Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
7 ώρες πριν, nikoskon είπε

Νομίζω στην Τουρκία υπάρχουν εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων. Κάποτε πρέπει και η Toyota να κατασκεύαζε εκεί τα Carina e.

Η μερσεντες έχει ένα σίγουρα. 

Δημοσ.

Την εποχή που οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες συγχωνεύονται (όπως τα έλεγαν κάποιοι οικονομολόγοι, κάπου ενάμιση αιώνα πριν), βγαίνουν καινούριοι παίκτες στην αγορά... Και βεβαίως έχει μια τεχνογνωσία στον τομέα η γειτόνισσα, αλλά η αντίστοιχη των ηλεκτρικών συσκευών δεν την βοήθησε να φτιάχνει Bosch και Miele, παρά μόνο Beko και Ugur. Προς το παρόν τουλάχιστον.

Αν το πετύχουν εντός χρονοδιαγράμματος και κυκλοφορήσουν όντως αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2022, μάλλον θα πρόκειται για θαύμα. Αντίστοιχο θαύμα θα είναι να αποκτήσουμε μέχρι τότε μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Αν πάλι δεν το πετύχουν... ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία μπαρούφα του Ρετζέπ Ταΐπ θα είναι. Πολιτικός είναι κι αυτός, εκατό υπόσχεται, πέντε κάνει. Σάμπως θα το θυμάται κανείς μετά από τρία χρόνια ή θα του ζητήσουν το λόγο οι συμπατριώτες του;

Δημοσ.

καλησπέρα & χρόνια πολλά.Δεν είναι μόνο ο χαμηλός μισθός π προσελκύει επενδυτές,αλλά & παράγοντες όπως π.χ. το φ.π.α. της χώρας,υποδομές-δρόμοι-φτηνό ρεύμα,επιστημονικό & τεχνικό προσωπικό,κλπ.....Εμείς τι έχουμε απο όλα αυτά?...Αυτό είναι το θέμα....Κ όπως βλέπουμε,θα αργήσουν πολύ να φτιάξουν τα πράγματα.....

  • Like 1
  • Confused 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η ελληνική οικονομική ελίτ, δεν έχει κανέναν λόγο να επενδύσει στην Ελλάδα. Μήπως θα της πει κανείς "ευχαριστώ" αν επενδύσει εδώ κι όχι στην Βουλγαρία ? Οταν είχαμε τα εργοστάσια συναρμολόγησης της Renault στην Ν.Φιλαδέλφεια και της Νissan στον Βόλο, μιά μέρα δούλευαν και 2 απεργούσαν για συμπαράσταση στους Σαντινίστας στην Νικαράγουα και για άλλους τέτοιους λόγους... Αν ήμουν ένας απο αυτούς τους πλούσιους και έπρεπε να φτιάξω ένα εργοστάσιο, θα το έφτιαχνα στην Βουλγαρία. Πέρα απο τα όποια άλλα οφέλη, τουλάχιστον δεν θα με έβριζαν μετά οι συμπατριώτες μου για "εκμετάλλευση του ιδρώτα των εργαζομένων"... Μακριά κι αγαπημένοι... :)

Επεξ/σία από Eloy
  • Like 8
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 ώρες πριν, TopicStrarter είπε

Δεν ειναι τόσο απλά τα πράγματα αν πήγαινε πληθυσμιακά το θέμα τότε πως:

Η Ισλανδία για παράδειγμα που έχει πληθυσμό 330.000 έχει πολίτες που μπορούν να έχουν ένα αμάξι 25 χιλιάδων για πλάκα μιας και ο μέσος μισθός εκεί ειναι 30.000 ευρώ ετησίως. 

H Σιγκαπούρη που έχει πληθυσμό 5 εκατομμυρίων (όσα άτομα μένουν περίπου στην Αττική ) έχει ΑΕΠ μεγαλύτερο απο το δικό μας (293 δις ευρώ )  και ο μέσος μισθός ειναι 60.000 ευρώ ανά έτος!! 

H Αυστρία έχει 370 δις ΑΕΠ και ο μέσος μισθός είναι γύρο στα 60000 ευρώ.... και πίστεψε με τα επιδόματα στις χώρες αυτές ειναι μεγαλύτερα και περισσότερα!

Το πρόβλημα της χώρας μας ειναι ότι οι πολίτες τις έχουν την νοοτροπία ηλικιωμένων ενοίκων σε πολυκατοικία του Χολαργού ή Παπάγου και η κυβέρνηση νοοτροπία διαχειριστή και το ΑΕΠ μας ειναι αντιμετωπίζεται πάνω κάτω σαν κοινόχρηστα. 

Δεν υπάρχει βούληση για να αποκτήσουμε αγορά και κράτος αυτό που μας νοιάζει ειναι να έχουμε την ησυχία μας το παιδί μας να πάρει ένα χαρτί (απο ένα απο τα ΑΕΙ μας φυσικά που ειναι κάτω απο την 300 θέση παγκοσμίως και συνήθως κάτω απο την 500η αλλά δεν θα είναι ΤΕΙ και έτσι θα κοκορευόμαστε στην γειτόνισά που ο γιός της πέρασε σε ΤΕΙ ) και μετά να τον χώσουμε στο δημόσιο. 

Και αυτό που ενδιαφέρει τους πολιτικούς ειναι απλά να βρουν τρόπο να εμφανίσουν νούμερα ελλείμματος χαμηλότερα και να πετάξουν κάνα κόκαλο με επιδόματα της πλάκας για τις εκλογές. 

Και αυτό έχει πολλά παρακλάδια οι τράπεζες για παράδειγμα δεν νοιάζονται να ανταγωνιστούν γιαυτό για παράδειγμα δεν μπορείς σε πολλά minimarket να αγοράσεις κάτι αξίας κάτω των 20 ευρώ (ή πχ να παίξεις online τζόκερ αν δεν καταθέσεις 50 ευρώ) γιατί δεν θέλουν να ασχοληθούν με μικροσυναλλαγές μιας και το απαρχαιωμένο δίκτυο τους δεν αντέχει τέτοιες κινήσεις... 

Γιαυτό το internet είναι ακριβό και οι ταχύτητες χαμηλές γιατί δεν τους νοιάζει να ανταγωνιστούν τους νοιάζει που έχουν τους συνδρομητές που έχουν και που βγαίνει ο μήνας... 

Γιαυτό έχουμε 10000 φαγάδικα και όλα ειναι το ίδιο πράγμα... δεν τους νοιάζει να ανταγωνιστούν γιατί πάνω κάτω ένα μεροκάματο θα βγεί μιας και τρώμε εδώ στην Ελλάδα... 

Είμαστε μαι χώρα υπηρεσιών (και αυτές τις πλάκας στις περισσότερες περιπτώσεις με ανειδίκευτους χαμηλόμισθους υπαλλήλους αλλά δεν πειράζει γιατί βγαίνει ο μήνας) 

Δεν φτάνει να βγαίνει ο μήνας αυτό είναι που δεν μπορεί ούτε ο πλούσιος ούτε ο φτωχός Έλληνας να καταλάβει! 

Ψηφίζουμε κυβέρνηση όχι βάσει ποιός πιστεύουμε ότι θα κάνει καλύτερη την χώρα αλλά ποιός θα μας φέρει πίσω την καθημερινότητα μας και θα μας επιτρέψει να βγαίνει ο μήνας... εκεί τον εξετάζουμε και όχι στις κινήσεις που κάνει για να μεγαλώσει η ελλάδα.. γιαυτό και δεν κάνει τέτοιες κινήσεις! σκεφτείτε λίγο τι δείχνουν τα κανάλια προ και μετ εκλογικά; Τι γίνεται με τον ΕΜΦΙΑ, ΕΦΚΑ,ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ κτλ μικρομιζεροπράματα που δεν έχουν σχέση με την διακυβέρνηση μιας χώρας και με την χάραξη πορείας προς το μέλλον αλλά με τα καθημερινά και με το πως θα βγεί ο μήνας λες και η χώρα ειναι πολυκατοικία και το μόνο που μας νοιάζει ειναι τα κοινόχρηστα να ειναι όπως πέρσι... 

