Προς το περιεχόμενο

Πρόσθετα μέτρα ζητάει η Ευρώπη από τη Boeing για το 737 Max


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ενδεχομένως να χρειαστεί να περάσει αρκετός χρόνος ωσότου επιτραπεί στο Boeing 737 Max να επανέλθει στους αιθέρες. Μπορεί η Boeing να είναι αισιόδοξη στις ανακοινώσεις της και μπορεί να περιμένει από μέρα σε μέρα την έγκριση της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA), ωστόσο στην Ευρώπη παραμένουν τα εμπόδια.

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (EMSA) έχει υποδείξει στην Boeing μία λίστα από αλλαγές που θέλει να κάνει και μία από αυτές, σύμφωνα με αναφορές, αφορά στο σύστημα αυτόματου πιλότου του αεροσκάφους. Η Boeing, με δήλωση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της, Dennis Muilenburg, ανέλαβε την ευθύνη και απέδωσε τις δύο πρόσφατες αεροπορικές τραγωδίες, των Lion Air και Ethiopian Airlines που στέρησαν την ζωή σε 346 ανθρώπους, στη λανθασμένη εμπλοκή του συστήματος ασφαλείας και ελέγχου του αεροσκάφους με την ονομασία MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), ένα σύστημα που σχεδιάστηκε ειδικά για το 737 Max και τους μεγάλους κινητήρες του ώστε να αποτρέπει την απώλεια άντωσης (στήριξης) όταν το αεροσκάφος πετάει με χαμηλή ταχύτητα έχοντας ανασύρει τα πτερύγια του και το ρύγχος του βρίσκεται προς τα επάνω.

Μόλις το σύστημα, μέσω διάφορων αισθητήρων, «θεωρήσει» ότι το αεροσκάφος επρόκειτο να εισέλθει σε κατάσταση απώλειας άντωσης/ στήριξης (stall) τότε αναλάμβανε να στρέψει το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω για να διορθώσει την γωνία προσβολής, και να αποφευχθεί η απώλεια στήριξης.   

Το σύστημα βρέθηκε στο επίκεντρο των ερευνών της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) και της ίδιας της Boeing καθώς και άλλων οργανισμών για την ασφάλεια σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου, όπως βεβαίως και των ερευνών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (EMSA). Όπως είναι γνωστό, το 737 Max της Boeing, που αποτελεί την τελευταία έκδοση του αεροσκάφους με τις υψηλότερες πωλήσεις στον κόσμο, διαθέτει ενισχυμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης πτήσης. Τώρα, η EMSA, απαιτεί σχεδιαστικές αλλαγές στο αεροσκάφος και ζητά να διασφαλιστεί ότι τα πληρώματα θα είναι επαρκώς εκπαιδευμένα. Επιπλέον, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, η Ευρωπαϊκή υπηρεσία ανησυχεί για το σύστημα αυτόματου πιλότου του αεροσκάφους. Συγκεκριμένα, εξέφρασε ιδιαίτερη ανησυχία ότι ο αυτόματος πιλότος δεν έχει δυνατότητα απεμπλοκής σε ορισμένες καταστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, για τους πιλότους να αναλάβουν τον έλεγχο του αεροσκάφους πριν το αεροσκάφους εισέλθει σε κατάσταση απώλειας στήριξης. Η FAA, από την άλλη, δεν εξέφρασε τέτοια ανησυχία, τουλάχιστον όχι δημοσίως.

Αν απαιτηθεί από την Boeing να προχωρήσει στην παραπάνω αλλαγή, τότε ενδεχομένως αυτό να αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για τις ελπίδες της Boeing να επιστρέψει το αεροσκάφος σε υπηρεσία το συντομότερο δυνατό. Όμως αυτό δεν φαίνεται να αποτελεί το μοναδικό πρόβλημα για την Boeing. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανακαλύφθηκε ένα bug σε έναν κεντρικό επεξεργαστή του αεροσκάφους που πρέπει να διορθωθεί άμεσα. Και όλα αυτά την ώρα που η Boeing ανέμενε ότι το 737 Max θα πετάξει ξανά από τον Σεπτέμβριο.

Ούτε η EASA, αλλά ούτε και η FAA επιβεβαίωσαν την διαρροή, ωστόσο η Αμερικάνικη υπηρεσία τόνισε ότι βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με άλλους ρυθμιστικούς φορείς κατά την διάρκεια των ερευνών της. Όμως και η Αμερικάνικη υπηρεσία βρέθηκε στο στόχαστρο εμπειρογνωμόνων και ειδικών καθώς και του Τύπου για τις αρχικές της έρευνες για το νέο αεροπλάνο της Boeing.

