grayden Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 6 λεπτά πριν, georgepppo είπε για την ελλάδα συγκεκριμένα είναι και το θέμα του ρεύματος σαν ποσότητα καθώς η μεθόδοι παραγωγής ενέργειας είναι μεσαιωνικές ακόμα και θα μας κοστίζει περισσότερο σαν "χώρα" η παραγωγή του ρεύματος για ηλεκτροκίνηση αν πεις ότι πχ το 20% των αυτοκινήτων γίνει ηλεκτρικά. Καμία σχέση. Εκτός του ότι, ειδικά στην Ελλάδα, θα πάρει δεκαετίες ν' αλλαχθεί ο στόλος σε ηλεκτρικά, η παραγωγή ρεύματος στην Ελλάδα είναι πολύ πιο καθαρή από τα σαράβαλα 15ετίας που κυκλοφορούν στους δρόμους και έχουν να συντηρηθούν από προ κρίσης εποχές. Αν και όποτε η κατανάλωση ρεύματος αυξηθεί τόσο θα γίνει το πολύ απλό που γίνεται σε όλες τις χώρες, θα δοθούν κίνητρα ώστε η κατανάλωση να μετακινηθεί στις βραδυνές ώρες που όλα τα εργοστάσια είναι στο ρελαντί. 16 λεπτά πριν, georgepppo είπε με τις σημερινές τιμές κιλοβατώρας ένα golf (το πήρα απο μελέτη) καίει κάτω απο 4 ευρώ/100km και ένα q7 400 ίππων και 2.5 τόνους περίπου 6 ευρώ τα 100km. Θα σού 'λεγα τι πήρες... Ένα ηλεκτρικό Golf με μια μέση κατανάλωση 15kWh στα 100 χμλ κοστίζει 1,5€ - 3€ ανάλογα τον πάροχο και την ώρα φόρτισης. Ένα Audi Q7 με μια μέση κατανάλωση 7 λίτρα στα 100 χλμ κοστίζει 9€ - 12€ ανάλογα το καύσιμο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
georgepppo Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 1 ώρα πριν, grayden είπε Καμία σχέση. Εκτός του ότι, ειδικά στην Ελλάδα, θα πάρει δεκαετίες ν' αλλαχθεί ο στόλος σε ηλεκτρικά, η παραγωγή ρεύματος στην Ελλάδα είναι πολύ πιο καθαρή από τα σαράβαλα 15ετίας που κυκλοφορούν στους δρόμους και έχουν να συντηρηθούν από προ κρίσης εποχές. Αν και όποτε η κατανάλωση ρεύματος αυξηθεί τόσο θα γίνει το πολύ απλό που γίνεται σε όλες τις χώρες, θα δοθούν κίνητρα ώστε η κατανάλωση να μετακινηθεί στις βραδυνές ώρες που όλα τα εργοστάσια είναι στο ρελαντί. Θα σού 'λεγα τι πήρες... Ένα ηλεκτρικό Golf με μια μέση κατανάλωση 15kWh στα 100 χμλ κοστίζει 1,5€ - 3€ ανάλογα τον πάροχο και την ώρα φόρτισης. Ένα Audi Q7 με μια μέση κατανάλωση 7 λίτρα στα 100 χλμ κοστίζει 9€ - 12€ ανάλογα το καύσιμο. θες να μας πεις πως η καύση λιγνήτη που είναι το 55% της παραγωγής ρεύματος μας είναι πιο συμφέρουσα ? και όχι δεν είναι πιο καθαρή η καύση λιγνήτη απο τα "σαράβαλα" 15ετίας που αναφέρεις και ένα αμάξι 15 χρονών δεν είναι σαράβαλο εκτός αν είσαι απο άλλο πλανήτη εσύ η είσαι τόσο φραγκάτος που ένα μέσο αμάξι σου φαίνεται σαράβαλο αν δεν είναι με τις ζελατίνες ακόμα. το ότι πολλοί δεν τα συντηρούν άλλο αυτό η έχουν κάνει 400-500 χιλιάδες χιλιόμετρα και το αμάξι πρέπει να αλλαχτεί γιατί έφαγε τα ψωμιά του , ένα καλοσυντηριμένο αμάξι 15-20 χρονών με κάτω απο 150-200 χιλιάδες χιλιόμετρα μια χαρά είναι εκτός αν είναι ιταλικό. μια χαρά διαχείρηση καύσης και ρύπων είχαν και του 2005 τα αυτοκίνητα και κατανάλωση , τουλάχιστον τα ευρωπαικά Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Super Moderators Thresh Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Super Moderators Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 18 minutes ago, georgepppo said: θες να μας πεις πως η καύση λιγνήτη που είναι το 55% της παραγωγής ρεύματος μας είναι πιο συμφέρουσα ? Δεν νομίζω ότι ισχύει πλέον αυτό το νούμερο. Το 2018 ήταν στο 33.90% και όσο περνάνε τα χρόνια θα πέφτει μέχρι να κλείσουν όλα τα εργοστάσια το 2028... Επιπλέον http://worldenergynews.gr/index.php?id=38695 Έτσι το φυσικό αέριο έχει καθιερωθεί πλέον ως το βασικό καύσιμο για την ηλεκτροπαραγωγή καλύπτοντας το 48,33% της μηνιαίας παραγωγής το Σεπτέμβριο, ενώ οι ΑΠΕ ακολουθούν με ποσοστό 26,89% και τρίτη κατά σειρά έρχεται η παραγωγή από λιγνίτη με ποσοστό 18,01%. Μεγάλη διαφορά το 18.01% του περασμένου Σεπτεμβρίου με το 55%... 😛 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
grayden Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 Share Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2019 21 λεπτά πριν, georgepppo είπε θες να μας πεις πως η καύση λιγνήτη που είναι το 55% της παραγωγής ρεύματος μας είναι πιο συμφέρουσα ? Η παραγωγή από λιγνίτη είναι γύρω στο 35% αλλά ασχέτως αυτού, ναι, είναι πολύ πιο καθαρή και φθηνή η παραγωγή ρεύματος στην Ελλάδα (και σχεδόν παντού στον πλανήτη) από την καύση βενζίνης/πετρελαίου σε ό,τι σαράβαλο ντάτσουν μπουρί σούπερ καλοσυντηρημένο όχημα κυκλοφορεί. (Αν αυτό δεν ίσχυε θα είχε ο καθένας έναν ντιζελοκινητήρα στο σπίτι και η ΔΕΗ δεν θα υπήρχε καν ως έννοια.) Στην Ελλάδα εκλύουμε 623 g CO2 / kWh. Αν με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνουμε 15 kWh / 100 χλμ ευθυνόμαστε για ~94 g CO2 / χλμ. (ενώ στην Ευρώπη είναι ήδη στα μισά και παρακάτω). Ένα μέσο ντιζελοκίνητο με κατανάλωση 5 λίτρα / 100 χλμ εκλύει 132 g CO2 / χλμ (link) που σημαίνει ότι ήδη μολύναμε περισσότερο με το ντίζελ απ' ότι με τον λιγνίτη. ΑΛΛΑ Το ντίζελ (ή η βενζίνη) δεν εμφανίζεται ως δια μαγείας στο ντεπόζιτο, θα πρέπει να γίνουν έρευνες, ν' ανοιχτούν πηγάδια, (να γίνει κανένας πόλεμος), ν' εξορυχθεί, να διασχίσει τον μισό πλανήτη, να διυλιστεί, να μεταφερθεί στο βενζινάδικο και μετά απ' όλα αυτά να φτάσει στο ντεπόζιτο. Όλη αυτή η διαδικασία παράγει απίστευτη μόλυνση. Χονδρικά τα νούμερα έχουν ως εξής: Ακόμα και με τον "βρώμικο" λιγνίτη ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες είναι 5-10 φορές πιο καθαρό από ένα βενζινοκίνητο και το καλύτερο είναι ότι το ηλεκτροκίνητο θα γίνεται όλο και πιο καθαρό όσο καθαρίζει το δίκτυο. Αν τυχών έχουμε και ηλιακά πάνελ τότε η μόλυνση από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πρακτικά μηδέν. Αντιθέτως, ένα βενζινοκίνητο, με το του βγει από το εργοστάσιο θα μολύνει όλο και περισσότερο μέρα με την μέρα, ειδικά όταν δεν το συντηρούμε σωστά. Τα σαράβαλα 15ετίας (γιατί σαράβαλα είναι αν δεν τα συντηρείς ευλαβικά) μολύνουν ακόμη περισσότερο, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα που περνάνε κρίση και κανένας δεν πρόκειται να ρίξει στο αυτοκίνητο περισσότερα από τα απολύτως απαραίτητα. (Αν διαφωνείς ρώτα κανέναν που δουλεύει σε ΚΤΕΟ ή συνεργείο να σου πει τι ωραία συντήρηση γίνεται όταν ο άλλος με το ζόρι συντηρεί οικογένεια). ΑΛΛΑ Το διοξείδιο του άνθρακα δυστυχώς δεν είναι το μόνο πρόβλημα με την καύση ντίζελ ή βενζίνης. Από την καύση παράγονται πλήθος βλαβερών αερίων και πολλών από αυτών καρκινογόνων (https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust). Ειδικά όταν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ζει στις πόλεις και αναπνέει ένα σωρό καρκινογόνες ουσίες με το που βγει έξω από το σπίτι καταλήγουμε να έχουμε δραματική αύξηση συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, όπως του πνεύμονα. Σχετικές έρευνες έχουν δείξει το ίδιο (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25870974). Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και καμία διαφορά να μην υπήρχε στην "παραγωγή μόλυνσης" μεταξύ βενζινοκίνητου και ηλεκτροκίνητου μόνο και μόνο το γεγονός ότι όλη η μόλυνση θα μεταφερόταν μακριά από τις πόλεις βελτιώνει απίστευτα την κατάσταση. Όχι μόνο επειδή ένα τεράστιο εργοστάσιο είναι απείρως πιο αποδοτικό τόσο στην καύση λιγνίτη/πετρελαίου/κτλ όσο και στην κατακράτηση, αδρανοποίηση και απομάκρυνση σχεδόν όλων των ρύπων που παράγουν αλλά και επειδή εκατομμύρια άνθρωποι δεν θα πεθαίνουν ή αρρωσταίνουν πλέον (τα οφέλη προφανή, δεν θα επεκταθώ). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
georgepppo Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 Share Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2019 (επεξεργασμένο) Στις 24/12/2019 στις 6:52 ΜΜ, grayden είπε Η παραγωγή από λιγνίτη είναι γύρω στο 35% αλλά ασχέτως αυτού, ναι, είναι πολύ πιο καθαρή και φθηνή η παραγωγή ρεύματος στην Ελλάδα (και σχεδόν παντού στον πλανήτη) από την καύση βενζίνης/πετρελαίου σε ό,τι σαράβαλο ντάτσουν μπουρί σούπερ καλοσυντηρημένο όχημα κυκλοφορεί. (Αν αυτό δεν ίσχυε θα είχε ο καθένας έναν ντιζελοκινητήρα στο σπίτι και η ΔΕΗ δεν θα υπήρχε καν ως έννοια.) Στην Ελλάδα εκλύουμε 623 g CO2 / kWh. Αν με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνουμε 15 kWh / 100 χλμ ευθυνόμαστε για ~94 g CO2 / χλμ. (ενώ στην Ευρώπη είναι ήδη στα μισά και παρακάτω). Ένα μέσο ντιζελοκίνητο με κατανάλωση 5 λίτρα / 100 χλμ εκλύει 132 g CO2 / χλμ (link) που σημαίνει ότι ήδη μολύναμε περισσότερο με το ντίζελ απ' ότι με τον λιγνίτη. ΑΛΛΑ Το ντίζελ (ή η βενζίνη) δεν εμφανίζεται ως δια μαγείας στο ντεπόζιτο, θα πρέπει να γίνουν έρευνες, ν' ανοιχτούν πηγάδια, (να γίνει κανένας πόλεμος), ν' εξορυχθεί, να διασχίσει τον μισό πλανήτη, να διυλιστεί, να μεταφερθεί στο βενζινάδικο και μετά απ' όλα αυτά να φτάσει στο ντεπόζιτο. Όλη αυτή η διαδικασία παράγει απίστευτη μόλυνση. Χονδρικά τα νούμερα έχουν ως εξής: Ακόμα και με τον "βρώμικο" λιγνίτη ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες είναι 5-10 φορές πιο καθαρό από ένα βενζινοκίνητο και το καλύτερο είναι ότι το ηλεκτροκίνητο θα γίνεται όλο και πιο καθαρό όσο καθαρίζει το δίκτυο. Αν τυχών έχουμε και ηλιακά πάνελ τότε η μόλυνση από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πρακτικά μηδέν. Αντιθέτως, ένα βενζινοκίνητο, με το του βγει από το εργοστάσιο θα μολύνει όλο και περισσότερο μέρα με την μέρα, ειδικά όταν δεν το συντηρούμε σωστά. Τα σαράβαλα 15ετίας (γιατί σαράβαλα είναι αν δεν τα συντηρείς ευλαβικά) μολύνουν ακόμη περισσότερο, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα που περνάνε κρίση και κανένας δεν πρόκειται να ρίξει στο αυτοκίνητο περισσότερα από τα απολύτως απαραίτητα. (Αν διαφωνείς ρώτα κανέναν που δουλεύει σε ΚΤΕΟ ή συνεργείο να σου πει τι ωραία συντήρηση γίνεται όταν ο άλλος με το ζόρι συντηρεί οικογένεια). ΑΛΛΑ Το διοξείδιο του άνθρακα δυστυχώς δεν είναι το μόνο πρόβλημα με την καύση ντίζελ ή βενζίνης. Από την καύση παράγονται πλήθος βλαβερών αερίων και πολλών από αυτών καρκινογόνων (https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust). Ειδικά όταν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ζει στις πόλεις και αναπνέει ένα σωρό καρκινογόνες ουσίες με το που βγει έξω από το σπίτι καταλήγουμε να έχουμε δραματική αύξηση συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, όπως του πνεύμονα. Σχετικές έρευνες έχουν δείξει το ίδιο (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25870974). Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και καμία διαφορά να μην υπήρχε στην "παραγωγή μόλυνσης" μεταξύ βενζινοκίνητου και ηλεκτροκίνητου μόνο και μόνο το γεγονός ότι όλη η μόλυνση θα μεταφερόταν μακριά από τις πόλεις βελτιώνει απίστευτα την κατάσταση. Όχι μόνο επειδή ένα τεράστιο εργοστάσιο είναι απείρως πιο αποδοτικό τόσο στην καύση λιγνίτη/πετρελαίου/κτλ όσο και στην κατακράτηση, αδρανοποίηση και απομάκρυνση σχεδόν όλων των ρύπων που παράγουν αλλά και επειδή εκατομμύρια άνθρωποι δεν θα πεθαίνουν ή αρρωσταίνουν πλέον (τα οφέλη προφανή, δεν θα επεκταθώ). ναι οκ δεν το είχα ψάξει τόσο για τους ρύπους αλλά και πάλι η καύση λιγνήτη είναι αρκετά βρόμικη παραγωγή ισχύος για οποιαδήποτε χρήση και προς το παρόν στην Ελλάδα οι υποδομές δεν χωράνε και την κίνηση των οχημάτων για να καλύψουν τα ηλεκτρικά δύκτια και η παραγωγή και αν αυξηθεί η παραγωγή ο λιγνήτης άμεσα θα ανεβάσει το ποσοστό του ραγδαία καθώς τα ΑΠΕ δεν θα φυτρώσουν απο την μια μέρα στην άλλη, όσο για τα "σαράβαλα" που λες έχεις κανένα παράδειγμα? πχ εγώ σου έχω nissan note 1.4 του 2005 με εκπομπες ρύπων 150gr/km αρκετά καλά και όσο για την συντήριση σε τι αναφέρεσαι ακριβώς? στα λάδια? στα μπουζί? σε τι δηλαδή? γιατί αν τα κάνεις όλα αυτά που επιρρεάζουν την καύση και τον καταλύτη δεν έχεις θέμα με ρύπους γιατί θέμα με ρύπους έχουν μόνο κάτι αμάξια τύπου σαξόραλα,kadet,corolla του 90 κλπ κλπ , απο το 2000 και μετά ήταν όλοι οι ρύποι περιορισμένοι στα αυτοκίνητα. και δεν αναφέρομαι στις μετατροπές αλλά στα μαμα αμάξια μετά το 2000 δεν υπάρχουν σαράβαλα ασχετα αν εσύ τα βλέπεις στον δρόμο με καμια λακούβα, κανένα ξεθώριασμα