Προς το περιεχόμενο

Microsoft Flight Simulator 2020 [PC]


nzeppos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, nzeppos είπε

κύλησα στο PMDG B738. Τέτοιο διάβασμα που έχω ρίξει τις τελευταίες 2 βδομάδες, δεν το έχω ρίξει 20 χρόνια τώρα για τα flight sim. Κατέβασα τα SOP και FCOM και line training manuals της Ryanair και άλλων (από 400 μέχρι 2000 σελίδες) και διαβάζω όσο αντέχω.

Εντάξει και με τον οδηγό του Chuck καλά θα τα πας και γρηγορότερα!
https://chucksguides.com/aircraft/fsx/pmdg-737-800-ng/

και βίντεο με πιλότο της Rayair 

και σχετικό Ryanair PMDG 737 Flows & Checklists https://filbertflies.com/pmdg-737-flows/

Επεξ/σία από newlynx
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι τα έχω δει αυτά, αν θυμάμαι καλά ήταν τα πρώτα που είδα και είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα.

Αλλά προσπαθώ να εμβαθύνω κι άλλο, οπότε από τότε έχω δει μεταξύ άλλων κάμποσα βίντεο ενός Βραζιλιάνου πιλότου (που εξηγεί μέχρι αηδίας όλες τις επιλογές του setup της PMDG αλλά κάνει και πολύωρες πτήσεις), κατέβασα τα SOP/FCOM/QRH της Ryanair που εξηγούν καλύτερα τα procedures και τα flows (ειδικά για την pre-flight προετοιμασία) και έχουν non-normal checklists για βλάβες (που χρειάστηκαν ήδη καναδυο φορές). Κάθε φορά όμως που λέω ότι κατάλαβα μέσες άκρες τι γίνεται, πετυχαίνω tutorial ή documentation που αποδεικνύει πόσο ασχετοσύνη μέλλον υπάρχει ακόμα...

Τώρα είμαι στη φάση που πριν πέσω για ύπνο διαβάζω τα παραπάνω manuals και παράλληλα βλέπω και ξαναβλέπω tutorials σαν αυτό που είπες, για να δω τι γίνεται στην πράξη. Κατά προτίμηση από κανονικούς πιλότους, γιατί στο YT υπάρχουν άφθονοι επιστήμονες/δημοφιλείς simmers που είναι μεν αξιοπρεπείς, αλλά δεν τα λένε πάντα καλά ή/και δεν ξέρουν να τα εξηγήσουν σε βάθος (για παράδειγμα ο γνωστός British Avgeek έχει βγάλει πολλά καλά tutorials για το 737 αλλά τον έχω πετύχει να λέει και πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με τους κανονικούς πιλότους).

Στο ενδιάμεσο έχω φάει άπειρες ώρες να σετάρω τα περιφερειακά μέσω spad.next και πλέον είμαι σε επίπεδο που δεν χρησιμοποιώ καθόλου ποντίκι για τις λειτουργίες, τα πάντα (με εξαίρεση το tablet που ακόμα δεν έχει SDK) είναι σε φυσικά κουμπιά ή στα Stream Decks. Με έσωσε επίσης τούτος εδώ με το addon του για χειρισμό του CDU μέσω tablet.

Δοκίμασα μερικές σύντομες πτήσεις με μέτρια αποτελέσματα, μιας και ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πως δουλεύει το VNAV κατά το descent. Είναι αρκετά πιο περίπλοκο από του CRJ και του CJ4 (με τα οποια είχα γράψει άπειρες ώρες) και μόλις πρόσφατα κατάφερα επιτέλους να περιορίσω τα απανωτά high energy approaches. Έχει αποδειχθεί χρυσός ο κανόνας "3,2,1" της Ryanair (10nm από τον προορισμό είμαστε 3000', 200kts με flaps 1). Ωστόσο οι περισσότερες προσγειώσεις στα ελληνικά νησιά (που επιμένουν να μην έχουν ILS) είναι τύπου "τάξε του Χάρου, πάμε κι όπου βγει".

Αυτός είναι και ο λόγος που ακόμα δεν έχω "βγει" στο VATSIM με το 738 και περιμένω μπας και πιάσω το BeyondATC μετά τις διακοπές για να ανεβάσουμε λίγο το ρεαλισμό (το sayintentions.ai δυστυχώς παραείναι ακριβό αυτό τον καιρό).

Μέσα σε όλο αυτό το χαμό αποφάσισα να ξηλώσω όλα τα addons, γιατί κάποιο από αυτά δημιουργεί πρόβλημα με μεγάλο performance degradation, ειδικά προς το τέλος της πτήσης. Μόλις τα έκλεισα, επέστρεψα επιτέλους στα 40-60fps καθ' όλη τη διάρκεια, οπότε τώρα τα ενεργοποιώ σταδιακά μέχρι να βρω τι φταίει.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, dkstopo είπε

εχω σε προπαραγγελία ενα L και ενα R της winwing, δεν ξερω πόσο καλά ειναι σε σχεση με τα Thrustmaster 

 

σκέφτομαι ότι πρεπει να πάρω το αριστερό (οχι για να ειμαι ο κυβερνήτης :)  ) αλλα για να εχω στο "καλό χέρι" πληκτρολόγιο ή ποντίκι που μαλλον ειναι πιο απαιτητικά 

 

 

Περα απ'την πλακα, προσωπικα μου ειναι πολυ δυσκολο το stick στο αριστερο χερι (ειμαι δεξιοχειρας). Το προσπαθησα σε καποια φαση αλλα με δυσκολευε. Οποτε μια ζωη F/O!

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Quote

Μέσα σε όλο αυτό το χαμό αποφάσισα να ξηλώσω όλα τα addons, γιατί κάποιο από αυτά δημιουργεί πρόβλημα με μεγάλο performance degradation, ειδικά προς το τέλος της πτήσης. Μόλις τα έκλεισα, επέστρεψα επιτέλους στα 40-60fps καθ' όλη τη διάρκεια, οπότε τώρα τα ενεργοποιώ σταδιακά μέχρι να βρω τι φταίει.

Μετά από άπειρες δοκιμές με βάλε-βγάλε, μπορώ να ανακοινώσω με περισσή συγκίνηση ότι (νομίζω πως) βρήκα για ποιο λόγο σερνόταν το εργαλείο για τόσο καιρό. Ακόμα και σε σύντομες πτήσεις των 20-30', όταν έφτανα στον προορισμό μου σταδιακά άρχιζαν να σέρνονται τα πάντα και κάθε φορά έπεφτα στα 15-30fps. Τώρα κάνω αντίστοιχη πτήση με το (βαρύ) PMDG 738 που παίζει στα 60fps, όταν στο ίδιο scenery το C152 JPL είναι στα 150-180fps με AMD FMF. Και φτάνοντας μετά από λίγη ώρα στο terminal του (βαρύτερου) Βενιζέλος της Flytampa είμαι ακόμα στα 55fps. Πολύ καλό σημάδι.

Υποψιάζομαι ότι ήταν τούτο εδώ το addon https://www.southoakco.com/fs-birds, αν και δεν το έχω επιβεβαιώσει ακόμα. Θα δοκιμάσω να το ενεργοποιήσω ξανά σήμερα να δω αν θα επανέλθει το πρόβλημα.

Κάπου στο ενδιάμεσο έφαγα 2+ ώρες άνοιξε-κλείσε, γιατί μετά το τελευταίο World Update το παιχνίδι κράσαρε συνεχώς κατά το αρχικό φόρτωμα. Απ' ότι φαίνεται έφταιγε ένα mod από αυτά που δεν γίνονται update όταν λήγει η συνδρομή (Navigraph, OnAir Company κλπ, δεν ήμουν σίγουρος ποιο απ' όλα γιατί ξήλωσα διάφορα).

Και ακόμα αργότερα έφαγα άλλες 2 ώρες άνοιξε-κλείσε γιατί το ρημάδι κράσαρε όταν έβγαινα από την πτήση στο Main Menu. Απ' ότι φαίνεται εκεί έφταιγε ότι είχα ενεργοποιήσει τα addons Vessels Global Shipping/Enhanced AI αλλά είχα ξεχάσει να ενεργοποιήσω και το αντίστοιχο Core πακέτο που είναι προαπαιτούμενο...

Τελικά αυτή η 5ετής ενασχόληση με το MSFS ήταν 80% debugging και 20% ξένοιαστες πτήσεις.

ps: εντός των ημερών σκέφτομαι να ξεκινήσω με το SayIntentions AI ATC. Καλό το VATSIM αλλά οι ώρες και οι τοποθεσίες που έχει κάλυψη σπανίως μου αρκούν.

Το δε BeyondATC δεν έχει VFR ATC και γενικά μετά από αρκετό διάβασμα διαπίστωσα ότι χάνει σε κάποια βασικά σημεία σε σχέση με το SayIntentions (πχ. θέλει πολύ συγκεκριμένη φρασεολογία) ενώ φαίνεται να έχει πιο αργό development cycle για νέα features κλπ. Λογικά θα το ξανακοιτάξω στο μέλλον. Το Pilot2ATC το χρησιμοποιούσα κάποτε αλλά δεν μου άρεσε καθόλου το voice recognition του, αφού ήταν αυτό των Windows και συχνά σου έβγαζε την ψυχή.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οι πρώτες εντυπώσεις από το SayIntentions ATC είναι πάρα πολύ θετικές.

Δοκίμασα μια VFR-ταλιμπάν της μισής ώρας με το C152, χωρίς καμία προετοιμασία και χωρίς να ασχοληθώ με το πως δουλεύει αυτό το πράγμα. Όμως όλα πήγαν καλά. Επιτέλους ένα ATC που καταλαβαίνει ό,τι και να του πεις ακόμα κι αν κάνεις σαρδάμ ή χρησιμοποιήσεις ελληνικά τοπωνύμια, που είναι πάρα πολύ απλό να το στήσεις, που γενικά σου δίνει λογικές οδηγίες και μπορείς να συνεννοηθείς μαζί του σχεδόν σαν να ήταν άνθρωπος.

Προφανώς έχω πάρει μόνο μια πολύ μικρή γεύση από τις δυνατότητες που έχει (σήμερα ίσως δοκιμάσω IFR με 737) ενώ υπάρχουν ακόμα διάφορα μικροπροβλήματα (πχ. εδώ και 2-3 μέρες έχει χαλάσει το ATIS παντού). Πιστεύω μόλις φτιάξουν και το δικό τους ΑΙ traffic injection για να ακούμε ATC comms με τα τριγύρω αεροπλάνα, το πακέτο θα απογειωθεί.

Μέχρι στιγμής φαίνεται να αξίζει στα 18 ευρώ το μήνα. Θα επανέλθω όταν ξέρω περισσότερα.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 4/9/2024 στις 1:46 ΜΜ, nzeppos είπε

Τελικά αυτή η 5ετής ενασχόληση με το MSFS ήταν 80% debugging και 20% ξένοιαστες πτήσεις.

Σε 3 σειρες τα ειπες ολα!

Για δες και IFR και πες εντυπωσεις για το ATC. Φαινεται too good to be true. Για να δουμε...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μέχρι στιγμής όσα προβλήματα έχω διαβάσει για IFR και γενικά για το SI φαίνεται να είναι λεπτομέρειες και δεν έχει κραυγαλέες αδυναμίες. Για παράδειγμα:

