Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 ώρα πριν, LIGHT1NG είπε

Παντού υπάρχουν καλοί και κακοί οδηγοί - άνθρωποι οπότε δεν είναι θέμα Ελλάδας, Αμερική κλπ και τσάμπα αναλύουμε το κάθε πράγμα πολλές φορές. 

Φυσικά υπάρχουν παντού. 

Απλά σε πολιτισμένες χώρες αναγκάζονται να γίνουν καλοί από το κράτος που οφείλει να προστατεύει τους υπόλοιπους από τους δολοφόνους 

  • Απαντ. 145
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Σήμερα στην εθνική οδό με 3 λωρίδες Λιτόχωρο προς Κατερίνη,η δεξιά εντελώς άδεια,ούτε καν φορτηγά,και όλοι στη μεσαία ο ένας πίσω από τον άλλο με ταχυτητες 100-120,και μερικοί στην αριστερή,με παραπάνω.

Εγώ στη δεξιά με 120 μόνος,πλησιάζω τον τύπο που πάει με 110 στη μεσαία,από αριστερά ερχόντουσαν αμάξια με 130+,ξαναλέω η δεξιά εντελώς άδεια.Του κάνω σινιάλο να πάει δεξιά,στη κοσμάρα του,αναγκαστικά περίμενα,για να βγω αριστερά και να ξαναπάω στη δεξιά λωρίδα.

Κάνανε δρόμο με 3 λωρίδες και στριμώχνονται στις 2,γι'αυτό λέω είναι θέμα νοημοσύνης.

  • Moderators
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Γιαούρτι είπε

σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο. το ποιο είναι χειρότερο όμως δε μπορούμε να το πούμε. Είναι πως θα κάτσει.

Και να δώσω ένα παράδειγμα που μου έχει τύχει μερικές φορές (και μια πριν λίγες μέρες).

Αν είναι να βγει σε έναν κεντρικό δρόμο ένας άντρας, θα κοιτάξει, θα δει ότι έρχεται αυτοκίνητο αλλά παρόλο αυτά θα ξεκινήσει με γκάζι ελπίζοντας ότι θα προλάβει. Δηλαδή θα κάνει τη μαλακία έχοντας πλήρη γνώση ότι την κάνει.

Η γυναίκα από την άλλη, θα βγει χωρίς να κοιτάξει καθόλου από τη μεριά που έρχονται τα αυτοκίνητα (ενώ θα έρχονται) σιγά σιγά και θα μπει στην κυκλοφορία. Ο άλλος που έρχεται θα πλακωθεί στα φρένα, θα αρχίζει τα μπινελίκια και αυτή δε θα πάρει χαμπάρι καν τι έγινε και θα αναρωτιέται γιατί την βρίζουν.

Αυτό ακριβώς μου έτυχε πρόσφατα. Κόντεψα να πέσω πάνω της από πλάγια και δε με είδε καν διότι μπήκε σε δρόμο και κοιτούσε στην αντίθετη κατεύθυνση μόνο, που δεν ερχόταν αυτοκίνητα.

Τι είναι χειρότερο δε ξέρω.

Δεν εξεταζω το αν θα γινει η οχι το ατυχημα, αλλα τη στιγμη που θα γινει ο ενας θα το κανει συνειδητα ενω ο αλλος οχι μαντεψε ποιος ειναι ο χειροτερος!

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Γιαούρτι είπε

σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο. το ποιο είναι χειρότερο όμως δε μπορούμε να το πούμε. Είναι πως θα κάτσει.

Και να δώσω ένα παράδειγμα που μου έχει τύχει μερικές φορές (και μια πριν λίγες μέρες).

Αν είναι να βγει σε έναν κεντρικό δρόμο ένας άντρας, θα κοιτάξει, θα δει ότι έρχεται αυτοκίνητο αλλά παρόλο αυτά θα ξεκινήσει με γκάζι ελπίζοντας ότι θα προλάβει. Δηλαδή θα κάνει τη μαλακία έχοντας πλήρη γνώση ότι την κάνει.

Η γυναίκα από την άλλη, θα βγει χωρίς να κοιτάξει καθόλου από τη μεριά που έρχονται τα αυτοκίνητα (ενώ θα έρχονται) σιγά σιγά και θα μπει στην κυκλοφορία. Ο άλλος που έρχεται θα πλακωθεί στα φρένα, θα αρχίζει τα μπινελίκια και αυτή δε θα πάρει χαμπάρι καν τι έγινε και θα αναρωτιέται γιατί την βρίζουν.

Αυτό ακριβώς μου έτυχε πρόσφατα. Κόντεψα να πέσω πάνω της από πλάγια και δε με είδε καν διότι μπήκε σε δρόμο και κοιτούσε στην αντίθετη κατεύθυνση μόνο, που δεν ερχόταν αυτοκίνητα.

Τι είναι χειρότερο δε ξέρω.

Χειρότερο είναι ο ηλίθιος που το έκανε συνειδητά. Χωρίς καμία αμφιβολία περί αυτού.

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, adi32 είπε

Φυσικά υπάρχουν παντού. 

Απλά σε πολιτισμένες χώρες αναγκάζονται να γίνουν καλοί από το κράτος που οφείλει να προστατεύει τους υπόλοιπους από τους δολοφόνους 

Δέν είναι ηθικό το ζήτημα για να πείς οτι το κράτος οφείλει να κάνει κάτι.Στις πολιτισμένες χώρες τσακίζουν την παραβατική συμπεριφορά γιατί στέλνει κόσμο στο νοσοκομείο και η περίθαλψη/αποκατάστασή, κοστίζει εκατομμύρια.Στην Ελλάδα,για κάποιο άγνωστο λόγο πιστεύουμε οτι το πορτοφόλι μας δέν είναι αλληλένδετο με τα κρατικά ταμεία.

 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, LIGHT1NG είπε

Παντού υπάρχουν καλοί και κακοί οδηγοί - άνθρωποι οπότε δεν είναι θέμα Ελλάδας, Αμερική κλπ και τσάμπα αναλύουμε το κάθε πράγμα πολλές φορές. 

Θεμα νοοτροπίας ειναι. Και αυτη δημιουργείται με το περασμα των αιώνων. Οντως, δεν εχει να κανει με ανωτερότητα λαων κλπ.

 

Είμαστε προϊόντα του περιβαλλοντος που βρήκαμε.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Tenshi είπε

Το αντίθετο θα έλεγα.Οι κανόνες/νόμοι είναι άσπρο - μαύρο,είτε μας αρέσει είτε όχι.Το πρόβλημα ξεκινάει όταν η παλέτα χρωμάτων αυξάνεται, γιατι καθένας μας πράττει κατα το δοκούν.Οι δρόμοι δέν είναι επικίνδυνοι επειδή κυκλοφορούν ρομπότ. Οι δρόμοι είναι επικίνδυνοι γιατί ο εκάστοτε οδηγός προσεγγίζει τις καταστάσεις σάν έκθεση ιδεών.

Τα πράγματα θα ήταν άσπρο μαύρο αν ζούσαμε σε προσομοίωση και η κίνηση στους δρόμους ελεγχόταν από υπολογιστή και εκτελούταν με μαθηματική ακρίβεια. Στην πραγματική ζωή υπάρχουν χίλιες δύο γκρίζες ζώνες και απρόβλεπτες καταστάσεις που δεν προβλέπονται αρκετά λεπτομερώς. Από το πόσο θα βγάλεις την μούρη σε στενό που δεν έχει ορατότητα μέχρι το αν είσαι δολοφόνος επειδή πας με 131 αντί για 130.

Που και η ίδια η νομοθεσία είναι γεμάτη τρύπες και αμφισημίες, αλλιώς δεν θα υπήρχαν δικηγόροι και νομικοί για να μελετούν και να ερμηνεύουν τον νόμο. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν απλό οδηγό που έδωσε τα σήματα πριν 20 χρόνια. Οφείλει να τα ξέρει μεν, αλλά αν σου δείξω εσένα τα σήματα και παραδείγματα καταστάσεων αυτή την στιγμή θα μπορέσεις από μνήμης να τα βρεις όλα? Μάλλον όχι. Είσαι δολοφόνος όμως? Μάλλον ούτε αυτό.

Έτσι όμως σε αντιμετωπίζουν κάποια μέλη που το παίζουν απολυταρχικά (δήθεν) νομοταγείς και πρήζουν μπάλες στα φόρουμ.

3 ώρες πριν, Xacti είπε

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά νομίζω ότι η προσπέραση είναι όταν κινούνται 2 αυτοκίνητα στην ΙΔΙΑ λωρίδα και το πίσω κάνει χρήση της αριστερής λωρίδας για να βρεθεί μπροστά από το άλλο. Όταν κινούνται παράλληλα και ο ένας απλώς πατήσει γκάζι και πάει πιο γρήγορα δεν είναι προσπέραση.

Ναι μόνο που τα μισά και βάλε παραδείγματα σε αυτό το τόπικ μιλάνε για προσπέραση ενώ παίζει να αναφέρονται σε αυτό.

Στις μεγάλες εθνικές που έχουν φτιαχτεί τελευταία στην ελλάδα το να κάνεις τέτοια προσπέραση (που είσαι πίσω του και καταλήγεις μπροστά του) συνήθως δεν χρειάζεται γιατί υπάρχει μπόλικος χώρος.

Αλλά εγώ συνήθως κάνω το άλλο. Είμαι πίσω από κάποιον, βγάζω φλας και μπαίνω δεξιά, και διατηρούμε στην δεξιά λωρίδα για 400 μέτρα προτού μπω μπροστά του. Είναι αυτό προσπέραση?

 

Επίσης θα συμβούλευα να μην το παίζεις τόσο τέλειος και απόλυτος ειδικά όταν πριν από μερικές σελίδες έγραψες αυτό που δεν ισχύει:

Στις 5/12/2019 στις 10:26 ΠΜ, Xacti είπε

Εγώ γιατί είχα την εντύπωση ότι η αριστερή λωρίδα είναι μόνο για προσπέραση?

 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, kostisger είπε

Εγω όσες φορές έχω δει να γίνεται βλακεία κατα 50% είναι μουσάτοι κάγκουρες με καραφτιαγμένα αμάξια η οι πατεράδες τους με BMW κλπ , κατα 20% κάγκουρες με smartακια που επειδη κάναν upgrade απο τα παπακια νομίζουν οτι οδηγούν ένα παπακι με 4 ρόδες και κάνουν παρόμοιες σφήνες στη παραλιακή και 30% επαγγελματίες οδηγοί κυρίως στη λήξη της βάρδιας τους

τι κακο ειναι αυτο με τα smart... πραγματικά  παπακι με 4 ρόδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ενα ξερω, αμα σε οδικη αρτηρια με 3 λωριδες σε προσπερνανε απο δεξια και το παιρνεις πρεφα τελευταια στιγμη (που σημαινει στο 90% οτι κοιμασαι ορθιος) εισαι καρκινος για τους ανθρωπους που μετακινουνται τακτικα στην αρτηρια αυτη. Μαθε να μην βγαζεις σπυρακια στην σκεψη της δεξιας λωριδας οταν ειναι ανοιχτη και ασε τα αλλα για μετα. 

Οποιος οδηγει απο Θεσσαλονικη Χαλκιδικη το ζει καθε χρονο αυτο με τις θειες που πανε αριστερη λωριδα με 80-100 και δεν κουνιουνται ουτε με κορνες

Επεξ/σία από Ablaoublas_542
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, cthulhucarbide είπε

Τα πράγματα θα ήταν άσπρο μαύρο αν ζούσαμε σε προσομοίωση και η κίνηση στους δρόμους ελεγχόταν από υπολογιστή και εκτελούταν με μαθηματική ακρίβεια. Στην πραγματική ζωή υπάρχουν χίλιες δύο γκρίζες ζώνες και απρόβλεπτες καταστάσεις που δεν προβλέπονται αρκετά λεπτομερώς. Από το πόσο θα βγάλεις την μούρη σε στενό που δεν έχει ορατότητα μέχρι το αν είσαι δολοφόνος επειδή πας με 131 αντί για 130.

Που και η ίδια η νομοθεσία είναι γεμάτη τρύπες και αμφισημίες, αλλιώς δεν θα υπήρχαν δικηγόροι και νομικοί για να μελετούν και να ερμηνεύουν τον νόμο. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν απλό οδηγό που έδωσε τα σήματα πριν 20 χρόνια. Οφείλει να τα ξέρει μεν, αλλά αν σου δείξω εσένα τα σήματα και παραδείγματα καταστάσεων αυτή την στιγμή θα μπορέσεις από μνήμης να τα βρεις όλα? Μάλλον όχι. Είσαι δολοφόνος όμως? Μάλλον ούτε αυτό.

Έτσι όμως σε αντιμετωπίζουν κάποια μέλη που το παίζουν απολυταρχικά (δήθεν) νομοταγείς και πρήζουν μπάλες στα φόρουμ.

Σαφώς και δέν ζούμε σε προσομοίωση,άλλα αντιλαμβάνεσαι κάτι λάθος.Οι γκρίζες ζώνες για τις οποίες κάνουμε λόγο, δέν είναι κάποιο φυσικό φαινόμενο πάνω στο οποίο δέν έχει δύναμη ο άνθρωπος.Είναι αποτέλεσμα κακής εκτίμησης των πραγμάτων και κάκιστης εκτέλεσης ενεργειών.Όταν εκτιμώ λανθασμένα αποστάσεις εκτελώντας προσπέραση αέρα πατέρα και πέφτει πάνω μου ένα ταχύτερα κινούμενο όχημα,δέν φταίνε οι συγκυρίες.Θα μπορούσα να περιμένω 30" και να δοκιμάσω ξανά με ασφάλεια.Όταν μοιραία γίνει το ατύχημα, λίγη σημασία έχει αν το κοντέρ γράφει 130,131 ή 141km/h,γιατί σε τελευταία ανάλυση δέν είναι ο αριθμός αυτό που προκάλεσε το εν λόγω ατύχημα.

Η νομοθεσία (γενικότερα) είναι γεμάτη παραθυράκια,οπότε η δουλειά των νομικών είναι να ερμηνεύουν τους νόμους όσο καλύτερα γίνεται για να αποδοθεί δικαιοσύνη.Θέλεις να μιλήσουμε για λαδώματα ή πιάνουμε βαθύτερους προβληματισμούς;

Αν μιλάμε για την χρήση στο οδικό δίκτυο (ειδικότερα),οι κανονισμοί είναι συγκεκριμένοι,όπως και οι ενέργειες που πρέπει να κάνουμε.Το να ψάχνουμε την πινακίδα διέλευσης σκίουρων ως επιχείρημα,είναι το λιγότερο αστείο.

Έχω έναν ιδανικά πλασμένο κόσμο στο μυαλό μου;Πολύ πιθανόν.Κάνουμε προσπάθεια να κινηθούμε προς τα εκεί;Σίγουρα όχι.

Επεξ/σία από Tenshi
Δημοσ.

Δεν βλέπω που κάνω το λάθος. Ακόμα και αν εγώ προσπαθήσω να οδηγάω χαλαρά και ιδανικά σαν προσομοίωση, θα πέσω απάνω στην παρανομία ή λανθασμένη κίνηση ενός άλλου και κάπου εκεί τελειώνει κάθε προσπάθεια να είμαι εγώ απόλυτα σωστός. Και η πραγματική οδήγηση είναι έτσι χαοτική σαν κανόνας και καθημερινά.

Επίσης ακριβώς το ότι υπάρχει πάντα η πιθανότητα να κάνεις λάθος εκτίμηση είναι ακόμα ένας λόγος που υπάρχουν οι γκρίζες ζώνες, διότι για να κάνω μια προσπέραση μπορεί να χρειάζομαι 60 μέτρα ελεύθερο χώρο μπροστά αλλά τελικά να ήταν 59 τα μέτρα και παραλίγο να γίνει ατύχημα.

Άλλο παράδειγμα. Το να παραβιάσεις κόκκινο είναι κάτι που αποδεικνύεται αντικειμενικά. Το στοπ όμως? Μπορεί να νόμιζες ότι προλάβαινες να περάσεις αλλά τελικά να μην προλάβαινες και να σου έπεσε ο άλλος πάνω. Θα μου πεις ότι έπρεπε να περιμένεις μέχρι να υπάρχει μεγάλο κενό και όχι τσίμα τσίμα. Πόσο όμως? Αν εσύ τελικά πρόλαβες να περάσεις από το στοπ αλλά δεν τράκαρες επειδή ο άλλος πάτησε φρένο, ήταν ορθή χρήση του στοπ? Και αν ναι για πόσο φρενάρισμα?

Ασάφεια. Και θα μπορούσα να πω άλλα 100 παραδείγματα που οι γκρίζες ζώνες είναι αναπόφευκτες, και όσοι το παίζουν απόλυτα νομοταγείς απλά βγάζουν το κόμπλεξ τους

Δημοσ.
51 λεπτά πριν, cthulhucarbide είπε

Επίσης θα συμβούλευα να μην το παίζεις τόσο τέλειος και απόλυτος ειδικά όταν πριν από μερικές σελίδες έγραψες αυτό που δεν ισχύει

Φυσικά και ισχύει. Και όχι δεν είμαι απόλυτος ούτε ο τέλειος οδηγός, είμαι ένας από αυτούς που γράφουν τα σωστά εδώ μέσα για να δείξουμε ότι είμαστε καλοί αλλά όταν βγαίνουμε έξω τα ψιλοξεχνάμε κάπως. Απλά οδηγώ με σύνεση και όσο γίνεται πιο φυσιολογικά. 

Δημοσ.

Γράφτηκε τουλάχιστον δύο φορές τις τελευταίες σελίδες απόσπασμα του κοκ που λέει ότι υπό (συχνές) συνθήκες η αριστερή χρησιμοποιείται και κανονικά εκτός από προσπέραση.

Ο αρχικός σου ισχυρισμός είναι λάθος. Τέρμα.

Άμα θέλεις να το παίζεις τυπικός και ότι τα εφαρμόζεις όλα σωστά και ότι γκρίζες ζώνες δεν υπάρχουν κλπ κλπ τότε να είσαι έτοιμος να δεχτείς και τα δικά σου λάθη ή να προσέχεις ακόμα περισσότερο όταν κάνεις υποδείξεις γιατί εκτίθεσαι.

Over and out από εμένα

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, cthulhucarbide είπε

υπό (συχνές) συνθήκες η αριστερή χρησιμοποιείται και κανονικά εκτός από προσπέραση

Συχνές? Έχει στις Εθνικές οδούς κάθε μέρα έξοδο για 3ήμερο ας πούμε ώστε να είναι όλες οι λωρίδες γεμάτες αυτοκίνητα? Μάλλον έχεις μπερδευτεί κάπου με τις 3 λωρίδες εντός πόλης και με τις εκτός.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...