κλπ μια χαρά είναι αν δεν έχουν κάνει 300+ χιλιάδες χιλιόμετρα και συντηρούνται τυπικά. και αν εσύ επιμένεις να τα λες σαράβαλα έλα να σου δείξω το passat μου με 145.000 χιλ χιλιόμετρα τι πολυτέλεια έχει, τι κρατήματα με τετρακίνηση , τι φρένα με δαγκάνες brembo όση η ζάντα απο το κουβαδάκι yaris που θα έχεις φαντάζομαι και πως πάει στο δρόμο και μετά έλα να μου πεις για σαράβαλα, που ότι καινούριο έχω δει ξυλώνονται προφυλακτήρες για πλάκα με ένα ακούμπημα και τα πλαστικά όλα φεύγουν για πλάκα και ξυλώνονται χρώματα σε ένα πλύσιμο και μη μιλήσω για μηχανικά και ηλεκτρολογικά προβλήματα που είναι ανύπαρκτα σε αμάξια λίγο πιο παλιά πριν το 2010 (με μόνη εξαίρεση τα ιταλικά που είναι η χαρά του μαστορα). Επεξ/σία 25 Δεκεμβρίου 2019 από georgepppo Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
logistoulis Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2019 Share Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2019 (επεξεργασμένο) Παιδιά ανησυχηστε λίγο ακόμα για την αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχουμε, κάπως πρέπει να μας πουλήσουν οι Γερμανοί τα σαπακια τους Γελάει ο κόσμος με τα πράσινα αποτυπώματα , το πιο πράσινο πράγμα είναι να μην παράγεις συνεχώς νέο σκουπιδαριο για κατανάλωση αλλά να κρατάς αυτό που έχεις για πάντα , το ότι πρέπει οι άλλοι που όντως παράγουν κάτι να κινήσουν την οικονομία τους δε βλέπω για ποιο λόγο να μας ενδιαφέρει εμάς. Στις 23/12/2019 στις 5:14 ΜΜ, Grimson είπε Είναι μια καλή ευκαιρία να απεξαρτηθούμε από το πετρέλαιο και όλους αυτούς που το έχουν και το εκμεταλλεύονται.Φιλικά ίσως να μην είναι τα υλικά της μπαταρίας αλλά φαντάσου να βγαίνεις το καλοκαίρι στο κέντρο των πόλεων και να αναπνέεις.Δες εδώ τι αναπνέουμε καθημερινά από τα παράγωγά του πετρελαίου https://www.energia.gr/article/58811/ayxhmenh-atmosfairikh-rypansh-efere-o-mini-kaysonas Ναι η Αθήνα αυτό περίμενε για να είναι ένα φρικτό μέρος να ζεις, το καυσαέριο όχι ότι ζούμε τόσα εκατομμύρια άνθρωποι μαζεμένοι σε ένα τόσο μικρό μέρος άναρχα δομημένο χωρίς βασικά πράγματα Ευτυχώς που έκοψαν τον καπνό από το τσιγάρο και θα κόψουν και το καυσαέριο από τα αυτοκίνητα, μέρα από αυτό θα είμαστε παράδεισος Επεξ/σία 26 Δεκεμβρίου 2019 από logistoulis Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
NT1G Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2019 Share Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2019 1 ώρα πριν, logistoulis είπε ... Ευτυχώς που έκοψαν τον καπνό από το τσιγάρο και θα κόψουν και το καυσαέριο από τα αυτοκίνητα, μέρα από αυτό θα είμαστε παράδεισος Άσε που πεινάνε και τα παιδάκια στην Αφρική. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
logistoulis Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2019 Share Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2019 32 λεπτά πριν, NT1G είπε Άσε που πεινάνε και τα παιδάκια στην Αφρική. Να κάνουμε έρανο για τα παιδάκια στο Μόναχο Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα