asking_A_question Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Μια σύντομη ερώτηση. Σε αγορά μέσω μαγαζιού από Skroutz ηλεκτρονικού προϊόντος, αυτό έφθασε με σημαντικά τεχνικά προβλήματα και προφανώς θα πρέπει να επιστραφεί. Στη σελίδα του ο πωλητής αναφέρει πως τα έξοδα επιβαρύνουν τον αγοραστή. Διαβάζω πως η Ευρωπαϊκή νομοθεσία απαιτεί ο πωλητής να αναλάβει εξ' ολοκλήρου τα έξοδα επιστρογφής του προϊόντος. Τι ισχύει τελικά για να ξέρω πως να κινηθώ. Ευχαριστώ.
zx1234r Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Μίλα με τον πωλητή και δες πληροφορίες στο site προστασίας καταναλωτή.
asking_A_question Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 @zx1234r Ο πωλητής λέει στους όρους ξεκάθαρα πως τα έξοδα επιβαρύνουν τον αγοραστή. Πριν επικοινωνήσω με τον πωλητή θέλω να μου επιβεβαιώσει κάποιος με εμπειρία τη νομοθεσία, γιατί διαβάζω την Ευρωπαϊκή νομοθεσία που λέει ακριβώς το αντίθετο, επομένως φαντάζομαι πως οι όροι του καταστήματος είναι απλά παράνομοι.
fredd0 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ , εντός της νόμιμης διετούς περιόδου εγγύησης, τα ελαττωματικά προϊόντα πρέπει να επισκευάζονται ή να αντικαθίστανται χωρίς καμία επιβάρυνση του καταναλωτή. Στις επιβαρύνσεις περιλαμβάνονται και τυχόν έξοδα αποστολής. Συνεπώς, καταρχήν ο πωλητής θα πρέπει να αναλάβει όλα τα μεταφορικά έξοδα (τα έξοδα της αποστολής της ελαττωματικής φωτογραφικής μηχανής από σας στον έμπορο και της επιστροφής της επισκευασμένης μηχανής σε σας). Ωστόσο, μπορεί ο έμπορος να θέλει να ελέγξει αν η μηχανή ήταν ελαττωματική όταν την αγοράσατε. Σ' αυτή την περίπτωση, ίσως χρειαστεί να πληρώσετε εσείς και να ζητήσετε να σας επιστραφούν τα έξοδα αποστολής, εφόσον ο έμπορος συμφωνήσει ότι όντως η μηχανή ήταν ελαττωματική. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_el.htm
asking_A_question Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 14 λεπτά πριν, fredd0 είπε Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ , εντός της νόμιμης διετούς περιόδου εγγύησης, τα ελαττωματικά προϊόντα πρέπει να επισκευάζονται ή να αντικαθίστανται χωρίς καμία επιβάρυνση του καταναλωτή. Στις επιβαρύνσεις περιλαμβάνονται και τυχόν έξοδα αποστολής. Συνεπώς, καταρχήν ο πωλητής θα πρέπει να αναλάβει όλα τα μεταφορικά έξοδα (τα έξοδα της αποστολής της ελαττωματικής φωτογραφικής μηχανής από σας στον έμπορο και της επιστροφής της επισκευασμένης μηχανής σε σας). Ωστόσο, μπορεί ο έμπορος να θέλει να ελέγξει αν η μηχανή ήταν ελαττωματική όταν την αγοράσατε. Σ' αυτή την περίπτωση, ίσως χρειαστεί να πληρώσετε εσείς και να ζητήσετε να σας επιστραφούν τα έξοδα αποστολής, εφόσον ο έμπορος συμφωνήσει ότι όντως η μηχανή ήταν ελαττωματική. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_el.htm Ναι. Παρ' όλ' αυτά στο website στους όρους επιστροφής ο πωλητής αγνοεί τη νομοθεσία. Σε περίπτωση που δε συμμορφωθεί που πρέπει να απευθυνθώ; Στο συνήγορο του καταναλωτή;
fredd0 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2019 το διαβασες ολο? "Ωστόσο, μπορεί ο έμπορος να θέλει να ελέγξει αν η μηχανή ήταν ελαττωματική όταν την αγοράσατε. Σ' αυτή την περίπτωση, ίσως χρειαστεί να πληρώσετε εσείς και να ζητήσετε να σας επιστραφούν τα έξοδα αποστολής" ναι αν οντως το προιον βγει ελαττωματικο και αρνηθει να σου επιστρεψει τα ταχυδρομικα, ναι, στη γραμματεια καταναλωτη ( http://www.mindev.gov.gr/προστασία-του-καταναλωτη/)
asking_A_question Δημοσ. 6 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 6 Ιουλίου 2019 23 λεπτά πριν, fredd0 είπε το διαβασες ολο? "Ωστόσο, μπορεί ο έμπορος να θέλει να ελέγξει αν η μηχανή ήταν ελαττωματική όταν την αγοράσατε. Σ' αυτή την περίπτωση, ίσως χρειαστεί να πληρώσετε εσείς και να ζητήσετε να σας επιστραφούν τα έξοδα αποστολής" ναι αν οντως το προιον βγει ελαττωματικο και αρνηθει να σου επιστρεψει τα ταχυδρομικα, ναι, στη γραμματεια καταναλωτη ( http://www.mindev.gov.gr/προστασία-του-καταναλωτη/) Ναι. Αυτό δεν το διευκρινίζει. Λέει απλά πως τα έξοδα επιβαρύνουν των αγοραστή. Και λέει πως μετά τον έλεγχο επιστρέφονται είτε τα χρήματα, είτε γίνεται αντικατάσταση. Δε γίνεται περαιτέρω αναφορά για τα έξοδα επιστροφής.
asking_A_question Δημοσ. 6 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 6 Ιουλίου 2019 (επεξεργασμένο) 29 λεπτά πριν, zx1234r είπε Να στα πληρωσω εγώ? Πόσο είναι με ΕΛΤΑ? 5€? Επιστροφές μόνο με courier, με ΕΛΤΑ δεν είναι δυνατόν λέει στιις οδηγίες. Φαντάζομαι επομένως τα διπλά ή λίγο παραπάνω. Το θέμα όμως είναι να τα πληρώσει αυτός που ορίζει ο νόμος. Δε μπορεί ο καθένας επιδεικτικά να αγονοεί τη νομοθεσία. Αν δε δεχτεί θα κάνω σίγουρα καταγγελία για να καταλάβουν και οι εταιρίες πως δε μπρούν να φορτώνουν στον πελάτη έξοδα που προκύπτουν από βλάβη η δική τους ευθύνη. Επεξ/σία 6 Ιουλίου 2019 από asking_A_question 2
Επισκέπτης Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Αν ο πωλητης σου στειλει λαθος αντικειμενο ή χαλασμενο τοτε πληρωνει αυτος τα εξοδα επιστροφης (γιατι ειναι δικο του λαθος). Αν ο πωλητης σου στειλει ακριβως το αντικειμενο που παρηγγειλες και για καποιο λογο δεν σου αρεσει/δε σου κανει τοτε τα εξοδα επιστροφης τα πληρωνεις εσυ. (γιατι ειναι δικο σου λαθος) Υπαρχουν βεβαια καποιοι που τα αναλαμβανουν και σε αυτην την περιπτωση.
theofanis20 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Το μαγαζί που αναφέρεσαι μήπως είναι το must shop?
