Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, NT1G είπε

Η πυκνότητα του παγωμένου αέρα δεν σημαίνει και μεγαλύτερη μάζα αέρα;

Πιο πυκνος αέρας σημαίνει περισσότερο οξυγόνο αρα καλυτερο μειγμα και καλύτερη καυση. Αυτά ήξερα εγώ τόσα χρόνια. Για αυτό και οι τουρμπο κινητήρες δουλευουν πολυ καλύτερα στο κρύο, επειδή παγώνει ο αερας στο intercooler πιο ευκολα.  Το ιδιο συμβαινει και σε μεγαλα υψομετρα με αραιο οξυγονο, το αυτοκινητο σερνεται και η καταναλωση απογειωνεται.

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, G.bar είπε

Πιο πυκνος αέρας σημαίνει περισσότερο οξυγόνο αρα καλυτερο μειγμα και καλύτερη καυση. Αυτά ήξερα εγώ τόσα χρόνια. Για αυτό και οι τουρμπο κινητήρες δουλευουν πολυ καλύτερα στο κρύο, επειδή παγώνει ο αερας στο intercooler πιο ευκολα.  Το ιδιο συμβαινει και σε μεγαλα υψομετρα με αραιο οξυγονο, το αυτοκινητο σερνεται και η καταναλωση απογειωνεται.

Γιατί ο πυκνός αέρας δίνει καλύτερο μείγμα; Το καύσιμο πως ρυθμίζεται στον κινητήρα;

Δημοσ.

Χμμ, όπως και να είναι ο αέρας οι κινητίρες δεν ρυθμίζουν το μίγμα για είναι σωστό? Ειλικρινά ρωτάω γιατί δεν ξέρω πολύ από αυτά, απλά θα μου φαινόταν εξαιρετικά περίεργο το αντίθετο. Το να ήταν η μηχανή έρμαιο του καιρού.

Πριν λίγους μήνες το καλοκαίρι οδηγώντας με 40 βαθμούς, και αυτές τις μέρες κοντά στο μηδέν, δεν έχω δει κάποια διαφορά. Ή τουλάχιστον όχι κάποια σημαντική που να σκεφτώ ότι άλλαξε κάτι στην μηχανή. Και υπόψην ότι κοιτάω συνέχεια την κατανάλωση

Δημοσ.

Ρε μην τους βασανίζεις...

Ένας κινητήρας θέλει να κρατήσει ~14.7:1 (ή όπου είναι ρυθμισμένος) μείγμα αέρα προς βενζίνη κατά μάζα (στοιχιομετρικός λόγος). Τον χειμώνα ο αέρας έχει μεγαλύτερη πυκνότητα, άρα σε συγκεκριμένο όγκο και πίεση, έχει μεγαλύτερη μάζα (= περισσότερο οξυγόνο). Αναλόγως το αμάξι θα βάλει και περισσότερο καύσιμο αλλιώς θα δουλεύει με φτωχό μείγμα. Αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύς, αλλά όχι απόδοση. Εάν δεν αντισταθμίσεις με "ελαφρύτερο" πόδι, αυξάνεται η κατανάλωση. Ανάλογα και σε υψομετρικές διαφορές ή turbo κλπ. Αυτό που σε ενδιαφέρει είναι να βάλεις αρκετό καύσιμο σε σχέση με την μάζα αέρα που έχεις να "κάψεις" για να κρατήσεις τον κατάλληλο στοιχιομετρικό λόγο. PV=nRT  -> nR=PV/T,   n=αριθμός mole, P=Πίεση, V=όγκος=σταθερός, T=Θερμοκρασία, R=σταθερά

Φυσικά ρόλο παίζουν και άλλες λεπτομέρειες. Πχ σε turbo αμάξια που είναι επιρρεπή στο knocking, και ψεκάζουν επιπρόσθετο καύσιμο για να ρίξουν την θερμοκρασία του κυλίνδρου

  • Like 5
Δημοσ.

^Οπότε σύμφωνα με τα παραπάνω, όντως θα μπει περισσότερη μάζα αέρα μέσα, τον οποίο η μηχανή θα αντισταθμίσει με περισσότερο καύσιμο για να έχει σταθερό μείγμα.

Αυτό όμως άμα οδηγάς στην ευθεία με τον πιλότο δεν παίζει κανένα ρόλο, αλλά ούτε και στην πόλη αφού όλος ο κόσμος για να χειριστεί την ταχύτητα του οχήματος βασίζεται στον ήχο(γρύλισμα) του κινητήρα και στο πόσο γρήγορα επιταχύνει και το προσαρμόζει στο πως θέλει να το πάει.

That said, διαφορά πρακτικά δεν υπάρχει εκτός αν εκεί που οδηγάς στους 40 βαθμούς, βρεθείς απότομα στους 0 και δεις ότι αμάξι έγινε πύραυλος, αλλά πρακτικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει απότομα

Δημοσ.
17 ώρες πριν, cthulhucarbide είπε

That said, διαφορά πρακτικά δεν υπάρχει εκτός αν εκεί που οδηγάς στους 40 βαθμούς, βρεθείς απότομα στους 0 και δεις ότι αμάξι έγινε πύραυλος, αλλά πρακτικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει απότομα

Διαφορά θα κάνει αλλά πύραυλος δεν νομίζω να γίνει. Σε 30 βαθμούς διαφορά θερμοκρασίας, η διαφορά στην ποσότητα αέρα, άρα και ένα περίπου στην ισχύ, θα είναι 10%. Μετά βίας αντιληπτή από τους περισσότερους. 

Δημοσ.
Στις 5/12/2019 στις 10:06 ΠΜ, G.bar είπε

  Το χειμωνα σε ολα τα οχηματα με θερμικους κινητήρες, η καταναλωση είναι χαμηλοτερη λόγω παγωμενου αερα. Ο παγωμενος αερας ειναι πιο πυκνος απο τον ζεστο και επιτυγχανεται καλυτερη καυση πιο ευκολα. 
 Προσωπικά δεν εχω δει διαφορά απο το καλοκαίρι. Με μόνιμα ανοιχτα κλιματιστικό στους 25 ειμαι απο 3,7 μεχρι 3,9 εντος πολης.        Εχω παρατηρησει οτι λογω καλοριφερ ο κινητηρας λειτουργει περισσοτερο για να κραταει θερμοκρασια, αλλα δεν εχω δει διαφορα στην καταναλωση. 
  Εφοσον δεν εχεις αλλαξει τροπο οδηγησης και κανεις πανω κατω την ιδια διαδρομη ισως θα επρεπε να το τσεκαρεις στην αντιπροσωπεια. Εχω δει 4,5 μονο σε ταξιδια με 120 σταθερα.

Μπορείς να αναφέρεις τρόπο οδηγησης? 

Δημοσ.
21 ώρες πριν, giantzeron είπε

Μπορείς να αναφέρεις τρόπο οδηγησης? 

Παταω προοδευτικα το γκαζι, δεν φρενάρω τελευταία στιγμη, εκμεταλευομαι την κυλιση-πεδηση οσο μπορω για τη φορτιση της μπαταρίας και σημαντικοτερο απο ολα, δεν βιάζομαι γιατι εντος Αθηνας το να τρεχεις απο το ενα φαναρι στο αλλο, δεν κανει τη διαφορα.

Δημοσ.
Στις 4/12/2019 στις 3:24 ΜΜ, giantzeron είπε

Κατοχος απο το καλοκαιρι ενος corolla hubrid 1,8 με μεχρι προτινος καταναλωση απο 3,9 μεχρι 4.1 max εντος πολης....πλεον εχω διαπιστωσει μια αλλαγη η οποια αυξανει την καταναλωση περιπου 4.5 - 4.8.

Δεν ξερω αν οφειλειται στις χαμηλες θερμοκρασιες εκει εξω...η σε κατι αλλο. Εγω προσωπικα οδηγω με τον ιδιο και πιο συντηρητικο τροπο θα ελεγα.

Αυτο που διαπιστωνω ειναι οτι η μπαταρια γεμιζει με δυσκολια και συχνα δουλευει ο ηλεκτροκινητηρας για να τη γεμισει ( ειδικα σε δρομους με λιγη ανηφορικη κλιση ) πιο πολυ απο πριν. Γενικα μου εχει κανει εντυπωση αυτη η αλλαγη,....οχι οτι η καταναλωση και παλι ειναι μεγαλη απλα οκ...ηθελα να ρωτησω και τη γνωμη των κατοχων αλλων υβριδικων οχηματων

Η βοηθεια και η γνωμη σας ειναι πολυτιμη

Ευχαριστω

   Ξεκινήστε από την πίεση στα ελαστικά .

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο κρύο αλλάζει η πυκνότητα του αέρα. 

Πιο πυκνος αέρας σημαίνει μεγαλύτερη αντίσταση του αέρα άρα και μεγαλύτερη οπισθελκουσα άρα μεγαλύτερη κατανάλωση. 

Περισσότερο κρύο σημαίνει μεγαλύτερη τριβή του λάστιχου με τον δρόμο άρα και πάλι μεγαλύτερη οπισθελκουσα. 

https://www.scientificamerican.com/article/why-is-the-fuel-economy-o/

Και υπάρχει και paper Screenshot_2019-12-09-08-51-03-816_com.android.chrome.jpg.107ce405b92c96d1b7570d881541ee30.jpg

Επεξ/σία από karaLRS
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να κανω εναν επιλογο μια που εγω αρχισα το νημα..

Χτες εφυγα με καταναλωση 4.8 απο χαλανδρι και εφτασα Γλυφαδα με 4.1 - οσο δλ εχω συνηθως. Η ανοησια μου ηταν προφανως οτι ειχα μηδενισει την καταναλωση και λογικα λογω χαμηλων θερμοκρασιων καιρου αλλα και λογω μικρων αποστασεων ( 4-5 χιλιομετρα ) η μπαταρια δε προλαβαινει να γεμισει και επαιρνε ενεργεια απο τον κινητηρα οποτε η καταναλωση ανεβαινε.

Θεωρω οτι με αλλη μια τετοια βολτα θα κατεβει και κατω απο 4 οπως αναφερετε και ολοι εδω δλ που το εχετε.

Παντως μετα απο 4 μηνες που το εχω περιπου τωρα εμπεδωσα ποσο πολυ δυνατο ειναι σαν οχημα οταν η μπαταρια ειναι φορτισμενη απο 70% και πανω. Η ροπη που παρουσιαζει στο sport mode πρεπει να ειναι λιγο πιο κατω απο 30 κιλα 

Σας ευχαριστω οπως και να εχει

Επεξ/σία από giantzeron

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...