Προς το περιεχόμενο

Formula 1 2020


Diinekis21

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 λεπτά πριν, greenfan20 είπε

Καλησπέρα σε όλους, στον πρώτο αγώνα μετά την -σύντομη- θερινή διακοπή, σε μία πίστα ενδεικτική της δυναμικής των μονοθεσίων. Για τις κατατακτήριες δεν είδαμε κάτι καινούριο ή απρόσμενο σήμερα, με εξαίρεση τις εντυπωσιακές Ρενό που είχαν δείξει ότι έχουν την ταχύτητα στον έναν γύρο για να αναδειχθούν best of the rest. Χαμ εκπληκτικός και πάλι, μισό δευτερόλεπτο πίσω ο Μπότας, ο οποίος λόγω μέτριου 2ου σέκτορ του Μαξ, ξεκινάει στην πρώτη σειρά της εκκινήσης. Ο Ολλανδός αύριο θα προσπαθήσει να σπλιτάρει πάλι τις Μερκ και ελπίζει αυτή τη φορά να έχει βοήθεια από τον Άλμπον, που αν και έχει και αυτός 0,5sec. διαφορά από τον team mate του, δείχνει να μπορεί να κινηθεί πιο κοντά στους 3 πρώτους. Ντάνι Ρικ και Οκόν αναμένεται να ξαναβάλουν για τα καλά την Ρενό στο κυνήγι της τρίτης θέσης στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, καθώς φαίνεται να έχουν το απαιτούμενο γκριπ και ένα καλοστημένο μονοθέσιο σε όλο το μήκος της πίστας. Μικρή απογοήτευση οι Πινκ Μερσέντες, δείχνουν πίσω από τις Μακλάρεν αυτό το σκ. Άλφα Τάουρι και Φερράρι αν φέρουν βαθμό ή βαθμούς σε Φαένζα και Μαρανέλλο αντίστοιχα θα είναι μεγάλη επιτυχία. Οι υπόλοιποι 3 μόνο με πλήθος συμβάντων μπορούν να ελπίζουν σε κάτι αύριο. Ασφαλώς με βροχή, οι ανακατατάξεις μοιάζουν πιθανές.

Σημεία που αξίζει να σχολιαστούν:

  • Το πρόβλημα για την Φερράρι δεν είναι το Ρ13 και Ρ14. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά ήρθαν λόγω τρομερού overperforming από αμφότερους τους οδηγούς της.
  • Ράσελ σταθερά εξαιρετικός, ίσως ήρθε η ώρα να σκεφτούν σοβαρά στην Μερκ να του δώσουν τη μία από τις δύο θέσεις που έχουν.

\\ Ακολουθεί σύντομο (not) overview του πρώτου "μισού" της σεζόν και προβλέψεις (sic.) για το υπόλοιπο "μισό" και την free agency, όπως έχει διαμορφωθεί.

  Απόκρυψη περιεχομένων

Merc. Σβήστο πρωτάθλημα στους κατασκευαστές, σχετικά εύκολο πρωτάθλημα για τον Χαμ, βάσει των πρώτων 6 αγώνων. Τα μαύρα βέλη κυριαρχούν απόλυτα και αν ήταν στο ίδιο επίπεδο συγκέντρωσης που ήταν για παράδειγμα στο περσινό πρώτο μισό ή στο προπέρσινο δεύτερο μισό, θα είχαν μινιμουμ 5 "1-2". Στους οδηγούς, Βάλτερι πλέον δεν το πιστεύει ούτε ο ίδιος ότι μπορεί έστω να αγχώσει τον Βρετανό, ό,τι και αν δοκιμάσει. Έχει βέβαια εγγυημένη θέση για του χρόνου, εν πολλοίς λόγω της συνταγής "ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει". Τείνει να μείνει στην ιστορία ως μεγαλύτερος yes man και από τον -συμπαθή- Ρούμπενς. Όσο για τον Χάμιλτον, ίσως πρέπει να βάλει στόχο κάποιο παλαβό ρεκόρ για να μας κρατήσει και εμάς σε υπερένταση, τύπου να σπάσει το σερί 9 νικών του Φέτελ. Ακόμα δίχως συμβόλαιο, αν μείνει ως έχει τον τιμ των Γερμανών, θα συμφωνήσει ακόμα και με γενναία μείωση, που δεδομένα θα έχει λόγω πανδημίας. Έτσι και αλλιώς με τις υπόλοιπες "ελκυστικές" θέσεις να είναι κλεισμένες δεν έχει που αλλού να πάει, παρά μόνο αν σταματήσε, πράγμα σχετικά απίθανο.

Ferrari. Με δύο λέξεις: Θέατρο Σκιών. Χειρότερη σεζόν και από το '14, είναι πιθανότα το 7ο μονοθέσιο σε δυναμική, μπροστά μόνο από τις άλλες δύο ομάδες με κινητήρα Φερράρι και την ταλαίπωρη Γουίλλιαμς. Ο κινητήρας ασφαλώς έχει θέμα φέτος, αλλά γι' αυτό φταίει και η ίδια η ομάδα, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει ειπωθεί επίσημα που βρέθηκε αυτή η ιπποδύναμη πέρσι σε Σπα και Μόντσα. Το μονοθέσιο όμως έχει και άλλα θέματα, αφού μοιάζει φοβερό κακοστημένο αεροδυναμικά και με θέματα πρόσφυσης σε όλες τις πίστες και όλα τα σέσσιον μέχρι στιγμής. Χειρότερη όλων, ωστόσο, είναι η συμπεριφορά στον Σεμπ. Ανεξαρτήτως τι έχει καταφέρει σε προσωπικό επίπεδο ο Φέττελ και τι έχει δώσει στους Ιταλούς (εξαιρετικές μηχανικές γνώσεις, έφυγε από την 2η RBR και πήγε στην 4η Φερράρι, την οποία και μεταμόρφωσε άμεσα και με συνέπεια για 5 χρόνια), δε γίνεται να σαμποτάρεις την ίδια την ομάδα για να αποδείξεις το ορθόν της απόφασής σου, ακόμα και αν ο άλλος είναι ο χειρότερος οδηγός του γκριντ. Πλέον, ο Γερμανός παίζει my team σε real life και μάλιστα στο μέγιστο επίπεδο δυσκολίας, αφού υποχρεώνεται να επιλέγει χρονικό σημείο που θα επιχειρήσει ταχύτερο γύρο στις κατακτήριες (εξαιρετική διαχείριση σήμερα στο q1, προσπάθησει να πετύχει το καλύτερο track evolution), ρυθμίζει στρατηγικές εν ώρα αγώνα και βγάζει γκραν πρι με περισσότερους γύρους στη μαλακή σε σχέση με τη μέση γόμα. Το πρόβλημα για τους Ιταλούς· ανέκαθεν πίστευα ότι εκτιμούν τον εαυτό τους πάνω από αυτό που είναι. Η πραγματικότητα έδινε τη Ρεντ Μπουλ πιο κοντά σε αυτούς απ' ό,τι αυτοί ήταν στην Μερκ την τελευταία τετραετία, αλλά εκείνοι κοιτάγαν μόνο μπροστά. Φέτος μέχρι πρόσφατα ήταν βέβαιο ότι κοιτούσαν τις Ρέισινγκ Πόιντ, αλλά και πάλι θα εκπλαγούν δυσάρεστα, αφού Μακλάρεν και Ρενό έχουν τους συνδυασμούς για να τους βάλουν από κάτω τους. Εν τέλει, εκτιμώ ότι θα τερματίσουν στην 5αδα, λόγω φοβερού overperformance και από τους δύο οδηγούς, με τον Σαρλ να έχει καλές πιθανότητες να είναι αντίστοιχα στη 10αδα στους οδηγούς ειδικά με τα δύο πόντιουμ, την άσχημη εκκίνηση στη σεζόν από Ρικιάρντο και Σάινθ και τους -2 αγώνες του Πέρεθ. Φέττελ πιθανό σενάριο να μην αγωνιστεί στο φινάλε με Φερράρι. Για του χρόνου γνωστό το δίδυμο, να δούμε μετά τους Αλόνσο, Ραϊκόνεν, Φέττελ, ποιος θα είναι ο επόμενος οδηγός που θα κριθεί ανεπαρκής.

RBR. Πλέον καθαρά η 2η ομάδα, δεν ενοχλεί ιδιαίτερα την Μερκ (έχοντας και ένα γεμάτο μηδενικό από το Αυστριακό γκραν πρι), δεν ενοχλείται και από κανέναν όμως. Το overperforming του Μαξ (συνεχίζεται από πέρσι) της αρκεί για να βγει 2η, αν φέρει τα bare minimum αποτελέσματα ο Άλμπον. Ρεαλιστικά μοιάζει η μόνη ομάδα που μπορεί να απειλήσει τις Μερκ, πριν την αλλαγή κανονισμών το '22, αλλά απέχει πολύ ακόμα. Μαξ αν καταφέρει να κρατήσει το P2 μέχρι το φινάλε θα είναι άθλος, με μονοθέσιο σταθερά πιο αργό από μισό sec. έως 8 δέκατα σε ρυθμό ενός γύρου. Άλμπον δεν κινδυνεύει ιδιαίτερα η θέση του. Οι οδηγοί της Άλφα Τάουρι έχουν ήδη αποτύχει στο αντίστοιχο πόστο, ενώ από τις μικρότερες κατηγορίες δεν δείχνει να υπάρχει άμεσα κάτι αξιόλογο, ειδικά μετά την περσινή απομάκρυνση του Τίκτουμ. Ωστόσο, οι επιδόσεις του Ταϊλανδού, ιδίως στις κατατακτήριες, είναι above average. Πιθανό να του έχει κοστίσει σε πνευματικό επίπεδο τα συμβάντα με Χαμ πέρσι σε Βραζιλία και φέτος σε Αυστρία, αφού εξαιτίας αυτών έχει συπληρώσει 15 αγώνες (σχεδόν ένα πρωτάθλημα) δίχως πόντιουμ, σε top-3 ομάδα. Στο τέλος αναλύω ακραίο (επιθυμητό) σενάριο που τον αφήνει εκτός RBR. Γενικά εδώ οι θέσεις μοιάζουν κλεισμένες, είτε με Μαξ - Αλεξ είτε με Μαξ - Γκασλί / Κβίατ (δύσκολο).

Mclaren. Σταθερή άνοδο από πρόπερσι, κεφαλαιοποιήθηκε πέρσι με την 4η θέση και φέτος ακόμα και η 3η είναι ανοιχτή. Μόνο ευχαριστό γι' όλους τους φαν του αθλήματος εκτιμώ, αφού ανέκαθεν αποτελούσε ισχυρό πόλο στο σπορ. Το πόντιουμ τη τρέχουσα σεζόν δε χρειάστηκε να αναβληθεί μέχρι τον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, καθώς ήρθε στο παρθενικό γκραν πρι της σεζόν. Τρομερά ανεβασμένος ο Νόρις, δείχνει να έχει πολύ υψηλό ταβάνι αυτό το παιδί. Κάρλος slow start, αλλά όπως και πέρσι η γενέτειρά του μπορεί να αποτελέσει turning point. Η λογική λέει ότι η ομάδα θα είναι πίσω από τις Ρέισινγκ Πόιντ στο τέλος της σεζόν, εκτός και αν συνεχίσει να βρέχει ποινές για τις Πινκ Μερκ. Λάντο και Σάινθ αν καταφέρουν κάτι παραπάνω από το 7 - 8 / 9 στο πρωτάθλημα οδηγών θα είναι πολύ καλό. Το μέλλον λαμπρό, ειδικά από του χρόνου, με Ντάνι Ρικ στην ομάδα και Γερμανική μονάδα ισχύος.

Renault. Οι Γάλλοι εμφανίζονται αισθητά βελτιωμένοι φέτος, υπό την έννοια ότι δείχνουν πιο κοντά στην Μακλάρεν σε σχέση με πέρσι, ακόμα και αν αυτό δεν αποτυπώνεται στη βαθμολογία ακόμα. Θεωρώ εν πολλοίς ότι πάσχουν στο θέμα της προσέγγισης, με τρόπο παρόμοιο με την Φερράρι. Πήγαιναν για να πιάσουν τους Αυστριακούς και τελικά βρέθηκαν να παλέυουν πέρσι στο τελευταία αγώνα, με τους μικρούς κόκκινους τάυρους για το P5. Ο κινητήρας τους μοιάζει ισχυρότερος φέτος, ενώ ο Χάνι Μπάτζερ είναι πολλές φορές απολαυστικός. Πιστεύω ότι θα τους τραβήξει μέχρι το τέλος της σεζόν, με πιθανό να πετύχει ένα συγκυριακό πόντιουμ (double DNF για τουλάχιστον 2 από τους 3 πρώτους) ή κάποια 4η θέση. Οκόν μέτρια πράγματα μέχρι στιγμής, έχει το ελαφρυντικό ότι ξανατρέχει σε ανταγωνιστικό επίπεδο F1 μετά από 1μιση χρόνο. Στο τέλος βλέπω Ρενό άνετα πάνω από 3 τελευταίες ομάδες (Άλφα Τάουρι, Χαας, Γουίλλιαμς), αλλά δύσκολο να πιάσουν τους 3 από πάνω τους. Οκόν και Νάντο το δίδυμο για του χρόνου, έχει κλείσει γι' αυτούς η free agency. 

Racing Point. Δύσκολο το οποιοδήποτε σχόλιο. Μπορεί να είναι εύκολα η 3η ομάδα στο φινάλε, μπορεί να τερματίσει και τελευταία αν μηδενιστεί. Τρία σημεία κρατάω. Το προφανές είναι ότι η περσινή Μερσέντες, χωρίς καμία αναβάθμιση θα μπορούσε να κερδίσει το φετινό πρωτάθλημα. Δείχνει την απόσταση που έχει να διανύσει η Ρεντ Μπουλ για να μας δώσει και πάλι μάχες ρόδα με ρόδα για τα πρωταθλήματα. Οι άλλες ομάδες, όπως ανέφερα, έχουν ακόμα περισσότερο δρόμο να καλύψουν. Δεύτερο σημείο, η σημαντική άνοδος του Στρολ, μπορεί να κερδίσει τον Πέρεζ (ο οποίος είναι δεδομένα τοπ-10 οδηγός σε αυτό το γκριντ), ειδικά να εφαρμοστούν team orders. Τρίτο bullet, δεν έχουν ακόμα πόντιουμ στην Ρέισινγκ Πόιντ, ενώ έχουν δείξει δυναμική για να το πετύχουν. Μέλλον με Άστον Μάρτιν να φέρνει ακόμα περισσότερα κεφάλαια και πιθανό να δώσουν θέση σε έναν τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή μόνο θετικά μπορείς να το ατενίζεις. Αν είχαν δίδυμο Φέττελ/Πέρεζ του χρόνου και συνέχιζαν την ίδια "εξέλιξη" θα απειλούσαν τις RBR. Ωστόσο, έχουμε δει ομάδες να μαραζώνουν μετά από μηδενισμούς (π.χ.: Μακλάρεν) και με δεδομένο ότι σαν όνομα δεν έχει κάποια ιδιαίτερη παράδοση, μπορεί πιθανή σκληρή τιμωρία της ομάδας να την οδηγήσει ακόμα και σε απομάκρυνση. Υπάρχει βέβαια και η οικονομική επιφάνεια του Στρολ, την οποία επουδενί δε θα ήθελε εκτός σπορ η Λίμπερτι Μίντια.

Alpha Tauri. Να γράψω την αμαρτία μου, ανέκαθεν ήταν η μεγάλη μου συμπάθεια, αν και υποστηρικτής της μητρικής ομάδας. Έχει το καλύτερο livery για φέτος (άσχετο), είναι αρκετά καλή σε ρυθμό αγώνα, ενώ ο Γκασλί μοιάζει να έχει ξαναβρεί τον εαυτό του. Τα περσινά θαύματα με δύο πόντιουμ και P6 στο τέλος δε θα επαναληφθούν, παρόλα αυτά είναι team to watch στα γκραν πρι. Ο Γάλλος οδηγός της ομάδας κάνει συμπαθητική σεζόν, ενώ ο Τορπίντο μάλλον είναι ο πρώτος επιλαχών σε περίπτωση που η Ρεντ Μπουλ αποφασίσει να φέρει νέο αίμα στην τετράδα των οδηγών της. Λογικά στο P7 θα είναι φέτος, θα δούμε ένα γκραν πρι, που θα έκπληξουν ευχάριστα, με τον Γκασλί να έχει ήδη δύο εξαιρετικά απότελεσματα. Πιερ (σίγουρα) και Ντάνι θα αποφυγούν τις τελευταίες 5 θέσεις της τελικής κατάταξης λογικά. Για του χρόνου, τα πάντα εξαρτώνται από την μαμά ομάδα, αν και ο Γκασλί δείχνει δεδομένα ότι θα έχει τη μία θέση.

Alpha Romeo. Ελάχιστα σχόλια εδώ. Η χιονοστιβάδα που πλήττει τη μεγάλη ομάδα, παρασέρνει στο διάβα της και τη μικρή. Θα παλέψει με Χαας για να αποφύγει την 9η θέση. Στο bottom-5 οι οδηγοί της στο φινάλε εκτός συγκονιστικού απροόπτου. Ευελπιστώ, να σπάσει το ρόδι ο Κίμι, θα είναι μεγάλη ήττα για το άθλημα να μείνει άποντος ο Φινλανδός. Για του χρόνου, Τζιοβινάτσι έχει μία εγγυημένη θέση (δε θα εκπλαγώ να τον δω να οδηγάει και Φερράρι σε κάποιο γκραν πρι φέτος), δίχως να έχει δείξει κάτι exceptional μέχρι στιγμής κατ΄ εμέ. Η άλλη θέση είναι του Κίμι αν τη θέλει. Αν όχι, τότε η Άλφα Ρομέο μπλέκεται σε πολλά σενάρια. Υπογραφή του Φέτελ στη Ρέισινγκ Πόιντ, μετατρέπει έναν τοπ οδηγό σε διαθέσιμο, ο οποίος έχει περάσει και από την ομάδα σε εποχές Ζάουμπερ. Αν ο Πέρεζ μείνει στην RP, ο Φέττελ δεδομένα δε θα είναι διαθέσιμος, οπότε πάμε σε μη αναμενόμενο δίδυμο το οποίο αναλύω σε λίγες γράμμες.

Haas. Ανέκαθεν έδεινε την αίσθηση ομάδας που συπληρώνει το γκριντ, φέτος πολύ παραπάνω. Ο συμπαθής Στάινερ απορώ γιατί δεν επιβάλλει την απομάκρυνση τουλάχιστον του Γκροζιάν, αν όχι και των δύο οδηγών, με όρους ή εγώ ή αυτοί. Πλέον τους βάζει σχετικά εύκολα κάτω ο Ράσελ και ταβάνι τους είναι να καταφέρουν να μαζέψουν κανά βαθμό για να μην επαναλάβουν την περσινή απογοητευτική σεζόν. Ασφαλώς κερδίζει κόσμο το γεγονός ότι με ελάχιστους πόρους καταφέρνει σημαντικά αποτελέσματα κατά καιρούς σαν ομάδα, αλλά πρέπει να επενδύσει σε νέο δίδυμο οδηγών. Αμφότεροι οι "πιλότοι" της (αποφεύγω γενικά τον όρο, σόρυ) θα είναι στο bottom-5 βάσει λογικής. Για του χρόνου εμπλέκεται σε πολλά σενάρια, συζητούνται παρακάτω.

Williams. Αρκετά θετική η σεζόν μέχρι τώρα. Ράσελ κατ' εμέ τοπ-5 οδηγός στο power ranking μέχρι σήμερα, έχει βοηθήσει πολύ στην εξέλιξη του μονοθεσίου. Δύσκολα θα φέρει βαθμούς στην ομάδα, αλλά το ευχόμαστε όλοι. Λατιφί, σίγουρα καλύτερος του περσινού Κούμπιτσα, συμπαθητικός για ρούκι, χάνει λίγο σε προβολή λόγω των εξαιρετικών περσινών πρωτοεμφανιζόμενων. Η εισροή κεφαλαίων και οι χορηγίες που επιτυγχάνονται χάρης αυτόν είναι κομβικής σημασίας. Εντάξει P20 θα τερματίσει εκτός να δούμε αγώνα με > 8 εγκαταλήψεις. Ο Ράσελ όμως έχει ελπίδες να βάλει από κάτω του τουλάχιστον όποιον οδηγό δε βαθμολογηθεί, πράγμα διόλου ευκαταφρόνητο. Για την ομάδα P10. Μέλλον αισιόδοξο, μετά την εξαγορά και το γεγονός ότι θα έχουν τον Βρετανό στις τάξεις της για μια ακόμα χρονιά, αφού το επίφοβο σενάριο για τη Γουίλλιμς, της αναβάθμισης του Ράσελ στη θέση του Μπόττας αποφεύχθηκε.

Things to look for the rest of the season

  • Πόσο έδινε τελικά το party mode, αρχής γενομένης από τη Μόντσα.
  • Απευκταίο σενάριο που τοπ-3 οδηγός δεν μπορέσει να αγωνιστεί για παρόμοιους λόγους με τον Πέρεθ. Ίσως είναι και ο μόνος τρόπος να αλλάξουν οι ισορροπίες στη μάχη των δύο πρωταθλημάτων.
  • Ρέισινγκ Πόιντ πέναλτις.
  • Τι ισχύει με κινητήρα Φερράρι και μήπως τελικά φέτος είναι ο μόνος 100% έννομος.
  • Ράσελ στο Q3 σε eventful κατατακτήριες;;;
  • Πιθανό οριστικό αντίο για Κίμι.
  • Hopefully, να ολοκλήρωθει η σεζόν (θα συνεπάγεται ότι μπαίνουμε και στην τελική ευθεία της πανδημίας).

2021 Grid (underlined οι δεδομένοι)

Merc: Ham (λογικά θα έχει υπογράμμιση και αυτός σε λίγες βδομάδες), Bottas
Ferrari: Leclerc, Sainz
RBR: Max, Alex
Mclaren: Dany Ric, Lando
Renault: Alonso, Ocon
RP: N/A, Stroll
Alpha Tauri: Gasly, Kvyat
Alfa Romeo: N/A, Giovinazzi (σχεδόν δεδομένος κι αυτός)
Haas: N/A, N/A
Williams: Russel, Latifi

Σκέψεις: Εμφανίζονται 4 κενές θέσεις με περιθώριο +1 ή -2. Ίσως ανοίξει έξτρα θέση σε RBR / Alpha Tauri. Ίσως δύο λιγότερες θέσεις, είτε λόγω παραμονής Πέρεζ, είτε λόγω μη απόσυρσης Κίμι, είτε λόγω νέας τρέλας της Χαας, όπου θα αποφασίσει να συνεχίσει με ένα από τα χειρότερα δίδυμα που έχουμε δει. Να συμβούν και τα 4 αυτά σενάρια ταυτόχρονα , ώστε να έχει κλείσει το επόμενο γκριντ με ουσιαστική προσθαφαίρεση Αλόνσο - Φέττελ , θεωρώ δύσκολο. Σίγουρα στο πουλ των διαθέσιμων οδηγών οι Φέττελ, Χουλκ, Ίλοτ, Σβάρτσμαν και μεγάλο αουτσάιντερ ο Μικ (η λογική λέει ότι είναι πιο πίσω από τους άλλους 2, αλλά η Φερράρι στην εποχή Μπινότο δεν φημίζεται να ακολουθεί την προσέγγιση αυτή).

  • Σενάριο 1: Φέττελ στην RP, Κίμι αποχωρεί, Πέρεθ στην Άλφα Ρομέο. Αρκετά πιθανό σενάριο. Επισφαλής η θέση του Τζιοβινάτσι, αφού λογικά θα τον νικήσει κατά κράτος ο Μεξικανός με κίνδυνο να χάσει τη θέση του μεσούσης της σεζόν, αφού η Φερράρι Ακάντεμι έχει τουλάχιστον δύο καλούς οδηγούς. Χαας έχει να διαλέξει μεταξύ των δύο οδηγών της, τον Χουλκ. Αν η Φερράρι μείνει με Πέρεθ, Τζιοβινάτσι, ίσως η Χαας, λόγω και του κινητήρα, να δώσει μία θέση σε Ιλότ ή Σβάρτσμαν. Θεωρούμε δεδομένο ότι η RBR δε θα πάει να παίξει τα ρέστα της με ανακατάξεις.
  • Σενάριο 2: Πέρεθ πείθει μέσω αποτελέσματων και χορηγιών την RP να του δώσει τη θέση. Φέττελ μένει χωρίς άμεση επιλογή. Χαας του δίνει ορίζοντα post-2021, με την αλλαγή των κανονισμών και τον πείθει να υπογράψει. Αγκάθι το οικονομικό, αφού είναι στο τοπ-3 των αμοιβομένων οδηγών του γκριντ. Κιμι αποχωρεί, Τζιοβινάτσι κρατάει τη θέση του και το νούμερο 2 στην Άλφα Ρομέο πάει σε έναν από τους οδηγούς της F2 που έχουν αναφερθεί. Η τελευταία θέση, που θα είναι ο team mate του Σεμπ στη Χαας, πάει είτε στον Χουλκ, είτε σε έναν ακόμα πρωτοεμφανιζόμενο. Δύσκολο σενάριο, κυρίως λόγω συμβολαίου Σεμπ.
  • Σενάριο 3: Αυτό που ελπίζω να εξιτάρει πολύ κόσμο, αλλά είναι και το πλέον δύσκολα πραγματοποιήσιμο. RBR πάει για τα πολλά με σκοπό να απειλήσει ευθέως την Μερκ. Άλμπον συνεχίζει όλη τη σεζόν στο ίδιο μοτίβο με λίγες λαμπρές εξαιρέσεις. Άλμπον είτε υποβιβάζεται στην Άλφα Τάουρι, είτε χαιρετάει. Γκασλί παραμένει στη θέση του, Κβίατ χαιρετάει. Πέρεζ παραμένει στην RP. Κίμι μένει και Τζιοβινάτσι απειλείται ευθεώς από την τριάδα Ιλότ, Σβάρτσμαν, Μικ ή Κίμι αποχωρεί, Τζιοβινάτσι μένει με κάποιον εκ των τριών team mate από F2. Χαας είτε πάει με Χουλκ συν έναν οδηγό από Φερράρι Ακάντεμι είτε με δύο οδηγούς από Φερράρι Ακάντεμι. Και τώρα το ενδιαφέρον κομμάτι. RBR πείθει Φέττελ να επιστρέψει, αγαπημενό παιδί του δρ. Χέλμουτ Μάρκο γαρ. Στην Άλφα Τάουρι είτε η 2η θέση πάει στον Άλμπον, είτε αναβαθμίζεται ο Τσουνόντα (Ιάπωνας σε Ηonda powered μονοθέσιο). Δύο ενδεχόμενα σε αυτό το σενάριο. Μαξ και Σεμπ έχουν μία σχετικά αγαστή συνεργασία, με τον Σεμπ να αποδέχεται ένα τύποις νο. 2 και τον Μαξ να είναι οκ με το να προπορευέται σε κάποιες πίστες ο Γερμανός αντί αυτού. Η RBR χτυπάει πλέον στα ίσα και τα δύο πρωταθλήματα, με την Μερκ πιθανόν να υποχρεώνεται να ανεβάσει τον Ράσελ αν δεν αποδίδει τα μέγιστα ο Μπόττας και τον Φινλανδό είτε να υποβιβάζεται, είτε να μένει χωρίς θέση και το νο. 2 στη Γουίλλιμς να γίνεται είτε άλλος οδηγός του προγράμματος ανάπτυξης της Μερκ, είτε ο Ντε Βριις (Formula E). Ενδεχόμενο 2, γης μαδιάμ στην RBR μεταξύ των δύο οδηγών, η Μερκ κάνει βόλτα, Ρέισινγκ Πόιντ ανεβαίνει και ίσωα προσπερνά την Αυστριακή ομάδα.
  • Σενάριο 4: Χάμιλτον και Βολφ φεύγουν από Μερκ και πάνε σε Άστον Μάρτιν RP. Μερκ υπογράφει Φέττελ. Πέρεθ στην Άλφα Ρομέο. Τα ίδια σενάρια που έχουν αναφερθεί από εκεί και πέρα για Τζιοβινάτσι, Χουλκ, Άλφα Ρομέο, Χαας. Τρομερό σενάριο και αυτό δύσκολα πραγματοποιήσιμο, ίσως δώσει 3-way μάχες και στα δύο πρωταθλήματα.

\\ Εντάξει, ξέρω long post. Κουβέντα να γίνεται. Αφού, στη κορυφή του πίνακα βαθμολογίας δεν υπάρχουν πολλές συγκινήσεις ας μιλάμε με γνώμονα το μέλλον και ας ελπίζουμε.

μόνο αν με πληρώσεις θα σε διαβάσω 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, stelios2710 είπε

μόνο αν με πληρώσεις θα σε διαβάσω 

αν το διαβάσεις θα πληρωθείς σε γνώση, το σπουδαιότερο νόμισμα!

Spoiler

αν με πληρώσει και ο Μαξ με πρωτάθλημα, συζητάμε και για συνάλλαγμα

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, greenfan20 είπε

 

  • Το πρόβλημα για την Φερράρι δεν είναι το Ρ13 και Ρ14. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά ήρθαν λόγω τρομερού overperforming από αμφότερους τους οδηγούς της.
  • Ράσελ σταθερά εξαιρετικός, ίσως ήρθε η ώρα να σκεφτούν σοβαρά στην Μερκ να του δώσουν τη μία από τις δύο θέσεις που έχουν.

\\ Ακολουθεί σύντομο (not) overview του πρώτου "μισού" της σεζόν και προβλέψεις (sic.) για το υπόλοιπο "μισό" και την free agency, όπως έχει διαμορφωθεί.

  Απόκρυψη περιεχομένων

 

Ferrari. Με δύο λέξεις: Θέατρο Σκιών. Χειρότερη σεζόν και από το '14, είναι πιθανότα το 7ο μονοθέσιο σε δυναμική, μπροστά μόνο από τις άλλες δύο ομάδες με κινητήρα Φερράρι και την ταλαίπωρη Γουίλλιαμς. Ο κινητήρας ασφαλώς έχει θέμα φέτος, αλλά γι' αυτό φταίει και η ίδια η ομάδα, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει ειπωθεί επίσημα που βρέθηκε αυτή η ιπποδύναμη πέρσι σε Σπα και Μόντσα. Το μονοθέσιο όμως έχει και άλλα θέματα, αφού μοιάζει φοβερό κακοστημένο αεροδυναμικά και με θέματα πρόσφυσης σε όλες τις πίστες και όλα τα σέσσιον μέχρι στιγμής. Χειρότερη όλων, ωστόσο, είναι η συμπεριφορά στον Σεμπ. Ανεξαρτήτως τι έχει καταφέρει σε προσωπικό επίπεδο ο Φέττελ και τι έχει δώσει στους Ιταλούς (εξαιρετικές μηχανικές γνώσεις, έφυγε από την 2η RBR και πήγε στην 4η Φερράρι, την οποία και μεταμόρφωσε άμεσα και με συνέπεια για 5 χρόνια), δε γίνεται να σαμποτάρεις την ίδια την ομάδα για να αποδείξεις το ορθόν της απόφασής σου, ακόμα και αν ο άλλος είναι ο χειρότερος οδηγός του γκριντ. Πλέον, ο Γερμανός παίζει my team σε real life και μάλιστα στο μέγιστο επίπεδο δυσκολίας, αφού υποχρεώνεται να επιλέγει χρονικό σημείο που θα επιχειρήσει ταχύτερο γύρο στις κατακτήριες (εξαιρετική διαχείριση σήμερα στο q1, προσπάθησει να πετύχει το καλύτερο track evolution), ρυθμίζει στρατηγικές εν ώρα αγώνα και βγάζει γκραν πρι με περισσότερους γύρους στη μαλακή σε σχέση με τη μέση γόμα. Το πρόβλημα για τους Ιταλούς· ανέκαθεν πίστευα ότι εκτιμούν τον εαυτό τους πάνω από αυτό που είναι. Η πραγματικότητα έδινε τη Ρεντ Μπουλ πιο κοντά σε αυτούς απ' ό,τι αυτοί ήταν στην Μερκ την τελευταία τετραετία, αλλά εκείνοι κοιτάγαν μόνο μπροστά. Φέτος μέχρι πρόσφατα ήταν βέβαιο ότι κοιτούσαν τις Ρέισινγκ Πόιντ, αλλά και πάλι θα εκπλαγούν δυσάρεστα, αφού Μακλάρεν και Ρενό έχουν τους συνδυασμούς για να τους βάλουν από κάτω τους. Εν τέλει, εκτιμώ ότι θα τερματίσουν στην 5αδα, λόγω φοβερού overperformance και από τους δύο οδηγούς, με τον Σαρλ να έχει καλές πιθανότητες να είναι αντίστοιχα στη 10αδα στους οδηγούς ειδικά με τα δύο πόντιουμ, την άσχημη εκκίνηση στη σεζόν από Ρικιάρντο και Σάινθ και τους -2 αγώνες του Πέρεθ. Φέττελ πιθανό σενάριο να μην αγωνιστεί στο φινάλε με Φερράρι. Για του χρόνου γνωστό το δίδυμο, να δούμε μετά τους Αλόνσο, Ραϊκόνεν, Φέττελ, ποιος θα είναι ο επόμενος οδηγός που θα κριθεί ανεπαρκής.

 

 

 

σιγουρα ξεπερναει το 2014....οπως καλα λες το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο κινητήρας αλλα από τι φαίνεται είναι πολύ κακό στημένο..ωστόσο δεν συμφωνω οταν λες οτι σαμποτάρουν τον vettel.δεν υπάρχει καμία ομάδα που κανει κακο στον εαυτο της συνειδητα..οπως το βλεπω εγω ειναι ο vettel που πρεπει να δει την συμπεριφορα του.οτι εχουν δειξει ανικανοτητα ειναι εντελως αλλο θεμα....ετσι οπως το παρουσιασεις ειναι σαν να λες οτι εκανε χαρη στην Ferrari που πηγε εκει...οπως λανθασμένα λες οτι RB ηταν πιο κοντά σε αυτούς απ' ό,τι αυτοί ήταν στην Mercedes.μην ξεχναμε οτι το 2018 χτύπησαν την Mercedes στα ισια.θα ηταν λαθος η νοοτροπία να κοιτανε πισω και οχι μπροστα...και τελος ,Alonso δεν κριθηκε ποτε ανεπαρκης απο την Ferrari

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, ~mxls~ είπε

α πα πα πα χάμιλτον, τι οδήγηση είναι ρε μλκς

Του έριξα ξανά μια ματιά.

Αυτή η οδήγηση είναι goat level, και δεν αδικώ τον Βάλτερι για τη μεγάλη διαφορά:

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, ASFE είπε

Εκπληκτικο μονοθεσιο. Εκπληκτικος Λουης. Κριμα να εχει εναν Μποτας τιμ μειτ. Αλλα για να σηκωνει τις κουπες ειναι μια χαρα...

Μην το λες.Οι μεγάλοι οδηγοί γίνονται μεγαλύτεροι με τέτοιους δεύτερους οδηγούς.Αν υπήρχε ισάξιος η κόντρα ενδεχομένως θα έφερενε προβλήματα τύπου Φεράρι.Για τη Merc  μετράει να κόψει κάποιους βαθμούς από  Φερστάπεν ώστε η επικράτηση του Χαμ να είναι πιο  άνετη.Τίποτε άλλο.Για αυτό και του έκαναν ανανέωση επειδή κάνει τη δουλειά για την οποία τον θέλουν.

Από την άλλη έχουμε τη Φεράρι 14 χρόνια να θυμίζει μόνο το όνομα σαν την ομάδα μου τον Παναθηναικό.Οκ οι απλοί φαν δύσκολα εγκαταλείπουν όπως και εμείς οι Παναθηναικοί.Ο λεφτάς όμως που δίνει 1 μύριο και βάλε να αγοράσει ένα αυτοκίνητο δεν θα αρχίσει σιγά σιγά να αμφιβάλει και να μην το δίνει με την άνεση που μέχρι τώρα το έδινε όταν βλέπει μοτέρ να μην μπορούν να αποδώσουν  και να συναγωνιστούν άλλα κατώτερα;;; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, greenfan20 είπε

Racing Point. ... Το προφανές είναι ότι η περσινή Μερσέντες, χωρίς καμία αναβάθμιση θα μπορούσε να κερδίσει το φετινό πρωτάθλημα.

Όχι βέβαια. Είναι πιο αργή από τις ρεντμπουλ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγγνώμη ρε παιδιά, αλλά ο φετελ τι φταίει τώρα για την θέση που πήρε;; Όταν ο πάντα ταχύτερος κατά 0,3 είναι μια θέση μπροστά;

Είναι ολοφάνερο ότι το μονοθέσιο δεν τραβάει και ούτε είναι στημένο σωστά..

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανως το μονοθεσιο ειναι κακο αεροδυναμικα αλλα και το μοτερ εχει χασει την... παρανομη ( ; ) περσινη του δυναμη.

Ειδικα το πισω μερος ειναι προβληματικο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, liakjim είπε

Ferrari 2020: Μειωμένη ιπποδύναμη -> ανάγκη για μείωση downforce -> χαμηλή ταχύτητα στις στροφές -> χαμηλό φορτίο -> μειωμένες θερμοκρασίες ελαστικών -> μειωμένη πρόσφυση

Με μία βασική διαφορά. Φερράρι 2020 αυξημένο downforce με μειωμένο μοτέρ ενώ Φερράρι 2019 μειωμένο downforce με δυνατό μοτέρ. Κοινώς τα έκαναν σαλάτα για αυτό τρέχουν με minimum φτερό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, papoys1 είπε

Μην το λες.Οι μεγάλοι οδηγοί γίνονται μεγαλύτεροι με τέτοιους δεύτερους οδηγούς.Αν υπήρχε ισάξιος η κόντρα ενδεχομένως θα έφερενε προβλήματα τύπου Φεράρι

Εγω πιστευω ακριβως το αντιθετο. Δλδ ενας επισης ικανος τιμ μειτ σε πιεζει και ανεβαζεις τα ορια σου ακομα παραπανω. Μιλαω παντα για qualy! Το χε πει και ο Μαξ παλιοτερα οτι του <ελειπε> ο Ρικιαρντο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, liakjim είπε

Όχι βέβαια. Είναι πιο αργή από τις ρεντμπουλ.

Είναι πιο αργή από τη μία Red Bull. Από την άλλη δεν είμαι σίγουρος.
Επίσης θα ήταν άλλοι οδηγοί. Δεν θα οδηγούσαν Πέρεζ/Στρολλ, αλλά Χαμ/Μπόττας.
 

 

6 ώρες πριν, liakjim είπε

...θα μπορούσε...

Μπορεί και να το έπαιρνε, μπορεί όχι. Σίγουρα θα χε ελπίδες, ειδικά αν ο Άλμπον ήταν σταθερά εκτός 4αδας και ο Μπόττας έδειχνε κάποια συνέπεια.

13 ώρες πριν, eri77 είπε

ωστόσο δεν συμφωνω οταν λες οτι σαμποτάρουν τον vettel.δεν υπάρχει καμία ομάδα που κανει κακο στον εαυτο της συνειδητα.

Το σαμποτάρισμα το ανεφέρω για τη συμπεριφορά απεναντί του, από όσα ακούμε από τα team radio. Αν πιέζει ο άλλος τρεις γύρους με τη μαλακή γόμα και μετά του λες τελικά άκυρο κάνε συντήρηση και προσπάθησε να πας μέχρι το τέλος, δεν μπορώ να το ερμηνεύσω αλλιώς. Δεν λέω ότι το κάνουν απαραίτητα επίτηδες, ίσως δεν δίνουν τη δέουσα προσοχή στον Σεμπ πλέον.

 

13 ώρες πριν, eri77 είπε

ετσι οπως το παρουσιασεις ειναι σαν να λες οτι εκανε χαρη στην Ferrari που πηγε εκει

Η Ferrari κέρδισε πιο πολλά από τον Φέττελ, από όσα ο Φέττελ από την Ferrari, όταν πήγε το 2015. Έφυγε από μία καλύτερη ομάδα και πήγε σε μία τότε χειρότερη (και μάλιστα σημαντικά χειρότερη). Από τους καλύτερους οδηγούς στο να δίνει feedback για τη συμπεριφορά του μονοθεσίου εντός πίστας, αν όχι ο καλύτερος, πιστώνεται σε μεγάλο βαθμό το προσπέρασμα που πέτυχε η Ferrari σε βάρος της RBR στους κατασκευαστές. Στέκονται όλοι στα δύο λάθη του, το 2018 σε Χοκενχάιμ και Μόντσα, την ώρα που και ο Χαμ στο πρώτο μισό του '18 έκανε λάθη. Η διαφορά είναι ότι ο Χαμ είχε έστω και οριακά καλύτερο μονοθέσιο (μετά τη θερινή διακοπή η ψαλίδα άνοιξε) και πολύ καλύτερο τιμ να τον υποστηρίξει. Φυσικά, ο Βρετανός ανέβασε πολύ και την απόδοσή του από το Σπα και μετά. Στις υπόλοιπες σεζόν, ο Σεμπ έπαιρνε σταθέρα παραπάνω από όσα είχε το μονοθέσιο με εξαίρεση πέρσι. Σίγουρα το συμβάν στον Καναδά κόστισε και στην πορεία του το '19, όπως και η καλή ρούκι σεζόν του Σαρλ, ο οποίος (καλώς, κακώς συζητήσιμο) δεν δέχτηκε το Νο. 2, οδηγώντας σε φαινόμενα απειθαρχίας εντός Φερράρι, με αποκορύφωμα τη Βραζιλία. Ωστόσο, και η απειθαρχία είναι ένα ζήτημα της ομάδας και του τρόπου που το διαχειρίζεται.
 

 

13 ώρες πριν, eri77 είπε

οπως λανθασμένα λες οτι RB ηταν πιο κοντά σε αυτούς απ' ό,τι αυτοί ήταν στην Mercedes.μην ξεχναμε οτι το 2018 χτύπησαν την Mercedes στα ισια.θα ηταν λαθος η νοοτροπία να κοιτανε πισω και οχι μπροστα

2019 Mercedes 739, Ferrari 504, Red Bull Racing-Honda 417
(-235 από Mercedes, +87 από RBR)

2018 Mercedes 655, Ferrari 571, Red Bull Racing-TAG Heuer 419
(-84 από Mercedes, +152 από RBR)

2017 Mercedes 668, Ferrari 522, Red Bull Racing-TAG Heuer 368
(-146 από Mercedes, +184 από RBR)

2016 Mercedes 765, Red Bull Racing-TAG Heuer 468, Ferrari 398
(Ferrari πίσω από RBR)

2015 Η RBR ήταν 4η σε δυναμική.

2014 Η Ferrari ήταν 4η σε δυναμική.

Το 2013 είναι η τελευταία χρονιά προ υβριδικής εποχής.

Το 2018 όντως η Ferrari ήταν καθαρά πιο κοντά στις Merc απ' ότι η RBR σε αυτήν και διεκδίκησε το πρωτάθλημα μέχρι ένα σημείο. Τις άλλες χρονιές όχι τόσο. Το 2019 η κατάσταση είναι αντίστροφη, το 2017 είναι λίγο πιο κοντά οι Ιταλοί στους Γερμανούς, απ ότι οι Αυστριακοί σε αυτούς, το 2016, η Ferrari είναι 3η, και τις σεζόν '15 και '14 η Γουίλλιαμς σπλιτάρει Φερράρι και RBR.

 

14 ώρες πριν, eri77 είπε

Alonso δεν κριθηκε ποτε ανεπαρκης απο την Ferrari

My fault. Ισχύει ότι πρώτα ο ίδιος ο Αλόνσο επιδίωξε να φύγει από τη Φερράρι ("ανανεώσει" με δικούς του όρους), λόγω του "φοβερού" μονοθεσίου, το 2014.

Επεξ/σία από greenfan20
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, tommy^ είπε

Προφανως το μονοθεσιο ειναι κακο αεροδυναμικα αλλα και το μοτερ εχει χασει την... παρανομη ( ; ) περσινη του δυναμη.

Ειδικα το πισω μερος ειναι προβληματικο...

δεν θα το  ελεγα 'παρανομο'. ολες οι ομαδες καιγαν λαδακι, ολες οι ομαδες κινουνται στις γκριζες ζωνες.απλα δεν βρισκανε πως ακριβως εκανε οτι εκανε η φερραρι και για να μην μπλεξουν δικαστικα (και χρονικά) καναν το συμβιβασμο. απο εκει και μετα υπηρχαν και αλλα προβληματα. πχ ο simulator της ferrari ειναι μια γενια πισω. Αυτο στην formula 1 σημαινει οτι εισαι αιωνες πισω. Η merc εχει τον πιο state of the art sim και ενα κανονικό οδηγο f1 (antony davidson) 24/7 να τρεχει αλλαγες και διαφορετικα setup ακομα και την ωρα που γινεται ο αγωνας.

παπαλα η mclaren τυ sainz . (σπασμενη εξατμιση?)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...