Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μπορεί πολλοί από εμάς να μην έχουν επενδύσει ακόμα σε μία τηλεόραση 4K, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η τεχνολογία μένει στάσιμη.

Πρόσφατα, ο συνεταιρισμός VESA (Video Electronics Standards Association) ανακοίνωσε το πρότυπο DisplayPort 2.0, που ανοίγει τον δρόμο για τις τηλεοράσεις και οθόνες 16K του μέλλοντος.

Αν και η ιδέα μίας οθόνης 16K μοιάζει σχεδόν εξωφρενική, το τριπλάσιο bandwidth σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση του προτύπου DisplayPort 1.4a –από τα 25,92Gbps αυξήθηκε στα 77,4Gbps- θα καταστήσει δυνατή τη χρήση διάφορων monitor configurations, και επομένως setups με μία οθόνη 16K και δύο οθόνες 8K στα 120Hz μέχρι διαμορφώσεις με τρεις οθόνες 10K ή τρεις οθόνες 4K στα 90Hz.

Υποστηριζόμενες αναλύσεις με μία οθόνη

  • Μία οθόνη 16K (15360 x 8460 pixels) @60Hz και 30 bpp 4:4:4 HDR (με DSC)
  • Μία οθόνη 10K (10240 x 4320 pixels) @60Hz και 24 bpp 4:4:4 (χωρίς συμπίεση)

Υποστηριζόμενες αναλύσεις με δύο οθόνες

  • Δύο οθόνες 8K (7680 x 4320 pixels) @120Hz και 30 bpp 4:4:4 HDR (με DSC)
  • Δύο οθόνες 4K (3840 x 2160 pixels) @144Hz και 24 bpp 4:4:4 (χωρίς συμπίεση)

Υποστηριζόμενες αναλύσεις με τρεις οθόνες

  • Τρεις οθόνες 10K (10240 x 4320 pixels) @60Hz και 30 bpp 4:4:4 HDR (με DSC)
  • Τρεις οθόνες 4K (3840 x 2160 pixels) @90Hz και 30 bpp 4:4:4 HDR (χωρίς συμπίεση)

VESA_DisplayPort_2.0_Chart.jpg.71dfcc4cfa3403470c6c218ce73cfac4.jpg

Όταν επίσης χρησιμοποιούνται μόνο δύο lanes του USB Type-C connector μέσω του DisplayPort Alt Mode για να επιτρέπονται ταυτόχρονα τόσο το βίντεο όσο και δεδομένα SuperSpeed USB, το DisplayPort 2.0 παρέχει την δυνατότητα δημιουργίας setups με:

  • Τρεις οθόνες 4K (3840 x 2160 pixels) @144Hz και 30 bpp 4:4:4 HDR (με DSC)
  • Δύο οθόνες 4Kx4K (4096 x 4096 pixels) (για AR/VR headsets) @120Hz και 30 bpp 4:4:4 HDR (με DSC)
  • Τρεις οθόνες QHD (2560 x 1440 pixels) @120Hz και 24 bpp 4:4:4 (χωρίς συμπίεση)
  • Μία οθόνη 8K (7680 x 4320 pixels) @30Hz και 30 bpp 4:4:4 HDR (χωρίς συμπίεση)

Εκτός από τις ιδιαίτερα υψηλές αναλύσεις, το νέο πρότυπο DisplayPort 2.0 θα επιτρέπει το gaming σε αρκετά υψηλά refresh rates σε ανάλυση 4K.

Τα πλεονεκτήματα του DisplayPort 2.0 παραμένουν είτε χρησιμοποιηθεί ο γνωστός DisplayPort connector, είτε ο νεότερος USB Type-C connector που μεταφέρει το σήμα DP audio/ video μέσω του DisplayPort Alt Mode. Το DP 2.0 είναι προς τα πίσω συμβατό με τις προηγούμενες εκδόσεις του προτύπου και ενσωματώνει όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του DP 1.4a συμπεριλαμβανομένης της οπτικά lossless τεχνολογίας συμπίεσης DSC (Display Stream Compression) με Forward Error Correction (FEC), της μετάδοσης μεταδεδομένων HDR και άλλων προηγμένων χαρακτηριστικών.  Το αυξημένο video bandwidth του DisplayPort 2.0, σύμφωνα με τον οργανισμό VESA, που μεταφέρεται και στον USB Type-C connector επιτρέπει την ταυτόχρονη μεταφορά υψηλότερης ταχύτητας δεδομένων USB χωρίς να θυσιάζεται display performance. To DP 2.0 αξιοποιεί το physical interface του Thunderbolt 3 ενώ παράλληλα διατηρεί την ευελιξία του πρωτόκολλου FP προκειμένου να ενισχύσει το data bandwidth και να προωθήσει την σύγκληση μεταξύ των κορυφαίων προτύπων I/O.

Οι πρώτες συσκευές που θα υποστηρίζουν το νέο πρότυπο DisplayPort 2.0 δεν αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στην αγορά πριν από το τέλος του 2020 ή τις αρχές του 2021.

The Next Web


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Super Moderators
Δημοσ.
5 minutes ago, michael92 said:

Ο ορισμός του overkill. 

Άσε να υπάρχει, κακό δεν κάνει...

  • Like 8
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εμεις θα μπορουμε δηλαδη να βαλουμε.... 2Χ8Χ 120/60herz = 32 οθονες Ena Kapa Kai Kati 😆

Επεξ/σία από busellatos
Δημοσ.
43 λεπτά πριν, ThReSh είπε

Άσε να υπάρχει, κακό δεν κάνει...

Μέχρι να βγουν κάρτες να κάνουν rendering σε τέτοιες αναλύσεις θα έχουμε γεράσει. Ακόμα και αν μιλάμε για καθαρά 2D εφαρμογές, τέτοιες αναλύσεις καταβροχθίζουν την VRAM. :P

  • Super Moderators
Δημοσ.
26 minutes ago, michael92 said:

Μέχρι να βγουν κάρτες να κάνουν rendering σε τέτοιες αναλύσεις θα έχουμε γεράσει. Ακόμα και αν μιλάμε για καθαρά 2D εφαρμογές, τέτοιες αναλύσεις καταβροχθίζουν την VRAM. :P

Αν δεν μπαίνει καπέλο στην τιμή εξαιτίας, ας βγουν όποτε να 'ναι. 😛

Δημοσ.

64GB RAM το PC και 64GB GDDR6 η κάρτα γραφικών είναι πλέον τα standard.

"Γιατί έτσι μας αρέσει" ...

Δημοσ.

Αυτός είναι ο καταναλωτισμός. Τεχνικά χαρακτηριστικά χωρίς νόημα και το τελικό προϊόν δεν είναι πιο αξιόπιστο ούτε προφέρει καλύτερη εμπειρία.

@ThReSh διαφωνείς φίλε μου;

  • Like 1
  • Confused 1
  • Super Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 minutes ago, Psyber said:

ThReSh διαφωνείς φίλε μου;

Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα/αρνητικό εφόσον δεν υπάρχει κάπέλο στην  τιμή πχ μιας οθόνης ή μιας κάρτας γραφικών που θα το έχει.

Επίσης πως να είναι πιο "αξιόπιστο" από το DP1.4? Είχε κάποιο πρόβλημα το προηγούμενο που έπρεπε να φτιάξει το τωρινό? 

Γιατί δεν έχει καλύτερη εμπειρία? Όταν σου δίνει την δυνατότητα να μπορείς να έχεις περισσότερες οθόνες με μεγαλύτερες αναλύσεις ταυτόχρονα συνδεδεμένες σε μια κάρτα γραφικών? Επειδή μπορεί να μην χρησιμεύει σε κάποιους αυτή η δυνατότητα? Δεν αναφέρω καν τις μεγαλύτερες αναλύσεις με τα περισσότερα hz, είναι αυτονόητα.

Επεξ/σία από ThReSh
Δημοσ.

δε διαφωνω με αυτο που λες

αναφέρομαι στην ταση της βιομηχανίας να προσφέρει περισσότερα πιξελ χωρίς αυτο να μεταφράζεται σε καλύτερη συνολική εμπειρια, ενώ παλιότερα ο ανταγωνισμός μεταξύ εταιρειών ήταν στο επίπεδο προϊόντος που δεν χαλάει.

  • Like 1
  • Super Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι σίγουρα το 8Κ ή το 16Κ είναι ψιλοάχρηστο στις ίντσες που επιλέγουμε σε οθόνες, αλλά η δυνατότητα να έχω συνδεδεμένα 3x 4K monitors με HDR χωρίς συμπίεση δεν με χαλάει καθόλου.

Επεξ/σία από ThReSh
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...