Μια χώρα δεν ειναι απλά το μαγαζάκι μας.. πρέπει κάθε μέρα ο καθένας απο την θέση του και απο εκει που μπορεί να προσπαθεί να την κάνει καλύτερη ακόμη και ας έχει ιδιοτελείς σκοπούς αν δεν αρκείται να βγαίνει απλά ο μήνας αλλά προσπαθεί για το κάτι παραπάνω για τον ίδιο του τον εαυτό πάλι επωφελείται η χώρα.

Αλλαγή νοοτροπίας θέλει όχι μεγάλους πληθυσμούς (αν και για διαφορετικούς λόγους και εγώ πιστεύω ότι η Ελλάδα χρειάζεται παραπάνω πληθυσμό για να κρατηθεί αλλά αν δεν υπάρχει άνθηση στην αγορά και πολιτική βούληση δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο)

Δηλαδή για να προχωρήσει η οικονομία σου πρέπει να είσαι δικτατορία ;

Η Ρουμανία έχει δικτατορικό καθεστώς; γιατί έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ανάπτυξης 6,4%

Η Μάλτα; 4,9%

Πολωνία ; 3,8%

Και οι τρεις (ακόμη και η Μάλτα ) έχουν μεγαλύτερη βιομηχανία απο εμάς και (με εξαίρεση την Μάλτα που είναι μικρό κρατίδιο ) έχουν και μεγαλύτερο ΑΕΠ από εμάς. 

δεν διαφωνώ πουθενά μαζί σου , όμως φταίμε όλοι από τον πιο μικρό που ήρθε από το χωριο στην Αθηνα και έγινε ξαφνικά bissnes man , επειδή έχει ένα μανάβικο η ένα καφέ μικρό με δυο αλλοδαπούς πίσω να τους δίνει 10 ευρώ μαυρα , κλέβοντας εφορίες ταμεία και τον συνάνθρωπο του στη ποιότητα , μέχρι τον πιο μεγάλο που έχει στόλο με καραβια , είμαστε και πρώτη δύναμη παγκόσμιος τρομάρα μας , και στα πλοία τους έχουνε σημαίες Μάλτας και Σιγκαπούρης όπως λες , και τα λεφτά τα δίνουνε εκεί , μην πληρώσουνε κάνα φόρο στη πατρίδα τους , με Πολωνούς ειδικά μην μας συγκρίνεις φιλε έχω δουλέψει μαζί τους , οι άνθρωποι δουλεύουνε δεν μ@λ@#€ζονται , και γενικά όλα τα καθεστώτα ανατολικού μπλόκ το ίδιο , και λογικό να έχουνε και ανάπτυξη , αφού κάνανε ουσιαστικά ένα reset μονο ανάπτυξη μπορεί να έχουνε μέχρι να φτάσουνε σε ένα σημείο κορεσμού και αυτοί , και το Ισραήλ είναι μικρό αλλα οι elite τους ανά τον κόσμο το στηρίζουνε το κράτος τους οικονομικά , εδώ συμβαίνει το αντίθετο το ξεζουμανε

Επεξ/σία από MTX
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

Είτε πινινφαρίνα είτε φαρίνα γιώτης, το τούρκικο αυτοκίνητο έχει την ασχήμια που έχουν και τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει η Ινδία... Πεταμένα λεφτά γι όσους επένδυσαν. Μόνο στην κεντρική Ασία αν πουλήσει - στις τουρκόφωνες χώρες...

Δημοσ.
8 ώρες πριν, dancer είπε

αυτη η ατακα με τα 200 ευρω σε καθε επενδυση μου προκαλει γελιο. το οτι καθε 3 μηνο εδω και 45 χρονια εχεις διαφορετικο φορολογικο και ασφαλιστικο  συστημα και δεν ξερεις τι θα σου ξημερωσει ειναι που κανει εναν σοβαρο επιχειρηματια να μην επενδυει. δεν ηξερα οτι ολη η ευρωπη δεν εχει εργοστασια και οτι ολα γινονται σε τριτες χωρες με μισθους 200 ευρω.

Καλύτερα να δεις σε πόσες χώρες έχει φύγει η μαζική παραγωγή και έχει πάει σε φθηνά εργατικά

Δημοσ.

Τα πράγματα είναι πιο απλα κατα τη γνώμη μου..το κράτος είναι εσοδα -εξοδα..ποσα βγαζεις κ απο που..ποσα εξοδα εχεις..κατηργεισε το μονιμο στο δημόσιο τομέα..κανε εξισορρόπηση μισθων με τον ιδιοτικο..μειωσε και τις ανώτατες συντάξεις..και δωσε φορολογικα κίνητρα στις επιχειρήσεις..

Υπάρχει ομως η πελατειακή σχέση δημόσιου τομεα κ πολιτικών και ολοι φοβούνται μη χάσουν τη καρέκλα..

Μυαλά υπάρχουν κ ελληνες που μπορούν υπάρχουν..τα εμποδια ειναι πολλα που πρέπει να φύγουν..

Δημοσ.

Πολύ καλά το παίζει η Τουρκία.Το όλο εγχείρημα δεν αποσκοπεί  στο να ανταγωνιστεί το vw group σε πωλήσεις . Επενδύει το κράτος στην ίδια του τη χώρα ,θα αγοράσει το ίδιο το κράτος τα όχηματα και όλο αυτό θα φέρει σημαντική Τεχνογνωσία στα χέρια της Τουρκίας, την οποία χρησιμοποιεί και σε άλλα κομμάτια..πχ. drones δικής της παραγωγής,τα altay κ.α..Ολα αλυσίδα είναι.Ειναι εκατονταδες  χρόνια μπροστά από εμάς και η ψαλίδα δυστυχώς ανοίγει.Παριστανοντας μάλιστα τον κηδεμόνα των μουσουλμανικών χωρών θα βρεθεί και ο πελάτης που θα προμηθευτεί άρματα, αυτοκίνητα , drones  παραγωγής της στο μέλλον.Ισως τότε εμείς αρχίσουμε να παράγουμε οδοντογλυφίδες.Μεσα σε 10 χρόνια καταφέραμε και κλείσαμε εταιρίες πυρομαχικών.Η κάποτε τρανή μας Χαλυβουργία πήγε κουβά..Η ΕΛΒΟ ψάχνει μια σύμβαση να πληρώσει χρέη στους εργαζόμενους κτλ..Ζήτω το τζατζίκι και οι επιδοτήσεις...

  • Like 7
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, apleistos_gatos είπε

Σου θυμήζει ότι έκαναν οι κινέζοι τόσα χρόνια για να λένε στον κόσμο ότι είναι "μεγάλα αγόρια" τώρα, και όχι ένας προμηθευτής φτηνών εργατικών χεριών. Παρόλο που μεν έχουμε τα χάλια μας, βλέπω πολλούς εδώ που πέρνουν χάπι την προπαγάνδα της Τουρκίας, και αυτό με ανησυχεί πολύ.

ΥΓ: Οι κινέζοι μεν τα κατάφεραν λίγο να ανταγωνιστούν στην παγκόσμια αγορά, δεν το αρνούμαι, αλλά μη ξεγελαστείτε και νομίζετε τα οικονομικά θεμέλειά της είναι σταθερά. Ιδιο σόου είναι με την Τουρκία μέχρι να πάνε στο επίπεδο παραγωγής ποιοτικού προϊόντος, αν θα πάνε εκεί.

Κι όμως οι Κινέζοι έχουν καταφέρει μέσω κάποιων εταιρειών όπως Hyuawei να πλασαριστούν και σε πιο premium αγορές από τα φτηνά κινέζικα αντίγραφα, συχνά πρωτοπορώντας μάλιστα.

 

Πλέον στις περισσότερες βιομηχανικές τους προσπάθειες, τείνουν να είναι ισάξιοι του ανταγωνισμού, πχ. σιδηρόδρομοι, ναυπηγεία, αεροναυπηγική. Δεν θα αργήσει η ώρα τα τεράστια κεφάλαια που επενδύουν να φτάσουν Ευρώπη και Αμερική και στα πιο ακριβά αθλήματα, τύπου αυτοκινητοβιομηχανίας και αεροδιαστημικής.

 

Σε όλα αυτά οι Τούρκοι είναι η ισλαμιστική κινεζιά του κινέζικου αντιγράφου. Δεν έχουν τα κεφάλαια της Κίνας κι έχουν την βαλκανική οσμανικη νοοτροπία τα πρότζεκτ να τα παίρνουν ο γαμπρός ο κουνιάδος και ο φίλος του "σουλτάνου". Κάτι θα αποδώσει η επένδυση εκτός από "μακέτα" αλλά να κρατάτε μικρό καλάθι...

 

Φυσικά κ εξαγωγές θα κάνουνε σε Κατάρ, Πακισταν κι άλλες φίλες χώρες.

Επεξ/σία από Krepalidis
  • Like 1
Δημοσ.

Εγώ απορώ γιατί θέλετε να γίνετε κάποιος άλλος; Έχουμε δυνατότητες διαφορετικές και θα πρεπει να εστιάσουμε σε αυτές. ΠΧ κατασκευή ηλιακών συλλεκτών ενέργειας.  

Ζούμε σε μια κοινή αγορά με τους Ευρωπαίους εταίρους μας και ήδη φτιάχνουΜΕ αυτοκίνητα.  Γιατί να παλεύουμε με τον Ισπανό,  τον Ούγγρο και το Γερμανό για την ίδια πίτα;

Δημοσ.
44 λεπτά πριν, giotis1982 είπε

Εγώ απορώ γιατί θέλετε να γίνετε κάποιος άλλος; Έχουμε δυνατότητες διαφορετικές και θα πρεπει να εστιάσουμε σε αυτές. ΠΧ κατασκευή ηλιακών συλλεκτών ενέργειας.  

Ζούμε σε μια κοινή αγορά με τους Ευρωπαίους εταίρους μας και ήδη φτιάχνουΜΕ αυτοκίνητα.  Γιατί να παλεύουμε με τον Ισπανό,  τον Ούγγρο και το Γερμανό για την ίδια πίτα;

Συμφωνώ σε αυτά που λες, απλά με ενοχλεί ότι αυτά που μας “άφησαν” και “επιλέξαμε” δεν είναι παραγωγικά... πχ ο τουρισμός ή το φυσικό αέριο που τόσο ευελπιστούμε! Ένας τομέας που θα μπορούσαμε, ας πούμε, να κάνουμε θαύματα είναι η γεωργία με τα φρούτα, τα λαχανικά και το λάδι ή η γαλακτοκομία με τα τυριά, το γιαούρτι και το βούτυρο... είχαμε από τους καλύτερους καπνούς, βλαβερός μεν κερδοφόρος δε...

Γενικά πιστεύω, αν θες να πας μπροστά πρέπει να παράγεις και μάλιστα όχι τόσο σε ποσότητα αφού λόγο μεγέθους δεν έχεις αρκετά χέρια, όσο σε ποιότητα συνοδεύοντας αυτά τα χέρια με μυαλό...

  • Like 1
Δημοσ.

Πιστεύω μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα έχουμε και εμείς κάποια επένδυση από αυτοκινητοβιομηχανία στην χώρα. Αρκεί να κρατηθούμε σε όλα τα μέτωπα, να μην επιστρέψουμε στις παλιές συνδικαλιστικές εποχές, να συνεχιστεί η μείωση της φορολογίας, να προχωρήσει η επιτάχυνση της δικαιοσύνης κλπ. 

 

Δες Γερμανία, Σουηδία, Τσεχία κλπ. Τις χώρες με αυτοκινητοβιομηχανία. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Ducatista είπε

Καλύτερα να δεις σε πόσες χώρες έχει φύγει η μαζική παραγωγή και έχει πάει σε φθηνά εργατικά

 

Δεν είναι μόνο τα φτηνά εργατικά χέρια, είναι συνολικά φτηνότερο κόστος που εμπεριέχει και άλλα πράγματα. 

Αλλά καλό είναι να δούμε και τις "καημένες" χώρες που τους έφυγε η βιομηχανία, τι ανεργία έχουν και αν όντως έχουν διαθέσιμο εργατικό δυναμικό να στελεχώσουν την βιομηχανία αυτή. 

Η Γερμανία με 3,1% ανεργία και οι ΗΠΑ με 3,9% δεν έχουν άτομα να δουλέψουν στα εργοστάσια και να ήθελαν. 

Επεξ/σία από dterzakis

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...