SlashGear


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Επισκέπτης

>346 ανθρώπους

Αν τρομοκρατες απο Χ χωρα καθαριζαν 350 αμερικανους θα τους εκανε εισβολη η murica παλι για την προστασια της ελευθεριας τους. Οταν sick, greedy καπιταλιστες και εταιριες για να γλιτωσουν χρηματα κανουν κατι που σκοτωνει 350 non-americans, απλα παιρνουν ευθυνη και συνεχιζουν να κανουν οτι μπορουν για να σωσουν την εικονα τους, και φυσικα να ξανασηκωσουν στον αερα τα 737-MAX που παλι θα τα κυβερνα το MCAS με τον ιδιο τροπο γιατι αεροδυναμικα το αεροπλανο εχει τρανταχτο προβλημα. 

Παλι τα ιδια δηλαδη, αντε να δουμε ποτε θα πεσει το επομενο και τι θα πουνε τοτε, εδω θα ειμαι θα περιμενω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, Kwsths67 είπε

>346 ανθρώπους

Αν τρομοκρατες απο Χ χωρα καθαριζαν 350 αμερικανους θα τους εκανε εισβολη η murica παλι για την προστασια της ελευθεριας τους. Οταν sick, greedy καπιταλιστες και εταιριες για να γλιτωσουν χρηματα κανουν κατι που σκοτωνει 350 non-americans, απλα παιρνουν ευθυνη και συνεχιζουν να κανουν οτι μπορουν για να σωσουν την εικονα τους, και φυσικα να ξανασηκωσουν στον αερα τα 737-MAX που παλι θα τα κυβερνα το MCAS με τον ιδιο τροπο γιατι αεροδυναμικα το αεροπλανο εχει τρανταχτο προβλημα. 

Παλι τα ιδια δηλαδη, αντε να δουμε ποτε θα πεσει το επομενο και τι θα πουνε τοτε, εδω θα ειμαι θα περιμενω.

Και τι να κάνουν οι non-american να εισβάλουν στους americans? και τι σχέση έχουν οι τρομοκράτες? και καλά οι αμερικάνοι τι,  δεν ενδιαφέρονται για τους, μη αμερικάνους? Δηλαδή οι επενδύσεις που γίνονται στη Boeing είναι μόνο απο αμερικάνους? Δε καταλαβαίνω τον τρόπο που το λές... δηλαδή είσαι σε φάση "φονιάδες των λαών"?

To σωστό θα ήταν να αποσυρθεί εντελώς το αεροπλάνο γιατί αν ειναι να στέκεται softwa-ρικα στον αέρα θα υπάρξει κι άλλο πλήγμα. Αλλά εδώ μιλάμε για πολλά λεφτά επενδύσεις...δεν αποσύρεται ένα αεροπλάνο ετσι απλά, κάθε εταιρία θα προπαθήσει να περάσει κάτι τέτοιο με το μικρότερο κόστος και επιπτώσεις.

8 λεπτά πριν, Giannakos83 είπε

Θεέ μου ???? ΦΥΛΑΞΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 🙏

Πωωωωωώ ρεεεε φίλεεεεεε!!! Πρώτη φορά το βλέπω....ΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩ δε μιλάνε σοβαρά...ειναι πραγματικό γεγονός?

Επεξ/σία από nosstrom
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, nosstrom said:

Και τι να κάνουν οι non-american να εισβάλουν στους americans? και τι σχέση έχουν οι τρομοκράτες? και καλά οι αμερικάνοι τι,  δεν ενδιαφέρονται για τους, μη αμερικάνους? Δηλαδή οι επενδύσεις που γίνονται στη Boeing είναι μόνο απο αμερικάνους? Δε καταλαβαίνω τον τρόπο που το λές... δηλαδή είσαι σε φάση "φονιάδες των λαών"?

To σωστό θα ήταν να αποσυρθεί εντελώς το αεροπλάνο γιατί αν ειναι να στέκεται softwa-ρικα στον αέρα θα υπάρξει κι άλλο πλήγμα. Αλλά εδώ μιλάμε για πολλά λεφτά επενδύσεις...δεν αποσύρεται ένα αεροπλάνο ετσι απλά, κάθε εταιρία θα προπαθήσει να περάσει κάτι τέτοιο με το μικρότερο κόστος και επιπτώσεις.

Πωωωωωώ ρεεεε φίλεεεεεε!!! Πρώτη φορά το βλέπω....ΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩ δε μιλάνε σοβαρά...ειναι πραγματικό γεγονός?

Λογικά ....? Ναι....! Δυστυχώς...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Giannakos83 είπε

για το αν είναι πραγματικό γεγονός....!

πωωωωωω πωπωπωπωπωπω!!!! κάνω και πολλές πτήσεις το χρόνο! και υπερατλαντικά....  Ασεεε!

16 λεπτά πριν, gianniskks είπε

Εγώ βλέπω ότι υποτίθεται ότι οι αλλαγές θα ήταν έτοιμες την περασμένη άνοιξη. Πιάσαμε Ιούλιο και δεν υπάρχει ακόμα χρονοδιάγραμμα. 

πάνε να το κάνουν ΑΒΑΒΑ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, nosstrom said:

πωωωωωω πωπωπωπωπωπω!!!! κάνω και πολλές πτήσεις το χρόνο! και υπερατλαντικά....  Ασεεε!

Ο Θεός να μας φυλάει πάλι θα γράψω...! Και εσένα και όλους μας !!!!

  • Like 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Δύο είναι τα βασικά προβλήματα:

Το ένα είναι καθαρά σχεδιαστικό: οι νέας τεχνολογίας κινητήρες, λόγω διαστάσεων και θέσης στα φτερά, δημιουργούν πρόβλημα απώλειας στήριξης. Η Boeing -που έτρεχε να προλάβει την Airbus και το A320 Neo- προσπάθησε με το MCAS να δημιουργήσει ένα αεροσκάφος "γνώριμο" στους πιλότους, ώστε να μην χρειαστεί εκπαίδευση σε εξομοιωτές.

Το δεύτερο, και πραγματικά εφιαλτικό, είναι ότι -πριν τη Lion- δεν ήξερε κανείς εκτός Boeing για το MCAS. Δεν υπήρχε αναφορά στο έντυπο εγχειρίδιο, ούτε στην εφαρμογή που είχε διαθέσει η Boeing. Η λύση που δόθηκε, όπως αποδείχτηκε με την Ethiopian, δεν ήταν λύση.

Y.Γ. Το βίντεο δείχνει την πτώση της National Airlines, Πτήση 102, κατά την απογείωση από στρατιωτική βάση στο Αφγανιστάν.

  • Like 6
  • Thanks 4
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, nosstrom είπε

 

To σωστό θα ήταν να αποσυρθεί εντελώς το αεροπλάνο γιατί αν ειναι να στέκεται softwa-ρικα στον αέρα θα υπάρξει και άλλο πλήγμα. 

Σε όλα αυτά τα αεροπλάνα τρέχουν προγράμματα για να σταθούν με ασφάλεια στον αέρα. 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Giannakos83 είπε

Ο Θεός να μας φυλάει πάλι θα γράψω...! Και εσένα και όλους μας !!!!

Να είμαστε καλά φίλε... έχω δεί και έχω δει σε Ντοκυμαντερ + μια εμπειρία πριν 2 χρόνια προς Ρόδο και καλά τα airbuss δε πέφτουν ναι καλά να κάτσω να σου πω, να δείς πώς πέφτει.. ευτυχώς που ο πιλότο είχε μπάλες απο κάτω..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Δεν κατάλαβα προς τι η φατσούλα απορίας.

Κάποιος ασυνείδητος πήγε και κότσαρε σε υπαρκτό βίντεο που δείχνει την πτώση εμπορικού και όχι επιβατηγού αεροσκάφους (λόγω μετατόπισης φορτίου κατά την απογείωση που προκάλεσε ζημιά στα υδραυλικά του συστήματα και απώλεια στήριξης) τίτλο πως τάχα είναι η πτώση της Ethiopian.

Μην αναπαράγετε άκριτα ό,τι βρίσκετε στο διαδίκτυο.

  • Like 7
  • Thanks 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, nosstrom said:

Να είμαστε καλά φίλε... έχω δεί και έχω δει σε Ντοκυμαντερ + μια εμπειρία πριν 2 χρόνια προς Ρόδο και καλά τα airbuss δε πέφτουν ναι καλά να κάτσω να σου πω, να δείς πώς πέφτει.. ευτυχώς που ο πιλότο είχε μπάλες απο κάτω..

Καταλαβαίνω.... τίποτε δεν είναι αδύνατο !!!! Και οι άνθρωποι και οι μηχανές κάνουν λάθη ! Ομως συνήθως γίνεται μεγάλη προσπάθεια για αποφυγή ατυχημάτων από τους πιλότους που αναφέρεις και καλά να είναι αυτοί μαζί με ολο τον κόσμο..!!!!!

1 minute ago, Snoob said:

Δεν κατάλαβα προς τι η φατσούλα απορίας.

Κάποιος ασυνείδητος πήγε και κότσαρε σε υπαρκτό βίντεο που δείχνει την πτώση εμπορικού και όχι επιβατηγού αεροσκάφους (λόγω μετατόπισης φορτίου κατά την απογείωση που προκάλεσε ζημιά στα υδραυλικά του συστήματα και απώλεια στήριξης) τίτλο πως τάχα είναι η πτώση της Ethiopian.

Μην αναπαράγετε άκριτα ό,τι βρίσκετε στο διαδίκτυο.

Χαλάρωσε τσακαλε.... σε λίγο θα μας πεις οτι ησουν και ο πιλότος και βγήκες σώος και αβλαβείς...!

  • Like 1
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...