e-tic Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Σε πρόσφατη εμπειρία με προϊόν που παρουσίασε ελλάτωμα εντός εγγύησης, και αφού ψάχτηκα αρκετά με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία, έφτασα και στον συνήγορο του καταναλωτή (και δεν θυμάμαι σε ποιούς άλλους φορείς που υπερασπίζονται τον καταναλωτή) όπου μου είπαν οτι το προϊόν πρέπει να παραδοθεί προς service στο σημείο όπου παρελήφθη και απο εκεί και πέρα είναι ευθύνη και έξοδα του καταστήματος για τον έλεγχο ή την αποστολή στην αντιπροσωπεία. Κοινώς, αν το πήρες απο το μαγαζί, στο μαγαζί πρέπει να το παραδώσεις, με δικά σου έξοδα. Αν το αγόρασες με παράδοση κατ'οίκον, τότε είναι ευθύνη του καταστήματος να έρθει να το πάρει απο το χώρο σου, με δικά του έξοδα.
asking_A_question Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 1 ώρα πριν, theofanis20 είπε Το μαγαζί που αναφέρεσαι μήπως είναι το must shop? Όχι. Δεν έχω αγοράσει ποτέ από το συγκεκριμένο. Αλλά βλέπω ότι και αυτό που λες γράφει: Αναφορά σε κείμενο Τα έξοδα επιστροφής σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος δεν επιβαρύνουν την Εταιρεία. άρα έχει την ίδια πολιτική όπως και πολλά άλλα, προφανώς κατά παράβαση της νομοθεσίας. 27 λεπτά πριν, e-tic είπε Σε πρόσφατη εμπειρία με προϊόν που παρουσίασε ελλάτωμα εντός εγγύησης, και αφού ψάχτηκα αρκετά με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία, έφτασα και στον συνήγορο του καταναλωτή (και δεν θυμάμαι σε ποιούς άλλους φορείς που υπερασπίζονται τον καταναλωτή) όπου μου είπαν οτι το προϊόν πρέπει να παραδοθεί προς service στο σημείο όπου παρελήφθη και απο εκεί και πέρα είναι ευθύνη και έξοδα του καταστήματος για τον έλεγχο ή την αποστολή στην αντιπροσωπεία. Κοινώς, αν το πήρες απο το μαγαζί, στο μαγαζί πρέπει να το παραδώσεις, με δικά σου έξοδα. Αν το αγόρασες με παράδοση κατ'οίκον, τότε είναι ευθύνη του καταστήματος να έρθει να το πάρει απο το χώρο σου, με δικά του έξοδα. Πρόκειται για ηλεκτρονικό εμπόριο με αποστολή με courier. Η νομοθεσία είναι σαφής και προβλέπει πως για τα ελαττωματικά προϊόντα τα έξοδα επιστροφής επιβαρύνουν τον πωλητή, σύμφωνα με την 2ετή νομιμη εγγύηση.
alexakos89 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 (επεξεργασμένο) Αφου ξερεις τον νομο και λες τα δικα σ, τι ρωτας? Σου ειπαν τα παιδια τα παντα γυρω απο αυτο. Πληρωνεις να παει το προιον πισω και εφοσον ειναι προβληματικο σου επιστρεφει τα λεφτα το καταστημα. Επεξ/σία 7 Ιουλίου 2019 από alexakos89
asking_A_question Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 7 Ιουλίου 2019 27 λεπτά πριν, alexakos89 είπε Αφου ξερεις τον νομο και λες τα δικα σ, τι ρωτας? Σου ειπαν τα παιδια τα παντα γυρω απο αυτο. Πληρωνεις να παει το προιον πισω και εφοσον ειναι προβληματικο σου επιστρεφει τα λεφτα το καταστημα. Ρωτάω, γιατί το "ξέρω το νόμο" είναι πολύ σχετικό. Δεν είμαι νομικός. Ξέρω αυτό που διάβσα, αλλά μπορεί να υπάρχει κάτι που δε διάβασα. Π.χ. επιτρέπονται υπαναχωρήσεις χωρις αιτιολόγηση εντός 14 ημερών, αλλά υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων που εξαιρούνται. Όποιος δε γνωρίζει για το σκέλος τωβν εξαιρέσεων μπορεί λόγω της ημιμάθειάς του να επιμένει χωρίς να έχει δίκιο.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα