Προς το περιεχόμενο

Diesel VS Petrol


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 minutes ago, cabdik said:

ηδη, για τα Euro 5-6 δεν ισχυει η απαγορευση, κυκλοφορουν κανονικα. τα Euro 4 ομως ΟΧΙ....! 

Η απαγόρευση υπήρχε εξαρχής για τα IX Euro 4 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν άλλαξε κάτι...

4 minutes ago, cabdik said:

Γι' αυτό είπα από το 2025, στην χειρότερη δλδ...

Επεξ/σία από ThReSh
  • Like 1
  • Απαντ. 218
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, cabdik είπε

μεγαλη μπουκια φαε.... μεγαλο λογο μην λες..!   

σιγουρα, ο,τι γινει, δεν θα γινει εν μια νυκτι, και για ολα τα ντιζελ, μονομιας.  ηδη, για τα Euro 5-6 δεν ισχυει η απαγορευση, κυκλοφορουν κανονικα. τα Euro 4 ομως ΟΧΙ....!   δεν μπορουμε να ξερουμε τι θα γινει και ποτε με σιγουρια. το μονο σιγουρο ειναι οτι δεν αγοραζεις αυτοκινητο για 2-3 χρονια και μετα το πετας. βεβαιως μπορεις να το πουλησεις και να αλλαξεις σε βενζινα, οποτε γουσταρει ο καθενας...!  απο εκει και περα, μιλαει η τσεπη...........!

εχει απο περυσι που ακουγεται η σταδιακη απαγορευση των πετρελαιοκινητων εντος των μεγαλων πολεων ........!!! 

https://www.ieidiseis.gr/eidiseis/auto-moto/item/3453-apagorefsi-kykloforias-petrelaiokiniton-ti-isxyei-ta-senaria-kai-oi-protaseis

https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Pote-tha-apagoreytoyn-ta-ntizel-sthn-Ellada_169535.asp

Αυτή είναι η εκτίμηση μου...

Όσο για τα Euro 4 ΙΧ ποτέ δεν επιτρεπόταν σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη (άλλο που έχουν βγάλει πολλοί άδεια με διεύθυνση επαρχίας αλλά τα κινούν στον αστικό ιστό). Τα Euro 5 (και μετέπειτα 6) ξεκίνησαν να πρωτοκυκλοφορούν νόμιμα πριν 8 χρόνια στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδος...

Όσο για τα άρθρα που παρέθεσες δεν γράφουν τίποτα συγκεκριμένο...μόνο εκτιμήσεις όπως μπορεί να κάνει ο καθένας μας σύμφωνα με την οπτική του...

Επεξ/σία από agnostos13
Δημοσ.

αυτο ακριβως εννοω. οτι δεν υπαρχει μια νομοθεσια, που να μπορουμε να πατησουμε για να πουμε σιγουρα τι ΘΑ ισχυσει. σιγουρα τα 4αρια ειναι εκτος. και τα 5-6 ειναι στον αερα μεχρι να βγει συγκεκριμενη νομοθεσια.  

αρα δεν μπορουμε να ξερουμε αν θα επιτρεπονται για αλλα 10 χρονια ή αν σε 2-3 χρονια αποφασιστει να απαγορευτουν εντελως.....!   υπαρχει αβεβαιοτητα... αυτο λεω..!!  αρα δεν μπορει καποιος που θα θελει να αγορασει σημερα πετρελαιο, να ειναι σιγουρος για τιποτα...!!  

 

γι αυτο προτεινω βενζινα εξ αρχης......!   ειδικα για ΝΕΑ αγορα.

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, cabdik είπε

αυτο ακριβως εννοω. οτι δεν υπαρχει μια νομοθεσια, που να μπορουμε να πατησουμε για να πουμε σιγουρα τι ΘΑ ισχυσει. σιγουρα τα 4αρια ειναι εκτος. και τα 5-6 ειναι στον αερα μεχρι να βγει συγκεκριμενη νομοθεσια.  

αρα δεν μπορουμε να ξερουμε αν θα επιτρεπονται για αλλα 10 χρονια ή αν σε 2-3 χρονια αποφασιστει να απαγορευτουν εντελως.....!   υπαρχει αβεβαιοτητα... αυτο λεω..!!  αρα δεν μπορει καποιος που θα θελει να αγορασει σημερα πετρελαιο, να ειναι σιγουρος για τιποτα...!!  

γι αυτο προτεινω βενζινα εξ αρχης......!   ειδικα για ΝΕΑ αγορα.

Προφανώς...αν είχαμε συγκεκριμένα δεδομένα δεν θα συζητάγαμε τώρα...

Από εκεί και πέρα προφήτης δεν είμαι (και φαντάζομαι ούτε και εσύ) οπότε ο καθένας παραθέτει απλώς την άποψη του!

Δημοσ.
6 ώρες πριν, Pwpwpw είπε

Τι εννοεις οτι σε αντιστοιχο βενζινοκινητο πας σε μεγαλυτερη τουρμπινα για να βγαλεις τα ιδια νουμερα? Σε ενα βενζινοκινητηρα 1.5-1.6 εννοεις? Γιατι ενας βενζικοκινητηρας 1.5-1.6 δεν χρειαζεται καν τουρμπινα για να αποδοσει 110hp.

Εννοώ το αντίστοιχο μη-ατμοσφαιρικό βενζίνης down-sized κινητήρα και όχι το ατμοσφαιρικό πχ 1200, 1300 κλπ αν δεις οι τουρμπίνες είναι πιο μεγάλες για να βγάλουν τις ίδιες ροπές.

Renault 1.5 diesel: μικρή τουρμπίνα 90hp, μεγάλη τουρμπίνα 110hp (+20 hp). Η σύγκριση δεν μπορεί να σταθεί αλλιώς γιατί θα συγκρίνεις βενζινοκίνητο 1.4 στα 90hp με 135Nm ροπή και μεγαλύτερες καταναλώσεις 6lt/100km με πετρέλαιο 1.5 με 90hp (ίδια άλογα) με 220Nm ροπή και κατανάλωση στα 3,5lt/100km και αν βάλεις ότι το ένα έχει τέλη μηδέν (0) ενώ το άλλο πληρώνει κανονικά στο ελληνικό κράτος τέλη (η βενζίνη), τότε πάλι νικητής είναι το ντίζελ. 

Στα άλογα ξεκινάς με το ότι τα ντίζελ έχουν πιο λίγα από τις αντίστοιχες βενζίνες στα ίδια κυβικά, αλλά τα βγάζουν πολύ πιο χαμηλά γιατί είναι άλλος κύκλος λειτουργίας, άλλος κινητήρας και δεν έχει σχέση με την βενζίνη (κύκλος ΟΤΤΟ).  

Δημοσ.

Καλά το turbo είναι πιο μεγάλο στις βενζίνες γιατί βγάζουν και 100 άλογα παραπάνω στα ίδια κυβικά που λέει ο λόγος.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ναι προφανώς, για τις ροπές το λέω και το ξεκαθαρίζω. Η σύγκριση θα είναι σε down sized κινητήρες με turbo βενζίνης 1200-1400 κυβικά με 1500-1600 diesel πάλι τούρμπο. γιατί εκεί θα πάει το πράγμα. 

Επίσης ο θόρυβος που λέτε μερικοί δεν είναι θέμα στα νέα ντίζελ, γιατί εμένα που ήμουν petrolhead από Αθήνα και κορόιδευα τα ντίζελ ταξί άλλαξα όταν γνώρισα τον ήχο ενός σύγχρονου Common-rail direct injection diesel, μαρέσει και δεν νομίζω ότι θα πει κάποιος ότι δεν τον γουστάρει για να μείνει δυσαρεστημένος ηχητικά. Μόνο οι δονήσεις ήταν και είναι πρόβλημα στα ντίζελ. Αλλά όλα μα όλα στα οποία έχω κάτσει το έχουν βελτιώσει πολύ αυτό το θέμα απο EYRO5 εποχή και δεν τίθεται θέμα σε σημερινό ντίζελ.

Επεξ/σία από hyperlost
Δημοσ.

Το να συγκρινεται diesel  με βενζινη, ειναι τουλαχιστον γελοιο.Υπαρχει χαοτικη διαφορα στην αποδοση.Ο πετρελαιοκινητηρας οτι βγαζει το βγαζει λογο turbo.Xωρις αυτο, που δουλευουν και σε μεγαλες πιεσεις, θα βγαζαν 50-60 αλογα απο 1500 κυβικα και εαν.

  • Thanks 1
Δημοσ.
45 λεπτά πριν, toyo73 είπε

Το να συγκρινεται diesel  με βενζινη, ειναι τουλαχιστον γελοιο.Υπαρχει χαοτικη διαφορα στην αποδοση.Ο πετρελαιοκινητηρας οτι βγαζει το βγαζει λογο turbo.Xωρις αυτο, που δουλευουν και σε μεγαλες πιεσεις, θα βγαζαν 50-60 αλογα απο 1500 κυβικα και εαν.

Στις επιδοσεις θες να πεις.

Δημοσ.

Το οτι καθεστε ορισμενοι και συγκρινετε κινητηρες βενζινης με ντιζελ και βγαζετε και νικητες ειναι απλα αστειο! Ακομα και στον ιδιο τυπο κινητηρων υπαρχουν βασικες διαφορες που καθοριζουν τον τροπο που αποδισουν. 2 ιδιου καυσιμου και ογκου κινητηρες που βγαζουν τα ιδια αλογα ΔΕΝ σημαινει οτι αποδιδουν ακριβως το ιδιο. Αλλος μπορει να ειναι χαμηλοροπος αργοστροφος και ο αλλος υψηλοροπος και "στροφατος". Ολα ξεκινανε απο την γεωμετρια του μοτερ και τα χαρακτηριστηκα που θελουμε να του δωσουμε αναλογα με την χρηση που τον προοριζουμε.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, toyo73 είπε

Διαβασε πρωτο τι γραφω και μετα απαντησε.Μην εισαι κολλημενος.Λογω καυσιμου και μονο, αλλα και τροπου λειτουργιας, ο diesel  δεν εχει την ιδια ειδικη αποδοση με τον βενζινοκινητηρα.Θα συγκρινεις ατμοσφαιρα με ατμοσφαιρα και turbo με turbo.Λογω ηλικιας εχω οδηγηση σχεδον τα παντα.Εχεις οδηγηση ποτε ατμοσφαιρικο diesel;Eiχα.1900 κυβικα 60 αναιμικα, αρρωστα μουλαρια.Ο πετρελαιοκινητηρας χωρις turbo ειναι  μηδεν. Και οσο αφορα την θερμοδυναμικη αποδοση, η toyota εχει φτιαξει βενζινοκινητηρες που ξεπερνανε το 40%.Με ενα σωρο συστηματα.Μεταβλητους χρονισμους,εισαγωγες, ενσωματομενες υδροψυκτες πολλαπλες εξαγωγης, με εναλλασωμενους κυκλους λειτουργιας atkinson-otto αναλογα το φορτιο κ.α

Ο αντίστοιχος πετρελαιοκινητήρας έχει +10% καλύτερη απόδοση περίπου. Απλά ο πετρελαιοκινητήρας είναι ΠΟΛΥ ποιο βρωμιάρης , ποιο ΑΚΡΙΒΟΣ στην κατασκευή και ποιο ΑΚΡΙΒΟΣ στην συντήρηση. Οτι καίει σε γενικές 10% λιγότερο καύσιμο σε όγκο που είναι 15% φθηνότερο είναι δεδομένο (μέσος όρος κινητήρων για ίδια ιπποδύναμη). Οι σύγχρονοι καλύτεροι βενζινοκινητήρες έχουν βαθμό απόδοσης γύρω στο 40% και οι αντίστοιχοι πετρελαιοκινητήρες γύρω στο 50%.

Επεξ/σία από jgeorgiou
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχεις κανένα link για το 50 %; Σε κινητήρες αυτοκινήτων/φορτηγών παραγωγής;

Επεξ/σία από NT1G
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
55 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

Ο αντίστοιχος πετρελαιοκινητήρας έχει +10% καλύτερη απόδοση περίπου. Απλά ο πετρελαιοκινητήρας είναι ΠΟΛΥ ποιο βρωμιάρης , ποιο ΑΚΡΙΒΟΣ στην κατασκευή και ποιο ΑΚΡΙΒΟΣ στην συντήρηση. Οτι καίει σε γενικές 10% λιγότερο καύσιμο σε όγκο που είναι 15% φθηνότερο είναι δεδομένο (μέσος όρος κινητήρων για ίδια ιπποδύναμη). Οι σύγχρονοι καλύτεροι βενζινοκινητήρες έχουν βαθμό απόδοσης γύρω στο 40% και οι αντίστοιχοι πετρελαιοκινητήρες γύρω στο 50%.

Αρκετα απλουστερος στην κατασκευη του ενας diesel. Θελει ανθεκτηκοτερα σωθικα σε θερμοκρασιες και καταπονησεις σε σχεση με αντιστοιχους βενζινης λογο αρχης λειτουργιας. Στο diesel δεν χρειαζεται να φτιαξεις τοσο εξεζητημενουν θαλαμους καυσης (παντα σε σχεση με βενζινη μιλαμε) ουτε να προυπολογησεις για αναφλεξεις και χρονισμους αυτων. Δουλευει με καθαρο brute force εξου και το μονιμο κροταλισμα και τρεμουλο που δεν μπορει να εξαλιφθει ποτε.  Η συντηρηση του αν μιλαμε για το μοτερ ειναι φθηνοτερη κιολας. 3 αναλωσιμα εχουν οι βενζινης και 2 οι ντιζελ. Λαδια (με τα φιλτρα τους), μπουζι, νερα σε σχεση με λαδια (με φιλτρα κλπ) και νερα τα παραδιπλα καλουδια που μπορει να βαζει η καθε εταιρεια παραμασχαλα σε καθε μοτερ δεν εχουν να κανουν με αυτη καθε αυτη τη συντηρηση και και σχεδιαση του μοτερ.

