Fubar.gr Δημοσ. 26 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 26 Ιουλίου 2019 Προετοιμαζόμαστε απο τώρα για το χειμώνα, οπότε ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητάμε tips και τεχνικές οδήγησης στο χιόνι. Μένω σε περιοχή που έχουμε χιονόπτωση συνήθως μία εβδομάδα το χρόνο, και χαμηλές θερμοκρασίες όλο το χειμώνα ωστε υπάρχει ενδεχόμενο πάγου ακόμα και όταν δέν έχει χιονίσει. Μέχρι τώρα είχα δικίνητα σεντάν και hatchback και όταν ξεκινούσαν τα κρύα άλλαζα σε χειμερινά λάστιχα, με ανάμεικτα αποτελέσματα που θα εξηγήσω παρακάτω. Τώρα έχω στην κατοχή μου ένα Jeep Liberty με πίσω μπλοκέ διαφορικό και επιλογή κλειδώματος των αξόνων. Φοράει λάστιχα Latitude Cross, που δέν είναι χειμερινά, αλλά έχουν ένδειξη M+S. Οπότε λόγω τετρακίνησης λέω φέτος να πειραματιστώ χωρίς αμιγώς χειμερινά λάστιχα. Επομένως έχω μεγαλύτερη εμπειρία απο τον μέσο Αθηναίο που δέν βλέπει χιόνι ποτέ του, όμως σε καμία περίπτωση όση έχουν κάτοικοι άλλων περιοχών. Οι παρατηρήσεις μου μέχρι τώρα, ενδεχομένως λόγω έλλειψης εμπειρίας να είναι λάθος: - Το φρέσκο χιόνι έχει τα καλά και τα κακά του. Σε επίπεδο έδαφος και όταν το ύψος του χιονιού δέν είναι μεγάλο, μπορείς με προσοχή να οδηγήσεις και με απλά λάστιχα χωρίς αλυσίδες. Στην ανηφόρα όμως δέν βοηθάνε ούτε τα χειμερινά λάστιχα. Το μόνο που βοηθά είναι λάστιχο με έντονο "μπακλαβά" (πχ κάποιο 50/50 τύπου Bridgestone Dueler, BFG KO2 κτλ) και τετρακίνηση. Ακόμα και με αλυσίδες μπορεί να υπάρχει πρόβλημα, γιατι το φρέσκο χιόνι είναι εντελώς σαθρό και δέν μπορεί να κρατήσει το βάρος του αυτοκινήτου. Άλλο πρόβλημα του φρέσκου χιονιού είναι οτι αν το αυτοκίνητο είναι χαμηλό ή το χιόνι πολύ, μαζέυεται μπροστά και εμποδίζει το αυτοκίνητο να προχωρήσει. Εδώ πάλι βοηθά η τετρακίνηση και το αυτοκίνητο να είναι ψηλό ωστε να περνάει απο πάνω - Το παλιό, πατημένο χιόνι ή αυτό που αφήνει πίσω του το εκχιονιστικό γλιστράει με απλά λάστιχα και θέλει αλυσίδες, αλλά εδώ είναι που κάνουν δουλειά τα χειμερινά λάστιχα. Με χειμερινά μπορείς να ξεκινήσεις απο στάση και στην ανηφόρα, με απλό δικίνητο αυτοκίνητο. - Οι αλυσίδες έχουν καλή πρόσφυση αλλά έχουν και τα προβλήματα τους. Αν κάπου κολήσουμε με τις αλυσίδες και οι τροχοί σπινιάρουν, είναι πολύ πιθανό να σπάσουν και να πέσουν στην εσωτερική πλευρά του τροχού. Εκεί μπορεί να πιαστούν σε κανα μαρκούτσι και να το κόψουν ή να μη βγαίνουν με τίποτα και να θέλει σήκωμα με το γρύλο και ξεβίδωμα του τροχού. Οι κουβέρτες είναι πιό ασφαλείς απο αυτή την άποψη. 1 1
toyo73 Δημοσ. 26 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 26 Ιουλίου 2019 Bρε συ ξεπαγιασαμε στο κατακαλοκαιρο.Εφερες τα χιονια με 38c και aircool.
NikosKallithea Δημοσ. 26 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 26 Ιουλίου 2019 Εχω κατι αλυσίδες που δεν εχω χρησιμοποιήσει εδω και 20 χρόνια, περιμένω πότε θα κατέβω στην Μύκονο για να τις βάλω! Καλά μπάνια, καλό καλοκαίρι
teddy71 Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Παιδια δώστε και καμμία συμβουλή για οδήγηση πάνω σε καυτή άσφαλτο, και πως να σταματήσουν να τσιριζουν τα λάστιχα στις στροφές.
GoMaR Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 1 ώρα πριν, teddy71 είπε Παιδια δώστε και καμμία συμβουλή για οδήγηση πάνω σε καυτή άσφαλτο, και πως να σταματήσουν να τσιριζουν τα λάστιχα στις στροφές. βαλε βατραχοπεδιλα στα λαστιχα και αναπνευστηρα στο καπο και εισαι ετοιμος 😛 1
Fubar.gr Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 19 ώρες πριν, toyo73 είπε Bρε συ ξεπαγιασαμε στο κατακαλοκαιρο.Εφερες τα χιονια με 38c και aircool. 19 ώρες πριν, NikosKallithea είπε Εχω κατι αλυσίδες που δεν εχω χρησιμοποιήσει εδω και 20 χρόνια, περιμένω πότε θα κατέβω στην Μύκονο για να τις βάλω! Καλά μπάνια, καλό καλοκαίρι 😂 😎 Ζητάω γνώμες απο τώρα που υπάρχει μια σχετική άνεση χρόνου, καθώς αν είναι να μπούν χειμερινά θα πρέπει να βρώ και ένα σετ σιδερένιες ζάντες. Καλό καλοκαίρι σε όλους!
zio10 Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Πρώτη φορά τον περασμένο χειμώνα έβαλα χειμερινά και δεν κόλλησα πουθενά. Φρέσκο χιονί, παλιό χιόνι, πάγος, καθαρός δρόμος από εκχιονιστικό δεν είχα πουθενά πρόβλημα. Μου φάνηκε ίδιο αποτέλεσμα με τις χιονοκουβέρτες που χρησιμοποιούσα πριν. Εννοείται όχι απότομες κινήσεις και αυξομειώσεις ταχύτητας όσο γίνεται. 2
lary7 Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 27 Ιουλίου 2019 Από φίλο που τα είχε τα Latitude Cross σε Grand Vitara, μπορώ να πω πως πάνε πολύ καλά στο χιόνι και αμφιβάλω αν ένα καθαρό χειμερινό θα σου δώσει πολύ παραπάνω. Με μπλόκε-τετρακίνηση-ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν θα κολλάς σχεδόν πουθενά, αλλά καλού κακού πάντα και ένα ζευγάρι αλυσίδες. Και οι παλιοκουβέρτες μια χαρά φεύγουν και πάνε στην πίσω πλευρά, έτυχε παλαιότερα με τον κουμπάρο να βγάζουμε και τις 2 ζάντες για να τις ξεμπλέξουμε, με -8C και κανένα μέτρο χιόνι... 1
plasTOST Δημοσ. 29 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2019 Καλορίζικο αρχικά το νέο αυτοκίνητο και εύχομαι να το ευχαριστηθείς όσο δεν πάει. Αρχικά να ξέρεις ότι τα μπλοκέ είναι ότι χειρότερο στο πάγο ιδίως αν έχεις και μπροστά μπλοκέ θέλει μεγάλη προσοχή. Δοκίμασέ τα και εσύ και θα καταλάβεις πως αντιδρά το αυτοκίνητο. Σε μόνιμα τετρακίνητο αυτοκίνητο: Τα Latitude τα φοράω τώρα τελευταία και τα δοκίμασα σε χιόνι πάγο με τα οποία έκανα και ταξίδι στα Βαλκάνια χειμώνα με χιονόπτωση και αρνητικές θερμοκρασίες (-15 & -20). Πριν φορούσα χωμάτινα λάστιχα (Maxxis trepador) οπότε και οι εντυπώσεις μου θα είναι με βάση αυτά: Άψογα σε άσφαλτο και σε πατημένο χωματόδρομο. σε βρεγμένο στέκονται καλά Ευαίσθητα σε πέτρες. Στο πατημένο χιόνι μέτρια. Σε πάγο κάτω του μετρίου. Πάντα να έχεις μαζί σου αλυσίδες και για να μην φοβάσαι αν θα σπάσουν θα πάρεις πιο χοντρες (πάχος αλυσίδα 13χιλ). Σε Α/Τ ή 50-50 θα σου πρότεινα να κοιτάξεις και σε Hankook Dynapro at, όπως και στα νέα Geolander AT. Δοκιμασμένα και τα 2 σε αυτοκίνητο κοντά στα κιλά του δικού σου (παίζει ρόλο και αυτό). Τα Hankook είναι ένα κλικ πιο χωμάτινα. Υ.Γ. για τόσο μικρό διάστημα που τα θες δεν αξίζει να πάρεις χειμερινά. Η τετρακίνηση ναι μεν θα σε βοηθήσει πάρα πολύ να κινηθείς αλλά θέλει και αυτή προσοχή! 1
Fubar.gr Δημοσ. 30 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 30 Ιουλίου 2019 Στις 27/7/2019 στις 1:56 ΜΜ, zio10 είπε Πρώτη φορά τον περασμένο χειμώνα έβαλα χειμερινά και δεν κόλλησα πουθενά. Φρέσκο χιονί, παλιό χιόνι, πάγος, καθαρός δρόμος από εκχιονιστικό δεν είχα πουθενά πρόβλημα. Εδώ ένα σενάριο οπου τα χειμερινα μπορούν να τα βρούν σκούρα. Μερικά εκατοστά απάτητου χιονιού: Αν συνδυαστεί και με μία μικρή ανηφορική κλίση, τότε μπορείς να κολλήσεις πανεύκολα ακόμα και με χειμερινά. Το δέ ολόφρεσκο χιόνι πούδρα (αυτό που όταν φυσάει το παίρνει ο αέρας) είναι ακόμα χειρότερο, είναι σαν να οδηγείς σε άμμο στην παραλία. Τα "επίσημα" τέστ γίνονται σε παλιό πατημένο σκληρό χιόνι: Βλέποντας το παραπάνω βίντεο μπορεί κάποιος να συμπεράνει οτι η τετρακίνηση είναι άχρηστη και το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι ένα σετ χειμερινά λάστιχα. Όμως η πραγματικότητα είναι οτι αυτό ισχύει μόνο για το συγκεκριμένο τύπο χιονιού. Υπο άλλες συνθήκες η τετρακίνηση μπορεί να είναι σημαντικός παράγοντας. 1
Whargoul Δημοσ. 30 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 30 Ιουλίου 2019 5 ώρες πριν, Fubar.gr είπε Εδώ ένα σενάριο οπου τα χειμερινα μπορούν να τα βρούν σκούρα. Μερικά εκατοστά απάτητου χιονιού: [...] Βλέποντας το παραπάνω βίντεο μπορεί κάποιος να συμπεράνει οτι η τετρακίνηση είναι άχρηστη και το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι ένα σετ χειμερινά λάστιχα. Όμως η πραγματικότητα είναι οτι αυτό ισχύει μόνο για το συγκεκριμένο τύπο χιονιού. Υπο άλλες συνθήκες η τετρακίνηση μπορεί να είναι σημαντικός παράγοντας. Η τετρακίνηση βοηθά κυρίως στο να κινηθείς. Όχι στο κράτημα. Εάν ένα λάστιχο έχει ένα Α συντελεστή τριβής τότε με την τετρακίνηση απλά μπορείς να βάλεις 2πλάσια ροπή κάτω (ή ανάλογα να μοιράσεις την αναγκαία για κίνηση ροπή σε 4 σημεία αντί σε 2) + διπλασιάζεις τις πιθανότητες σου να βρεις καλύτερο "πάτημα". Το λάστιχο/αλυσίδες βοηθούν στο κράτημα γενικά, οπότε ταυτόχρονα βοηθούν και στο να βάλεις την ροπή κάτω, και στο φρενάρισμα και στην αλλαγή κατεύθυνσης. Γι αυτό και συνήθως είναι γενικά καλύτερα το 2WD με χειμερινά λάστιχα παρά το 4WD με κανονικά, εκτός εάν κινείσαι σε συνθήκες στυλ off-road, ανώμαλο δρόμο από ακαθάριστο χιόνι που έρχεται και παίζει ρόλο ο διπλασιασμός της πιθανότητας να βρεις καλό πάτημα για κίνηση. + Η τετρακίνηση δεν είναι άχρηστη. Απλά είναι διαφορετικό πράγμα και αρμόζουν σε διαφορετικές περιστάσεις η τετρακίνηση με καλοκαιρινά λάστιχα vs 2WD με χειμερινά vs 4WD με χειμερινά. Προφανώς και το 4WD με χειμερινά είναι η καλύτερη επιλογή.
teot Δημοσ. 31 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 31 Ιουλίου 2019 Έχοντας σχεδόν μια δεκαετία τετρακίνητο και χειμερινά τον χειμώνα .... χειμερινά... Η τετρακίνηση από μόνη της θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις σε ανηφορα, να περασεις καποιο σημείο πιό δύσκολο αλλά στην πρώτη κατηφόρα και ειδικα στην πρώτη κατηφορική στροφή θα δείς την διαφορά... θα δεις οτι δεν φρενάρει... Δεν είναι τυχαίο που οι καλλίτεροι πελάτες για έξοδο στους δρόμους για τα χιονοδρομικά ειναι τα τετρακίνητα... γιατι νομίζουν ότι το τετρακίνητο παει παντου χωρίς άλλο εξοπλισμο... αλλά αν το αυτοκίνητο δεν εχει το κατάλληλο παπούτσι...... δεν....
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα