία προπορείας τότε η απόδοση πέφτει. Αν λοιπόν η βενζίνη δεν είναι 95 οκτανίων που ζητάει ο κατασκευαστής θα έχεις λειτουργία του κινητήρα με διαφορετική απόδοση. Και ίσως με επιπτώσεις στην φθορά.

Οπότε βασικά η ιστορία είναι ότι:
- Η 95άρα δεν είναι 95αρα, συνεπώς ο κινητήρας που θέλει 95άρα αρχίζει να χτυπάει πειράκια
- Ο knock sensor πιάνει τα πειράκια, ο ελεγκτής του κινητήρα πειράζει τον χρονισμό. Σταματάει τα πειράκια, ρίχνοντας όμως την επίδοση. Αν δεν τα καταφέρει είναι κακά νέα για τον κινητήρα.
- Βάζεις 100 άρα (που δεν είναι 100άρα, αλλά τουλάχιστον είναι 95άρα). Λύνονται τα παραπάνω, και ο κινητήρας λειτουργεί φυσιολογικά. Ο οδηγός, που τον είχε συνηθίσει να δουλεύει "πνιγμένος" νιώθει πλέον το αυτοκίνητο να πετάει (ενώ στην πραγματικότητα πλέον πηγαίνει κανονικά).
- Άλλος λόγος το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται καλύτερα με 100άρα (με τις λογικές συμπιέσεις που έχουν οι περισσότεροι κινητήρες καθημερινών οχημάτων) δεν υπάρχει.
- Οι εταιρείες συνεχίζουν να πουλάνε premium καύσιμο με το επιχείρημα ότι ο κινητήρας δουλεύει καλύτερα (στα μούτρα μας).

Μεγάλη στιγμή μου πωλητής της shell (κλασσικά) που προσπαθούσε να με πείσει με διάφορα σενάρια τρόμου ότι το αυτοκίνητό μου θα καταστραφεί αν δε βάζω premium πετρέλαιο. 1ο επιχείρημα ότι το απλό έχει βιοαιθανόλη (του εξήγηση ότι όλα έχουν βιοαιθανόλη, είναι ντιρεκτίβα της Ε.Ε.). 2ο επιχείρημα ότι έχει τρομερές ιστορίες από πελάτες του που είχαν τρομερές βλάβες, πανάκριβες, επειδή έβαζαν απλό πετρέλαιο. Του εξήγησα ότι από τη στιγμή που πολλοί πελάτες του είχαν αυτό το θέμα θα πρέπει να προβληματιστεί για την ποιότητα του απλού πετρελαίου που πουλάει το πρατήριό του...

  • Like 7

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...