Joshua21 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 9 λεπτά πριν, korakios είπε Αν δεν υποχρεώσουν τους κατασκευαστές να έχουν στον τιμοκατάλογο την τιμή αντικατάστασης της μπαταρίας και απο πλευράς μας να βγει χάρτης με σταθμούς φόρτισης και κόστος κιλοβατώρας (που δεν έχει καμιά σχέση με τις οικιακές τιμές ) ,απλά μας κοροϊδεύουν Στα ψιλά γράμματα να λάβουμε υπόψιν οτι στα 8/10 χρόνια εγγύησης και ~100000χλμ που δίνουν για την μπαταρία , έχουν και ένα ποσοστό 70/80% απώλειας της απόδοσης. Δηλαδή εκεί που βγάζεις ~220χλμ και πέσεις στα ~155χλμ το θεωρούν φυσιολογικό Χάρτης με τους ελάχιστους σταθμούς φόρτισης υπάρχει, τιμή κιλοβατώρας δεν υπάρχει όμως γιατί οι χρεώσεις είναι του τύπου πχ 1€ ταρίφα + 0,025 € / λεπτό σύνδεσης. Αλλά άντε και σου πουν ότι αυτή τη στιγμή η αντικατάσταση της μπαταρίας στο τάδε μοντέλο κοστίζει πχ 6.000€, πως ακριβώς θα σε βοηθήσει αυτό μια και όταν χρειαστείς μπαταρία η τιμή πιθανότατα να είναι διαφορετική? Επίσης η πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας με τη χρήση είναι φυσιολογική.
korakios Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 7 ώρες πριν, Joshua21 είπε Χάρτης με τους ελάχιστους σταθμούς φόρτισης υπάρχει, τιμή κιλοβατώρας δεν υπάρχει όμως γιατί οι χρεώσεις είναι του τύπου πχ 1€ ταρίφα + 0,025 € / λεπτό σύνδεσης. Αλλά άντε και σου πουν ότι αυτή τη στιγμή η αντικατάσταση της μπαταρίας στο τάδε μοντέλο κοστίζει πχ 6.000€, πως ακριβώς θα σε βοηθήσει αυτό μια και όταν χρειαστείς μπαταρία η τιμή πιθανότατα να είναι διαφορετική? Επίσης η πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας με τη χρήση είναι φυσιολογική. 0,025 λεπτά ,είσαι σίγουρος?....επίσης παίζει ρόλο πόσα KW βγάζουν για να κάνεις φόρτιση με το μικρότερο χρόνο (και κόστος). Φυσιολογική η πτώση της μπαταρίας μπορεί να είναι , αλλά το 70% μιας μικρής αυτονομίας είναι τραγική αυτονομία, κάτι αντίστοιχο με το φυσικό αέριο που δε γεμίζουν τέρμα οι μπουκάλες στην Ελλάδα...
Joshua21 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 13 λεπτά πριν, korakios είπε 0,025 λεπτά ,είσαι σίγουρος?....επίσης παίζει ρόλο πόσα KW βγάζουν για να κάνεις φόρτιση με το μικρότερο χρόνο (και κόστος). Φυσιολογική η πτώση της μπαταρίας μπορεί να είναι , αλλά το 70% μιας μικρής αυτονομίας είναι τραγική αυτονομία, κάτι αντίστοιχο με το φυσικό αέριο που δε γεμίζουν τέρμα οι μπουκάλες στην Ελλάδα... Ναι είμαι σίγουρος πως τόσο είναι για αργή φόρτιση (σταθμός με ισχύ έως 22KW), τώρα κατά πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αυτό δεν ξέρω. Για γρήγορη φόρτιση όπως θα δεις και στη φωτό που παραθέτω κοστίζει 2,5€ ταρίφα + 0,25 € / λεπτό σύνδεσης. Η ουσία πάντως είναι πως οι χρεώσεις στους σταθμούς φόρτισης πάνε σύμφωνα με το χρόνο φόρτισης (μερικοί χρεώνουν και τη στάθμευση), και όχι ανά KWh όπως νόμιζες. Και ναι, δεν αντιλέγω, η πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας μειώνει τραγικά την ήδη μικρή αυτονομία, αλλά και εδώ η ουσία είναι στο ότι πρόκειται για χαρακτηριστικό γενικά των μπαταριών, και όχι για άποψη του κατασκευαστή όπως άφησες να εννοηθεί. 1
korakios Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 16 λεπτά πριν, Joshua21 είπε εδώ η ουσία είναι στο ότι πρόκειται για χαρακτηριστικό γενικά των μπαταριών, και όχι για άποψη του κατασκευαστή όπως άφησες να εννοηθεί. Εγώ το ξέρω, αυτός που θα πάρει ηλεκτρικό θα το ξέρει?! Ή μετά από χρόνια και χειμώνα με κρύα θα ψάχνεται?? Ο κατασκευαστής απλά πρέπει να τα έχει στην πρώτη σελίδα ,αυτό εννοούσα . Πάντως αν το φορτίζεις συνέχεια έξω δε πολυσυμφέρει , 3+ ευρώ/100χλμ θα βγαίνει και έστω η μπαταρία θέλει αλλαγή με μόνο 2000Ε στα 100000χλμ ανεβαίνει . Σε γκαραζ και πρόσβαση σε δωρεάν (αν γίνουν και αν λειτουργήσουν στην Ελλάδα) σταθμούς ,τότε ναι συμφέρει , περισσότερο απο φυσικού αερίου (που και εκεί περιμένουμε πρατήρια που ήταν να ολοκληρωθούν πριν χρόνια...)
Joshua21 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 1 λεπτό πριν, korakios είπε Εγώ το ξέρω, αυτός που θα πάρει ηλεκτρικό θα το ξέρει?! Ή μετά από χρόνια και χειμώνα με κρύα θα ψάχνεται?? Ο κατασκευαστής απλά πρέπει να τα έχει στην πρώτη σελίδα ,αυτό εννοούσα . Πάντως αν το φορτίζεις συνέχεια έξω δε πολυσυμφέρει , 3+ ευρώ/100χλμ θα βγαίνει και έστω η μπαταρία θέλει αλλαγή με μόνο 2000Ε στα 100000χλμ ανεβαίνει . Σε γκαραζ και πρόσβαση σε δωρεάν (αν γίνουν και αν λειτουργήσουν στην Ελλάδα) σταθμούς ,τότε ναι συμφέρει , περισσότερο απο φυσικού αερίου (που και εκεί περιμένουμε πρατήρια που ήταν να ολοκληρωθούν πριν χρόνια...) Ε φαντάζομαι πως όποιος σκέφτεται να πάρει ηλεκτρικό θα το ψάξει λίγο. Στην πρώτη σελίδα πάντως - κατά τη γνώμη μου - δεν υπάρχει περίπτωση να έχει αυτά που περιέγραψες. Το 3+ ευρώ/100km για φόρτιση έξω είναι εξωπραγματικό, τόσα λίγα δεν βγαίνει με τπτ, πιο ρεαλιστικό είναι το 8-9€/100km. Επίσης το δωρεάν ρεύμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να υπάρχει όσο είναι απειροελάχιστα τα BEV στους δρόμους, όταν αρχίσουν να αυξάνονται απλά το ξεχνάμε.
korakios Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 1 λεπτό πριν, Joshua21 είπε Το 3+ ευρώ/100km για φόρτιση έξω είναι εξωπραγματικό Τα έκανα πρόχειρα πριν Το up θέλει με 22ΚW 300λεπτά για να φορτίσει στο 80% της πλήρης χωρητικότητας άρα αυτονομίας του 300*0,025 + 1E για 0,80*260 χλμ 8,5Ε για 208χλμ ,δηλαδή 4,08Ε /100χλμ ...φρίκαρα γιατί είναι και καλά με την αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής . Αν βάλουμε χειμώνα κρύα, καλοκαίρια με AC ,ανεβαίνουμε (συν του οτι όντως πρέπει να φορτίζει σε 5ώρες στο 80%). Και αν κάτσει η στραβή στα 100000 να θελει αντικατάσταση η μπαταρία (και καλά με κόστος 2000Ε που δεν υπάρχει περίπτωση) , ή ακόμα χειρότερα στη 10ετία να μην έχουμε αξιοποιήσει ούτε τα 100000χλμ τότε πάμε επιπλέον +2Ε / 100χλμ . Πάντως 8-9Ε δε βγαίνει με τίποτα εκτός αν η μπαταρία είναι στα 6000Ε ή μου διαφεύγει κάτι
Joshua21 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 2 λεπτά πριν, korakios είπε Τα έκανα πρόχειρα πριν Το up θέλει με 22ΚW 300λεπτά για να φορτίσει στο 80% της πλήρης χωρητικότητας άρα αυτονομίας του 300*0,025 + 1E για 0,80*260 χλμ 8,5Ε για 208χλμ ,δηλαδή 4,08Ε /100χλμ ...φρίκαρα γιατί είναι και καλά με την αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής . Αν βάλουμε χειμώνα κρύα, καλοκαίρια με AC ,ανεβαίνουμε (συν του οτι όντως πρέπει να φορτίζει σε 5ώρες στο 80%). Και αν κάτσει η στραβή στα 100000 να θελει αντικατάσταση η μπαταρία (και καλά με κόστος 2000Ε που δεν υπάρχει περίπτωση) , ή ακόμα χειρότερα στη 10ετία να μην έχουμε αξιοποιήσει ούτε τα 100000χλμ τότε πάμε επιπλέον +2Ε / 100χλμ . Πάντως 8-9Ε δε βγαίνει με τίποτα εκτός αν η μπαταρία είναι στα 6000Ε ή μου διαφεύγει κάτι Το πρόβλημα με τους υπολογισμούς σου είναι ότι παίρνεις σαν δεδομένο τα θεωρητικά/ονομαστικά νούμερα (και για την αυτονομία, αλλά και για το ρεύμα φόρτισης) που είναι υπερβολικά αισιόδοξα, δεν υπολογίζεις καθόλου απώλειες, και επίσης έχεις διαλέξει ίσως το μικρότερο BEV της αγοράς. Δες το παρακάτω που βγήκε από πραγματικές δοκιμές με nissan leaf 40kw: " Πόσο είναι το κόστος; Στο σπίτι το κόστος είναι 2 και σε πρατήριο σχεδόν 8 ευρώ...Με αυτήν την... ποσότητα ρεύματος και με οδήγηση στην εθνικό οδό κοντά στα 120 χλμ./ώρα ο οδηγός μπορεί να καλύψει περίπου 200 χιλιόμετρα. Αν διαιρέσουμε το κόστος για κάθε 100 χλμ. οδήγησης στην εθνική, το κόστος θα ανέλθει περίπου στα 8-9 ευρώ. " https://www.zougla.gr/automoto/reportaz---apopsis/article/poso-kostizi-i-fortisi-ilektrikon-aftokiniton-se-pratirio Υπόψιν το 8-9 είναι για οδήγηση σε εθνική, σε μικτό κύκλο θα είναι λιγότερο, αλλά σε καμία περίπτωση 3€.
korakios Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 15 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Το πρόβλημα με τους υπολογισμούς σου είναι ότι παίρνεις σαν δεδομένο τα θεωρητικά/ονομαστικά νούμερα (και για την αυτονομία, αλλά και για το ρεύμα φόρτισης) που είναι υπερβολικά αισιόδοξα, δεν υπολογίζεις καθόλου απώλειες, και επίσης έχεις διαλέξει ίσως το μικρότερο BEV της αγοράς. Δες το παρακάτω που βγήκε από πραγματικές δοκιμές με nissan leaf 40kw: " Πόσο είναι το κόστος; Στο σπίτι το κόστος είναι 2 και σε πρατήριο σχεδόν 8 ευρώ...Με αυτήν την... ποσότητα ρεύματος και με οδήγηση στην εθνικό οδό κοντά στα 120 χλμ./ώρα ο οδηγός μπορεί να καλύψει περίπου 200 χιλιόμετρα. Αν διαιρέσουμε το κόστος για κάθε 100 χλμ. οδήγησης στην εθνική, το κόστος θα ανέλθει περίπου στα 8-9 ευρώ. " https://www.zougla.gr/automoto/reportaz---apopsis/article/poso-kostizi-i-fortisi-ilektrikon-aftokiniton-se-pratirio Υπόψιν το 8-9 είναι για οδήγηση σε εθνική, σε μικτό κύκλο θα είναι λιγότερο, αλλά σε καμία περίπτωση 3€. Καλά έχω δει και άρθρα που βάζανε για μέτρηση νυχτερινό στο σπίτι (χωρίς καν να μετράνε και τις λοιπές!) και το βγάζανε 1.2Ε/100 χλμ! Σε πραγματικές συνθήκες πιστεύω τα μικρά θα καίνε 6+ . Δε νομίζω να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό για οικονομία, απλά για να κάνει γούστα. Προς το παρών συμφέρει φυσικό αέριο αν υπάρχουν πρατήρια, υγραέριο αν αναγκαστικά είναι μέσα σε πόλη-κίνηση , πετρέλαιο Εθνική.
Joshua21 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Μόλις τώρα, korakios είπε Καλά έχω δει και άρθρα που βάζανε για μέτρηση νυχτερινό στο σπίτι (χωρίς καν να μετράνε και τις λοιπές!) και το βγάζανε 1.2Ε/100 χλμ! Σε πραγματικές συνθήκες πιστεύω τα μικρά θα καίνε 6+ . Δε νομίζω να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό για οικονομία, απλά για να κάνει γούστα. Προς το παρών συμφέρει φυσικό αέριο αν υπάρχουν πρατήρια, υγραέριο αν αναγκαστικά είναι μέσα σε πόλη-κίνηση , πετρέλαιο Εθνική. Μα και ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος (εδώ γελάμε) έτσι τα βγάζει τα 2€ για φόρτιση στο σπίτι, με 0,08€/kwh που κόστιζε τότε μόνο η χρέωση ενέργειας, το είχε αναλύσει στο βίντεο που έκανε δοκιμή το συγκεκριμένο leaf. Κατά τα άλλα δεν διαφωνούμε, μόνο στο ότι το υβριδικό είναι αυτό που προσφέρει την μεγαλύτερη οικονομία μέσα στην πόλη, και όχι το υγραέριο.
agnostos13 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 1 ώρα πριν, korakios είπε Τα έκανα πρόχειρα πριν Το up θέλει με 22ΚW 300λεπτά για να φορτίσει στο 80% της πλήρης χωρητικότητας άρα αυτονομίας του 300*0,025 + 1E για 0,80*260 χλμ 8,5Ε για 208χλμ ,δηλαδή 4,08Ε /100χλμ ...φρίκαρα γιατί είναι και καλά με την αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής . Αν βάλουμε χειμώνα κρύα, καλοκαίρια με AC ,ανεβαίνουμε (συν του οτι όντως πρέπει να φορτίζει σε 5ώρες στο 80%). Και αν κάτσει η στραβή στα 100000 να θελει αντικατάσταση η μπαταρία (και καλά με κόστος 2000Ε που δεν υπάρχει περίπτωση) , ή ακόμα χειρότερα στη 10ετία να μην έχουμε αξιοποιήσει ούτε τα 100000χλμ τότε πάμε επιπλέον +2Ε / 100χλμ . Πάντως 8-9Ε δε βγαίνει με τίποτα εκτός αν η μπαταρία είναι στα 6000Ε ή μου διαφεύγει κάτι Και που να δεις τι μένει αν ανοίξεις καλοριφέρ (το ηλεκτρικό δεν έχει «τσάμπα» θέρμανση από το μοτέρ)!
korakios Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουνίου 2020 1 ώρα πριν, Joshua21 είπε Κατά τα άλλα δεν διαφωνούμε, μόνο στο ότι το υβριδικό είναι αυτό που προσφέρει την μεγαλύτερη οικονομία μέσα στην πόλη, και όχι το υγραέριο. Βασικά έχω χάσει τη μπάλα με τα υβριδικά μιας και υπάρχουν τα πραγματικά που κινούνται μόνο με ρεύμα μέχρι κάποιο σημείο και αυτά που έχουν απλά μια υποβοήθηση, πάντως με υγραέριο σε Getz & i10 μέσα σε πόλη πάνω απο 6Ε (7.5λ * 0,8) δεν καίγανε και 1800 Avensis 10l , 8E δηλαδή. (βενζίνη στο 1.5Ε μεσο όρο πριν καραντίνας) Αν πας βέβαια στον Τέλη τον ξεφτέρη που όλα τα ξέρει ,πάει το μοτέρ. Τα πλήρως υβριδικά πόσο καίνε?
Joshua21 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 11 λεπτά πριν, korakios είπε Βασικά έχω χάσει τη μπάλα με τα υβριδικά μιας και υπάρχουν τα πραγματικά που κινούνται μόνο με ρεύμα μέχρι κάποιο σημείο και αυτά που έχουν απλά μια υποβοήθηση, πάντως με υγραέριο σε Getz & i10 μέσα σε πόλη πάνω απο 6Ε (7.5λ * 0,8) δεν καίγανε και 1800 Avensis 10l , 8E δηλαδή. (βενζίνη στο 1.5Ε μεσο όρο πριν καραντίνας) Αν πας βέβαια στον Τέλη τον ξεφτέρη που όλα τα ξέρει ,πάει το μοτέρ. Τα πλήρως υβριδικά πόσο καίνε? Μην μπερδεύεσαι, όταν λέμε υβριδικά εννοούμε τα πλήρως υβριδικά, ενώ για αυτά που έχουν απλά μια υποβοήθηση λένε πως έχουν "ήπιο υβριδικό σύστημα". Όσο για τις καταναλώσεις που αναφέρεις σε υγραέριο πιο κοντά σε μικτό κύκλο μου φέρνουν παρά σε κίνηση αποκλειστικά σε πόλη. Τα υβριδικά Yaris και C-HR με κίνηση αποκλειστικά μέσα σε πόλη έχουν κατανάλωση κάτι λιγότερο από 4l/100km.
agnostos13 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 9 ώρες πριν, Joshua21 είπε Μην μπερδεύεσαι, όταν λέμε υβριδικά εννοούμε τα πλήρως υβριδικά, ενώ για αυτά που έχουν απλά μια υποβοήθηση λένε πως έχουν "ήπιο υβριδικό σύστημα". Όσο για τις καταναλώσεις που αναφέρεις σε υγραέριο πιο κοντά σε μικτό κύκλο μου φέρνουν παρά σε κίνηση αποκλειστικά σε πόλη. Τα υβριδικά Yaris και C-HR με κίνηση αποκλειστικά μέσα σε πόλη έχουν κατανάλωση κάτι λιγότερο από 4l/100km. Φίλος που είχε yaris hybrid πάντως έπαιζε σταθερά πάνω από 5l/100 km μέσα στην πόλη.
Joshua21 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 2 λεπτά πριν, agnostos13 είπε Φίλος που είχε yaris hybrid πάντως έπαιζε σταθερά πάνω από 5l/100 km μέσα στην πόλη. Προφανώς δεν προσπαθούσε καν να οδηγεί οικονομικά, ο τρόπος οδήγησης είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου.
korakios Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 Μέλος Δημοσ. 5 Ιουνίου 2020 https://www.newsauto.gr/news/episimo-eos-5-500-evro-i-epidotisi-gia-tin-agora-ilektrikou-aftokinitou/ 15% έκπτωση και 1000Ε απόσυρση για τα αυτοκίνητα με στόχο σε 10ετία το 1/3 να είναι ηλεκτρικά .... ????! Τα plugin υβριδικά αναφέρονται μόνο για ταξι ,λες και θα αγοράσει ταξιτζής βενζίνη ,εκτός αν υπάρχουν diesel υβριδικά 20% για σκούτερ και 40% για ποδήλατα. Στα ποδήλατα ,δεν ξέρω αν θα ισχύουν έτοιμα ποδήλατα απο κιτ μετατροπής . Για φυσικού αερίου , έστω λεωφορεία ή ταξί ,βαν διανομών που θα βοηθούσαν ρεαλιστικά τη μείωση των ρύπων ,ούτε κουβέντα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα