Speculoos Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Το "νόμος της ΕΕ μου παρέχει διετή εγγύηση στα προϊόντα που αγοράζω" δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα τσιτάτο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για διάφορους λόγους. Πρώτα και κύρια δεν είναι νόμος αλλά οδηγία που χονδρικά σημαίνει ότι αν μια χώρα έχει τον δικό της καταναλωτικό κώδικα τότε αυτός υπερισχύει. Εκείνο όμως που έχει σημασία είναι ότι ακόμα και στο ίδιο το πολυσέλιδο κείμενο της οδηγίας αναφέρεται ότι για να έχει διετή εγγύηση ένα προϊόν θα πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει στον πωλητή ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό κατά την παραλαβή. Η ΕΕ μέσα στην οδηγία δίνει μια περίοδο 6 μηνών στη διάρκεια των οποίων τα ελαττώματα που βγάζει μια συσκευή θεωρούνται ελαττώματα που προϋπήρχαν όταν ο καταναλωτής αγόρασε το προϊόν. Μετά το πέρας των 6 μηνών ο πωλητής έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον πελάτη απόδειξη ότι η συσκευή ήταν ελαττωματική από την αρχή και δεν προέκυψε στην πορεία, κάτι προφανώς πάρα πολύ δύσκολο. Επομένως, στο ερώτημα αν μπορώ να γυρίσω κάτι που χάλασε στους 18 μήνες, η απάντηση είναι πως θεωρητικά ναι αλλά δεν πρόκειται για εύκολη διαδικασία με εγγυημένο αποτέλεσμα. 1
NikosKallithea Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Εδω σου στελνει το ιδιο το μαγαζι με δικα του μεσα το προιον (και αν κανεις το λαθος και δεν το ανοίξεις δεν το βάλεις να παιζει κανενα μισαωρο παρουσια του μεταφορέα) και το παραλαβεις καλη την καρδια Μετα σου λενε, αααααα εσυ το χάλασες, δεν ισχυει η εγγύηση
musictracer Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Μέλος Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 3 λεπτά πριν, l3ft3r1s είπε 1) Η εγγύηση που αναφέρεται στην ιστοσελίδα πώλησης ή στη σελίδα του κατασκευαστή του εκάστοτε προϊόντος είναι η εμπορική εγγύηση και αφορά υπηρεσίες που προσφέρει ο κατασκευαστής ή πωλητής πέραν από αυτές που είναι υποχρεωμένοι να παράσχουν. 2) Η 2ετής εγγύηση της ΕΕ περιορίζεται από το παρακάτω: 3) Θα μπορούσε επομένως ο κατασκευαστής και ο πωλητής να μη δώσουν καμία εμπορική εγγύηση και να πρέπει εσύ να αποδείξεις μετά τους 6 μήνες ότι "το πρόβλημα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των προϊόντων". 4) Εαν και πως αποδυκνείεται κάτι τέτοιο, κατά περίπτωση, είναι μια άλλη κουβέντα, αλλά it is what it is. Φαίνεται σωστό, ωστόσο είναι πρακτικώς αδύνατη η απόδειξη της εξ αρχής ελαττωματικής λειτουργίας. Ή για να το θέσω αλλιώς, εφόσον υπήρχε εξαρχής το πρόβλημα, ποιος ο λόγος να περιμένω μέχρι σήμερα για να το επιστρέψω? (Ρητορικό...)
l3ft3r1s Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 1 λεπτό πριν, musictracer είπε Φαίνεται σωστό, ωστόσο είναι πρακτικώς αδύνατη η απόδειξη της εξ αρχής ελαττωματικής λειτουργίας. Ή για να το θέσω αλλιώς, εφόσον υπήρχε εξαρχής το πρόβλημα, ποιος ο λόγος να περιμένω μέχρι σήμερα για να το επιστρέψω? (Ρητορικό...) Επειδή ενδεχομένως τα συμπτώματα ενός ελλατωματικού υλικού να μην είναι εμφανή από την αρχή. Πχ ένα υλικό που έχει αναμενόμενη διάρκεια ζωής 3 χρόνων, λόγω αστοχίας κατά την κατασκευή του είχε τελικά διάρκεια μόνο 1 χρόνο. Ήταν εξαρχής ελλατωματικό, ωστόσο τα συμπτώματα εμφανίστηκαν μετά τον 1 χρόνο.
The_Judas Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 (επεξεργασμένο) Ο νόμος είναι αρλούμπα γιατί αφήνει παραθυράκια και δεν είναι σαφής. Το να αποδείξεις ότι ήταν εξ αρχής ελαττωματικό προφανώς και δεν είναι εύκολο. Γι'αυτό και δεν εφαρμόζεται ούτε στην υπόλοιπη ευρώπη... Επίσης αν ήταν σαφής θα έπρεπε να απαγορευοταν οποιαδήποτε εισαγωγή από Κίνα προς Ε.Ε. Εδώ ολόκληρη apple δίνει 1 έτος... Επεξ/σία 24 Δεκεμβρίου 2019 από The_Judas 1
musictracer Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Μέλος Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 2 λεπτά πριν, l3ft3r1s είπε Επειδή ενδεχομένως τα συμπτώματα ενός ελλατωματικού υλικού να μην είναι εμφανή από την αρχή. Πχ ένα υλικό που έχει αναμενόμενη διάρκεια ζωής 3 χρόνων, λόγω αστοχίας κατά την κατασκευή του είχε τελικά διάρκεια μόνο 1 χρόνο. Ήταν εξαρχής ελλατωματικό, ωστόσο τα συμπτώματα εμφανίστηκαν μετά τον 1 χρόνο. Μα δεν αποδεικνύεις ότι υπήρχε από πριν το πρόβλημα. Τουναντίον, δέχεσαι ότι δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα εξαρχής και απλά εμφανίστηκε στο πρώτο έτος χρήσης. Απλά υπαινίσσεσαι αστοχία υλικού και αυτό βάσει λογικής και όχι μέσω απόδειξης (δλδ δεν τέσταρες το υλικό αυτό καθ' αυτό πχ. σε κάποιο εργαστήριο με εργαλεία κτλ, , απλά θεωρείς ότι για να σταμάτησε να δουλεύει όπως πρέπει, λογικά ήταν ελαττωματικό το υλικό)_
l3ft3r1s Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 13 λεπτά πριν, musictracer είπε Μα δεν αποδεικνύεις ότι υπήρχε από πριν το πρόβλημα. Τουναντίον, δέχεσαι ότι δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα εξαρχής και απλά εμφανίστηκε στο πρώτο έτος χρήσης. Απλά υπαινίσσεσαι αστοχία υλικού και αυτό βάσει λογικής και όχι μέσω απόδειξης (δλδ δεν τέσταρες το υλικό αυτό καθ' αυτό πχ. σε κάποιο εργαστήριο με εργαλεία κτλ, , απλά θεωρείς ότι για να σταμάτησε να δουλεύει όπως πρέπει, λογικά ήταν ελαττωματικό το υλικό)_ Ο τρόπος απόδειξης δεν αναφέρεται κάπου ρητά, ίσως να μην μπορεί κιόλας να καθοριστεί ένα καθολικός τρόπος. Ενδεχομένως η απλή λογική σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι αρκετή. Η λογική κάπου βασίζεται, δεν είναι αυθαίρετη. Σε άλλες ίσως να πρέπει να συγκεντώσεις προδιαγραφές των υλικών όσων αφορά την αναμενόμενη διάρκεια ζωής. Σε άλλες ίσως όντως χρειάζεται εργαστηριακή μελέτη. Ορίστε, μόλις βγάλαμε 3 διαφορετικούς τρόπους. Το αντικείμενο της συζήτησης ωστόσο ήταν υπό ποιές προϋποθέσεις σε καλύπτει η εγγύηση της ΕΕ. Η απάντηση είναι με την προϋπόθεση της απόδειξης. Δε δηλώνω ειδήμων σε αυτό, ούτε συμφωνώ με τη λογική της οδηγίας, γι αυτό άλλωστε είπα it is what it is.