  • Λάθος οδηγίες για taxi σε κάποια αεροδρόμια αλλά υπάρχει δυνατότητα στον κάθε χρήστη να ενημερώνει επιτόπου το SayIntentions για να διορθωθεί πολύ γρήγορα το πρόβλημα. Αν έχω καταλάβει καλά τα αεροδρόμια που είναι πιστοποιημένα ότι παίζουν σωστά έχουν τη σχετική ένδειξη στην εφαρμογή. Κανονικά θα έπρεπε και η ίδια η Asobo τόσα χρόνια τώρα να είχε φτιάξει πλατφόρμα για απευθείας feedback από τους χρήστες, ώστε να διορθώνονται άμεσα τα προβλήματα σε συγκεκριμένα αεροδρόμια, τοποθεσίες κλπ χωρίς να περνάνε όλα αυτά από το κλασικό bug reporting και dev update cycle που παίρνει μήνες/χρόνια.
  • Σχετικά ανώδυνα λάθη φρασεολογίας του στυλ "climb nineteen thousand" αντί για "climb flight level one-niner-zero". Τα περισσότερα από αυτά πρέπει να έχουν ήδη διορθωθεί αφού οι devs φαίνονται να κάνουν άμεσο debugging. Πχ. τις προάλλες έβλεπα στο Discord τους αίτημα ενός dev που έλεγε θα δώσω $50 σε όποιον χρήστη αναφέρει το τάδε πρόβλημα και κάτσει μαζί μου 20 λεπτά για να το κάνουμε debug. Αν θυμάμαι καλά το έφτιαξαν μέσα σε 1-2 ώρες. Μπορείς να δώσεις φωνητική εντολή στο app "debug, αυτό το πράγμα παίζει έτσι ενώ θα έπρεπε να παίζει αλλιώς" και αυτομάτως πηγαίνει στο backlog των devs για να το δουν. Βγάζουν app updates σε σχεδόν εβδομαδιαία βάση (καμια φορά και συντομότερα) ενώ πολλές διορθώσεις γίνονται καθημερινά στη μεριά του server. Τυπικό παράδειγμα από το άμεσο debugging που κάνουν στο support του Discord:
    image.png.89ef5208f7317cf5fdc0f57ba44cbe96.png
    (τώρα το πόσο χρειάζονται να φτιάξουν το κάθε issue είναι άλλη ιστορία αλλά γενικά βρίσκονται σε καλό δρόμο και έχουν άμεση ανταπόκριση)
  • Κάποια αραιά προβλήματα κατά το TOD, που το ATC φαίνεται να σε ξεχνάει και πρέπει να του πεις εσύ ότι θέλεις να κατέβεις. Ομοίως και μετά την απογείωση όταν είσαι στο initial altitude και θέλεις να ανέβεις.
  • Σε βίντεο που έκαναν σύγκριση μεταξύ SI και BeyondATC, είχα δει πως αν έκανες λάθος κατά το readback μιας οδηγίας (πχ. έλεγες turn right 220 αντί για το 230 που σου είπε το ATC), το BeyondATC σε διόρθωνε ενώ το SI όχι. Στην πράξη όμως το development του SI φαίνεται να είναι τόσο δυναμικό που ό,τι θέμα είχε αναφερθεί πριν 1-2 μήνες μπορεί να έχει διορθωθεί από τότε.
  • Κάποια προβλήματα κατά το handover μεταξύ ground και tower, κυρίως επειδή στις ΗΠΑ η μετάβαση γίνεται αυτόματα ενώ στην Ευρώπη πρέπει να σου πει ο ελεγκτής πότε να αλλάξεις. Γενικά λένε ότι αρκετός κόσμος μπερδεύεται από αυτές τις διαφορές μεταξύ των χωρών και τελικά δεν ξέρει τι να περιμένει οπότε μπορεί να το θεωρήσει bug χωρίς απαραίτητα να είναι.

Προφανώς τα παραπάνω είναι εντελώς επιγραμματικά, περισσότερο με σκοπό να δείξουν ότι η εφαρμογή γενικά δουλεύει παρά τα όποια μικροπροβλήματα και όντως είναι too good to be true, ενώ έχει τρομακτικό potential αν υλοποιήσουν όσα λένε στο roadmap τους. Θεωρητικά τα πιο σημαντικά από αυτά δεν είναι μακριά, πχ. για το traffic injection κάπου είχα δει ότι μιλάνε για τέλος του έτους.

Θα επανέλθω αν καταφέρω να κάνω μια IFR της προκοπής σήμερα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αρκετά καλές οι πρώτες εντυπώσεις από τη χθεσινή VFR και IFR πτήση. Είχα τόσο καιρό (πάνω από χρόνο σίγουρα) να πετάξω με ATC που πραγματικά είχα ξεχάσει πως ήταν, οπότε έκανα πολλά λάθη, ΠΟΛΛΑ σαρδάμ, ενώ σε κάποια σημεία δεν θυμόμουνα καν τι έπρεπε να πω και από αυτά που έλεγαν κρατούσα τα μισά. 

Επίσης ενώ κάνει integration με το navigraph, η δική μου συνδρομή έχει λήξει οπότε είχα θέμα να ακολουθήσω τις σωστές διαδικασίες που μου έλεγε το ATC. Πιστεύω αυτό θα διορθωθεί σήμερα. 

Όμως κανένα πρόβλημα, το AI συγχωρεί. Αν του ζητήσεις εξήγηση θα σου τη δώσει και πρακτικά καταλαβαίνει οτιδήποτε του λες αφού έχει τέλειο voice recognition. Αν τυχόν ο συγκεκριμένος ελεγκτής μιλάει γρήγορα (για παράδειγμα κατά το clearance) του λες ένα "Say again, slower" και το κάνει. 

Λίγο με τα ύψη είχαμε ένα θέμα (κυρίως στο descend) αλλά όχι κάτι τραγικό και είναι κάτι που βελτιώνεται διαρκώς. Οι τύποι κάνουν καθημερινές βελτιώσεις και είναι πάντα εκεί στο Discord μέρα νύχτα να εξηγήσουν και να διορθώσουν τα πάντα. Από χθες έχουν και CPDLC/ACARS. 

Το αποκορύφωμα ήταν που έκανα high energy approach στην Κέρκυρα, υποχρεώθηκα να κάνω go around και τη στιγμή που το έλεγα στο ATC, αυτός μου έλεγε ότι... πρέπει να κάνω go around γιατί υπάρχει ζώο στο διάδρομο. Τι άλλο θα δούμε. 

Επίσης ένα εξαιρετικό feature είναι ότι κρατάει audio και text com log για κάθε πτήση και κάθε διάλογος μεταξύ του χρήστη και του ATC καταγράφεται. Οπότε μπορείς μετά να γυρίσεις και να κάνεις review οποιαδήποτε πτήση σου και να δεις εάν σε κάποιο σημείο υπήρχε είτε πρόβλημα από το ΑΙ (οπότε το αναφέρεις σαν bug και μπορούνε μετά οι devs να πάνε να δούνε τι έγινε), είτε βλέπεις/ακούς τους διαλόγους για να ελέγξεις αν ήταν σωστές οι δικές σου διαδικασίες. 

Και φυσικά τα οφέλη από το AI δεν τελειώνουν εκεί. Για παράδειγμα υπάρχει cabin crew (με πολλά διαφορετικά voices, προφορές κλπ) που κάνει αυτόματες ανακοινώσεις στην καμπίνα, απείρως καλύτερες από αυτές των σχετικών addons. Μπορεί να του μιλήσεις εσύ απευθείας και να του πεις πότε και τι να πει τους επιβάτες. Ομοίως υπάρχει tour guide που μπορείς να κάνεις μία VFR πτήση και ο ξεναγός από μόνος του να αρχίσει να σου λέει πληροφορίες για την τοποθεσία και τα αξιοθέατα ή να τον ρωτάς εσύ ποιο είναι αυτό το νησί απέναντί μας και να σου πει ένα σωρό ιστορικές και γεωγραφικές πληροφορίες. Χθες έτσι έκανα για Σαλαμίνα, Αίγινα, λίμνη Βουλιαγμένης κλπ. Ενώ υπάρχουν και flight plans που τα έχουνε καταχωρήσει άλλοι χρήστες σαν tour guides και μπορείς να επαναλάβεις την ίδια διαδρομή για να μάθεις πράγματα. Υπάρχει σχετικό δωρεάν addon που κάνει κάτι παρόμοιο αλλά με συγκεκριμένα Points of interest και δεν ειναι δυναμικό, οπότε προτιμώ το SI.

Είναι ενθαρρυντικό ότι έχουν αρχίσει κι άλλοι Έλληνες να χρησιμοποιούν την εφαρμογή, αφού χθες άκουσα πολλούς pre-recorded (πιθανώς και live) διαλόγους μεταξύ πιλότου και ATC στα Μέγαρα, με τη χαρακτηριστική ελληνική προφορά. 

Γενικά θέλει δουλειά ακόμα και στο support του discord υπάρχουν πολλά ανοιχτά θέματα αλλά δεν είναι κάποια από αυτά game breaking. Όπως είπα και πριν, την μεγάλη διαφορά θα την κάνει το traffic injection που αναμένεται να μπει τους επόμενους μήνες. 

Θεωρώ ότι αξίζει τα 14 ευρώ που έδωσα για τον πρώτο μήνα και τα 18 στη συνέχεια. 

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να κανω μια ερωτηση:

Εχει δοκιμασει κανεις το PSVR 2 στο MSFS να πει εντυπωσεις? Αξιζει (να αγορασω adaptor για PC)?

Γενικα με τη χρηση VR κασκας καταλαβαινω οτι τους διακοπτες κλπ τους ελεγχεις με το mouse. Το οποιο το πιανεις στα τυφλα, αφου δεν βλεπεις? Το ιδιο με stick/yoke και throttle? Αντιλαμβανομαι οτι σε οτι αφορα τα views θα ειναι φανταστικο, αλλα με το χειρισμο τι γινεται?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον, συνεχιζω. Ειχα ενα FS weekend μετα τα νεα του nzeppos (μας εκαψες!).

Δοκιμασα τη δωρεαν περιοδο του Sayintentions ATC και πραγματικα ενθουσιαστηκα. Ισως γιατι δεν εχω ξαναδοκιμασει κατι τετοιο ποτε, ισως γιατι μετα απο 3 μηνες που το χα παρατησει γιατι δε δουλευε τιποτα, ως δια μαγειας μετα τα update τα παντα δουλευαν ρολοϊ(!). Εκανα 2 IFR και παρα τον ερασιτεχνισμο μου τα πηγαμε πολυ καλα. Η τιμη ειναι εξωφρενικη βεβαια... Ενοχλητικο μου φανηκε το overlay το οποιο μου ηταν απαραιτητο, αλλα πιανει πολυ μεγαλο μερος στην οθονη και δεν μικραινει. Επισης υπαρχει μια καθυστερηση, γυρω στα 30sec για να παρεις απαντηση, αλλα αυτο μαλλον εινσι το κοστος του οτι δεν τρωει τοπικους πορους και δεν ριχνει τα fps.

Τωρα σκεφτομαι μηπως αξιζει να ασχοληθω και με το PSVR2 το οποιο εχω (για πουλημα, μιας και καθεται κανα χρονο στο κουτι), αλλα δεν ξερω αν αξιζει να δωσω τα 60Ε για τον PC adaptor και να μπλεξω με το Steam.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 hours ago, stcp said:

Λοιπον, συνεχιζω. Ειχα ενα FS weekend μετα τα νεα του nzeppos (μας εκαψες!).

Δοκιμασα τη δωρεαν περιοδο του Sayintentions ATC και πραγματικα ενθουσιαστηκα. Ισως γιατι δεν εχω ξαναδοκιμασει κατι τετοιο ποτε, ισως γιατι μετα απο 3 μηνες που το χα παρατησει γιατι δε δουλευε τιποτα, ως δια μαγειας μετα τα update τα παντα δουλευαν ρολοϊ(!). Εκανα 2 IFR και παρα τον ερασιτεχνισμο μου τα πηγαμε πολυ καλα. Η τιμη ειναι εξωφρενικη βεβαια... Ενοχλητικο μου φανηκε το overlay το οποιο μου ηταν απαραιτητο, αλλα πιανει πολυ μεγαλο μερος στην οθονη και δεν μικραινει. Επισης υπαρχει μια καθυστερηση, γυρω στα 30sec για να παρεις απαντηση, αλλα αυτο μαλλον εινσι το κοστος του οτι δεν τρωει τοπικους πορους και δεν ριχνει τα fps.

Η τιμή ήταν 30 ευρώ το μήνα μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού και έχει ήδη πέσει στα 18,5 (αν βάλετε συνδρομή σε δολάρια, με την ισοτιμία της Revolut βγαίνει κάπου 18 ευρώ/μήνα). Η υπόσχεση των devs είναι πως όσο το κόστος χρήσης του AI voice recognition πέφτει, η μείωση θα μεταφέρεται στον πελάτη. Μένει να το δούμε στην πράξη. Είναι όντως πολύ ακριβό αλλά η ποιότητα του ATC είναι κάτι που μόνο το BeyondATC πλησιάζει λίγο (30 ευρώ εφάπαξ αγορά), όμως το τελευταίο δεν χρησιμοποιεί ΑΙ processing και δεν υποστηρίζει VFR, οπότε εξ' ορισμού έχει μικρότερες δυνατότητες και ταβάνι.

Το overlay δεν κατάλαβα τι είναι, το SI app τρέχει σε διαφορετικό παράθυρο και δεν εμποδίζει το MSFS. Μάλιστα τις προάλλες ενεργοποιήθηκε το Authentic/Pro mode, το οποίο δεν έχει καμία πληροφορία ή βοήθεια στο παράθυρο του SI app (ούτε εκτύπωση διαλόγων, ούτε συχνότητες, ούτε τίποτα), οπότε δεν έχει καν νόημα να το κρατάμε κάπου ανοιχτό. Κάνουμε launch και minimize την εφαρμογή και τέλος, ασχολούμαστε μόνο με το MSFS σε πλήρη οθόνη.

Καθυστέρηση υπάρχει αλλά τους τελευταίους μήνες έχει ελαττωθεί από τα 6-8 δευτερόλεπτα στα 4. Στην πράξη μετά από λίγα λεπτά χρήσης ούτε που το καταλαβαίνεις. Λογικά θα μειωθεί ακόμα περισσότερο σε βάθος χρόνου. Να φανταστώ τα 30 δευτερόλεπτα είτε είναι typo, είτε κάποιο στιγμιαίο πρόβλημα; Εμένα οι απαντήσεις του ATC δεν έχουν καθυστερήσει ποτέ πάνω από 5 δευτερόλεπτα.

Όσο για VR, προσωπικά πιστεύω ότι έχει νόημα κατά κύριο λόγο για χαμηλές VFR πτήσεις με απλά αεροπλάνα. Από τη στιγμή που κάποιος φεύγει από το ποντίκι και αρχίζει να χρησιμοποιεί πολλά περιφερειακά, κουμπιά κλπ σε περίπλοκα αεροπλάνα με glass cockpits, το VR δεν έχει τόσο νόημα. Οπότε είναι θέμα προτιμήσεων του χρήστη, τι από τα δύο προτιμά. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ VR, επιφυλάσσομαι για το μάλλον αν και όταν καταφέρω να αναβαθμίσω το PC εν όψει MSFS2024.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το app εγω το χρειαζομαι γιατι μου ειναι αδυνατο να πεταω κ ταυτοχρονα να παλευω με τις συχνοτητες στο Fenix. Στο app κανεις ενα κλικ και εχεις τη συχνοτητα περασμενη.

Απο οτι καταλαβαινω καποιο θεμα με τη συνδεση μου παιζει, αφου εσενα απαντα σε λιγα δευτερολεπτα. Η αληθεια και το FS μου πεταξε σε καποια φαση μνμ οτι δεν επαρκει το bandwidth (100αρα fiber ειναι, ποτε δεν ειχα προβλημα).

Btw, στο τελευταιο Fenix A320 ενα χρησιμο update: μπορεις πλεον να περασεις αυτοματα ολα τα δεδομενα του performance απο το ταμπλετ στο flight computer με ενα κλικ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για να συνεχίσω λίγο την γκρίζα "διαφήμιση" (λες και έχω κανα όφελος), το SayIntentions λύνει και το πρόβλημα του taxiing που παραδοσιακά είχαν όλες αυτές οι εφαρμογές ATC. Θυμάμαι στο Pilot2ATC ήταν ολόκληρη ιστορία και επιστήμη να ενημερώσεις το "ΑΙ" ποια είναι τα σωστά taxiways σε κάθε αεροδρόμιο, ποια είναι τα ονόματά τους κλπ.

Στο SI υπάρχει ξεχωριστή web εφαρμογή (https://portal.sayintentions.ai/portal/taxiEditor) με σχετική απλή καμπύλη εκμάθησης (10-15'), που μπορεί ο κάθε χρήστης να κάνει μια ή περισσότερες κόπιες το αεροδρόμιο που θέλει, να ονομάσει όλα τα taxiways, να διορθώσει τα ήδη υπάρχοντα ή να δημιουργήσει καινούρια, να φτιάξει holding points και περιοχές (πχ. GA parking), να ονομάσει τα parking spots κλπ.

Αυτομάτως το ΑΙ αρχίζει να χρησιμοποιεί τις επιλογές του χρήστη για τις τροχοδρομήσεις. Τα παραπάνω ισχύουν είτε χρησιμοποιούμε τα default αεροδρόμια της Asobo, είτε 3rd party. Ακόμα κι αν δεν έχουμε charts αεροδρομίου ή 3rd party αεροδρόμια με σωστές πινακίδες, μπορούμε να ζητήσουμε από το AI να μας κάνει Progressive Taxi, δηλαδή να εμφανίσει βελάκια που να μας δείχνουν τη διαδρομή που μας υπέδειξε (ή που ζητήσαμε).

Παράλληλα μέσω του ίδιου URL μπορούμε με ένα click να δημοσιεύσουμε άμεσα τις αλλαγές μας ώστε να τις χρησιμοποιούν και άλλοι χρήστες αν το θέλουν. Τέλος αν είμαστε αρκετά σίγουροι για το αποτέλεσμα, τότε μπορούμε να υποβάλλουμε τις αλλαγές στο SI Discord ώστε οι devs (συνήθως εντός 1-2 ημερών) να τις κάνουν global default και να εφαρμοστούν για όλους τους χρήστες.

Πήρα φόρα και έφτιαξα όσο καλύτερα μπορούσα την Καλαμάτα (έγινε ήδη global default), τα Μέγαρα (ελπίζω να γίνει κι αυτό default σήμερα) και πιστεύω το βράδυ θα κάνω 2-3 ακόμα ελληνικά αεροδρόμια τώρα που κατάλαβα περίπου πως δουλεύει ο editor.

Οι τύποι είναι τόσο σίγουροι για τον εαυτό τους, που ήδη ξεκίνησαν να διαφημίζουν πως παρέχουν commercial υπηρεσίες σε σχολές εκπαίδευσης κλπ.

Αυτά για σήμερα, γκρίζα διαφήμιση τέλος. Ήρθε πριν λίγο το mono headset για να διευκολύνει την κατάσταση, μιας και το AI voice recognition μπορεί να καταλαβαίνει πραγματικά τα πάντα*, αλλά με πιάνει πονοκέφαλος όταν κάθομαι τόση ώρα με κανονικό headset. Άντε να δούμε.

* είναι πραγματικά αστείο το πόσο καλά δουλεύει η αναγνώριση φωνής. Εφόσον κάθε επικοινωνία γίνεται logged και μπορούμε να ακούσουμε όλα τα audio clips μετά το τέλος της πτήσης, πραγματικά υπάρχουν φορές που ούτε εγώ δεν καταλαβαίνω τι μουρμουράω (μπορεί να φταίει και το παλιό μικρόφωνο). Κι όμως το ΑΙ καταλαβαίνει το 99% και βγάζει άκρη από τα συμφραζόμενα.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...