micos000 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 Share Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 20 λεπτά πριν, GeorgeR1_700 είπε Καταλαβαίνω αυτό που μου λες αλλά όπως είπα και πριν "για αρχή το μόνο που θέλω είναι να δείχνω μια δικιά μου οπτική γωνία με την οποία θα κάνει τον θεατή να μπαίνει μέσα στο βίντεο όπως μπήκα και εγώ όταν είδα τα παραπάνω βίντεο". Ίσως αργότερα ξεκινήσω να αποδίδω κάποιο μήνυμα, αλλά εμένα με νοιάζει να δω πρώτα πως είναι αυτή η πτυχή με τα εφέ Όχι, μπερδεύεσαι. Δεν είναι το νόημα να περάσεις κάποιο μήνυμα και δεν είναι απαραίτητο να γίνεις "κουλτουριάρης" σκηνοθέτης. Το story telling στην κινηματογράφηση είναι πρωτίστως σημασίας και πάνω σε αυτό θα στηθεί το όλο editing και post production. Αν δεν προγραμματίσεις τα πλάνα σου από την αρχή και τραβάς ότι να 'ναι τότε θα καταλήξεις σε αυτό που είπε ο che, δηλαδή σε demo maker. Για να καταλάβεις τη σημασία του προγραμματισμού στην κινηματογράφηση μπορείς να δεις την ταινία Rope του Alfred Hichkock. Είναι πειραματική ταινία με πρωτόγνωρες για την εποχή τεχνικές. Αναφορά σε κείμενο Production The film is one of Hitchcock's most experimental and "one of the most interesting experiments ever attempted by a major director working with big box-office names",[9] abandoning many standard film techniques to allow for the long unbroken scenes. Each shot ran continuously for up to ten minutes without interruption. It was shot on a single set, aside from the opening establishing shot street scene under the credits. Camera moves were carefully planned and there was almost no editing. The walls of the set were on rollers and could silently be moved out of the way to make way for the camera and then replaced when they were to come back into shot. Prop men constantly had to move the furniture and other props out of the way of the large Technicolor camera, and then ensure they were replaced in the correct location. A team of soundmen and camera operators kept the camera and microphones in constant motion, as the actors kept to a carefully choreographed set of cues.[2] James Stewart found the whole process highly exasperating, saying "The really important thing being rehearsed here is the camera, not the actors!" Much later Stewart said of the film, "It was worth trying - nobody but Hitch would have tried it. But it really didn't work."[10] The cyclorama in the background was the largest backing ever used on a sound stage.[2] It included models of the Empire State and Chrysler buildings. Numerous chimneys smoke, lights come on in buildings, neon signs light up, and the sunset slowly unfolds as the movie progresses. Within the course of the film the clouds—made of spun glass—change position and shape eight times.[2] A camera operator's foot was broken by a heavy dolly during one intensive take, and he was gagged (to stop his vocal noises from being recorded on the film) and hauled out of the studio so that filming could continue without interruption.[11] 4 λεπτά πριν, GeorgeR1_700 είπε Ναι όντως είναι φοβερό, όπως είχα φάει κώλυμα και με το παρακάτω εφέ όταν το πρωτοείδα. Το πρώτο μέρος με τα κύματα είναι αυτό που είπα πριν για το Rope. Τραβήχτηκε και μονταρίστικε έτσι ώστε να δίνει την αίσθηση της συνεχόμενης λήψεις (continuous shooting ή one-shoot filming) 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
