Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

    Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με το λάδι , έτσι κι' αλλιώς πολύ σημαντικό για την λειτουργία και μακροζωία ενός κινητήρα , έχοντας κατά νου συμβατικά , εμπορικά αυτοκίνητα και όχι εξωτικές κατασκευές , αυτά δλδ που βρίσκονται καθημερινά στο δρόμο καλύπτοντας αποστάσεις από και προς κάποια εργασία συν κάποια Κυριακάτικη βόλτα , λίγο από καλοκαιρινές διακοπές , άντε και καμιά χειμερινή εκδρομή . 

    Χρήσιμο είναι να καταλήξουμε σε κάποια ασφαλή συμπεράσματα , που θα μπορεί να τα αξιοποιήσει κάποιος προς όφελος του . Για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει εκτός από την κατάθεση απόψεων και γνώσεων να μας αναφέρετε το αυτοκίνητο , την συνολική του κατάσταση χοντρικά , αρ χλμ , αν οι συντηρήσεις γίνονται στην ώρα τους , αν γίνονται σε αντιπρόσωπο η κάπου αλλού κλπ 

   Επίσης χρήσιμο θα είναι να αναφέρετε τυχόν κακές εμπειρίες , από σχετική προϊόντα , αφού βέβαια βεβαιωθειτε ότι δεν οφείλεται σε δική σας τυχόν παράλειψη η αμέλεια , μην τα ρίχνουμε όλα αλλού .

   Παράδειγμα , το Suzuki Celerio που έχω πλέον , με 46.000 χλμ στο κοντέρ , με όλες τις αλλαγές λαδιών στην ώρα τους , ένα απολύτως συνθετικό της φίρμας , η αλλαγή γίνεται στα 20.000 χλμ μαζί με το φίλτρο , τα λάδια μέχρι τα πρώτα 20.000 χλμ έβγαιναν σχεδόν άθικτα σε απόχρωση . Η κατάσταση αυτή άλλαξε σχετικά μετά την πρώτη αλλαγή , τα λάδια πλέον είναι λιγότερο ξανθά και συνεχίζουμε μέχρι νεωτέρας . Είναι όντως πανάκριβα , για 3 και κάτι ψιλά λίτρα λάδι κοντά στα 90 ευρώ . Έχουν όμως την εγγύηση τους , σαν κατασκευαστή , κάτι θετικό στο τέλος . 

   Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για καινούργιο αυτοκίνητο , με αλουμινένιο μοτέρ , δεν είναι χυτοσίδηρο μπλοκ κινητήρα , δεν έχει τουρμπίνα όποιας μορφής κλπ . Τώρα τι θα μπορούσε να προκύψει στο μέλλον ..... αν του βάζαμε Vanellus C3 15 40 κλπ , αυτά δεν είναι χρήσιμα σε κανέναν .

   Χρήσιμο θα φανεί η κατάθεση μιας εμπειρίας , αν εγώ δλδ στην πορεία ανακαλύψω κάτι που μπορεί να το μάθουν και άλλοι με το ίδιο αυτοκίνητο και όχι φυσικά για κάποιον που έχει Nissan Bluebird του 78 .

  Πολύ χρήσιμο είναι να γίνει αντιληπτό ότι άλλο πράγμα το λάδι , η συμπεριφορά του , θέματα αλλαγής κλπ και άλλο πράγμα η αποδεδειγμένη κατασκευαστική αστοχία ενός συγκεκριμένου κινητήρα ο οποίος  μέσα από αναφορές και παρατηρήσεις χρηστών δείχνει πως το λάδι δεν αποτελεί ζήτημα .

