Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Εκτός από αυτό, πόσο σωστό είναι να φορτίζεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ταχυφορτιστή? Στα κινητά λένε να αποφεύγουμε την ταχεία φόρτιση γιατί μειώνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, λογικά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και στα ΒEV?

Αν το χρησιμοποιεις σωστα, δηλαδη η φορτιση κυμαινεται απο το 20% εως 80% τοτε δεν υπαρχει προβλημα. Ετσι και αλλιως η ταχυτητα φορτισης μειωνεται οταν περασεις το 80%. Επισης αν επαληθευτουν τα νεα για τις νεες μπαταριες που θα φερει η tesla δεν νομιζω οτι θα χρειαζεται να ανησυχεις ετσι και αλλιως.

  • Απαντ. 67
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
Μόλις τώρα, gbras είπε

Αν το χρησιμοποιεις σωστα, δηλαδη η φορτιση κυμαινεται απο το 20% εως 80% τοτε δεν υπαρχει προβλημα. Ετσι και αλλιως η ταχυτητα φορτισης μειωνεται οταν περασεις το 80%. Επισης αν επαληθευτουν τα νεα για τις νεες μπαταριες που θα φερει η tesla δεν νομιζω οτι θα χρειαζεται να ανησυχεις ετσι και αλλιως.

Αν δλδ μια μπαταρία που αντέχει ας πούμε 10.000 κύκλους εκφόρτισης με βάθος από το 80 έως το 20%, τότε τόσους ακριβώς θα αντέξει άσχετα αν κάθε φόρτιση διαρκεί 24 ώρες ή 20 λεπτά?

Πάντως ούτως ή άλλως δεν ανησυχώ, και αυτό επειδή ΟΤΑΝ και ΑΝ γίνουν mainstream τα BEV δεν ξέρω όχι μόνο αν θα οδηγώ ακόμα, αλλά ούτε καν αν θα ζω ακόμα.

  • Confused 1
Δημοσ.

Ενας κυκλος φορτισης ειναι απο το 0 εως το 100%. αν το φορτισεις απο το 20% εως το 80 εχεις κανει το 60% του κυκλου.
Εκτος και αν εισαι πανω απο 60, μια χαρα θα προλαβεις να τα οδηγησεις. Οτι και να γινει την επομενη δεκαετια δεν θα πωλουνται αυτοκινητα εσωτερικης καυσης, πουθενα στο κοσμο.

Δημοσ.
10 λεπτά πριν, gbras είπε

Ενας κυκλος φορτισης ειναι απο το 0 εως το 100%. αν το φορτισεις απο το 20% εως το 80 εχεις κανει το 60% του κυκλου.

Καταρχήν για να ακριβολογούμε κύκλο εκφόρτισης έχουμε όταν υπάρχει και φόρτιση και εκφόρτιση, η σκέτη φόρτιση δεν είναι καν κύκλος.

Επίσης από το 100% έως το 0% δεν είναι απλά κύκλος εκφόρτισης, είναι ένας πλήρης κύκλος εκφόρτισης, κύκλος εκφόρτισης είναι και όταν έχουμε 50% βάθος εκφόρτισης, και όταν έχουμε 25%, και όταν έχουμε 75%, κ.ο.κ.

Και τέλος οι αντοχές μιας μπαταρίας απέναντι στις εκφορτίσεις δεν αυξάνονται/μειώνονται γραμμικά όπως νομίζεις. Αν ο κατασκευαστής μιας συγκεκριμένης μπαταρίας δηλώνει ότι αντέχει 2.500 κύκλους με βάθος εκφόρτισης 50%, αυτό δεν σημαίνει ότι με βάθος εκφόρτισης 100% θα αντέξει 1.250 κύκλους, θα αντέξει πολύ λιγότερους. Ομοίως και με μικρότερο βάθος εκφόρτισης ι κύκλοι εκφόρτισης που θα αντέξει θα αυξάνονται γεωμετρικά, και όχι γραμμικά.

42 λεπτά πριν, gbras είπε

Εκτος και αν εισαι πανω απο 60, μια χαρα θα προλαβεις να τα οδηγησεις.

Αν το θέμα ήταν να οδηγήσω κάποιο/α, μια χαρά μπορώ να το κάνω και αύριο!

49 λεπτά πριν, gbras είπε

Οτι και να γινει την επομενη δεκαετια δεν θα πωλουνται αυτοκινητα εσωτερικης καυσης, πουθενα στο κοσμο.

Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ακόμα και αύριο να σταματούσε η διάθεση αυτοκινήτων με ΜΕΚ, θα περνούσαν πάρα πολλές δεκαετίες μέχρι να εξαφανιστούν από τους δρόμους.

Δημοσ.
13 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Καταρχήν για να ακριβολογούμε κύκλο εκφόρτισης έχουμε όταν υπάρχει και φόρτιση και εκφόρτιση, η σκέτη φόρτιση δεν είναι καν κύκλος.

Επίσης από το 100% έως το 0% δεν είναι απλά κύκλος εκφόρτισης, είναι ένας πλήρης κύκλος εκφόρτισης, κύκλος εκφόρτισης είναι και όταν έχουμε 50% βάθος εκφόρτισης, και όταν έχουμε 25%, και όταν έχουμε 75%, κ.ο.κ.

Και τέλος οι αντοχές μιας μπαταρίας απέναντι στις εκφορτίσεις δεν αυξάνονται/μειώνονται γραμμικά όπως νομίζεις. Αν ο κατασκευαστής μιας συγκεκριμένης μπαταρίας δηλώνει ότι αντέχει 2.500 κύκλους με βάθος εκφόρτισης 50%, αυτό δεν σημαίνει ότι με βάθος εκφόρτισης 100% θα αντέξει 1.250 κύκλους, θα αντέξει πολύ λιγότερους. Ομοίως και με μικρότερο βάθος εκφόρτισης ι κύκλοι εκφόρτισης που θα αντέξει θα αυξάνονται γεωμετρικά, και όχι γραμμικά.

Αν το θέμα ήταν να οδηγήσω κάποιο/α, μια χαρά μπορώ να το κάνω και αύριο!

Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ακόμα και αύριο να σταματούσε η διάθεση αυτοκινήτων με ΜΕΚ, θα περνούσαν πάρα πολλές δεκαετίες μέχρι να εξαφανιστούν από τους δρόμους.

Δεν θα πωλούνται ως νέα φαντάζομαι εννοεί, όχι οτι δεν θα κυκλοφορούν γενικά...

Δημοσ.
Μόλις τώρα, agnostos13 είπε

Δεν θα πωλούνται ως νέα φαντάζομαι εννοεί, όχι οτι δεν θα κυκλοφορούν γενικά...

Ε ας έγραφε τότε ότι δεν θα πωλούνται ως νέα, και όχι "δεν θα πωλούνται πουθενά στον κόσμο".

Που και πάλι, όπως έγραψα και παραπάνω, θα χρειαστούν δεκαετίες για να κυριαρχήσουν τα ηλεκτρικά στους δρόμους.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Καταρχήν για να ακριβολογούμε κύκλο εκφόρτισης έχουμε όταν υπάρχει και φόρτιση και εκφόρτιση, η σκέτη φόρτιση δεν είναι καν κύκλος.

Βασικα αν θες να ακριβολογουμε η εκφορτιση στο 100% μετραει σαν κυκλος. Για να εκφορτισεις πρεπει να εχεις φορτισει οποτε ουσιαστικα το ιδιο πραγμα ειναι . Ευκολο νομιζω να το καταλαβει κανεις...

 

 

 

 

Επεξ/σία από gbras
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, gbras είπε

Βασικα αν θες να ακριβολογουμε η εκφορτιση στο 100% μετραει σαν κυκλος. Για να εκφορτισεις πρεπει να εχεις φορτισει οποτε ουσιαστικα το ιδιο πραγμα ειναι .

Ναι ε? Οι κατασκευαστές δλδ που στα datasheet γράφουν πως η μπαταρία τους "αντέχει 2.500 κύκλους φορτίσεων-εκφορτίσεων για 50% βάθος εκφόρτισης" δεν ξέρουν τι τους γίνεται?

Επεξ/σία από Joshua21
Δημοσ.
5 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Και τέλος οι αντοχές μιας μπαταρίας απέναντι στις εκφορτίσεις δεν αυξάνονται/μειώνονται γραμμικά όπως νομίζεις. Αν ο κατασκευαστής μιας συγκεκριμένης μπαταρίας δηλώνει ότι αντέχει 2.500 κύκλους με βάθος εκφόρτισης 50%, αυτό δεν σημαίνει ότι με βάθος εκφόρτισης 100% θα αντέξει 1.250 κύκλους, θα αντέξει πολύ λιγότερους. Ομοίως και με μικρότερο βάθος εκφόρτισης ι κύκλοι εκφόρτισης που θα αντέξει θα αυξάνονται γεωμετρικά, και όχι γραμμικά.

Συνηθως η μπαταριες αντεχουν περισσοτερους κυκλους φορτισης απο οτι γραφει ο κατασκευαστης. Η χωρητικοτητα ειναι που πεφτει με τον καιρο. Προσεχεις για να μην πεσει πολυ η χωρητικοτητα των μπαταριων.

 

6 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Αν το θέμα ήταν να οδηγήσω κάποιο/α, μια χαρά μπορώ να το κάνω και αύριο!

Το τι θες να κανεις ειναι δικο σου θεμα και δεν απασχολει κανεναν αλλον, αλλα αλλο πραγμα γραφεις και σε αυτο απαντησα. Γραφεις αν θεωρεις οτι θα προλαβεις να οδηγησεις ηλεκτρικο αυτοκινητο μεχρι να γινουν δημοφιλη και ο κανονας στην αυτοκινηση. Να ξερουμε τι λεμε δηλαδη

6 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ακόμα και αύριο να σταματούσε η διάθεση αυτοκινήτων με ΜΕΚ, θα περνούσαν πάρα πολλές δεκαετίες μέχρι να εξαφανιστούν από τους δρόμους.

Δεν καταλαβες τι γραφω, ξαναδιαβασε το αν και στο εξηγησε παρακατω αλλο μελος. Δεν θα στο ζωγραφισω κιολας. Ελληνικα μιλαμε και ειναι ευκολα κατανοητο τι γραφω χωρις να χρειαζεται εξηγηση στην εξηγηση..

 

2 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Ναι ε? Οι κατασκευαστές δλδ που στα datasheet γράφουν πως η μπαταρία τους "αντέχει 2.500 κύκλους φορτίσεων-εκφορτίσεων για 50% βάθος εκφόρτισης" δεν ξέρουν τι τους γίνεται?

Ασχετο, σου περιγραφω τι γινεται στην πραξη. Ο κατασκευαστης πρεπει να βαλει στοιχεια στα οποια ειναι σιγουρος και μπορει να δωσει εγγυηση για αυτα. Κατι σαν την ημερομηνια ληξης ενος προοιοντος. Τα αναψυκτικα για παραδειγμα εχουν ημερομηνια ληξης η οποιοα ειναι τελειως τυπικη. Δεν σημαινει οτι αν τα πιεις μετα απο μετα την ληξη τους θα εχουν χαλασει!

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, gbras είπε

Ασχετο, σου περιγραφω τι γινεται στην πραξη. Ο κατασκευαστης πρεπει να βαλει στοιχεια στα οποια ειναι σιγουρος και μπορει να δωσει εγγυηση για αυτα. Κατι σαν την ημερομηνια ληξης ενος προοιοντος. Τα αναψυκτικα για παραδειγμα εχουν ημερομηνια ληξης η οποιοα ειναι τελειως τυπικη. Δεν σημαινει οτι αν τα πιεις μετα απο μετα την ληξη τους θα εχουν χαλασει!

Κυριολεκτικά ότι να ναι... σύμφωνα με τους κατασκευαστές μπαταριών κύκλος φόρτισης-εκφόρτισης θεωρείται και όταν το βάθος εκφόρτισης είναι στο 50%, αλλά όχι, δεν ξέρουν τι τους γίνεται, μόνο οι ισχυρισμοί του gbras έχουν βαρύτητα, και ο gbras λέει πως κύκλος είναι μόνο όταν το βάθος εκφόρτισης είναι 100%...