GeorgeR1_700 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 4 λεπτά πριν, micos000 είπε Όχι, μπερδεύεσαι. Δεν είναι το νόημα να περάσεις κάποιο μήνυμα και δεν είναι απαραίτητο να γίνεις "κουλτουριάρης" σκηνοθέτης. Το story telling στην κινηματογράφηση είναι πρωτίστως σημασίας και πάνω σε αυτό θα στηθεί το όλο editing και post production. Αν δεν προγραμματίσεις τα πλάνα σου από την αρχή και τραβάς ότι να 'ναι τότε θα καταλήξεις σε αυτό που είπε ο che, δηλαδή σε demo maker. Για να καταλάβεις τη σημασία του προγραμματισμού στην κινηματογράφηση μπορείς να δεις την ταινία Rope του Alfred Hichkock. Είναι πειραματική ταινία με πρωτόγνωρες για την εποχή τεχνικές. Ναι όντως, σε μια σκηνή το είδα αυτό που λέει. Την ταινία την έχω δει αλλά μάλλον θα την ξαναδώ γιατί τότε δεν κοιτούσα πως τραβούσαν τα πλάνα. Πάντως έχω να το λέω ότι είμαστε στην καλύτερη εποχή μέχρι τώρα, το ότι υπάρχει το gimbal που βγάζει την τεράστια δυσκολία που είχαν τότε να τραβήξουν είναι πραγματικά πολύ καλό. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
micos000 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 Share Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 (επεξεργασμένο) 34 λεπτά πριν, GeorgeR1_700 είπε Ναι όντως, σε μια σκηνή το είδα αυτό που λέει. Την ταινία την έχω δει αλλά μάλλον θα την ξαναδώ γιατί τότε δεν κοιτούσα πως τραβούσαν τα πλάνα. Πάντως έχω να το λέω ότι είμαστε στην καλύτερη εποχή μέχρι τώρα, το ότι υπάρχει το gimbal που βγάζει την τεράστια δυσκολία που είχαν τότε να τραβήξουν είναι πραγματικά πολύ καλό. Κάποτε αντί για gimbal και drones είχαμε αυτά. Επεξ/σία 26 Αυγούστου 2019 από micos000 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
GeorgeR1_700 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 Ναι ακριβώς, πως να πας ταξίδια με αυτά, πως να τα μεταφέρεις και πως θα τα κουβαλάς μαζί σου όπου και αν είσαι. Ενώ τώρα μέσα σε μια-δυο τσάντες χωράς camera, gimbal, drone κτλ. Είναι πραγματικά η καλύτερη περίοδος πιστεύω για να κάνει κάποιος επαγγελματικά βίντεο. Βέβαια η τεχνολογία εξελίσσεται και δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει, ήδη είναι γνωστό που η dji osmo action έχει την καλύτερη σταθεροποίηση (αν και ακόμα δεν ξέρω τι σταθεροποίηση έχει η go pro 8) αλλά και πάλι είναι φοβερό το πόσο σταθερά πλάνα κάνει, βέβαια δεν είναι όπως ένα gimbal αλλά αυτή η τεχνολογία δεν ξέρουμε που μπορεί να φτάσει... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
CheOnWeb Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 Share Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 16 minutes ago, GeorgeR1_700 said: Ναι ακριβώς, πως να πας ταξίδια με αυτά, πως να τα μεταφέρεις και πως θα τα κουβαλάς μαζί σου όπου και αν είσαι. Ενώ τώρα μέσα σε μια-δυο τσάντες χωράς camera, gimbal, drone κτλ. Είναι πραγματικά η καλύτερη περίοδος πιστεύω για να κάνει κάποιος επαγγελματικά βίντεο. Βέβαια η τεχνολογία εξελίσσεται και δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει, ήδη είναι γνωστό που η dji osmo action έχει την καλύτερη σταθεροποίηση (αν και ακόμα δεν ξέρω τι σταθεροποίηση έχει η go pro 8) αλλά και πάλι είναι φοβερό το πόσο σταθερά πλάνα κάνει, βέβαια δεν είναι όπως ένα gimbal αλλά αυτή