katsoul Δημοσ. 24 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2019 Καλά όλα τα θεωρητικά που γράφονται εδώ μέσα, αλλά στην πράξη θα ήθελα να ακούσω απόψεις για την τελευταία εφαρμογή της θανατικής ποινής στην Ελλάδα, την υπόθεση Παγκρατίδη. Το αναφέρω γιατί είναι κάτι που έγινε στην Ελλάδα, έχει στοιχεία που ιντριγκάρουν (πολιτικές σκοπιμότητες, βιασμός ανήλικου, κτλ). Ορθώς εκτελέστηκε ο Παγκρατίδης; Έχουν βελτιωθεί οι κοινωνικές συνθήκες και ο τρόπος απονομής της δικαιοσύνης στην Ελλάδα (π.χ. βασανιστήρια για λήψη ομολογίας, χρήση DNA) έτσι, ώστε να έχει νόημα να γίνεται λόγος για θανατική ποινή; Βάζω και το σχετικό μουσικό χαλί …. 1
Ablaoublas_542 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2019 1 ώρα πριν, ikaruga24 είπε Γιατί υπάρχουν κανόνες που ξεκάθαρα θα ορίζουν πότε πρέπει να υπάρχει και αυτή η εκδοχή. Ένας άνθρωπος λοιπόν δεν κάνει αυτό που έκανε ο παραπάνω χειρουργός ή ο βιαστής της Μυρτώς ή ο Κουφοντινας ή δεν ξέρω και εγώ ποιος άλλος. Και ναι, οι εγγληματιες είναι φυσικά η κόκκινη γραμμή. Δεν νομίζω να χρειάζεται να φάμε κάποιον για χρέη προς το δημόσιο έτσι δεν είναι; Oh really? Και με βαση τι το αποφανθηκες αυτο? Γιατι οχι θανατος και για μεγαλοοφειλετες του δημοσιου? Ποσους θανατους στα νοσοκομεια θα ειχαμε αποφυγει αν ηταν καλυτερα εξοπλισμενα, τουτεστην αν οι οφειλετες πληρωναν?
ELMastas Δημοσ. 24 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2019 Δεν την βλέπω ως καλύτερη λύση μια τέτοια ποινή που δεν ανατρέπεται δηλ τη Θανατική,όμως νομίζω καταλαβαίνω οτι μπορεί να έχει θέσει σε κάποιες κοινωνίες,αφού κάποιοι τερατώδεις εγκληματίες δεν θα πρέπει να μπορεί να κυκλοφορούν ξανά στήν κοινωνία και πιστεύω πως εάν υπάρχει μια τέτοια παραδειγματική τιμωρία για ιδιαίτερες κατηγορίες εγκλημάτων (πού είναι 100% επιβεβαιωμένες),θα υπάρχει και ενα ποσοστό αποτροπής στήν εκτέλεσης κάποιων εγκλημάτων αλλά και μια αίσθηση ηθικής και κοινωνικής δικαιοσύνης για αρκετούς. Είναι κρίμα πως βλέπουμε πως στήν Κοινωνία μας κάποιοι έχουν παρανοήσει εντελώς και νομίζουν πως ζούνε στο Far west χωρίς να υπολογίζουν την ανθρώπινη ζωή,πρόσφατο παράδειγμα ο τύπος που σκότωσε,έπειτα απο διαφωνίες κάποιο παλικάρι μαζί με την μάνα του,με αφορμή μια θέση πάρκινγκ στήν μέση του πουθενά,δηλ οκ τι να λέμε τώρα.....
TsoliasGR Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 14 ώρες πριν, azooka είπε Όλα για εσένα είναι άσπρο και μαύρο; Υπάρχει και γκρι. Επίσης κρατάς μόνο αυτό που θέλεις από αυτά που διαβάζεις. Είδες να λέω κάπου πως αν μου βίαζαν τη γυναίκα θα συγχωρούσα? Γράφω από συγχώρηση μέχρι θάνατο ,ανάλογα την πράξη. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ αισθήματα όμως. Το κράτος θα έπρεπε να δικάσει/καταδικάσει κατά πως πρέπει βάση στοιχείων. Σκεφτείτε κάτι ακόμα. Ποιος κερδίζει από την εκτέλεση κάποιου καταδικασμένου; Είναι φτηνότερο ή ακριβότερο να εκτελεστεί κάποιος; ΜΜΜ Σε κάποια πράγματα όχι δεν υπάρχει γκρί.Σκότωσες η όχι;Βίασες η όχι;Αν το έκανες τιμωρήσαι αν δεν το έκανες δεν τιμωρήσαι.Η τιμωρία πρέπει να είναι ανάλογη του εγκλήματος, ούτε χάδι ούτε παραπάνω απο ότι πρέπει.Δεν είναι το ίδιο αδερφέ μου να κλέψει ένας/μια φαί για να φάει με το να σκοτώσει η να βιάσει η να κάνει άλλα πράματα.Και όπως έχω πεί πιο πρίν είμαι κατά της εκτέλεσης αλλά υπέρ της εξοντοτικής τιμωρίας προς παραδειγματισμό και αποφυγή για τα ειδεχθή εγκλήματα. 1
MadPax Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 9 ώρες πριν, katsoul είπε Καλά όλα τα θεωρητικά που γράφονται εδώ μέσα, αλλά στην πράξη θα ήθελα να ακούσω απόψεις για την τελευταία εφαρμογή της θανατικής ποινής στην Ελλάδα, την υπόθεση Παγκρατίδη. Το αναφέρω γιατί είναι κάτι που έγινε στην Ελλάδα, έχει στοιχεία που ιντριγκάρουν (πολιτικές σκοπιμότητες, βιασμός ανήλικου, κτλ). Ορθώς εκτελέστηκε ο Παγκρατίδης; Έχουν βελτιωθεί οι κοινωνικές συνθήκες και ο τρόπος απονομής της δικαιοσύνης στην Ελλάδα (π.χ. βασανιστήρια για λήψη ομολογίας, χρήση DNA) έτσι, ώστε να έχει νόημα να γίνεται λόγος για θανατική ποινή; Βάζω και το σχετικό μουσικό χαλί …. Τελευταία εφαρμογή της θανατικής ποινής στην Ελλάδα ήταν η εκτέλεση στην Κρήτη του Λυμπέρη το 1972 που κλείδωσε στο σπίτι και έκαψε ζωντανούς την γυναίκα, τα δύο παιδιά του βρέφη και την πεθερά του...
Hellaslover Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Να πω κατι και δε ξερω αμα το βλεπω μονο εγω ετσι... Πες σκοτωνει καποιος δικο μου ανθρωπο, εγω δε θα θελα να παρει τη θανατικη ποινη ο δολοφονος γιατι ετσι γινομαστε "πατσι" και αυτο δε μ'ευχαριστει, θα χει δηλαδη την ιδια καταληξη με το συγγενικο μου προσωπο και αν αυτο το χειροτερο που μπορουν να του κανουν (του δολοφονου). Θα θελα να φαει ισοβια με καταναγκαστικα εργα κτλ και να ζησει οσο πιο δυσαρεστα γινετε. Ο θανατος/εκτελεση του ειναι σαν "εξοδος" απο το να μεινει να υποφερει.
Tempor Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Στις 22/8/2019 στις 6:14 ΜΜ, BackFromHell είπε Επικληση στο συναισθημα. Ευτυχως δεν αποδιδεται δικαιοσυνη με βαση το συναισθημα περα απο καποιες χωρες στα βαθη της Ασιας και της Αφρικης. Παρακατω. Προσεθεσε και την Ελλαδα. Συγκεκριμενα αν γνωριζες οτι πρωτοβαθμιος συγγενης σου ετοιμαζε τρομοκρατικη ενεργεια και δε το ανεφερες δε τιμωρησαι. Σε αλλη περιπτωτη τιμωρησαι.
SpirtouLisS Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Να ρωτήσω αλλά γιατί έχω την εντύπωση ότι η θανατική ποινή για εσχατη προδοσία του έθνους ή για λιποταξία εν καιρώ πολέμου δεν έχει καταργηθεί ? Ας απαντήσει με σιγουριά κάποιος που ξερει. Μέσω αναζήτησης στο ίντερνετ σαφή απάντηση δεν πήρα.
funbreaker Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 14 hours ago, margaritagr said: https://www.diaforetiko.gr/cheiroyrgos-viase-perissotera-apo-250-paidia-eno-itan-narkomena-gia-egcheirisi/ Κλασσική περίπτωση που αξίζει θανατική ποινή, διά λιθοβολισμου ίσως . Αυτός δηλαδή δεν είναι άρρωστος; Υποστηρίζετε πως είναι καλά και βιάζει παιδάκια επειδή αποφάσισε να πάρει το ρίσκο; Αν είναι άρρωστος γιατί πρέπει να τον σκοτώσουμε; 1
adi32 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Οταν πιάνεις μια φορά τέτοιους ανθρώπους και τους αφήνεις ελεύθερους και ανεξελεγκτους αυτά γίνονται. Τέτοια άτομα πρέπει να είναι σε παρακολούθηση ισόβια. Δόξα τω Θεώ τεχνολογία υπάρχει
l337 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 1 ώρα πριν, SpirtouLisS είπε Να ρωτήσω αλλά γιατί έχω την εντύπωση ότι η θανατική ποινή για εσχατη προδοσία του έθνους ή για λιποταξία εν καιρώ πολέμου δεν έχει καταργηθεί ? Ας απαντήσει με σιγουριά κάποιος που ξερει. Μέσω αναζήτησης στο ίντερνετ σαφή απάντηση δεν πήρα. Πολύ παλιά ίσχυε, έστω και άτυπα. Εδώ και 15+ χρόνια, δεν ισχύει (έχει καταργηθεί), μιας και -έστω θεωρητικά- έχουμε εξευγενιστεί ως είδος. Περισσότερα εδώ https://www.karagiannislawfirm.gr/poiniko-dikaio/874-stratiotiko-poiniko-47293 Spoiler Με το άρθρο δεύτερο (εδάφ.ε`) Ν.3289/2004, "Κύρωση του Πρωτοκόλλου αριθ. 13 στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των θεμελιωδών Ελευθεριών, σχετικά με την κατάργηση της θανατικής ποινής σε όλες τις περιστάσεις. ΦΕΚ Α 227/26.11.2004,ορίζεται ότι: "Όπου στις διατάξεις του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα προβλέπεται για ορισμένη αξιόποινη πράξη η ποινή του θανάτου διαζευκτικά με την ποινή της ισόβιας κάθειρξης, νοείται ότι απειλείται μόνον η τελευταία". *** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Με το άρθρο 74 παρ.1 Ν.3421/2005, ΦΕΚ Α 302/13.12.2005,ορίζεται ότι: "1. Πράξεις ανυποταξίας που τελέσθηκαν ενώ ίσχυε το π.δ. 506/1974 "Περί Γενικής Επιστράτευσης των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας" (ΦΕΚ 206 Α΄) ή συνεχίσθηκε η τέλεσή τους και μετά την κατάργησή του και δεν έχουν εκδικασθεί, τιμωρούνται με την ποινή του άρθρου 32 παράγραφος 1α Σ.Π.Κ.. Εντάλματα συλλήψεως που έχουν εκδοθεί για τις πράξεις αυτές καταργούνται". και εδώ http://www.dsa.gr/e-διαβούλευση/άρθρο-108-εσχάτη-προδοσία 1
DrLo Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 (επεξεργασμένο) 15 ώρες πριν, Ablaoublas_542 είπε Μια σοβαρη απαντηση παρακαλω: τι σκοπο πιστευετε οτι εξυπηρετει η θανατικη ποινη για το κοινωνικο συνολο? Θεωρουμε αυτονοητο οτι η συζητηση ξεκιναει απο το πλαισιο του γιατι να τον σκοτωσουμε, οχι γιατι να τον κρατησουμε ζωντανο. Αυτο, καθως η ανθρωπινη ζωη εχει εγγενη αξια. Ευκολάκι. Κοστίζει πολύ λιγότερο. ΥΓ: Θα αμφισβητούσα το "premise" σου ότι κάθε ανθρώπινη ζωή έχει πάντα εγγενή (θετική) αξία. Που το στηρίζεις αυτό πέρα στο συναίσθημα που δε το δέχεσαι ως απάντηση στη αντίθετη πρόταση; Επεξ/σία 25 Αυγούστου 2019 από DrLo
l337 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 15 λεπτά πριν, DrLo είπε Ευκολάκι. Κοστίζει πολύ λιγότερο. ΥΓ: Θα αμφισβητούσα το "premise" σου ότι κάθε ανθρώπινη ζωή έχει πάντα εγγενή (θετική) αξία. Που το στηρίζεις αυτό πέρα στο συναίσθημα που δε το δέχεσαι ως απάντηση στη αντίθετη πρόταση; Και όσους βγούνε στη σύνταξη να τους σκοτώνουμε την άλλη μέρα γιατί κοστίζουν λιγότερο στο κοινωνικό σύνολο. ΥΓ: Με την ίδια λογική και κάποιος άλλος (οποιοσδήποτε) μπορεί να θεωρήσει ότι και η (ανθρώπινη) ζωή του DrLo δεν έχει πάντα θετική αξία άρα γιατί πχ. να μην του την αφαιρέσουν. 1
DrLo Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2019 10 λεπτά πριν, l337 είπε Και όσους βγούνε στη σύνταξη να τους σκοτώνουμε την άλλη μέρα γιατί κοστίζουν λιγότερο στο κοινωνικό σύνολο. ΥΓ: Με την ίδια λογική και κάποιος άλλος (οποιοσδήποτε) μπορεί να θεωρήσει ότι και η (ανθρώπινη) ζωή του DrLo δεν έχει πάντα θετική αξία άρα γιατί πχ. να μην του την αφαιρέσουν. Αυτούς που βγήκαν σε σύνταξη δε κανανε κάτι αρνητικό να μετρήσει αντίθετα ως προς το κόστος ούτε τους πληρώνεις εσύ. Η σύνταξή τους είναι δικά τους λεφτά. Δεν έχεις δηλαδή κανένα λόγο να σκοτώσεις κάποιον αν η ύπαρξή τους δε θεωρείς ότι είναι απειλητική ή να τους τιμωρήσεις για κάτι που δε κάνανε. Ναι φυσικά. Δε πιστεύω ότι η ζωή μου έχει εξ ορισμού θετική αξία. Την αξία της ζωής μου την δίνω εγώ. Προσωπικά δεν είμαι υπέρ της θανατικής. Απλά θεωρώ άνεπάρκή την απάντηση ότι "κάθε άνθρωπος είναι εξ ορισμού χρήσιμος".
Προτεινόμενες αναρτήσεις