Δεν έχει νόημα να σχολιάσω τίποτα άλλο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Κυριολεκτικά ότι να ναι... σύμφωνα με τους κατασκευαστές μπαταριών κύκλος φόρτισης-εκφόρτισης θεωρείται και όταν το βάθος εκφόρτισης είναι στο 50%, αλλά όχι, δεν ξέρουν τι τους γίνεται, μόνο οι ισχυρισμοί του gbras έχουν βαρύτητα, και ο gbras λέει πως κύκλος είναι μόνο όταν το βάθος εκφόρτισης είναι 100%...

Δεν έχει νόημα να σχολιάσω τίποτα άλλο.

Ηρεμησε λιγο συζητηση κανουμε . Οχι διαγωνισμο ποιος την εχει πιο μεγαλη την...φορτιση. Εγω δεν τα λεω η βιβλιογραφια τα λεει. Αν εχεις καποιο λινκ ευχαριστως να δω τι ακριβως γραφει και που.

"

charge cycle

A charge cycle is a complete charge and discharge on a rechargeable battery.

People use a charge cycle on a battery every time they drain a battery while powering a device, the battery having been charged before use or purchase.

The number of charge cycles a rechargeable battery can withstand before performance degrades is the accepted method of measurement for rating rechargeables’ charge cycles. The number of charge cycles, voltage and battery life (milliamp hours) are all important performance ratings for rechargeable batteries.

A charge cycle can be a complete full charge to discharge or a series of partial drains adding up to the battery’s capacity. Depending on the type of rechargeable battery, the number of charge cycles varies greatly, as does battery life. Also, some types of rechargeables such as nickel cadmium develop a memory effect if they are not discharged completely before recharging, reducing the longevity of future charges."

https://www.quora.com/How-does-a-battery-charge

https://en.wikipedia.org/wiki/Charge_cycle
https://whatis.techtarget.com/definition/charge-cycle
https://cleantechnica.com/2016/05/31/battery-lifetime-long-can-electric-vehicle-batteries-last/

 

 

Επεξ/σία από gbras
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νεότερα για την απόσυρση

https://www.newsauto.gr/news/apokalipsi-newsauto-afti-ine-i-epidotisi-sta-ilektrika-ochimata/

Ειδικότερα, η επιδότηση για την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σύμφωνα με το τελικό σχέδιο αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 4.000 και 4.500 ευρώ, ενώ παράλληλα με 500 ευρώ θα επιδοτηθεί η απόκτηση του οικιακού φορτιστή (Wallbox). Αν κάποιος τώρα ταυτόχρονα έχει να αποσύρει και ένα παλαιό όχημα τότε η επιδότηση θα αυξηθεί κατά 1.000 ευρώ!

Δηλαδή ένας ιδιώτης καταναλωτής που επιθυμεί να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και οικιακό φορτιστή, αλλά και έχει ένα παλαιό όχημα για απόσυρση τότε θα ωφεληθεί με 6.000 ευρώ.

Επεξ/σία από stavpup
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν δεν υποχρεώσουν τους κατασκευαστές να έχουν στον τιμοκατάλογο την τιμή αντικατάστασης της μπαταρίας και απο πλευράς μας να βγει χάρτης με σταθμούς φόρτισης και κόστος κιλοβατώρας (που δεν έχει καμιά σχέση με τις οικιακές τιμές ) ,απλά μας κοροϊδεύουν

Στα ψιλά γράμματα να λάβουμε υπόψιν οτι στα   8/10 χρόνια εγγύησης και ~100000χλμ που δίνουν για την μπαταρία , έχουν και ένα ποσοστό 70/80% απώλειας της απόδοσης.

Δηλαδή εκεί που βγάζεις ~220χλμ και πέσεις στα ~155χλμ θεωρείται φυσιολογικό

Επεξ/σία από korakios
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, mr.mister είπε

Απο την στιγμη που δεν συμπεριλαμβάνουν τα hybrid αντε γεια

Γενικότερα χαμηλών ρύπων που θα βοηθούσαν πρακτικά να μειωθεί η ρύπανση (αφού το παίζουν οικολόγοι) , ούτε με φυσικό αέριο, ούτε υγραέριο και γενικότερα τίποτα που να μας συμφέρει..... Και η επιδότηση δεν είναι τζάμπα, από τους φόρους βγαίνει.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...