mic2mic Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Υπάρχουν κι εδώ στο insomnia διάφορα threads με ιστορίες πελατών που αντιμετώπισαν πρόβλημα με την εγγύηση από το σημείο πώλησης. Με μια αναζήτηση τα βρίσκετε εύκολα. Το τί λέει ο νόμος το ξέρουμε. Το θέμα είναι στην πράξη τί γίνεται και πόσο πρέπει να τσακωθείς για να βρεις το δίκιο σου. Τώρα υπάρχει και άλλο σύνηθες κόλπο που εφαρμόζουν πολλά καταστήματα: Γράφουν εγγύηση 2 έτη αλλά "με τιμολόγιο 1 έτος". Φυσικά παράνομο κι αυτό (εφόσον δεν πρόκειται για μεταπωλητή) αλλά άντε τράβα βρες άκρη εσύ...
DrLo Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 (επεξεργασμένο) 6 ώρες πριν, musictracer είπε Καλημέρα σε όλους, Έχω μία απορία σχετικά με την ελάχιστη 2ετή εγγύηση προϊόντων που υποχρεώνει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο να παρέχουν οι πωλητές εντός Ε.Ε. Όπως γίνεται σαφές και στο official site της Ε.Ε. για το συγκεκριμένο θέμα : "Έχετε πάντα το δικαίωμα σε ελάχιστη 2ετή εγγύηση χωρίς καμία επιβάρυνση, ανεξάρτητα από το αν αγοράσατε το προϊόν στο διαδίκτυο, σε κατάστημα ή με ταχυδρομική παραγγελία. Η 2ετής αυτή εγγύηση είναι το ελάχιστο δικαίωμά σας. Ωστόσο, η νομοθεσία της χώρα σας μπορεί να σας παρέχει επιπλέον προστασία. Εάν προϊόντα που αγοράσατε οπουδήποτε στην ΕΕ (Στην περίπτωση αυτή, τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ + η Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και η Νορβηγία) αποδειχτούν ελαττωματικά ή δεν ανταποκρίνονται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά, ο πωλητής οφείλει να τα επισκευάσει ή να τα αντικαταστήσει δωρεάν ή να σας μειώσει την τιμή ή να σας επιστρέψει όλα τα χρήματα που πληρώσατε. Κατά κανόνα, μπορείτε να ζητήσετε πλήρη ή μερική επιστροφή των χρημάτων μόνον όταν δεν είναι δυνατή ή επισκευή ή η αντικατάσταση των προϊόντων." (https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm ) Γενικότερα στη σελίδα δεν υπάρχουν "αστερίσκοι" ή "ψιλά γράμματα" σε σχέση με τη διάρκεια της 2ετούς αυτής εγγύησης. Και έρχομαι τώρα στο πρόβλημα που αντιμετωπίζω: Έχω αγοράσει ένα ασύρματο πληκτρολόγιο στου οποίου τη συσκευασία αναγράφεται "1 χρόνος εγγύηση" . πριν λίγες μέρες και στους 16 μήνες από τη μέρα αγοράς άρχισε να μου κάνει "νερά" και να μένει κολλημένο το πλήκτρο του κόμματος. Και ερωτώ, καλύπτομαι από την ελάχιστη 2ετή εγγύηση λόγω αγοράς εντός Ε.Ε., ή ισχύει μόνο η 1 έτους του κατασκευαστή, η οποία και έχει παρέλθει? Σε απάντηση mail με σχετική ερώτηση που απέστειλα στο Συνήγορο του Καταναλωτή μου διευκρίνισαν ότι απλά λειτουργούν ως μεσάζοντες σε περίπτωση αντιπαράθεσης και ότι αυτό γίνεται μόνο μέσω γραπτής αναφοράς που αποστέλλεται σε αυτούς. Με λίγα λόγια δλδ δεν πήρα απάντηση στο ερώτημά μου. Έχει κανείς σχετική εμπειρία? Τι προτείνετε? Να διεκδικήσω εγγύηση ή απλά να αγοράσω νέο πληκτρολόγιο και να τελειώσει εκεί το θέμα? Δεν υπάρχει νόμος του ελληνικού κρατους ή κανονισμός της ΕΕ που να κάνει υποχρεωτική την διετή εγγύηση .