η τεχνολογία δεν ξέρουμε που μπορεί να φτάσει... Όπως ίσως έχεις παρατηρήσει, ταυτόχρονα με το stabilize που έχουν τα editing προγράμματα, έχουν και το "hand shake", που μιμείται το κούνημα της λήψης στο χέρι. Όλα χρειάζονται αλλά η ουσία είναι η δημιουργικότητα και όχι τα εργαλεία. Τα εργαλεία προκύπτουν απ' τις ανάγκες των δημιουργών. Η τεχνολογία βέβαια δίνει τη δυνατότητα σε όλους να κάνουν video, που το θεωρώ καλό, γιατί ακόμα κι αν έχει εκατονταπλασιαστεί η σαβούρα, το ότι έχει δεκαπλασιαστεί η δημιουργικότητα (τυχαία νούμερα) είναι θετικό. Πολλές φορές η υπερβολική χρήση της τεχνολογίας δημιουργεί την εντύπωση ότι το επίπεδο πέφτει αλλά δεν ισχύει, όπως εξήγησα παραπάνω. Επίσης τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται δεν καθορίζουν την ποιότητα του έργου. Οι κάμερες για παράδειγμα έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα αλλά ο Soderbergh θέλει να κάνει ταινία με το iPhone κι ας έχει την ευχέρεια να πάρει Alexa ή 35mm. Γιατί; Γιατί έτσι γουστάρει. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
GeorgeR1_700 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 26 Αυγούστου 2019 14 λεπτά πριν, CheOnWeb είπε Όπως ίσως έχεις παρατηρήσει, ταυτόχρονα με το stabilize που έχουν τα editing προγράμματα, έχουν και το "hand shake", που μιμείται το κούνημα της λήψης στο χέρι. Όλα χρειάζονται αλλά η ουσία είναι η δημιουργικότητα και όχι τα εργαλεία. Τα εργαλεία προκύπτουν απ' τις ανάγκες των δημιουργών. Η τεχνολογία βέβαια δίνει τη δυνατότητα σε όλους να κάνουν video, που το θεωρώ καλό, γιατί ακόμα κι αν έχει εκατονταπλασιαστεί η σαβούρα, το ότι έχει δεκαπλασιαστεί η δημιουργικότητα (τυχαία νούμερα) είναι θετικό. Πολλές φορές η υπερβολική χρήση της τεχνολογίας δημιουργεί την εντύπωση ότι το επίπεδο πέφτει αλλά δεν ισχύει, όπως εξήγησα παραπάνω. Επίσης τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται δεν καθορίζουν την ποιότητα του έργου. Οι κάμερες για παράδειγμα έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα αλλά ο Soderbergh θέλει να κάνει ταινία με το iPhone κι ας έχει την ευχέρεια να πάρει Alexa ή 35mm. Γιατί; Γιατί έτσι γουστάρει. Συμφωνώ απόλυτα με την φράση "τα εργαλεία δεν κάνουν τον μάστορα", αλλά έχω ψαχτεί γενικά και πιστεύω πως χρειάζομαι κάμερα με φακό για bokeh. Γενικά με ενδιαφέρουν και τα fps πολύ για κάποια slow motion αλλά σίγουρα είναι και άλλα. Βέβαια υπάρχουν τρόποι να κάνεις ακόμα πιο αργό το slow motion αλλά εκεί χάνει πληροφορία η εικόνα. Επίσης αυτό που είπες για το hand shake το έχω παρατηρήσει και είναι πολύ ωραίο, είναι και στο εφέ που δείχνω στο τελευταίο βίντεο που απάντησα σε σχόλιο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
GeorgeR1_700 Δημοσ. 27 Αυγούστου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 27 Αυγούστου 2019 Καλησπέρα σας! Σκεφτόμουν αυτά που μου λέγατε χθες και είπα το εξής, εγώ το θέλω απλά ως χόμπι αλλά με νοιάζει να είναι επαγγελματικό, οπότε για να γίνει επαγγελματικό θα κάνω και αυτά που μου προτείνατε. Ίσα ίσα κιόλας είναι χαρά μου να μαθαίνω κάτι νέο, πόσο μάλλον όταν αυτό θα αναβαθμίσει τα βίντεο που θα φτιάχνω. Θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι ακόμη, στα περισσότερα βίντεο που βλέπω βάζουν τις γνωστές μαύρες μπάρες ή αλλιώς letterbox και από τι ξέρω το σωστό είναι να τις βάζουν σε διαστάσεις που είναι οθόνη κινηματογράφου. Το ερώτημά μου είναι αν δεν βάλω letterbox ή αν βάλω και οι γραμμές είναι λίγο πιο λεπτές όπως έχω δει να κάνουν και πολλοί άλλοι, τότε το βίντεο θα χάνει την αίσθηση του κινηματογραφικού ή επαγγελματικού έργου? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
micos000 Δημοσ. 27 Αυγούστου 2019 Share Δημοσ. 27 Αυγούστου 2019 Όχι, δε θα χάσει "επαγγελματικότητα". Το 21:9 κινηματογραφικό φορμά είναι απλά μια άποψη. Και 16:9 να είναι, αν είναι σωστά τα πλάνα και το μοντάζ τότε θα είσαι μια χαρά. 1 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
GeorgeR1_700 Δημοσ. 28 Αυγούστου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 28 Αυγούστου 2019 (επεξεργασμένο) Καλησπέρα σας! Σήμερα καθόμουν να κοιτάξω γενικά βίντεο με βάση αυτά που μου είπατε και παρατήρησα ότι τελικά πολλοί βάζουν storytelling. Βέβαια για να πω την αλήθεια συνήθως έκανα skip την εισαγωγή για τον λόγο του ότι τα αγγλικά μου είναι σε πολύ κακό επίπεδο (κάτι που θα αλλάξει βεβαίως). Από τα λίγα που μπόρεσα να καταλάβω μπορώ να πω πως τώρα κατάλαβα όλα αυτά που μου λέγατε, αλλά τώρα μου προκύπτει ένα άλλο ερώτημα. Πότε ένα βίντεο θεωρείται demo και πότε όχι? Πχ στα 2 βίντεο που είχα ανεβάσει στην αρχή του θέματος, το πρώτο είχε εισαγωγή ενώ το άλλο δεν είχε, όμως και τα δύο μου είπατε πως είναι demo. Πόση αφήγηση πρέπει να έχει μέσα ένα βίντεο για να μην θεωρηθεί demo? Μήπως το καταλαβαίνω λάθος και το θέμα είναι μόνο το πόσο ουσιώδες είναι το storytelling? Θα ήθελα να παραθέσω μερικά παραδείγματα και μου πείτε γνώμες για το αν το καταλαβαίνω σωστά ή όχι. Επίσης να πω πως στα παραδείγματα που θα αναφερθώ δεν με νοιάζει τι edit έχουν κάνει, αν δηλαδή είναι διαφορετικό από αυτό που θέλω να κάνω εγώ, και αυτό γιατί με ενδιαφέρει να καταλάβω το storytelling. 1. Αν έχω καταλάβει σωστά στο παρακάτω βίντεο που έχει θέμα την Τουρκία, η ίδια η Τουρκία σου μιλάει και σου λέει "με ακούς?" και βάζει κάποιες εικόνες με ήχους, "μπορείς να με νιώσεις?", "μπορείς να με δεις?" και δείχνει ένα μικρό χαμογελαστό παιδάκι και μετά μπαίνει μέσα στα εφέ. Φαίνεται πολύ ωραία εισαγωγή και μπορώ να πω πως μου έκανε εντύπωση. Αυτό νομίζω πως δεν είναι demo. https://www.youtube.com/watch?v=z7yqtW4Isec 2. Αυτό δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να το πούμε ως storytelling γιατί όπως λέει και ο τίτλος σε βάζει να νιώσεις τους ήχους την Κένυας. Όμως αυτή είναι και η δομή του σεναρίου πίσω από αυτό, το να καταλάβεις τους ήχους καθώς βλέπεις την εικόνα. Λογικά αυτό θεωρείται demo. https://www.youtube.com/watch?v=__yvrxmpDh4 3. Το συγκεκριμένο βίντεο είναι demo γιατί είναι ένα μικρό βιντεάκι για αυτά που θα δείξει ο συγκεκριμένος youtuber μέσα στην χρονιά που θα ακολουθήσει, αλλά αν δεν έλεγε για αυτά που θα ακολουθήσουν και έλεγε απλά για αυτό που θέλει να κάνει (δηλαδή να συνεχίσει πάνω στο θέμα που μιλάει στην εισαγωγή) χωρίς να λέει πολλά πολλά, θεωρείται demo ή όχι? https://www.youtube.com/watch?v=DzbDuP7b2fU Γενικά λοιπόν ρωτάω, πότε είναι ολοκληρωμένο ένα storytelling, πολλοί το βάζουν στην εισαγωγή όμως αυτό αρκεί ή πρέπει να έχει αρχή μέση και τέλος? Η προσωπική μου γνώμη πάντως είναι πως ένα σωστό storytelling είναι αυτό που θα κάνει επίκληση στο συναίσθημα και στην συνέχεια η εικόνα θα το ολοκληρώνει. Από άρθρα που έψαξα λίγο δεν με βοήθησαν και πολύ ιδιαίτερα, αλλά σίγουρα δεν έδωσα πολύ χρόνο οπότε θα το κοιτάξω ακόμα πιο πολύ... Επεξ/σία 28 Αυγούστου 2019 από GeorgeR1_700 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
CheOnWeb Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 Share Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 9 hours ago, GeorgeR1_700 said: Καλησπέρα σας! Σήμερα καθόμουν να κοιτάξω γενικά βίντεο με βάση αυτά που μου είπατε και παρατήρησα ότι τελικά πολλοί βάζουν storytelling. Βέβαια για να πω την αλήθεια συνήθως έκανα skip την εισαγωγή για τον λόγο του ότι τα αγγλικά μου είναι σε πολύ κακό επίπεδο (κάτι που θα αλλάξει βεβαίως). Από τα λίγα που μπόρεσα να καταλάβω μπορώ να πω πως τώρα κατάλαβα όλα αυτά που μου λέγατε, αλλά τώρα μου προκύπτει ένα άλλο ερώτημα. Πότε ένα βίντεο θεωρείται demo και πότε όχι? Πχ στα 2 βίντεο που είχα ανεβάσει στην αρχή του θέματος, το πρώτο είχε εισαγωγή ενώ το άλλο δεν είχε, όμως και τα δύο μου είπατε πως είναι demo. Πόση αφήγηση πρέπει να έχει μέσα ένα βίντεο για να μην θεωρηθεί demo? Μήπως το καταλαβαίνω λάθος και το θέμα είναι μόνο το πόσο ουσιώδες είναι το storytelling? Θα ήθελα να παραθέσω μερικά παραδείγματα και μου πείτε γνώμες για το αν το καταλαβαίνω σωστά ή όχι. Επίσης να πω πως στα παραδείγματα που θα αναφερθώ δεν με νοιάζει τι edit έχουν κάνει, αν δηλαδή είναι διαφορετικό από αυτό που θέλω να κάνω εγώ, και αυτό γιατί με ενδιαφέρει να καταλάβω το storytelling. 1. Αν έχω καταλάβει σωστά στο παρακάτω βίντεο που έχει θέμα την Τουρκία, η ίδια η Τουρκία σου μιλάει και σου λέει "με ακούς?" και βάζει κάποιες εικόνες με ήχους, "μπορείς να με νιώσεις?", "μπορείς να με δεις?" και δείχνει ένα μικρό χαμογελαστό παιδάκι και μετά μπαίνει μέσα στα εφέ. Φαίνεται πολύ ωραία εισαγωγή και μπορώ να πω πως μου έκανε εντύπωση. Αυτό νομίζω πως δεν είναι demo. https://www.youtube.com/watch?v=z7yqtW4Isec 2. Αυτό δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να το πούμε ως storytelling γιατί όπως λέει και ο τίτλος σε βάζει να νιώσεις τους ήχους την Κένυας. Όμως αυτή είναι και η δομή του σεναρίου πίσω από αυτό, το να καταλάβεις τους ήχους καθώς βλέπεις την εικόνα. Λογικά αυτό θεωρείται demo. https://www.youtube.com/watch?v=__yvrxmpDh4 3. Το συγκεκριμένο βίντεο είναι demo γιατί είναι ένα μικρό βιντεάκι για αυτά που θα δείξει ο συγκεκριμένος youtuber μέσα στην χρονιά που θα ακολουθήσει, αλλά αν δεν έλεγε για αυτά που θα ακολουθήσουν και έλεγε απλά για αυτό που θέλει να κάνει (δηλαδή να συνεχίσει πάνω στο θέμα που μιλάει στην εισαγωγή) χωρίς να λέει πολλά πολλά, θεωρείται demo ή όχι? https://www.youtube.com/watch?v=DzbDuP7b2fU Γενικά λοιπόν ρωτάω, πότε είναι ολοκληρωμένο ένα storytelling, πολλοί το βάζουν στην εισαγωγή όμως αυτό αρκεί ή πρέπει να έχει αρχή μέση και τέλος? Η προσωπική μου γνώμη πάντως είναι πως ένα σωστό storytelling είναι αυτό που θα κάνει επίκληση στο συναίσθημα και στην συνέχεια η εικόνα θα το ολοκληρώνει. Από άρθρα που έψαξα λίγο δεν με βοήθησαν και πολύ ιδιαίτερα, αλλά σίγουρα δεν έδωσα πολύ χρόνο οπότε θα το κοιτάξω ακόμα πιο πολύ... Το Demo δεν είναι κάποια ειδική ορολογία ή κάποια προδιαγραφή που έχει ή δεν έχει ένα βίντεο. Σημαίνει επίδειξη (demonstration) και συνήθως χρησιμοποιούμε τον όρο για να περιγράψουμε ένα βίντεο που δεν έχει κάποιον σκοπό (διαφήμιση, video clip, trailer, αφήγηση ιστορίας κλπ) πέρα απ' το να επιδείξει τη δουλειά κάποιου, το οποίο συγκεκριμένα λέγεται Show Reel, πχ. έναν σκηνοθέτη ή έναν μουσικό ή έναν φωτογράφο ή μια συγκεκριμένη τεχνική (transitions, chroma key κλπ) ή και κάτι άλλο που αφορά όμως στην ίδια την κατασκευή του βίντεο και όχι σε κάποιον σκοπό όπως προανέφερα. Δεν υπάρχει κάποιο αυστηρό κριτήριο για το αν κάτι θα χαρακτηριστεί demo ή όχι. Τα βίντεο του 1ου post π.χ. δεν είναι demo με τη έννοια του Show Reel, είναι εικόνες και στιγμές απ' το ταξίδι ενός ανθρώπου. Η καθολική σχεδόν χρήση των transitions όμως, το κάνουν να μοιάζει με demo για transitions effects, που κουράζει λίγο, ειδικά αν θέλεις να δεις τις εικόνες και τις ομορφιές των πόλεων που επισκέφθηκε. Εδώ ο χαρακτηρισμός Demo, έχει μια αρνητική χροιά. Το ίδιο και με το τούρκικο. Παρόλο που έχει πολύ και καλό υλικό, σε κάποιες στιγμές κουράζει (και λόγω διάρκειας) με τα εφέ. Μοιάζει με παραγγελία του υπουργείου τουρισμού της Τουρκίας, όπου ζητήθηκε ένα ταινιάκι με εντυπωσιακά και χαρακτηριστικά στιγμιότυπα απ' τη χώρα, μονταρισμένα με μοντέρνο και γρήγορο τρόπο. Συνήθως, οι ψιλο-άσχετοι πελάτες (υπ. τουρισμού ) εντυπωσιάζονται με τα εφέ και τείνουν να υπερβάλλουν, ενώ αντίθετα ο σκηνοθέτης θέλει να τα περιορίσει γιατί αποσπούν την προσοχή απ' το ίδιο το θέμα των πλάνων του. Στο Ελληνικό βίντεο, μιλάει για "αλλαγή" του YT αλλά στη ουσία είναι μία απ' τα ίδια. Ωραία πλάνα αλλά δεν βλέπω τη διαφορετικότητα στην οποία αναφέρεται, ίσως επειδή είναι... demo. Και μια μικρή λεπτομέρεια-tip. Στο 02:07, στο πλάνο της κοπέλας έπρεπε να κάνει cut πριν κλείσει τα μάτια της ή μερικά καρέ αφού τα κλείσει και τα ξανανοίξει, αλλιώς το cut "πηδάει". Τέλος ξαναλέω, ότι δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει storytelling. Μπορεί απλώς να υπάρχει ένα concept που να "δένει" το όλο πράγμα, όπως το "Do you hear me" στο Τούρκικο ή το "Feel the Sounds"στο Κενυάτικο. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
CheOnWeb Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 Share Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 To 1995, μας είχαν ζητήσει ένα βίντεο για το αφιέρωμα στον Ελληνικό κινηματογράφο που θα γινόταν στη Γαλλία. Κάναμε αυτό που θα δεις, το οποίο ήταν ένα μοντάζ από πλάνα ταινιών, με μια μουσική και κάποια transitions που συνδέουν τα πλάνα και τις ταινίες. Το τελικό αποτέλεσμα άρεσε σε πολλούς (είχε βραβευθεί κιόλας*). Ο λόγος που άρεσε δεν ήταν τα transitions, που ήταν "προχωρημένα" για την εποχή, αλλά τα ίδια τα πλάνα και οι αναμνήσεις που τα συνόδευαν, το μοντάζ του Μαυροψαρίδη και φυσικά η μουσική τού Χατζιδάκι. *Τώρα μπορεί να σας φαίνεται "λίγο" και πολύ εύκολο να γίνει αλλά μιλάμε για το 1995 στην Ελλάδα, οπότε... μη γελάσετε! https://mega.nz/#!61BChQoA!oRRRTdHJF3RcdFB9izSmRjW1-7lWHMUgg4WwvN3CeWs 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
GeorgeR1_700 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 2 ώρες πριν, CheOnWeb είπε Το Demo δεν είναι κάποια ειδική ορολογία ή κάποια προδιαγραφή που έχει ή δεν έχει ένα βίντεο. Σημαίνει επίδειξη (demonstration) και συνήθως χρησιμοποιούμε τον όρο για να περιγράψουμε ένα βίντεο που δεν έχει κάποιον σκοπό (διαφήμιση, video clip, trailer, αφήγηση ιστορίας κλπ) πέρα απ' το να επιδείξει τη δουλειά κάποιου, το οποίο συγκεκριμένα λέγεται Show Reel, πχ. έναν σκηνοθέτη ή έναν μουσικό ή έναν φωτογράφο ή μια συγκεκριμένη τεχνική (transitions, chroma key κλπ) ή και κάτι άλλο που αφορά όμως στην ίδια την κατασκευή του βίντεο και όχι σε κάποιον σκοπό όπως προανέφερα. Δεν υπάρχει κάποιο αυστηρό κριτήριο για το αν κάτι θα χαρακτηριστεί demo ή όχι. Τα βίντεο του 1ου post π.χ. δεν είναι demo με τη έννοια του Show Reel, είναι εικόνες και στιγμές απ' το ταξίδι ενός ανθρώπου. Η καθολική σχεδόν χρήση των transitions όμως, το κάνουν να μοιάζει με demo για transitions effects, που κουράζει λίγο, ειδικά αν θέλεις να δεις τις εικόνες και τις ομορφιές των πόλεων που επισκέφθηκε. Εδώ ο χαρακτηρισμός Demo, έχει μια αρνητική χροιά. Το ίδιο και με το τούρκικο. Παρόλο που έχει πολύ και καλό υλικό, σε κάποιες στιγμές κουράζει (και λόγω διάρκειας) με τα εφέ. Μοιάζει με παραγγελία του υπουργείου τουρισμού της Τουρκίας, όπου ζητήθηκε ένα ταινιάκι με εντυπωσιακά και χαρακτηριστικά στιγμιότυπα απ' τη χώρα, μονταρισμένα με μοντέρνο και γρήγορο τρόπο. Συνήθως, οι ψιλο-άσχετοι πελάτες (υπ. τουρισμού ) εντυπωσιάζονται με τα εφέ και τείνουν να υπερβάλλουν, ενώ αντίθετα ο σκηνοθέτης θέλει να τα περιορίσει γιατί αποσπούν την προσοχή απ' το ίδιο το θέμα των πλάνων του. Στο Ελληνικό βίντεο, μιλάει για "αλλαγή" του YT αλλά στη ουσία είναι μία απ' τα ίδια. Ωραία πλάνα αλλά δεν βλέπω τη διαφορετικότητα στην οποία αναφέρεται, ίσως επειδή είναι... demo. Και μια μικρή λεπτομέρεια-tip. Στο 02:07, στο πλάνο της κοπέλας έπρεπε να κάνει cut πριν κλείσει τα μάτια της ή μερικά καρέ αφού τα κλείσει και τα ξανανοίξει, αλλιώς το cut "πηδάει". Τέλος ξαναλέω, ότι δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει storytelling. Μπορεί απλώς να υπάρχει ένα concept που να "δένει" το όλο πράγμα, όπως το "Do you hear me" στο Τούρκικο ή το "Feel the Sounds"στο Κενυάτικο. Πολύ κατατοπιστικός με αυτά που είπες και πραγματικά σε ευχαριστώ για την ολοκληρωμένη εικόνα που μου έδωσες. Βέβαια όπως είπα "δεν με νοιάζει τι edit έχουν κάνει" γιατί ήξερα ότι υπήρχαν και κάποια λάθη (όμως πολύ καλά έκανες και τα επεσήμανες και εσύ). Συμφωνώ για αυτό που είπες για το βίντεο της Τουρκίας, και εγώ που το είδα κουράστηκα σε κάποια σημεία, πέρα από αυτό ήταν ένα βίντεο 3 λεπτών και εμένα μου φάνηκαν σαν 10 λεπτά και αυτό σημαίνει πως το αποτέλεσμα κουράζει τελικά αυτόν που το βλέπει... Όμως θέλω να πω το εξής, το βίντεο του 1ου post μου φάνηκε normal από άποψη ταχύτητας, δεν ήταν κάτι που με κούρασε αλλά με εντυπωσίασε και με "ρούφηξε" μέσα σε όλο αυτό που έκανε. Γενικά αυτό είναι που θέλω να κρατήσω ως βάση, μου αρέσει όλη αυτή η ταχύτητα, ο ρυθμός, τα εφέ και όλη αυτή η ροή που με κολλάει πάνω στην οθόνη. Όμως Θα ήθελα να παραθέσω άλλα 2 βίντεο τα οποία έχουν πιο αργά πλάνα αλλά έχουν και γρήγορα, στα οποία μου αρέσoυν κάποια πλάνα και είναι η ίδια επεξεργασία βίντεο αλλά αν δεν είχαν μέσα και τα γρήγορα πλάνα δεν θα μου έκαναν το κλικ. Πέρα από αυτό είδα το βίντεο που ανέβασες, συμφωνώ απόλυτα ότι για τον τότε καιρό ήταν κάτι νέο αλλά το θέμα είναι ότι κάνει επίκληση στο συναίσθημα (όπως είπες) με κάποιες ωραίες εικόνες. Εμένα όμως με νοιάζει όπως είπα και πιο πριν να υπάρχει αυτός ο ρυθμός, μου αρέσουν και μένα πολύ τα βίντεο που κάνουν επίκληση στο συναίσθημα, μάλιστα υπάρχουν και βίντεο που είναι μόνο εικόνα και ήχος και πάλι είναι κάτι το οποίο σου μένει στο μυαλό (όπως αυτό). Αλλά παρόλο που μου αρέσει, δεν είναι αυτό που θέλω να κάνω, γιατί αυτό που θέλω να κάνω δεν μου αρέσει απλά, αλλά με εξιτάρει (Εννοώ να έχει αυτόν τον ρυθμό αλλά να έχει και επίκληση στο συναίσθημα). Το παρακάτω βίντεο έχει σημεία που μου αρέσουν αλλά θεωρώ ότι έχει και σημεία που δεν τα ενώνει σωστά, όχι από άποψη ροής transition αλλά από άποψη ότι ταιριάζει η εναλλαγή από την μια εικόνα σε μια άλλη ή και κάποια εφέ που ενώ είναι ενδιαφέρον πιστεύω ότι δεν ταιριάζουν. Έχει κάποια εφέ στην αρχή, με αυτά δεν θα ασχοληθώ (προς το παρόν), το βίντεο ξεκινά αφότου φτάσει στο μέρος που θα δείξει. Το βίντεο είναι από αυτόν που είχε κάνει και το βίντεο που έβαλα στο 1ο post. https://www.youtube.com/watch?v=qi52KQs67MY Αυτό το βίντεο έχει κάποια σημεία που τα δείχνει πολύ γρήγορα όπως στο 1:32 μέχρι 1:38 και δεν με εντυπωσιάζει γενικά, αλλά μετά το 1:38 που είναι τα πουλιά, τα χωράφια, οι χορεύτριες, και μετά μέσα στην αγορά, που ένας άνθρωπος σηκώνει το χέρι του για να δείξει κάτι και δείχνει τον ουρανό με τα πουλιά, είναι κάτι που μου αρέσει και θα μπορούσε να το σταματήσει σε ένα άλλο σημείο αυτό το τρέξιμο του βίντεο αντί στο σημίο που οδηγά μια γουρούνα. https://www.youtube.com/watch?v=QJbpJQscn9E Αυτά που έχουν πιο αργές σχετικά εικόνες, τα θεωρείς πιο normal ας πούμε από άποψη ταχύτητας? Μήπως έχεις κάποιο πιο σύγχρονο βίντεο που να χεις δει ή έχεις κάνει για να πάρω μια καλύτερη εικόνα για το πως θέλεις να είναι ένα βίντεο? Βέβαια κρατάω αυτά που μου είπατε σε προηγούμενα μηνύματα, για το one-shoot filming κτλ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
CheOnWeb Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 Share Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 (επεξεργασμένο) Δεν υπάρχει normal και μη normal. Κάποια θέματα απαιτούν γρήγορα πλάνα/μοντάζ και εφέ, άλλα όχι. Το θέμα είναι να υπάρχει... θέμα! Εσύ θα κάνεις αυτό που γουστάρεις, γιατί αυτό θα κάνεις καλύτερα. Οι ανάγκη να πεις αυτό που θες και η πείρα, θα σε οδηγήσει στο σωστό δρόμο. Επίσης καταλαβαίνεις ότι η δυσκολία στην παραγωγή ενός βίντεο όπως αυτό στις Φιλιππίνες δεν είναι το μοντάζ αλλά τα πλάνα. Δώσε μου τέτοια υλικά να σου κάνω παπάδες σ' ένα laptop του χιλιάρικου με free πρόγραμμα για edit. Το να τραβήξεις όμως, είναι μια άλλη ιστορία ($$$). Επεξ/σία 29 Αυγούστου 2019 από CheOnWeb 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
GeorgeR1_700 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 29 Αυγούστου 2019 Το να τραβήξω πλάνα δεν είναι για μένα θέμα, θεωρώ πως έχω ωραίες οπτικές γωνίες καθώς έχω ασχοληθεί ερασιτεχνικά με φωτογράφηση και το αποτέλεσμα που είχα μου άρεσε σε μένα αλλά και σε πολλούς γύρω μου, και δεν τις τραβούσα απλά, αλλά τις έβαζα σε μια σειρά που ήθελα και έβαζα και μουσική από πίσω και έβγαινε κάτι ωραίο... Βέβαια το βίντεο διαφέρει λίγο από την φωτογραφία αλλά είμαι σίγουρος πως θα ξέρω το πως θα το κάνω όταν έρθει η ώρα. Ευχαριστώ και πάλι για το χρόνο σου, μετά από αυτά που συζητήσαμε έχω μια πολύ μεγαλύτερη εικόνα από αυτή που είχα εξ αρχής. Σας ευχαριστώ όλους, καλή σας μέρα! 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα