Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
32 minutes ago, basilis_k6 said:

 ειναι και τεχνικο και οικονομικο. hfr δεν μπορούν να προβάλουν οι περισσοτεροι κιν/φοι και το κόστος παραγωγής ειναι ακόμη εξαιρετικά ασύμφορο. βεβαια ολα αυτα συμβαινουν γιατι το hobbit "δεν πήγε". Το Avatar απο όσο ξερω δεν θα ειναι hfr τελικα. Το gemini man θα είναι και αν αρέσει, αν πάει καλα δηλαδη τοτε ισως ξανανοίξει αυτο το κεφάλαιο αλλα αυτη τη στιγμη το hfr ειναι κατι που δεν θέλει κανένας. απο τον παραγωγο μεχρι τον θεατη.

Στο τέλος λες όλη την ουσία. Τελικά οικονομικό είναι το θέμα γιατί ο κόσμος δεν το πληρώνει. Και δεν το πληρώνει γιατί δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό και για τους περισσότερους είναι χειρότερο. Αν ήταν το super wow χαρακτηριστικό και το ήθελαν όλοι, οι αίθουσες θα ακολουθούσαν πάραυτα.

Στα επιμέρους, η συμβατότητα των αιθουσών είναι όντως το μεγαλύτερο (ακριβότερο) πρόβλημα, αν κάποιος ήθελε να το προωθήσει. Στην παραγωγή η διαφορά κόστους δεν είναι τόσο μεγάλη, τουλάχιστον για τις high budget παραγωγές. 

  • Απαντ. 49
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Κάντε το εξής. Πάρτε το κινητό σας και τραβήξτε μια σκηνή λίγων δευτερολέπτων στην οποία θα κουνάτε το κινητό κατά τέτοιο τρόπο και απότομα ώστε να βγάλετε το "εφφέ του σεισμού". Ας τραβάει το κινητό σε 60fps, δεν έχει σημασία.

Μετά πάρτε το βιντεάκι που φτιάξατε και δείτε το σε μια TV με και χωρίς ενεργοποιημένο το σύστημα motion smoothing της TV.

Δεν λέω κάτι περισσότερο. Και θα καταλάβετε τι λένε οι σκηνοθέτες... .

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το αν προτιμούνται τα 24fps ΚΑΙ για καλλιτεχνικούς λόγους ειναι κατανοητό.

Ασχετως λοιπον της υποκειμένικης προτίμισης, με τα υψηλότερα fps έχουμε λιγότερο σπάσιμο και judder και καθαρότερη εικόνα.  

Και για να μη μιλαμε με αερολογίες , μια αναζήτηση σε επιστημονικά paper , αποδυκνύει ότι το μάτι βλέπει πολυ παραπανω από 24fps. Ενδεικτικά :

 Humans perceive a stable average intensity image without flicker artifacts when a television or monitor updates at a sufficiently fast rate. This rate, known as the critical flicker fusion rate, has been studied for both spatially uniform lights, and spatio-temporal displays. These studies have included both stabilized and unstablized retinal images, and report the maximum observable rate as 50-90 Hz. (Paper link)

Και αν δεν υπαρχει 120Hz panel tv ή προβολέας, ούτε καθαρό 24p βλέπετε  ούτε σωστό interpolation γινεται και ας εχει ότι μαρκετινιστικο 24p logo θελει η τηλεόραση. Για όσους ενδιαφέρονται να δουν τα πραγματικά μεγιαστα hz της τv τους(https://www.displayspecifications.com/en/display-finder)

24fps panning

60fps panning

 

Επεξ/σία από Dam_Peristeriws
Δημοσ.
Στις 29/8/2019 στις 12:25 ΜΜ, anagnostaki είπε

Κλαιωωωωωω χαχαχχχαχχαχαχαχα

Ελα ντε. Τοσα χρονια εφαγαν σε σπουδές οι άνθρωποι δεν θα τους πεις εσυ ο ειδικος ποιο ειναι το σωστο στην εικονα; η τεχνολογια εχει κανει απιστευτα άλματα σε ολους τους τομείς και τα 24fps παραμένουν οτι και αν γίνει. Δεν θα τους πεις εσυ ο ειδικος της εικονας τι πρεπει να κανουν; ελπιζω να σε ακούσουν για να απολαμβανουμε εφέ σαπουνόπερας σε ολες τις ταινιες απο δω και πέρα. 

