Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα στο φόρουμ. Εδώ και κάνα χρόνο έχει αρχίσει να μου αρέσει πολύ η φωτογραφία και ειδικά να τραβάω τοπία το βράδυ. Είναι αυτά τα χρώματα της νύχτας που μαρεσουν πολύ και μου δημιουργούν ωραία συναισθήματα και θέλω να το εξελιξω λιγάκι. 

Σαν κάμερα έχω δει ότι πολύ προτείνετε την nikon D3500 για την οποία έχω διαβάσει πολύ καλά σχόλια. Αυτό που με μπερδεύει είναι ο φακός. Δεν έχω ιδέα τι παίζει με τους φακούς και ποιον φακό θέλω για νυχτερινές λήψεις. Για να καταλάβετε θέλω να  τραβάω κάτι τέτοιο. Αυτή είναι από κινητό. 

https://ibb.co/hWpfR69

 

Με ένα budget των 500 ευρώ θα με καλύψει για αρχή για αυτό που θέλω? 

 

  • Απαντ. 30
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Aν εχεις τριποδο μπορεις να χρησιμοποιησεις ανετα και τον κιτ φακο που ερχεται με την 3500

Το τριποδο ειναι ισως η σημαντικοτερη φωτογραφικη αγορα μετα τους φακους και δυστυχως πολλοι την αγνοουν σαν επιλογη ειτε αρχαριοι ειτε προχωρημενοι(δεν θελουν να κουβαλανε).

  • Like 1
Δημοσ.
20 λεπτά πριν, afterhours είπε

Aν εχεις τριποδο μπορεις να χρησιμοποιησεις ανετα και τον κιτ φακο που ερχεται με την 3500

Το τριποδο ειναι ισως η σημαντικοτερη φωτογραφικη αγορα μετα τους φακους και δυστυχως πολλοι την αγνοουν σαν επιλογη ειτε αρχαριοι ειτε προχωρημενοι(δεν θελουν να κουβαλανε).

Έχω τριποδακι(rollei compact s2)  το οποίο το χα πάρει για το κινητό βέβαια. Κατανοώ ότι για να βγουν τέτοια δύσκολα τοπία χρειάζεται και είμαι διατεθειμένος να το χω μαζί μου απλά θέλω ξεκαθάρισμα στο τι παίζει με τους φακούς. Με μπερδεύουν αυτά με τα mm και τα f. Ξέρω κάποια βασικά πράγματα του τύπου ότι πρέπει το διάφραγμα να ναι όσο πιο μικρό γίνεται, π.χ. 1.8 αλλά έχω δει μια βραδυνές φώτο με 3.4 διαφραγμα ας πούμε. Και εκεί βάρεσα ερρορ. 😅

 

Αν ο κιτ φακόε είναι αρκετός για τέτοια τοπία τότε ακόμα καλύτερα γιατί δε θα χρειαστεί να ξοδέψω τόσα πολλά για αρχή ώστε και να δω κατά πόσο θα μπορώ να το συνεχίσω. Ευχαριστώ! 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Nαι ο κιτ φακος θα σου φανει πολυ χρησιμος για να δεις σε ποσα mm εστιακη αποσταση τραβας συνηθως οποτε μετα θα δεις τι χρειαζεσαι ακριβως να αγορασεις...Πχ αν τραβας συνεχεια τοπια θα διαπιστωσεις οτι θα σου αρεσει να τραβας στα 18mm με τον κιτ φακο οποτε ισως θελησεις να αγορασεις ενα φακο του τυπου 11-16mm.

Βεβαια αυτο το τριποδο που εχεις δεν ξερω αν κανει για dslr ...ψαξτο λιγο.

Επεξ/σία από afterhours
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Aris_halk είπε

Καλησπέρα στο φόρουμ. Εδώ και κάνα χρόνο έχει αρχίσει να μου αρέσει πολύ η φωτογραφία και ειδικά να τραβάω τοπία το βράδυ. Είναι αυτά τα χρώματα της νύχτας που μαρεσουν πολύ και μου δημιουργούν ωραία συναισθήματα και θέλω να το εξελιξω λιγάκι. 

Σαν κάμερα έχω δει ότι πολύ προτείνετε την nikon D3500 για την οποία έχω διαβάσει πολύ καλά σχόλια. Αυτό που με μπερδεύει είναι ο φακός. Δεν έχω ιδέα τι παίζει με τους φακούς και ποιον φακό θέλω για νυχτερινές λήψεις. Για να καταλάβετε θέλω να  τραβάω κάτι τέτοιο. Αυτή είναι από κινητό. 

https://ibb.co/hWpfR69

Με ένα budget των 500 ευρώ θα με καλύψει για αρχή για αυτό που θέλω? 

      Δεν είναι το μοντέλο της φωτογραφικής μηχανής κάποιου κατασκευαστή που συνιστάται περισσότερο η λιγότερο για φωτογράφιση τη νύχτα . 

     Καλή όρεξη !!! 

 

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, babisskg είπε

      Δεν είναι το μοντέλο της φωτογραφικής μηχανής κάποιου κατασκευαστή που συνιστάται περισσότερο η λιγότερο για φωτογράφιση τη νύχτα . 

     Καλή όρεξη !!! 

Ώρα για μάθημα. Ευχαριστώ πολύ! 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Aris_halk είπε

Ώρα για μάθημα. Ευχαριστώ πολύ! 

   Αυτό το τελευταίο , ώρα για μάθημα ήταν νομίζω το καλύτερο βήμα μέχρι τώρα .

   Απουσία τριποδου , ένα μαλακό πανί πάνω στην οροφή ενός αυτοκινήτου , η στο καπώ κάνει την ίδια δουλειά .

Επεξ/σία από babisskg
Δημοσ.

Για τα τοπία όπως σου είπαν μια χαρά θα είναι και ο κιτ για ακίνητα θέματα αρκεί κάπως να σταθεροποιείς την κάμερα.

Προσωπικά θα σου πρότεινα την Μ100 που θα τη βρεις στα ~300 ευρώ κιτ. Έχει μοντέρνο αισθητήρα και μικρό μέγεθος.

Το ιδανικό θα ήταν ένα σώμα με σταθεροποίηση στον αισθητήρα αλλά νομίζω όλα τους ξεφεύγουν σε τιμή.

To τρίποδό σου λογικά θα ταιριάξει μια χαρά μαζί της.

  • Confused 1
Δημοσ.
56 λεπτά πριν, babisskg είπε

   Αυτό το τελευταίο , ώρα για μάθημα ήταν νομίζω το καλύτερο βήμα μέχρι τώρα .

   Απουσία τριποδου , ένα μαλακό πανί πάνω στην οροφή ενός αυτοκινήτου , η στο καπώ κάνει την ίδια δουλειά .

Να και κάτι που δεν είχα σκεφτεί. Ευχαριστώ. 

5 λεπτά πριν, nickolas είπε

Για τα τοπία όπως σου είπαν μια χαρά θα είναι και ο κιτ για ακίνητα θέματα αρκεί κάπως να σταθεροποιείς την κάμερα.

Προσωπικά θα σου πρότεινα την Μ100 που θα τη βρεις στα ~300 ευρώ κιτ. Έχει μοντέρνο αισθητήρα και μικρό μέγεθος.

Το ιδανικό θα ήταν ένα σώμα με σταθεροποίηση στον αισθητήρα αλλά νομίζω όλα τους ξεφεύγουν σε τιμή.

Χμμμ  mirrorless η αλήθεια είναι δεν είχα δει καθόλου. Πίστευα ότι δεν φτάνουν τις dslr αλλά με λίγο διάβασμα βλέπω ότι είναι πολύ αξιοπρεπεστατη. Να ρωτήσω και αυτές παίρνουν φακούς η δουλεύεις μόνο έτσι όπως είναι? 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και οι mirrorless και οι dslr είναι μηχανές που αλλάζεις φακούς. Και οι 2 κάνουν δουλειά και οι 2 έχουν τα συν και τα πλην τους. Αν μιλάμε στο να δώσεις βάση στη φωτογραφία τοπίου και μακράς έκθεσης λήψης και οι 2 είναι σωστές επιλογές. Από εκεί και πέρα, καλό θα ήταν (τουλάχιστον εγώ αυτό θα κοίταζα) να επιλέξεις μηχανή με δυναμικό εύρος (dynamic range) στο base iso από 13.5 και άνω (με βάση το πως το γράφουν στις μετρήσεις τα τεστ που γίνονται στις μηχανές στο αναφέρω) για τοπία. H d3500 που ανέφερες, έχει πάνω από  13.5.

Φυσικά, όπως σου είπε ο μπάμπης, το διάβασμα είναι το πρώτο, γιατί έχω δει λήψεις τοπίου και μακράς έκθεσης, από ανθρώπους με μηχανές οικονομικές (βλέπε d3200, d3300, d5300 κλπ, έτυχε και ανέφερα της nikon μοντέλα) που με τη γνώση τους, τόσο στη λήψη όσο και στο edit της φωτογραφίας, έδειξαν εξαιρετικές φωτό που κάποιοι άλλοι (μέσα σε αυτούς τους άλλους είμαι και εγώ) με ακριβότερο εξοπλισμό, δεν έχουνε πετύχει ακόμα και ίσως να μην πετύχουνε ούτε στο μέλλον. 

Παραθέτω (χωρίς ιδιαίτερο ψάξημο) μερικά δείγματα τέτοιων ανθρώπων (φυσικά μπορεί να μην αρέσουν σε όλους οι φωτό αυτές που θα βάλω ή και σε μένα σε κάποια φωτογραφιά τους μπορεί να έχω μια αντίρρηση ως προς το καδράρισμα ή ως προς την ποσότητα του edit ή ότι άλλο τέλος πάντων, αλλα δεν πάυουν να έχουν μια καλή ''ποιότητα'', να είναι εντυπωσιακές στα περισσότερα μάτια κλπ κλπ... άσχετα που ο όρος ποιότητα που γράφω είναι γενικός και ακαθόριστος):

https://web.500px.com/photo/167216805/TIMELESS-CORFU-GREECE-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/264286999/PATH-of-LIGHT-CORFU-GREECE-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/186425501/Archipelago-Corfu-Greece-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/283655515/Colors-by-Αποστόλης-Αγκινάρης/

 

https://web.500px.com/photo/156893437/Pormenande-by-Tomasz-Raciniewski/

https://web.500px.com/photo/50974236/Autumn-Morning-Panorama-by-James-Forbes/

https://web.500px.com/photo/69163475/STOPPED-IN-TIME-by-Paulo-Benjamim/

https://web.500px.com/photo/129589307/The-Story-of-Land-and-Sea-by-Omer-Shatz/

 

 

ΥΓ1: Κάτω από κάθε φωτό, αναφέρεται με τί μηχανή και τί φακό τραβήχτηκε.. (αυτός ο sigma 10-20 πολύ/φορεμένος βλέπω στις Nikon... 😛 )

ΥΓ2: Ένα καλύτερο τριποδάκι, κατα την άποψη μου θα το χρειαστείς.
 

Επεξ/σία από stratigos24
Δημοσ.
23 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Και οι mirrorless και οι dslr είναι μηχανές που αλλάζεις φακούς. Και οι 2 κάνουν δουλειά και οι 2 έχουν τα συν και τα πλην τους. Αν μιλάμε στο να δώσεις βάση στη φωτογραφία τοπίου και μακράς έκθεσης λήψης και οι 2 είναι σωστές επιλογές. Από εκεί και πέρα, καλό θα ήταν (τουλάχιστον εγώ αυτό θα κοίταζα) να επιλέξεις μηχανή με δυναμικό εύρος (dynamic range) από 13.5 και άνω (με βάση το πως το γράφουν στις μετρήσεις τα τεστ που γίνονται στις μηχανές στο αναφέρω) για τοπία. H d3500 που ανέφερες, έχει πάνω από  13.5.

Φυσικά, όπως σου είπε ο μπάμπης, το διάβασμα είναι το πρώτο, γιατί έχω δει λήψεις τοπίου και μακράς έκθεσης, από ανθρώπους με μηχανές οικονομικές (βλέπε d3200, d3300, d5300 κλπ, έτυχε και ανέφερα της nikon μοντέλα) που με τη γνώση τους, τόσο στη λήψη όσο και στο edit της φωτογραφίας, έδειξαν εξαιρετικές φωτό που κάποιοι άλλοι (μέσα σε αυτούς τους άλλους είμαι και εγώ) με ακριβότερο εξοπλισμό, δεν έχουνε πετύχει ακόμα και ίσως να μην πετύχουνε ούτε στο μέλλον. 

Παραθέτω (χωρίς ιδιαίτερο ψάξημο) μερικά δείγματα τέτοιων ανθρώπων (φυσικά μπορεί να μην αρέσουν σε όλους οι φωτό αυτές που θα βάλω ή και σε μένα σε κάποια φωτογραφιά τους μπορεί να έχω μια αντίρρηση ως προς το καδράρισμα ή ως προς την ποσότητα του edit ή ότι άλλο τέλος πάντων, αλλα δεν πάυουν να έχουν μια καλή ''ποιότητα'', να είναι εντυπωσιακές στα περισσότερα μάτια κλπ κλπ... άσχετα που ο όρος ποιότητα που γράφω είναι γενικός και ακαθόριστος):

https://web.500px.com/photo/167216805/TIMELESS-CORFU-GREECE-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/264286999/PATH-of-LIGHT-CORFU-GREECE-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/186425501/Archipelago-Corfu-Greece-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/283655515/Colors-by-Αποστόλης-Αγκινάρης/

https://web.500px.com/photo/156893437/Pormenande-by-Tomasz-Raciniewski/

https://web.500px.com/photo/50974236/Autumn-Morning-Panorama-by-James-Forbes/

https://web.500px.com/photo/69163475/STOPPED-IN-TIME-by-Paulo-Benjamim/

https://web.500px.com/photo/129589307/The-Story-of-Land-and-Sea-by-Omer-Shatz/

ΥΓ1: Κάτω από κάθε φωτό, αναφέρεται με τί μηχανή και τί φακό τραβήχτηκε.. (αυτός ο sigma 10-20 πολύ/φορεμένος βλέπω στις Nikon... 😛 )

ΥΓ2: Ένα καλύτερο τριποδάκι, κατα την άποψη μου θα το χρειαστείς.
 

Πολύ όμορφες οι φωτογραφίες, σε κάνα δυο βέβαια όπως είπες είχε πάρα πολύ edit με το οποίο εν μέρει δεν είμαι κάθετος αλλά προσωπικά εγώ θέλω να τραβάω και να το αφήνω έτσι όπως είναι. Βέβαια όταν και αν εξελιχθώ έστω και λίγο ίσως να μαρεσε να παίζω και με τα νερά πχ όπως σε μια από τις φώτο αλλά ακόμα είναι νωρίς για μένα αυτά. 

 

Όσο αφορά τα τοπία ναι θέλω να παίξω με μακρά έκθεση και τοπία. Όπως η φώτο που ανέβασα, τέτοια τοπία μαρεσουν τη νύχτα όπου τα χρώματα μαρεσουν πάρα πολύ. Εννοείται και μέσα στη πόλη. 

 

Ομολογω οτι τις mirrorless δεν τις κοίταζα καθολου(αμάθεια) και ευχαριστώ πολύ που μου ανοίξατε τα μάτια γιατί και μόνο το θέμα του μεγέθους ήταν ένα μείον για μένα ενώ με την mirrorless αλλάζουν όλα. 

 

Ωραία λοιπόν τότε συμπεριλαμβανω και τη δική σου συμβουλή και κοιτάζω και το εύρος και από ότι φαίνεται θα πάω σε mirrorless με έναν φακό για αρχή. 

Σε ευχαριστώ για την απάντηση αλλά και για τα δείγματα. 

Δημοσ.
15 ώρες πριν, stratigos24 είπε

Και οι mirrorless και οι dslr είναι μηχανές που αλλάζεις φακούς. Και οι 2 κάνουν δουλειά και οι 2 έχουν τα συν και τα πλην τους. Αν μιλάμε στο να δώσεις βάση στη φωτογραφία τοπίου και μακράς έκθεσης λήψης και οι 2 είναι σωστές επιλογές. Από εκεί και πέρα, καλό θα ήταν (τουλάχιστον εγώ αυτό θα κοίταζα) να επιλέξεις μηχανή με δυναμικό εύρος (dynamic range) στο base iso από 13.5 και άνω (με βάση το πως το γράφουν στις μετρήσεις τα τεστ που γίνονται στις μηχανές στο αναφέρω) για τοπία. H d3500 που ανέφερες, έχει πάνω από  13.5.

Φυσικά, όπως σου είπε ο μπάμπης, το διάβασμα είναι το πρώτο, γιατί έχω δει λήψεις τοπίου και μακράς έκθεσης, από ανθρώπους με μηχανές οικονομικές (βλέπε d3200, d3300, d5300 κλπ, έτυχε και ανέφερα της nikon μοντέλα) που με τη γνώση τους, τόσο στη λήψη όσο και στο edit της φωτογραφίας, έδειξαν εξαιρετικές φωτό που κάποιοι άλλοι (μέσα σε αυτούς τους άλλους είμαι και εγώ) με ακριβότερο εξοπλισμό, δεν έχουνε πετύχει ακόμα και ίσως να μην πετύχουνε ούτε στο μέλλον. 

Παραθέτω (χωρίς ιδιαίτερο ψάξημο) μερικά δείγματα τέτοιων ανθρώπων (φυσικά μπορεί να μην αρέσουν σε όλους οι φωτό αυτές που θα βάλω ή και σε μένα σε κάποια φωτογραφιά τους μπορεί να έχω μια αντίρρηση ως προς το καδράρισμα ή ως προς την ποσότητα του edit ή ότι άλλο τέλος πάντων, αλλα δεν πάυουν να έχουν μια καλή ''ποιότητα'', να είναι εντυπωσιακές στα περισσότερα μάτια κλπ κλπ... άσχετα που ο όρος ποιότητα που γράφω είναι γενικός και ακαθόριστος):

https://web.500px.com/photo/167216805/TIMELESS-CORFU-GREECE-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/264286999/PATH-of-LIGHT-CORFU-GREECE-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/186425501/Archipelago-Corfu-Greece-by-konstantinos-metallinos/

https://web.500px.com/photo/283655515/Colors-by-Αποστόλης-Αγκινάρης/

https://web.500px.com/photo/156893437/Pormenande-by-Tomasz-Raciniewski/

https://web.500px.com/photo/50974236/Autumn-Morning-Panorama-by-James-Forbes/

https://web.500px.com/photo/69163475/STOPPED-IN-TIME-by-Paulo-Benjamim/

https://web.500px.com/photo/129589307/The-Story-of-Land-and-Sea-by-Omer-Shatz/

ΥΓ1: Κάτω από κάθε φωτό, αναφέρεται με τί μηχανή και τί φακό τραβήχτηκε.. (αυτός ο sigma 10-20 πολύ/φορεμένος βλέπω στις Nikon... 😛 )

ΥΓ2: Ένα καλύτερο τριποδάκι, κατα την άποψη μου θα το χρειαστείς.
 

     Ευχαριστούμε όλοι για την παράθεση των εικόνων , άριστα θα έλεγα , αν και η μακρά έκθεση είναι έξω από την γνώση μου , σήμερα .... αύριο ποιός ξέρει . Ναι , δοκίμασα μια Nikon D3300 , φτου φτου ...... LoL 😂😂😂 ....... δυστυχώς δεν λειτούργησε σε μένα , παρόλαυτα το μηχάνημα είναι αξιολογοτατο σε μεγάλο βαθμό κάτι που κρατάω στην πίσω μεριά του μυαλού μου ...... στο θέμα μας , πραγματικά θέλει μελέτη , ακόμη περισσότερο χρειάζεται τριβή ώστε ο καθένας να έχει άποψη γύρω από το τι λειτουργεί πραγματικά για τον ίδιο σε επίπεδο φωτογραφικού συστήματος και όχι απλά μηχανής , σώματος δλδ .

    Επειδή δουλεύω με μιρορλες , αυτό που μπορώ να καταθέσω , είναι πως αποτελούν μονόδρομο σε περίπτωση που θέλει κάποιος να ασχοληθεί με πολλούς και ετερόκλητους φακούς , νεότερους , παλαιότερους κλπ ..... μάλιστα το θεωρώ χρήσιμο βήμα στην προσθήκη γνώσης γύρω από το καδράρισμα , την έκθεση , την γωνία θέασης , κάτι που βοηθάει πολύ στην μετέπειτα χρήση πιο μοντέρνων φακών , οπτικά αλλά και κατασκευαστικά .

    Το προαπαιτούμενο είναι να υπάρχει όρεξη και ενασχόληση , όπως και η κατανόηση πως πρόκειται για συνεχή μαθησιακή διαδικασία ........ η διαδρομή είναι που έχει αξία , όπως και όλες οι εικόνες που θα δει κάποιος μέσα στην πορεία . 

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, babisskg είπε

     Ευχαριστούμε όλοι για την παράθεση των εικόνων , άριστα θα έλεγα , αν και η μακρά έκθεση είναι έξω από την γνώση μου , σήμερα .... αύριο ποιός ξέρει . Ναι , δοκίμασα μια Nikon D3300 , φτου φτου ...... LoL 😂😂😂 ....... δυστυχώς δεν λειτούργησε σε μένα , παρόλαυτα το μηχάνημα είναι αξιολογοτατο σε μεγάλο βαθμό κάτι που κρατάω στην πίσω μεριά του μυαλού μου ...... στο θέμα μας , πραγματικά θέλει μελέτη , ακόμη περισσότερο χρειάζεται τριβή ώστε ο καθένας να έχει άποψη γύρω από το τι λειτουργεί πραγματικά για τον ίδιο σε επίπεδο φωτογραφικού συστήματος και όχι απλά μηχανής , σώματος δλδ .

    Επειδή δουλεύω με μιρορλες , αυτό που μπορώ να καταθέσω , είναι πως αποτελούν μονόδρομο σε περίπτωση που θέλει κάποιος να ασχοληθεί με πολλούς και ετερόκλητους φακούς , νεότερους , παλαιότερους κλπ ..... μάλιστα το θεωρώ χρήσιμο βήμα στην προσθήκη γνώσης γύρω από το καδράρισμα , την έκθεση , την γωνία θέασης , κάτι που βοηθάει πολύ στην μετέπειτα χρήση πιο μοντέρνων φακών , οπτικά αλλά και κατασκευαστικά .

    Το προαπαιτούμενο είναι να υπάρχει όρεξη και ενασχόληση , όπως και η κατανόηση πως πρόκειται για συνεχή μαθησιακή διαδικασία ........ η διαδρομή είναι που έχει αξία , όπως και όλες οι εικόνες που θα δει κάποιος μέσα στην πορεία . 

Ψιλό ξενερώνω γιατί  ξεκινάω με  κάτι "δύσκολο" (εννοώντας τη νυχτερινή λήψη) και γενικά διαβάζω ότι θέλει και χρήμα για αποτέλεσμα γιαυτο και είμαι λίγο αναποφασιστος στο τι θα πάρω αλλά εν τέλει νομίζω δεν έχει νόημα γιατι από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή. 

 

Τι θα μου πρότεινες από mirrorless entry level? Μέχρι 500 ευρώ αλλά με έμφαση στη βραδινή λήψη. Εκτός και αν όλες στην τιμή αυτή είναι το ίδιο οπότε τι να δώσω 400 και για την fujifilm x a5 τι να δώσω 249 για την Canon M100. Ανέφερε αυτές γιατί αυτές γλυκοκοιτάζω 😁

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα 2 μου σεντς, που λένε και οι Αμερικάνοι:

1. Θα χρειαστείς ένα καλό τρίποδα για αρχή. Καλό..όχι απαραίτητα πανάκριβο. Στο αμαζον πχ έχει τρίποδες για dslr από 30-35 ευρώ. Με 45-50 βρίσκεις πολύ καλό. Αυτόν έχω εγώ "samtian camera tripod 165cm". Από αγγλικό amazon. Βολεύει γιατί έχει ξεχωριστή σταθεροποίηση για κάθε πόδι , μπορεί να αντιστραφεί ώστε να κρατά ανάποδα τη μηχανή κ να τραβά κοντά στο έδαφος, έχει δικό του quick release plate. Οι μικροί τρίποδες για κινητά δεν κάνουν για μηχανές...θα έχουν κίνηση που θα οδηγεί σε θολές εικόνες σε long exposure και είναι επικίνδυνοι για τη μηχανή σου αν τους τοποθετήσεις σε επικίνδυνο σημείο και δεν αντέξουν το βάρος ξαφνικά. Η λύση του καπό του αυτοκινήτου ή κάτι παρεμφερές είναι μια πρόχειρη λύση αλλά καταλαβαίνεις ότι θα σε δεσμεύει και θα χάνεις σε κλίση οπότε δεν θα τραβάς αυτά που θες εσύ αλλά αυτό που σου επιτρέπει η επιφανεια!  Ο τρίποδας συνοψίζοντας είναι must για βράδυ και long exposures. Και ξαναλέω, μη ρισκάρεις με ένα μικρό τρίποδα κινητού (αν τέτοιο έχεις). Έχουν χαθεί μηχανές και μηχανές!!!

2. Tο aperture (f) δεν είναι "απαραίτητο" να είναι χαμηλό. Απλά όσο πιο χαμηλό τόσο περισσότερο φως συσσωρεύει άρα τόσο λιγότερο αναγκάζεσαι να ανεβάσεις το ISO σου που από ένα σημείο και πάνω ανεβάζει το "θόρυβο" στις φωτογραφίες σου ...aka μέτρια ποιότητα εικόνας. Με ένα f2.8 ή ακόμα και 3.5 είσαι αρκετά καλά για αρχη, μπορείς όμως στην πορεία να βρεις κάποιο prime φακό (όχι ΖΟΟΜ δηλαδη) για τη μηχανή που θα πάρεις χωρίς να ξηλωθεις με χαμηλότερο f. Eγω πχ βρήκα στο ebay έναν παλιό 50mm f1.4 της pentax στα 100 ευρώ που είναι τέλειος για την κάμερα μου και για βράδυ (και για άλλους λόγους).

Ειδικά αν πας στην κατηγορία της "αστροφωτογραφιας" θα χρειαστείς σίγουρα χαμηλό f-stop και κατά προτίμηση σχετικά ευρωγωνιο φακό ώστε να μπορείς να αυξήσεις το χρόνο της έκθεσης χωρίς να έχεις κίνηση στα αστερια (15-20mm σε aps-c σενσορα είναι οκ). Εκεί βέβαια ένας 15mm με χαμηλό f θα κοστίσει (υπάρχει πάντα η επιλογή μεταχειρισμένου ...το ebay είναι γεμάτο) , ψάχνεις αναλογα τη μηχανή που θα έχεις αγοράσει.

3. Σταθεροποιητής κίνησης εντός της μηχανής, επειδή το ανέφερε κάποιο παιδί ΔΕΝ χρειάζεσαι για τρίποδα. (Σίγουρα είναι πολύ χρήσιμος για χειροκίνητες λήψεις βέβαια, μερα ή νυχτα!)

Κι ο λόγος που δεν χρειάζεσαι είναι επειδή ήδη ο τρίποδας κάνει τη δουλειά για αυτό. Κάπου εκεί μπερδευεται η σταθεροποίηση και ίσως προκαλέσει χωρίς λόγο κίνηση στη μηχανή την ώρα που κάνει λήψη φωτογραφίας. Παντού στα tutorial στο ίντερνετ συστήνουν αποσύνδεση αυτου του image stabilisation αν χρησιμοποιείς τρίποδα.

 

4. Mirorless η dslr είναι αδιάφορο. Βρες μια καλή μηχανή (σχέση ποιότητας/τιμή).Μην κόλλας τόσο στη μηχανή. Μια καλή οποιασδήποτε κατηγορίας , ακόμα και entry level άρα φθηνή σχετικά την κάνει τη δουλειά της. Ο φακός παίζει μεγαλύτερο ρόλο , και για βραδυνές. Entry level μηχανή με καλό φακό κάνει καλύτερη δουλειά από "επαγγελματική" μηχανή με κάποιο μέτριο kit φακό .

Αν πας σε dslr έχουν σήμερα είδα προσφορές δύο καταστήματα τη nikon 5600 με δύο φακούς 18-55 και 55-300 (καλύπτουν δηλαδή όλο το ευρος) με σταθεροποίηση κίνησης μάλιστα στα 599. Και τη nikon 3500 με τους ίδιους φακούς στα 399 συν έναν - μάλλον μέτριο αλλά λογικά επαρκή - τρίποδα. Πίστεψε με μια χαρά είναι οι μηχανές αυτές, ειδικά η πρώτη που είναι σούπερ για entry level επίπεδο φωτογραφικών. Και οι δύο τιμές με τους φακούς που προσφέρουν μαζί που για αρχή είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς, είναι φοβερές!!! Κι από ότι είδα έχουν και άτοκες τα καταστήματα (ονόματα δε γράφω, δεν ξέρω αν επιτρέπεται ...είναι και οι δύο πασίγνωστες αλυσιδες πανελληνίως)*

Υγ βλέπω ότι σε άλλα τοπικ αναφέρονται ονόματα επομένως : πλαίσιο και public :))

 

5. Θα χρειαστεί να μην προκαλέσεις κίνηση όταν πατήσεις το κουμπί για λήψη. Άρα remote control...ή χρήση κάποιου app για ενεργοποίηση λήψης από το κινητό σου (πολλές μηχανές το επιτρέπουν) αλλιώς η πιο απλή λύση αν δεν έχεις κάτι από αυτά να βαζεις κάποια δευτερόλεπτα delay στη λήψη για να σταθεροποιείται η κάμερα μετά το πάτημα (δεν βολεύει όμως αν θες να πετύχεις κάτι συγκεκριμένο μέσα στο κάδρο σου).

 

Αυτά τα ολίγα...την καλησπέρα μου.

 

Υγ Τίποτα δεν είναι δύσκολο, "μελέτη" και προπόνηση θέλει. Κι εγώ αρχάριος είμαι παρεπιπτόντως αλλά έχω ρίξει πολύ διάβασμα στο youtube τους τελευταίους δύο μήνες. Ξεκινα και καλό μας ταξίδι......;)

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από sakis444
προσθεση
  • Like 1
Δημοσ.
Στις 25/11/2019 στις 6:33 ΜΜ, nickolas είπε

Για τα τοπία όπως σου είπαν μια χαρά θα είναι και ο κιτ για ακίνητα θέματα αρκεί κάπως να σταθεροποιείς την κάμερα.

Προσωπικά θα σου πρότεινα την Μ100 που θα τη βρεις στα ~300 ευρώ κιτ. Έχει μοντέρνο αισθητήρα και μικρό μέγεθος.

Το ιδανικό θα ήταν ένα σώμα με σταθεροποίηση στον αισθητήρα αλλά νομίζω όλα τους ξεφεύγουν σε τιμή.

To τρίποδό σου λογικά θα ταιριάξει μια χαρά μαζί της.

ΕΥΓΕ! οτι πιο μπαρουφα για την συγκεκριμενη περιπτωση. Φαινεται ο ανθρωπος που διαβαζει μονο συγκριτικα και δεν βγαζει φωτογραφιες, ακου IBIS για αστροφωτογραφια😂

 

 

Στις 25/11/2019 στις 1:53 ΜΜ, Aris_halk είπε

Καλησπέρα στο φόρουμ. Εδώ και κάνα χρόνο έχει αρχίσει να μου αρέσει πολύ η φωτογραφία και ειδικά να τραβάω τοπία το βράδυ. Είναι αυτά τα χρώματα της νύχτας που μαρεσουν πολύ και μου δημιουργούν ωραία συναισθήματα και θέλω να το εξελιξω λιγάκι. 

Σαν κάμερα έχω δει ότι πολύ προτείνετε την nikon D3500 για την οποία έχω διαβάσει πολύ καλά σχόλια. Αυτό που με μπερδεύει είναι ο φακός. Δεν έχω ιδέα τι παίζει με τους φακούς και ποιον φακό θέλω για νυχτερινές λήψεις. Για να καταλάβετε θέλω να  τραβάω κάτι τέτοιο. Αυτή είναι από κινητό. 

https://ibb.co/hWpfR69

Με ένα budget των 500 ευρώ θα με καλύψει για αρχή για αυτό που θέλω? 

Παμε αναποδα λοιπον, με βαση τον φακο. Ανεξαρτητως συστηματος, ισως το καλυτερο vfm σε φακο για αστροφωτογραφια ειναι ο samyang 12mm f2. Εξαιρετικος φακος, και θα βρεθει στα 230 ευρω απο εξωτερικο η 280 απο ελλαδα. Τωρα, αυτος ο φακος βγαινει για fuji x-mount, sony e-mount και micro 4/3. Απορριπτουμε τα mft συστηματα γιατι θελουμε οσο το δυνατον περισσοτερο φως στον αισθητηρα  (χοντρικα). Απο κει και περα για το συγκεκριμενο ειδος φωτογραφιας δεν εχουμε απαιτησεις ιδιαιτερες για εργονομια και οφθαλμοσκοπιο, αλλα μας νοιαζει να εχει μια decent οθονη να βλεπουμε ποτε ειμαστε νεταρισμενοι και ποτε οχι. Οποτε θα προτεινα μια a6000, ιδανικα μεταχειρισμενη, αλλιως την βρισκεις απο εξωτερικο με 340. Οποτε 570 συνολο. Αν δεν σου αρεσει σε εναν χρονο γυρνας και τα πουλας γυρω στα 200 τον φακο, 290 την μηχανη, οποτε εχεις μπει 80 ευρω μεσα. 

Επισης, ΕΧΕΙ σημασια αν το συστημα ειναι mirrorless η dslr, μονο και μονο λογω του focus peaking που σε εναν αρχαριο παντα θα κανει πιο ευκολη την ζωη. Συν την αυξημενη σταθεροτητα λογω μικροτερου βαρους (αν και η 3500 ειναι πολυ ελαφρια)

 

https://www.lonelyspeck.com/rokinon-12mm-f2-0-ncs-cs-review/

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...