Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Από την 1η Ιανουαρίου του νέου έτους, το 112 θα λειτουργεί σε όλες τις έξυπνες συσκευές στην Ελλάδα με τον αρμόδιο φορέα να είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Έως και σήμερα το 112 ήταν διαθέσιμο περίπου στο 38-40% των χρηστών στην Ελλάδα. Έπειτα όμως από τη σχετική προτροπή της Ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσουν γρηγορότερα οι αναβαθμίσεις των συσκευών ώστε να υποστηρίζουν τη σχετική λειτουργία, από 1/1/20 περίπου το 80% των τηλεφώνων της επικράτειας θα μπορούν να λάβουν μηνύματα από την υπηρεσία αυτή όπως φυσικά και να καλέσουν τον αριθμό.

Το καλοκαίρι είχαν ξεκινήσει ήδη οι πρώτες δοκιμές με την αποστολή χιλιάδων μηνυμάτων σε όλους τους χρήστες εντός της ελληνικής επικράτειας. Αφού ξεπεράστηκαν και τα τελευταία τεχνικά ζητήματα που αφορούσαν τα μηνύματα κυψέλης, ώστε αυτά να μπορούν να ληφθούν από το σύνολο των smartphones, το 112 παραδίδεται σε πλήρη λειτουργία.

Τι είναι το 112 και πως λειτουργεί

Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως αριθμός εκτάκτου ανάγκης και μπορεί κάποιος να τον χρησιμοποιήσει για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Λειτουργεί παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης, όπως το 100, 166 και 199 ενώ λειτουργεί ακόμη και σε χώρες εκτός ΕΕ όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.

Στην Ελλάδα, το 112 θα λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα με ειδικά καταρτισμένο προσωπικό και όταν κάποιος καλέσει θα συνδέεται ανάλογα με το περιστατικό ανάγκης όπως αυτός/αυτή το αναφέρει με υπηρεσίες όπως:

  • Αστυνομία
  • Πυροσβεστικό Σώμα
  • ΕΚΑΒ
  • Λιμενικό Σώμα
  • Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000

Στις κλήσεις απαντούν χειριστές στα Ελληνικά, Αγγλικά και Γαλλικά ενώ κάποιος μπορεί να καλέσει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο ή και τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα. Μάλιστα, η κλήση από το κινητό τηλέφωνο μπορεί να γίνει και χωρίς κάρτα SIM.

Ακόμη κι αν η περιοχή του καλούντος δεν καλύπτεται από δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, η κλήση πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας ενώ ταυτόχρονα παρέχει και τη δυνατότητα εντοπισμού θέσης του καλούντος, σε επίπεδο διεύθυνσης από σταθερό τηλέφωνο και κεραίας για κινητό τηλέφωνο.

Το 112 εκτός από εισερχόμενες κλήσεις, υποστηρίζει επίσης εισερχόμενα SMS, MMS, email και FAX.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, trib είπε

Έως και σήμερα το 112 ήταν διαθέσιμο περίπου στο 38-40% των χρηστών στην Ελλάδα.

Στα τόσα χρόνια (χρήστης από το 1997) δεν μου έτυχε συσκευή να μην υποστηρίζει το 112, και δεν εννοώ σαν αριθμό άλλα και κλήση προς την υπηρεσία.

Να υποθέσω το νέο είναι ότι πλέον έχουμε και τις δυνατότητες εισερχομένων (SMS, MMS, email και FAX), εκτός αν μου διαφεύγει κάτι.

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 minutes ago, htaccess said:

Στα τόσα χρόνια (χρήστης από το 1997) δεν μου έτυχε συσκευή να μην υποστηρίζει το 112, και δεν εννοώ σαν αριθμό άλλα και κλήση προς την υπηρεσία.

Να υποθέσω το νέο είναι ότι πλέον έχουμε και τις δυνατότητες εισερχομένων (SMS, MMS, email και FAX), εκτός αν μου διαφεύγει κάτι.

Ο εντοπισμός της θέσης του καλούντος θα γίνεται αυτόματα για όλες τις κλήσεις, αμέσως μόλις απαντήσει ο χειριστής. Η θέση του καλούντος απεικονίζεται άμεσα σε ηλεκτρονικό χάρτη στην οθόνη του χειριστή. Από τον Απρίλιο του 2020, ο εντοπισμός της θέσης του καλούντος θα γίνεται με το σύστημα Advanced Mobile Location/Emergency Location Service (AML/ELS), το οποίο βασίζεται στο δέκτη GPS έξυπνου κινητού τηλεφώνου, επιτυγχάνοντας εντοπισμό με ακρίβεια μικρότερη των 100 μέτρων εντός 30 δευτερολέπτων.

Το σύστημα 112 θα επιτρέπει στον πολίτη να ειδοποιεί τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης όχι μόνο με τηλεφωνική κλήση, αλλά και με αποστολή μηνυμάτων SMS και MMS, αλλά και με email και fax. Ως εκ τούτου, οι πολίτες με ακουστική αναπηρία θα μπορούν να ειδοποιήσουν το 112 απρόσκοπτα, ενώ οι πολίτες με γνωστική αναπηρία θα μπορούν να στείλουν φωτογραφία (MMS) με το συμβάν αν δεν έχουν τη δυνατότητα να περιγράψουν τι έχει συμβεί.

Αλλά το βασικό είναι αυτό:

Ακόμη, υπάρχουν και οι φωνητικοί συναγερμοί. Ο πολίτης δέχεται τηλεφωνική κλήση στο κινητό ή σταθερό του τηλέφωνο. Ως καλών εμφανίζεται το «112». Μόλις ο πολίτης απαντήσει την κλήση, ακούει φωνητικό μήνυμα, ηχογραφημένο ή μεταφρασμένο από γραπτό κείμενο (text-to-speech).

Για να γλιτώσουμε περιστατικά όπως αυτό στο Ματι

Επεξ/σία από Madness1
  • Like 19
  • Thanks 3
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, htaccess είπε

Στα τόσα χρόνια (χρήστης από το 1997) δεν μου έτυχε συσκευή να μην υποστηρίζει το 112, και δεν εννοώ σαν αριθμό άλλα και κλήση προς την υπηρεσία.

Να υποθέσω το νέο είναι ότι πλέον έχουμε και τις δυνατότητες εισερχομένων (SMS, MMS, email και FAX), εκτός αν μου διαφεύγει κάτι.

Κάποιοι κατασκευαστές είχαν τεχνικά θέματα με τα μηνύματα κυψέλης και έπρεπε να προγραμματίσουν σχετικές αναβαθμίσεις

  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Madness1 είπε

Ο εντοπισμός της θέσης του καλούντος θα γίνεται αυτόματα για όλες τις κλήσεις, αμέσως μόλις απαντήσει ο χειριστής. Η θέση του καλούντος απεικονίζεται άμεσα σε ηλεκτρονικό χάρτη στην οθόνη του χειριστή. Από τον Απρίλιο του 2020, ο εντοπισμός της θέσης του καλούντος θα γίνεται με το σύστημα Advanced Mobile Location/Emergency Location Service (AML/ELS), το οποίο βασίζεται στο δέκτη GPS έξυπνου κινητού τηλεφώνου, επιτυγχάνοντας εντοπισμό με ακρίβεια μικρότερη των 100 μέτρων εντός 30 δευτερολέπτων.

Το σύστημα 112 θα επιτρέπει στον πολίτη να ειδοποιεί τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης όχι μόνο με τηλεφωνική κλήση, αλλά και με αποστολή μηνυμάτων SMS και MMS, αλλά και με email και fax. Ως εκ τούτου, οι πολίτες με ακουστική αναπηρία θα μπορούν να ειδοποιήσουν το 112 απρόσκοπτα, ενώ οι πολίτες με γνωστική αναπηρία θα μπορούν να στείλουν φωτογραφία (MMS) με το συμβάν αν δεν έχουν τη δυνατότητα να περιγράψουν τι έχει συμβεί.

Αλλά το βασικό είναι αυτό:

Ακόμη, υπάρχουν και οι φωνητικοί συναγερμοί. Ο πολίτης δέχεται τηλεφωνική κλήση στο κινητό ή σταθερό του τηλέφωνο. Ως καλών εμφανίζεται το «112». Μόλις ο πολίτης απαντήσει την κλήση, ακούει φωνητικό μήνυμα, ηχογραφημένο ή μεταφρασμένο από γραπτό κείμενο (text-to-speech).

Για να γλιτώσουμε περιστατικά όπως αυτό στο Ματι

μην εισαι τοσο σιγουρος. το ειχα καλεσει πριν μερικα χρονια γιατι χρειαζομουν βοηθεια τους ειπα που βρισκομουν, χιλιομετρική θέση πάνω σε εθνική οδό και μέτωπο κίνησης, ο χειριστής με ρωτησε  να του πω σε ποιο νομό βρισκόμουν για να δώσει σημα... κορυφαίες στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου.

  • Like 1
Δημοσ.

Ότι πρέπει για τα xiaomi που δεν μπορείς να καλέσεις το 100. Παίρνεις 112 και τους λες συνδεσε με με άμεση  δράση ...

  • Confused 1
Δημοσ.

ύστερα απο τόσες φυσικές καταστροφές που αντιμετωπίζουμε απο έκτακτη κακοκαιρία είτε καλοκαίρι ειτε χειμώνα τι θα γίνει με το σύστημα που θα μας ειδοποιεί για φωτιές , τυφώνες , πλημμύρες , κυκλοφοριακό χάος  κτλπ λειτουργεί ?  η τραγωδία στο μάτι θα μπορούσε να αποφευχθεί

Δημοσ.
24 minutes ago, dkstopo said:

μην εισαι τοσο σιγουρος. το ειχα καλεσει πριν μερικα χρονια γιατι χρειαζομουν βοηθεια τους ειπα που βρισκομουν, χιλιομετρική θέση πάνω σε εθνική οδό και μέτωπο κίνησης, ο χειριστής με ρωτησε  να του πω σε ποιο νομό βρισκόμουν για να δώσει σημα... κορυφαίες στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου.

Δεν διαφωνώ μαζί σου .Όντως απαράδεκτο.Σ αυτό ελπίζω:

Από τον Απρίλιο του 2020, ο εντοπισμός της θέσης του καλούντος θα γίνεται με το σύστημα Advanced Mobile Location/Emergency Location Service (AML/ELS), το οποίο βασίζεται στο δέκτη GPS έξυπνου κινητού τηλεφώνου, επιτυγχάνοντας εντοπισμό με ακρίβεια μικρότερη των 100 μέτρων εντός 30 δευτερολέπτων.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...