**άλλα τα ματια του λαγού και άλλα της κουκουβαγιας**

Μάλιστα. Το ακουσαμε και αυτό! Και καπου εδω το κοβουμε γιατι δεν υπαρχει λογος περαιτέρω εξηγησεων με τετοιο σκεπτικό. 

Εγώ ο ειδικός της εικόνας τους λέω τι να κάνουν. Και αυτοί ξέρουν τι πρέπει να κάνουν. Δεν θα το κάνουν όσο αγοράζετε αυτό το χάλι που ονομάζεται κινηματογραφική αίθουσα, με την χάλια εικόνα και ήχο που σας πασάρουν.

Δημοσ.
Στις 28/8/2019 στις 3:54 ΜΜ, Dam_Peristeriws είπε

Τα 24p/24fps είναι προβληματικά και δημιουργούν σπάσιμο στην κίνηση. Για σκηνές με έντονη κίνηση ή με γρήγορο πανάρισμα της κάμερας τα 24fps είναι ανεπαρκή.

Το θέμα είναι ΑΝ οι σκηνοθέτες θεωρούν αυτό το σπάσιμο "κινηματογραφικό" και αν θα το προτιμούσαν αν είχαν εξαρχής κάμερες με περισσότερα fps. Αν δεν υπήρχε τεχνολογικός περιορισμός και μπορούσαν να χρησιμοποιούν πχ 48fps η 60fps θα έμεναν στα 24fps? 

Η λογική απάντηση είναι όχι. Αν το θεωρούν τέχνη να φαίνεται αυτό το σπάσιμο στην κίνηση γιατί δεν μέναμε στις αρχικές κάμερες με τα 10fps? Γιατί ακριβώς και τα 10fps έχουν πρόβλημα στην κίνηση και μόλις οι κάμερες  τους επέτρεψαν 16fps και μετά 24fps τα υιοθέτησαν.

Το γιατί δεν γίνονται τα HFR (πχ.  48fps) mainstream, υπάρχουν πολλοί λόγοι , όπως η ασυμβατότητα , το τεράστιο κόστος αλλαγής του εξοπλισμού, το κόστος επεξεργασίας (πχ. Σε ταινιες με 4K format τα VFX effect ειναι σε 2Κ), η συνήθεια του κοινού κτλπ.

Προσωπικά προτιμώ to Motion Interpolation ΑΛΛΑ σε TV με native 120Ηz refresh rate panel και απολαμβάνω ακόμα καλύτερα και από το cinema τις ταινίες. 

Όλες οι ταινίες θα έπρεπε πλέον να γυρίζονται με τουλάχιστον 48fps. Το ότι συνήθισε το μάτι μας τα 24fps είναι διαφορετικό από το τι είναι βέλτιστο η ότι κάποιος είναι vintage.

Σε κάθε περίπτωση η χρήση του Motion Interpolation είναι υποκειμενική επιλογή και θα πρέπει να υπάρχει στις τηλεοράσεις με δυνατότητα ενεργοποίησης η όχι για να καλύπτονται όλοι οι καταναλωτές.

Εξάλλου με το "filmmaker mode" εννοούν την ήδη υπάρχουσα επιλογή για 24p χωρις ενεργο Interpolation (που υπάρχει ήδη στις τηλεοράσεις), με επιπλέον ρυθμίσεις χρώματος κτλπ.

ΥΓ1. "filmmaker mode" χωρίς panel  με 24Ηz ή με  n*24Hz refresh rate πάνελ δεν ορίζεται..

ΥΓ2. Όσοι βλέπετε ταινίες σε ΤV ΔΕΝ τις βλέπετε σωστά σε 24fps! Αφενός η συντριπτική πλειοψηφία των τηλεοράσεων έχει  native 60Ηz refresh rate panel άρα judder και αφετέρου αν τις βλέπετε μέσω τηλεοπτικού σταθμου ή DVD έχετε telecine effect (  24fps: Η λιγότερο γνωστή αλλά σημαντική αλλαγή που έφεραν τα Blu-ray σε σχέση με τα DVD )

Το hobbit δεν βγηκε στα 48fps? Δεν βλεπονταν εκεινο το πραγμα για πολλους.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...