Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ομολογουμένως η διαφορά στην ποιότητα είναι σημαντική αλλά για ακροπάριστη φώτο μάλλον επαρκης με το κινητό.

Το Iphone πως θα τα κατάφερνε?

Προσωπικά με το 13pro δεν μου αρέσει το παστέλιασμα των προσώπων όταν τραβάς στο χέρι σε χαμηλό φως.

  • Thanks 1
  • Απαντ. 2,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

έτσι ακριβώς πιστεύω και εγω, μονο χωρις crop καπως σε ξεγελάει στο κινητό και ειναι ικανοποιητικές οι φωτο 

Οριακα και ενα ελάχιστο μικρο crop ισως  το σηκώνουν τα νεα κινητα. 

Βεβαια τέτοιες φωτο εβγαζε και μια compact sony 20ετιας 3mp που εχω ακομα

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πως στέκεται ένα κινητό με αισθητήρα 48pixels , μεγέθους 1/2" (δηλαδή μεγαλύτερο από μιας compact φωτογραφικής μηχανής) και φακό f1.8 σε φωτογραφία με καλές φωτιστικές συνθήκες έναντι μιας φωτογραφικής μηχανής με αισθητήρα μιας ίντσας και κιτ φακό f3.5;
Ας δούμε καταρχήν μια γρήγορη ματιά στο σύνολο του κάδρου. Δεν έχω flickr και αναγκαστικά τα ανεβάζω εδώ συμπιεσμένα. Αριστερά η Nikon J5 (20mpixels) και δεξιά το Huawei P40 Lite E στις προεπιλεγμένες του ρυθμίσεις (12mpixels, pixel binning). Το κάδρο στη φωτογραφική μηχανή έχει λόγο πλευρών 3:2 ενώ στο κινητό 4:3.
 

Nikon J5 vs Huawei P40 Lite E compressed.png

Καταρχήν το δυναμικό εύρος και συγκεκριμένα τα highlights φαίνεται καλύτερο στο κινητό. Βέβαια με τις φωτογραφικές μηχανές φωτογραφίζουμε RAW και επομένως εύκολα μπορούμε να ανακτήσουμε λεπτομέρειες. Για παράδειγμα ένα αποτέλεσμα στη Nikon με το Silkypix:

DSC_0697_1 compressed.png

Τώρα, τι γίνεται με τη λεπτομέρεια στη σκηνή; Την οξύτητα; Ας συγκρίνουμε καταρχήν με την προεπιλεγμένη ρύθμιση του κινητού 12mpixels, pixel binning. Αριστερά η Nikon J5 με τον κιτ φακό, δεξιά το κινητό:

Magnify1.png

Η μηχανή υπερτερεί σαφώς. Είναι φανερή η προσπάθεια από το κινητό να σωθεί η κατάσταση με oversharpening αλλά η επισκόπιση σε οθόνη της προκοπής (δηλ desktop συστήματος) δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας. Αλλά τι γίνεται αν συγκρίνουμε το αποτέλεσμα της μηχανής με το Hi Res mode του κινητού των 48 mpixels; Ιδού: Αριστερά η J5, δεξιά το Huawei:
 

Magnify2.png

...Τελικά τι κερδίζουμε από τη μετάβαση στα 48mpixels στο κινητό; Εδώ το αποτέλεσμα. Αριστερά τα 12mpixels, δεξιά τα 48:

12 vs 48.png

Τις μέρες αυτές μου χάρισαν το Huawei P40 Lite Ε λόγω απόκτησης ενός Xiaomi Redmi Note 10 και έτσι είχα την περιέργεια να παίξω συγκρίνοντας αποτελέσματα. To Xiaomi βγάζει λίγο πολύ ίδιες φωτογραφίες με το Huawei (οι διαφορές που είδα είναι κυρίως στην ισορροπία λευκού). Σε γενικές γραμμές θεωρώ τα κινητά μια χαρά για γενική χρήση, αλλά αν δε μπορείς να πάρεις με αυτά αποτελέσματα που παίρνεις με μια μηχανή 7ετίας με μικρό αισθητήρα, κιτ σκοτεινό φακό, καλές φωτιστικές συνθήκες και τη μισή ανάλυση από τα κινητά, τότε έχουμε δρόμο ακόμη.

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 4
Δημοσ.

πολυ ωραιο το συγκριτικό

επειδή δεν φωτογραφίζουμε παντα στατικα θεματα, ενδιαφερον θα είχε και ενα συγκριτικό με κινούμενο θέμα.

Αλλά μάλλον φτάσαμε στα ορια του το κινητό ήδη. Ειναι και η Nikon πυροβόλο απο οσο έχω διαβασει, δεν θα υπηρχε σύγκριση 😁

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, bc00l είπε

πολυ ωραιο το συγκριτικό

επειδή δεν φωτογραφίζουμε παντα στατικα θεματα, ενδιαφερον θα είχε και ενα συγκριτικό με κινούμενο θέμα.

Αλλά μάλλον φτάσαμε στα ορια του το κινητό ήδη. Ειναι και η Nikon πυροβόλο απο οσο έχω διαβασει, δεν θα υπηρχε σύγκριση 😁

     Δεν θα αρνηθώ την παρέμβαση χάριν του φίλτατου κατά τ' άλλα Νικόλα , ο οποίος φυσικά δεν έχει αγγίξει το ζήτημα που λέγεται autofocus module και πως αυτό λειτουργεί στα κινητά ......... του κάνω πλάτες σε απλά Ελληνικά για χάρη του νήματος ........ αν μας πει κιόλας σε ποιό ακριβώς σημείο βρίσκεται τότε θα έχουμε περάσει σε άλλες φωτογραφικές σφαίρες ....... σκέτη ποίηση δλδ ....... μάλλον το νήμα έχει μία ποιητική χροιά ....... ένα κάτι τίς ........ 

Δημοσ.

Χωρίς κροπ και επεξεργασία η φωτογραφία του κινητού είναι καλύτερη λόγω dynamic range.

Σε χαμηλό φως πρόσφατα δοκίμασα μια D3100 με τον 50/1.8 απέναντι στον τέλε φακό του Iphone 13 που είναι 77mm ισοδύναμο (δηλαδή πρακτικά ίδιο κάδρο). Παρά το ότι ο φακός αυτός του Iphone είναι πιο σκοτεινός και ο αισθητήρας του μικρότερος, το αποτέλεσμα μεταξύ των δύο ήταν παρόμοιο! Αποτέλεσμα απογοητευτικό αν σκεφτείς ότι δεν είμαι ευχαριστημένος με τον τέλε φακό του Iphone σε χαμηλό φως.

Δημοσ.

ο μόνος λόγος που το αποτέλεσμα δεν ήταν καλύτερο ηταν επειδή δεν ασχολήθηκες λίγο παραπανω με την Nikon. 

Σίγουρα με τον τροπο που τραβας το καρε, δλδ point and shoot full auto, το iphone υπερτερεί συνήθως καθώς το ΑΙ κανει ολες τις ρυθμίσεις και διορθώσεις 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, nickolas είπε

Χωρίς κροπ και επεξεργασία η φωτογραφία του κινητού είναι καλύτερη λόγω dynamic range.

Σε χαμηλό φως πρόσφατα δοκίμασα μια D3100 με τον 50/1.8 απέναντι στον τέλε φακό του Iphone 13 που είναι 77mm ισοδύναμο (δηλαδή πρακτικά ίδιο κάδρο). Παρά το ότι ο φακός αυτός του Iphone είναι πιο σκοτεινός και ο αισθητήρας του μικρότερος, το αποτέλεσμα μεταξύ των δύο ήταν παρόμοιο! Αποτέλεσμα απογοητευτικό αν σκεφτείς ότι δεν είμαι ευχαριστημένος με τον τέλε φακό του Iphone σε χαμηλό φως.

Το θέμα είναι όμως, αυτή η πληροφορία που υπάρχει στους τόνους αντιστοιχεί σε πραγματική πληροφορία; Γιατί όποιος έχει εμπειρία από RAW processing ξέρει ότι από ένα σημείο και πέρα, η υπερβολική ανάκτηση των highlights δίνει ψευδο-dynamic range. Αυτό που συμβαίνει, είναι ότι απλώς σκουραίνουν τα highlighs χωρίς αντίστοιχη αύξηση της πραγματικής πληροφορίας. Το γεγονός ότι με RAW processing όπως έδειξα μπορεί να παραχθεί ένα πολύ υψηλότερου τονικού εύρους JPEG σημαίνει πως αν ήθελε ο κατασκευαστής της φωτογραφικής μηχανής θα μπορούσε να παράξει τέτοια JPEGs. Ο λόγος που δεν το κάνει είναι επειδή η φωτογραφία τον ενδιαφέρει πιο πολύ από την εικόνα. Δηλαδή τον ενδιαφέρει περισσότερο η παραγωγή υψηλού Signal-to-Νoise ratio παρά ένα αποτέλεσμα που χτυπά αρχικά εντυπωσιακά στο μάτι.

1 ώρα πριν, bc00l είπε

ο μόνος λόγος που το αποτέλεσμα δεν ήταν καλύτερο ηταν επειδή δεν ασχολήθηκες λίγο παραπανω με την Nikon. 

Σίγουρα με τον τροπο που τραβας το καρε, δλδ point and shoot full auto, το iphone υπερτερεί συνήθως καθώς το ΑΙ κανει ολες τις ρυθμίσεις και διορθώσεις 

Ακριβώς.

Για παράδειγμα σε πρόφατο πειραματισμό μου με την Olympus Μ10 mark4 είδα πως όταν τράβαγα στο Auto, με ένα φακό 25mm f1.8 το αποτέλεσμα ήταν πολύ χειρότερο από ότι όταν τραβούσα σε χειροκίνητη έκθεση. Παρατήρησα ότι η μηχανή επέλεγε σε συνθήκες πολύ χαμηλού φωτισμού να ανεβάζει ISO στα 3200 με χρόνους έκθεσης 1/80. Όμως η κάμερα έχει εξαιρετική σταθεροποίηση. Έτσι απλά έθεσα το ISO στα 800 με χρόνο έκθεσης 1/20 και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ανώτερο από ότι στο Auto.

3 ώρες πριν, bc00l είπε

πολυ ωραιο το συγκριτικό

επειδή δεν φωτογραφίζουμε παντα στατικα θεματα, ενδιαφερον θα είχε και ενα συγκριτικό με κινούμενο θέμα.

Αλλά μάλλον φτάσαμε στα ορια του το κινητό ήδη. Ειναι και η Nikon πυροβόλο απο οσο έχω διαβασει, δεν θα υπηρχε σύγκριση 😁

Πάνω στο θέμα continuous Auto Focus. Ναι, η Nikon J5 παρακολουθά το στόχο πολύ καλά. Όπως, από ότι είδα, το ίδιο και η Olympus των 121 σημείων. Αν δοκιμάσετε το tracking από το monitor θα σας αρέσει πολύ. Όταν όμως θέλει κανείς να βγάλει πραγματικές φωτογραφίες, αντιλαμβάνεται ότι το tracking στις mirrorless είναι για τα μπάζα.

Σύγκρινα την Olympus Μ10 m4 με τη Nikon D5600 σε φωτογραφία κινούμενου στόχου από το σκόπευτρο και η διαφορά ήταν η νύχτα (Olympus) με τη μέρα (Nikon). Δε μιλάμε για ακρίβεια στατικού AF όπου οι mirrorless διαπρέπουν, αλλά για tracking. Δεν έχω εμπειρία από πιο γρήγορα mirrorless συστήματα (π.χ. της Sony) που προφανώς είναι πιο κατάλληλα για τέτοιες δουλειές και κρατώ μια επιφύλαξη αλλά οι διαφορές που διαπίστωσα είναι χαοτικές.

Οπτικό σκόπευτρο και άγιος ο Θεός!

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 1
Δημοσ.

Μια α7ιι ειχα παλια, ειχε αρκετα καλο continuous autofocus με face tracking κτλ. "Έπιανε" δηλαδή, πχ κορη μου οταν ετρεχε, σε αρκετα καρε.

Σε ποιο γρήγορα θεματα δεν την ειχα δοκιμάσει, πχ πουλιά, αγωνα ποδοσφαίρου, αυτοκίνητα κτλ

Τωρα με μια canon 6d που εχω, ενταξει το liveview καμια σχέση με την α7ιι είναι πολυ χειρότερο της canon. Δεν υπάρχει περίπτωση να τραβήξω κινούμενο θεμα με continuous auto focus, face tracking κτλ.

Αλλά το οπτικό σκόπευτρο φέρνει την "δουλειά" εις περας, παρόλο που φαίνεται καπως "αρχαίο" με μονο 16 autofocus points (η καπου εκει)

 

Δυστυχώς δεν εχω πιασει ποτε νεες Olympus κτλ ουτε κανενας φιλος ειχε ωστε να εχω μια ιδεα. Αλλα σύντομα ίσως αλλάξει αυτό ;)

Δημοσ.
Στις 23/1/2022 στις 7:35 ΜΜ, bc00l είπε

Μια α7ιι ειχα παλια, ειχε αρκετα καλο continuous autofocus με face tracking κτλ. "Έπιανε" δηλαδή, πχ κορη μου οταν ετρεχε, σε αρκετα καρε.

Σε ποιο γρήγορα θεματα δεν την ειχα δοκιμάσει, πχ πουλιά, αγωνα ποδοσφαίρου, αυτοκίνητα κτλ

Τωρα με μια canon 6d που εχω, ενταξει το liveview καμια σχέση με την α7ιι είναι πολυ χειρότερο της canon. Δεν υπάρχει περίπτωση να τραβήξω κινούμενο θεμα με continuous auto focus, face tracking κτλ.

Αλλά το οπτικό σκόπευτρο φέρνει την "δουλειά" εις περας, παρόλο που φαίνεται καπως "αρχαίο" με μονο 16 autofocus points (η καπου εκει)

 

Δυστυχώς δεν εχω πιασει ποτε νεες Olympus κτλ ουτε κανενας φιλος ειχε ωστε να εχω μια ιδεα. Αλλα σύντομα ίσως αλλάξει αυτό ;)

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Έχεις ασχοληθεί με το tracking της 6D από το σκόπευτρο; Πως το βλέπεις σε σχέση με την Sony a7 II;

Όσον αφορά την αναγνώριση και παρακολούθηση προσώπων, από την Olympus δεν έχω παράπονο. Είδα ότι αναγνωρίζει άμεσα τρία πρόσωπα στη σκηνή και τα παρακολουθά πολύ εύκολα. Αλλά οι δοκιμές που έκανα σε πουλιά ήταν απογοητευτικές (με φακό 40-150mm). Αν και το σκόπευτρο δε δίνει την εντύπωση ότι έχει χαμηλό refresh rate, ωστόσο ζορίστηκα πολύ να βγάλω εστιασμένες φωτογραφίες. Δε νομίζω ότι το πρόβλημα βρίσκεται στο contrast detect AF που έχει η μηχανή γιατί η σκηνή είχε πολύ καλή αντίθεση θέματος - background. Πιθανό να είναι ο φακός το πρόβλημα ή το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό σκόπευτρο έχει μια μικρή ίσως αλλά κρίσιμη για ταχέως κινούμενα θέματα διαφορά φάσης με την πραγματική σκηνή.

Παρεμπιπτόντως, για μένα προσωπικά το υπέρτατο test για tracking AF είναι οι γλάροι. Αρκετά γρήγοροι, αλλά όχι τόσο όσο για παράδειγμα μικρά στρουθιόμορφα όπως τα σπουργίτια (για τα τελευταία δε νομίζω πως υπάρχει τεχνολογία κατάλληλη για tracking), θέτουν σε δοκιμασία τόσο το παράλληλο στο επίπεδο του αισθητήρα όσο και το depth tracking.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 25/1/2022 στις 6:57 ΜΜ, Cntrl+X είπε

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Έχεις ασχοληθεί με το tracking της 6D από το σκόπευτρο; Πως το βλέπεις σε σχέση με την Sony a7 II;

Όσον αφορά την αναγνώριση και παρακολούθηση προσώπων, από την Olympus δεν έχω παράπονο. Είδα ότι αναγνωρίζει άμεσα τρία πρόσωπα στη σκηνή και τα παρακολουθά πολύ εύκολα. Αλλά οι δοκιμές που έκανα σε πουλιά ήταν απογοητευτικές (με φακό 40-150mm). Αν και το σκόπευτρο δε δίνει την εντύπωση ότι έχει χαμηλό refresh rate, ωστόσο ζορίστηκα πολύ να βγάλω εστιασμένες φωτογραφίες. Δε νομίζω ότι το πρόβλημα βρίσκεται στο contrast detect AF που έχει η μηχανή γιατί η σκηνή είχε πολύ καλή αντίθεση θέματος - background. Πιθανό να είναι ο φακός το πρόβλημα ή το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό σκόπευτρο έχει μια μικρή ίσως αλλά κρίσιμη για ταχέως κινούμενα θέματα διαφορά φάσης με την πραγματική σκηνή.

Παρεμπιπτόντως, για μένα προσωπικά το υπέρτατο test για tracking AF είναι οι γλάροι. Αρκετά γρήγοροι, αλλά όχι τόσο όσο για παράδειγμα μικρά στρουθιόμορφα όπως τα σπουργίτια (για τα τελευταία δε νομίζω πως υπάρχει τεχνολογία κατάλληλη για tracking), θέτουν σε δοκιμασία τόσο το παράλληλο στο επίπεδο του αισθητήρα όσο και το depth tracking.

Δεν την εχω πολυ καιρο την 6d, αλλα απο ταχύτητα autofocus φαίνεται στα ίδια με την Α7ιι. Ίσως ελάχιστα ποιο ακαριαία η 6d σε καλο φως. Αλλα μιλαμε για κλασματα δευτερολεπτου.

Σε ακραίο σκοτάδι, δυστυχώς φαίνεται να δυσκολεύεται πολύ η Canon. Καμια φορα δεν εστιαζει καθολου με εναν 50mm 1.8.  Η sony παντα κατι "lockαρε" γρήγορα σε focus, ακομα και αν ηταν λαθος.

 

Σε tracking autofocus απο οπτικό σκόπευτρο δεν μπορω να εκφέρω γνωμη, να σου πω την αληθεια δεν εχω καταλάβει πως λειτουργεί. Πάντος την κόρη μου που τρεχει ανεξέλεγκτα, την πιάνει, οποτε μου φτανει αυτό προς το παρον :D

Επεξ/σία από bc00l
Δημοσ.
Στις 25/1/2022 στις 6:57 ΜΜ, Cntrl+X είπε

Παρεμπιπτόντως, για μένα προσωπικά το υπέρτατο test για tracking AF είναι οι γλάροι. Αρκετά γρήγοροι, αλλά όχι τόσο όσο για παράδειγμα μικρά στρουθιόμορφα όπως τα σπουργίτια (για τα τελευταία δε νομίζω πως υπάρχει τεχνολογία κατάλληλη για tracking), θέτουν σε δοκιμασία τόσο το παράλληλο στο επίπεδο του αισθητήρα όσο και το depth tracking.

Οσες φορες εχω δοκιμασει σε γλάρους βλέπω τους πιανει κανονικότατα..τουλάχιστον με το 3D mode της Nikon. Τον λοκαρει και τον ακολουθεί μια χαρα. 

Με φακους tamron 70-300 και nikon 16-80. 

8-9 στις 10 τολμώ να πω είναι εστιασμένες σε burst mode

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Ntinlanden είπε

Οσες φορες εχω δοκιμασει σε γλάρους βλέπω τους πιανει κανονικότατα..τουλάχιστον με το 3D mode της Nikon. Τον λοκαρει και τον ακολουθεί μια χαρα. 

Με φακους tamron 70-300 και nikon 16-80. 

8-9 στις 10 τολμώ να πω είναι εστιασμένες σε burst mode

Δύο ακόμα σημεία:

- Ακόμα και η Nikon D3300 των 11 σημείων εστίασης τα καταφέρνει καλύτερα από την Olympus των 121 σημείων.

- Ο αδερφός μου δηλώνει απογοητευμένος από το tracking της Canon 800D. Δείχνει βέβαια ότι παρακολουθεί στόχο αλλά οι φωτό βγαίνουν ανεστίαστες. Γι αυτό και τα θέματα αυτά τα βγάζει με Single AF και ταχύτητες 1/500 - 1/640 και μόνο αν δεν κινούνται σε βάθος.

Επεξ/σία από Cntrl+X
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Δύο ακόμα σημεία: Ακόμα και η Nikon D3300 των 11 σημείων εστίασης τα καταφέρνει καλύτερα από την Olympus των 121 σημείων.

Επίσης, ο αδερφός μου δηλώνει απογοητευμένος από το tracking της Canon 800D. Δείχνει βέβαια ότι παρακολουθεί στόχο αλλά οι φωτό βγαίνουν ανεστίαστες. Γι, αυτό και τα θέματα αυτά τα βγάζει με Single AF και ταχύτητες 1/500 - 1/640 και μόνο αν δεν κινούνται σε βάθος.

Χμ..

Οχι καλα τα παει τουλάχιστον η d7500 στο κομμάτι αυτό. 

Για τη χρήση που κάνω (δεν πολυ ζορίζω δηλ αυτο το ειδος φωτογραφίας, αλλα οπου το εχω χρειαστεί δε με εχει απογοητεύσει. ) βέβαια, το βοηθάω και εγω ετσι, προσπαθώ να εχω καθαρο φόντο και διάφορα άλλα. 

Σε ενα πιο μπερδεμένο φόντο με δέντρα πισω θάμνους μπροστά κλπ, δοκίμασα panning με ταχύτητα 1/50 και παλι CAF και το 3d mode με 8 καρέ/sec, οι περισσότερες ηταν εστιασμένες είδα. 

Για την ιστορία ήθελε λιγο μεγαλύτερη ταχύτητα να παει το αυτοκίνητο να δουλέψει καλύτερα το εφε  με αυτη τη τεχνική. 

Ας όψεται, δεν το ειχα ξανακάνει, θα το ξαναπροσπαθησω.

 

Στους δε γλάρους, δυσκολα, δε τον χάνει. Κινούνται και γραμμικά αυτοί! 😅 εύκολοι στοχοι θεωρώ! 

 

 

_DSC0616-Edit_copy_2868x1614.jpg

_DSC0583-Edit_copy_3263x1835.jpg

  • Like 2
  • 2 μήνες μετά...
Δημοσ.

2 Φεβρουαρίου τελευταίο post ;  Αίσχος :P Πέτυχα το παρακάτω video σε ένα forum και το βάζω προβοκατόρικα καθώς ούτε συμφωνώ με το περιεχόμενο ούτε συμπαθώ ιδιαίτερα τον δημιουργό του. 

 

 

 

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...