Καλυτερη αποδοση δεν εχουν επουδενι, αν και μονο σκεφτουμε οτι ολα τα ντιζελ σχεδιαζονται εξαρχης με turbo θα επρεπε να χτυπαει καμπανακια για την αποδοση τους.Ατμοσφαιρικοι ντιζελ ειναι πλεον στη σφαιρα της φαντασιας και οσοι το ειχαν μεχρι προσφατα το ξερουν και ξερουν ποσο καινε μπας και τραβηξουν (πχ c3 1.4 diesel 70hp). Τρελος ματρακας που δεν μπορουσε καλα καλα να τραβιξει το σκαρι του και εκαιγε τον αμπακο για το ποσο απεδιδε (μακραν το χειροτερο diesel που εχω οδηγησει αναμεσα σε i20 1.4 2015, polo 1.2 2017, 208 1,4 17 ).

Τα diesel ειναι φοβερα για φορτια, τραβανε απο χαμηλα αλλα ψοφανε και γρηγορα. Εξαιρετικα για οικονομικα χαλαρα ταξιδια φορτωμενος ακρως ακαταλληλα για μικρες συντομες διαδρομες εκτως και αν δεν σε ενδιαφερουν να πεταξεις τα φιλτρα τους οποτε μπορουν να καινε ακομα και τηγανολαδα αμα λαχει.

Επεξ/σία από primeragt
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 λεπτά πριν, primeragt είπε

Αρκετα απλουστερος στην κατασκευη του ενας diesel. Θελει ανθεκτηκοτερα σωθικα σε θερμοκρασιες και καταπονησεις σε σχεση με αντιστοιχους βενζινης λογο αρχης λειτουργιας. Στο diesel δεν χρειαζεται να φτιαξεις τοσο εξεζητημενουν θαλαμους καυσης (παντα σε σχεση με βενζινη μιλαμε) ουτε να προυπολογησεις για αναφλεξεις και χρονισμους αυτων. Δουλευει με καθαρο brute force εξου και το μονιμο κροταλισμα και τρεμουλο που δεν μπορει να εξαλιφθει ποτε.  Η συντηρηση του αν μιλαμε για το μοτερ ειναι φθηνοτερη κιολας. 3 αναλωσιμα εχουν οι βενζινης και 2 οι ντιζελ. Λαδια (με τα φιλτρα τους), μπουζι, νερα σε σχεση με λαδια (με φιλτρα κλπ) και νερα τα παραδιπλα καλουδια που μπορει να βαζει η καθε εταιρεια παραμασχαλα σε καθε μοτερ δεν εχουν να κανουν με αυτη καθε αυτη τη συντηρηση και και σχεδιαση του μοτερ.

Καλυτερη αποδοση δεν εχουν επουδενι, αν και μονο σκεφτουμε οτι ολα τα ντιζελ σχεδιαζονται εξαρχης με turbo θα επρεπε να χτυπαει καμπανακια για την αποδοση τους.Ατμοσφαιρικοι ντιζελ ειναι πλεον στη σφαιρα της φαντασιας και οσοι το ειχαν μεχρι προσφατα το ξερουν και ξερουν ποσο καινε μπας και τραβηξουν (πχ c3 1.4 diesel 70hp). Τρελος ματρακας που δεν μπορουσε καλα καλα να τραβιξει το σκαρι του και εκαιγε τον αμπακο για το ποσο απεδιδε (μακραν το χειροτερο diesel που εχω οδηγησει αναμεσα σε i20 1.4 2015, polo 1.2 2017, 208 1,4 17 ).

Τα diesel ειναι φοβερα για φορτια, τραβανε απο χαμηλα αλλα ψοφανε και γρηγορα. Εξαιρετικα για οικονομικα χαλαρα ταξιδια φορτωμενος ακρως ακαταλληλα για μικρες συντομες διαδρομες εκτως και αν δεν σε ενδιαφερουν να πεταξεις τα φιλτρα τους οποτε μπορουν να καινε ακομα και τηγανολαδα αμα λαχει.

To πήγα ποιο θεωρητικά λίγο το θέμα 

1) απλούστερος ναι αλλά ποιο ακριβός (ποιο βαρύς και ποιο ποιοτικά κράματα)

2) καλύτερη απόδοση , για κάθε KW χρειάζεσαι κατα μέσο όρο 10% λιγότερο καύσιμο (μετρημένο σε λίτρα)

3) μεγαλύτερο κόστος συντήρησης γιατί τα υποσυστήματα του έχουν πολλαπλάσιο κόστος από της βενζίνης.

κατα τα άλλα συμφωνούμε

Επεξ/σία από jgeorgiou

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...