- 2 ώρες πριν, Speculoos είπε Το "νόμος της ΕΕ μου παρέχει διετή εγγύηση στα προϊόντα που αγοράζω" δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα τσιτάτο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για διάφορους λόγους Αυτό αρχικά. 2 ώρες πριν, Speculoos είπε Εκείνο όμως που έχει σημασία είναι ότι ακόμα και στο ίδιο το πολυσέλιδο κείμενο της οδηγίας αναφέρεται ότι για να έχει διετή εγγύηση ένα προϊόν θα πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει στον πωλητή ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό κατά την παραλαβή. Η ΕΕ μέσα στην οδηγία δίνει μια περίοδο 6 μηνών στη διάρκεια των οποίων τα ελαττώματα που βγάζει μια συσκευή θεωρούνται ελαττώματα που προϋπήρχαν όταν ο καταναλωτής αγόρασε το προϊόν. Μετά το πέρας των 6 μηνών ο πωλητής έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον πελάτη απόδειξη ότι η συσκευή ήταν ελαττωματική από την αρχή και δεν προέκυψε στην πορεία, κάτι προφανώς πάρα πολύ δύσκολο. Επομένως, στο ερώτημα αν μπορώ να γυρίσω κάτι που χάλασε στους 18 μήνες, η απάντηση είναι πως θεωρητικά ναι αλλά δεν πρόκειται για εύκολη διαδικασία με εγγυημένο αποτέλεσμα. Εδώ τα μπερδέυεις λιγο. Πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι είναι άλλο πράγμα να χαλάσει κάτι και άλλο να έχει ελλάτωμα εξ' αρχής. Κάτι μπορεί να χαλάσει χωρίς να έχει κανένα ελλάτωμα. Επεξ/σία 24 Δεκεμβρίου 2019 από DrLo 1
mic2mic Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 16 λεπτά πριν, DrLo είπε Δεν υπάρχει νόμος του ελληνικού κρατους ή κανονισμός της ΕΕ που να κάνει υποχρεωτική την διετή εγγύηση .- Ακόμα χειρότερα απ'ότι φανταζόμουν δηλαδή.
musictracer Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Μέλος Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Λοιπόν, επειδή αρχίζει και γίνεται αυτό που φοβάμαι πάντα στα forums, δλδ το να αρχίσει να λέει ο καθένας το μακρύ και το κοντό του χωρίς να ελέγχει την εγκυρότητα των ισχυρισμών του - ή ακόμα και να μην τον ενδιαφέρει αν είναι έγκυροι ή όχι - και γενικά να προκαλεί παραπληροφόρηση και σύγχυση, παραθέτω το κάτωθι screen shot από τα faq του επίσημου site της Ε.Ε σχετικά με το εν λόγω θέμα. Μιλάει ξεκάθαρα για ευρωπαϊκή ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ και για υποχρέωση του πωλητή κτλ... Δεν πρόκειται για παρότρυνση, δεν πρόκειται για ενθάρρυνση, πρόκειται για ΝΟΜΟ. Τέλος! Ελπίζω να το ξεκαθαρίσαμε πλέον αυτό το θέμα για να πάμε παρακάτω. Επίσης θα παρακαλούσα στο εξής οποιαδήποτε τοποθέτηση στο νήμα να ελέγχεται για την εγκυρότητά του από τον γράφοντα πριν τοποθετηθεί σε δημόσια θέα. Συγνώμη για τον τόνο μου, μιας που είναι και γιορτινές μέρες, απλά νομίζω ότι είναι προς όφελος όλων μας η διατήρηση μιας υποτυπώδους αξιοπρέπειας στο thread, Ευχαριστώ και καλές γιορτές σε όλους με υγεία και φώτιση σε όλους ! 1
ManFromEarth Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 Η ΕΕ δεν νομοθετεί στην ελληνική επικράτεια. Αν μπορούσε δεν θα χρειαζόταν η υπογραφή mou και οι περικοπές π.χ. στις συντάξεις θα νομοθετουνταν από την ΕΕ.
DrLo Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 (επεξεργασμένο) Βαριέμαι να αναλύσω. Ξαναέω οτι είπα στα παραπάνω μηνύματα. Επεξ/σία 25 Δεκεμβρίου 2019 από DrLo
DrLo Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, ManFromEarth είπε Η ΕΕ δεν νομοθετεί στην ελληνική επικράτεια. Αν μπορούσε δεν θα χρειαζόταν η υπογραφή mou και οι περικοπές π.χ. στις συντάξεις θα νομοθετουνταν από την ΕΕ. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ΕΕ μπορεί να νομοθετήσει άμεσα - με κανονισμό - αλλά κανονισμοι μπορεί να υπάρχουν μόνο σε θέματα που τα κρα΄τη μέλη έχουν προκαθορίσει ότι αυτό μπορει να συμβεί μέσω αντίστοιχων συνθηκών. https://ec.europa.eu/info/law/law-making-process/types-eu-law_en ... The EU can pass laws only in those areas where its members have authorised it to do so, via the EU treaties. ... Επεξ/σία 25 Δεκεμβρίου 2019 από DrLo 1
petasis Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 16 ώρες πριν, mic2mic είπε Γενικά δεν ισχύει η διετής εγγύηση. Πρόκειται για τις συνήθεις αρλούμπες της ΕΕ. Η κάθε εταιρεία δίνει την εγγύηση που θέλει. Αν πας νομικά, ναι, πιθανότατα θα δικαιωθείς. Επίσης μπορεί να δικαιωθείς αν ένα μεγάλο κατάστημα δεν θέλει να έρθει σε αντιδικία μαζί σου για να μη χαλάσει τη φήμη του ή επειδή θεωρεί ότι δεν αξίζει τον κόπο. Όπως καταλαβαίνεις, και η δικαστική οδός και ο τσακωμός με το κατάστημα δεν είναι και οι καλύτερες λύσεις και δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο θα έπρεπε να λειτουργεί μια εγγύηση. Αν ίσχυε στην πράξη η διετής εγγύηση, δεν θα έγραφε η κάθε εταιρεία παντού ότι παρέχει πχ 1 χρόνο εγγύηση. Και στα sites, και στα έντυπα κτλ. Για παράδειγμα η HP στα φτηνά της laptops δίνει 1 χρόνο εγγύηση και το γράφει παντού. Είναι σωστό ότι δεν υπάρχει 2ετής εγγύηση, αλλά είναι λάθος ότι δικαστικά θα δικαιωθείς, και ότι τα καταστήματα νοιάζονται. 2 δίκες έχω κάνει, τις έχω κερδίσει. Μάθατε ποτέ τίποτα; Οπότε, όχι τα καταστήματα δεν τα νοιάζει. 16 ώρες πριν, musictracer είπε Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, Πρόκειται για ασύρματο πληκτρολόγιο. Η αξία όντως δεν είναι μεγάλη, είναι 11ευρώ. Το πρόβλημα είναι ότι είναι το μόνο οικονομικό μικρό usb-bluetooth πληκτρολόγιο με καλές κριτικές και όμορφη εμφάνιση. Μετά πας σε 3πλάσια τιμή και πάνω. Προσωπικά μέχρι που εμφανίστηκε το πρόβλημα ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος. Τώρα θα μου πείτε τι περιμένω σε αυτό το budget... Η αλήθεια είναι πάντως ότι πρέπει να μου έτυχε απλά γιατί δεν είδα άλλη περίπτωση δυσαρεστημένου πελάτη. Σημειωτέον ότι ενώ το προσδόκιμο ζωής της μπαταρίας ήταν 6 μήνες, εμένα στους 16 μήνες δε χρειάστηκε να αλλαχτούν... Επίσης το thread δεν αφορά μόνο αυτή καθ' αυτήν την περίπτωση αγοράς, αλλά και για να γνωρίζουμε τι συμβαίνει γενικότερα σε παρόμοιες περιπτώσεις, δυνητικά και ακριβότερων προϊόντων. Γι' αυτό το παρέθεσα, για να σχολιάσει ίσως και κάποιος που πιθανώς έχει βρεθεί σε παρόμοια περίπτωση. Εντάξει δεν νομίζω ότι είναι αρλούμπες ένας Ευρωπαϊκός νόμος. Εκτός αν εννοείς ότι εδώ στην Ελλάδα αδιαφορούμε γι αυτούς, στο οποίο συμφωνώ, αλλά είναι και ο λόγος που για παράδειγμα κάναμε έναν αιώνα για να εφαρμόσουμε έναν αντικαπνιστικό νόμο όταν στη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών μελών εφαρμόστηκε εξαρχής. Για να μην αναφερθώ στα αναρίθμητα πρόστιμα που έχουμε υποστεί ως χώρα για την μη εφαρμογή Ευρωπαϊκών Νόμων εντός του δοθέντος χρονικού πλαισίου εφαρμογής. Τώρα, όσο αφορά την αναντιστοιχία χρόνου εγγύησης κατασκευαστή - Ε.Ε. εγώ αντιλαμβάνομαι ότι - δεδομένου του ότι δεν υπάρχει αποσαφήνιση επ' αυτού από μεριάς Ε.Ε. - ο πωλητής εφόσον παρέλθει η ο χρόνος εγγύησης του κατασκευαστή, αναλαμβάνει ο ίδιος , εν γνώση του και οικειοθελώς την ευθύνη για την κάλυψη του υπολοίπου χρόνου, δυνητικά με αντικατάσταση, επισκευή ή επιστροφή χρημάτων κτλ.. Ας μη ξεχνάμε ότι πχ. εταιρίες όπως η HP που ανέφερες πουλούν προϊόντα παγκοσμίως, συνεπώς είναι εύλογο να μην τους ενδιαφέρει απλά και μόνο η εναρμόνιση με έναν Ευρωπαϊκό νόμο. Το σαιτ της ΕΕ λέει αρλούμπες. Πριν μερικά χρόνια, είχα κάνει παρατήρηση στην αρμόδια επίτροπο, επειδή είχε πει για 2 χρόνια "εγγύηση". Μου απάντησαν ότι "ναι δεν εννοούσε 2 χρόνια εγγύηση". Η αρλούμπα συνεχίζεται. Και όπως έγραψα και σε άλλο νήμα, από το 2018 η εμπορική εγγύηση έγινε προαιρετική (δηλαδή μπορεί να μην έχεις καν εγγύηση από κατασκευαστή/εισαγωγέα). Καλύτερα δες τους νόμους, και άσε το σαιτ της ΕΕ. Δεν έχει καμιά νομική αξία. 15 ώρες πριν, musictracer είπε Ο λόγος που δεν έχω επικοινωνήσει με την εταιρία ακόμα είναι για να ξέρω πρωτίστως πως θα το χειριστώ, ποια είναι τα δικαιώματά μου, τι θα πω κτλ... Γενικά δε συνηθίζω να ζητώ κάτι όταν δεν είμαι σίγουρος ότι το δικαιούμαι καθώς το θεωρώ εντελώς ανήθικο. Ωστόσο ξαναλέω, ο λόγος τους thread δεν αφορά μόνο αυτήν καθ' αυτήν την περίπτωση. Έθεσα το ζήτημα προς συζήτηση με αφορμή την εν λόγω περίπτωση, αλλά ισχύει για οποιαδήποτε αντίστοιχη περίπτωση θα μπορούσε δυνητικά να αντιμετωπίσει, ή έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν ο οποιοσδήποτε από εμας. Τώρα για το γεγονός ότι για σένα όταν ένας νόμος δεν εφαρμόζεται είναι αρλούμπα, για μένα όταν δεν εφαρμόζεται απλά πρέπει να έχει κυρώσεις. Αλλιώς τι διάλο νόμος είναι, και γιατί να υπάρχει? Αν ήταν να μην έχουν κυρώσεις αντί για νόμους θα τους ονομάζαμε προτροπές, παρακινήσεις κτλ... Επίσης οι νόμοι γενικότερα δεν είναι κάποιος τρόπος καταδυνάστευσης μιας κοινωνίας. Ούτε το κράτος κάποιο τέρας από το οποίο πρέπει να ξεφύγουμε. Τώρα αν έχει καταντήσει έτσι η κατάσταση πρέπει να αναζητήσουμε τις ευθύνες στην πηγή τους. Και λυπάμαι πολύ αλλά η πηγή είμαστε εμείς οι ίδιοι, μιας που κανένας πολιτικός δε φυτρώνει έτσι απλά. Κι όσο για την ερώτησή σου αν νομίζω ότι οι πολιτκοί είναι αυτοί που υπόκεινται τις συνέπειες, δε ξέρω πως από τα γραφόμενά μου συμπέρανες κάτι τέτοιο, αλλά το θεωρώ περιττό να απαντήσω το αυτονόητο.... Τα δικαιώματα που έχεις είναι: 1) Η νομική εγγύηση. Πρέπει να σου παραδώσουν το πράγμα χωρίς ελάττωμα και με όλες τις συμφωνημένες ιδιότητες. Αν χαλάσει τους πρώτους 6 μήνες, όλα καλά. Αν χαλάσει από τους 6 μήνες μέχρι τα 2 χρόνια, ο νόμος σε καλύπτει αν μπορείς να αποδείξεις ότι το πρόβλημα υπήρχε την μέρα που το παρέλαβες. Αυτό είναι δύσκολο, θες δικαστήριο και απόδειξεις (δηλ. κατασκευαστικό ελάττωμα). 2) Η εμπορική εγγύηση. Προαιρετική, όσο θέλει ο εισαγωγέας. Από την στιγμή που η εμπορική έχει λήξει, και έχει περάσει το 6μηνο της νομικής, νομικά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι δικαστήριο. Αν μπορείς να αποδείξεις... Οπότε, μόνο αν θέλουν να σε καλύψουν... 13 ώρες πριν, musictracer είπε Ακριβώς αυτή ήταν κι εμένα η αρχική μου σκέψη, όπως έγραψα πιο πάνω. Δλδ, από τη στιγμή που στον εν λόγω νόμο δεν υπάρχει αναφορά - έστω με αστερίσκο - στην εργοστασιακή εγγύηση του προϊόντος σημαίνει ότι η 2ετής εγγύηση ισχύει ανεξαρτήτως εργοστασιακής εγγύησης. Βέβαια αυτό φαίνεται κάπως..."άδικο" για τους πωλητές, ωστόσο πιθανόν να είναι ένας μοχλός πίεσης από την κομισιόν, ώστε οι πωλητές να επιλέγουν πιο αξιόπιστους κατασκευαστές, προωθώντας έτσι την αγοραπωλησία περισσότερο ποιοτικών προϊόντων εντός της ένωσης... Ξαναδιάβασε τον νόμο, ολόκληρο. Ο νόμος μιλά για ελάττωμα κατά την παράδοση. 13 ώρες πριν, NikosKallithea είπε Ακριβώς αυτο Αν ήθελε η εε και ήταν υποχρεωτικό δεν θα υπήρχε ούτε ενα έγγραφο συνοδείας οπουδήποτε αντικειμένου που να αναγράφει στην εγγύηση ΕΝΑ ετος Δικαστικά ναι θα δικαιωθείς ...αλλα ποιός παει στα δικαστήρια Καπιταλισμός βλέπεις Δεν θα δικαιωθεί. Εκτός και αν έχει στοιχεία ότι τα πληκτρολόγια χαλάνε σωρηδόν. 13 ώρες πριν, musictracer είπε Βασικά νομίζω πρέπει να γίνει μία αποσαφήνιση όσο αφορά την εγγύηση και ποιος την παρέχει. Εμείς ως καταναλωτές τείνουμε να θεωρούμε ότι απλώς καλυπτόμαστε από μία και μόνο εγγύηση ανα προϊόν, την οποία εύλογα διεκδικούμε συνήθως από τον πωλητή. Ωστόσο νομίζω το σωστό είναι να κάνουμε το διαχωρισμό μεταξύ εγγύησης του κατασκευαστή και του πωλητή , όπως πολύ σωστά επεσήμανε πιο πάνω ο Ablaoublas. Δλδ, στην περίπτωσή μου για παράδειγμα, η εργοστασιακή έχει προφανώς παρέλθει, αλλά η του πωλητή εξακολουθεί να ισχύει. Όσο για την ταλαιπωρία της νομικής οδού, δε μου φαίνεται δα και τόσο δύσκολη υπόθεση η υποβολή μίας έγγραφης καταγγελίας στο Συνήγορο του Καταναλωτή... Μπορείς (και πρέπει) μα την κάνεις. Στο αρχείο θα μπει, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. 13 ώρες πριν, l3ft3r1s είπε 1) Η εγγύηση που αναφέρεται στην ιστοσελίδα πώλησης ή στη σελίδα του κατασκευαστή του εκάστοτε προϊόντος είναι η εμπορική εγγύηση και αφορά υπηρεσίες που προσφέρει ο κατασκευαστής ή ο πωλητής πέραν από αυτές που είναι υποχρεωμένοι να παράσχουν. 2) Η 2ετής εγγύηση της ΕΕ περιορίζεται από το παρακάτω: 3) Θα μπορούσε επομένως ο κατασκευαστής και ο πωλητής να μη δώσουν καμία εμπορική εγγύηση και να πρέπει εσύ να αποδείξεις μετά τους 6 μήνες ότι "το πρόβλημα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των προϊόντων". 4) Εαν και πως αποδυκνείεται κάτι τέτοιο, κατά περίπτωση, είναι μια άλλη κουβέντα, αλλά it is what it is. Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα. 13 ώρες πριν, l3ft3r1s είπε Ο τρόπος απόδειξης δεν αναφέρεται κάπου ρητά, ίσως να μην μπορεί κιόλας να καθοριστεί ένα καθολικός τρόπος. Ενδεχομένως η απλή λογική σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι αρκετή. Η λογική κάπου βασίζεται, δεν είναι αυθαίρετη. Σε άλλες ίσως να πρέπει να συγκεντώσεις προδιαγραφές των υλικών όσων αφορά την αναμενόμενη διάρκεια ζωής. Σε άλλες ίσως όντως χρειάζεται εργαστηριακή μελέτη. Ορίστε, μόλις βγάλαμε 3 διαφορετικούς τρόπους. Το αντικείμενο της συζήτησης ωστόσο ήταν υπό ποιές προϋποθέσεις σε καλύπτει η εγγύηση της ΕΕ. Η απάντηση είναι με την προϋπόθεση της απόδειξης. Δε δηλώνω ειδήμων σε αυτό, ούτε συμφωνώ με τη λογική της οδηγίας, γι αυτό άλλωστε είπα it is what it is. Να σας πω την δική μου εμπειρία (Ελλάδα). Η πρώτη δίκη αφορούσε φωτογραφική μηχανή, με 1 έτος εγγύηση. Εκεί έψαξα και βρήκα ποιον αισθητήρα φορούσε η μηχανή, και ο οποίος αισθητήρας είχε πρόβλημα (και για αυτό χάλασε και η δική μου μηχανή). 2-3 άλλες μάρκες είχαν κάνει ανάκληση προϊόντων, η δική μου όχι. Παρότι ευκολάκι, δεν είπα τίποτα μέχρι την δικάσιμο, και κατέθεσα όλα τα στοιχεία την μέρα της δίκης. Φυσικά η εταιρία εντελώς απροετοίμαστη. Η δεύτερη δίκη αφορούσε τηλεόραση, που έλειπε η λειτουργία παρεμβολής καρέ. Εκεί θα βάραινε λίγο η γνώμη μου σαν "ειδικός" επί της εικόνας (έχω πιστοποίηση επιπέδου 2 από το ISF). Οι εμπλεκόμενες εταιρίες (όλα τα μεγάλα καταστήματα λευκών ειδών και ο εισαγωγέας - ήταν ομαδική αγωγή κάπου 60 καταναλωτές) δεν έδιναν δεκάρα, και στο παρα-πέντε, λίγες μέρες πριν την δίκη συμβιβαστήκαμε με τον εισαγωγέα (αν και εγώ ήμουν αντίθετος). Οπότε δεν έγινε η δίκη. Όμως ο δρόμος της δίκης έχει προβλήματα: α) οι δικηγόροι είναι άσχετοι - στην πράξη πρέπει να βρεις εσύ τα επιχειρήματα, να τους τα εξηγήσεις, και να παρακαλάς να τα καταλάβουν και να τα αποτυπώσουν στο χαρτί; β) το κόστος είναι μεγάλο - 300 ευρώ κάνει πλέον μόνο μια κατάθεση΄γ) μπορεί να πάρει 3 χρόνια να βγει απόφαση. 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα