Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επισκέπτης
Δημοσ.

Έτσι θα εκτελωνίζονται τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα IX από τον Σεπτέμβριο

 

Από τις 27 Σεπτεμβρίου και μετά όποιος εισάγει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θα πρέπει να κάνει 29 βήματα ώστε να μπορέσει να εκδώσει ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Αν πάλι δεν έχει όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και Πιστοποιητικά απλά το αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να εκτελωνιστεί και στη συνέχεια να κυκλοφορήσει στη χώρα μας.

Οι διαδικασίες και η περισυλλογή εγγράφων ξεκινά από τη χώρα που εισάγεται το όχημα και ο έμπορος ή ο ιδιώτης που θέλει να το φέρει στην Ελλάδα θα πρέπει να έχει πριν από την άφιξη του οχήματος εντός ελληνικής επικράτειας τα εξής:

1.Βεβαίωση αγοράς του αυτοκινήτου και αποστολή του συναλλάγματος μέσω τράπεζας.

2.Παραλαβή τιμολογίου αγοράς με τις προβλεπόμενες ενδείξεις. Σε περίπτωση ιδιωτικού συμφωνητικού, θεώρηση από το ελληνικό προξενείο του τόπου του πωλητή.

3.Παραλαβή του πιστοποιητικού συμμόρφωσης που εκδίδεται από το εργοστάσιο κατασκευής για το συγκεκριμένο πλαίσιο και συνοδεύει το αυτοκίνητο.

4.Παραλαβή πρωτότυπης άδειας κυκλοφορίας (μέρος Ι και μέρος ΙΙ εφόσον έχει εκδοθεί).

5.Παραλαβή βεβαίωσης του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης με το εξής περιεχόμενο:

αα) πότε έπρεπε να γίνουν οι έλεγχοι και πότε έγιναν, καθώς και ποιοι εκκρεμούν,

ββ) ποιοι ήταν επιτυχείς και ποιοί όχι και γιατί και

γγ) πόσα χιλιόμετρα είχε διανύσει το όχημα σε κάθε έλεγχο (θα ισχύσει από 27-9-2019).

6.Βεβαίωση της αρχής που εξέδωσε την ξένη άδεια κυκλοφορίας, η οποία περιλαμβάνει:

αα) την έγκριση τύπου με βάση την οποία ταξινομήθηκε το όχημα,

ββ) τα στοιχεία κυβισμού, εκπομπών CO2 και οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που καλύπτει το όχημα,

γγ) την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης και δδ) τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.

7.Πριν την άφιξη του οχήματος στην Ελλάδα, θα πρέπει να έχει υποβληθεί στο τελωνείο εισόδου δήλωση άφιξης οχήματος (ΔΑΟ).

8.Μετά τη διέλευση στην ελληνική επικράτεια, επιτρέπεται η κίνηση του οχήματος μόνο από το τελωνείο εισόδου μέχρι τον τόπο ακινητοποίησης εφόσον αυτό ήρθε αυτοδύναμο. Στα έμφορτα, απαγορεύεται οποιαδήποτε μετακίνηση πριν τον τελωνισμό.

 

Μετά την άφιξη του εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος ξεκινά ο άλλος «Γολγοθάς» καθώς για τον εκτελωνισμό και την έκδοση ελληνικών πινακίδων κυκλοφορίας απαιτούνται:

Ηλεκτρονική παραλαβή της Δήλωσης Άφιξης Οχήματος (ΔΑΟ) και ηλεκτρονική κατάθεση Δήλωσης Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΔΕΦΚ) μέχρι την 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την άφιξη μέσω του ICISNET. Συμπλήρωση των απαιτούμενων πεδίων με τους αντίστοιχους κωδικούς.

Η ΔΕΦΚ προσκομίζεται σε έντυπη μορφή στο αρμόδιο τελωνείο με τα παρακάτω δικαιολογητικά:

1.Έντυπη ΔΕΦΚ.

2.Τιμολόγιο αγοράς ή ιδιωτικό συμφωνητικό θεωρημένο από το ελληνικό προξενείο.

3.Στοιχεία από τα οποία προκύπτει ο χρόνος άφιξης του οχήματος (διεθνής φορτωτική για τα έμφορτα, εισιτήρια κλπ για τα αυτοδύναμα).

4.Πιστοποιητικό συμμόρφωσης που εκδίδεται από το εργοστάσιο παραγωγής.

5.Έγκριση τύπου ή δελτίο κοινοποίησης που εκδίδεται από το υπουργείο Μεταφορών.

6.Δήλωση εξοπλισμού παραρτήματος Ι ή ΙΙ κατά περίπτωση της Α.1203/2019 Απόφασης Διοικητή ΑΑΔΕ.

7.Υπεύθυνη δήλωση θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής για τα διανυθέντα χιλιόμετρα.

8.Υπεύθυνη δήλωση για τη γνησιότητα των εγγράφων που καταθέτονται.

9.Βεβαίωση εξοπλισμού με αναφορά στον αριθμό πλαισίου του οχήματος στην οποία επισημαίνεται διακριτά μόνο ο πρόσθετος/προαιρετικός εξοπλισμός και εκδίδεται από τον επίσημο διανομέα/αντιπρόσωπο στην Ελλάδα, όπως προβλέπεται από την Α1203/2019 Απόφαση ΑΑΔΕ.

10.Βεβαίωση τεχνικής επικαιροποίησης που προβλέπεται από το άρθρο 46 του νόμου 4530/2018 και περιλαμβάνει:

αα) το μοντέλο και η έκδοση ή η παραλλαγή του,

ββ) το πρώτο έτος κυκλοφορίας του οχήματος και το γνήσιο του αριθμού πλαισίου και κινητήρα, ο κυβισμός, ο χρωματισμός και η κατηγορία του οχήματος,

γγ) ο επιπλέον του βασικού (εξτρά) εξοπλισμός του, σύμφωνα με τους τιμοκαταλόγους λιανικής πώλησης του οχήματος στη χώρα μας,

δδ) η εκ κατασκευής αντιρρυπαντική τεχνολογία και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα,

εε) ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει στο όχημα και ποιες εκκρεμούν και

στ) οι πλέον σύγχρονες καταχωρημένες πληροφορίες οδομέτρου από τη μηχανογραφική βάση του εργοστασίου. (η βεβαίωση αυτή από 27-9-2019).

11.Λοιπά κατά περίπτωση δικαιολογητικά.

12.Προσκόμιση του αυτοκινήτου στο τελωνείο για έλεγχο.

13.Έλεγχος του αυτοκινήτου και των δικαιολογητικών.

14.Διαβίβαση στοιχείων στην τελωνειακή περιφέρεια για προσδιορισμό αξίας.

15.Προσδιορισμός αξίας από υπηρεσία αξιών της τελωνειακής περιφέρειας.

16.Χρέωση τέλους ταξινόμησης και ΦΠΑ αν οφείλεται.

17.Έκδοση ταυτότητας πληρωμής.

18.Ηλεκτρονική πληρωμή των οφειλόμενων επιβαρύνσεων.

19.Έκδοση πιστοποιητικών τελωνισμού.

20.Προσκόμιση του αυτοκινήτου στο ΚΤΕΟ για έλεγχο.

21.Λοιπές διαδικασίες και δικαιολογητικά σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών έκδοσης άδειας κυκλοφορίας και ΔΟΥ.

 

Πηγή

Επισκέπτης
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Εντάξει θα κερδίσεις κάνα χιλιάρικο αγοράζοντας απ' έξω αλλά στο τέλος θα το πληρώσει σε ψυχοφάρμακα.

Ανάλογα το αμάξι.

Ναι σε πολλά ισχύει αυτό που λες σε πολλά δεν ισχύει καθόλου όχι μόνο λόγω κέρδους χρημάτων αλλά και επειδη δεν υπάρχει η ποικιλία Ελλάδα που υπάρχει π.χ. Γερμανία.

Δημοσ.

Σαν ιδιώτης δεν το κόβω να τελειώσεις.

Οι μαντράδες έχουν τις άκρες τους και με λίγο λάδι τα πιο πολλά θα τους τα κάνουν οι υπάλληλοι του Υπουργείου. :P

  • Like 2
Δημοσ.

Αραγε ποσα βηματα χρειαζονται σε αλλες χωρες της ΕΕ για αντιστοιχη διαδικασια; Γιατι ειναι τοσο δυσκολο να τους φτασουμε σε καποια θεωρητικα ευκολα πραγματα; Απλα και μονο για να δικαιολογουν καποιο στο δημοσιο την θεση τους;

  • Like 2
Επισκέπτης
Δημοσ.

Ελάχιστα,όταν είναι ειδικά από χώρα Ε.Ε.

Και φυσικά ελάχιστο έως μηδενικό τέλος ταξινόμησης.

Κανονικά η διακίνηση προϊόντων εντός Ε.Ε. είναι ελεύθερη χωρίς τελωνεία,μόνο στο ελλαδισταν δεν ισχύει για τα αυτοκίνητα.

 

Δημοσ.

Off topic αλλά δεν πειράζει.

Σοβαρά με στεναχωρεί να διαβαζω να λετε Ελλαδίσταν την χωρα που ζουμε..κριμα.

Τέλος το off topic .

  • Like 4
Δημοσ.
Μόλις τώρα, NikosKallithea είπε

...και πως να την πούμε Μονακό;

Για προσπαθησε να εισαγεις στο μονακο ενα μεταχ πουντο 12ετιας απο ελλαδα...ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.

αρα ειμαστε καλυτεροι και πιο ευελικτοι. Μην τα ισοπεδωνουμε ολα....1-0.

  • Like 1
Δημοσ.
10 ώρες πριν, jmmys είπε

Ελάχιστα,όταν είναι ειδικά από χώρα Ε.Ε.

Και φυσικά ελάχιστο έως μηδενικό τέλος ταξινόμησης.

Κανονικά η διακίνηση προϊόντων εντός Ε.Ε. είναι ελεύθερη χωρίς τελωνεία,μόνο στο ελλαδισταν δεν ισχύει για τα αυτοκίνητα.

Σε ολόκληρη την ΕΕ δεν ισχύει η ελεύθερη διακίνηση για τα αυτοκίνητα

  • Like 1
Επισκέπτης
Δημοσ.

Δεν υπάρχουν τέτοια υπερογκα τέλη ταξινομησης και τέτοια γραφειοκρατία όμως.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 11/7/2019 στις 8:51 ΜΜ, ELTASSOS είπε

Για προσπαθησε να εισαγεις στο μονακο ενα μεταχ πουντο 12ετιας απο ελλαδα...ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.

αρα ειμαστε καλυτεροι και πιο ευελικτοι. Μην τα ισοπεδωνουμε ολα....1-0.

και ποιος σου ειπε οτι το μονακο ειναι στην ευρωπη? απλα χρησιμοποιει το ευρω, δεν ανηκει στα κρατη μελη

 

""Το Μονακό, ο Άγιος Μαρίνος και το Βατικανό, αν και δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν συνάψει ειδικές συμφωνίες με αυτήν σχετικά με τη χρήση του ευρώ ως εθνικού τους νομίσματος. Η Ανδόρα δεν έχει υπογράψει ακόμα τέτοια ειδική συμφωνία για το ευρώ, παρόλο που αυτό γίνεται δεκτό στις συναλλαγές""

πηγη βικιπαιδεια

 

σε ολη την ευρωπη η διακινηση οχηματων και λοιπων προιοντων ειναι σχεδον δωρεαν. η ελλαδα εχει προστιμο καθε χρονο απο την ευρωπη για μη συμορφωση με τους ευρωπαικους νομους αλλα τα εσοδα απο τους εκτελωνισμους ειναι 3πλασια του προστιματος γι αυτο και κανουν οτι γουσταρουν.

μιας κ τυγχανω να κανω εισαγωγες, το ιδιο οχημα που εχει τελος ταξινομησης 150ευρω στην γερμανια, στην ελλαδα ζητανε 4000...να μην αναφερω για ενα porsche panamera μοντελο του 12...στην γερμανια 450 ευρω και στην ελλαδα 36000 χαχα οταν η αξια του στην γερμανια εχει 25000 μεταχειρισμενο.

 

παντως το παιχνιδι με τα τελωνεια το καθοριζουν οι ιδιοκτητες των μεγαλων αντιπροσωπειων αυτοκινητων ωστε να μην τους τρωνε κομματι απο την πιττα οι εισαγωγεις και οι εμποροι...

Επεξ/σία από bill_zaf
  • Thanks 1
Δημοσ.
Στις 12/7/2019 στις 3:51 ΠΜ, teot είπε

Σε ολόκληρη την ΕΕ δεν ισχύει η ελεύθερη διακίνηση για τα αυτοκίνητα

Ένα πράγμα το να μην είναι ελεύθερη γενικά η διακίνηση των αυτοκινήτων (που γίνεται για λόγους προστατευτισμού της εγχώριας αγοράς), ένα άλλο πράγμα η παράνοια του ελληνικού συστήματος. Ξέρω από φίλους που προσπάθησαν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητο με πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας μέσα του 2010, 1.800κεκ και τους ζήτησαν πάνω απο 10,000€ που είναι πάνω απο τα μισά απ'ότι αξίζει το αυτοκίνητο πλέον. Και το πούλησαν τελικά στο εξωτερικό γιατί το ποσό ήταν υπέρογκο.

Ειδικά στα μεγάλα αυτοκίνητα είναι εγκληματικά τα ποσά του τελωνείου γιατί εν τέλει ο κόσμος τα κυκλοφορεί με ξένα νούμερα και το κράτος χάνει έσοδα (και λεφτά στην οικονομία) κάθε χρόνο. Άλλη μια κοντόφθαλμη πολιτική της χώρας, "αντε να τους τα αρπάξουμε τώρα που θέλουν και BMW απο τη Γερμανία". 

Επίσης η έλλειψη καινούριων αυτοκινήτων έχει κάνει την αγορά των μεταχειρισμένων τελείως ζόμπι με τα ποσά που ζητούνται να είναι ανήκουστα. Το αυτοκίνητο μου είναι του 2007, το πήρα το 2012 με 6,000€ και τώρα, 7 χρόνια μετά, το ίδιο αυτοκίνητο κοστίζει τα ίδια στην αγορά των μεταχειρισμένων. Αμα το δώσω παίζει να βγάλω και κέρδος. Αμα υπήρχε πιο ευέλικτη διαδικασία εισαγωγής (χωρίς εξωφρενικούς όρους πάλι), θα μπορούσε να καλυφθεί το κενό στην αγορά με αυτοκίνητα που κυκλοφορησαν τα χρόνια που η Ελλάδα βούλιαζε στην κρίση. 

  • Like 1
Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μέσα από μια σειρά εγγράφων και διαδικασιών, τα συναρμόδια υπουργεία επιχειρούν να βάλουν τέλος στα «σαπάκια» που έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά. Από τις 27 Σεπτεμβρίου θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται στη χώρα μας. Μέσω τις συγκεκριμένης εφαρμογής του υπουργείου Μεταφορών, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να βρίσκει πληροφορίες που αφορούν τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου κατά την τελευταία διέλευση για συντήρηση, οι ανακλήσεις που έχουν γίνει, το ιστορικό ελέγχου στα ΚΤΕΟ και πολλά ακόμη. Σημειώνουμε, επίσης, πως στοιχεία για το αυτοκίνητό τους θα μπορούν να βρίσκουν και όσοι έχουν ήδη στην κατοχή τους κάποιο μεταχειρισμένο εισαγωγής.

Την ίδια στιγμή οι έμποροι και οι ιδιώτες που εισάγουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θα πρέπει να συγκεντρώσουν ένα πλήθος εγγράφων-δικαιολογητικών τα οποία θα αποτελέσουν «εμπόδιο» για τους επιτήδειους που παραποιούν τα χιλιόμετρα.
Πηγή: iefimerida 

Επεξ/σία από Επισκέπτης

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...