Προς το περιεχόμενο

Καύσιμα ενισχυμένα και καύσιμα άπλα


A10B

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

«Να σας βάλω ενισχυμένο καύσιμο που θα σας καθαρίσει τον κινητήρα και αυτός θα δουλεύει καλύτερα»;

 

Στην ελληνική αγορά, κυκλοφορούν τρεις τύποι καυσίμου (95 οκτανίων, 95+ οκτανίων και 100 οκτανίων).

Τα οκτάνια είναι ένα μέτρο της ποιότητας των καυσίμων για μηχανές εσωτερικής καύσης και ιδιαίτερα της βενζίνης. Δείχνει το βαθμό αντικρουστικής ικανότητας μιας βενζίνης. Τι είναι η αντικρουστική ικανότητα στην βενζίνη.

Η βενζίνη μπαίνει στους κυλίνδρους σε μια μηχανή εσωτερικής καύσης μαζί με αέρα. Μέσα στους κυλίνδρους το μείγμα καυσίμου - αέρα βρίσκεται υπό πίεση και αναφλέγεται με τη βοήθεια των μπουζί. Όταν όμως η πίεση ξεπεράσει κάποιο όριο (το οποίο εξαρτάται από την ποιότητα του καυσίμου) τότε η ανάφλεξη δεν γίνεται κανονικά αλλά αντίθετα προκαλείται αυτανάφλεξη του καυσίμου.

Τότε ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος, το «κτύπημα» ο οποίος δημιουργείται από την επίδραση του κρουστικού κύματος της πρόωρης έκρηξης του καυσίμου στα τοιχώματα του κυλίνδρου του κινητήρα. Αποτέλεσμα του φαινομένου αυτού είναι η μείωση της ενεργειακής απόδοσης του κινητήρα αλλά και η φθορά των κυλίνδρων της μηχανής.

Το «κτύπημα» δεν εμφανίζεται στην ίδια πίεση σε όλες τις βενζίνες καθώς αυτή εξαρτάται από μια σημαντική ιδιότητά τους, την θερμοκρασία αυτανάφλεξης. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία αυτή τόσο μεγαλύτερη αντικρουστική ικανότητα εμφανίζει μία βενζίνη, δηλαδή τόσο περισσότερο μπορεί να συμπιεστεί χωρίς να δώσει κτύπημα.

Είναι ευνόητο ότι το καύσιμο που μπορεί να συμπιεστεί περισσότερο θεωρείται και καλύτερης ποιότητας καθώς αυξάνεται η ενεργειακή απόδοση του κινητήρα. Και εδώ είναι η παγίδα που στήνουν οι εταιρίες πετρελαιοειδών προς τους καταναλωτές.

Έχετε ακούσει όταν πάτε σε ένα οποιοδήποτε βενζινάδικο τον υπάλληλο στην αντλία να σας προτείνει το ενισχυμένο καύσιμο (το οποίο φυσικά είναι πιο ακριβό από το απλό) γιατί «θα σας καθαρίσει τον κινητήρα και αυτός θα δουλεύει καλύτερα»; Ψέμα. Και μάλιστα, όχι απλά ψέμα αλλά απάτη.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν δισεκατομμύρια κάθε χρόνο για την εξέλιξη των κινητήρων των αυτοκινήτων τους (Research and Development). Ένας από τους τομείς του RaD είναι και η εύρεση του κατάλληλου καυσίμου για τον τύπο του αυτοκινήτου που η αυτοκινητοβιομηχανία θα βγάλει στην αγορά.

Ο εγκέφαλος λοιπόν του κάθε αυτοκινήτου, χαρτογραφείτε ώστε ο κάθε κινητήρας να δουλεύει σωστά με έναν ή το πολύ δυο τύπους καυσίμου. Αυτή την χαρτογράφηση του κινητήρα, η αυτοκινητοβιομηχανία σας την έχει σε ορατό σημείο στο «πορτάκι» του καυσίμου. Εσωτερικά, υπάρχουν δυο σημαντικές πληροφορίες. α) Η σωστή πίεση στα ελαστικά όταν το αυτοκίνητο είναι «άδειο» (οδηγός - συνοδηγός) ή «φορτωμένο» (4 ή 5 επιβάτες + αποσκευές) και β) ποιος είναι ο κατάλληλος τύπος βενζίνης για τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου σας.

Έτσι λοιπόν θα δείτε να αναγράφεται: α)  91-95 RON / ROZ  (παλαιότερου τύπου αυτοκίνητα)  β)  95 RON / ROZ  γ)  95-98 RON / ROZ δ) 98 RON / ROZ  ε)  100+ RON /ROZ  οι αριθμοί αυτοί αναφέρονται στα οκτάνια που πρέπει να έχει η βενζίνη που βάζετε στο αυτοκίνητο σας, ώστε ο κινητήρας του να λειτουργεί σωστά.

Οποιοδήποτε άλλο καύσιμο πλην του αναγραφόμενου στο «πορτάκι» του αυτοκινήτου σας, όχι απλά δεν σας προσφέρει τίποτα, όχι απλά σας επιβαρύνει οικονομικά (αν χρειάζεστε απλή βενζίνη και εσείς βάζετε ενισχυμένη) αλλά κάνει το αυτοκίνητο σας να εκπέμπει περισσότερους ρύπους απ' ότι το κανονικό. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το πετρέλαιο.

Στο «πορτάκι» του καυσίμου θα δείτε να αναγράφεται «DIESEL οχι BIODIESEL». Τι είναι το Βιοdiesel.

Οι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), γνωστότεροι ως βιοντίζελ, λαμβάνονται από φυτικά λάδια ή ζωικά λίπη (βιολιπίδια) που έχουν μετεστεροποιηθεί με μεθανόλη. Μπορεί να παραχθεί από πολλούς τύπους ελαίων, με πιο συνηθισμένο το κραμβέλαιο (RME). Οι διεργασίες μετεστεροποίησης χρησιμοποιούν καταλύτες, όπως υδροξείδιο του νατρίου ή του καλίου για να μετατρέψουν φυτικά λάδια και μεθανόλη σε FAME και τα ανεπιθύμητα παραπροϊόντα γλυκερόλης και νερού, που θα πρέπει να αφαιρεθούν από το καύσιμο μαζί με τα ίχνη της μεθανόλης. Το FAME μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθαρό σε κινητήρες όπου ο κατασκευαστής αποδέχεται τέτοια χρήση, αλλά πιο συχνά χρησιμοποιείται ως μείγμα με ντίζελ, BXX όπου XX είναι το περιεχόμενο βιοντίζελ σε ποσοστό.

Το FAME έχει χαμηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο από το ντίζελ λόγω της περιεκτικότητάς του σε οξυγόνο, και ως αποτέλεσμα η απόδοση και η κατανάλωση του καυσίμου μπορούν να επηρεαστούν.

Μπορεί να έχει επίσης υψηλότερα επίπεδα εκπομπών NOx, τα οποία ενδεχομένως να ξεπερνούν το νόμιμο όριο. Το FAME έχει επίσης χαμηλότερη σταθερότητα οξείδωσης από το ντίζελ και προσφέρει ευνοϊκές συνθήκες για βακτηριακή ανάπτυξη με αποτέλεσμα η απώλεια σε ισχύ του κινητήρα κατά τη χρήση βιοκαυσίμου να είναι 5 με 7%.

Όσοι έχετε αυτοκίνητα diesel, καλό είναι να ενημερωθείτε για το ποσοστό βιοdiesel που χρησιμοποιεί η εταιρία πετρελαιοειδών που βάζετε καύσιμο και να συμβουλευτείτε τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας για το αν είναι επιτρεπτό ή όχι αυτό το ποσοστό για τον κινητήρα σας.

 

Spoiler

Ενδεικτικά βίντεο:

Premium gas vs. regular: What's really better for your car?

https://youtu.be/FPPkPAbzwbU

Regular Gas vs. Premium Gas

https://youtu.be/TdcPEk3ldzc

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 166
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το ποσοστό βιοντίζελ είναι βάση νόμου.Εκείνο που λέει το ταμπελάκι είναι οτι απαγορεύεται να βάλεις καθαρό βιοντίζελ,χωρίς να έχει και πετρέλαιο μέσα δηλαδή..Επίσης το καλοκαίρι ,νομίζω κάθε Αυγουστο,το ποσοστό βιοντίζελ μηδενίζεται στο πετρέλαιο.Το κάνουν για συντήρηση στα παλιά συστήματα τροφοδοσίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φαντάζομαι ρωτάει αν μας έχουν ρωτήσει να βάλουμε ένισχυμενο καύσιμο,100αρα δηλαδη,σε αμάξι που λειτουργεί με 95αρα,

ώστε να καθαρίσει ο κινητήρας,να βγάλει πιο πολλά χλμ,άσχετα αν η 100αρα κοστίζει παραπάνω και συνεπώς μπαίνουν λιγότερα λίτρα μέσα,άρα με 95αρα στα ίδια χρήματα θα έβαζα παραπάνω λίτρα,άρα πιο πολλά χλμ,

 και φυσικά να πάρει επιπλέον άλογα.

Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί που το πιστεύουν.Εκει ποντάρουν.

Προσωπικά με έχουν ρωτήσει μερικές φορές σε άσχετα βενζινάδικα,κυρίως Shell.Απλα γελάω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

1 ΦΟΡΑ ειχα βαλει προσφορα shell . Δεν ειχα προλαβει να βγω εθνικη και το βενζινης 1200 ρι αρχισε να κανει σα τρακτερ  . Λυνοντας το φιλτρο μετα στο μαγκα μηχανικο μου δειχνει το νερο απο τη νοθευση ...

Επεξ/σία από Mhlogiatros
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στην λαδιέρα μου βάζω απλό  πετρέλαιο (προτιμησή μου AVIN ή BP) και μια φορά το εξάμηνο ένα από δαύτα

https://www.skroutz.gr/s/13623369/Protec-P1241-Καθαρισμός-Συστήματος-Τροφοδοσίας-Πετρελαίου-375ml.html

 

Kανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής 

Επεξ/σία από prometheas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να πατε μια βολτα στα ΕΛΠΕ ή στην MotorOIL στην φόρτωσή .

Θα δειτε οτι απο την ιδια  βαζουν βενζινη..

Μετα ανοιγουν το βυτιο και βαζουν ενα ενισχυτικό στο βυτιο αναλογα με τα λιτρα που εχει μεσα..

Επειδη το εχω δει με τα ματια μου στα ΕΛΠΕ υπαρχει μονιμα ενας υπαλληλος της ΕΚΟ που καθεται στο κυλικείο της φορτωσης.

Η μονη του δουλεια ειναι να βαζει  το ενισχυτικό στα βυτια και να τα σφραγγιζει μετα.

 Οποτε ξεχαστε οτι νομιζετε ....

Βαλτε απλη βενζινη και αν θελετε βαλτε καποιο ενισχυτικο απο μονοι σας ...

Επεξ/σία από k_w_t
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, k_w_t είπε

Να πατε μια βολτα στα ΕΛΠΕ ή στην MotorOIL στην φόρτωσή .

Θα δειτε οτι απο την ιδια  βαζουν βενζινη..

Μετα ανοιγουν το βυτιο και βαζουν ενα ενισχυτικό στο βυτιο αναλογα με τα λιτρα που εχει μεσα..

Επειδη το εχω δει με τα ματια μου στα ΕΛΠΕ υπαρχει μονιμα ενας υπαλληλος της ΕΚΟ που καθεται στο κυλικείο της φορτωσης.

Η μονη του δουλεια ειναι να βαζει  το ενισχυτικό στα βυτια και να τα σφραγγιζει μετα.

 Οποτε ξεχαστε οτι νομιζετε ....

Βαλτε απλη βενζινη και αν θελετε βαλτε καποιο ενισχυτικο απο μονοι σας ...

 

Το ξέρεις ότι η ΕΚΟ ανήκει στα ΕΛΠΕ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, NT1G είπε

Το ξέρεις ότι η ΕΚΟ ανήκει στα ΕΛΠΕ;

Σχεδον ολες εκτος απο την BP και την Shell στα ΕΛΠΕ φορτωνουν....

Απο ΕΤΕΚΑ ,ΕΠ,Ελιν, SilkOil μεχρι ΕΚΟ..

Οι αλλες 2 φορτωνουν στην MotorOIL.... 

Μονο τα πρατηρεια με το σημα ΕΠ που ειναι εταιρικα ανοικουν στα ΕΛΠΕ...

Ολα τα αλλα ειναι συμφωνιες με το ονομα και το franchise.

 

Επεξ/σία από k_w_t
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, k_w_t είπε

Σχεδον ολες εκτος απο την BP και την Shell στα ΕΛΠΕ φορτωνουν....

Απο ΕΤΕΚΑ ,ΕΠ,Ελιν, SilkOil μεχρι ΕΚΟ..

Οι αλλες 2 φορτωνουν στην MotorOIL.... 

Μονο τα πρατηρεια με το σημα ΕΠ που ειναι εταιρικα ανοικουν στα ΕΛΠΕ...

Ολα τα αλλα ειναι συμφωνιες με το ονομα και το franchise.

Αφού η ΕΚΟ εχει εξαγοράσει τα ελληνικά πρατήρια της BP στην Ελλάδα και τροφοδοτούνται από τα βυτία της ΕΚΟ πως γίνεται να μην φορτώνουν από ΕΛΠΕ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, k_w_t είπε

Σχεδον ολες εκτος απο την BP και την Shell στα ΕΛΠΕ φορτωνουν....

Απο ΕΤΕΚΑ ,ΕΠ,Ελιν, SilkOil μεχρι ΕΚΟ..

Οι αλλες 2 φορτωνουν στην MotorOIL.... 

Μονο τα πρατηρεια με το σημα ΕΠ που ειναι εταιρικα ανοικουν στα ΕΛΠΕ...

Ολα τα αλλα ειναι συμφωνιες με το ονομα και το franchise.

Ξεκάθαρα.

elp.PNG.a0aafda4edf90ba75b5eebd406d7d304.PNG

Έχεις δει πρατήριο με σήμα ΕΠ;

Και σίγουρα υπάρχουν και με συμφωνίες και franchise αλλά δεν νομίζω να πηγαίνουν μόνοι τους αυτοί και να γεμίζουν στα διυλιστήρια . Θα παραγγέλνουν και θα τους φέρνουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, k_w_t είπε

Να πατε μια βολτα στα ΕΛΠΕ ή στην MotorOIL στην φόρτωσή .

Θα δειτε οτι απο την ιδια  βαζουν βενζινη..

Μετα ανοιγουν το βυτιο και βαζουν ενα ενισχυτικό στο βυτιο αναλογα με τα λιτρα που εχει μεσα..

Επειδη το εχω δει με τα ματια μου στα ΕΛΠΕ υπαρχει μονιμα ενας υπαλληλος της ΕΚΟ που καθεται στο κυλικείο της φορτωσης.

Η μονη του δουλεια ειναι να βαζει  το ενισχυτικό στα βυτια και να τα σφραγγιζει μετα.

 Οποτε ξεχαστε οτι νομιζετε ....

Βαλτε απλη βενζινη και αν θελετε βαλτε καποιο ενισχυτικο απο μονοι σας ...

Αντε πάλι.

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, NT1G είπε

Ξεκάθαρα.

elp.PNG.a0aafda4edf90ba75b5eebd406d7d304.PNG

Έχεις δει πρατήριο με σήμα ΕΠ;

Και σίγουρα υπάρχουν και με συμφωνίες και franchise αλλά δεν νομίζω να πηγαίνουν μόνοι τους αυτοί και να γεμίζουν στα διυλιστήρια . Θα παραγγέλνουν και θα τους φέρνουν.

Μπορει να εχεις δικιο  ομως το θεμα μας δεν ειναι αυτο .

Τα τελευταια χρονια εχουν γινει πολλες αλλαξοκολιες στα καυσιμα και για αυτο η Βp φορτωνει στα ΕΛΠΕ πλεον.

Το θεμα ειναι οτι φορτωνουν ολοι απο την ιδια αντλία !!!! 

Εχω να παω στα ΕΛΠΕ 6 χρονια.

 

Υπηρχαν βενζιναδικα με ταμπελα Ε.Π κανονικα..

ep.PNG

5 λεπτά πριν, Ukforthemoment είπε

Αντε πάλι.

????

Επεξ/σία από k_w_t
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...