Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
46 λεπτά πριν, tobindax είπε

Σίγουρα παίζουν τεράστιο ρόλο. Είδες το συγκεκριμένο βίντεο; Εμένα μου φαίνεται σχετικά ασφαλές και πολύ reproducible (ειδικά αν το βιδώσει καλύτερα και είναι πιο ευγενικός στις επαφές με τη ζάντα).

 

Ναι φαίνεται πολύ εύκολο.

Δεν νομίζω όμως πως γίνεται να είσαι πιο ευγενικός στις ζάντες, λόγω του τρόπου που κάνει το ξεζαντάρισμα.

πχ τα επαγγελματικά μηχανήματα δεν ακουμπάνε σχεδόν καθόλου τη ζάντα.

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως είναι η ζυγοστάθμιση. Σε κάθε αλλαγή θα πρέπει γίνει και δεν είναι κάτι που μπορεί να παραλειφθεί. Ακόμα και το ίδιο λάστιχο να βγάλεις και ξαναβάλεις.

Φυσικά μπορεί να γίνει και αυτή με πολύ απλά μέσα, αλλά όχι με την ακρίβεια που επιβάλλεται στην εποχή μας. 

Άρα πάλι θα τα σκάσεις στον λαστιχά.

 

Η μόνη περίπτωση που θα μπορούσε να συμφέρει κάτι τέτοιο είναι σε κάποιο driftάμαξο που έχεις τις πίσω ζάντες μόνο για την πίστα (και σχεδόν για πέταμα ή καλύτερα σιδερένιες) και

βάζεις λάστιχα που σου χαρίζουν οι φίλοι σου ή βρίσκεις πεταμένα.

  • Απαντ. 45
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, tobindax είπε

Έλεος με την κακομοιριά. Με σωστή μελέτη και μεράκι δε χρειάζεται να είσαι ατσούμπαλος. 

Αδερφέ μου συγνώμη που στη χαλάω αλλά κακομοιριά είναι να μη θες να δώσεις 20€ μια φορά στα 4 χρόνια που αλλάζεις λάστιχα...

λυπαμαι αυτούς που μοιράζονται τον ίδιο δρόμο με εσένα κ το αμάξι σου εάν κανείς τέτοια diy γενικότερα σε τόσο σοβαρά θέματα 

Επεξ/σία από paylidis
  • Like 8
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, tobindax είπε

ΥΓ1. Αν και δεν ξέρουμε αν είσαι επαγγελματίας και φοβάσαι μη χάσεις το φαγοπότι.

ΥΓ. Ζυγοστάθμιση γίνεται DIY εύκολα. Αυτή είναι η επόμενη δουλειά.

Περι ΥΓ1 όχι φιλαράκο δεν είμαι λαστιχάς.Αν ημουν θα σου έλεγα  κάνε το μόνος σου να γλυτώσω την δουλειά γιατι το κόστος το έχεις ήδη πληρώσει όταν αγόρασες το λάστιχο.

ΥΓ 2 Παρε βίντεο για ζυγοστάθμιση

Και εγω γουστάρω να δουλεύω στο αμάξι μου,αλλάζω λάδια φίλτρα ,τα λάστιχα μπροστά πίσω,θερμοστάτη μια φορά,τα λαστιχάκια της εξάτμισης ,μπαταρία κλπ.Αλλά πχ ιμάντα εκκ δεν θα άλλαζα,είναι τόσα που μπορούν να πάνε στραβά που δεν αξίζει τον κόπο .

Επεξ/σία από Ukforthemoment
Δημοσ.

Όταν μπορείς να κάνεις κάτι μόνος σου τότε σίγουρα αξίζει τον κόπο και έχει τη χαρά του diy. Όταν όμως κάτι χρειάζεται εξειδικευμένο εργαλείο το κάνεις μόνο με αυτό αγοράζοντάς το. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το να πάρεις ένα ντεμί εργαλείο αλλαγής ελαστικών είναι εκτός των άλλων και επικίνδυνο.

Αν θες να κάνεις αλλαγές συνεχείς αλλαγές ελαστικών τότε παίρνεις το σωστό μηχάνημα που κοστίζει όμως. Αν θες να κάνεις αλλαγές ακόμα και μια φορά το χρόνο τα 20€ είναι αμελητέο ποσό για να χάσεις 2ώρες από τη ζωή σου και να καταγδάρεις τις ζάντες. Με αυτά τα πράγματα δεν είναι να παίζουμε.

Δημοσ.

κατα πρωτης,ξεζανταρισμα ζανταρισμα και ζυγοσταθμιση,δεν παιζει κατω απο 30 ευρω,και στα 30,αν εισαι γνωστος.ΑΝ,πληρωσεις λιγοτερα Ή καθολου,τα εχεις πληρωσει καπου αλλου ,κατα πασα πιθανοτητα μεσα στην τιμη του προιοντος.

κατα δευτερις,το ανωθεν τριπτυχο,χωρις υδραυλικο μηχανημα πιεσεων,ΔΕΝ παιζει να το ξεκινησεις καν,οχι να το ολοκληρωσεις.ειδικα με αυτον τον μοχλο ενος το πολυ μετρου.με διμετρο και τριμετρο λεβιε,δεν μπορεσα να ξεκολλησω το λαστιχο απο το χειλος της ζαντας,μετα παρελευση τριετιας,και χωρις να ειναι σκουριασμενη η ζαντα.μιλοαμε για πολυ ζορι

ειναι απο τις λιγες εργασιες που πηγαινω σε επαγγελματια......

Δημοσ.
11 ώρες πριν, tobindax είπε

Σίγουρα παίζουν τεράστιο ρόλο. Είδες το συγκεκριμένο βίντεο; Εμένα μου φαίνεται σχετικά ασφαλές και πολύ reproducible (ειδικά αν το βιδώσει καλύτερα και είναι πιο ευγενικός στις επαφές με τη ζάντα).

Καταρχάς για να μήν υπάρχουν παρεξηγήσεις, να πώ οτι είμαι επαγγελματίας του χώρου.

Για σιδερένιες ζάντες και λάστιχα με μεγάλο/μαλακό προφίλ είναι μια χαρά και σχετικά εύκολο να γίνει η αλλαγή με αυτό τον τρόπο.

Για οτιδήποτε άλλο όμως είναι προβληματικό.

Καταρχάς, ο λεβιές τρίβεται στη ζάντα και αν είναι καμια καλή αλουμινίου θα την χαράξει. Το μηχάνημα του βουλκανιζατέρ δέν το κάνει αυτό.

Επειτα, λάστιχα χαμηλού προφίλ, run flat ή με σκληρό πλαινό (δηλαδή αυτά που έχουν το 80% των νέων αυτοκινήτων) δέν θα καταφέρεις ουτε να ξεκολλήσεις το λάστιχο απο τη ζάντα. Ξεκολλάς τη μία άκρη και μόλις το πατήσεις λίγο πιό πέρα, η πλευρά που ξεκόλησες επανέρχεται πάλι πίσω.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το ξεκόλλημα το κάνουμε ταυτόχρονα με το ξεζαντάρισμα, με το βοηθητικό υρδαυλικό βραχίονα (ροδάκι).

Και μετά αντε πές και οτι ξεζάνταρες το run flat. Πώς θα το τοποθετήσεις πάλι? Εμείς το πιέζουμε σε (τουλάχιστον) τρία σημεία ταυτόχρονα με το βοηθητικό βραχίονα. Αν δέν γίνει σωστά η διαδικασία , τότε κόβεται το λάστιχο πάνω στο χείλος της ζάντας.

Και τέλος, η ζυγοστάθμιση.

9 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

 

 

Αυτό το εργαλείο κάνει τη λεγόμενη στατική ζυγοστάθμιση, δηλαδή απλά βρίσκει το βαρύτερο σημείο του τροχού και βάζεις στο αντιδιαμετρικό σημείο ένα βαρίδι. Σε στενούς τροχούς πχ 155-165-175 θα πάρει τα χοντρά, αλλά σε φαρδιούς (απο 205 και πάνω) δέν θα κάνει τίποτα.

Το μηχάνημα του βουλκανιζατέρ κάνει δυναμική ζυγοστάθμιση. Για τις διαφορές εδώ: https://e-quipfix.co.uk/wheel-balancing-101-static-vs-dynamic-wheel-balancing/

 

 

  • Like 6
Δημοσ.

1) Όταν σκατζάρουμε τα μπρος λάστιχα με τα πίσω χρειάζεται να γίνει ζυγοστάθμιση?

2) Άμα σκάσει το λάστιχο πχ από μια βίδα και επισκευαστεί σε βουλκανιζατέρ/βενζινάδικο (με ένα κορδόνι που βάζουνε στην τρύπα or something) χρειάζεται να γίνει ζυγοστάθμιση?

3) Άμα δεν έχει γίνει ζυγοστάθμιση το όποιο πρόβλημα θα γίνει άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό? Πχ ξέρω για τρέμουλο σε κάποιες ταχύτητες λόγω συντονισμού, υπάρχουν και άλλα συμπτώματα?

Δημοσ.
9 ώρες πριν, cthulhucarbide είπε

1) Όταν σκατζάρουμε τα μπρος λάστιχα με τα πίσω χρειάζεται να γίνει ζυγοστάθμιση?

2) Άμα σκάσει το λάστιχο πχ από μια βίδα και επισκευαστεί σε βουλκανιζατέρ/βενζινάδικο (με ένα κορδόνι που βάζουνε στην τρύπα or something) χρειάζεται να γίνει ζυγοστάθμιση?

3) Άμα δεν έχει γίνει ζυγοστάθμιση το όποιο πρόβλημα θα γίνει άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό? Πχ ξέρω για τρέμουλο σε κάποιες ταχύτητες λόγω συντονισμού, υπάρχουν και άλλα συμπτώματα?

1) Καλό είναι να κάνεις,ειδικά όταν πολλοί λαστιχάδες όταν αλλάζουν τετράδα τα πίσω δεν τα ζυγοσταθμίζουν.

2)Οχι γιατί δεν το ξεζαντάρεις ώστε να αλλάξει η θέση του λάστιχου πάνω στην ζάντα.Αλλά εγω το κορδόνι δεν το εμπιστεύομαι να πω την αλήθεια.

3)Ναι τρέμει το τιμόνι σε ορισμένα χλμ/ωρα.Αν τρέμει το τιμόνι είναι τα μπροστά λάστιχα ,αν νιώθεις το τρέμουλο στο κάθισμα σου τότε είναι τα πίσω,κάπου το είχα διαβάσει αυτό.

 

Καλό είναι μια ζυγοστάθμιση κάθε Χ καιρό ώστε να βλέπεις αν έχει στραβώσει κάποια ζάντα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 1/9/2019 στις 12:35 ΜΜ, Xacti είπε

Αν εσύ πληρώνεις 60 ευρώ για αλλαγή μάλλον σε πιάνουν κώτσο.  εγώ δεν πληρώνω τίποτα

 

Στις 1/9/2019 στις 12:38 ΜΜ, kostasbm είπε

βαζουμε τα λαστιχα μας εκει που εχει δωρεαν τοποθετηση

Κώτσο σε πιάνουν όταν πας με όλα τα πρόβατα. Δεν έχετε καταλάβει κάτι πάρα πολύ απλό για την Ελλάδα: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΣΑΜΠΑ, ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΣΤΡΑΡΟΥΝ "ΔΩΡΕΑΝ".

ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο κάνουν και στα λάδια. Το παίρνεις 50 και σου λένε "δωρεάν" και μετά το βρίσκεις μόνος σου 20!  (και συχνά συνθετικό/καλύτερο!)

ΥΓ. Άσε που οι περισσότεροι είναι άχρηστοι και δεν αλλάζουν καν φίλτρο. Άλλη μια περίπτωση που το DIY είναι καλύτερο από πολλούς επαγγελματίες ..."για να μη σας πιάνουν κώτσο" το λέω.

Στις 1/9/2019 στις 12:45 ΜΜ, Ukforthemoment είπε

Κακομοιριά στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι αυτό που θες να κάνεις εσύ.Και επικίνδυνο ,τα λάστιχα μπορούν να σε χτυπήσουν οταν τα φουσκώνεις αν δεν μπουν σωστα στην ζάντα.

 

Στις 1/9/2019 στις 2:19 ΜΜ, paylidis είπε

Αδερφέ μου συγνώμη που στη χαλάω αλλά κακομοιριά είναι να μη θες να δώσεις 20€ μια φορά στα 4 χρόνια που αλλάζεις λάστιχα...

λυπαμαι αυτούς που μοιράζονται τον ίδιο δρόμο με εσένα κ το αμάξι σου εάν κανείς τέτοια diy γενικότερα σε τόσο σοβαρά θέματα 

"ΕΙΣΑΙ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΣ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΧΟΜΠΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΜΕΡΑΚΙ". Όταν λέω ότι το μίσος και η κακομοιριά του μέσου νεοελληναρά είναι παροιμιώδης κάτι ξέρω γιατί επιβεβαιώνεται αυτομάτως.

Μη λυπάσαι εμένα, τον εαυτό σου που μοιράζει λεφτά τυχαία και έχει την ψευδαίσθηση ότι όλοι οι επαγγελματίες είναι το ίδιο με τους επαγγελματίες υψηλής ποιότητας.

Στις 1/9/2019 στις 1:06 ΜΜ, giannos13 είπε

Σε λίγο θα έχουμε DIY πως κάνω μόνος εξετάσεις αίματος :P

Που ζεις; Οι διαβητικοί κάνουν εξέταση αίματος κάθε μερικά λεπτά (ή δευτερόλεπτα αν είναι συνεχές) με συσκευές που ακόμα και γιατροί πρωτείνουν.

Γενικά αφήστε την κακομοιριά γιατί δε σας συμφέρει καν. Γελάτε κατά των άλλων αλλά από πίσω τα σκάτε ανώφελα.

Στις 1/9/2019 στις 1:22 ΜΜ, djkostas84 είπε

Δεν νομίζω όμως πως γίνεται να είσαι πιο ευγενικός στις ζάντες

Προφανώς και γίνεται. Μάλιστα προφανώς και είναι ευγενικότερο από τον τυχαίο ατζούμπαλο υπάλληλο που ίσως σου τύχει.Ο "επαγγελματίας" είναι πολλές φορές απλά άσχετος. π.χ. σε ένα βενζινάδικο εδώ κοντά είναι όλοι Πακιστανοί ανειδίκευτοι.

Επεξ/σία από tobindax
Δημοσ.

Κώτσο σε πιάνουν όταν πας με όλα τα πρόβατα. Δεν έχετε καταλάβει κάτι πάρα πολύ απλό για την Ελλάδα: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΣΑΜΠΑ, ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΣΤΡΑΡΟΥΝ "ΔΩΡΕΑΝ".

ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο κάνουν και στα λάδια. Το παίρνεις 50 και σου λένε "δωρεάν" και μετά το βρίσκεις μόνος σου 20!  (και συχνά συνθετικό/καλύτερο!)

ΥΓ. Άσε που οι περισσότεροι είναι άχρηστοι και δεν αλλάζουν καν φίλτρο. Άλλη μια περίπτωση που το DIY είναι καλύτερο από πολλούς επαγγελματίες ..."για να μη σας πιάνουν κώτσο" το λέω.

@tobindax

πες μου και μενα που εχει λαδια των 50 στα 20 ....δεν ειμαι ειδικος αλλα στα 60 μου ξερω να ξεχωριζω 5 πραγματα και να ξερω οτι αυτος που μου βαζει το λαστιχο

αν ειναι φρεσκο και ποσο βγαζει(πρεπει και αυτος να ζησει)...μη τα ισοπεδωνουμε ολα και ολοι μαλλον ειναι βλακες επειδη δεν το κανουν μονοι τους η αν δε το κανουν τους πιανουν κωτσους.Ο καθενας μας κανει τις επιλογες του αναλογα και με τη τσεπη του......

οταν το φτιαξεις να ανεβασεις ενα βιντεο με επιδειξη αλλαγης ελαστικου   DIY .... 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάνω πολλά στο αυτοκίνητο μόνος όπως αλλαγή λάδια , φίλτρα , μπουζί τακάκια καμιά φορά όταν έχω όρεξη και άλλες πιο εύκολες εργασίες.

Λάστιχα με το συγκεκριμένο τρόπο στο αυτοκίνητο όχι δεν θα το έκανα.Πιο παλιά είχα αλλάξει στο σκούτερ (και εκεί αρκετό ζόρι) αλλά τουλάχιστον δεν χρειάζονται τα μαραφέτια που βλέπουμε για το αυτοκίνητο.

Επεξ/σία από papoys1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προσωπικά δεν με χαλάει το ότι κάποιος θέλει να κάνει παραπάνω ή και πιο "χοντρά" πράγματα από εμένα.

Μπορεί να έχει γνώση, εμπειρία, εργαλεία. Ή all the above.

Αλλά όταν ρητορεύει σα να κατέχει την απόλυτη αλήθεια (ξέρει ποιος χρεώνει τι, και ποιος μας "κλέβει", κλπ) και καταλαβαίνεις ότι θα αλλάξει λάστιχο με "σφυρί και καλέμι" ε, κάπως μου 'ρχεται.

 

Βέβαια ίσως και να τηρεί τις παραδόσεις αφού λέγεται, τουλάχιστον λεγόταν παλιά ανάμεσα στους μαστόρους, ότι υπάρχει το γαλλικό κλειδί, το γερμανικό κλειδί και το ελληνικό κλειδί (το οποίο είναι αυτό που ανέφερα παραπάνω. Δηλαδή σφυρί και καλέμι :))

Στην προ WD40 εποχή, κάθε ξεροκέφαλο μπουλόνι έτρωγε 2-3 "σφαλιάρες" με το σφυροκάλεμο και αν ήθελε ας μην χαλάρωνε :D

Επεξ/σία από haris_216
Δημοσ.

καλό εργαλείο το ειχα/εχω στο γκαραζ για παν ενδεχομενο  αλλάζω λάστιχο για πλάκα κλπ αλλά χίλιες φορές να δώσω στον μάστορα να κινηθεί λίγο το χρήμα εξαλου δεν είναι και 100000 ευρω και κόσμος θα πρέπει να έχει δουλειά

Δημοσ.

Επίσης , μια ευχάριστη είδηση για τους απανταχού DIY-άκηδες : Βγήκε το smartwatch ASUS VivoWatch SP με δυνατότητα ηλεκτροκαρδιογραφήματος.Σπεύσατε....

Κουφάλες γιατρουδάκια της οκάς θα σας κλείσουμε λίαν συντόμως....

Δημοσ.

Τον τυπα που εφτιαξε το βιντεο στο youtube, που εφαγε χρονο απο τη ζωη του, ξοδεψε χρηματα και σου μοιρασε τσαμπα γνωσεις, θα τον πληρωσεις;  Ασε ξερω..μπααα
Αν δεν εχεις 20Ε τα 3-4 χρονια, τοτε δεν θα επρεπε να ειχες και αμαξι.
Ελεος.


 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...