Προς το περιεχόμενο

Αντικατάσταση ή μετατροπή κεντρικού ρουλεμάν σε τροχό ποδηλάτου.


FishFIsh

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αγόρασα πριν λίγες μέρες ένα ποδήλατο, αρκετά φθηνό (orient steed alu 27,5"), με 225€. (αναφέρω τιμή, μήπως έχει σημασία η αναλογία τιμής ποιότητας 🙄 ). Το παίρνω λοιπόν και το πάω σπίτι. Παρατηρώ όμως ότι ο πίσω τροχός είχε τζόγο... Σφίγγω το αντίστοιχο "γρανάζι", ο τροχός δεν παίζει πια, αλλά πλέον φρενάρει... Προσπαθώ να το φέρω σε σημείο να μην φρενάρει και ξανά παίζει... 

Δεν έχω καμία τρομερά εξειδικευμένη γνώση στα ποδήλατα. Ό,τι έχω ανοίξει μόνος μου κι ότι έχω επισκευάσει ανά τα χρόνια. Για τα εσωτερικά του πίσω τροχού δεν έχω ιδέα όμως... Μετά από μια μικρή έρευνα, είδα ότι πρόκειται για ένα ρουλεμάν του οποίου τα τοιχώματα είναι ο ίδιος ο τροχός και μια προσθήκη στον άξονα. Αναρωτιόμουν λοιπόν αν είναι δυνατόν να βάλω κλασσικά ρουλεμάν στο εσωτερικό του τροχού για να ελαχιστοποιηθεί τόσο η ζημιά που γίνεται στον τροχό αυτόν καθ'αυτόν όσο και να μην έχω πλέον χαζά φρεναρίσματα στον τροχό από (αν είναι δυνατόν) τα ρουλεμάν 😐 

 

Το ποδήλατο πήγε στο κατάστημα που αγοράστηκε, αλλά ο πωλητής/ποδηλατάς/μάστορας δεν είχε όρεξη (είχε λίγο τα νεύρα του)... Μου την είπε που το έσφιξα μόνος μου, το πήρε να το "φτιάξει". Κάθισα από κοντά αφότου πήρα την άδεια του για να δω τι παίζει. Πείραξε τα ίδια που πείραξα και συνέχισε να μου την λέει όσο έσφιγγε/ξέσφιγγε. Πάω εκεί δίπλα, γυρνάω τον τροχό, φρενάρει. Του λέω φρενάρει, μου λέει όχι, τα φρένα βρίσκουν. Έτοιμος! μου λέει... Ήταν εμφανώς εκνευρισμένος και αποχώρησα πιστεύοντας τον... Πάω σπίτι, βγάζω τα φρένα τελείως (καμία επαφή με τροχό), η ρόδα φρενάρει ο_ο

Το ποδηλατάδικο είναι σε άλλη περιοχή από την δική μου και ο άνθρωπος που το χει δεν πάει την φάτσα μου, οπότε τα παρατάω με αυτόν...

Αν υπάρχει κάποιος με εξειδικευμένες γνώσεις στι αντικείμενο, πραγματικά θα το εκτιμούσα αν μπορούσε να αναφέρει τις διαθέσιμες λύσεις/επιλογές και κατά προσέγγιση τιμές για ανταλλακτικά και πιθανόν εργασία που ίσως χρειαστεί από κάποιο ποδηλατάδικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχικά να πούμε πως €225 για ποδήλατο και μάλιστα καινούργιο είναι πάρα πολύ λίγα! Δεν είναι μπίλιες, το κλασσικό ρουλεμάν, αλλά το λεγόμενο ελεύθερο (freehub) σαν αυτό εδώ:

spacer.png

(από το https://www.parktool.com/blog/repair-help/freehub-service)

Το ελεύθερο έχει προδιαγραφές όπως το μέγεθος της ζάντας και τον αριθμό των γραναζιών που έχει πίσω. Μερικοί τύποι ελεύθερων σηκώνουν συντήρηση. Λύνονται, τα σφαιρίδια μπορούν ν' αντικατασταθούν και να λιπανθούν με κάποιο γράσο. Τα φτηνά όμως είναι κλειστού τύπου και δεν μπορείς να τ' ανοίξεις και να τα συντηρήσεις, απλά τα αντικαθιστάς.

Πόσο γρήγορα φρενάρει; Κατά 99% φταίει το παλιό λιπαντικό μέσα στο ελεύθερο. Αν είχε χρόνια να πουληθεί και να δουλευτεί το ποδήλατο, το φτηνό ελεύθερο άρχισε να "παγώνει".

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

"Πόσο γρήγορα φρενάρει;"

Αν ο μπροστά τροχός έχει 100% διατήρηση ταχύτητας, ο πίσω έχει 20%. Φρενάρει σχεδόν άμεσα.

Παρότι δεν το έχω ανοίξει, έχω τον εντύπωση ότι πρόκειται για κάτι τέτοιο (εννοόντας τον τύπο ρουλεμάν, όχι ότι έχουν κάτι οι μπίλιες... κυρίως επειδή το σφίξιμο επηρεάζει την κίνηση του): 

 

Πάντως αν το ξεσφίξω αποκτά ελεύθερη κίνηση, αλλά αρχίζει να παίζει δεξιά-αριστερά ο τροχός.

Δεν ξέρω αν καμιά φωτογραφία θα ωφελήσει, αλλά στέλνω δύο να υπάρχουν:

Όσον αφορά την ηλικία του ποδηλάτου, δεν πρέπει να έχει μείνει στο ποδηλατάδικο για πάνω από 1 χρόνο. Είναι μοντέλο του 2019...

Τώρα όσον αφορά την τιμή. Ναι 225€ είναι λίγα για καινούργιο ποδήλατο, αλλά είναι sacrificial. (για τα χρήματα του πάντως, αν εξαιρέσουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζω, δηλώνω ικανοποιημένος συγκριτικά με το "πόσο ποδήλατο πήρα") Περιμένω να παραλάβω ένα mid drive motor και να το μετατρέψω σε e-bike, οπότε ήθελα κάτι σχετικά ελαφρύ και να μην είναι τελείως για πέταμα... 😅

PSX_20191126_164130.jpg

PSX_20191126_164049.jpg

Επεξ/σία από FishFIsh
Επιπλέον πληροφορίες
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μηπως σφιγγεις λαθος παξιμαδι;ακολουθεις λαθος διαδικασια;

απο οσο μπορω να καταλαβω απο την φωτογραφια πρεπει να σφιξεις το διπλευρο ισα ισα να πατησει

μετα κρατας κοντρα το διπλευρο και σφιγγεις πανω του το εσωτερικο εξαγωνο παξιμαδι

μετα κοντρα το εσωτερικο εξαγωνο και σφιγγεις και το εξωτερικο εξαγωνο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, georgeγ είπε

μηπως σφιγγεις λαθος παξιμαδι;ακολουθεις λαθος διαδικασια;

απο οσο μπορω να καταλαβω απο την φωτογραφια πρεπει να σφιξεις το διπλευρο ισα ισα να πατησει

μετα κρατας κοντρα το διπλευρο και σφιγγεις πανω του το εσωτερικο εξαγωνο παξιμαδι

μετα κοντρα το εσωτερικο εξαγωνο και σφιγγεις και το εξωτερικο εξαγωνο

Απ'ότι καταλαβαίνω η διαδικασία είναι να χαλαρώσω το εξωτερικό, να σφίξω όσο χρειάζεται το εσωτερικό και να φέρω ξανά το εξωτερικό. Καλά ως εδώ. Το θέμα είναι ότι αν το φέρω το εσωτερικό "παξιμάδι" στο σημείο που δεν παίζει πια ο τροχός, τότε είναι πλέον "πολύ σφιχτό" κι ο τροχός δεν περιστρέφεται ελεύθερα. Αν το φέρω σε σημείο που πλέον ξεκινάει και περιστρέφεται ελεύθερα, ο τροχός παίζει δεξιά αριστερά... 

Θα μπορούσα να κάνω λάθος την διαδικασία, αλλά κι ο ποδηλατάς/μάστορας το παίδευε εκεί κάνα 5λεπτο για να το φέρει κάπου που να μην καταλαβαίνω πρόβλημα, και πάλι όμως το έφερε εκεί που δεν παίζει ο τροχός, αλλά επίσης δεν γυρνάει ελεύθερα... 

Κατά την γνώμη, είτε υπάρχει θέμα στα τοιχώματα του συστήματος, είτε στις μπίλιες. Για φυσιολογική λειτουργία του συστήματος πάντως δεν μου φαίνεται... 

Το ερώτημα βέβαια είναι τι μπορώ ίσως να κάνω γι'αυτό... Να αλλάξω μπίλιες; Να το ανοίξω/καθαρίσω/γρασάρω; Αν είναι δυνατόν να αντικαταστήσω το όλο σύστημα με κλασικά ρουλεμάν; Δεν ξέρω 😶

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να το πας πίσω και να στο φτιάξει όπως πρέπει ή να σου δώσει τα χρήματά σου πίσω. Πρώτα απ'όλα, εγγύηση δεν έχει?? Αν π.χ. σε καμμιά βδομάδα σπάσει η αλυσίδα, θα την πληρώσεις από την τσέπη σου?? Και τι πάει να πει είχε νεύρα ή δεν του άρεσε η φάτσα σου?? Δικό του πρόβλημα. Πούλησε κάτι με πρόβλημα. ΠΡΕΠΕΙ να σε εξυπηρετήσει!!! Μάθετε να διεκδικείτε τα δικαιώματά σας...

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, SaFiS είπε

Να το πας πίσω και να στο φτιάξει όπως πρέπει ή να σου δώσει τα χρήματά σου πίσω. Πρώτα απ'όλα, εγγύηση δεν έχει?? Αν π.χ. σε καμμιά βδομάδα σπάσει η αλυσίδα, θα την πληρώσεις από την τσέπη σου?? Και τι πάει να πει είχε νεύρα ή δεν του άρεσε η φάτσα σου?? Δικό του πρόβλημα. Πούλησε κάτι με πρόβλημα. ΠΡΕΠΕΙ να σε εξυπηρετήσει!!! Μάθετε να διεκδικείτε τα δικαιώματά σας...

Το δίκιο σου το έχεις μεν, αλλά αν ο άλλος ο περίεργος είναι σε άλλη περιοχή και πρέπει εσύ να φορτώνεις το ποδήλατο στο αμάξι, και να πηγαινοέρχεσαι μέχρι τελικά να το πάρει απόφαση ότι πρέπει να γίνει αλλαγή, χάλασες 30-40€ βενζίνες για να φτιάξεις κάτι ίσης ή μικρότερης αξίας και σου σπάσανε και τα νεύρα. Ο άνθρωπος δεν είχε σκοπό να κάνει αντικατάσταση προϊόντος, το καταλαβαίνεις από το γεγονός ότι κάθησε να το "επισκευάσει" και παρότι δεν μπορώ να πω ότι τα κατάφερε, μου το πάσαρε σαν επισκευασμένο... 

Καλή η διεκδίκηση των δικαιωμάτων, αλλά έχω μάθει να μην ασχολούμαι με περίεργες εγγυήσεις (η εγγύηση ας πούμε περιλαμβάνει υποστήριξη ξέρω γω από τον ποδηλατά, ο οποίος απλά δεν...) ή περίεργα άτομα όταν η αξία του προϊόντος ή το κόστος επισκευής είναι μικρό... (για το κόστος επισκευής δεν ξέρω ακόμα για να μαι ειλικρινής, αλλά θεωρούσα ότι θα ήταν μικρό λόγω κόστους ποδηλάτου, τελικά ίσως και να μην είναι :3 )

Θα μου πεις: Λογική είναι αυτή; 

Όταν έχεις βαρεθεί τον κάθε περίεργο και παράλογο γύρω σου, ναι, δεν θες να χαλάς την διάθεση σου για κανέναν τους. Επειδή αν οι επιλογές μου είναι να του κάνω φασαρία για να το φτιάξει άμεσα ή να του το πηγαινοφέρνω μέχρι να του σπάσω τα νεύρα και να το φτιάξει/αλλάξει, στην πρώτη περίπτωση χαλάω άσχημα την διάθεση μου, στην δεύτερη χάνω πολύτιμο χρόνο και χρήμα, κατά συνέπεια χαλάει και η διάθεση μου... 

Μέχρι τώρα είμαι της άποψης ότι μπορώ να το φτιάξω μόνος μου. Θα ακούσω απόψεις κι από δω, περιμένω να έρθει κι ένας φίλος ποδηλάτης σχετικά άμεσα. Θα δείξει.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, FishFIsh είπε

Απ'ότι καταλαβαίνω η διαδικασία είναι να χαλαρώσω το εξωτερικό, να σφίξω όσο χρειάζεται το εσωτερικό και να φέρω ξανά το εξωτερικό. Καλά ως εδώ. Το θέμα είναι ότι αν το φέρω το εσωτερικό "παξιμάδι" στο σημείο που δεν παίζει πια ο τροχός, τότε είναι πλέον "πολύ σφιχτό" κι ο τροχός δεν περιστρέφεται ελεύθερα. Αν το φέρω σε σημείο που πλέον ξεκινάει και περιστρέφεται ελεύθερα, ο τροχός παίζει δεξιά αριστερά... 

Θα μπορούσα να κάνω λάθος την διαδικασία, αλλά κι ο ποδηλατάς/μάστορας το παίδευε εκεί κάνα 5λεπτο για να το φέρει κάπου που να μην καταλαβαίνω πρόβλημα, και πάλι όμως το έφερε εκεί που δεν παίζει ο τροχός, αλλά επίσης δεν γυρνάει ελεύθερα... 

Κατά την γνώμη, είτε υπάρχει θέμα στα τοιχώματα του συστήματος, είτε στις μπίλιες. Για φυσιολογική λειτουργία του συστήματος πάντως δεν μου φαίνεται... 

Το ερώτημα βέβαια είναι τι μπορώ ίσως να κάνω γι'αυτό... Να αλλάξω μπίλιες; Να το ανοίξω/καθαρίσω/γρασάρω; Αν είναι δυνατόν να αντικαταστήσω το όλο σύστημα με κλασικά ρουλεμάν; Δεν ξέρω 😶

στην τελευταια φωτο εκτος απο τα δυο εξαγωνα παξιμαδια φαινεται και ο αξονας που εχει ενα κοψιμο

πιθανολογω οτι και απο την απεναντι μερια ο αξονας εχει το ιδιο κοψιμο

αυτο ονομαζεται διπλευρο και υπαρχει ωστε να μπορεις να βαλεις κλειδι και να το κρατησεις κοντρα ή να το σφιξεις

πιθανολογω παλι οτι το λαθος σου ειναι οτι σφιγγεις τα εξαγωνα παξιμαδια χωρις να ακινητοποιεις το διπλευρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, georgeγ είπε

στην τελευταια φωτο εκτος απο τα δυο εξαγωνα παξιμαδια φαινεται και ο αξονας που εχει ενα κοψιμο

πιθανολογω οτι και απο την απεναντι μερια ο αξονας εχει το ιδιο κοψιμο

αυτο ονομαζεται διπλευρο και υπαρχει ωστε να μπορεις να βαλεις κλειδι και να το κρατησεις κοντρα ή να το σφιξεις

πιθανολογω παλι οτι το λαθος σου ειναι οτι σφιγγεις τα εξαγωνα παξιμαδια χωρις να ακινητοποιεις το διπλευρο

Θα προσπαθήσω να έχω το νου μου να μην κουνηθεί καθόλου το δίπλευρο όσο σφίγγω το εξάγωνο παξιμάδι. Ευχαριστώ για το πιθανό σενάριο 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

Τελικά δεν είχε γράσο το κέντρο του τροχού (ποδήλατο του 2019, άρα δεν ξέμεινε από πολυκαιρισμό)... Μπήκε γράσο και πάει στο 85-90% από αυτό που θα πρεπε. Οκ. Μπορώ να ζήσω μ'αυτό... Ήταν και στραβή η ζάντα εξ αρχής, ήθελε ακτινολόγηση... Ευτυχώς τα παραπάνω τα έβγαλα δωρεάν, αλλά όχι από το φίλο μας τον ποδηλατά που τ'αγόρασα...

Κατέληξα όμως σε συμπέρασμα. Θες σωστό λειτουργικό ποδήλατο; Τσέκαρε τα πάντα πριν αγοράσεις... Κι όταν λέμε τα πάντα, τα πάντα! Θα σπάσεις τα νεύρα του ποδηλατά; Ναι. Αλλά δεν θα σου σπάσει τα δικά σου, επειδή δεν θα χρειαστεί να ξανά δεις την φάτσα του για αξιοποίηση εγγύησης...

 

Δεν ξέρεις ποια είναι τα πάντα;

Τροχοί: Αν είναι ίσιος, αν περιστρέφεται ελεύθερα. (βγάζεις φρένα για να σαι σίγουρος για την περιστροφή)

Σκελετός: Τσεκάρεις μην έχει καμιά ρωγμή και να μην είναι στραβός; (αυτό σκέφτηκα τώρα, αυτό λέω)

Αναρτήσεις (αν έχει): Σιγουρέψου ότι σε βολεύει η σκληρότητα (αν δεν υπάρχει ρυθμιστής) και ότι δουλεύουν φυσιολογικά. 

Τιμόνι: Σιγουρέψου ότι δεν παίζει και ότι δεν περιστρέφεται. (ναι, μια βίδα είναι, αλλά ο κάθε πυροβολημένος ποδηλατάς μπορεί να στην πει αν την πειράξεις μόνος σου -_-)

Φρένα; Ξέρω γω τώρα... Αν είναι δισκόφρενα και ειδικά υδραυλικά δες αν φρενάρει όπως πρέπει. Τα υδραυλικά δεν μπορείς να τα ρυθμίσεις, οπότε σιγουρέψου προτού αγοράσεις! Γενικά δες αν φρενάρει σωστά και ζήτα του να στα ρυθμίσει πριν πάρεις ποδήλατο. 

Ταχύτητες: Δες αν αλλάζουν ομαλά κι αν κάτι σε χαλάει, είπαμε, του το λες να στο ρυθμίσει προτού αγοράσεις. 

Επειδή έχω έναν κάποιον κύκλο (ή μάλλον είχα) που ασχολείται με ποδηλατά, τσέκαρα το ποδήλατο προτού το αγοράσω, αλλά όχι ενδελεχώς. Έπαθα κι έμαθα όμως! Από δω και πέρα θα περνάει από μικροσκόπιο!

 

Ένα 2ο συμπέρασμα είναι η τιμή του ποδηλάτου. Ήθελα να φτιάξω ηλεκτρικό ποδήλατο. Το έχω τελειώσει λίγο πολύ, αναμένω ένα τελευταίο πραγματάκι για την μπαταρία. Είχα 40 καινούργια στοιχεία 18650 και μου λείπανε 12 για.να φτιάξω την μπαταρία που ήθελα. Είπα λοιπόν: Ας το φτιάξω οικονομικά. Να το ξεπετάξω με ένα 550-600άρι. Καλά όλα αυτά, αλλά δεν πάει έτσι... Αν θέλω να δουλεύει σωστά κι αξιόπιστα ο τροχός, πρέπει να πάρω τροχό με κέντρο που να έχει ρουλεμάν και κατ'ανάγκη (λόγω ηλεκτρικού, άλλων τελικών ταχυτήτων και επιταχύνσεων) δισκόφρενα. Αν αυτά θες να τα αγοράσεις έξτρα, θα δώσεις κάνα 200άρι εδώ στην Ελλάδα... (Οι τροχοί μόνο πάνε 110-120€)

Οπότε το ποδήλατο των 225, πήγε 425€. Βρίσκεις ποδήλατο με 425€ και να τα χει όλα έτοιμα; Ω ναι... Θα δώσω άλλα 200€ για να γίνει σοβαρό το ποδήλατο; Ω όχι... Με τίποτα. Θα παραμείνει έτσι κι όσο κρατήσουν οι τροχοί (και μακάρι να μην χρειαστούν σε κάποια περίπτωση πραγματικά τα δισκόφρενα, επειδή θα με κλαίνε...). 

(ΥΓ. Ναι πολυλόγισα λιγάκι, αλλά ο μόνο και μόνο για τον επόμενο κακομοίρη που ίσως βρεθεί να ψάχνει τα ίδια μ'εμένα. All in all, δεν υπάρχει λύση στο πρόβλημα πέρα από σφίξιμο/ξεσφίξιμο και γρασάρισμα. Μετά πας για αλλαγή κέντρων ή τροχών. Καλή τύχη πιθανέ μελλοντικέ συμπάσχοντα)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...