Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Συμφωνείτε οτι τα αυτοκίνητα νεας γενιας λογω των πολλων ηλεκτρολογικών τους βγάζουν πολλες ζημιες σε αντίθεση με αυτοκινητα προηγούμενων δεκαετιών; 

Εχουν γίνει πιο αξιόπιστα ή οι εταιρίες κοιτάνε να πλουτίσουν απο τα ανταλλακτικά και τις επισκευες;

Δημοσ.

Οι ζημιές είναι ζημιές και όσο περισσότερα εξαρτήματα υπάρχουν τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να την πάθεις. Το πρόβλημα κατά την άποψη μου εντοπίζεται στο ότι δεν μοιράζονται την τεχνογνωσία της επισκευής ώστε να το επισκευάσεις μόνο σου ή να πας σε έναν μάστορα και αυτός να βρει κατευθείαν που εντοπίζεται το πρόβλημα. Γιαυτό και βλέπετε όλο τον κόσμο να λέει οτι δεν μπορεί να βρει ένα συνεργείο της προκοπής, όχι γτ οι άνθρωποι δεν ξέρουν την δουλεία τους άλλα άπλα γτ δεν έχουν την διαθέσιμη τεχνογνωσία και το στοκ των ανταλλακτικών να βρουν το πρόβλημα που έχει το αυτοκίνητο οπότε η εύκολη για αυτούς λύση είναι βάση της εμπειρίας τους να αρχίσουν να πετάνε ανταλλακτικά στο αυτοκίνητο μέχρι να δουν τι δημιουργεί το πρόβλημα με το αντίστοιχο κόστος.

Αντιθέτως στις αντιπροσωπίες πας και σε 1-2-5-24 ωριτσες το πρόβλημα λύθηκε όχι μόνο γτ έχουν την τεχνογνωσία ( που μπορεί καν να μην ξέρουν να την χειριστούν ) αλλά γτ έχουν μια αποθήκη γεμάτη ανταλλακτικά από τα οποία θα δοκιμάσουν αυτά τα 2-3-5 μέχρι να βρουν το προβληματικό και βάση του manual να σου φτιάξουν το αυτοκίνητο. ΑΛΛΑ πάντα με το αντίστοιχο αντίτιμο

Η άποψη μου

Γιώγος

Δημοσ.
30 λεπτά πριν, Kamil είπε

Συμφωνείτε οτι τα αυτοκίνητα νεας γενιας λογω των πολλων ηλεκτρολογικών τους βγάζουν πολλες ζημιες σε αντίθεση με αυτοκινητα προηγούμενων δεκαετιών; 

Εχουν γίνει πιο αξιόπιστα ή οι εταιρίες κοιτάνε να πλουτίσουν απο τα ανταλλακτικά και τις επισκευες;

Μα ειναι ξεκαθαρο.. Τα αυτοκινητα πλεον ειναι αναλωσιμα! Και ετσι οπως παει η αγορα δεν συμφερει να κρατησεις ενα αμαξι πολλα χρονια..

Τα ηλεκτρονικα εχουν ημερομηνια ληξεις.. παιζει ρολο και παρτιδα..

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Kamil είπε

Συμφωνείτε οτι τα αυτοκίνητα νεας γενιας λογω των πολλων ηλεκτρολογικών τους βγάζουν πολλες ζημιες σε αντίθεση με αυτοκινητα προηγούμενων δεκαετιών; 

Εχουν γίνει πιο αξιόπιστα ή οι εταιρίες κοιτάνε να πλουτίσουν απο τα ανταλλακτικά και τις επισκευες;

Ετσι γενικά;Εχεις κάποια παραδείγματα;

Δημοσ.

Είναι ξεκάθαρο ότι στην ισχυρή πλειοψηφία των αυτοκινήτων, μετά τα 8 χρόνια εκτοξεύεται το κόστος κατοχής, αφού αρχίζουν και βγαίνουν ένα-ένα προς αντικατάσταση διάφορα εξαρτήματα.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τις προηγούμενες δεκαετίες δεν ηταν αυτοκινητα, ηταν μία λαμαρίνα με 4 ροδες

Σημερα και ιδικά στο μέλλον, τα αυτοκίνητα θα ειναι ακομα πιο έξυπνα, όμορφα και άνετα, επόμενο ειναι να έχουν κάποιες παραπάνω ζημιες απο αυτά που είχαν μονο ενα τρισυμπιτερ και τίποτα άλλο.

Επεξ/σία από NikosKallithea
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δε μπορώ να συμφωνήσω. Η "κακή" εποχή για την αξιοπιστία έχω την αίσθηση ότι ήταν το 1990 - 2005, ενώ πλέον έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Σπάνια βλέπω αυτοκίνητο νεότερο σε οδική ή σταματημένο στην άκρη του δρόμου. Απ' όσο ήμουν μικρός (και φυσικά απ' όσο έχω αναμνήσεις, δε μιλάω π.χ για το 1992 που ήμουν... 2) έβλεπα αυτοκίνητα σταματημένα με ανοιχτό το καπό σε όλη τη διαδρομή Αθήνα - Πάτρα που έκανα με τον πατέρα μου. Κάθε, μα κάθε φορά που κάναμε το ταξίδι. Πλέον αυτό δεν υφίσταται.

Ναι, ορισμένα μοντέλα ακόμα και σημερινά πιθανώς να έχουν κάποιες μικρο-ευπάθειες, αλλά "αναξιόπιστο" θα θεωρήσω κάποιο αυτοκίνητο που σε αφήνει ξεκρέμαστο, όχι κάποιο που έχει μία αντιμετωπίσιμη ευπάθεια, ή βγάζει κάποιο μικρό ηλεκτρολογικό πρόβλημα.

Δε μ' ενδιαφέρει αν θα χρειαστεί να συμπληρώνω 100 ml λάδι κάθε 'βδομάδα (μιας και για πολλούς, αυτό σημαίνει "αναξιόπιστο"). Με ενδιαφέρει όταν θέλω να πάω κάπου να με πάει το αμάξι μου χωρίς απρόοπτα και όχι να με γυρίσει πίσω η... οδική.

Οικογενειακώς, έχουν περάσει από τα χέρια μας τα FIAT Regata 1,3 (1985), LADA Niva 1,6 (1989), NISSAN Primera 1,6 (2001), VW Polo 1,4 (2008), VW T-ROC 1,0 (2018). Όσο πάμε πιο πίσω, τα ουσιαστικά προβλήματα αυξάνονταν... και οι φορές που μας έχουν "αφήσει".

 

Επεξ/σία από Haldol
  • Like 3
Δημοσ.

Αν κρίνω από την εμπειρία του παπού-πατέρα-θείων που πήραν καινούργια αμάξια στα 70-80s θα έλεγα ότι "παλαιότερα == νέα ήταν αξιόπιστα" είναι σχετικό. 

Τα καινούργια τότε σίγουρα κάτι θα έβγαζαν, απλά ήταν σχετικά απλό στις περισσότερες περιπτώσεις είτε να το φτιάξεις μόνος σου (ή με την βοήθεια κάποιου που πιάνει το χέρι του) ή απλά να ζήσεις με αυτό. 

Ειδικά τα δύο Φίατ του θείου ήταν πραγματικά κουβάδες και έβγαλαν σοβαρά προβλήματα day-one. 

|

Αντίθετα δεν έχω ακούσει κανένα που πήρε αμάξι την τελευταία πενταετία να έχει τέτοια προβλήματα. 

Φυσικά θα είναι πολύ περισσότερο πολύπλοκα, όχι μόνο λόγω ηλεκτρονικών, αλλά επειδή απαιτείται πια τα αμάξια να προσφέρουν καλή παθητική/ενεργητική ασφάλεια. Δεν είναι πια τέσσερις ρόδες, μια μηχανή και ένα τιμόνι...

Δημοσ.

Αντίθετα εγώ βλέπω σταματημένα πολλά αυτοκίνητα του 2000 και βάλε. Όχι, δεν εννοώ ακριβώς του 2000 που σημαίνει ότι κλείνουν 20 χρόνια πλέον, αλλά πιο νέα.

Θεωρώ πως κάπου εκεί (το 2000) ήταν το κομβικό σημείο όπου άλλαξαν τα πράγματα προς το χειρότερο από άποψη αξιοπιστίας.

Επίσης το ότι ακούς μηχανικούς με τους οποίους δεν έχεις απαραίτητα πελατειακή σχέση να σου λένε ότι όσο πιο πολύπλοκα είναι, τόσο περισσότερα προβλήματα βγάζουν, και οι ίδιοι να έχουν παλιότερα αυτοκίνητα, κάτι σημαίνει.

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, phanispal είπε

 

Επίσης το ότι ακούς μηχανικούς με τους οποίους δεν έχεις απαραίτητα πελατειακή σχέση να σου λένε ότι όσο πιο πολύπλοκα είναι, τόσο περισσότερα προβλήματα βγάζουν, και οι ίδιοι να έχουν παλιότερα αυτοκίνητα, κάτι σημαίνει.

Μπορεί γιατί απλά δεν μπορούν να ακολουθήσουν την εξέλιξη.

  • Like 1
Δημοσ.
8 ώρες πριν, phanispal είπε

Επίσης το ότι ακούς μηχανικούς με τους οποίους δεν έχεις απαραίτητα πελατειακή σχέση να σου λένε ότι όσο πιο πολύπλοκα είναι, τόσο περισσότερα προβλήματα βγάζουν, και οι ίδιοι να έχουν παλιότερα αυτοκίνητα, κάτι σημαίνει.

Πολλά μπορεί να σημαίνει. Ο καθένας θα δώσει τη δική του ερμηνεία. Εγώ μπορώ να σου πω ότι οι μηχανικοί αυτοκινήτων προτιμούν τα παλιότερα αυτοκίνητα επειδή είναι πιο ευκολοσυντήρητα και τα "ξεπετάνε" σε 30', χωρίς εγκεφάλους, reset, κλπ. Άλλος θα σου πει ότι ο μηχανικός αυτοκινήτων δεν είναι και το πιο επικερδές επάγγελμα, οπότε δεν έχουν την άνεση να αγοράζουν νέο όχημα κάθε 5-7 χρόνια.

Και ο δικός μου μηχανικός (που δεν έχω "πελατειακή σχέση" μαζί του, ενώ όταν του πήγα το T-ROC για λάδια, μου είπε "ω μαλάκα τι πήρες...") παράτησε το Golf V που είχε και πήρε... μία BMW R1200GS, ενώ είναι μηχανικός αυτοκινήτων. Αυτό τι πάει να πει; Όλα τα αυτοκίνητα είναι αναξιόπιστα, άρα να τα πετάξουμε; Ή απλά έκανε το γούστο του; Ή τον εξυπηρετεί καλύτερα; Ή... οτιδήποτε;

Ή μήπως (για να δούμε και τη γενικότερη εικόνα) πιστεύεις ότι ο #1 παράγοντας επιλογής οχήματος είναι... οι λίγες βλάβες; 

Δημοσ.

Παλαιότερα τα αυτοκίνητα ήταν πιο απλά μηχανικά. Αυτά που μένανε στο δρόμο ήταν ή κακοσυντηρημένα ή φορτωμένα με χιλιόμετρα. Μιλάμε κυρίως για αυτοκίνητα δεκαετίας 90-99 και κυρίως ευρωπαικά. Οι Ιάπωνες τότε ήταν κράτος στην αξιοπιστία. Συνήθως μένανε κάτι fiat tempra, tipo, punto gt, lancia, peugeot, alfa γι αυτό και ανέκαθεν είχανε κακή φήμη.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πιο φορτωμένα με ηλεκτρονικά συστήματα οπότε βγάζουν χαζοβλάβες. Επίσης τα σύγχρονα αυτοκίνητα δε γράφουν τόσα χιλιόμετρα όσο τα παλαιότερα. Παλιά το αυτοκίνητο το παντρευόντουσαν, τώρα στα 7-8 χρόνια το αλλάζουν.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Haldol είπε

Εγώ μπορώ να σου πω ότι οι μηχανικοί αυτοκινήτων προτιμούν τα παλιότερα αυτοκίνητα επειδή είναι πιο ευκολοσυντήρητα και τα "ξεπετάνε" σε 30', χωρίς εγκεφάλους, reset, κλπ.

Εχμμ, βασικά το αντίθετο είναι λογικό.

Όταν το BMW 318 E46 του φίλου μου του εμφάνισε πρόβλημα με κομπιάσματα και το πήγαινε μέρα παρά μέρα στο μηχανικό για να του αλλάξει κάθε φορά και από άλλο ανταλλακτικό μέχρι να βρει ότι είναι ο MAF τελικά μετά από κανά μήνα, ο μηχανικός μια χαρά πληρωνόταν. Δε νομίζω ότι τον χάλασε και ότι ο δικός μου μηχανικός που του πηγαίνω το Starlet μόνο για να αλλάξει λάδια είναι περισσότερο ικανοποιημένος επειδή το ξεπετάει και παίρνει ψίχουλα.

1 ώρα πριν, Haldol είπε

Άλλος θα σου πει ότι ο μηχανικός αυτοκινήτων δεν είναι και το πιο επικερδές επάγγελμα, οπότε δεν έχουν την άνεση να αγοράζουν νέο όχημα κάθε 5-7 χρόνια.

Ναι, μάλλον έτσι θα είναι. Γι' αυτό πας σε μηχανικό για αλλαγή λαδιών και σου λέει να κλείσεις ραντεβού για την άλλη βδομάδα.

Πες μου πόσους μηχανικούς έχεις δει που δεν πνίγονται στη δουλειά και παραπονιούνται επειδή όντως δε βγάζουν λεφτά.

Είπαμε να κάνουμε σοβαρή συζήτηση, όχι να λέμε ό,τι να 'ναι.

1 ώρα πριν, Haldol είπε

Ή μήπως (για να δούμε και τη γενικότερη εικόνα) πιστεύεις ότι ο #1 παράγοντας επιλογής οχήματος είναι... οι λίγες βλάβες; 

Κοίταξε να δεις, αν εξαιρέσεις οχήματα σαν το δικό μου που από άποψη ασφάλειας και ηλεκτρονικών ψιψιψίνων και κοκοκόψαρων είναι πίσω, τα περισσότερα αυτοκίνητα 5ετίας, 10ετίας, έως και 15ετίας ακόμα ανάλογα το μοντέλο, δεν έχουν μεγάλες διαφορές ούτε στην ασφάλεια, ούτε στις επιδόσεις, ούτε στους χώρους, ούτε στην άνεση.

Μιλάμε πάντα για το μέσο όρο, μη μου αναφέρεις αυτοκίνητα των 50.000€ και Ferrari.

Οπότε, με βάση το παραπάνω, ναι, ο παράγοντας αξιοπιστία μπορεί να είναι και το νούμερο ένα.

Τώρα αν τα αντεπιχειρήματα είναι του τύπου «ναι, αλλά το δικό μου φοράει 19άρα ζάντα και παρκάρει μόνο του», τι να σου πω, κάτσε με τη 19άρα ζάντα σου και μέτρα τις μέρες για να συμπληρώνεις λάδι μη σου μείνει στη μέση του δρόμου. Όχι τίποτ' άλλο, με 19άρα ζάντα δε θα σπρώχνεται κι εύκολα με τα χέρια.

Δημοσ.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα βρίθουν από τεχνολογία και πολυπλοκότητα, όλα προς χάριν του καταναλωτή με μοιραίο αποτέλεσμα να γερνάνε άσχημα. Για 100 χρόνια οι προτεραιότητες ενός αυτοκινήτου ήταν 1)Επιδόσεις 2) Άνεση 3)Οικονομία 5)Αξιοπιστία 4)Ασφάλεια 5).......10) Καθαρά καυσαέρια.  Βάση αυτών η μηχανολογία έδινε τις λύσεις και πήγαινε η τεχνολογία μπροστά. Τα τελευταία χρόνια έννοιες ασύμβατες μεταξύ τους όπως Οικονομια-Ασφάλεια-Καυσαέρια έγιναν η προτεραιότητα με αποτέλεσμα η αξιοπιστία να πάει περίπατο. Μια απλή σωλήνα που λέγονταν εξάτμιση έγινε σύστημα διαχείρισης ρύπων με κόστος χιλιάδες ευρώ. Ένα απλό δαχτυλίδι που ονομάζεται ελατήριο λαδιού έγινε εδικό εξάρτημα μειωμένης τριβής με κόστος επιδιόρθωσης χιλιάδες ευρώ. Τα βασικά για την λειτουργία ενός οχήματος ηλεκτρονικά έγιναν ένα σύμπλεγμα από δεκάδες αισθητήρες, που φυσικά μια βλάβη τους κοστίζει χιλιάδες ευρώ. Οπότε όποιος μπορεί αγοράζει καινούργιο και το πετάει σε 5 χρόνια. Όποιος δεν μπορεί μετά τα 5 χρόνια αρχίζει το σοβαρό διάβασμα για να λύνει τα προβλήματα...

Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλες μηχανές . Το πιο αξιόπιστο αεροπλάνο που γνώρισε η αεροπορία (Boeing 737) είναι καθηλωμένο και σταμάτησε η παραγωγή του μετά απο 50 χρόνια, γιατί η ενσωμάτωση τεχνολογίας προς μείωση ρύπων και κατανάλωσης τα οδήγησε σε συντριβές.

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...