Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
8 ώρες πριν, MAFAKA είπε

 

Και τώρα έρχεται ο Musk και ανακοινώνει ότι σε 6 μήνες (!) ,ένα σκάφος σχεδιασμένο από το μηδέν, θα είναι έτοιμο και δοκιμασμένο για εξωατμοσφαιρικες πτήσεις, man-rated (φανταστείτε ότι ούτε με 95% πιθανότητες για ασφαλή εκτόξευση δεν παίρνεις έγκριση από το Aerospace Safety Advisory Panel για να στείλεις άνθρωπο εκεί πάνω - it's simply not good enough) και reusable σε χρόνο τουλάχιστον υποδεκαπλασιο του σημερινού.

Εγώ διάβασα ότι σε 6 μήνες θα δοκιμάσει να βάλει σε τροχιά το starship.

Δεν διάβασα ότι σε 6 μήνες θα είναι έτοιμος για 4 εκτοξεύσεις την ημέρα.

Εσύ που το διάβασες αυτό;

  • Απαντ. 38
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Εγώ διάβασα ότι σε 6 μήνες θα δοκιμάσει να βάλει σε τροχιά το starship.

Δεν διάβασα ότι σε 6 μήνες θα είναι έτοιμος για 4 εκτοξεύσεις την ημέρα.

Εσύ που το διάβασες αυτό;

Σημειο 1.13.00 το λεει ο ιδιος ο Μασκ σε απαντηση σε καποιο ατομο, οτι σε 6 μηνες κ αφου μπει σε τροχια το starship, θα του ειναι ιδιαιτερα ευκολο να προχωρησει σε reuseability tests σε 10 μερες. Τονιζει οτι με εναν μη-επαναχρησιμοποιησημο πυραυλο θες 10 διαφορετικες εκτοξευσεις, ενω με εναν επαναχρησιμποιησημο θες 10 μερες κ οτι το μονο που τους κολλαει κ δεν το κανουν ακομα περισσοτερο ειναι κατι που εχει να κανει με τις τροχιες κ τις προσγειωσεις που πρεπει οι πυραυλοι να καθυστερησουν λιγο. Επισης λεει οτι τουχρονου θα ειναι ετοιμοι να αυξησουν τα ορια εκτοξευσεων x1000, το οποιο θα σημαινει κ ικανοτητα μεταφορας φορτιου x1000. 

Καπου εκει τον ρωτανε κ το πως θα γινει η ζωη των ανθρωπων στο μερος που εχει την βαση του (Boca Chica) κ παραδεχεται οτι θα εχουν προβληματα με τους ελεγχους ασφαλειας που θα υποστουν στις μετακινησεις τους..... Αυτο λεει μονο....  Με λιγα λογια, αν φευγουν 4 πυραυλοι ΤΗΝ ΜΕΡΑ απ την γειτονια τους, αυτοι πρεπει να μετακομισουν.... Ακομα κ αν δεν υπηρχαν ελεγχοι ασφαλειας.

  • Thanks 1
Δημοσ.
13 ώρες πριν, MAFAKA είπε

Στις φωτογραφίες βλέπουμε την κατάσταση στην οποια ανακτάται ένα Crew Dragon μετά απο μια (1) επανείσοδο. Αυτό το σκάφος θέλει αρκετές εβδομάδες σκληρής δουλειας ώστε να ξαναγινει αξιόπλοο. Κάθε βίδα, κάθε υποσύστημα πρέπει να ελεγχθεί μετά από τέτοια καταπόνηση.

 Σύμφωνα με τη SpaceX ο αντικαταστατης του σε 6-8 ώρες θα βρίσκεται ξανά στην πλατφόρμα εκτόξευσης, σε αριστη κατάσταση, έτοιμος να ξεχυθεί έξω από την ατμόσφαιρα. Για όσες φορές χρειαστεί...

Δεν ξέρω αν θα τα φτιάχνουν από κρυπτονιτη/unobtabium ή κάποιο άλλο άτρωτο υλικό που δεν γνωρίζω, αλλα, εκτος και αν φτιάξει καμια κατοσταρια από δαύτα να έχει να αλλάζει, εμμένω στην αρχική μου άποψη: με τίποτα δεν μπορεί να έχει το σκάφος έτοιμο προς απογείωση κάθε 8 ώρες.

Απαντήσεις με επιχειρήματα έχουμε; Η πεταμε μια εξυπνάδα και καθαρίσαμε;

Στιγμιότυπο 2019-09-30, 20.28.13.png

Στιγμιότυπο 2019-09-30, 20.26.34.png

Έχω ένα κολλητό μαστόρι κάπου στο βοτανικό που θα του την κάνει τη δουλειά σε 4 ώρες να ούμε ...

Δημοσ.
1 ώρα πριν, SilverMachine είπε

Σημειο 1.13.00 το λεει ο ιδιος ο Μασκ σε απαντηση σε καποιο ατομο, οτι σε 6 μηνες κ αφου μπει σε τροχια το starship, θα του ειναι ιδιαιτερα ευκολο να προχωρησει σε reuseability tests σε 10 μερες.

Ωραία. Πήγαμε από τις 4 εκτοξεύσεις σε μια ημέρα μέσα σε 6 μήνες σε "reuseability tests" (δηλαδή ούτε καν κανονική εκτόξευση) σε 10 ημέρες. Δηλαδή αυξήσαμε το χρόνο κατά 40 φορές και δεν μιλάμε καν για κανονική εκτόξευση αλλά για τεστ.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Ωραία. Πήγαμε από τις 4 εκτοξεύσεις σε μια ημέρα μέσα σε 6 μήνες σε "reuseability tests" (δηλαδή ούτε καν κανονική εκτόξευση) σε 10 ημέρες. Δηλαδή αυξήσαμε το χρόνο κατά 40 φορές και δεν μιλάμε καν για κανονική εκτόξευση αλλά για τεστ.

Μα αμα προσεξεις τι απαντησεις δινει ειναι για γελια σε καποια σημεια. Ποτε δεν απαντα με επιστημονικα δεδομενα, αλλα περισσοτερο με γενικευσεις του στυλ, "ναι, αυτο φαινεται απλο κ γινεται" κ "καπως ετσι ειναι κ αυτο θελουμε κ μεις" κ κατι τετοια ελαφρα. Επισης, μοιαζει λες κ δεν την εχει ψαξει σε βαθος την δουλεια (!!!) γιατι οταν τον ρωταν συγκεκριμενες ερωτησεις για συκεκριμενες επιστημονικες απαντησεις τα μασαει παντα, σε σημειο να απορεις αν καταλαβαινει κ ο ιδιος τι λεει. Φυσικα δεν αμφιβαλω οτι ξερει με τι ασχολειται η εταιρια του, αλλα το να μιλαει ο ιδιος κ οχι καποιος επιστημονας ειδκος στο PR εχει κ τα περιεργα του....

Δημοσ.

Το αντίθετο θα έλεγα, δεν έχω ακούσει CEO να αναφέρεται σε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες από τον Μασκ (Και στην τελευταία παρουσίαση το ίδιο). Τώρα αν είναι σε θέση να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις; Προφανώς και όχι.

Αλλά θα σου θυμίσω, ότι τα "αυτά που λέει δεν γίνονται και αποκλείεται να τα καταφέρει" τα έλεγαν και για την κάθετη προσγείωση των πυραύλων και την επαναχρησιμοποίησή τους.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Το αντίθετο θα έλεγα, δεν έχω ακούσει CEO να αναφέρεται σε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες από τον Μασκ (Και στην τελευταία παρουσίαση το ίδιο). Τώρα αν είναι σε θέση να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις; Προφανώς και όχι.

Αλλά θα σου θυμίσω, ότι τα "αυτά που λέει δεν γίνονται και αποκλείεται να τα καταφέρει" τα έλεγαν και για την κάθετη προσγείωση των πυραύλων και την επαναχρησιμοποίησή τους.

Deja-vu απο το νήμα για τα Tesla...μονο που εδώ δε μιλάμε για ζαντολάστιχα, μπαταριες και τιμονια.

Οποιος έχει και την παραμικρή τριβή με την αεροδιαστημική βιομηχανία γνωρίζει ότι οι δυσκολίες στην ανάπτυξη και πιστοποίηση νέων μεσων, υλικών και τεχνολογιών κοστίζουν εκθετικα περισσότερο τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα από οποιαδήποτε άλλο τομέα.

50 χρονια προσπαθούν να φτιάξουν επιχειρησιακό κινητήρα aerospike (εκεί να δείτε επανάσταση...) οι Αμερικανοι και ακόμα δηλώνουν "ένα βήμα πριν το breakthrough".

Ήταν 2008 όταν ο Richard Branson δήλωσε ότι "εντός διετίας" θα ξεκινήσουν οι πρώτες (υποτροχιακες, αρα τεχνικά απλούστερες) πτήσεις της Virgin Galactic. Ακόμα περιμένουμε με τα λεφτά στο χέρι.

Η καθετη προσγείωση ενός πυραυλου-φορέα είναι μια εντυπωσιακή εξέλιξη, αλλα κατά βάση αποτελεί θρίαμβο των υπολογιστών, του λογισμικού πτήσης και σε μικρότερο βαθμό της τηλεμετρίας.

Το δύσκολο κομμάτι ήταν να υπολογίζεται με ακρίβεια η θεση/ταχυτητα/angle of attack του πυραυλου σε σχέση με την εξέδρα ώστε να γινουν οι απαραίτητες μικροδιορθώσεις από τους προωθητήρες.

Πρωτοποριακό; Ναι, οπωσδήποτε και σαν ιδέα και σαν υλοποίηση.  Hats off to you, Elon...ή μήπως  όχι;

Άλλο αυτό όμως και άλλο σχεδιάζω από λευκο χαρτί ένα όχημα με δείκτη επαναχρησιμοποιησιμοτητας απείρως καλύτερο από ό,τι έχουμε πετύχει ως σήμερα. Αυτό απαιτεί το σκάφος να εμφανίζει πρωτόγνωρη αντοχή στις ακραίες συνθήκες του διαστήματος που θα εκτίθεται συνεχώς και ταυτόχρονα να κατασκευάζεται με αρθρωτή φιλοσοφία ούτως ώστε να είναι επισκευάσιμο εύκολα και γρήγορα (αφού ούτως ή άλλως κάποια τμήματα θα παρουσιάζουν φθορά κατά την εκτόξευση-προσγείωση). 

Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει ως σήμερα γιατί (ένα παράδειγμα μονο...) modular άτρακτος σημαίνει και μεγαλύτερες πιθανότητες αστοχιας υλικού στις ενώσεις μεταξύ των τμημάτων της κατά τη διάρκεια ελιγμών σε πολλά g με ακραίες θερμοκρασίες. Για αυτό το λόγο οι δεξαμενές καυσιμων των διαστημοπλοιων αποτελούνται από ελάχιστα και μεγάλα, ενιαία  τμήματα με το minimum των συγκολλησεων. Αρα θέλουμε νέα κράματα και composite υλικά. Και όλα αυτά να σχεδιαστούν-δοκιμαστούν σε εργαστηριακές συνθήκες αρχικά και έπειτα σε proof-of-concept υλοποιήσεις. Και μετά να πιστοποιηθούν για πτήση με πλήρωμα και να ταιριάσουν αρμονικα μεταξύ τους. Αλλιώς back to the drawing board...

Δεν ήταν τυχαίο που επέμεινα τόσο στις φωτογραφίες της θερμικής ασπίδας. Χωρίς λύση σε τέτοια προβλήματα ξεχάστε τις πτήσεις ανά 6ωρο, θα μυρίσει τσίκνα. Και ένα νεκρό πλήρωμα είναι bad publicity στις μέρες μας, δεν είμαστε στην εποχή του Γκαγκαριν.

Με αρκετό χρήμα και λαμπρά μυαλά είναι εφικτό σε βάθος χρόνου. Όχι όμως σε 6 μήνες. Ούτε σε 6 χρονια όπως δήλωσα και σε προηγούμενο σχόλιο. Mark my words.

(συγνώμη αν κούρασα με το σεντόνι μου, το τελειωνω εδώ)

Επεξ/σία από MAFAKA
  • Like 1
Δημοσ.

Ακόμη περιμένω μάταια τα TESLA Trucks...

Όσο για τον Άρη, ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί θα πρέπει να πάμε εκεί. Ο πλανήτης είναι hopeless για ανθρώπινη εγκατάσταση...

Δημοσ.
7 ώρες πριν, cp5120 είπε

Ακόμη περιμένω μάταια τα TESLA Trucks...

Όσο για τον Άρη, ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί θα πρέπει να πάμε εκεί. Ο πλανήτης είναι hopeless για ανθρώπινη εγκατάσταση...

Κάπου πρέπει να ξεκινήσει η αποικία. Στον Άρη έχεις συνθήκες κοντά (λέμε τώρα) στις γήινες, έχεις μεθάνιο για καύσιμο και οξυγόνο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...