   

Επεξ/σία από babisskg
Δημοσ.
1 ώρα πριν, babisskg είπε

       Παράδειγμα , το Suzuki Celerio που έχω πλέον , με 46.000 χλμ στο κοντέρ , με όλες τις αλλαγές λαδιών στην ώρα τους , ένα απολύτως συνθετικό της φίρμας , η αλλαγή γίνεται στα 20.000 χλμ μαζί με το φίλτρο , τα λάδια μέχρι τα πρώτα 20.000 χλμ έβγαιναν σχεδόν άθικτα σε απόχρωση . Η κατάσταση αυτή άλλαξε σχετικά μετά την πρώτη αλλαγή , τα λάδια πλέον είναι λιγότερο ξανθά και συνεχίζουμε μέχρι νεωτέρας . Είναι όντως πανάκριβα , για 3 και κάτι ψιλά λίτρα λάδι κοντά στα 90 ευρώ . Έχουν όμως την εγγύηση τους , σαν κατασκευαστή , κάτι θετικό στο τέλος .  

 

Η φραση "Οι αλλαγες στην ωρα τους" ειναι πολυ σχετικο. Συνηθως τα χλμ αλλαγης λαδιου που αναγραφουν πολλα μανιουλ αφορουν την οδηγηση υπο κανονικες συνθηκες οι οποιες στην ελλαδα δε πολυ λιγες περιπτωσεις ισχυουν. Καποιες εταιριες οπως και στο δικο μου  (νισσαν αλμερα) αναφερουν οτι αν το αυτοκινητο οδηγηται υπο αντιξοες συνθηκες η αλλγη θα πρεπει να γινεται στα μισα χλμ. Ως αντιξοες συνθηκες αναφερει. Την οδηγηση μικρων αποστασεων (οπου δεν προλαβαινει να ζεσταθει ο κινητηρας και να αποβληθει η υγρασια), η οδηγηση σε χαμηλες ταχυτητες και παρατεταμενη λειτουργιασε ρελαντι (συνθηκε που βειωνουμε καθημερινα οσοι μενουμε σε πολεις). Οποτε καλο θα ειναι για την μακροζωια του κινητηρα ειναι η πιο συχνη αλλαγη των λαδιων χωρις βεβαια να φτασουμε στο αλλο ακρο που φταινουν μερικοι.

Τα χλμ που αναφερουν πολλοι κατασκευαστες εχουν δωθει μεσα στα πλαισια του μαρκετινγκ για μειωμενο κοστος συντηρησης, προστασιας περιβαλλοντος κλτπ. και ειναι ειναι διαστημα οπου δεν θα παρουσιασει προβλημα ο κινητηρας  οσο ειναι εντος της εγγυησης...

Ποια ειναι η εγγυηση που δινουν τα συγκεριμενα λάδια, συνδεεται με καποιο εγγραφο, οτι εχουν αντοχη καποια ορισμενα χιλιομετρα και υπο οποιεσδηποτε συνθηκες, οτι αναλαμβανουν την ευθυνη για τυχον ζημια,  οτι, οτι, οτι??

Το οτι ειναι ακριβα και εχουν την διπλασια τιμη απο καποια αλλα δεν σημαινει οτι εχουν και την αναλογη αντοχη.  Θελω να πω οτι ισως  καποιο λαδι με τα μισα χρηματα και αλλαζοντας τα στα 10.000 να σου προσφερε καλυτερη και ποιο σταθερη προστασια, γιατι το λαδι απο την στιγμη που θα μπει στον κινητηρα ξεκινα η σταδιακη υποβαθμιση του. Δηλαδη αυτο το λαδι μπορει η τιμη του να ειναι 100% ποιο ακριβο απο αλλο η αυξησης της επιδοσης του να ειναι 5-10% η οποια μηδενιζεται με το περασμα του χρονου .

Το ορθο ειναι η αντικατασταση  λαδιου να γινεται μετα απο την συμπληρωση ορισμενου αριθμου ωρων λειτουργιας του κινητηρα.Καθως αυτο ειναι σχετικο δυσκολο να παρακολουθειτε υιοθετησανε την χρηση των χιλιομετρων που διανυει το αυτοκινητο. Το οποιο ειναι τοσο ακριβες οσο και η καταναλωση που αναφερουν οτι εχει το αυτοκινητο και βλεπουμε αποκλίσεις της ταξης του 20-30%

  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, teddy71 είπε

Η φραση "Οι αλλαγες στην ωρα τους" ειναι πολυ σχετικο. Συνηθως τα χλμ αλλαγης λαδιου που αναγραφουν πολλα μανιουλ αφορουν την οδηγηση υπο κανονικες συνθηκες οι οποιες στην ελλαδα δε πολυ λιγες περιπτωσεις ισχυουν. Καποιες εταιριες οπως και στο δικο μου  (νισσαν αλμερα) αναφερουν οτι αν το αυτοκινητο οδηγηται υπο αντιξοες συνθηκες η αλλγη θα πρεπει να γινεται στα μισα χλμ. Ως αντιξοες συνθηκες αναφερει. Την οδηγηση μικρων αποστασεων (οπου δεν προλαβαινει να ζεσταθει ο κινητηρας και να αποβληθει η υγρασια), η οδηγηση σε χαμηλες ταχυτητες και παρατεταμενη λειτουργιασε ρελαντι (συνθηκε που βειωνουμε καθημερινα οσοι μενουμε σε πολεις). Οποτε καλο θα ειναι για την μακροζωια του κινητηρα ειναι η πιο συχνη αλλαγη των λαδιων χωρις βεβαια να φτασουμε στο αλλο ακρο που φταινουν μερικοι.

Τα χλμ που αναφερουν πολλοι κατασκευαστες εχουν δωθει μεσα στα πλαισια του μαρκετινγκ για μειωμενο κοστος συντηρησης, προστασιας περιβαλλοντος κλτπ. και ειναι ειναι διαστημα οπου δεν θα παρουσιασει προβλημα ο κινητηρας  οσο ειναι εντος της εγγυησης...

Ποια ειναι η εγγυηση που δινουν τα συγκεριμενα λάδια, συνδεεται με καποιο εγγραφο, οτι εχουν αντοχη καποια ορισμενα χιλιομετρα και υπο οποιεσδηποτε συνθηκες, οτι αναλαμβανουν την ευθυνη για τυχον ζημια,  οτι, οτι, οτι??

Το οτι ειναι ακριβα και εχουν την διπλασια τιμη απο καποια αλλα δεν σημαινει οτι εχουν και την αναλογη αντοχη.  Θελω να πω οτι ισως  καποιο λαδι με τα μισα χρηματα και αλλαζοντας τα στα 10.000 να σου προσφερε καλυτερη και ποιο σταθερη προστασια, γιατι το λαδι απο την στιγμη που θα μπει στον κινητηρα ξεκινα η σταδιακη υποβαθμιση του. Δηλαδη αυτο το λαδι μπορει η τιμη του να ειναι 100% ποιο ακριβο απο αλλο η αυξησης της επιδοσης του να ειναι 5-10% η οποια μηδενιζεται με το περασμα του χρονου .

Το ορθο ειναι η αντικατασταση  λαδιου να γινεται μετα απο την συμπληρωση ορισμενου αριθμου ωρων λειτουργιας του κινητηρα.Καθως αυτο ειναι σχετικο δυσκολο να παρακολουθειτε υιοθετησανε την χρηση των χιλιομετρων που διανυει το αυτοκινητο. Το οποιο ειναι τοσο ακριβες οσο και η καταναλωση που αναφερουν οτι εχει το αυτοκινητο και βλεπουμε αποκλίσεις της ταξης του 20-30%

  Πολύ σωστό αυτό με τις ώρες λειτουργίας ....... 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, NT1G είπε

Ελπίζω τα €90 να είναι το τελικό ποσό και όχι μόνο για τα μπουκάλια με το λάδι.

     Είναι παραπάνω , τα μπουκάλια μόνο , είναι φτιαγμένο !!! για 30.000 χλμ ..... οπότε αυτό με τις ώρες λειτουργίας σαν θέση φαίνεται ακόμη πιο σωστό . Οι ρυθμοί μου είναι στα 2.200 χλμ το μήνα .

   Μέχρι στιγμής όλα καλά , είμαι πρώην καμμενος από τα Opelολαδα ...... 

Επεξ/σία από babisskg
  • Confused 1
Δημοσ.

Και ξέρουμε και την εταιρία των λιπαντικών; 🤔

Πάντως καλό υπερκέρδος πρέπει να βγάζουν.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, NT1G είπε

Και ξέρουμε και την εταιρία των λιπαντικών; 🤔

Πάντως καλό υπερκέρδος πρέπει να βγάζουν.

    Δεν το θυμάμαι , πάντως δεν έχουν επάνω το λογότυπο τους σαν εταιρεία .

   Μέχρι στιγμής δεν έχω παρατηρήσει διαφορά στον ήχο του κινητήρα κάτω από όποιες συνθήκες , από την ανανέωση έως και την επόμενη αλλαγή , φυσικά ξαναθυμιζω πως πρόκειται για καινούργιο κινητήρα .

Επεξ/σία από babisskg
Δημοσ.

Εγώ αλλάζω κάθε 7500-8000χλμ και πάντα με δικά μου λάδια. Στο προηγούμενο έβαζα motul και τώρα βάζω mobil. Αυτά τα 20.000χλμ που λένε τα manual τα θεωρώ τραγικά.. δεν είναι και το κόστος τόσο μεγάλο..

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, babisskg είπε

    Δεν το θυμάμαι , πάντως δεν έχουν επάνω το λογότυπο τους σαν εταιρεία .

   Μέχρι στιγμής δεν έχω παρατηρήσει διαφορά στον ήχο του κινητήρα κάτω από όποιες συνθήκες , από την ανανέωση έως και την επόμενη αλλαγή , φυσικά ξαναθυμιζω πως πρόκειται για καινούργιο κινητήρα .

Δεν χρειαζεσαι καποιο ιδιαιτερο λαδι.. Αυτη ειναι η πολιτικη της αντιπροσωπειας για να προσελκυουν πελατες.. Εκμεταλλευονται την αδυναμια καποιων.. λενε  5 μπαρουφες παραπανω.. και λες δεν εμπιστευομαι κανεναν μονο στη suzuki θα πηγαινω..!  Το service μπορεις να το κανεις και εξω χωρις να χασεις την εγγυηση!

Και στην vw ελεγαν αυστηρα 5w30! αλλα απο ενα σημειο και μετα επειδη κατηφοριζε ο τζιρος τους..! το αλλαξαν και ειπαν και 5w40!  Γιατι το 5w30 το ειχαν 21ευρω!!!!

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν έξυπνη ένδειξη για το σέρβις (που να σημειωθεί μπορεί να μην περιλαμβάνει αλλαγή λιπαντικού). Αυτό λαμβάνει υπόψιν όχι απλά ώρες λειτουργίας, αλλά και θερμοκρασίες, στροφές, φορτία και γενικά τα πάντα που επηρεάζουν το μοτέρ.

Εναλλακτικά στο δικό μου αμάξι δίνει σταθερά "χαζά" διαστήματα τα 2 έτη/30.000χλμ. που από την εμπειρία μου με τον υπολογιστή αντιστοιχεί περίπου σε χρήση πόλης με λίγα ταξίδια (ας πούμε 80% πόλη 20% εκτός).

Αν κάνει κάποιος χαλαρά ταξίδια στην εθνική θα του βγάλει ένδειξη μετά από ~45.000χλμ

Αν κάποιος το σκίζει (μια φορά το έβαλα πίστα) θα του βγάλει ένδειξη μετά από ~1000χλμ.

Αν κάποιος οδηγεί μόνο πόλη θα του βγάλει ένδειξη μετά από ~25.000χλμ.

Αλλά τα @#$^^%$# συνεργεία στην Ελλάδα συχνά απενεργοποιούν αυτήν την έξυπνη λειτουργία! Οπότε πάντα να ρωτάτε για αυτήν και να ζητάτε να είναι ενεργοποιημένη.

Επεξ/σία από nickolas
Δημοσ.
8 ώρες πριν, nickolas είπε

Όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν έξυπνη ένδειξη για το σέρβις (που να σημειωθεί μπορεί να μην περιλαμβάνει αλλαγή λιπαντικού). Αυτό λαμβάνει υπόψιν όχι απλά ώρες λειτουργίας, αλλά και θερμοκρασίες, στροφές, φορτία και γενικά τα πάντα που επηρεάζουν το μοτέρ.

Εναλλακτικά στο δικό μου αμάξι δίνει σταθερά "χαζά" διαστήματα τα 2 έτη/30.000χλμ. που από την εμπειρία μου με τον υπολογιστή αντιστοιχεί περίπου σε χρήση πόλης με λίγα ταξίδια (ας πούμε 80% πόλη 20% εκτός).

Αν κάνει κάποιος χαλαρά ταξίδια στην εθνική θα του βγάλει ένδειξη μετά από ~45.000χλμ

Αν κάποιος το σκίζει (μια φορά το έβαλα πίστα) θα του βγάλει ένδειξη μετά από ~1000χλμ.

Αν κάποιος οδηγεί μόνο πόλη θα του βγάλει ένδειξη μετά από ~25.000χλμ.

Αλλά τα @#$^^%$# συνεργεία στην Ελλάδα συχνά απενεργοποιούν αυτήν την έξυπνη λειτουργία! Οπότε πάντα να ρωτάτε για αυτήν και να ζητάτε να είναι ενεργοποιημένη.

Αυτο το γνωριζεις ; Εχεις εμπειρια σε δικο σου αμαξι η καπου το ακουσες ;

Δημοσ.

Οι εξυπνοι υπολογιστες service, πρεπει να υπολογιζουν πολλους παραμετρους.Ενας απο αυτους(που δεν ξερω εαν υπολογιζεται, αλλα θα επρεπε) ειναι οι θερμικοι κυκλοι ενος λαδιου.Ετσι, υπολογιζει  ποσες φορες πηρε εμπρος ο κινητηρας  στο διαστημα μεταξυ των αλλαγων και ποσο εμεινε σε λειτουργια.

 Οι θερμικου κυκλοι καταπονουν περισσοτερο το λαδι.Δηλαδη το ζεσταμα και το κρυωμα του λαδιου.Μπορει ενα λαδι να κανει 300 χιλιομετρα με ενα θερμικο κυκλο.Το βαζεις εμπρος το αυτοκινητο, φτανεις, το σβηνεις.Μπορει ομως να κανει 300 χιλιομετρα, με διαδρομες των 10 χιλιομετρων.Οποτε 30 θερμικοι κυκλοι, ζεσταμα-κρυωμα λαδιου.Μεγαλυτερη καταπονηση.

Αλλη παραμετροι πρεπει να ειναι το ποσο καταπονηθηκε ενα λαδι, ποσο στροφαρε το μοτερ, ποση θερμοκρασια ανεβασε το λαδι κ.α.Εαν το βαλεις πιστα για track day και του πιεις το αιμα, δεν ειχει καμια σχεση με την χαλαρη βολτα για μπανιο στην παραλια.

Εμενα προτεινει νορμαλ 15.000 και αντιξοες συνθηκες 7.500.Εγω βρισκω μια μεση λυση στα 10.000.

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 2/7/2019 στις 7:32 ΠΜ, babisskg είπε

   ... το Suzuki Celerio που έχω πλέον , με 46.000 χλμ στο κοντέρ , με όλες τις αλλαγές λαδιών στην ώρα τους , ένα απολύτως συνθετικό της φίρμας , η αλλαγή γίνεται στα 20.000 χλμ μαζί με το φίλτρο , τα λάδια μέχρι τα πρώτα 20.000 χλμ έβγαιναν σχεδόν άθικτα σε απόχρωση . Η κατάσταση αυτή άλλαξε σχετικά μετά την πρώτη αλλαγή , τα λάδια πλέον είναι λιγότερο ξανθά και συνεχίζουμε μέχρι νεωτέρας . ..

Το ότι βγαίνουν πιο σκούρα, δεν σημαίνει ότι κάνουν χειρότερη δουλειά.

Δημοσ.
4 ώρες πριν, toyo73 είπε

Οι εξυπνοι υπολογιστες service, πρεπει να υπολογιζουν πολλους παραμετρους.Ενας απο αυτους(που δεν ξερω εαν υπολογιζεται, αλλα θα επρεπε) ειναι οι θερμικοι κυκλοι ενος λαδιου.Ετσι, υπολογιζει  ποσες φορες πηρε εμπρος ο κινητηρας  στο διαστημα μεταξυ των αλλαγων και ποσο εμεινε σε λειτουργια.

 Οι θερμικου κυκλοι καταπονουν περισσοτερο το λαδι.Δηλαδη το ζεσταμα και το κρυωμα του λαδιου.Μπορει ενα λαδι να κανει 300 χιλιομετρα με ενα θερμικο κυκλο.Το βαζεις εμπρος το αυτοκινητο, φτανεις, το σβηνεις.Μπορει ομως να κανει 300 χιλιομετρα, με διαδρομες των 10 χιλιομετρων.Οποτε 30 θερμικοι κυκλοι, ζεσταμα-κρυωμα λαδιου.Μεγαλυτερη καταπονηση.

Αλλη παραμετροι πρεπει να ειναι το ποσο καταπονηθηκε ενα λαδι, ποσο στροφαρε το μοτερ, ποση θερμοκρασια ανεβασε το λαδι κ.α.Εαν το βαλεις πιστα για track day και του πιεις το αιμα, δεν ειχει καμια σχεση με την χαλαρη βολτα για μπανιο στην παραλια.

Εμενα προτεινει νορμαλ 15.000 και αντιξοες συνθηκες 7.500.Εγω βρισκω μια μεση λυση στα 10.000.

Tα κάνουν όλα αυτά που λες.

@ideal09 Αυτά που γράφω είναι από την εμπειρία μου παρατηρώντας το service computer του Corsa μου. Σε σκληρή χρήση πίστας μπορεί να σου βγάλει ένδειξη στα ~1000χλμ. μόλις και σε χαλαρή χρήση να σε αφήσει να κάνεις και 45.000χλμ.

Προφανώς δεν έχω κάνει 1000χλμ. σε πίστα, έκανα όμως 100 μια ημέρα και είδα πόσο έπεσε η ένδειξη αλλαγής λαδιού (~3.000χλμ.)

Δημοσ.

Παντως μην πολυεμπιστευετε τις αντιπροσωπειες.Σε μενα στο πρωτο σερβις,μετα απο 1 ετος,πηγαινοντας τα δικα μου λάδια,αρνηθηκαν να τα βαλουν.Επειδη ομως επεμενα,μου ειπαν οτι θα γραφτει στο βιβλιο σερβις και σε περίπτωση βλάβης,θα ακυρωθεί η εγγύηση.Ετσι αποδεχτηκα να μου βαλουν τα δικά τους χυμα λαδια απο βαρελι,σχεδον διπλασιας τιμης απο τα δικα μου.

Το κερασάκι στην τούρτα,ηταν οτι μετα απο κανα 1 μηνα,τσεκαροντας την σταθμη μου είχαν βαλει 1/2 λιτρο παραπανω απο την ανω ενδειξη με αποτελεσμα το αυτοκίνητο να σερνεται(3κυλινδρο 1000κυβ) κυριολεκτικα.Ετσι τους το πηγα πάλι και μου αφαιρεσαν το εξτρα λαδι και το μοτερ απέκτησε και παλι την αρχικη αποδοση του.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...